Ranskassa suorana televisioidussa messussa on mahdollisesti tapahtunut eukaristinen ihme (epikleesin aikana toinen päällekkäisistä hostioista nousee ilmaan ja pysyy siinä käsittääkseni kaanonin loppuun):
http://www.youtube.com/watch?v=JDp3nPQqL_o
Lourdesissa ehkä eukaristinen ihme
16
1974
Vastaukset
- epäilevä Tuomas
Epäilevänä Tuomaana hieman epäilen, kuvataanko videolla ihmettä, mutta...
Menee nyt vähän asian vierestä, anteeksi. YouTubesta näytti löytyvän eukaristia-sanalla etsiessä suomalaisen tekemä video katolisuudesta:
http://www.youtube.com/watch?v=jxzzI_Biz9s
Kesto 9 minuuttia.
Mitä pidätte videosta? Itse olisin vaihtanut muutaman Josemaría-sitaatin johonkin Johannes XXIII:n mietelmään.- S.Skogström
Tuo videonpätkä oli hyvä!
- kyselijä
Jeesus totesi nimessään leviävästä eksytyksestä: "Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko." (Mat. 24:26)
Miten voidaan ymmärtää, että Jeesus on kammiossa? "Kammio" tulee sanasta "tameion" = varasto, säilytyshuone, kammio, kamari, perähuone ja sitä käytettiin myös apteekin huoneesta, mistä jaettiin purkeista rohtoja.
Katolaisten kammio, jakohuone, on tabarnaakkeli, jossa säilytetään ehtoollisleipää. Katolilaiset väittävät, että Jeesusta jaetaan tästä kammiosta.
Jeesuksen varoituksen mukaan tällaista oppia ei saa uskoa, mistä häntä jaetaan, ikään kuin apteekin hyllyltä.
Ex-rousku varmaan vastaa ja opastaa, jos olen saanut väärää tietoa ja ymmärrystä, sekä myös siihen, säilytetäänkö tabarnaakkelissa myös viiniä?- taas on
joku harhaoppien levittäjä liikkeellä!
- lapsellista touhua
"ihmeestä" ei ole kysymys. Mutta muita kysymysmerkkejä tuommoinen pelleily kyllä herättää.
- CSPB+
Minä en TIEDÄ, miten sinä voit tietää?
Seisoitko siellä vieressä?
Tuskinpa näkisit ihmettä, vaikka se olisi
nähtävissä suorastaan "tarjottimella".
Syy tähän on ihmisen pelossa menettää kontrolli
sekä maailmankuvan muuttumisen pelko, joka on
kuolemanpelon jälkeen seuraava "housuun kastelun"
aihe. Myönnän olevani samassa veneessä kanssasi. - kyselijä
CSPB+ kirjoitti:
aihe. Myönnän olevani samassa veneessä kanssasi.Lapsellinen olen ja uskon yksin Raamataun sanaan, jonka valossa kaikki kirkkojen opit on tarkasteltava. Näyttäkää Raamatusta, mihin katolilainen eukrastia perustuu. Ette kuitenkaan pysty perustelemaan kuin kirkon opeilla, eli isien perinnäissäännöillä.
Vaikka en ole katolilainen, niin silti uskon eukrastian ihmeisiin ja uskon myös, että ne tulevat lisääntymään ja suorastaan arkipäiväistymään, niin että ne liittyvät olennaisena osana jokaisen katolilaisen kokemusmaailmaan. Katolilaisuudessa tullaan näkemään sellaisia ihmeitä, että niiden voima eksyttäisi valitutkin, jos se olisi mahdollista.
En pelkää ihmeitä, mutta pelkään niiden ihmisten puolesta, jotka juoksevat ihmeiden perässä eksyen ja eksyttäen. - jatkoa
CSPB+ kirjoitti:
aihe. Myönnän olevani samassa veneessä kanssasi.tietää, ellei asiaa tutkita.
Mutta ellei kyse ollut ihmeestä, niin joku tekee semmoista, mitä kutsutaan pettämiseksi ja valehtelemiseksi. Eikös se ole vähän kyseenalaista noissa bileissä?
Ei minulta tosin kyllä paljon maailmankuva muutu siinä tapauksessa. - myönnetään
CSPB+ kirjoitti:
aihe. Myönnän olevani samassa veneessä kanssasi.meistä kaikista, mutta ei pidä antaa niiden sumentaa arvostelukykyä ihan kokonaan.
- hopsuli
Oliko pappi jotenkin hämmästynyt ja tekikö ylimääräisen ristinmerkin? No jaa...
Ihanalta tuntui aluksi laulettu hymni "Veni Creator Spiritus" (Tule Henki, Luoja) .... ihan loppuosa ja sitä seuraava "Christus factus est pro nobis obediens usque ad mortem, mortem autem crucis..." (Kristus oli kuuliainen kuolemaan asti meidän tähtemme - vapaa käännös). Kääntäköön joku paremmin.
Voidaanko sanoa, että Pyhä Henki tuli ja osoitti Elävää Leipää, joka tuli alas taivaasta. Todellinen manna!
Ranska on sekuralisoitunut maa, joten ei olisi kummallista, jos tuossa eukaristinen ihme tapahtui. P.S. Suurempi ihme on kuitenkin se, että me saamme nauttia juuri tuota vaatimatonta hostiaa, joka on Kristus itse.- hopsuli
sisälsi sanat: "Deo Patris sit gloria, et Filio, qui a mortuis surrexit ac Paraclito in saecuorum saecula. Amen." Eli Iankaikkisesta iankaikkiseen kunnia Isälle Jumalalle ja Pojalle, joka nousi kuolleista Pyhän Hengen kautta.
Taaskin raaka käännös ja joskus olin tuon säkeen kirjoittanut käsin korvakuulolta, joten jokunen virhe mahdollinen.
Pyhän Hengen kutsuminen...kunnia kolmiyhteiselle Jumalalle...Kristuksen ristinkuolemasta meidän edestämme.
Voiko kauniimpaa ja oikeampaa olla! - erikoinen juttu
tapahtui ihme, tai sitten amatööritaikuri hiukan elävöitti tapahtumaa.
- Golg
hopsuli kirjoitti:
sisälsi sanat: "Deo Patris sit gloria, et Filio, qui a mortuis surrexit ac Paraclito in saecuorum saecula. Amen." Eli Iankaikkisesta iankaikkiseen kunnia Isälle Jumalalle ja Pojalle, joka nousi kuolleista Pyhän Hengen kautta.
Taaskin raaka käännös ja joskus olin tuon säkeen kirjoittanut käsin korvakuulolta, joten jokunen virhe mahdollinen.
Pyhän Hengen kutsuminen...kunnia kolmiyhteiselle Jumalalle...Kristuksen ristinkuolemasta meidän edestämme.
Voiko kauniimpaa ja oikeampaa olla!Niin, kauniilta tuo hymni kyllä kuulosti. Mitä mieltä olette kommentista, joka on tullut tuon videon perään ja jossa väitetään hymnin kuitenkin olleen tuohon kohtaan sopimaton (siis itse en tiedä, onko vai ei, kysyisin katolilaisten mielipidettä näistä väitteistä):
"the chant music is definitely not during the Mass as it is not proper to sing the Veni Creator at the moment."
ja
"that part where the celebrant makes the sign of the Cross over the host is before the consecration, thus according to Catholic teaching, transubstantiation has not yet occurred"
Väitteet ovat siis YOouTube -sivulla nimimerkin "yeeck" kirjoittamina. - ex-rousku
Golg kirjoitti:
Niin, kauniilta tuo hymni kyllä kuulosti. Mitä mieltä olette kommentista, joka on tullut tuon videon perään ja jossa väitetään hymnin kuitenkin olleen tuohon kohtaan sopimaton (siis itse en tiedä, onko vai ei, kysyisin katolilaisten mielipidettä näistä väitteistä):
"the chant music is definitely not during the Mass as it is not proper to sing the Veni Creator at the moment."
ja
"that part where the celebrant makes the sign of the Cross over the host is before the consecration, thus according to Catholic teaching, transubstantiation has not yet occurred"
Väitteet ovat siis YOouTube -sivulla nimimerkin "yeeck" kirjoittamina.On lisätty jälkeenpäin. Pidempi video, jossa alkuperäinen ääniraita on tallella, löytyy täältä (mutta tiedosto on suuri kuin Iisakin kirkko):
http://www.tonyassante.com/miracolo/preghiera eucaristica n3.zip
Osoite http://www.tonyassante.com/miracolo/index.htm sisältää ilmeisesti selostuksen asiasta ja kuviakin. Itse en ymmärrä italiaa kuin latinan kautta joten en uskalla referoida. Täällä lienee kielitaitoisia.
Terveisin rousku, jonka tietokone on edelleen manattavana. - hopsuli
Golg kirjoitti:
Niin, kauniilta tuo hymni kyllä kuulosti. Mitä mieltä olette kommentista, joka on tullut tuon videon perään ja jossa väitetään hymnin kuitenkin olleen tuohon kohtaan sopimaton (siis itse en tiedä, onko vai ei, kysyisin katolilaisten mielipidettä näistä väitteistä):
ja
Väitteet ovat siis YOouTube -sivulla nimimerkin "yeeck" kirjoittamina.kuulosti minustakin ensin vähän oudolta tuossa yhteydessä, mutta ajattelin, että noh, ehkäpä muualla on toisenlaisia käytäntöjä. Kiitos, että toit esille, että musiikki oli jälkeen päin lisätty. Se ei kuitenkaan muuta mitään.
- Samu Skogström
In domine Patri, Filii et Spirito Sancti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740