Edellinen keskustelu ketju oli jo täynnä ja kehotettiin aloittamaan uusi ketju.
Olin vastaamassa siihen zombie kommenttiin.
Kukaan ei sellaisesta ole puhunut mitään.
Miksi pitää vääristellä asiat?
Lue kommentit tarkkaan ja vastaa sitten vasta niihin, jooko?
2. Mitä tapahtui Raisalle ?
149
37296
Vastaukset
- metallikukko
siitä että vankina pitämistä voidaan helpotta jollain esim keskushermostoon vaikuttavalla kemikaalilla .
Tästä esimerkkinä heitin nuo Haitin pitkät perinteet asiasta.
Niin eikö joku älypää jo aukaise suutaan vaikkei mitään sanottavaa olekkaan.
Toinen mahdollinen tarkoitukseen soveltuva lääkeryhmä ovat nämä joita syötetään väkivaltaisille mielenterveyspotilaille ja valitettavasti myös vanhuksille liiankin kanssa.
Jos mömmöillä saa mummot tokkuraan niin miksei sitten nuorta naista vähän suuremmalla annoksella.
Lääkkeen saisi annettua helpoiten sotkemalla sen ruokaan.
Lisäksi minimaalisen pieni ruoka-annos pitäisi vangin tarpeeksi nöyränä ja heikkona jottei päähän pälkähtäisi pakoajatuksia
Mahdollinen lääketieteen tuntemus ehkä ammatin puolesta helpottaisi parhaiten tarkoituksiin sopivan lääkeaineen valintaa ja oikeaa annostelua?- Älypää...
sun juttus on ihan sairaita. Tiedätkö, miten ne saattaa loukata omaisia ja ystäviä? Pidä tommoset zombie- ja pikkukemistiteoriat omana 'tietonasi'.
- -Metallikukko-
Älypää... kirjoitti:
sun juttus on ihan sairaita. Tiedätkö, miten ne saattaa loukata omaisia ja ystäviä? Pidä tommoset zombie- ja pikkukemistiteoriat omana 'tietonasi'.
puhunut mistään zombeista vaan kemikaaleista millä ihmistä voidaan pitää vallassa.
Niin ,ystäviähän ei varmaan loukkaa se että täällä eräät toitottavat suoraan murhaajan löytyvän lähempää kuin arvaakaan.
Minullakin on tältä saralta yksi ajatus mutta katsellaan jos joku ehtii ottaa asian ensin puheeksi.
Ja yhtä sairas taidat olla sinäkin kun tänne tulet tirkistelemään.
Kannattasko pysyä vaan siellä Salkkarit-Emmerdale-hömpässä kun todellisuus tuntuu lyövän kasvoille kuin suolattu ruoska. - todellisuutta
-Metallikukko- kirjoitti:
puhunut mistään zombeista vaan kemikaaleista millä ihmistä voidaan pitää vallassa.
Niin ,ystäviähän ei varmaan loukkaa se että täällä eräät toitottavat suoraan murhaajan löytyvän lähempää kuin arvaakaan.
Minullakin on tältä saralta yksi ajatus mutta katsellaan jos joku ehtii ottaa asian ensin puheeksi.
Ja yhtä sairas taidat olla sinäkin kun tänne tulet tirkistelemään.
Kannattasko pysyä vaan siellä Salkkarit-Emmerdale-hömpässä kun todellisuus tuntuu lyövän kasvoille kuin suolattu ruoska.se onkin tommonen Kemikaali-Ali-höpinä. Kyllä ne on ihan muut tyypit tässä ketjussa, jotka viihtyy tällä salkkarit/idols-linjalla. Älä sinäkään katso ulos ennen nukkumaanmenoa - voit nähdä ufoja...
Nuo omat viittauksesi eri kemikaaleihin ja tiettyihin maihin liittyvät juuri zombihöpinöihin. Kysy aiheesta joltain kaveriltasi, mikäli oma yleissivistyksesi ei riitä. - metallikukko
todellisuutta kirjoitti:
se onkin tommonen Kemikaali-Ali-höpinä. Kyllä ne on ihan muut tyypit tässä ketjussa, jotka viihtyy tällä salkkarit/idols-linjalla. Älä sinäkään katso ulos ennen nukkumaanmenoa - voit nähdä ufoja...
Nuo omat viittauksesi eri kemikaaleihin ja tiettyihin maihin liittyvät juuri zombihöpinöihin. Kysy aiheesta joltain kaveriltasi, mikäli oma yleissivistyksesi ei riitä.voimiamme tässä farmasia-aiheisessa triviassa mutta koska tietojesi puutteellisuus saa sinut menemään jankkauslinjalle mikä sinällään on täysin normaali psylologinen reaktio tiukan paikan tullessa.
Olin kyllä ruudun äärellä eilen kannustamassa/äänestämässä oman kylän tytön jatkoon mutten nähnyt nukkumaan mennessäni ufoja.
Ja tuo sinun rinnastuksesi Saddamin oikeana kätenä toimineeseen kurdien joukkomurhaajaan on ala-arvoinen.
Sinun ongelmasi on se että teet hätäisiä johtopäätöksiä lukemastasi.
Minulle zombiet ovat lähinnä elokuvateollisuuden karrikoitu tuote jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Olen kyllä lueskellut vähin ilmiöstä ja sillä on pienen pienet yhtymäkohdat todellisuuden kanssa.
Enkä ole ollut uskottelemassa tässä Raisasta mitään sellaista tehdynkään.
Minä puhuin myös psyykelääkkeistä joilla rauhoitetaan vanhukset ja mt-potilaat muunmuassa.
Pointtini oli se että miten pitää mahdollisesti vankina oleva Raisa rauhallisena niin ettei yritä tilaisuuden tullen karata tai herättää huomiota huutamalla.
Tässä vaiheessa astuu kuvaan tuo rauhalliseksi lääkitseminen.
Mutta minun mielestäni tässä koko vankinapitämisteoriassa Suomessa ei ole mitään järkeä.
Sensijaan mites näitten koripallotoiminnan ympärillä pyörineitten taustat ja tekemiset on selvitetty?
Viime aikoinahan näitä valmentajia on ollut otsikoissa vähemmän mairittelevissa merkeissä.
Miettikää kuviota: joukkueurheilulajin pelaajat , valmentajat ja huoltajat ovat paljon tekemisissä keskenään jo tunteina mitattuna.
On monet harjoitukset viikkoon , pelimatkat ym.
Valmennettavat näyttävät naisilta ulkoisesti mutta tunne-elämä on vielä lapsen ja kaikkia ratkaisuja ei mietitä ihan loppuun asti.
Tulee ehkä viattomia ohimeneviä ihastuksia jotka ehkä kantautuvat kohteen korviin.
Ja näitä ihastuksia aikuisen ei pitäisi noteerata mitenkään.
Kaikkihan me muistamme miten "vakavia" ne ensi-ihastukset olivat:)
Ehkä koti-ikävä pelimatkalla saa nuoren kääntymään turvallisena pitämänsä aikuisen puoleen.
Aikuinen lukee nuoren käytöstä väärin rikkoen käytöksellään heidän välisen luottamuksensa. - paljastaa
metallikukko kirjoitti:
voimiamme tässä farmasia-aiheisessa triviassa mutta koska tietojesi puutteellisuus saa sinut menemään jankkauslinjalle mikä sinällään on täysin normaali psylologinen reaktio tiukan paikan tullessa.
Olin kyllä ruudun äärellä eilen kannustamassa/äänestämässä oman kylän tytön jatkoon mutten nähnyt nukkumaan mennessäni ufoja.
Ja tuo sinun rinnastuksesi Saddamin oikeana kätenä toimineeseen kurdien joukkomurhaajaan on ala-arvoinen.
Sinun ongelmasi on se että teet hätäisiä johtopäätöksiä lukemastasi.
Minulle zombiet ovat lähinnä elokuvateollisuuden karrikoitu tuote jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Olen kyllä lueskellut vähin ilmiöstä ja sillä on pienen pienet yhtymäkohdat todellisuuden kanssa.
Enkä ole ollut uskottelemassa tässä Raisasta mitään sellaista tehdynkään.
Minä puhuin myös psyykelääkkeistä joilla rauhoitetaan vanhukset ja mt-potilaat muunmuassa.
Pointtini oli se että miten pitää mahdollisesti vankina oleva Raisa rauhallisena niin ettei yritä tilaisuuden tullen karata tai herättää huomiota huutamalla.
Tässä vaiheessa astuu kuvaan tuo rauhalliseksi lääkitseminen.
Mutta minun mielestäni tässä koko vankinapitämisteoriassa Suomessa ei ole mitään järkeä.
Sensijaan mites näitten koripallotoiminnan ympärillä pyörineitten taustat ja tekemiset on selvitetty?
Viime aikoinahan näitä valmentajia on ollut otsikoissa vähemmän mairittelevissa merkeissä.
Miettikää kuviota: joukkueurheilulajin pelaajat , valmentajat ja huoltajat ovat paljon tekemisissä keskenään jo tunteina mitattuna.
On monet harjoitukset viikkoon , pelimatkat ym.
Valmennettavat näyttävät naisilta ulkoisesti mutta tunne-elämä on vielä lapsen ja kaikkia ratkaisuja ei mietitä ihan loppuun asti.
Tulee ehkä viattomia ohimeneviä ihastuksia jotka ehkä kantautuvat kohteen korviin.
Ja näitä ihastuksia aikuisen ei pitäisi noteerata mitenkään.
Kaikkihan me muistamme miten "vakavia" ne ensi-ihastukset olivat:)
Ehkä koti-ikävä pelimatkalla saa nuoren kääntymään turvallisena pitämänsä aikuisen puoleen.
Aikuinen lukee nuoren käytöstä väärin rikkoen käytöksellään heidän välisen luottamuksensa.koulunkäyntisi jääneen melko lyhyeen, joten mitäpä tässä sen suurempia mittelemään tai inttämään hölmöistä teorioista.
- -Metallikukko-
paljastaa kirjoitti:
koulunkäyntisi jääneen melko lyhyeen, joten mitäpä tässä sen suurempia mittelemään tai inttämään hölmöistä teorioista.
sanoo sananlaskukin.
Ja jälleen kerran toitotan perään sitä tosiasiaa,että tällä foorumilla pitäisi olla vain rekisteröityneillä kirjoitusoikeus.
Tällä tavalla taso säilyisi edes jonkinlaisena. - Nessie
todellisuutta kirjoitti:
se onkin tommonen Kemikaali-Ali-höpinä. Kyllä ne on ihan muut tyypit tässä ketjussa, jotka viihtyy tällä salkkarit/idols-linjalla. Älä sinäkään katso ulos ennen nukkumaanmenoa - voit nähdä ufoja...
Nuo omat viittauksesi eri kemikaaleihin ja tiettyihin maihin liittyvät juuri zombihöpinöihin. Kysy aiheesta joltain kaveriltasi, mikäli oma yleissivistyksesi ei riitä.Metallikukon puheenvuorossa ei ollut mitään loukkaavaa tai jotain sellaista, mitä ei voisi tapahtua oikeasti.
Jos pohditaan jonkun ihmisen katoamista, tulee voida heittää eri hypoteeseja ja mahdollisuuksia keskusteluun ilman , että asiallisista puheenvuoroista nokkaannutaan.
- ja kommentoi
vasta sitten, jooko? Miksi vääristelet asioita?
- varpunen
Mitä nyt on vääristelty?
- satupoliisi
"Nuoren vaalean naisen on nähty nousevan kello 23 aikaan mustaan vanhaan limusiiniin."
"Kello 22.18 Raisan kännykkä vaikenee ". kännykkä vaikenee ennen kuin Raisa ehtii nousta autoon. Mistähän tämä johtuu, onko kukaan miettinyt?- Moonika
Pitääkö se varmasti paikkansa, että Raisa olisi noussu siihen autoon, oliko Raisa??
- satupoliisi
Moonika kirjoitti:
Pitääkö se varmasti paikkansa, että Raisa olisi noussu siihen autoon, oliko Raisa??
kuka sitä tietäää,
- satupoliisi
Moonika kirjoitti:
mitäpä jos ei ollutkaan raisa vaan joku muu..(kukaan muu ei ole ilmoittautunut). Mitäpä jos raisa ei olekkaan noussut mustaan, vanhaan limusiiniin
- kun Moonika
ei ole huomannut tätä? Huono salapoliisi. Sen siitä saa, kun on vaan koko ajan yhtenä kysymysmerkkinä eikä omassa kaalissa mitään toimintaa...
- Moonika
Se ei ole varmaa, oliko se Raisa, joka siihen autoon nousi, vai onko??(Taas kysymys)
Ainoa täysin varma tieto on se, että Raisan kännykkä on hiljentynyt 22.18, tämän lienee poliisi tarkentanut. Oletan, että varmaa on sekin, että Raisa oli Casablancassa ystävänsä kanssa. Raisalla oli lainatut henkkarit, (lainaaja on joutunut hankkimaan uudet).
Kaikki muu onkin pelkkää sananhelinää. Ei voi muuta kuin spekuloida ja toivoa, että Raisa löytyisi jollain tavalla. - kysyä
Moonika kirjoitti:
Se ei ole varmaa, oliko se Raisa, joka siihen autoon nousi, vai onko??(Taas kysymys)
Ainoa täysin varma tieto on se, että Raisan kännykkä on hiljentynyt 22.18, tämän lienee poliisi tarkentanut. Oletan, että varmaa on sekin, että Raisa oli Casablancassa ystävänsä kanssa. Raisalla oli lainatut henkkarit, (lainaaja on joutunut hankkimaan uudet).
Kaikki muu onkin pelkkää sananhelinää. Ei voi muuta kuin spekuloida ja toivoa, että Raisa löytyisi jollain tavalla.sinulta Moonika, että onko sinulla jonkinlainen side Raisaan? En ole seurannut käymiänne keskusteluja mutta äkkiä huomaa että pohdit asiaa todella paljon.
On tietysti ikävää että ihmisiä katoaa eikä kaikkia tapauksia saada ikinä selvitettyä mutta mielestäni on pakko kuitenkin pystyä luottamaan että poliisi tekee ja on tehnyt parhaansa ja poliisilla on kuitenkin ammattitaitoa ja eniten faktaa käytettävissään. - Moonika
kysyä kirjoitti:
sinulta Moonika, että onko sinulla jonkinlainen side Raisaan? En ole seurannut käymiänne keskusteluja mutta äkkiä huomaa että pohdit asiaa todella paljon.
On tietysti ikävää että ihmisiä katoaa eikä kaikkia tapauksia saada ikinä selvitettyä mutta mielestäni on pakko kuitenkin pystyä luottamaan että poliisi tekee ja on tehnyt parhaansa ja poliisilla on kuitenkin ammattitaitoa ja eniten faktaa käytettävissään.Ei minulla sen kummempaa sidettä ole. Itselläni on kaksi tyttöä ja nuorempi on koheltanut ja koetellut minua aikalailla. Olen hakenut nuorimmaistani vaikka mistä, varmaan pelastanut hänen henkensäkkin useamman kerran. Tiedän mihin nuoret tytöt voivatkaan joutua, varsinkin jos ystäväpiiriin kuuluu yksikin ns. "huono" kaveri.
Onneksi ne ajat ovat ohi. Askarruttaa Raisan kohtalo ensinnäkin siksi, että hän oli nuori, suosittu ja menestynyt.
Omaa nuoruuttani mietin myöskin. Olen itsekkin toisten henkkareilla käynyt ravintolassa asuessani Helsingissä. Sitä yrittää asettua siihen asemaan ja miettiä mitä olisi voinut tapahtua, mitä oikein on voinut tapahtua.
Ei ihminen voi kadota, kuin tuhka tuuleen ilman, ettei kukaan ole tehnyt uskottavia havaintoja, ilta oli nuori.
Olen vain jotnekin samaistunut tähän juttuun omien kokemuksienkin kautta.
En tiedä kehenkä luotan. Itseeni kyllä luotan aika lailla, omat vaistoni on johdattanut minut oikeille jäljille lukemattomia kertoja.
Tästä ei kenenkään tarvitse ottaa hernettä nenäänsä. - eräs.
Moonika kirjoitti:
Ei minulla sen kummempaa sidettä ole. Itselläni on kaksi tyttöä ja nuorempi on koheltanut ja koetellut minua aikalailla. Olen hakenut nuorimmaistani vaikka mistä, varmaan pelastanut hänen henkensäkkin useamman kerran. Tiedän mihin nuoret tytöt voivatkaan joutua, varsinkin jos ystäväpiiriin kuuluu yksikin ns. "huono" kaveri.
Onneksi ne ajat ovat ohi. Askarruttaa Raisan kohtalo ensinnäkin siksi, että hän oli nuori, suosittu ja menestynyt.
Omaa nuoruuttani mietin myöskin. Olen itsekkin toisten henkkareilla käynyt ravintolassa asuessani Helsingissä. Sitä yrittää asettua siihen asemaan ja miettiä mitä olisi voinut tapahtua, mitä oikein on voinut tapahtua.
Ei ihminen voi kadota, kuin tuhka tuuleen ilman, ettei kukaan ole tehnyt uskottavia havaintoja, ilta oli nuori.
En tiedä kehenkä luotan. Itseeni kyllä luotan aika lailla, omat vaistoni on johdattanut minut oikeille jäljille lukemattomia kertoja.
Tästä ei kenenkään tarvitse ottaa hernettä nenäänsä.Varmaan koskettaa ja noinhan voi käydä kelle tahansa. Voi menettää läheisensä tai itsekin joutua henkirikoksen uhriksi jos tässä on kyse siitä.
Mahdollisia tapahtumaketjuja on todella paljon. Melkein mitä vaan on voinut tapahtua. Ja varmasti havaintojakin on tehty mutta eiköhän ne ole jo kerätty poliisin toimesta, siis ne jotka nyt yleensä haluavat havaintonsa ilmi antaa. Ne taas jotka eivät halua, sitä tuskin tällä palstallakaan enää antavat. Lisäksi ne jotka eivät silloin muistaneet havainneensa mitään tuskin enää voivat muistaa satunnaista iltaa monien vuosien takaa.
Perusturvallisuuden tunne järkkyy helposti kun kuulee näistä kaikista tapahtumista joita tapahtuu. Se voi johtaa siihenkin ettei enää luota poliisiin muttei ole oikein muuta järjellistä vaihtoehtoa. He ovat kuitenkin oman alansa ammattilaisia. Ellei usko järjestelmään, voi itse alkaa salapoliisiksi mutta se on vaikeaa kun ei ole niin paljoa tietolähteitä käytössä kuin poliisilla ja ennenkaikkea siinä kuluttaa itsensä äkkiä loppuun. Koko maailmaa ei voi pelastaa, valitettavasti. Mutta maailma olisi jo parempi paikka jos jokainen huolehtisi itsestään ja niistä omista läheisistään. Valitettavasti oikein enempää ei voi.
Voimia kuitenkin sinulle jatkoon. - juuuh
Moonika kirjoitti:
Ei minulla sen kummempaa sidettä ole. Itselläni on kaksi tyttöä ja nuorempi on koheltanut ja koetellut minua aikalailla. Olen hakenut nuorimmaistani vaikka mistä, varmaan pelastanut hänen henkensäkkin useamman kerran. Tiedän mihin nuoret tytöt voivatkaan joutua, varsinkin jos ystäväpiiriin kuuluu yksikin ns. "huono" kaveri.
Tästä ei kenenkään tarvitse ottaa hernettä nenäänsä.Hyvin sanottu Moonika..
- satupoliisi
Moonika kirjoitti:
Tästä ei kenenkään tarvitse ottaa hernettä nenäänsä.Minuakin on mietityttänyt oma nuoruuteni.Raisan tapaus kolahti, koska olen koheltanut juuri tuon ikäisenä tosi paljon. Monta kertaa olen ajatellut, että hyvä ettei mitään pahempaa koskaan tapahtunut, että olen säilynyt niistä ajoista hengissä. Asiaa ei auttanut "ystävät".Muista tapauksia, etten mahtunut kyytiin jne. ilman mitään syytä, ihan kiusantekoa. Sitten vielä peloteltiin, että nyt joku tulee kirveen kanssa.
- sankari...
Moonika kirjoitti:
Tästä ei kenenkään tarvitse ottaa hernettä nenäänsä.Olet kokenut todella paljon. Kerro miten olet niin monesti pelastanut tyttäresi hengen!
- Moonika
sankari... kirjoitti:
Olet kokenut todella paljon. Kerro miten olet niin monesti pelastanut tyttäresi hengen!
Se hengenpelastus on olettamus ja näin olettaa tytärkin nykyään, kun muistellaan niitä aikoja.
Vaarassa on ollut monta kertaa ja jos en olisi sellainen, kuin olen luonteeltani niin voisi olla, ettei nuorimmaista enää olisi. Mielestäni tälläisten nuorten perässä pitää mennä, jos vähänkin näyttää siltä, ettei kaikki ole kunnossa ja jos on huono kaveri mukana.
Vaikka en olisi hälytys merkkejäkään huomannu, niin kyllä välillä pitää soittaa lapsilleen, kännykkä aika kun on, jos kännykkä ei ole päällä niin heti lähdetään etsimään, näin minä olen tehnyt. - aikuisen elämässä
Moonika kirjoitti:
Se hengenpelastus on olettamus ja näin olettaa tytärkin nykyään, kun muistellaan niitä aikoja.
Vaarassa on ollut monta kertaa ja jos en olisi sellainen, kuin olen luonteeltani niin voisi olla, ettei nuorimmaista enää olisi. Mielestäni tälläisten nuorten perässä pitää mennä, jos vähänkin näyttää siltä, ettei kaikki ole kunnossa ja jos on huono kaveri mukana.
Vaikka en olisi hälytys merkkejäkään huomannu, niin kyllä välillä pitää soittaa lapsilleen, kännykkä aika kun on, jos kännykkä ei ole päällä niin heti lähdetään etsimään, näin minä olen tehnyt.Tyttäresi on muuten vaarassa edelleen. Aikuisiakin katoaa jatkuvasti. Lisäksi miehet käyttävät naisia hyväkseen, etenkin omat kumppanit, puhumattakaan niistä miehistä jotka tulevat vastaan puistoissa ja asemilla. Firman pikkujouluista ei varmaan tarvi edes mainita. Ja naisten keskinäinen kateus on kamalaa.
Oletko varma ettei tyttäresi ole työpaikkakiusattu? Ne on aika pahoja juttuja, joskus on henkikin lähtenyt.
Koskaan ei voi huolehtia liikaa. Kato perään. - Moonika
aikuisen elämässä kirjoitti:
Tyttäresi on muuten vaarassa edelleen. Aikuisiakin katoaa jatkuvasti. Lisäksi miehet käyttävät naisia hyväkseen, etenkin omat kumppanit, puhumattakaan niistä miehistä jotka tulevat vastaan puistoissa ja asemilla. Firman pikkujouluista ei varmaan tarvi edes mainita. Ja naisten keskinäinen kateus on kamalaa.
Oletko varma ettei tyttäresi ole työpaikkakiusattu? Ne on aika pahoja juttuja, joskus on henkikin lähtenyt.
Koskaan ei voi huolehtia liikaa. Kato perään.Niin minä teenkin, huolehtiminen ei lopu siihen, kun lapsi tulee täysi-ikäiseksi.
Nyt vain on kaveripiiri muuttunut ja tyttö itsekkin. Yhteydenpito on tiivistä, jokapäiväistä ja joka päivä nähdään paitsi vkl hän on poikaystävänsä luona.
Vanhempi on perheellinen, mutta yhtä huolissani olen hänestäkin, mikään ei ole päivänselvää.
Työpaikka kiusaaminen on paha ongelma nykyään vai onko niin, että siitä nyt enemmän puhutaan ja asia otettu vakavammin.
Nuoret varsinkin ovat oman onnensa nojassa, vanhemmat antavat käteen rahaa ja luottavat liikaa. Vapautta ja rahaa on, mutta ei rakkautta eikä rajoja. - kommentti
Moonika kirjoitti:
Niin minä teenkin, huolehtiminen ei lopu siihen, kun lapsi tulee täysi-ikäiseksi.
Nyt vain on kaveripiiri muuttunut ja tyttö itsekkin. Yhteydenpito on tiivistä, jokapäiväistä ja joka päivä nähdään paitsi vkl hän on poikaystävänsä luona.
Vanhempi on perheellinen, mutta yhtä huolissani olen hänestäkin, mikään ei ole päivänselvää.
Työpaikka kiusaaminen on paha ongelma nykyään vai onko niin, että siitä nyt enemmän puhutaan ja asia otettu vakavammin.
Nuoret varsinkin ovat oman onnensa nojassa, vanhemmat antavat käteen rahaa ja luottavat liikaa. Vapautta ja rahaa on, mutta ei rakkautta eikä rajoja.Vanhemman huoli ja huolehtiminen ei lopu ikinä mutta pahinta mitä lapselleen voi tehdä on se ettei päästä irti. Aikuistumisprosessille on välttämätöntä se ettei äiti eikä isä pyöri jatkuvasti vieressä vahtimassa ja huolehtimasssa. Vain siten oppii pitämään itse itsestään huolta. Vasta silloin alkaa aikuistuminen.
En tarkoita sitä että koskaan pitäisi olla välinpitämätön mutta kenellekään ei ole mitään hyötyä ylihuolehtimisestakaan. Päinvastoin. Jokainen miettiköön sitten itse että mikä on ylihuolehtimista ja mikä ei ja mitä nuorempi lapsi sitä enemmän hän tarvitsee huolenpitoa. Ei kuitenkaan välttämättä ole sen parempi huolehtia liikaa kuin liian vähän.
Lopulta, lapsihan on vain lainassa vanhemmillaan. Jossain vaiheessa lentää pesästään ja on omillaan. Se on normaalia.
En tarkoita nyt sitä että sinä olisit ylihuolehtiva, sitähän minä en voi tietää, mutta aika moni äiti syyllistyy hyvää tarkoittaessaan siihen ja aiheuttaa lapselleen ongelmia itsenäistymisessä ja omassa vastuunotossa. Sen takia heitin tämän mietittäväksi sinulle. - Moonika
kommentti kirjoitti:
Vanhemman huoli ja huolehtiminen ei lopu ikinä mutta pahinta mitä lapselleen voi tehdä on se ettei päästä irti. Aikuistumisprosessille on välttämätöntä se ettei äiti eikä isä pyöri jatkuvasti vieressä vahtimassa ja huolehtimasssa. Vain siten oppii pitämään itse itsestään huolta. Vasta silloin alkaa aikuistuminen.
En tarkoita sitä että koskaan pitäisi olla välinpitämätön mutta kenellekään ei ole mitään hyötyä ylihuolehtimisestakaan. Päinvastoin. Jokainen miettiköön sitten itse että mikä on ylihuolehtimista ja mikä ei ja mitä nuorempi lapsi sitä enemmän hän tarvitsee huolenpitoa. Ei kuitenkaan välttämättä ole sen parempi huolehtia liikaa kuin liian vähän.
Lopulta, lapsihan on vain lainassa vanhemmillaan. Jossain vaiheessa lentää pesästään ja on omillaan. Se on normaalia.
En tarkoita nyt sitä että sinä olisit ylihuolehtiva, sitähän minä en voi tietää, mutta aika moni äiti syyllistyy hyvää tarkoittaessaan siihen ja aiheuttaa lapselleen ongelmia itsenäistymisessä ja omassa vastuunotossa. Sen takia heitin tämän mietittäväksi sinulle.Läheltä kyllä liippaa, mitä tulee ylihuolehtimiseen, mutta vahinkoa ei ole tapahtunut. Hyvin ovat itsenäistyneet ja ovat tasapainoisia rauhallisia ihmisiä. Omat mielipiteensä omaavia aikuisen alkuja.Mutta se siitä.
Raisahan tässä on kadonnut. :)
- Moonika
"Koripallotyttö katoaa
24.8.2006 klo 22.05 TV2"
"Lokakuun 16. päivänä vuonna 1999 Raisa Räisänen pelaa koripallo-ottelun. Hän on kentän paras pelaaja tehden joukkueelleen yli 20 pistettä. On syytä juhlia. Iltaa 16-vuotias Raisa viettää hyvän ystävättärensä kanssa Tampereen keskustassa sijaitsevassa ravintolassa. Raisa pääsee sisään lainatuilla henkilöllisyyspapereilla. Vaikka ravintolan antimia nautitaankin, tyttö ei ole tolkuttomassa humalassa ravintolasta poistuessaan. Ystävättärien tiet eroavat, Raisa jää Hämeenkadulle ja yrittää saada itselleen kyydin poikaystävänsä luo kotibileisiin."
"Kello 22.18 Raisan kännykkä vaikenee ja tämän jälkeen nuoresta koripalloilijatytöstä ei ole varmaa havaintoa. Raisa katoaa keskellä juhlivaa kaupunkia. Kun Raisaa etsinnöistä huolimatta ei löydetä katoamista aletaan tutkia henkirikoksena. Silloin on ensisijaisen tärkeää luoda ketju niistä ihmisistä, jotka hän tapasi kohtalokkaan illan aikana, sillä viimeinen heistä on rikoksen tekijä. Yö, jona Raisa katosi oli kylmä ja tyttö kevyesti vaatetettu. Nousiko luottavainen nuori nainen väärään autoon? Niin uskoo asiaa tutkiva poliisi."
http://www.yle.fi/kadonneet/osa4.html
Olisko sitten käynyt niin, että joku on iskenyt Raisaan silmänsä ravintolassa ja lähtenyt seuraamaan, huomannut Raisan jääneen yksin, tarjoaa hänelle kyytiä tai jos heitä olikin kaksi henkilöä siinä autossa kyytiä tarjoamassa, ihan niin kuin Tessa75 kirjoittikin. Tai sitten ei ollut ravintolasta seuraaja vaan jotkut muuten vaan autolla liikenteessä olevat poika kaverukset, toinen se vahvempi persoona.tätähän on useaan kertaan spekuloitu jo vanhoissa keskusteluissa?!Miten se pitkänniemenpalo mukamas liittyy R.Räisäseen?en tajua.
- Moonika
Leena kirjoitti:
tätähän on useaan kertaan spekuloitu jo vanhoissa keskusteluissa?!Miten se pitkänniemenpalo mukamas liittyy R.Räisäseen?en tajua.
Et tainnut ehtiä lukea "Tessa75:n" kommentteja ennen kuin ne poistettiin?
"Tessa75" kirjoitti, kuinka hänellä on tunne, että Raisa on mennyt kahden hieman päihtyneen häntä hieman vanhempien poikien kyytiin jne. en viitsi enempää kirjoittaa miten se jatkui, mutta toinen poika olisi vahvempi persoona ja se toinen oli ns. perässä menijä ja tekijä, yksinkertaisempi persoona.Yksinkertaiselle olisi tullut mielenterveysongelmia tämän tapahtuman vuoksi ja olisi laitoshoidossa. Tämä vahvempi persoona elelisi perheellisenä nykyään.
Näistä kirjoitteluista seuraavana päivänä paloi psykiatrinen sairaala Pitkäniemi.
Että tämmöinen tarina. - Moonika
Leena kirjoitti:
tätähän on useaan kertaan spekuloitu jo vanhoissa keskusteluissa?!Miten se pitkänniemenpalo mukamas liittyy R.Räisäseen?en tajua.
Tämä juttu junnaa paikallaan. Laitoin linkin ja jutun sen vuoksi, että kaikki jotka ovat kiinnostuneita tästä jutusta, saisivat helpommin tiedot luettua eikä tulisi niitä väitteitä esim. siitä, ettei bileitä muka olis ollutkaan jne.
Näillä näkymin uskon tuohon mitä kadonneet palstalla on asiasta kirjoitettu. Paitsi sehän on pelkkä uskomus, että Raisa olisi lähtenyt tuntemattomien kyytiin, mutta toki mahdollinen. - jorinoita
Leena kirjoitti:
ne Pitkäniemitarinat. Ne voit unohtaa. Kuvastaa lähinnä näitä juttuja kirjoittaneiden henkilöiden henkistä tilaa, joka on jo hieman huolestuttavalla tasolla.
- -Metallikukko-
jorinoita kirjoitti:
ne Pitkäniemitarinat. Ne voit unohtaa. Kuvastaa lähinnä näitä juttuja kirjoittaneiden henkilöiden henkistä tilaa, joka on jo hieman huolestuttavalla tasolla.
pyörivät ihmiset?
Onko niistä mitään tietoa?
Valmentajat ,huoltajat ym? - Moonika
pyörivät ihmiset?
Valmentajat ,huoltajat ym?Niinpä niin, koripallomaailman ympärillä olevat ihmiset kiinnostaisi minuakin. Niistä ei ole mitään tietoa, ei ole kohdalle tullut mitään niihin liittyvää.
Jos kehtaisi lähettää s-postia Raisan äidille ja kysellä, mutta ei todellakaan kehtaa. Onhan hänen s-posti osoite sillä hänen pitämällään sivulla. Moonika kirjoitti:
Et tainnut ehtiä lukea "Tessa75:n" kommentteja ennen kuin ne poistettiin?
"Tessa75" kirjoitti, kuinka hänellä on tunne, että Raisa on mennyt kahden hieman päihtyneen häntä hieman vanhempien poikien kyytiin jne. en viitsi enempää kirjoittaa miten se jatkui, mutta toinen poika olisi vahvempi persoona ja se toinen oli ns. perässä menijä ja tekijä, yksinkertaisempi persoona.Yksinkertaiselle olisi tullut mielenterveysongelmia tämän tapahtuman vuoksi ja olisi laitoshoidossa. Tämä vahvempi persoona elelisi perheellisenä nykyään.
Näistä kirjoitteluista seuraavana päivänä paloi psykiatrinen sairaala Pitkäniemi.
Että tämmöinen tarina.En usko,että pitkänniemen palon syntyttäneellä henkilöllä olisi mitään tekemistä R.räisäsen katoamisen kanssa.
- juuuh
Moonika kirjoitti:
Niinpä niin, koripallomaailman ympärillä olevat ihmiset kiinnostaisi minuakin. Niistä ei ole mitään tietoa, ei ole kohdalle tullut mitään niihin liittyvää.
Jos kehtaisi lähettää s-postia Raisan äidille ja kysellä, mutta ei todellakaan kehtaa. Onhan hänen s-posti osoite sillä hänen pitämällään sivulla.Raisan äiti Tuula ja Pekka isä, ovat tietääkseni ainoat julkisuudessa esiintyneet.Raisan omaiset.Korjatkaa, jos olen väärässä.
juuuh kirjoitti:
Raisan äiti Tuula ja Pekka isä, ovat tietääkseni ainoat julkisuudessa esiintyneet.Raisan omaiset.Korjatkaa, jos olen väärässä.
Tuula ja Pekka ovat ainoat jotka ovat tyttärensä katoamisesta julkisuudessa puhuneet.Yhdessä Mika Lahtosen toimittamassa kohutuimmat rikokset kirjassa on haastateltu Raisan isää.
- satupoliisi
Mitäköhän porukkaa siellä ravintolassa on ollut? Luulisi, että illan aikana on jutusteltu muidenkin kuin inttipojan kanssa. Mitä jos joku on iskenyt silmänsä tyttöön illan aikana ja kun on huomannut, että likka on jäänyt yksin, alkanut toimia....
- Moonika
satupoliisi kirjoitti:
Mitäköhän porukkaa siellä ravintolassa on ollut? Luulisi, että illan aikana on jutusteltu muidenkin kuin inttipojan kanssa. Mitä jos joku on iskenyt silmänsä tyttöön illan aikana ja kun on huomannut, että likka on jäänyt yksin, alkanut toimia....
Minä mietin sitä, että miksi Raisa jäi yksin?
Mielestäni se on todella outoa. - Moonika
satupoliisi kirjoitti:
Luulisi, että sitä pelivoittoakin olisivat porukalla olleet juhlimassa.
- sä olet
Moonika kirjoitti:
Mielestäni se on todella outoa.täällä koko ajan tehnyt... onko asia mitenkään selkiytynyt? Jännittää mikä on sun seuraava siirto.. Ehkäpä uusi aihe raisasta??
- Moonika
sä olet kirjoitti:
täällä koko ajan tehnyt... onko asia mitenkään selkiytynyt? Jännittää mikä on sun seuraava siirto.. Ehkäpä uusi aihe raisasta??
Olisko kenelläkään muulla uusia siirtoja??
Minulla ainakin tyssää ajatukset juuri siihen kohtaan, kun on ilmeisesti todistettavissa, että tytöt olivat siellä ravintolassa ja että heidän tiensä olisi eronneet. Olisihan sitä kaikenmaailman muitakin aatoksia siitä mitä olisi voinut tapahtua, mutta juuri tuohon ajatukset sitten tyssää, miksi Raisa jäi yksin? - metallikukko
Moonika kirjoitti:
Olisko kenelläkään muulla uusia siirtoja??
Minulla ainakin tyssää ajatukset juuri siihen kohtaan, kun on ilmeisesti todistettavissa, että tytöt olivat siellä ravintolassa ja että heidän tiensä olisi eronneet. Olisihan sitä kaikenmaailman muitakin aatoksia siitä mitä olisi voinut tapahtua, mutta juuri tuohon ajatukset sitten tyssää, miksi Raisa jäi yksin?ja mahdollisesti reilusti vielä.
Ehkä pientä riidanpoikasta jatkosuunnitelmista ja kaveri pitää päänsä kotibileitten suhteen jonne hommaa kyydin.
Raisa ei halua ehkä illan venyvän pitkäksi koska hänellä on seuraavalle päivälle ohjelmaa.
Jostain tällaisesta voisi olla kyse .
Mutta yksi asia minua pistää Raisassa silmään.
Hänen elämänsä oli täydellistä.
Koulussa meni mainiosti.
Samoin rakkaassa harrastuksessaan hän menestyi kuten viimeisenä iltanaankin oli paras pisteidentekijä.
Hän oli kaunis, suosittu ja kavereita riitti .
Kotoisin hyvästä kodista.
Äkkiä kuvittelisi koko tämän paletin kasassa pitämisen vaativan melkoisesti voimia kun pitää jatkuvasti revetä moneen paikkaa.
Ehkä tyttö ei ollut tajunnut omien voimiensa rajallisuutta ja oli palamassa loppuun tai masentunut.
Masentuminenhan on valitettavan yleistä teinitytöillä tänäpäivänä.
Ehkä elämä elämä oli ollut jo pitemmän aikaa amokjuoksua , selviytymistä arjesta.
Iloisuus ja hymyileminen tuskaista teatteria jota piti vaan jaksaa päivä kerrallaan.
Niinä päivinä joina ei jaksanut jäi kotiin , sillä poissaolojahan tytölle alkoi kertyä loppuajasta.
Ehkä viimeisenä iltana kännissä koko roska tuntui sietämättömän raskaalta, sillä luovuttaminen ja itsensä heikoksi myöntäminen olisi ollut sadun irvokas loppu.
Ehkä hän näki itsensä ystävin hylkäämänä ,mikä tuossa iässä on kova juttu kelle tahansa teinille.
Ehkä viimeinen niitti oli se kavereitten näennäinen hylkääminen ,kun hän ei saanutkaan kyytiä .
Auton kadottua kulman taakse yhden ihmisen elämän kulissit murtuvat ja tämä peli on loppuvihellystä vaille paketissa.
Matka suureen tuntemattomaan voi alkaa. - luin kaikki keskustelut, ko...
Moonika kirjoitti:
Mielestäni se on todella outoa.Siinä aiemmassa viestiketjussahan joku vastasi ihmettelyysi, että Raisa ei halunnut lähteä pois Tampereelta; muut olivat lähdössä jonnekin Tampereen ulkopuolelle.
Vastaushan vaikutti ihan siltä, että sen olisi kirjoittanut joku, joka tiesi asian, eikä vain arvellut tai ollut saanut "tuntemuksia". - Moonika
metallikukko kirjoitti:
ja mahdollisesti reilusti vielä.
Ehkä pientä riidanpoikasta jatkosuunnitelmista ja kaveri pitää päänsä kotibileitten suhteen jonne hommaa kyydin.
Raisa ei halua ehkä illan venyvän pitkäksi koska hänellä on seuraavalle päivälle ohjelmaa.
Koulussa meni mainiosti.
Samoin rakkaassa harrastuksessaan hän menestyi kuten viimeisenä iltanaankin oli paras pisteidentekijä.
Äkkiä kuvittelisi koko tämän paletin kasassa pitämisen vaativan melkoisesti voimia kun pitää jatkuvasti revetä moneen paikkaa.
Ehkä tyttö ei ollut tajunnut omien voimiensa rajallisuutta ja oli palamassa loppuun tai masentunut.
Ehkä elämä elämä oli ollut jo pitemmän aikaa amokjuoksua , selviytymistä arjesta.
Iloisuus ja hymyileminen tuskaista teatteria jota piti vaan jaksaa päivä kerrallaan.
Niinä päivinä joina ei jaksanut jäi kotiin , sillä poissaolojahan tytölle alkoi kertyä loppuajasta.
Ehkä viimeisenä iltana kännissä koko roska tuntui sietämättömän raskaalta, sillä luovuttaminen ja itsensä heikoksi myöntäminen olisi ollut sadun irvokas loppu.
Ehkä hän näki itsensä ystävin hylkäämänä ,mikä tuossa iässä on kova juttu kelle tahansa teinille.
Ehkä viimeinen niitti oli se kavereitten näennäinen hylkääminen ,kun hän ei saanutkaan kyytiä .
Auton kadottua kulman taakse yhden ihmisen elämän kulissit murtuvat ja tämä peli on loppuvihellystä vaille paketissa.
Matka suureen tuntemattomaan voi alkaa."Niinä päivinä joina ei jaksanut jäi kotiin , sillä poissaolojahan tytölle alkoi kertyä loppuajasta."
Tämähän on selvää tietoa, tunsitko Raisan?
Tuo tarinakin voisi olla selvää tietoa.Mitenkähän se kännykän hiljentyminen liittyisi tähän riidanpoikaseen? Kännykkä on hiljentynyt suht nopeesti, kun ajattelee, että ilta oli vasta aluillaan? - Moonika
luin kaikki keskustelut, ko... kirjoitti:
Siinä aiemmassa viestiketjussahan joku vastasi ihmettelyysi, että Raisa ei halunnut lähteä pois Tampereelta; muut olivat lähdössä jonnekin Tampereen ulkopuolelle.
Vastaushan vaikutti ihan siltä, että sen olisi kirjoittanut joku, joka tiesi asian, eikä vain arvellut tai ollut saanut "tuntemuksia"."Ystävättärien tiet eroavat, Raisa jää Hämeenkadulle ja yrittää saada itselleen kyydin poikaystävänsä luo kotibileisiin."
http://www.yle.fi/kadonneet/osa4_i.html
Missähän ne bileet sitten oli?
Uskon, että varmasti tyttö haluaa poikaystävänsä luokse ja kun on bileetkin tiedossa, jossa hänen "kultansa" on niin sinnehän sitä mennään mielellään.
Voi olla, että jos joku riita onkin tullut ja hän suutus päissään on jäänyt etsimään itselleen kyyttiä sinne bileisiin ja noussut väärään kyytiin? - lääkkeet
metallikukko kirjoitti:
ja mahdollisesti reilusti vielä.
Koulussa meni mainiosti.
Matka suureen tuntemattomaan voi alkaa.Sanopa, mihin ajokortiton ja minihameessa kylmässä syysillassa kuljeskellut tyttö on pystynyt hävittämään itsensä aivan kokonaan? Ufotko ovat vieneet?
Kyllä on uskomattomia teorioita. - -Metallikukko-
Moonika kirjoitti:
"Niinä päivinä joina ei jaksanut jäi kotiin , sillä poissaolojahan tytölle alkoi kertyä loppuajasta."
Tämähän on selvää tietoa, tunsitko Raisan?
Tuo tarinakin voisi olla selvää tietoa.Mitenkähän se kännykän hiljentyminen liittyisi tähän riidanpoikaseen? Kännykkä on hiljentynyt suht nopeesti, kun ajattelee, että ilta oli vasta aluillaan?mutta paljon muita masentuneita ja onpa muutama tuttavakin lähtenyt viestiä jättämättä oman käden kautta.
Pitää lähtee saunaan .
Kirjoittelen huomenna lisää. - enää
mutta paljon muita masentuneita ja onpa muutama tuttavakin lähtenyt viestiä jättämättä oman käden kautta.
Pitää lähtee saunaan .
Kirjoittelen huomenna lisää.tämmöisiä;
**Auton kadottua kulman taakse yhden ihmisen elämän kulissit murtuvat ja tämä peli on loppuvihellystä vaille paketissa.
Matka suureen tuntemattomaan voi alkaa.**
Nautitko kovasti, kun saat vääntää muiden tuskasta ja epätietoisuudesta tämän tyyppistä paskafiktiota? Miettisit vähän. - jonsux
Moonika kirjoitti:
"Ystävättärien tiet eroavat, Raisa jää Hämeenkadulle ja yrittää saada itselleen kyydin poikaystävänsä luo kotibileisiin."
http://www.yle.fi/kadonneet/osa4_i.html
Missähän ne bileet sitten oli?
Uskon, että varmasti tyttö haluaa poikaystävänsä luokse ja kun on bileetkin tiedossa, jossa hänen "kultansa" on niin sinnehän sitä mennään mielellään.
Voi olla, että jos joku riita onkin tullut ja hän suutus päissään on jäänyt etsimään itselleen kyyttiä sinne bileisiin ja noussut väärään kyytiin?vaikeni klo 22.18. eli tosi nopeasti on täytynyt jotakin tapahtua, melkein välittömästi kun hän poistui kapakasta.
- metallikukko
enää kirjoitti:
tämmöisiä;
**Auton kadottua kulman taakse yhden ihmisen elämän kulissit murtuvat ja tämä peli on loppuvihellystä vaille paketissa.
Matka suureen tuntemattomaan voi alkaa.**
Nautitko kovasti, kun saat vääntää muiden tuskasta ja epätietoisuudesta tämän tyyppistä paskafiktiota? Miettisit vähän.tästä asiasta?
Ilmeisesti et? No hyvä, pidä sitten mölyt mahassa.
Loppu meni ehkä mielenmaiseman maalailemisen puolelle mutta kirjoituksessani on myös paljon tilastoihin perustuvaa tietoa.
Joskus olen piruillessani heittänyt jotain asiatonta joka onkin sitten heti hävinnyt sheriffin toimesta .
Siinä vaiheessa kun unet ja näyt astuvat kuvaan on aika siirtyä rajatieto-osastolle tai tilata VP:n unikirja.
Tiedotusvälineissä on ollut paljon esillä nuorten lisääntynyt masennus.
Jopa 20% yläasteikäisistä tytöistä kärsii jonkun sortin masennuksesta.
Kysymykseni kuuluu missä nämä tytöt ovat ?
Eli jokaisen tuttavapiirissä on varmasti joku jolla on masennusta.
Samaan aikaan itsemurhien määrä on ollut pitkään laskussa ,ovat nuorten naisten 15-24 -vuotiaiden itsemurhat tasaisesti lisääntyneet.
Ihmisestä ei todellakaan näe päällepäin onko hän masentunut.
Välttämättä ihminen itsekkään ei osaa yhdistää sisällä vellovaa tyhjyyttä, kaiken tarkoituksettomuuden tunnetta ja ainaista pahaa oloa masennukseksi.
Ja sitten tulee vielä tässä yhteiskunnassa vallalla oleva mielikuva mt-potilaasta ns menetettynä sieluna.
Eli kaikki mielen ongelmista kärsivät ovat seinähulluja joitten kanssa tekemisissä olemista on vältettävä itse leimaantumisen uhalla.
Tämä johtaa syrjäytymiseen , mahdollisiin vaikeuksiin päästä opiskelemaan haluamaansa alaa ja työpaikan saantikin voi olla tällaisesta merkinnästä kiinni.
Virallisestihan kaikki ihmiset ovat niin suvaitsevaisia mutta kun esim työkaverin päässä brakaa aletaan kaikkia hänen toimiaan tutkiskella tätä taustaa vasten.
Olen sivusta seurannut jotain tällaista.
Miten tämä liittyy Raisaan?
Hänen elämänsä oli niinkuin jo kirjoitin täydellistä.
Mutta jos se olikin liian täydellistä suorittamista pysyäkseen kanssaihmisten asettamassa muotissa.
Ehkä hän näki että myöntämällä ettei jaksa ,hän menettäisi sosiaalisen elämänsä, pelipaikkansa ,jäisi koulussa jälkeen ja saisi ikuisen leiman.
Ja ehkä mielessään hän ajatteli vanhempien pettyvän kun hän ei pystykkään siihen mitä hän oletti toisten häneltä odottavan.
Ja jos asiaan liitty vielä se ettei asioista voi puhua kenenkään kanssa ja yksin pui niitä niin on varmaa että jossain vaiheessa seinät alkavat kaatua päälle.
Muistatte varmaan miten tärkeää muitten hyväksyntä oli Raisan ikäisenä?
Tämä ei ole mitään fiktiota vaan oikeiden masentuneidenihmisten näkökulmia joiden kanssa olen keskustellut.
Olen ollut puhumassa taannoin järkeä ihmiselle joka aikoi hypätä Leppävirran kirkon katolta.
Ei se masentuineisuus ole kotioloista kiinni.
Sitä on ihan samalla tavalla niin herroissa kuin narreissa.
Ja siitä itsemurhasta vielä.
Ei ole mitään tyypillistä itsemurhaajatyyppiä.
Se ei näy päällepäin.
Sekkupoika oli vielä tapaninpäivänä oma hauska itsensä mutta päätyi kuitenkin muutamaa päivää myöhemmin ampumaan itsensä.
Vielä 15 vuotta myöhemminkään kukaan ei tiedä tarkkaa syytä.
Teoriassa kaikki oli hyvin.
Samoin eräs tuttu joka valmistui hiljan mielisairaanhoitajaksi otti vähän ennen juhannusta purkin unilääkkeitä ja nukkui pois.
Samoin takavuosina kotipaikan naapurissa eräs isäntä vaimon ollessa pikaisella kauppareissulla meni tuvan vintille ja ampui aivonsa pihalle.
Tai sitten tuttavaperheen isä joka veti itsensä hirteen matkalla naapurista kotiin.
Näillä esimerkeillä pyrin osoittamaan vääräksi sen väitteen ettei Raisa millään voinut päätyä itsemurhaan.
Itsemurhaa hautova saattaa olla jopa iloinen , sillä hän tietää tuskan päättyvän pian.
Monet itsemurhan tehneet on jopa päästetty sairaalasta lomalle kun heidän mielialansa on kohentunut .
Tästä esimerkkinä taannoin 7-Päivää lehdessäkin ollut juttu 18-vuotiaasta nuoresta miehestä joka sairaalasta päästyään suuntasi läheiselle sillalle hypäten pikkusiskonsa silmien alla kuolemaan.
Joku tuossa jo taannoin mainitsikin vähäpukeisen ,kylmissään olevan naisen jäljettömiin katoamisen mahdottomuudesta.
Minä taas en pitäisi sitä niinkään mahdottomana , sillä jos tyttö esim olisi humalassa vaipunut psykoosiin on hän saattanut kävellä pitkiäkin matkoja välittämättä kylmyydestä.
Tiedän tapauksen jossa aivan normaali perheenisä katosi pikkuhiprakassa juhlista ja löytyi puolta vuorokautta myöhemmin useitten kilometrien päästä rantakiveltä istuskelemasta pahasti kylmettyneenä.
Ja onkos alueella vuolaasti virtaavia joenuomia?
Sellaiseen hyppäämällä virta on saattanut kuljettaa ruumin kauaskin ja jäiden alla mädättyään painua pohjaan.
Paras vaihtoehto kaikille olisi löytyminen elävänä esim ulkomailta mutta vaikea uskoa siihen näin pitkän ajan jälkeen. - jotain...
metallikukko kirjoitti:
tästä asiasta?
Loppu meni ehkä mielenmaiseman maalailemisen puolelle mutta kirjoituksessani on myös paljon tilastoihin perustuvaa tietoa.
Joskus olen piruillessani heittänyt jotain asiatonta joka onkin sitten heti hävinnyt sheriffin toimesta .
Siinä vaiheessa kun unet ja näyt astuvat kuvaan on aika siirtyä rajatieto-osastolle tai tilata VP:n unikirja.
Samaan aikaan itsemurhien määrä on ollut pitkään laskussa ,ovat nuorten naisten 15-24 -vuotiaiden itsemurhat tasaisesti lisääntyneet.
Välttämättä ihminen itsekkään ei osaa yhdistää sisällä vellovaa tyhjyyttä, kaiken tarkoituksettomuuden tunnetta ja ainaista pahaa oloa masennukseksi.
Ja sitten tulee vielä tässä yhteiskunnassa vallalla oleva mielikuva mt-potilaasta ns menetettynä sieluna.
Eli kaikki mielen ongelmista kärsivät ovat seinähulluja joitten kanssa tekemisissä olemista on vältettävä itse leimaantumisen uhalla.
Tämä johtaa syrjäytymiseen , mahdollisiin vaikeuksiin päästä opiskelemaan haluamaansa alaa ja työpaikan saantikin voi olla tällaisesta merkinnästä kiinni.
Virallisestihan kaikki ihmiset ovat niin suvaitsevaisia mutta kun esim työkaverin päässä brakaa aletaan kaikkia hänen toimiaan tutkiskella tätä taustaa vasten.
Mutta jos se olikin liian täydellistä suorittamista pysyäkseen kanssaihmisten asettamassa muotissa.
Ehkä hän näki että myöntämällä ettei jaksa ,hän menettäisi sosiaalisen elämänsä, pelipaikkansa ,jäisi koulussa jälkeen ja saisi ikuisen leiman.
Ja ehkä mielessään hän ajatteli vanhempien pettyvän kun hän ei pystykkään siihen mitä hän oletti toisten häneltä odottavan.
Ja jos asiaan liitty vielä se ettei asioista voi puhua kenenkään kanssa ja yksin pui niitä niin on varmaa että jossain vaiheessa seinät alkavat kaatua päälle.
Tämä ei ole mitään fiktiota vaan oikeiden masentuneidenihmisten näkökulmia joiden kanssa olen keskustellut.
Olen ollut puhumassa taannoin järkeä ihmiselle joka aikoi hypätä Leppävirran kirkon katolta.
Se ei näy päällepäin.
Sekkupoika oli vielä tapaninpäivänä oma hauska itsensä mutta päätyi kuitenkin muutamaa päivää myöhemmin ampumaan itsensä.
Samoin eräs tuttu joka valmistui hiljan mielisairaanhoitajaksi otti vähän ennen juhannusta purkin unilääkkeitä ja nukkui pois.
Samoin takavuosina kotipaikan naapurissa eräs isäntä vaimon ollessa pikaisella kauppareissulla meni tuvan vintille ja ampui aivonsa pihalle.
Tai sitten tuttavaperheen isä joka veti itsensä hirteen matkalla naapurista kotiin.
Näillä esimerkeillä pyrin osoittamaan vääräksi sen väitteen ettei Raisa millään voinut päätyä itsemurhaan.
Itsemurhaa hautova saattaa olla jopa iloinen , sillä hän tietää tuskan päättyvän pian.
Monet itsemurhan tehneet on jopa päästetty sairaalasta lomalle kun heidän mielialansa on kohentunut .
Tästä esimerkkinä taannoin 7-Päivää lehdessäkin ollut juttu 18-vuotiaasta nuoresta miehestä joka sairaalasta päästyään suuntasi läheiselle sillalle hypäten pikkusiskonsa silmien alla kuolemaan.
Joku tuossa jo taannoin mainitsikin vähäpukeisen ,kylmissään olevan naisen jäljettömiin katoamisen mahdottomuudesta.
Minä taas en pitäisi sitä niinkään mahdottomana , sillä jos tyttö esim olisi humalassa vaipunut psykoosiin on hän saattanut kävellä pitkiäkin matkoja välittämättä kylmyydestä.
Tiedän tapauksen jossa aivan normaali perheenisä katosi pikkuhiprakassa juhlista ja löytyi puolta vuorokautta myöhemmin useitten kilometrien päästä rantakiveltä istuskelemasta pahasti kylmettyneenä.
Sellaiseen hyppäämällä virta on saattanut kuljettaa ruumin kauaskin ja jäiden alla mädättyään painua pohjaan.
Paras vaihtoehto kaikille olisi löytyminen elävänä esim ulkomailta mutta vaikea uskoa siihen näin pitkän ajan jälkeen.enemmän? Ilmeisesti et. No hyvä, pidä sitten itse mölyt mahassa. Ja muista lääkkeet.
- eipäs
metallikukko kirjoitti:
tästä asiasta?
Se ei näy päällepäin.
Paras vaihtoehto kaikille olisi löytyminen elävänä esim ulkomailta mutta vaikea uskoa siihen näin pitkän ajan jälkeen.Masennus on nyky-Suomessa kansantauti, siitä kärsivät niin nuoret kuin vanhatkin sukupuoleen katsomatta ja on totta että se synkistää itsemurhatilastoja. Ja varmasti on mahdollista että tässäkin tapauksessa syynä voi olla itsemurha. Yhtä mahdollista on että syynä on rikos. Tai sitten hlö on omasta tahdostaan siirtynyt omaisten tavoittamattomiin esim ulkomaille. Tai sitten esim hukkunut "vahingossa". Teorioita löytyy laidasta laitaan. Näillä tiedoilla voimme vain arvailla syitä. Ulkopuolisen on vaikea arvioida hänen elämänsä täydellisyyttä ja syitä katoamiseen.
En oikein näe pointtia siinä että syistä pitää riidellä keskustelupalstalla. Toki keskustelu itsessään on arvokasta mutta "lokaa niskaan" -keskustelu ei taida aiheuttaa kenellekään muuta kuin pahaa mieltä. - puoli sukua
metallikukko kirjoitti:
tästä asiasta?
Se ei näy päällepäin.
Paras vaihtoehto kaikille olisi löytyminen elävänä esim ulkomailta mutta vaikea uskoa siihen näin pitkän ajan jälkeen.ja tuttavapiiriä tappanut itsensä? Ei sitten ihme, että hiukan vippaa...
Kyllä tässäkin on taas varsin hieno teoria;
**Minä taas en pitäisi sitä niinkään mahdottomana , sillä jos tyttö esim olisi humalassa vaipunut psykoosiin on hän saattanut kävellä pitkiäkin matkoja välittämättä kylmyydestä.**
Ne aikaisemmat zombie-jututkin vaikutti järkevämmiltä. - siinä lähellä
jonsux kirjoitti:
vaikeni klo 22.18. eli tosi nopeasti on täytynyt jotakin tapahtua, melkein välittömästi kun hän poistui kapakasta.
ollut se rakennustyömaa, jonka sisään Raisa jonkun tietojen mukaan on piilotettu ,
ja ainahan siinä sokoksen tienoilla jotakin nakerretaan, revitään asfaltti auki, ym - kenties.......
luin kaikki keskustelut, ko... kirjoitti:
Siinä aiemmassa viestiketjussahan joku vastasi ihmettelyysi, että Raisa ei halunnut lähteä pois Tampereelta; muut olivat lähdössä jonnekin Tampereen ulkopuolelle.
Vastaushan vaikutti ihan siltä, että sen olisi kirjoittanut joku, joka tiesi asian, eikä vain arvellut tai ollut saanut "tuntemuksia".aikaisemmin kirjoitettiin että raisa olisi nähty vanhemman naisen seurassa casablankasta lähdön jälkeen????olisikohan värvätty eu-pomoille seuraksi????????
- Moonika
kenties....... kirjoitti:
aikaisemmin kirjoitettiin että raisa olisi nähty vanhemman naisen seurassa casablankasta lähdön jälkeen????olisikohan värvätty eu-pomoille seuraksi????????
Se vanhemman naisen havainnoniti on todella epävarma juttu,kuulemma.
Itse kun kuulin tuon jutun vanhemmasta naisesta niin tuli vain mieleen, että jos äiti on tullut tyttöä hakemnaan kotiin. - satupoliisi
kenties....... kirjoitti:
aikaisemmin kirjoitettiin että raisa olisi nähty vanhemman naisen seurassa casablankasta lähdön jälkeen????olisikohan värvätty eu-pomoille seuraksi????????
tuli mieleen, että tämä vanhempi nainen olisi houkutellut raisan luokseen ja ottanut vangikseen, alkanut myymään...
- Moonika
satupoliisi kirjoitti:
tuli mieleen, että tämä vanhempi nainen olisi houkutellut raisan luokseen ja ottanut vangikseen, alkanut myymään...
Mutta, missähän tämä myyminen tapahtuisi, kun naapurit kyllä alkaisi ihmettelemään ravaamista, jos kerros-tai rivitalossa asuu.
Ja kyllä omakotitalossa jatkuvan ihmismäärän pörrääminenkin silmiin pistävää olisi.
Tämmöinen toiminta oltas näiden kuluneiden vuosien aikana jo huomattu, uskoisin. - Utelias_
Onko muuten Raisan poikaystävä löytänyt jo uuden naisen itselleen?
- Tessa75
Näin yöllä kaksi miestä...heikko ja vahva. Pimeää.. liekkejä. Mitä?
- ihan hoona
Tessa75 kirjoitti:
Missä näit miehet? Koska? Viime yönäkö? Oliko teillä tulipalo vai pitivätkö miehet pihassasi nuotiota? Yrittivätkö tehdä sinulle pahaa vai miksi heistä tänne kirjoitit?
Tässä keskustellaan nyt Raisan katoamisesta. Mitenkä nyt näkemäsi miehet voivat tapaukseen liittyä. Raisan katoamisestahan on kohta kymmenen vuotta. - nimimerkki
Utelias_ kirjoitti:
Onko muuten Raisan poikaystävä löytänyt jo uuden naisen itselleen?
Eiköhän ole todennäköistä, että on löytänyt (tietoa siis ei ole). Raisan katoamisesta on niin pitkä aika (n. 8 vuotta), että luulisi silloisen poikaystävän löytäneen elämänkumppanin.
Raisa ja poikaystävä olivat katoamisen aikoihin lapsia (n. 16 v.). Tuskin seurustelu edes oli ns. vakavaa siinä iässä. - Moonika
nimimerkki kirjoitti:
Eiköhän ole todennäköistä, että on löytänyt (tietoa siis ei ole). Raisan katoamisesta on niin pitkä aika (n. 8 vuotta), että luulisi silloisen poikaystävän löytäneen elämänkumppanin.
Raisa ja poikaystävä olivat katoamisen aikoihin lapsia (n. 16 v.). Tuskin seurustelu edes oli ns. vakavaa siinä iässä.Kyllä seurustelu on vakavaa tuossa iässäkin. Ehkä jopa vakavampaakin. Eikös se poikaystävä ollut vanhempi, kun luin jostain, että hänellä autokin olisi ollut vaikka voihan auton omistaa vaikka onkin alaikäinen tai ei ehkä omistaa, mutta olla haltija tjms.
- nimimerkki
Moonika kirjoitti:
Kyllä seurustelu on vakavaa tuossa iässäkin. Ehkä jopa vakavampaakin. Eikös se poikaystävä ollut vanhempi, kun luin jostain, että hänellä autokin olisi ollut vaikka voihan auton omistaa vaikka onkin alaikäinen tai ei ehkä omistaa, mutta olla haltija tjms.
Ajatteletko, että seurustelu olisi ollut niin vakavaa ja kaikenkattavaa, että poikaystävä ei vieläkään kaikien näiden vuosien jälkeen olisi halunnut tutustua muihin tyttöihin/naisiin, vaan odottaisi uskollisesti, että Raisa vielä palaa...Siitähän oli kyse, onko poikaystävä löytänyt uuden naisen.
- Moonika
nimimerkki kirjoitti:
Ajatteletko, että seurustelu olisi ollut niin vakavaa ja kaikenkattavaa, että poikaystävä ei vieläkään kaikien näiden vuosien jälkeen olisi halunnut tutustua muihin tyttöihin/naisiin, vaan odottaisi uskollisesti, että Raisa vielä palaa...Siitähän oli kyse, onko poikaystävä löytänyt uuden naisen.
Äläkä vääristele asioita! En ole kirjoittanut saatikka edes ajatellut tuollaista seikkaa, niin että kommentoit nyt kyllä ihan väärälle ihmiselle!
Minä kommentoin vain siihen, että tuon ikäisillä voi seurustelu olla vakavaakin, lue mitä kirjoitetaan. - olet rauhallinen...olet rau...
Moonika kirjoitti:
Äläkä vääristele asioita! En ole kirjoittanut saatikka edes ajatellut tuollaista seikkaa, niin että kommentoit nyt kyllä ihan väärälle ihmiselle!
Minä kommentoin vain siihen, että tuon ikäisillä voi seurustelu olla vakavaakin, lue mitä kirjoitetaan.Oman terveytesi tähden, älä lue näitä viestejä, jos ne saavat sinut tuollaisen raivon valtaan!
Turha täällä on kiihtyä vaivaisten lauseiden takia. Ei näitä kannata lukea, jos kirjoitukset ahdistavat. - mutta siihen tottuu,,
puoli sukua kirjoitti:
ja tuttavapiiriä tappanut itsensä? Ei sitten ihme, että hiukan vippaa...
Kyllä tässäkin on taas varsin hieno teoria;
**Minä taas en pitäisi sitä niinkään mahdottomana , sillä jos tyttö esim olisi humalassa vaipunut psykoosiin on hän saattanut kävellä pitkiäkin matkoja välittämättä kylmyydestä.**
Ne aikaisemmat zombie-jututkin vaikutti järkevämmiltä.Minä olen lähtenyt suuttuessa (ja humalassa) kävellen talvella mökiltä kotiin ja matkaa oli sellaiset reilu 20 km ja kevät takki vaan matkassa,,, Suutuin kavereille kun olivat ilkeitä, ja juuri tuossa samassa iässä olin, hieman vanhempikin,, pelotti niin perkeleesti kun pimeä metsätie ja takaisin teki mieli kääntyä jo ensimmäisen kilometrin jälkeen mutta ei luonne antanut periksi,, ja ihan suht normaalina itseäni pidän, tapahtuneesta tosin jo aikaa,,
- korishemmot
pyörivät ihmiset?
Valmentajat ,huoltajat ym?kuulemma kuuluivat Raisan ystäväpiiriin. Jutskasin Tamperelaisessa yökerhossa yhden nuorehkon jannun kanssa ja hänen mukaansa Raisa liikkui tummaihoisten kanssa. Tämä kaveri tunsi Raisan ja tämän naispuolisen ystävän.
- juuuh
korishemmot kirjoitti:
kuulemma kuuluivat Raisan ystäväpiiriin. Jutskasin Tamperelaisessa yökerhossa yhden nuorehkon jannun kanssa ja hänen mukaansa Raisa liikkui tummaihoisten kanssa. Tämä kaveri tunsi Raisan ja tämän naispuolisen ystävän.
Viimme viikonloppuna....Viimme vuonna vai koska.
- LukijaN
Tessa75 kirjoitti:
Kerrohan, Tessa75.. et nähnyt paremmin, millaisia liekkejä näit? Muistatko minkä näköisiä nämä miehet olivat, millä tavalla "heikko ja vahva"? Olen lukenut mielenkiinnolla näitä keskusteluja Raisan katoamisesta, on ollut paljon erilaisia näkökulmia. Olis tosi hyvä jos tapaus selviäisi!
- Tampereen tyttö
satupoliisi kirjoitti:
K.o. ravintolan henkilökunta on varmaankin haastateltu ja kartoitettu todella tarkkaan??
Onhan tietysti ikävää, että alaikäisiä kävi asiakkaana, saattoi olla niinkin kiusallista, ettei kaikkea tullut puhuttua.
Ravintolassa aina välillä nimi vaihtui, mutta henkilökunta oli osittain samaa.
Joku kävi siellä töissä, mutta ei ollut virallisesti listoilla. Tiedän, että henkilökunnsta löytyi hormoneja käyttävä tyyppi, joka iski sieltä yhden illan naisseuraa ainakin vielä ysikymmentäluvulla.
- paikallinen ?
Tampereella tunnetusti, on muutama hyvinkin tunnettu raiskari, joiden tekemiset Raisan katoamisaikana, toivottavasti ja luultavasti, on tutkittu tarkkaan , eikö sittenkään tarpeeksi tarkkaan ?
"rami" oli n 15 v sitten melkoinen naisten mies, etsi tampereelta naisia ja raiskasi heidät autoreissullaan, missä "rami" oli kun Raisa katosi ? Rami oli kyllä joskus poliisin erityisessä tarkkailussa, usein poliisi pysäytti hänet yöllä, pyysi naisen ulos autosta kertoen tälle minkälaisen miehen kyydissä oli. Poliisi vei sitten naiset kotiin.
Tuollaisia rameja on monia muitakin, eli mahdollisia tekijöitä on,
todistaminen syylliseksi onkin vaikeampaa.- tämä...
myös paikallinen 'paloittelija-pariskunta'? Eikös joku muukin jäänyt lopullisesti kadoksiin heidän jäljiltään?
En muista minä vuosina he olivat "aktiivisia". Luulisi kuitenkin, että tällaisten tyyppien liikkeet olisi hyvinkin tarkkaan tutkittu kyseisenä ajankohtana. Lisäksi uhritkin taisivat kuitenkin löytyä aina "tuttavapiiristä".
Tämän tytön katoamisessahan on oikeastaan vain kaksi vaihtoehtoa;
- oma päätös > tuskin varteenotettava eikä hän olisi saanut itseään kovin helposti näin totaalisen kadoksiin.
- rikos > tämä lienee tapahtunut, mutta missä on ruumis? Kuljetettu muualle ja joko haudattu maastoon tai upotettu vesistöön tai sitten yllämainittu karmeampi vaihtoehto - tässä tapauksessa yleensä löytyy jotain joskus jostain.
Tekijöitä voi olla yksi tai useampi - jos useampi juttu voi enemmin tai myöhemmin 'vuotaa' - tämän riskin pelossa on saatettu joku muukin vaientaa tai pistää kadoksiin.
Jos alunperinkin on ollut vain yksi tekijä, saattaa hänkin olla jo kuollut esim. oman käden kautta, huumeet, rikos, onnettomuus jne.
On vain luotettava siihen, että ammattilaiset tekevät työtään näissä tutkimuksissa ja että asia selviää vielä joskus. - Moonika
tämä... kirjoitti:
myös paikallinen 'paloittelija-pariskunta'? Eikös joku muukin jäänyt lopullisesti kadoksiin heidän jäljiltään?
En muista minä vuosina he olivat "aktiivisia". Luulisi kuitenkin, että tällaisten tyyppien liikkeet olisi hyvinkin tarkkaan tutkittu kyseisenä ajankohtana. Lisäksi uhritkin taisivat kuitenkin löytyä aina "tuttavapiiristä".
- oma päätös > tuskin varteenotettava eikä hän olisi saanut itseään kovin helposti näin totaalisen kadoksiin.
- rikos > tämä lienee tapahtunut, mutta missä on ruumis? Kuljetettu muualle ja joko haudattu maastoon tai upotettu vesistöön tai sitten yllämainittu karmeampi vaihtoehto - tässä tapauksessa yleensä löytyy jotain joskus jostain.
Tekijöitä voi olla yksi tai useampi - jos useampi juttu voi enemmin tai myöhemmin 'vuotaa' - tämän riskin pelossa on saatettu joku muukin vaientaa tai pistää kadoksiin.
Jos alunperinkin on ollut vain yksi tekijä, saattaa hänkin olla jo kuollut esim. oman käden kautta, huumeet, rikos, onnettomuus jne.
On vain luotettava siihen, että ammattilaiset tekevät työtään näissä tutkimuksissa ja että asia selviää vielä joskus.Mikä tämän kadonneet palstan tarkoitus onkaan?
Tämäkin juttu oli ensin henkirikos palstalla, kunnes tuli tämä palsta.
En enää tiedä mitä täällä jutskais vai jutskaisko enää mitään, täällä ottaa joku herneen nokkaansa kirjoittamistani jutuista.
Liikkuukohan täällä se mahdollinen viimeinen tai viimeiset henkilöt, jotka ovat Raisan nähneet ja olleet hänen kohtalonsa?
Välillä kyllä tuntuu siltä, kun niin suututaan joistain jutuista.
Toivottavasti jäis kiinni se henkilö tai henkilöt, rukoilen, jotta jäisivät kiinni. - juuuh
Moonika kirjoitti:
Mikä tämän kadonneet palstan tarkoitus onkaan?
En enää tiedä mitä täällä jutskais vai jutskaisko enää mitään, täällä ottaa joku herneen nokkaansa kirjoittamistani jutuista.
Liikkuukohan täällä se mahdollinen viimeinen tai viimeiset henkilöt, jotka ovat Raisan nähneet ja olleet hänen kohtalonsa?
Toivottavasti jäis kiinni se henkilö tai henkilöt, rukoilen, jotta jäisivät kiinni.Joku kuitenkin tietää Raisan kohtalosta.
- satupoliisi
Moonika kirjoitti:
Mikä tämän kadonneet palstan tarkoitus onkaan?
Toivottavasti jäis kiinni se henkilö tai henkilöt, rukoilen, jotta jäisivät kiinni.älä moonika lopeta. Minusta tämän tyyppinen tapaus ei ole yksityisasia, vaan koko kansan asia.tässähän rikotaan jokaisen perusturvallisuuden, yksityisyyden jne. oikeutta. Jos tässä maassa joku jAKSAA VÄLITTÄÄ NIIN ON SE NY KUMMA JOS SIITÄ PITÄÄ SUUTTUA.LUULISI että läheisetkin haluavat että asiaa pidetään keskusteluissa ehkä joku tiedon ripunenkin mahdollista saada esiin.
- tosiasioissa
satupoliisi kirjoitti:
älä moonika lopeta. Minusta tämän tyyppinen tapaus ei ole yksityisasia, vaan koko kansan asia.tässähän rikotaan jokaisen perusturvallisuuden, yksityisyyden jne. oikeutta. Jos tässä maassa joku jAKSAA VÄLITTÄÄ NIIN ON SE NY KUMMA JOS SIITÄ PITÄÄ SUUTTUA.LUULISI että läheisetkin haluavat että asiaa pidetään keskusteluissa ehkä joku tiedon ripunenkin mahdollista saada esiin.
liian apljon teksttii, ei jaksa lukee/.
- musta, vanha
amerikanrauta niissä valvontakameroiden kuvissa? Tunnistettiinko se oikeasti vai ei? Eihän tuollaisia nyt kovin montaa ole Suomessa liikkunut.
- AUTO niitähän
musta, vanha kirjoitti:
amerikanrauta niissä valvontakameroiden kuvissa? Tunnistettiinko se oikeasti vai ei? Eihän tuollaisia nyt kovin montaa ole Suomessa liikkunut.
EI tarkastella eikä pysäytellä, poistui vähin äänin maasta arvoitus kyydissään?
- eivät syyllisiä
tämä... kirjoitti:
On vain luotettava siihen, että ammattilaiset tekevät työtään näissä tutkimuksissa ja että asia selviää vielä joskus.Ihmeen nopeasti asia saatiin varmistettua, Raisan katoamisesta on kyselty ko pariskunnalta, itseäni ihmetytti tutkimuksen nopea tulos, lehdissä luki ettei pariskunta ole katoamiseen syypää, mutta mistäpä sitä koskaan tietää...........................
- satupoliisi
AUTO niitähän kirjoitti:
niinpä, oudolta tuntuu, että niinkin huomiotaherättävä auto voi kadota tuhkana tuuleen...ois mielenkiintoista tietää, mihin tutkinnan jäljet loppuvat...
- kuitenkaan
AUTO niitähän kirjoitti:
diplomaattiauto. Tuollainen 60-luvun vanha romu. Mitä lie raggareita ollut liikenteessä. Hyvähän tuo auto olisi kaivaa esiin jostain. Onhan se tietysti saatettu hävittää jälkeenpäin tai jopa heti rikoksen jälkeen ruumiis mukanaan esim. ajamalla vauhdilla järveen.
Hyvänen aika, mähän alan kuullostaa ihan moonikselta... - kadonneistakiinnostunut
kuitenkaan kirjoitti:
diplomaattiauto. Tuollainen 60-luvun vanha romu. Mitä lie raggareita ollut liikenteessä. Hyvähän tuo auto olisi kaivaa esiin jostain. Onhan se tietysti saatettu hävittää jälkeenpäin tai jopa heti rikoksen jälkeen ruumiis mukanaan esim. ajamalla vauhdilla järveen.
Hyvänen aika, mähän alan kuullostaa ihan moonikselta..."Tuollainen 60-luvun vanha romu."
Tai jos ei ollu kuubalainen niin oli sata varmasti pohjois-korealainen diplomaatti. - Moonika
satupoliisi kirjoitti:
älä moonika lopeta. Minusta tämän tyyppinen tapaus ei ole yksityisasia, vaan koko kansan asia.tässähän rikotaan jokaisen perusturvallisuuden, yksityisyyden jne. oikeutta. Jos tässä maassa joku jAKSAA VÄLITTÄÄ NIIN ON SE NY KUMMA JOS SIITÄ PITÄÄ SUUTTUA.LUULISI että läheisetkin haluavat että asiaa pidetään keskusteluissa ehkä joku tiedon ripunenkin mahdollista saada esiin.
En meinannu ihan vielä lopettaa ja koko ajan mielessä suunnittelen matkaa Tampereelle.
- satupoliisi
musta, vanha kirjoitti:
edellisessä viestiketjussa oli siteerattu tamperelais lehteä, joka kirjoitti, että "Valvontakameran kuvassa näkynyt auto on löytynyt eikä se liity tapaukseen.
No, ihmettelen, miksei tämän auton omistaja ole ilmoittautunut aikaisemmin?miksi se on pitänyt "löytyä" 8 v. kuluttua..Miten paljon olisi säästetty aikaa ja resursseja, jos ko. auton omistaja olisi ilmoittautunut..outo homma tämäkin - satumariapitkänen
musta, vanha kirjoitti:
edellisessä viestiketjussa oli siteerattu tamperelais lehteä, joka kirjoitti, että "Valvontakameran kuvassa näkynyt auto on löytynyt eikä se liity tapaukseen.
No, ihmettelen, miksei tämän auton omistaja ole ilmoittautunut aikaisemmin?miksi se on pitänyt "löytyä" 8 v. kuluttua..Miten paljon olisi säästetty aikaa ja resursseja, jos ko. auton omistaja olisi ilmoittautunut..outo homma tämäkin - kans
Moonika kirjoitti:
En meinannu ihan vielä lopettaa ja koko ajan mielessä suunnittelen matkaa Tampereelle.
Pitäisikö porukalla lähteä?
- sinnekkin
kans kirjoitti:
Pitäisikö porukalla lähteä?
perjantaina. Aateltiin poikketa sittekkin Idea Parkkissa. Sielläkkin on kuulemma paljonkkin ostettavaakkin.
- manselainen...
sinnekkin kirjoitti:
perjantaina. Aateltiin poikketa sittekkin Idea Parkkissa. Sielläkkin on kuulemma paljonkkin ostettavaakkin.
Ideaparkki on sitten Lempäälässä, turha sitä on Tampereelta etsiä.
- outo
Onko tän likan koti tutkittu syyllinen voi löytyä yllättävän läheltä?
- Moonika
Julkisuuteen ei ole annettu tietoja tutkimuksista millään tavalla. Emme tiedä mitä on tutkittu ja miten, valvontakameran auto on ollut julkisuudessa, sitä on etsitty tai sen kaltaista autoa liittyen Raisan katoamiseen.
Yleensä rikoksentekijä on ihminen tai ihmiset, jotka tuntevat jollain tapaa uhrinsa.
Tessa75:llä oli hyvä tuntemus tapahtumasta, mutta en tiedä ehditkö sitä lukea, ne kirjoitukset poistettiin. - melko pian
Moonika kirjoitti:
Julkisuuteen ei ole annettu tietoja tutkimuksista millään tavalla. Emme tiedä mitä on tutkittu ja miten, valvontakameran auto on ollut julkisuudessa, sitä on etsitty tai sen kaltaista autoa liittyen Raisan katoamiseen.
Yleensä rikoksentekijä on ihminen tai ihmiset, jotka tuntevat jollain tapaa uhrinsa.
Tessa75:llä oli hyvä tuntemus tapahtumasta, mutta en tiedä ehditkö sitä lukea, ne kirjoitukset poistettiin.Miksi Raisa sulki kännykän melko pian kavereista erottuaan, se hieman viittaa autoon, johon Raisa meni, joku sulki kännyn ja sitten on jotakin tapahtunut. Itse lähtisin liikkeelle tuosta, jos saisin 5 tonnia liksaa kk. Liikkeelle lähdössä poliisilla vaikeuksia, nakkivarkaatkin napataan heti, murhaajat saa tehdä mitä tahansa.
- Moonika
melko pian kirjoitti:
Miksi Raisa sulki kännykän melko pian kavereista erottuaan, se hieman viittaa autoon, johon Raisa meni, joku sulki kännyn ja sitten on jotakin tapahtunut. Itse lähtisin liikkeelle tuosta, jos saisin 5 tonnia liksaa kk. Liikkeelle lähdössä poliisilla vaikeuksia, nakkivarkaatkin napataan heti, murhaajat saa tehdä mitä tahansa.
Hyvä pointti, kioskin ryöstäjätkin kiinni nopeemmiin jne., mut palataan.
- löpinät
Moonika kirjoitti:
Tessa75:llä oli hyvä tuntemus tapahtumasta, mutta en tiedä ehditkö sitä lukea, ne kirjoitukset poistettiin.olivat aivan huuhaata. Mieleltään järkkyneen ihmisen vuodatusta, jonka joku toinen samanlainen ressukka saattaakin nielaista.
Saattoivat olla myös puhdasta pilailua. Kukaan täysjärkinen ei niitä todesta voinut ottaa. - Moonika
löpinät kirjoitti:
olivat aivan huuhaata. Mieleltään järkkyneen ihmisen vuodatusta, jonka joku toinen samanlainen ressukka saattaakin nielaista.
Saattoivat olla myös puhdasta pilailua. Kukaan täysjärkinen ei niitä todesta voinut ottaa.Mutta ne Tessan jutut olikin vain tuentemuksia, sellaisia tuntemuksia, joka voi olla tottakin. Eräillä miehillä kun aivot onkin siellä alapäässä. Eräät miehet raiskaa ja tappaa ja pahoinpitelee heikompiaan ja varsinkin tyttöjä jotka jos ketkä ovat puolustuskyvytömiä. Rumaa tekstiä, mutta totta.
- naisilla
Moonika kirjoitti:
Mutta ne Tessan jutut olikin vain tuentemuksia, sellaisia tuntemuksia, joka voi olla tottakin. Eräillä miehillä kun aivot onkin siellä alapäässä. Eräät miehet raiskaa ja tappaa ja pahoinpitelee heikompiaan ja varsinkin tyttöjä jotka jos ketkä ovat puolustuskyvytömiä. Rumaa tekstiä, mutta totta.
taas ei tunnu olevan aivoja ollenkaan - pelkkä alapää vaan. Rumaa tekstiä, mutta totta.
Oli miten oli, ne Tessan tuntemukset olivat täyttä huuhaata. - Moonika
naisilla kirjoitti:
taas ei tunnu olevan aivoja ollenkaan - pelkkä alapää vaan. Rumaa tekstiä, mutta totta.
Oli miten oli, ne Tessan tuntemukset olivat täyttä huuhaata.No, miten siinä sitten kävi, siinä Raisan katoamisessa, kerro, jos olet noin varma, että Tessan tuntemukset ovat huuhaata?
Äläkä viitsi toistaa kaikkea mitä minä kirjoitan.
Ilman sitä pelkkää alapäätä miehet eivät tuu muuten toimeen. - on muuten
Moonika kirjoitti:
No, miten siinä sitten kävi, siinä Raisan katoamisessa, kerro, jos olet noin varma, että Tessan tuntemukset ovat huuhaata?
Äläkä viitsi toistaa kaikkea mitä minä kirjoitan.
Ilman sitä pelkkää alapäätä miehet eivät tuu muuten toimeen.niin, että ilman sitä alapäätä moni nainen ei tule toimeen. Siitä kun monet ottavat ihan oikean toimeentulonkin - ja vielä verottomana.
Äläkä viitsi toistaa kirjoituksiani. Olet narsisti. - satupoliisi
Moonika kirjoitti:
Hyvä pointti, kioskin ryöstäjätkin kiinni nopeemmiin jne., mut palataan.
saadaanhan murhaajiakin kiinni...poliisin työn arvostelu on asiatonta koska tosiaan järkyttää varmasti omaisia eikä johda täällä mihinkään rakentavaan. Tekevät varmasti kaikkensa, suurin osa täällä kommentoivista on omaan eläämäänsä kyllästyneitä tirkistelijöitä ja aivottomia niinkuin mä. on varmaan fiksuinta lopettaa
- mie vuan
olen edelleen sitä mieltä että henkilö on kaapattu, ja viety jonnekkin aasian maahan (turkista kaikki itään., irak, iran jne) syrjäseudulle jossa jonkun johtajan pojan morsian(syrjäinen seutu aivopesua) .. Olen lukenut yhden samaa aihetta koskevan kirjan tosin englannista, mutta kuitenkin..... vaaleus on valttia.
- rinssessa
niinpä niin, voi raisa olla prinssesa, jossakin itäisellä maalla, siellä pidetään vaaleista naisista, ja vielä enemmän sellaisista joilla iso perse, eli tavaraa voisi itämaille viedä enemmänkin.
diplomaattien on helppoa viedä täältä mitä vain, ei niiden autoja tutkita, jospa Raisa sittenkin elää ja kaipuu on suuri, päästä pelaamaan korista. ottia ja tuota, niin, kuka tietää, elää, joo. - Jaki
rinssessa kirjoitti:
niinpä niin, voi raisa olla prinssesa, jossakin itäisellä maalla, siellä pidetään vaaleista naisista, ja vielä enemmän sellaisista joilla iso perse, eli tavaraa voisi itämaille viedä enemmänkin.
diplomaattien on helppoa viedä täältä mitä vain, ei niiden autoja tutkita, jospa Raisa sittenkin elää ja kaipuu on suuri, päästä pelaamaan korista. ottia ja tuota, niin, kuka tietää, elää, joo.Ite en ainakaan usko että noin olisi käynyt. Omaistenkin kannalta olisi hyvä ettei tota vaihtoehtoa puitaisi kovin paljon ääneen, ellei mitään todisteita asiasta ole. On varmasti turhan rankkaa jos vähän väliä jostain tulee ilman hyvää syytä toivo että mitä jos kadonnut onkin hengissä...
- Moonika
Jaki kirjoitti:
Ite en ainakaan usko että noin olisi käynyt. Omaistenkin kannalta olisi hyvä ettei tota vaihtoehtoa puitaisi kovin paljon ääneen, ellei mitään todisteita asiasta ole. On varmasti turhan rankkaa jos vähän väliä jostain tulee ilman hyvää syytä toivo että mitä jos kadonnut onkin hengissä...
Kyllä omaiset ovat varmaan näiden vuosien varrella kuulleet kaikenlaista ja miettivät varmasti itsekkin joka päivä tätä asiaa.
- Ope itse
Moonika kirjoitti:
Kyllä omaiset ovat varmaan näiden vuosien varrella kuulleet kaikenlaista ja miettivät varmasti itsekkin joka päivä tätä asiaa.
'-kaan', '-kään' ja '-kin' päätteiden taivutuksissa on usein korjattavaa. Näissä päätteissä on siis aina yksi K, ei kahta K:ta. Ei siis sinulleKKin, tänneKKin, meilleKKin, vaan sinullekin, tännekin, meillekin.
Tästä on hyvä ottaa opiksi ja kiinnittää näihin asioihin jatkossa enemmän huomiota. - Jyväshyvä
kävi sille Taylorille siinä kauniissa ja röyhkeissä. Sehän hävis jonnekin sheikin seksiorjaksi, mutta Ritke löysi sen sieltä. Olen puhunut toisen tyttärenikin kanssa tästä.
- päätelmiä
Moonika, koska sulla on intoa ja aikaa pohtia tätä asiaa, kirjoitin joitakin ajatuksiani, tutkittuani tapahtunutta.
Raisa ei olisi lähtenyt tuntemattoman matkaan seikkailemaan koska seuraavana päivänä hänen piti olla pelissä Tammelassa. Raisa olisi lähtenyt vapaaehtoisesti joko vanhempiensa luokse tai Pirkkalaan juhliin, kaikki muu on epätodennäköistä. Raisa on voinut kävellä tai saada kyydin joltakin johon on luottanut tai joutunut pakotettuna jonkun matkaan.
Miksi kännykkä vaikeni niin pian ? Akku loppui ? Raisa yritti soittaa ? Joku joka tiesi Raisalla olevan kännykän, otti sen pois ja vaiensi ?
Jos Raisa olisi viety väkisin autoon, hän olisi voimakkaana urheilija tyttönä vastustellut ja se olisi huomattu.
Ehkä Raisa luotti seuraansa ja lähti hyväuskoisena matkaan.
Kenen mukaan Raisa olisi lähtenyt ?
- Sen ystävän mukaan, jonka kanssa oli ollut juhlimassa tai jonkun hänen lähettämänsä.
- Lähetettiinkö Pirkkalasta joku noutamaan hänet juhliin ? Kenet ?
- Poikaystävänsä mukaan
- Kyytiä tarjoavan valmentajan matkaan
- Jonkun joukkuetoverin vanhemman kyytiin
Näissä vaihtoehdoissa on mukana hyvinkin epäilyttäviä ihmisiä, jotka ovat voineet tehdä yhtä ja toista pahaa, olematta kuitenkaan itse syyllisiä tähän katoamiseen, kuitenkin on mahdollista että syyllinen on heidän joukossaan, eikä ollut kukaan Raisalle tuntematon.
Nämäkin vaihtoehdot poliisi on varmaan tutkinut.
Tampereen keskustan järvet yms. on etsitty, koska Raisaa ei niistä löydetty, on melko varmaa olettaa, että hänet on viety jonnekin kauemmaksi, esim. Kauppi, Pirkkala, Kangasala, Hervanta.
Tällä hetkellä poliisi lehtien mukaan etsii mustaa limusiini-tyyppistä autoa
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1168600
Entä nuo muut mahdollisuudet, jospa joku niistä onkin ratkaisu.
Poliisi sai aikoinaan monia mahdollisia havaintoja:
”Viimeiset varmat havainnot Räisäsestä teki ruusunmyyjä ennen kello 24:ää. Tällöin Räisänen keskusteli KappAhlin edessä 2-4 nuoren kanssa.
Citroën, Escort ja ulkomaalaiset
Yksi mahdollinen havainto on kello 23.40 katoamisillalta. Ristiverinen, noin 30-vuotias mies talutti itseään pitempää vaaleaa, nuorta naista Ravintola Vanhan Postin edustalla Hämeenkatu 13:ssa. Naisella oli sandaalit jalassa.
He olivat keskustelleet kännykällä soittamisesta. Mies oli kieltänyt soittamisen ja ottanut puhelimen. Nainen oli talutettu paikalla odottavaan vaaleaan henkilöautoon, mahdollisesti Citroën Visaan. Auton vierellä oli kaksi ulkomaalaisen näköistä miestä, jotka menivät myös autoon.
Toinen mahdollinen havainto on aikaväliltä 22.45-01. Vaatetuksen mukaan Räisäseksi sopiva nainen oli seisonut palelevan oloisena Sokoksen edessä. Hänen seurassaan olisi ollut pienikokoinen arabin oloinen mies juttelemassa.
Vihjeen mukaan samainen mies olisi nähty myöhemmin liikkeellä punaisella noin vuosimallin 1993 Ford Escortilla. Nousiko Räisänen tähän autoon, kiinnostaa poliisia.
Kolmas havainto on kullanvärinen Mercedes-Benz, joka pysähtyi mahdollisesti katoamisiltana nuoren vaaleatukkaisen tytön kohdalle Hämeenkadulla Kuninkaankadun risteyksessä. Autossa oli sisällä tummia ulkomaalaisia miehiä. Poliisia kiinnostaa, onko autosta muita havaintoja.”
Kaikki ne Raisan tuntemat ihmiset jotka olivat hänen kanssaan Casablancassa ja ne jotka olivat juhlimassa Pirkkalassa ja ne jotka liittyivät koripallo harrastukseen, valmentajat ja jotkut vanhemmista ovat tutkimisen arvoisia.
Jos Raisa joutui lähtemään tuntemattomien matkaan, niin heitä oli todennäköisesti useampi kuin yksi.- tästä aiheesta
Moonikahan on omissa "tutkimuksissaan" tullut siihen tulokseen, että lähes varmasti Raisan läheiset (kaverit jne.) ovat syyllisiä (ainakin sen kuvan saa näistä keskusteluista).
Lisäksi Moonika on todennut, että poliisin silloisia tutkimuksia on syytä epäillä. Tästä voi olettaa, että Moonikalla on poliisia pätevämmät tutkintamenetelmät. Olisiko tuollainen menetelmä se hänen mainitsemansa, että lähipiiri pitäisi todellakin kovistella puhumaan (kuinkahan Moonika on heitä "kovistellut" tai aikoo "kovistella" vai kenen tehtäväksi hän on "kovistelun" jättänyt).
Moonika on moneen kertaan kertonut aikovansa lähteä Tampereelle juttua selvittämään. Ehkä on jo käynytkin, mutta ei ole vielä "raportoinut" käyntinsä tuloksia.
Se ei minulle näistä keskusteluista valaistunut, mikä tämä Moonika on; yksityisetsivä, entinen poliisi (tuskin kuitenkaan nykyinen = ei olisi todennäköisesti aikaa kirjoitella näin paljon tänne), ajantappaja (= ei ole muuta tekemistä, kuin kirjoitella tänne), kirjailija (hakee näin teemaa kirjalleen)...
Millä tavalla sinä nimimerkki "päätelmiä" olet tutkinut tapahtunutta? Vainko lehtikirjoitusten perusteella, juoruja kuunnellen, tuntien tapahtumaan liittyviä henkilöitä ja heitä haastatellen...? - Moonikset
olet kaivanut nämä tietosi?
Tuon ruusukauppiaan havainnon perusteella kännykkä on vaiennut aikaisemmin omia aikojaan eli luultavasti akku tyhjentynyt tai sitten pudonnut maahan ja yhteys sim-korttiin katkennut.
Jälkimmäisistä havainnoista mikään ei oikeastaan sulje pois toisiaan, sillä jo kellonajoissaklin saattaa olla heittoa. Merkittävää on se, että kaikissa havainnoissa on osallisena ulkomaalaisia, jotka ovat jo saattaneet poistua maastakin.
Uskon enemmän ulkopuolisiin tekijöihin, jotka voivat suhtautua tekoonsa 'kylmäverisemmin', koska eivät ole tunteneet uhriaan mahdolliset kulttuurilliset erot. Monissa kulttuureissahan nainen on jossain kamelin ja koiran välimaastossa. Mikäli tekijät eivät enää ole paikkakunnalla tai edes maassa, on asian selviäminen hyvin epätodennäköistä. Ruumis saattaisi joskus sattumalta löytyä, mutta tuskin syyllisiä. Jos syyllisiä on vain yksi, on hänen kiinnisaamisensa vieläkin epätodennäköisempää.
Tuntuu vaikelta uskoa, että harrastus- tai lähipiiristä löytyisi motiivia tai 'kiihkoa' minkään tällaisen teon suorittamiseksi. - päätelmiä
tästä aiheesta kirjoitti:
Moonikahan on omissa "tutkimuksissaan" tullut siihen tulokseen, että lähes varmasti Raisan läheiset (kaverit jne.) ovat syyllisiä (ainakin sen kuvan saa näistä keskusteluista).
Lisäksi Moonika on todennut, että poliisin silloisia tutkimuksia on syytä epäillä. Tästä voi olettaa, että Moonikalla on poliisia pätevämmät tutkintamenetelmät. Olisiko tuollainen menetelmä se hänen mainitsemansa, että lähipiiri pitäisi todellakin kovistella puhumaan (kuinkahan Moonika on heitä "kovistellut" tai aikoo "kovistella" vai kenen tehtäväksi hän on "kovistelun" jättänyt).
Moonika on moneen kertaan kertonut aikovansa lähteä Tampereelle juttua selvittämään. Ehkä on jo käynytkin, mutta ei ole vielä "raportoinut" käyntinsä tuloksia.
Se ei minulle näistä keskusteluista valaistunut, mikä tämä Moonika on; yksityisetsivä, entinen poliisi (tuskin kuitenkaan nykyinen = ei olisi todennäköisesti aikaa kirjoitella näin paljon tänne), ajantappaja (= ei ole muuta tekemistä, kuin kirjoitella tänne), kirjailija (hakee näin teemaa kirjalleen)...
Millä tavalla sinä nimimerkki "päätelmiä" olet tutkinut tapahtunutta? Vainko lehtikirjoitusten perusteella, juoruja kuunnellen, tuntien tapahtumaan liittyviä henkilöitä ja heitä haastatellen...?>>>Millä tavalla sinä nimimerkki "päätelmiä" olet tutkinut tapahtunutta? Vainko lehtikirjoitusten perusteella, juoruja kuunnellen, tuntien tapahtumaan liittyviä henkilöitä ja heitä haastatellen...?
Lehtikirjoitukset ja tapahtumaan liittyviä.
Yleensä kun nuori ihminen katoaa, ei heti aleta tutkimaan tapausta rikoksena, ellei ole selvää syytä odottaa sellaista. Vaikka se ei enää mitään auta, näin jälkikäteen ajatellen, olisi heti alkuun pitänyt aloittaa laajemmat tutkimukset, etsiä heti ensimmäisen viikon jälkeen valvontakamerakuvissa olleita autoja.
Valvontakamerakuvatkin tulivat julkisuuteen melko myöhään, niistä olisi ollut enemmän apua silloin, kun ihmiset paremmin muistivat tapahtumia. Mutta ehkä siihen kaikkeen oli syynsä ja poliisi teki paljon enemmän kuin julkisuudessa tiedetään.
Ehkä on vielä se toivo, että poliisi haastattelee vielä kerran niitä ihmisiä jotka mahdollisesti liittyivät Raisan katoamiseen. - minäkö?
aika mielenkiintoista että näin paljon autoja ja ihmisiä nähty sinä iltana raisaan liittyen..nämä ulkomaalaiset kyllä hirvittää..miten niitä koskaan on mahdollista jäljittää? ovat varmasti poistuneet maasta ajat sitten vieden arvoituksen mukanaan..eikö niistä turvakameroista saa rekisterinumeroita? vai piileskelevätkö nämä tyypit jossain "maan alla", laittomasti maahan tulleita tms.?
- Tessa75
minäkö? kirjoitti:
aika mielenkiintoista että näin paljon autoja ja ihmisiä nähty sinä iltana raisaan liittyen..nämä ulkomaalaiset kyllä hirvittää..miten niitä koskaan on mahdollista jäljittää? ovat varmasti poistuneet maasta ajat sitten vieden arvoituksen mukanaan..eikö niistä turvakameroista saa rekisterinumeroita? vai piileskelevätkö nämä tyypit jossain "maan alla", laittomasti maahan tulleita tms.?
Soitin Skypellä kaverille ja kerroin seuraajistani. Hieman naurahtaen hän kertoi minua seuranneden miesten olleen ehkä postinjakajia autosta päätellen. Hätäännyin vain niin tilanteessa etten muistanut minkä värisiä suomalaiset postiautot ovat.
Kysyin kaveriltani voisiko kuski olla narsisti koska hän katsoi minua pitkään. Kaverini totesi sen olevan mahdollista tai miesten olevan kiinnostunut minusta. - Se ihka aito Tessa75
Tessa75 kirjoitti:
Soitin Skypellä kaverille ja kerroin seuraajistani. Hieman naurahtaen hän kertoi minua seuranneden miesten olleen ehkä postinjakajia autosta päätellen. Hätäännyin vain niin tilanteessa etten muistanut minkä värisiä suomalaiset postiautot ovat.
Kysyin kaveriltani voisiko kuski olla narsisti koska hän katsoi minua pitkään. Kaverini totesi sen olevan mahdollista tai miesten olevan kiinnostunut minusta.Kuulehan nyt,olet ilmeisesti hyvin nuori,melkeinpä lapsi.Suosittelisin sinulle vaikka sitä Aapeli palstaa,niin sieltä saisit tasoisiasi keskustelu kumppaneita.Keksihän itsellesi ihan oma nimimerkki!
- omakaan
Se ihka aito Tessa75 kirjoitti:
Kuulehan nyt,olet ilmeisesti hyvin nuori,melkeinpä lapsi.Suosittelisin sinulle vaikka sitä Aapeli palstaa,niin sieltä saisit tasoisiasi keskustelu kumppaneita.Keksihän itsellesi ihan oma nimimerkki!
esityksesi juuri kypsemmältä vaikuta. Tule sinäkin sieltä Aapelista vasta sitten tänne arvostelemaan muita, kun olet päässyt yläasteelta ja saanut oikeinkirjoituksesta hyväksyttävän arvosanan.
- Moonika
Olen myös pähkäillyt mielessäni tätä suuntaan jos toiseen ja aina päätynyt siihen ettei katoamiseen liity täysin tuntematon ihminen.
Minua ihmetyttää se, että kaveri jätetään yksin kyytiä odottamaan, tämä ei mene minun tajuntaan millään.
Siis oliko Casablancassa enemmänkin näitä Raisan kavereita?
- Jane Doe
En mitenkään halua syyllistää/mustamaalata ketään vaan viattomasti mietin tytön perhesuhteita. Vanhemmat siis eronneet. Muistaakseni tytön äiti kertoi haastattelussa, että alkuaikoina saa vaikka viinaa juoda. Sama miten pääsee asian yli. Tuli vain mieleen, että onkohan kodissa ollut vapaa ilmapiiri alkoholin käytön suhteen. Onko Raisalla ollut kotiintuloaikaa? Milloin äiti on huolestunut? Monihan vanhempi soittelee lapselleen illan mittaan ja kysyy onko päässyt sinne minne on aikonutkin (esim. kylään).
En siis epäile vanhempia mistään, mutta mietin onko tyttö aiemminkin ollut öitä pois kotoa.
Ja käyttikö Raisa paljon alkoholia ikäisekseen? Siitä ei ole ollut mainintaa lehdissä. Onko ollut vähän ns- kevytkenkäistä tyyppiä?
Veikkaan Raisan humalapäissään nousseen väärään autoon. Tyttö kuristettu seksuaalisen väkivallan yhteydessä (vahinko). Ja ruumis dumpattu johonkin. Tekijällä käynyt hyvä tuuri ja ruumis jäänyt löytämättä. Kuten joku sanoi selittänyt väärän teon itselleen hyväksyttäväksi. Juttu ei ratkea koskaan, uusi Kyllikki Saari.- Moonikset
tietysti kuvastaa sekin, että tyttö on väärillä papereilla 16-vuotiaana kapakassa. En sano, että tämä olisi mitään tavatonta, mutta kuitenkin...
Oli miten oli, jokainen ihminen on oikeutettu hauskanpitoon kaupungilla. Ja rikoshan on oletettavasti tapahtunut kapakan ulkopuolella (jollei sisällä jo ole jotain laitettu lasiin). Mikäli on sitten omasta tahdosta menty outoon autoon, voi jo hieman syyttää itseäänkin. Raavas mieskin saa nykyaikana olla hieman varuillaan ja järkeä saa aina käyttää.
Jos kaupunkialueella olisi johonkin autoon pakotettu, olisi joku varmasti huomannut jotain. Jos tekijä(t) on vielä hengissä, hän (he) on jossain keskuudessamme. Miettikää sitä. - minäkö?
minua ei pidätellyt mikään enää 14 vuotiaana, kyllä sitä painettiin kavereitten kanssa jo silloin ties missä ja vaikka millaisessa kunnossa..vaikka oltiin kaikki erilaisista , suht ns. normaaleista perheistä. kaikenlaisia kyytejä jne. oli,
toivon, että tämä juttu selviäisi. vaikka saanhan vastauksen, kunhan kuolen mut on tää pitkän, pitkä tie... - tessa75
minäkö? kirjoitti:
minua ei pidätellyt mikään enää 14 vuotiaana, kyllä sitä painettiin kavereitten kanssa jo silloin ties missä ja vaikka millaisessa kunnossa..vaikka oltiin kaikki erilaisista , suht ns. normaaleista perheistä. kaikenlaisia kyytejä jne. oli,
toivon, että tämä juttu selviäisi. vaikka saanhan vastauksen, kunhan kuolen mut on tää pitkän, pitkä tie...Juups,kyllä sitä itsekkin tuli liftailtua ympäri Suomea.Meitä oli kuitenkin aina 3 neitoa ja varmistelimme niin että yksi etupenkillä ja kaksi takana.
- niistä kahdesta miehestä
tessa75 kirjoitti:
Juups,kyllä sitä itsekkin tuli liftailtua ympäri Suomea.Meitä oli kuitenkin aina 3 neitoa ja varmistelimme niin että yksi etupenkillä ja kaksi takana.
Muistin juuri että televisiossa oli mäkkärin mainos jossa musta mies ja vanha kurttuinen ukko olivat kuumissaan saunassa.
Säikähdin niin kovasti niitä postiautonarsisteja että unohdin katsoneeni televisiosta tvin piiksiä ja tauolla tuli just se ´mainos. - Moonika
Jos Raisa löytyisi niin nykyäänhän on onneksi hyvät tutkimus menetelmät, joiden avulla oletettavammin katoamiseen liittyvä/liittyvät ihmisetkin löytyisi/löytyisivät.
Joku kirjoitti perhesuhteista, jos se taustatieto pitää paikkansa niin voihan olla, että Raisa on omasta tahdostaa häippässy, mutta toisaalta eikös hänet tunnettu tunnollisena ja menestyvänä ja suosittuna, tämän perusteella hyvin epätodennäköistä, että olisi jäänyt pois seuraavan päivän pelistä, jossa hän olisi ollut toimitsijana.
-Nti Marble- Mielestäni tuo kommentti, jonka Raisan äiti on sanonut (vaikka viinaa saa juoda, että pääsee asian (lapsen/läheisen katoaminen) ylitse) niin mielestäni se ei kerro mitään siitä onko Raisan äiti tai perhe mitenkään erityisen alkoholimyönteinen. Tuo tilanne on varmasti ollut niin raskas, ettei äiti halua tuomita kenenkään selviytymistä tuosta tilanteesta.
Raisan perheestä vielä sen verran, että vanhemmat tosiaan eronneet ja Raisalla vuotta nuorempi sisko sekä useamman vuoden vanhempi veli. Raisa asui äitinsä ja siskonsa kanssa. Isä asui myös Tampereella.
Minusta tuo alaikäisten alkoholijuopottelu ei todellakaan ole yhtään harvinaista, pikemminkin voi sanoa, että "normaalia", vaikka ei ole kovinkaan turvallista tai tavoiteltavaa. Itse olen Raisaa hieman nuorempi ja ainakin minun kouluaikanani tuo juopottelu oli todella yleistä perhetaustaan katsomatta.
Raisan äiti on haastattelussa sanonut, että heräsi yleensä siihen ovenavaukseen yöllä kun Raisa tuli viikonloppuna kotiin. Ei kai hänellä sitten mitään varsinaista kotiintuloaikaa ole ollut, mutta toisaalta olihan Raisa jo 16 ja moni tuonikäinen asuu jo yksinään. Toisaalta Raisa oli tietenkin alle 18 ja vanhempien huollon alaisena. En kuitenkaan tästäkään alkaisi syyttämään vanhempia, toki ei ole hyvä, että 16-vuotias on iltaa ja yötä kaupungilla, mutta se valitettavasti on tavallista nyky-Suomessa ja omiin lapsiin täytyy voida luottaa. Eihän Raisankaan pitänyt missään vaarassa olla. Kavereita mukana jne.
Raisan äiti on kertonut, että huolestui kun ei Raisaa näkynytkään aamulla eli hän ei ollut tullut kotiin. No siinä vaiheessa varmaan ajatteli, että mennyt kaverin luokse. Raisalla oli samana iltapäivänä koripallo-ottelussa toimitsijan tehtävä ja sinne hän ei tullut, mikä oli todella outoa, sillä Raisa oli tunnollinen koripalloharrastuksensa kanssa. Haastatteluissa äiti on kertonut soitelleensa Raisan kaverien puhelimia läpi ja kysellyt näiltä Raisasta. Muistaakseni äiti teki katoamisilmoituksen jo 17.10. (Raisasta viimeiset havainnot illalla 16.10.).- Moonika
kahvitar kirjoitti:
Mielestäni tuo kommentti, jonka Raisan äiti on sanonut (vaikka viinaa saa juoda, että pääsee asian (lapsen/läheisen katoaminen) ylitse) niin mielestäni se ei kerro mitään siitä onko Raisan äiti tai perhe mitenkään erityisen alkoholimyönteinen. Tuo tilanne on varmasti ollut niin raskas, ettei äiti halua tuomita kenenkään selviytymistä tuosta tilanteesta.
Raisan perheestä vielä sen verran, että vanhemmat tosiaan eronneet ja Raisalla vuotta nuorempi sisko sekä useamman vuoden vanhempi veli. Raisa asui äitinsä ja siskonsa kanssa. Isä asui myös Tampereella.
Minusta tuo alaikäisten alkoholijuopottelu ei todellakaan ole yhtään harvinaista, pikemminkin voi sanoa, että "normaalia", vaikka ei ole kovinkaan turvallista tai tavoiteltavaa. Itse olen Raisaa hieman nuorempi ja ainakin minun kouluaikanani tuo juopottelu oli todella yleistä perhetaustaan katsomatta.
Raisan äiti on haastattelussa sanonut, että heräsi yleensä siihen ovenavaukseen yöllä kun Raisa tuli viikonloppuna kotiin. Ei kai hänellä sitten mitään varsinaista kotiintuloaikaa ole ollut, mutta toisaalta olihan Raisa jo 16 ja moni tuonikäinen asuu jo yksinään. Toisaalta Raisa oli tietenkin alle 18 ja vanhempien huollon alaisena. En kuitenkaan tästäkään alkaisi syyttämään vanhempia, toki ei ole hyvä, että 16-vuotias on iltaa ja yötä kaupungilla, mutta se valitettavasti on tavallista nyky-Suomessa ja omiin lapsiin täytyy voida luottaa. Eihän Raisankaan pitänyt missään vaarassa olla. Kavereita mukana jne.
Raisan äiti on kertonut, että huolestui kun ei Raisaa näkynytkään aamulla eli hän ei ollut tullut kotiin. No siinä vaiheessa varmaan ajatteli, että mennyt kaverin luokse. Raisalla oli samana iltapäivänä koripallo-ottelussa toimitsijan tehtävä ja sinne hän ei tullut, mikä oli todella outoa, sillä Raisa oli tunnollinen koripalloharrastuksensa kanssa. Haastatteluissa äiti on kertonut soitelleensa Raisan kaverien puhelimia läpi ja kysellyt näiltä Raisasta. Muistaakseni äiti teki katoamisilmoituksen jo 17.10. (Raisasta viimeiset havainnot illalla 16.10.).Oliko Raisalla tummaihoisia ulkomaalaissyntyisiä kavereita koripallopiireistä? Ja oliko ystäväpiirissä niitä huumeisiin sekkaantuneita kavereita niin kuin täällä joku vihjaisi sinne suuntaan?
Sen tiedän, että jos kaveripiirissä olisi jotain sattunut niin kaveripiiri osaa kyllä olla hiljaa, mutta aina on joku jolla on joku jolle kertoo synkimmätkin salaisuutensa.
(Tästä ei sitten kenenkään tarvii vetää hernettä nokkaansa.)
Omaehtoiseen katoamiseen en usko, Suomessa tuskin pystyy piilottelemaan vai pystyykö?
Olisko ollut edes mitään syytä kadota tieten tahtoen?
Ulkomaalais teoria katoamiseen on minun mielestäni utopiaa. - metallikukko
Moonika kirjoitti:
Oliko Raisalla tummaihoisia ulkomaalaissyntyisiä kavereita koripallopiireistä? Ja oliko ystäväpiirissä niitä huumeisiin sekkaantuneita kavereita niin kuin täällä joku vihjaisi sinne suuntaan?
Sen tiedän, että jos kaveripiirissä olisi jotain sattunut niin kaveripiiri osaa kyllä olla hiljaa, mutta aina on joku jolla on joku jolle kertoo synkimmätkin salaisuutensa.
Omaehtoiseen katoamiseen en usko, Suomessa tuskin pystyy piilottelemaan vai pystyykö?
Ulkomaalais teoria katoamiseen on minun mielestäni utopiaa.vuosiakin.
Iltasanomissa oli taannoin sivuaukeaman verran juttua näistä katoamisista ja myös omasta halusta kadonneista.
Esimerkkinä kerrottiin Tuusulalaismiehestä, joka oli vuosia kateissa pölähtäen sitten ihmisten ilmoille.
Nähtävävästi tavallinen elämä ei ole häntä varten koska mies on ollut taas vuosia kateissa:)
Toinen tällainen tapaus oli kadonnut mies joka oli kymmenen vuotta kateissa ja ehdittiin jo julistaa kuolleeksikin.
Kaveri kuoli pimeällä raksalla tapaturmaisesti josta vyyhti lähti purkautumaan.
Yksi puolituttu kaveri on ollut yli puoli vuotta tavoittamattomissa Tampereella niinikään.
Viimeisimpien hänestä saatujen tietojen valossa oli vain ajan kysymys kun jotain sattuu.
Paska juttu vanhojen vanhempien ja muitten omaisten puolesta kun ei tiedä mitä on tapahtunut.
Hankalinta piilottelussa on terveydenhuolto ,sillä lääkärissä kysytään sotua.
Pimeissä töissä käyminen ja nurkissa asuminen saattaa tuurillaan onnistua vuosiakin .
Vaatii lujaa luonnetta jättää kaikki ja aloittaa tyhjästä.
Raisan tapaukseesa en keksi mitään motiivia tällaiselle vapaaehtoiselle katoamiselle. - paitsi
Moonika kirjoitti:
Oliko Raisalla tummaihoisia ulkomaalaissyntyisiä kavereita koripallopiireistä? Ja oliko ystäväpiirissä niitä huumeisiin sekkaantuneita kavereita niin kuin täällä joku vihjaisi sinne suuntaan?
Ulkomaalais teoria katoamiseen on minun mielestäni utopiaa.narsisti myös rasisti. Mutta oletkos myös basisti? Tiedätkö muuten mitä on höpsimismi?
Nyt joudutkin googlettamaan oikein kunnolla näiden uusien sanojen kanssa. Mulla olikin yksi oikein hyvä aiemmin kirjoittamasi teksti tallessa;
"Kaikkien on hyvä tietää mitä ja minkälainen on narsisimi, sen kun laittaa vain google hakuun niin löytyy tietoa. Narsismit ovat vaarallisia ihmisiä."
Että sillä lailla... Moonika kirjoitti:
Ulkomaalais teoria katoamiseen on minun mielestäni utopiaa.julkisuudessa juurikaan ole ollut mitään tietoa. Oletettavasti ihan "tavallisia" kavereita koulusta ja harrastuksesta.
- Moonika
paitsi kirjoitti:
narsisti myös rasisti. Mutta oletkos myös basisti? Tiedätkö muuten mitä on höpsimismi?
Nyt joudutkin googlettamaan oikein kunnolla näiden uusien sanojen kanssa. Mulla olikin yksi oikein hyvä aiemmin kirjoittamasi teksti tallessa;
"Kaikkien on hyvä tietää mitä ja minkälainen on narsisimi, sen kun laittaa vain google hakuun niin löytyy tietoa. Narsismit ovat vaarallisia ihmisiä."
Että sillä lailla...Eikö olekkin kivaa välillä kirjoitella ilman rekisteröityä nikkiä, voi suoltaa ihan mitä tahansa ja välillä olla niin pirun asiallinen, että ihan oksettaa.
- Moonika
Moonika kirjoitti:
Eikö olekkin kivaa välillä kirjoitella ilman rekisteröityä nikkiä, voi suoltaa ihan mitä tahansa ja välillä olla niin pirun asiallinen, että ihan oksettaa.
on on. Eikö olekin?
- juu..
kahvitar kirjoitti:
Mielestäni tuo kommentti, jonka Raisan äiti on sanonut (vaikka viinaa saa juoda, että pääsee asian (lapsen/läheisen katoaminen) ylitse) niin mielestäni se ei kerro mitään siitä onko Raisan äiti tai perhe mitenkään erityisen alkoholimyönteinen. Tuo tilanne on varmasti ollut niin raskas, ettei äiti halua tuomita kenenkään selviytymistä tuosta tilanteesta.
Raisan äiti on kertonut, että huolestui kun ei Raisaa näkynytkään aamulla eli hän ei ollut tullut kotiin. No siinä vaiheessa varmaan ajatteli, että mennyt kaverin luokse. Raisalla oli samana iltapäivänä koripallo-ottelussa toimitsijan tehtävä ja sinne hän ei tullut, mikä oli todella outoa, sillä Raisa oli tunnollinen koripalloharrastuksensa kanssa. Haastatteluissa äiti on kertonut soitelleensa Raisan kaverien puhelimia läpi ja kysellyt näiltä Raisasta. Muistaakseni äiti teki katoamisilmoituksen jo 17.10. (Raisasta viimeiset havainnot illalla 16.10.).Juu, eipä taida Raisan äidin suruprosessin ja Raisan katoamisen välillä olla sellaista yhteyttä että siitä ainakaan katoamisen selvittelyyn apua löytyisi.
Ja totta tuokin että 16-vuotiaat nuoret juovat ahkerasti mutta tuosta olen toista mieltä että 16-vuotiaaseen kannattaisi vanhemman niin paljoa luottaa että antaa mennä miten sattuu. Kotiintuloajat on hyvä olla ja auktoriteettia niiden toteutumiseenkin sen verran ettei tarvi lähteä lapsiensa perässä juoksentelemaan kuten eräskin rikostutkija tällä palstalla on joutunut tekemään.
Siinä kai ei ole mitään outoa ettei mennyt koripallo-otteluun seuraavana päivänä jos oli kadonnut ed yönä. - KökökökÖk
juu.. kirjoitti:
Juu, eipä taida Raisan äidin suruprosessin ja Raisan katoamisen välillä olla sellaista yhteyttä että siitä ainakaan katoamisen selvittelyyn apua löytyisi.
Ja totta tuokin että 16-vuotiaat nuoret juovat ahkerasti mutta tuosta olen toista mieltä että 16-vuotiaaseen kannattaisi vanhemman niin paljoa luottaa että antaa mennä miten sattuu. Kotiintuloajat on hyvä olla ja auktoriteettia niiden toteutumiseenkin sen verran ettei tarvi lähteä lapsiensa perässä juoksentelemaan kuten eräskin rikostutkija tällä palstalla on joutunut tekemään.
Siinä kai ei ole mitään outoa ettei mennyt koripallo-otteluun seuraavana päivänä jos oli kadonnut ed yönä.V....ttaako sua se, että täällä pohditaan Raisan katoamista??????????????????????????????????????
Niin, jos vaikka selviiiiiis!" Ja eräs jäis kiiinnniii! - älä suutu
KökökökÖk kirjoitti:
V....ttaako sua se, että täällä pohditaan Raisan katoamista??????????????????????????????????????
Niin, jos vaikka selviiiiiis!" Ja eräs jäis kiiinnniii!hyvä ihminen. Se on narsisimismia.
juu.. kirjoitti:
Juu, eipä taida Raisan äidin suruprosessin ja Raisan katoamisen välillä olla sellaista yhteyttä että siitä ainakaan katoamisen selvittelyyn apua löytyisi.
Siinä kai ei ole mitään outoa ettei mennyt koripallo-otteluun seuraavana päivänä jos oli kadonnut ed yönä."Siinä kai ei ole mitään outoa ettei mennyt koripallo-otteluun seuraavana päivänä jos oli kadonnut ed yönä."
että nimenomaan se siinä tilanteessa oli Raisan perheelle ja ystäville outoa, ettei Raisa tullut peliin, vaikka oli tunnollinen ja tämä oli se viimeinen asia mikä sai perheen huolestumaan todella ja tekemään katoamisilmoituksen.- Tampereen tyttö
kahvitar kirjoitti:
julkisuudessa juurikaan ole ollut mitään tietoa. Oletettavasti ihan "tavallisia" kavereita koulusta ja harrastuksesta.
Tyttö, joka pelasi samassa joukkueessa, sanoi minulle, että oli niin ylitunnollinen pingottaja joka asiasta, että ei ihmettelisi yhtään jos ilmenisi että on tehnyt itsemurhan. Ja että hän oli saanut sellaisen käsityksen jotta juuri vanhemmat vaativat kovasti menestystä Raisalta. Siis huom. nämä on sitten Raisan frendin siloisia sanomisia. Itse pidin outona silloin lehdessä mainintaa, että ei mahtunut/halunnut kavereiden kanssa mennä samalla autolla Seurahuoneelle???
- -----
Tampereen tyttö kirjoitti:
Tyttö, joka pelasi samassa joukkueessa, sanoi minulle, että oli niin ylitunnollinen pingottaja joka asiasta, että ei ihmettelisi yhtään jos ilmenisi että on tehnyt itsemurhan. Ja että hän oli saanut sellaisen käsityksen jotta juuri vanhemmat vaativat kovasti menestystä Raisalta. Siis huom. nämä on sitten Raisan frendin siloisia sanomisia. Itse pidin outona silloin lehdessä mainintaa, että ei mahtunut/halunnut kavereiden kanssa mennä samalla autolla Seurahuoneelle???
Eikö ole ihan oletettavaa, että hän ei halunnut mennä Seurahuoneelle; olisi joutunut jäämään ulos odottelemaan, kun muut menevät bilettämään. Nimittäin Seurahuoneelle ei tuolloin ollut 16-vuotiaan helppoa päästä sisälle, ei edes lainatuilla papereilla.
- Tampereen tyttö
----- kirjoitti:
Eikö ole ihan oletettavaa, että hän ei halunnut mennä Seurahuoneelle; olisi joutunut jäämään ulos odottelemaan, kun muut menevät bilettämään. Nimittäin Seurahuoneelle ei tuolloin ollut 16-vuotiaan helppoa päästä sisälle, ei edes lainatuilla papereilla.
Olivatko kaverit sitten vanhempia kaikki??
- ulkomaille
kertoo Iltalehti tänään.
- Moonika
Tämä on vakava asia ja silti täällä leikitellään ja kiusataan ja valehdellaan ja vääristellään.
Mikä onkaan tämän kadonneet palstan tarkoitus??
Niin, tuskin täällä kukaan lähipiiristä tietojaan antaa. - laajennetaan
mihinköhän maahan tutkimukset laajennetaan? tuskin maailman laajuisia tutkimuksia kuitenkaan mahdollista...
- Moonika
-Kävin joo Tampereella kovistelemassa niitä kavereita. Yksi heistä on murtumassa, miettii jos kävisi kertomassa koko jutun, mutta kavereiden painostus painaa mieltä. Uni ei hänelle tule, kuin lääkkeiden avulla. Se on se heikoin lenkki.- Nti Marble-
- vakavaa
leikinlaskua. Poliisi lienee kohta oven takana. Siihen loppuu vakavalla asialla pelleily - toivottavasti lopullisesti.
- edes
tunnet ketään niistä kavereista, joten lopeta paskan jauhaminen!
- Moonika
vakavaa kirjoitti:
leikinlaskua. Poliisi lienee kohta oven takana. Siihen loppuu vakavalla asialla pelleily - toivottavasti lopullisesti.
Vakavalla asialla täällä eräät on olleet!
- Tampereen tyttö
Missä Raisa säilytti kännykkää, rahoja jne.??
Kun eräs tuttuni löysi tyhjennettyjä käsilaukkuja Tampereella yhdestä paikasta niihin aikoihin, niin soitin Alibin vihjenumeroon ja kysyin että minkälainen olkalaukku Raisalla olikaan? Olin mielestäni alkuun lukenut lehdistä , että oli olkalaukku. Sanoi soittavansa takaisin, kun tietää. Soitti ja sanoi, että ei varmaan ollut laukkua, kun ei löytänyt mainintaa mistään.
Näinkö muka likka säilytti kännykkää, rahaa yms. jakun taskussa ??
Ei ymmärrä.- järkkyä.
SOITIT ALIBIN VIHJENUMEROON!
Soitit siis vain lehteen saadaksesi vihjepalkkion! Et soittanut poliisille?! Miksi? Siksikö, kun poliisi ei maksa vihjeistä? Vai siksi, että poliisi ei kirjoita näyttävää juttua nimelläsi varustettuna, jos rikos tms. ratkeaa?
Ei ole mikään ihme, etteivät katoamiset (ja rikokset) selviä. Ihmisille ei riitä se, että he auttavat viranomaisia; he haluavat palkkioksi rahaa ja jos sitä ei heru, ei heru tietojakaan...Ei ymmärrä. - Tampereen tyttö
järkkyä. kirjoitti:
SOITIT ALIBIN VIHJENUMEROON!
Soitit siis vain lehteen saadaksesi vihjepalkkion! Et soittanut poliisille?! Miksi? Siksikö, kun poliisi ei maksa vihjeistä? Vai siksi, että poliisi ei kirjoita näyttävää juttua nimelläsi varustettuna, jos rikos tms. ratkeaa?
Ei ole mikään ihme, etteivät katoamiset (ja rikokset) selviä. Ihmisille ei riitä se, että he auttavat viranomaisia; he haluavat palkkioksi rahaa ja jos sitä ei heru, ei heru tietojakaan...Ei ymmärrä.P*kaa minä mistään palkkioista...
Tämä numero silloin löytyi lehdestä. Ehkä ei kannata heti kuitenkaan poliisille rynnätä soittamaan, jos on joku joskus löytänyt laukun... Tämä numero, johon soitin, oli juuri tällaisia asioita varten viritetty, ettei heti jokainen soita poliisille. Tämän toimittajan joka asiaa hoiteli, oli sitten tarkoitus olla poliisiin yhteydessä, kertoa sinneppäin kuulemansa jne. Eli ilmeisesti poliisilta tuli tieto, että ei ollut laukkua.
Joo, silti outoa minusta.
Mutta kai ne nyt työnsä osaa, en voi enempää tehdä, yhteystietoni silloin annoin. - mä*
P*kaa minä mistään palkkioista...
Tämä numero silloin löytyi lehdestä. Ehkä ei kannata heti kuitenkaan poliisille rynnätä soittamaan, jos on joku joskus löytänyt laukun... Tämä numero, johon soitin, oli juuri tällaisia asioita varten viritetty, ettei heti jokainen soita poliisille. Tämän toimittajan joka asiaa hoiteli, oli sitten tarkoitus olla poliisiin yhteydessä, kertoa sinneppäin kuulemansa jne. Eli ilmeisesti poliisilta tuli tieto, että ei ollut laukkua.
Mutta kai ne nyt työnsä osaa, en voi enempää tehdä, yhteystietoni silloin annoin.tuskin on lähtenyt ravintolaan pelkässä jakussa ilman käsilaukkua. ihmettelen tätä toimittajan toimintaa.mistähän niitä mainintojaan haki? voi hyvät hyssykät
- myön tamperelainen
P*kaa minä mistään palkkioista...
Mutta kai ne nyt työnsä osaa, en voi enempää tehdä, yhteystietoni silloin annoin.En millään jaksa uskoa, että poliisi haluaisi, että yleisö antaa vinkkinsä jollekin toimittajalle mieluummin kuin "häiritsisi" poliisia tiedoillaan!
Ei sellainen ole asiallista tiedonkulkua, että yleisö antaa vinkkinsä rikoksista toimittajille, jotka sitten (seulottuaan omalla logiikallaan ne) tiedottaa edelleen poliisille yleisöhavainnoista.
En siis usko, että poliisi on missään vaiheessa halunnut, että heille tarkoitetut tiedot kulkevat toimittajien kautta.
Älkää hyvät ihmiset jatkossa käyttäkö kiertoteitä, vaan ilmoittakaa havaintonne suoraan poliisille; näin niistä saa suurimman hyödyn asioiden selvittelyn kannalta!
- Tampereen tyttö
Siis löytääkö kukaan niitä vanhoja juttuja, mainittiinko laukkua?
Rintakoruhan osoittautui virhetiedoksi. Joku töistä tulevahan oli muka nähnyt tytön, jolla oli k.o. koru ja käveli vastaan lapinniemen sillalla. Siksi tutkimus keskittyikin aluksi pitkään sinnepäin. Etsittiin rannoilta ja vedestä. Raisan isä asui juttujen mukaan Käpylässä tai Kaupissa ja olettivat että oli menossa sinne.
Tosiaan likan opiskelukaveri sanoi, että oli kova tyttö pingottamaan. Kaikki numerot hyviä ja tunnollinen. Kaveri ajatteli, että ei olis ollut ihme vaikka olis itselleen tehnyt jotain. Ja piti vanhempia aika vaativina. Mutta silloin aluksi kaikki tulkitsi tietenkin omalla tavallaan. Itsekin ajattelin kauan että olisi itsemurha tapaus.- Huippukuntoinen
Kun on huippukunto ja muutenkin asiat menee hyvin, ei silloin mitään itsemurhaa mieti ollenkaan!
Ketjusta on poistettu 73 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733370
- 622604
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.582298Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1912227- 642221
- 421733
- 431692
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t141353EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1481310Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu1741274