En muista mones käsky, mut siin sanottiin jotain, että "rakasta lähimmäisiäsi niinkuin itseäsi". Entä jos vihaat itseäsi, pitääkö sitten vihata muitakin?? Mä en ala...
kysymys yhdestä käskystä!!
4
416
Vastaukset
- Hoc est
Käsky annettiin heprealaisille / juutalaisille. Ei niillä ollut suomalaisten kansantauteja.
- sunnyriver
Niin... mutta totta se vain on. Jos olen sellaisessa mielentilassa, etten osaa/jaksa/halua
rakastaa itseäni, en kyllä tunne rakkautta
muitakaan kohtaan. Ei ole voimaa rakastaa.
Toisaalta, ei kai sitä nyt ihan avoimesti vihatakaan kannata, vaan sitä mukaa, kun Pyhä Henki näyttää rakkaudettomuutemme, voimme viedä sen Jumalan eteen ja pyytää Häneltä uutta voimaa
ja rakkautta Jeesuksen Kristuksen ristinkuoleman
perusteella. Hänhän kärsi kaikkien syntiemme ja sairauksiemme puolesta. Usein se viha on niin
perittyä ja syvällä meissä, että siinä saattaa
mennä Jumalalta aika ja toinenkin, ennen kuin suostumme tunnustamaan, että emme tosiasiassa
rakasta itseämme emmekä toisiakaan.
Siunausta sinulle! - The Rat
Ei taida olla mikään kymmenestä käskystä... Tosin minä niitä muista muutenkaan kunnolla. :)
Kultaisen säännön muokkaushan tuo vain on. Löytyy melkein jokaisesta maailman uskonnosta ja filosofiasta. Jos kiinnostaa, niin Kant muotoili tuon pätevämmin (mutta Kantmaiseen tapaan). Etsi vaikka netistä Kategorinen imperatiivi. - benedi
Kyseinen käsky ei ole koko 10 -käskysanan joukossa!! Eli se ei ole käsky ollenkaan.
Mutta totta on se, että rakkaus on lain täyttymys.
Sillä jos rakastat lähimmäistäsi, et häneltä varasta, et valhettele, et sano väärää todistusta, kunnioitat isääsi ja äitiäsi...kun toimit näin, niin jokainen todistaa puolestasi, että varmasti rakastat lähimmäistäsi.
Mutta ensimmäinen on tämä " Rakasta Jumalaa yli kaiken".. Mitähän se on? Taidatkos siihen vastata?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1717073
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes642772- 562188
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se661359Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3601310- 561274
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l181186Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171020Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384988Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79980