Mikä on pakkasraja

töihin menon kanssa?

Jos olisi vaikka 45C niin saisiko jäädä lain turvin nukkumaan?

26

18828

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raksalla

on rajat ja sisätiloissakin pitää olla, joku lämpötila, mutten muista!

Radiossa puhuivat, että olisi -30c niin ei tarvi kouluun mennä, mutta ainakin minun aikana mentiin, vaikka oli lähellä -40c

• menin

Joensuussa töihin joka päivä autolla, vaikka oli viikon 44-46 graadia pakkasta... pullat pakastui hyvin portailla, kun ne laittoi pakkaseen, pakastin jäähtyi ;-)

• woodpekker

raksalla raja on muuten -15 ja maaliskuussa raja nousee -18 että silleen

• raja.....

-35 astetta. silloin ei tarvinnut mennä töihin/kouluun. nykyään en tiiä.

• tuo raja

on ollut ei ainakaan ole meikäläistä koskettanut 1970- 1983

• Olen ollut 30 v duunissa

eikä ainakaan tällä alalla ole ollut milloinkaan pakkasrajaa, vaikka ulkotyötä tehdäänkin. Kun on 8 tuntia liikkunut suksilla yli 4-kympin pakkasessa, niin jopa on saanut raitista ilmaa omiksi tarpeikseen:)

• rajaa

ole olemassa, tämä maahan pysähtyisi, jos ihmiset jäisivät kotiin

• rajana.
    • mutta sais olla

mulle passais -15 joittenkin mielestä vähän mutta teeppä töitä ulkona koko päivä niin voipi mieles muuttua.

• vapaaehtoisesti

kyllä tehtiin -87 hommia Kaipolassa yli-30c pakkasella ulkona ja siihen päälle vielä ylitöitäkin, mutta käytiin kerta tuntiin lämmittelemässä. Kävin muuten tuolloin joensuussakin viemässä työmiehille lisää työvaatteita, kun valittivat, että ei tarkene ja siellä oli silloin yli -40c pakkasta

• kalinaa
        vapaaehtoisesti kirjoitti:

kyllä tehtiin -87 hommia Kaipolassa yli-30c pakkasella ulkona ja siihen päälle vielä ylitöitäkin, mutta käytiin kerta tuntiin lämmittelemässä. Kävin muuten tuolloin joensuussakin viemässä työmiehille lisää työvaatteita, kun valittivat, että ei tarkene ja siellä oli silloin yli -40c pakkasta

talvena 87 intissä ja teltta majoitus tammikuun pakkasilla oli varsin hyytävä kokemus 35-40 jatkuvasti öisin, päivällä 25-28 astetta. Se koko talvi oli maalis-huhtikuun vaihteeseen asti poikkeuksellisen kylmä.

• ulkotyöläinen

Ei tunnu pakkasrajaa olevan ainakaan lehtienjakajilla. Itse jaan yöllä lehtiä reiluun 400 talouteen polkupyörällä (joka on täysin turha kovemmilla pakkassäillä). Viime yönä pakkasta oli pahimmillaan -34 astetta, mutta eipä auta vikinät, vaan työt täytyy tehdä. Jakoalueellani ei ole edes yhtään kerrostaloa, joten lämmittelemäänkään ei pääse. Tuntuu naurettavalta, että jossain on pakkasrajana -15 astetta ja toisilla ei sitten mitään rajaa. Ei itseänikään hetkauttaisi jos olisi auto käytössä. Mielellään kyllä näissä hommissa rajana saisi olla -25 astetta, ainakin niille, jotka jakavat jalkaisin tai pyörällä eivätkä pääse lämmittelemään.

• tuotatuota

Esimerkiksi rajavatijat kulkee moottorikelkalla -52 asteessa. Poromiehet myöskin kulkee samoissa asteissa, näin ulkotöissä olevista.

Sisätyöläisllä on paljon pienemmät rajat, tokihan siihen vaikuttaa tarkkuus.

• työkeikalla v.1995

oli 52 astetta ja seuraavalla viikolla oli viel kylmempi,tultiin kotiin(liian kylmä).

• töihin vaan kele

kunnon vaatteet päälle niin ei ole kylmä, valittaminen on nynnyjen hommaa

• Kiki   

Itse olen kohta kolme vuotta kulkenut mopolla kouluun Turun keskustasta liedon keskustaan, matkaa noin 20km, ja sinne tosiaan mennää vaikka pakkasta oli 30.

Mikäs autoillessa on, siellä sisällä tuulelta suojassa ja usein vielä lämpimässä, senkun polkee polkimia vuorotellen ja kääntelee rattia

• ffsfasf

Kysy työnantajaltasi. Voipi olla, ettei sinun tarvitse mennä töihin mikäli lämpötila on -50 ja 50 asteen välissä.

• :):):)

Riippuu ihan alasta ja tehtävästä työstä.
      Telakkatyöstä on tuttua "pakkaslomautus", jolloin yli 25 asteen pakkasella jäätiin kotiin, johtuen tosin siitä että silloin työn alla olevien risteilijöiden teräsmateriaali ei sallinut hitsausta yli -25 asteen.

• ponssen orja

miehet kestää,mutta rauta alkaa olla lasia -30c jälken..suosiolla jääty kotiin.ja halvemmaksikin tulee..

• asennetta

ei mitään pakkasrajoja. itse olen odottanut bussia kouluun -53c. vaattetta päälle niin hyvin tarkenee

• suomessa ainakaan
        asennetta kirjoitti:

ei mitään pakkasrajoja. itse olen odottanut bussia kouluun -53c. vaattetta päälle niin hyvin tarkenee

ole odotellu, pakkasenkkari suomessa on n 51,5 astetta, kittilän pokassa tammikuun lopulla 1999...

• kusiainen...
        suomessa ainakaan kirjoitti:

ole odotellu, pakkasenkkari suomessa on n 51,5 astetta, kittilän pokassa tammikuun lopulla 1999...

sait varmaan tovin odotella autoa ei maha linkkarit kulkea noin kovalla pakkasella

• tuotatuota
        suomessa ainakaan kirjoitti:

Tuo bussi juttu on kyllä hiukan arveluttava.
        Minäkään en ole nähnyt "virallisessa" mittarissa, juurikan yli 52 astetta. Tosin ne mittarit on harvassa, eikä aina kylmimmässä paikassa.

"Epävirallisessa" mittauspaikassa, jossa on virallinen mittari, olen joskus nähnyt. Bussin odottelu siellä, olisi kyllä toivotonta. Paikka oli nimittäin Nuortitunturin lähellä, Värriön tutkimusasemalle johtavan moottorikelkka reitin vieressä.

• putkikauppa.com

Niin pitkään, kun auto starttaa, töihin mennään.

• UULA

Ensin vinguthan kesälä,et on kuuma!.
      (vähennä vaatetta.!)
      Syksyllä moitihan,että ku sattaa!.
      (pue saekamphet.!)
      Joulun alla kirotaan,ku ei tuu lunta!.
      (hiihä maaliskuussa,sillon lunta on haitalle asti.!)
      Vuojen vaihteessa keksitään,että on muka kylymä.!)
      (LISSÄÄ VAATTEITA PILIKKIHAALARIT.!)
      Maaliskuussa itkethän että lunta on liikaa!.
      (hiihä Perkele.!!)
      Loppukevväästä huuethan,että MISSÄ SE KESÄ VIIPYY.!
      (Juhannukselta viimmestään.!)
      ENS KESÄNÄ,SAMA VIRSI ALAKAA ALUSTA!.

Luontokappaleet,(mm. IHMINEN!)
      ovat tähänki saakka pärjänneet ulukona,oli keli
      mikä tahansa!.
      Ja jos ulukohommat ei kiinnosta,niin PYSSYY
      PIRTISSÄ.

• Maxvell Vulgaar

keskusta -40 astetta, sossut, kommarit ja vihreät ei pakkasrajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      178
      6535
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1794
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1578
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1310
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      992
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      38
      953
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      933
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      859
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      241
      835
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      809
    Aihe