Eikö Luopioita saa arvostella?

Siltä näyttää

Miksei luopioita saa arvostella? Miksi ainoastaan Jehovan todistajia sekä heidän uskoa saa arvostella? Ovatko luopiot aina oikeassa ja kaiken arvostelun yläpuolella? Kukaan ei puhu mitään jos Jehovan todistajien uskoa haukkuu tai moittii heidän toimintaansa. Kun luopioista tehdään samaa niin väki provosoituu heti.

11

789

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on oikeesti

luopioita?
      Pitää jopa omaa raamatunväärennöstä vääntää?
      Kukaan Jt:sta poislähtenyt ei ala kirjoitteleen omaa raamatunväärennöstä,mutta Jt:t ovat lähdettyään Raamatuntutkijoista.
      Siinä on tosi luopioitten tunnusmerkki.

• >>Miksei luopioita saa arvostella? Miksi ainoastaan Jehovan todistajia sekä heidän uskoa saa arvostella?

Tämä tuhanteen ja yhteen kertaan kerrottu kohta on: pääasiassa kritiikki kohdistuu jehovantodistajien keskusliikkeeseen vartiotorniseuraan ja sen kehittelemän opin ympärille.

Käsittääkseni luopioiden mielipiteitä ja ajatuksia jehovantodistajuudesta saa arvostella ja kritisoida sen minkä ehtii. Jos tällaiseen kritiikkiin kuitenkin saa esimerkiksi tällä palstalla runsaasti vastauksia, johtuu se ainoastaan siitä, että kirjoittelevia jehovantodistajia on huomattavasti vähemmän kuin entisiä todistajia. Männä kesän konventissahan joutui ääneen lupaamaan, että pysyy poissa tällaisilta palstoilta, olisiko tuolla oma syynsä katoon joka on käynyt.

>>Ovatko luopiot aina oikeassa ja kaiken arvostelun yläpuolella?

Eivät tietenkään. Asiallinen keskustelu puolin ja toisin olisi mitä mainioin ajatus. Asialliseen keskusteluun saadaan hyvin mahdutettua kritiikkiä sekä ja että.

• Markku_Meilo

>>Kukaan ei puhu mitään jos Jehovan todistajien uskoa haukkuu tai moittii heidän toimintaansa.

Tuo johtuu siitä yksikertaisesta syystä, että Vartiotorniseura voidaan osoittaa valehtelijaksi aivan sen omalla materiaalillakin. Siinä on jehovantodistaja täysin hampaaton, katso vaikka täältä kuinka rauhassa valehteluväitteet ovat olleet:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384367

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384448

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384519

Toki mielihyvin voit arvostella noita väitteitä, itse asiassa se olisi toivottavaakin.

>> Kun luopioista tehdään samaa niin väki provosoituu heti.

Väitteesi ontuu pahasti, et ota huomioon, että luopiot ovat kovin hajanaisesti ajatteleva ryhmä, ei ole yhtenäisiä näkemyksiä, joissa kaikki luopiot olisivat yksimielisiä. Sen sijaan Vt-seuran määritys jehovantodistajista sitoo heidät niin tiukkaan nippuun, että opillisesti ja käytännön tasolla heidän tulisi olla hyvinkin yhtenäisiä.

Toisaalta väitteesi provosoitumisesta tuntuisi syntyneen enemmänkin jehovantodistajien kyvyttömyydestä puolustaa näkemyksiään ja perustella väitteitään.

• luopiotar

Lupaan että en suutu.

• Obs!

Tietysti saa arvostella ja tuleekin arvostella sillä se on täysin normaalia ja luonnollista. Avoin ja vapaa keskustelu ilman pelkoa se on sitä mitä tarvitaan tässä elämässä. Toisen kuunteleminen ja mielipiteiden arvostaminen oli kysymys sitten vaikka toisinajatteliasta on erittäin hieno piirre ihmisessä. Haukkuminen on eri juttu, sillä se ei johda mihinkään.

• Arskavain

Toki saa arvostella ja kyseenalaistaa. Se on juuri järjenkykyjen käyttämistä. Täällä kohdistuu tosiaan huomio yleensä sen arvosteluun, minkä tunnemme. Ei minuakaan kaikki arvostelevat kirjoitukset ilman perusteluja mielytä. Mutta jo sanasi "luopio" käyttö mielestäni ilmaisee jo ennakkoluuloisen asenteen....Entäpä jos meistä joku puolustaakin totuutta? Muista, että kaikki "uskon mieheet" ja naiset ovat olleet "valtauskon" kirjanoppineiden ja vakiintuneen järjestelmän arvostelijoita kovinkin sanoin ja siksi usein vainottuja ja "luopioiksi", kerettiläisiksi ja ties millä nimellä kutsuttuja.

• kivaakin

Ymmärrän nirkun narkun aloituspuheenvuoroa. Monesti kun täälä olevat X JT. jäsenet, mitkä eivät omiensanojensa mukaan usko enää mihinkään mitä raamattu sanoo saatika minkään näköiseen tai tapaiseen Jumalaan, niin kovin kärkkäästi he yrittävät sitä ateistisuuttaan muille julistaa ja jotenkin saada "hymyilyttävään" valoon kaikki, uskontokunnasta riippumatta. Jos yksityinen ihminen on sydämen uskossa ja raamattu on hänelle tosi tärkeä, niin olisi edes vähimmäisvaatimus kunnioittaa kunkin ihmisen uskoa ja jättää ne pahimmat räävitykset pois vaikka kuinka ei itse niihin uskoisi. Täälä olevat uskovaiset harvoin lähtee esim. koo koolle antamaan samallamitalla mitä hän uskovaisia sanoillaan loukkaa ja yrittää meitä tyhmiksi tehdä. Olisi kiva vaihtaa mielipiteitä silloin kun ihminen saisi rauhassa olla sitä mieltä mitä on ja eikä tarvitsisi kokoajan pelätä koska on typerä homo ja lääkitystä vailla, oli ateisti mitämieltä tahansa. Onneksi Markku vaikka onkin ateisti, enemmin kuin harvoin alentuu pilkkaamaan yksittäisen ihmisen sydämenuskoa.

• Nimetön

Kuka on todellisuudessa, se luopio.Kenenkään ihmisen sydämmentilaa ei voi arvostella, kuin itse Jumalansa kanssa oleva ihminen. Itse joudut tekemään tilin omista virheistäsi. Luopiosana on merkitistitön, jos hänen sydämmessään asuu Jumala.
      Ei tosi uskova luovu Jumalastaan toisten virhe eroittujen johdosta. Jos joku Katuu tekojansa, jonkun synnin kanssa, niin se on hänen ja Jumalansa asia. Jokainen tulee kyllä tietämään oman Jumalansa. Itseni tietäen olin 21 vuotta oleeni luopiona ja palasin takaisin vuonna 2006, tietäen olevni olen onnelinen. Ei kaduta yhtään, vaikka haukkisitte kuikka tyhmäksi. Nimimerkillä, Reimari

• häh?!

Nimetön:
        >>jos hänen sydämmessään asuu Jumala.

• joh.

Reimari kirjoittaa:
        "Ei kaduta yhtään, vaikka haukkisitte kuikka tyhmäksi"

Siis sinua ei kaduta yhtään, jos joku haukkuu sua tyhmäksi. Ymmärsinkö oikein?

• Syneus(m)

Minun puolesta saa, mutta arvostelulle pitää esittää myös faktoihin perustuvat perustelut. Kuten olet huomannut, lähes kaikki "luopioiden" arvostelu kohdistuu vartiotorniseuraa kohtaan, ei yksittäisiä jt:jia kohtaan. Tietysti väittelyihin kuuluu pikku vittuilu puolin ja toisin.

Esim. minä ihmisenä, "jt-luopiona" elän niin rankkaa elämää, ettei poliisi ja putka ole ollenkaan vieraita asioita. Mutta huom, se että olen joidenkin mielestä mahdollisesti huono ihminen ei tarkoita, että minun olisi syytä palata takaisin huuhaalahkoon.--->

Nykyinen elämäntapani on oma valintani ja olen siihen itse tyytyväinen. Rankka elämä rules=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      294
      2320
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      16
      1730
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      216
      1369
    4. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      86
      1265
    5. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1165
    6. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      59
      1143
    7. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      973
    8. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      19
      972
    9. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      947
    10. Tunnisteita kaipaajille

Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      886
    Aihe