EGW:n myrkkyoppeja

Voitto-Ramu

EGW:n opin MYRKKYPILLEREITÄ:

Liikkeen oppiäiti EGW opettaa:

”Kun Kristus verensä ansiolla poistaa kansansa synnit taivaallisesta PYHÄKÖSTÄ palvelutyönsä lopussa, hän asettaa ne Saatanan päälle, jonka täytyy kärsiä lopullinen rangaistus".


"Kaikki, jotka ovat vilpittömästi katuneet ja uskossa turvautuneet Kristuksen sovitusuhriin, ovat saaneet kirjoihin merkinnän anteeksiannosta. Kun he ovat osallistuneet Kristuksen vanhurskaudesta ja heidän luonteensa on todettu olevan sopusoinnussa Jumalan lain kanssa, heidän syntinsä pyyhitään pois ja heidät katsotaan ikuisen elämän arvoisiksi."

Ja:
”uskovien synnit jäivät vielä taivaan kirjoihin. Kristuksen työ ihmisen pelastumiseksi päättyy erikoiseen sovitustyöhön jonka kautta synnit poistetaan taivaan pyhäköstä” (tämä sovitustyö alkoi adventistien mukaan v 1844).
Uuden liiton aikana pannaan katuvien synnit Kristuksen päälle ja siirretään todellisesti taivaan pyhäkköön.”

Ennen kuin ne voidaan siltä pyyhkiä pois:
”täytyy tarkastaa niitä kirjoja, joihin ihmisten teot on merkitty, jotta voitaisiin päättää, ketkä voivat synnistä poiskääntymisen ja Kristukseen uskomisen kautta osallistua Kristuksen sovitusuhrin ansiosta. Pyhäkön puhdistaminen kuuluu sen tähden tutkiminen ja tuomipäätöksen tekeminen.
Kristus meni v 1844 taivaallisen pyhäkön kaikkein pyhimpään toimittamaan sovitustyön viimeistä osaa.” (s 421-422)


JA SITTEN SE MYRKKYPILLERI:

”VLn syntiuhrikauris kuvasi SAATANAA, jonka päälle vilpittömästi katuvien synnit lopuksi pannaan. Kun Kristus pappispalveluksensa lopussa oman verensä ansiolla poistaa kansansa synnit taivaallisesta pyhäköstä, hän asettaa ne SAATANAN päälle, jonka täytyy kärsiä lopullinen rangaistus”(s 422)

Voiko myrkky enää tappavampi olla kuin myöskin seuraavassa:

”Niiden jotka elävät maan päällä, kun Kristuksen välittäjätoimi taivaan pyhäkössä päättyy, täytyy seisoa Jumalan kasvojen edessä ILMAN VÄLITTÄJÄÄ. Heidän vaatteittensa täytyy olla tahrattomat. Jumalan armon ja OMIEN UUTTERIEN PONNISTUSTEN kautta heidän on täytynyt päästä voiottajiksi taistelussa pahaa vastaan” ( s 424-425)
---

Saatana on tehnyt ja tekee kaikkensa vesittääkseen Jeesuksen Golgatalla suorittaman sovitustyön ja kääntää sovituksen tapahtuvaksi ihmisen oman ähellyksen varaan.
Sillä pirulla näyttää olevan sitkeyttä luoda kokonainen oppikunnan oppi tuon tehdäkseen.



EGW opetti myöskin:

"Kristuksen välitystyö ihmisten hyväksi taivaallisessa pyhäkössä on yhtä olennainen osa pelastussuunnitelmasta kuin hänen kuolemansa ristillä. Kuolemallaan hän ALOITTI sen työn, jota hän kuolleista nousemisensa jälkeen meni saattamaan päätökseen taivaassa" (Suuri taistelu osa II s.481)

"Tuomitseminen on nyt parhaillaan käynnissä taivaan pyhäkössä. Suuren Jumalan läsnä ollessa tarkastellaan meidän elämäämme".

"Kun tutkiva tuomio päättyy, on jokaisen ihmisen kohtalo määrätty joko elämäksi tai kuolemaksi".

"Kaikkien, jotka tahtovat säilyttää nimensä elämän kirjassa, tulisi nyt koetusaikana harvoina jäljellä olevina päivinä vaivata sieluaan Jumalan edessä synnin surulla ja todellisella katumuksella."
"Valmistautuminen ikuisuutta varten on HENKILÖKOHTAISTA TYÖTÄ" (s.482).

"Tutkiva tuomio ja syntien poistaminen saatetaan päätökseen ennen Herran toista tulemista. Koska kuolleet tuomitaan sen mukaan mitä kirjoihin on kirjoitettu, on mahdotonta, että ihmisten synnit poistettaisiin ennen sen oikeudenkäynnin päättymistä, missä heidän asiansa tutkitaan," (s.478)

"Tuomiolle määrättynä aikana- 2300 päivän päättyessä vuonna 1844 - alkoi tutkimus ja syntien POISPYYHKIMINEN. Kaikkien jotka joskus ovat tunnustaneet Kristuksen nimeä, täytyy läpikäydä tarkka tutkimus. Niitä syntejä joita ei ole kaduttu eikä hyljätty, ei anneta anteeksi eikä poisteta kirjoista, vaan ne tulevat todistamaan syntistä vastaan Jumalan päivänä."

"Kun Jeesus lopettaa välitystyönsä taivaan pyhäkössä. Hän kohottaa kätensä ja sanoo suurella äänellä: "Se on täytetty".(s 596)


Syntien tunnustamisesta toiselle ihmiselle EGW kirjoittaa:
"Tämä alentava syntien tunnustaminen toiselle ihmiselle on salainen lähde, mistä on virrannut paljon pahaa, joka saastuttaa maailman ja kypsyttää sen lopullisesti hävitettäväksi" (s 556).


Sapatista EGW kirjoittaa mm:
"Sapatinvietto on oleva suuri kuuliaisuuden koe" (s 590).¨¨

Luomisesta EGW kirjoittaa:
"Alussa ihminen luotiin Jumalan kuvaksi, ei ainoastaan luonteeltaan, vaan myöskin muodoltaan ja kasvonpiirteiltään."

EGW opetti myöskin sitä, että on oleva asukkaita muuallakin kuin maapallolla:
"Saatana ei saa lähteä maan päältä eikä pääse MUIHIN MAAILMOIHIN viettelemään ja häiritsemään niitä, jotka eivät ole koskaan tehneet syntiä. Tässä merkityksessä hän on sidottu"(s 636)

Ja:
"Kuolevaisuuden kahleista vapaina he (pelastetut) lentävät väsymättä kaukaisiin maailmoihin - maailmoihin, jotka värisivät surusta, kun katselivat ihmiskunnan kurjuutta. Sanomattomalla ihastuksella maan lapset tutustuvat lankeamattomien olentojen iloon ja viisauteen"(s 654).


Maanpäällisestä taivaasta EGW kirjoittaa:

"Maa on voitettu takasin suuren paljastussuunnitelman avulla. Jumalan alkuperäinen tarkoitus maan luomisessa päättyy, kun siitä tulee pelastettujen ikuinen asuinpaikka."


EGW kirjoittaa:
"Adventtiliike vuosina 1840-1844 oli Jumalan voiman ihana ilmestys" (s 594)

Kun teologisen tiedekunnan opettaja aikoinaan 50-luvulla puhui antikristuksesta, niin hän kehoitti kiinnittämään huomion sanan jälkiosaan: "se on niin kristillinen, niin KRISTILLINEN".

VAIN tuolla "niin kristilliseltä" näyttävällä opilla saatana pystyy eksyttämään valittuja tässä lopussa. Ja paljon se on saanutkin eksytettyä.
Voidaan jopa sanoa, että tietty antikristuksen valtakausi alkoi tuolloin 1800- luvun alkuvuosikymmeninä uusine kristillisiltä näyttävine , mutta MYRKKYÄ sisältävine oppeineen.

EGW;n oppi edustaa tuota antiKRISTILLISTÄ myrkky- oppia.

48

923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinäkin

      päättänyt olla paikoilleen juuttunut äänilevy, kun laitat tuon tismalleen saman viestin tänne ties kuinka monennen kerran??

      Noihin väitteisiin on vastattu, mutta sinä ilmeisesti viittaat kintaalla kaikelle vastineelle. Vaan yksi lysti mitä mieltä olette. Kyllä minä ainakin mieluummin uskon EGW:tä kuin teitä.

      • jeort

        Kylläpä ne toistojen ennätystehtailijat julistavat adventismia täälläkin. Vähäistä muiden toistot ovat "kirjoitettu on";nin viestien toistojen rinnalla.


      • sitten?
        jeort kirjoitti:

        Kylläpä ne toistojen ennätystehtailijat julistavat adventismia täälläkin. Vähäistä muiden toistot ovat "kirjoitettu on";nin viestien toistojen rinnalla.

        Olen todennut tuonkin. Siksi pidän tätä palstaa turhuuden turhuutena. Kerran viikossa sama levy uudestaan ympäri.


      • toi esille

        Uskot siis mitä Ramu toi esille ECW:n lausumista opeista


    • pukit sekaisin

      Asaselin päälle ei laitettu kuin pappien synnit...koska Aaron edustaa Egyptin viisautta ja langennutta papistoa nykyisen Babylonin (Rooman ja siihen ekumeenisesti yhtyneiden) sekoituksen kanssa ?!

      Kansan synnit laitettiin uhrikauriin päälle, joka uhrattiin temppelissä...!

      Saatana ajetaan väärien pappiensa känssa erämaahan eli "tuhanneksi vuodeksi" he jäävät miettimään Tuonelaan tekosiaan, kunnes heidät lopullisesti tuomitaan?

      Tässä Ellenillä menee puurot ja vellit ...eli pukit, kauriit ja pässit..pahasti sekaisin?!

      Ei pidä ottaa naisia opettajiksi tai profeetoiksi...voi joutua porton ja Iisebelin uhriksi..niinkuin tälle lahkolle on käynyt?

      Okkultismi ja meediot ovat naisten puuhaa...ja Lusifeerus saa helpommin heikon astian ansaansa...tästä kertoo tilastot horoskooppeihin uskovista ja meedioilla kävijöistä...kuten aikoinaan Ellen..kävi rva Hainesin luona neljän muun naisen kanssa?

      Ei ihme, että Ellen ei tullut viisaiden , nöyrien ja oppineiden miesten kanssa toimeen, vaan aina eksyi hurmoshenkien pariin?

      Ota vaarin tästä totuudesta ja tarkista asiat kirjoistaan ja Raamatuistaan!

      Älä minua yksin usko! USKO RAAMATUN Sanaan ja Kristukseen! :)

      Kaapo

      J.

    • Utulila

      Voitto Ramu on mielestäni täysin oikeassa kaikessa kritiikissä suhteessaan adventismiin ja sen oppeihin. Toivottavasti adventtikirkko osaa tehdä oikeat liikkeet, hylkäämällä epäraamatulliset ainekset opistaan.
      Adventismi ajaa itsensä kristikunnan ulkopuolelle, pitäessään kiinni tutkivatuomio opistaan jne..

      Minustakin tällaiset kohdat EGW:n toimesta osoittaa Jeesuksen työn tempaamista itselleen, omaksi tulkinnaksi, ja tämä kaikki vain nähtyjen näkyjen, sekä kuvittelun tuloksena:

      """Kun Jeesus lopettaa välitystyönsä taivaan pyhäkössä. Hän kohottaa kätensä ja sanoo suurella äänellä: "Se on täytetty".(s 596)

      ”täytyy tarkastaa niitä kirjoja, joihin ihmisten teot on merkitty, jotta voitaisiin päättää, ketkä voivat synnistä poiskääntymisen ja Kristukseen uskomisen kautta osallistua Kristuksen sovitusuhrin ansiosta. Pyhäkön puhdistaminen kuuluu sen tähden tutkiminen ja tuomipäätöksen tekeminen.
      Kristus meni v 1844 taivaallisen pyhäkön kaikkein pyhimpään toimittamaan sovitustyön viimeistä osaa.” (s 421-422)

      "Kristuksen välitystyö ihmisten hyväksi taivaallisessa pyhäkössä on yhtä olennainen osa pelastussuunnitelmasta kuin hänen kuolemansa ristillä. Kuolemallaan hän ALOITTI sen työn, jota hän kuolleista nousemisensa jälkeen meni saattamaan päätökseen taivaassa" (Suuri taistelu osa II s.481)

      ”Niiden jotka elävät maan päällä, kun Kristuksen välittäjätoimi taivaan pyhäkössä päättyy, täytyy seisoa Jumalan kasvojen edessä ILMAN VÄLITTÄJÄÄ. Heidän vaatteittensa täytyy olla tahrattomat. Jumalan armon ja OMIEN UUTTERIEN PONNISTUSTEN kautta heidän on täytynyt päästä voiottajiksi taistelussa pahaa vastaan” ( s 424-425)

      ”VLn syntiuhrikauris kuvasi SAATANAA, jonka päälle vilpittömästi katuvien synnit lopuksi pannaan. Kun Kristus pappispalveluksensa lopussa oman verensä ansiolla poistaa kansansa synnit taivaallisesta pyhäköstä, hän asettaa ne SAATANAN päälle, jonka täytyy kärsiä lopullinen rangaistus”(s 422) """""""

      Jumala ei koskaan siunaa Golgatan ristin työn mitätöintiä. Taustalla on vastustavat voimat, jotka tekee kaiken mahdollisen johdatakseen kansansa pois itse tärkeimmästä.

      • niin luulet...

        VÄHEMMÄN, kukaan ei ole liian tyhmä neuvomaan.


    • mielikuvitus===

      on hänellä mahtava. Hyvä voitto nyt asian tunemattomuutesi on tuonut sinulle tappion.
      Ottaisit opiksesi viisaampien kirjoituksista, niin sen jälkeen sinulle avautuisi tie viisauteen,kyllä mielikuvituskin hyvä asia on ,
      kuitenkin todellinen tieto rikastuttaisi sinua.
      Monet vanhetessaan viisastuvat.et kai kuulu heihin? Sanoo Kalle

      • raamatuntuntemusta

        Voinet perustella Raamatulla sen, missä kohden Romulla on mielestäsi huono raamatuntuntemus.


      • Raamatusta
        raamatuntuntemusta kirjoitti:

        Voinet perustella Raamatulla sen, missä kohden Romulla on mielestäsi huono raamatuntuntemus.

        kuinka vanhurskautus meni Vanhan liiton pyhäkössä ja vertaa sitä heprealaiskirjeen ja Ilmestyskirjan kuvaan Jeesuksesta, niin yllätyt.


      • parhaiten Roomalaiskirjeestä
        Raamatusta kirjoitti:

        kuinka vanhurskautus meni Vanhan liiton pyhäkössä ja vertaa sitä heprealaiskirjeen ja Ilmestyskirjan kuvaan Jeesuksesta, niin yllätyt.

        Luepa ajatuksella Roomalaiskirje, niin yllätyt.


      • kreikaksi
        parhaiten Roomalaiskirjeestä kirjoitti:

        Luepa ajatuksella Roomalaiskirje, niin yllätyt.

        ja arvaa mitä? Löysin sieltä pyhäkköterminologian. Paavali tiesi mitä puhui. Epäilen tiedätkö sinä.


      • tähän
        kreikaksi kirjoitti:

        ja arvaa mitä? Löysin sieltä pyhäkköterminologian. Paavali tiesi mitä puhui. Epäilen tiedätkö sinä.

        Voisitko julkistaa sen löytösi kreikan kielisenä? Voin auttaa sinua sen kääntämisessä.


      • enkä tarvitse apua
        tähän kirjoitti:

        Voisitko julkistaa sen löytösi kreikan kielisenä? Voin auttaa sinua sen kääntämisessä.

        Kiitos vain, mutta en tarvitse apua, koska osaan kreikkani.

        Room. 3:25 käyttää sanaa hILASTHRION, joka tarkoittaa liiton arkun kantta. Voidaan kääntää suomeksi "sovituskansi". Paavalin mukaan Jeesus on hILASTHRION. Tuo on selkeä viittaus pyhäkköön.


      • valehtelet?
        enkä tarvitse apua kirjoitti:

        Kiitos vain, mutta en tarvitse apua, koska osaan kreikkani.

        Room. 3:25 käyttää sanaa hILASTHRION, joka tarkoittaa liiton arkun kantta. Voidaan kääntää suomeksi "sovituskansi". Paavalin mukaan Jeesus on hILASTHRION. Tuo on selkeä viittaus pyhäkköön.

        Luuletko, että kukaan uskoo, että sinun löytösi perusteella tämä on lisätty adventtikirkon sivulle. Eiköhän kaikki "löydökset" tule ihan Amerikasta asti, ihan samoin kuin Elleninkin "löydökset".


      • olevasi?
        enkä tarvitse apua kirjoitti:

        Kiitos vain, mutta en tarvitse apua, koska osaan kreikkani.

        Room. 3:25 käyttää sanaa hILASTHRION, joka tarkoittaa liiton arkun kantta. Voidaan kääntää suomeksi "sovituskansi". Paavalin mukaan Jeesus on hILASTHRION. Tuo on selkeä viittaus pyhäkköön.

        Eiks oo naurettavaa toi kikkailu jollakin sanalla, kun ei järki riitä, että edes ymmärtäisi Uudesta testamentista Jeesuksen pelastussanoman.


      • lue
        valehtelet? kirjoitti:

        Luuletko, että kukaan uskoo, että sinun löytösi perusteella tämä on lisätty adventtikirkon sivulle. Eiköhän kaikki "löydökset" tule ihan Amerikasta asti, ihan samoin kuin Elleninkin "löydökset".

        alkutekstistä jos et minua usko. Siellä lukee hILASTHRION ja sillä sipuli.


      • itse olla
        olevasi? kirjoitti:

        Eiks oo naurettavaa toi kikkailu jollakin sanalla, kun ei järki riitä, että edes ymmärtäisi Uudesta testamentista Jeesuksen pelastussanoman.

        naurettava. Vanhan testamentin pyhäkköpalvelus oli esikuva pelastuksesta Jeesuksessa ja Paavali vain tuo esin tuo linkin esikuva ja täyttymyksen välillä.


    • mallen

      Jehovan todistajien opeistako puhut? Näyttää ainakin sukulaisopille!

    • kirjoitukset ovatkin myrkkyä

      Antikristillisille kirjoittajille, joiden oppina on sunnuntain pyhyys ja sielun kuolemattomuus.
      Sekä ikuisten käskyjen kumoaminen

      • sitten

        Ellenin totuuksiin uskovalle on Raamatun Sana myrkkyä. Israelilaisten lait ja käskyt, kuuluvatko ne sinulle. Hyvää tekis sinullekin Raamattuun tutustuminen, niin jäis pois tuo turha toisten arvosteleminen.


      • kuuluvat minulle ja
        sitten kirjoitti:

        Ellenin totuuksiin uskovalle on Raamatun Sana myrkkyä. Israelilaisten lait ja käskyt, kuuluvatko ne sinulle. Hyvää tekis sinullekin Raamattuun tutustuminen, niin jäis pois tuo turha toisten arvosteleminen.

        Sinullekin, sillä sitä varten Jumala antoi ne käskyt Israelin kansalle että he veisivät Jumalan tahdon kaikille kansoille, sitäkö ihmettelet ettei näitä käskyjä annettu Suomen fariseuksille levitettäväksi kaikkeen maailmaan.
        Jumala valitsi oman kansansa tähän tehtävään.....


      • Klpnmargf
        kuuluvat minulle ja kirjoitti:

        Sinullekin, sillä sitä varten Jumala antoi ne käskyt Israelin kansalle että he veisivät Jumalan tahdon kaikille kansoille, sitäkö ihmettelet ettei näitä käskyjä annettu Suomen fariseuksille levitettäväksi kaikkeen maailmaan.
        Jumala valitsi oman kansansa tähän tehtävään.....

        3.Moos.20:26 Olkaa siis minulle pyhät, sillä minä, Herra, olen pyhä, ja minä olen teidät erottanut muista kansoista olemaan minun omani. Adventistit eivät perusta oppiaan Raamatun sanaan vaan sen tulkintaan. Ja näin he tulevat lisänneeksi merkityksiä sitä mukaa kuin heidän oppinsa toiminta niitä tarvitsee.


      • AAPRAHAMILLE
        Klpnmargf kirjoitti:

        3.Moos.20:26 Olkaa siis minulle pyhät, sillä minä, Herra, olen pyhä, ja minä olen teidät erottanut muista kansoista olemaan minun omani. Adventistit eivät perusta oppiaan Raamatun sanaan vaan sen tulkintaan. Ja näin he tulevat lisänneeksi merkityksiä sitä mukaa kuin heidän oppinsa toiminta niitä tarvitsee.

        Kenelle siunaukset kuuluvat? Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan pääällä.
        Ja olit Minun äänelleni kuuliainen.
        Aapraham piti kaikki Jumalan käskyt, olemalla kuuliainen hänen tahdolleen.


      • saat luvan
        AAPRAHAMILLE kirjoitti:

        Kenelle siunaukset kuuluvat? Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan pääällä.
        Ja olit Minun äänelleni kuuliainen.
        Aapraham piti kaikki Jumalan käskyt, olemalla kuuliainen hänen tahdolleen.

        Ei löydy yhtäkään käskyä, joka kehoittaisi kuulemaan adventismin oppia! Meillä ei kertakaikkiaan ole mitään syytä huomioida teidän lööperiänne!


      • omaa kumous raamattuasi
        saat luvan kirjoitti:

        Ei löydy yhtäkään käskyä, joka kehoittaisi kuulemaan adventismin oppia! Meillä ei kertakaikkiaan ole mitään syytä huomioida teidän lööperiänne!

        Ehkä sillä pääsee paremmin tuuliin ja pilviin ainakin alkumatkasta, loppumatkalla tarkastetaan piletit, riittääkä maksu perille, ja onko lippu väärennetty.
        BIBLIA 1642v. ilm.22:14 Autuaat ovat ne jotka pitävät Hänen käskynsä, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja porteista sisälle kaupunkiin menisivät.
        Väärentäjät jäävät pesemään vaatteitaan.


      • niin...
        omaa kumous raamattuasi kirjoitti:

        Ehkä sillä pääsee paremmin tuuliin ja pilviin ainakin alkumatkasta, loppumatkalla tarkastetaan piletit, riittääkä maksu perille, ja onko lippu väärennetty.
        BIBLIA 1642v. ilm.22:14 Autuaat ovat ne jotka pitävät Hänen käskynsä, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja porteista sisälle kaupunkiin menisivät.
        Väärentäjät jäävät pesemään vaatteitaan.

        "Autuaat ovat ne jotka pitävät Hänen käskynsä"

        Onko koskaan välähtänyt mielessä, että kyseessä ovat uuden liiton, Jeesuksen käskyt. Nämä kaksi käskyä korvasivat vanhat käskyt.

        "Rakasta Herraa, Sinun Jumalaasi kaikesta sydämestäsi, kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi." Matt. 22:37.

        "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." Matt. 22:39.

        Matt. 22:40: Näissä kahdessa käskyssä riippuu KAIKKI laki ja profeetat.


      • pidä
        niin... kirjoitti:

        "Autuaat ovat ne jotka pitävät Hänen käskynsä"

        Onko koskaan välähtänyt mielessä, että kyseessä ovat uuden liiton, Jeesuksen käskyt. Nämä kaksi käskyä korvasivat vanhat käskyt.

        "Rakasta Herraa, Sinun Jumalaasi kaikesta sydämestäsi, kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi." Matt. 22:37.

        "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." Matt. 22:39.

        Matt. 22:40: Näissä kahdessa käskyssä riippuu KAIKKI laki ja profeetat.

        paikkaansa. Jeesus lainasi Vanhan liiton käskyä!

        3Moos 19:18 "Älä kosta omaan kansaasi kuuluvalle äläkä pidä yllä riitaa hänen kanssaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Minä olen Herra."

        5Moos. 6:5 "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi."

        Room. 13:9 "Käskyt "Älä tee aviorikosta", "Älä tapa", "Älä varasta", "Älä himoitse", samoin kaikki muutkin, voidaan koota tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

        10 käskyä = rakkauden kaksoiskäsky


      • voimassa?
        pidä kirjoitti:

        paikkaansa. Jeesus lainasi Vanhan liiton käskyä!

        3Moos 19:18 "Älä kosta omaan kansaasi kuuluvalle äläkä pidä yllä riitaa hänen kanssaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Minä olen Herra."

        5Moos. 6:5 "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi."

        Room. 13:9 "Käskyt "Älä tee aviorikosta", "Älä tapa", "Älä varasta", "Älä himoitse", samoin kaikki muutkin, voidaan koota tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

        10 käskyä = rakkauden kaksoiskäsky

        Onko vanha liitto vielä voimassa?

        Kaksi käskyä on voimassa eli rakkauden kaksoiskäsky.

        Näissä kahdessa käskyssä on KAIKKI laki ja profeetat.

        Luukkaan evankeliumi:
        16:16   Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.


      • onkin kaikki
        voimassa? kirjoitti:

        Onko vanha liitto vielä voimassa?

        Kaksi käskyä on voimassa eli rakkauden kaksoiskäsky.

        Näissä kahdessa käskyssä on KAIKKI laki ja profeetat.

        Luukkaan evankeliumi:
        16:16   Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

        mutta that's my point. 10 käskyä = rakkauden kaksoiskäsky. Jokainen käsky 10:stä on edelleen voimassa.


    • adventistit yhtyy

      Adventitit yhtyy seuraaviin EGW:n oppeihin:


         

      Liikkeen oppiäiti EGW opettaa:

      ”Kun Kristus verensä ansiolla poistaa kansansa synnit taivaallisesta PYHÄKÖSTÄ palvelutyönsä lopussa, hän asettaa ne Saatanan päälle, jonka täytyy kärsiä lopullinen rangaistus".


      "Kaikki, jotka ovat vilpittömästi katuneet ja uskossa turvautuneet Kristuksen sovitusuhriin, ovat saaneet kirjoihin merkinnän anteeksiannosta. Kun he ovat osallistuneet Kristuksen vanhurskaudesta ja heidän luonteensa on todettu olevan sopusoinnussa Jumalan lain kanssa, heidän syntinsä pyyhitään pois ja heidät katsotaan ikuisen elämän arvoisiksi."

      Ja:
      ”uskovien synnit jäivät vielä taivaan kirjoihin. Kristuksen työ ihmisen pelastumiseksi päättyy erikoiseen sovitustyöhön jonka kautta synnit poistetaan taivaan pyhäköstä” (tämä sovitustyö alkoi adventistien mukaan v 1844).
      Uuden liiton aikana pannaan katuvien synnit Kristuksen päälle ja siirretään todellisesti taivaan pyhäkköön.”

      Ennen kuin ne voidaan siltä pyyhkiä pois:
      ”täytyy tarkastaa niitä kirjoja, joihin ihmisten teot on merkitty, jotta voitaisiin päättää, ketkä voivat synnistä poiskääntymisen ja Kristukseen uskomisen kautta osallistua Kristuksen sovitusuhrin ansiosta. Pyhäkön puhdistaminen kuuluu sen tähden tutkiminen ja tuomipäätöksen tekeminen.
      Kristus meni v 1844 taivaallisen pyhäkön kaikkein pyhimpään toimittamaan sovitustyön viimeistä osaa.” (s 421-422)



      ”VLn syntiuhrikauris kuvasi SAATANAA, jonka päälle vilpittömästi katuvien synnit lopuksi pannaan. Kun Kristus pappispalveluksensa lopussa oman verensä ansiolla poistaa kansansa synnit taivaallisesta pyhäköstä, hän asettaa ne SAATANAN päälle, jonka täytyy kärsiä lopullinen rangaistus”(s 422)



      ”Niiden jotka elävät maan päällä, kun Kristuksen välittäjätoimi taivaan pyhäkössä päättyy, täytyy seisoa Jumalan kasvojen edessä ILMAN VÄLITTÄJÄÄ. Heidän vaatteittensa täytyy olla tahrattomat. Jumalan armon ja OMIEN UUTTERIEN PONNISTUSTEN kautta heidän on täytynyt päästä voiottajiksi taistelussa pahaa vastaan” ( s 424-425)



      "Kristuksen välitystyö ihmisten hyväksi taivaallisessa pyhäkössä on yhtä olennainen osa pelastussuunnitelmasta kuin hänen kuolemansa ristillä. Kuolemallaan hän ALOITTI sen työn, jota hän kuolleista nousemisensa jälkeen meni saattamaan päätökseen taivaassa" (Suuri taistelu osa II s.481)

      "Tuomitseminen on nyt parhaillaan käynnissä taivaan pyhäkössä. Suuren Jumalan läsnä ollessa tarkastellaan meidän elämäämme".

      "Kun tutkiva tuomio päättyy, on jokaisen ihmisen kohtalo määrätty joko elämäksi tai kuolemaksi".

      "Kaikkien, jotka tahtovat säilyttää nimensä elämän kirjassa, tulisi nyt koetusaikana harvoina jäljellä olevina päivinä vaivata sieluaan Jumalan edessä synnin surulla ja todellisella katumuksella."
      "Valmistautuminen ikuisuutta varten on HENKILÖKOHTAISTA TYÖTÄ" (s.482).

      "Tutkiva tuomio ja syntien poistaminen saatetaan päätökseen ennen Herran toista tulemista. Koska kuolleet tuomitaan sen mukaan mitä kirjoihin on kirjoitettu, on mahdotonta, että ihmisten synnit poistettaisiin ennen sen oikeudenkäynnin päättymistä, missä heidän asiansa tutkitaan," (s.478)

      "Tuomiolle määrättynä aikana- 2300 päivän päättyessä vuonna 1844 - alkoi tutkimus ja syntien POISPYYHKIMINEN. Kaikkien jotka joskus ovat tunnustaneet Kristuksen nimeä, täytyy läpikäydä tarkka tutkimus. Niitä syntejä joita ei ole kaduttu eikä hyljätty, ei anneta anteeksi eikä poisteta kirjoista, vaan ne tulevat todistamaan syntistä vastaan Jumalan päivänä."

      "Kun Jeesus lopettaa välitystyönsä taivaan pyhäkössä. Hän kohottaa kätensä ja sanoo suurella äänellä: "Se on täytetty".(s 596)


      Syntien tunnustamisesta toiselle ihmiselle EGW kirjoittaa:
      "Tämä alentava syntien tunnustaminen toiselle ihmiselle on salainen lähde, mistä on virrannut paljon pahaa, joka saastuttaa maailman ja kypsyttää sen lopullisesti hävitettäväksi" (s 556).


      Sapatista EGW kirjoittaa mm:
      "Sapatinvietto on oleva suuri kuuliaisuuden koe" (s 590).¨¨

      Luomisesta EGW kirjoittaa:
      "Alussa ihminen luotiin Jumalan kuvaksi, ei ainoastaan luonteeltaan, vaan myöskin muodoltaan ja kasvonpiirteiltään."

      EGW opetti myöskin sitä, että on oleva asukkaita muuallakin kuin maapallolla:
      "Saatana ei saa lähteä maan päältä eikä pääse MUIHIN MAAILMOIHIN viettelemään ja häiritsemään niitä, jotka eivät ole koskaan tehneet syntiä. Tässä merkityksessä hän on sidottu"(s 636)

      Ja:
      "Kuolevaisuuden kahleista vapaina he (pelastetut) lentävät väsymättä kaukaisiin maailmoihin - maailmoihin, jotka värisivät surusta, kun katselivat ihmiskunnan kurjuutta. Sanomattomalla ihastuksella maan lapset tutustuvat lankeamattomien olentojen iloon ja viisauteen"(s 654).


      Maanpäällisestä taivaasta EGW kirjoittaa:

      "Maa on voitettu takasin suuren paljastussuunnitelman avulla. Jumalan alkuperäinen tarkoitus maan luomisessa päättyy, kun siitä tulee pelastettujen ikuinen asuinpaikka."


      EGW kirjoittaa:
      "Adventtiliike vuosina 1840-1844 oli Jumalan voiman ihana ilmestys" (s 594)



      Vai ovatko adventistit täällä "moneen kertaan kumonneet" nuo EGW:n opit, kuten joku väitti?

      • sillä ei se ole "palja...

        se on "pelastussuunnitelma". kirjoitit pieleen.

        EGW sanoi totuuden, te ette.


      • kopioitu
        sillä ei se ole "palja... kirjoitti:

        se on "pelastussuunnitelma". kirjoitit pieleen.

        EGW sanoi totuuden, te ette.

        Edellähän oli VAIN EGW:n opetuksia kopioiuna SUORAAN hänen kirjastaan "Suuri taistelu", sivunumerotkin on ilmoitettu.

        Miä niistä on siis väärää?, jonka te olette ilmoituksenne mukaan kumonneet jo aikaisemmin.


      • lie olet tekstin
        kopioitu kirjoitti:

        Edellähän oli VAIN EGW:n opetuksia kopioiuna SUORAAN hänen kirjastaan "Suuri taistelu", sivunumerotkin on ilmoitettu.

        Miä niistä on siis väärää?, jonka te olette ilmoituksenne mukaan kumonneet jo aikaisemmin.

        kopioinut, mutta ei EGW kirjoittanut "paljastussuunnitelma", vaan "pelastussuunnitelma". Jos olet sen jostain webistä kopsannut, niin se on sitten väärin webbiin laitettu.


      • Voitto-Ramu
        lie olet tekstin kirjoitti:

        kopioinut, mutta ei EGW kirjoittanut "paljastussuunnitelma", vaan "pelastussuunnitelma". Jos olet sen jostain webistä kopsannut, niin se on sitten väärin webbiin laitettu.

        Olen nuo EGW:n opetukset kirjoittanut suoraan hänen kirjastaan "Suuri taistelu" osa II" Kirjatoimi 1963 -sivunumerokin on ilmoitettu -tarkistakaa sieltä.

        Valitan tuota yhtä löntivirhettä.
        Hyvä, että tunnustatte nuo muut EGW:n opetukset hänen kirjoittamiksen.


    • Näin kirjoitteli Voitto Ramu eläessään. Ramu oli yksi niistä, jotka ymmärsivät adventismin harhaopiksi.

      • 13

        Hänkö on kuollut? Kerkasiköhän hän pyytää noita solvauksiaan anteeksi? No, nähtäväksi menee, kummassa ylösnousemuksessa hän on mukana, vanhurskasten vai jumalattomien.


      • 1+1=2

        Ja pian sinun muistolle!


      • 1+1=2 kirjoitti:

        Ja pian sinun muistolle!

        Oletko tappoaikeissa?

        Noh, tulenpa tapetuksi, kuolen omia aikojani tai tulen temmatuksi taivaaseen ruumiineni päivineni, niin toivottavasti myös minun kirjoitukseni jäävät elämään eri nettisivustoille, niin ne voivat vaikuttaa jäljelle jääneisiin.


      • 13 kirjoitti:

        Hänkö on kuollut? Kerkasiköhän hän pyytää noita solvauksiaan anteeksi? No, nähtäväksi menee, kummassa ylösnousemuksessa hän on mukana, vanhurskasten vai jumalattomien.

        Mitä solvauksia? En nähnyt mitään solvauksia.


      • 17
        uskova_1 kirjoitti:

        Mitä solvauksia? En nähnyt mitään solvauksia.

        Oletko sokea vai tyhmä?


      • 19
        uskova_1 kirjoitti:

        Oletko tappoaikeissa?

        Noh, tulenpa tapetuksi, kuolen omia aikojani tai tulen temmatuksi taivaaseen ruumiineni päivineni, niin toivottavasti myös minun kirjoitukseni jäävät elämään eri nettisivustoille, niin ne voivat vaikuttaa jäljelle jääneisiin.

        Kyllä niistä on suuri osa tosi ala-arvoista kirjoitusta. Tuskin kukaan haluaa tulla muistetuksi niin piikikkäänä ja ilkeänä ihmisenä vielä kauan kuolemansa jälkeenkin.


      • 17 kirjoitti:

        Oletko sokea vai tyhmä?

        Niin sinä olet solvausautomaatti.


      • 19 kirjoitti:

        Kyllä niistä on suuri osa tosi ala-arvoista kirjoitusta. Tuskin kukaan haluaa tulla muistetuksi niin piikikkäänä ja ilkeänä ihmisenä vielä kauan kuolemansa jälkeenkin.

        Adventistinen solvausautomaatti taas pärähti käyntiin - solvaat kuolleet ja elävät samaan hengenvetoon.


      • vuoroin vieraissa
        uskova_1 kirjoitti:

        Adventistinen solvausautomaatti taas pärähti käyntiin - solvaat kuolleet ja elävät samaan hengenvetoon.

        Solvausautomaatista puheenollen, nähdäkseni joku on solvannut työkseen kuollutta Ellen G. Whiteä ja eläviä adventisteja vuosikaudet. Kukahan? Onko minkäänlaista muistikuvaa asiasta?


    • Voitto Ramu lyö Ellenin laudalta yhä. Rauha hänen vilpittömälle sielulleen!

      • 10

        Huumorin kukka se on maaliman kaanehin kukka.


    • Myrkkyä on

      Ellun opit tosiaankin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1658
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      110
      1254
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1192
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      86
      1097
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      835
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      798
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      748
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe