pyrvin ei värjännyt ulostettani

mitä tein väärin?

Miksei pyrvin värjännyt ulostettani punaiseksi? Koko ajan on ollut normaalin ruskeaa..Otin oikean määrän pillereitä kuitenkin.

En myöskään ymmärrä sitä,että ensin pitää ottaa yksi satsi jotta madot kuolee,sitten toinen,että kuolevat ne madot jotka on niistä munista kehittynyt. entäs jos ne on ehtinyt taas munimaan jo uusia, kiertokulku on loputon???

Myös mielestäni kihomatoepisoidi on aivan liioiteltua..Jos ilmassa ja joka puolla voi leijailla madonmunia jotka tarttuvat ihmiseen hengityksenkin kautta, niin eihän sitä uskalla hengittää enää missään??? uskomatonta,miten voin edes nukkua sängyssäni, tuskin se on täysin munaton paikka vaikka kuinka tuulettaa, ja jos petivaatteita vaihtaa niin munathan jää taas leijumaan ilmaan ja ties minne ja saatan hengittää niitä...mun mielestä on vähän yliammuttua???

Itselläni kutinat ovat lakanneet jo ensimmäisen satsin jälkeen.

7

3584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa

mietin itse juuri parhaillaan.Eiköhän se tehoa vaikkei punaseksi menekään ja taitaa se punasuus olla häivähdys vain muutenkin.Apteekki täti sanoi ettei toista kuuria tarvita, voi ottaa jos tahtoo mut tosiaan osaako ottaa sen oikeeseen aikaan eli joko on uudet madot ja nekin jo munineet...Jotenkin tuntuu hölmöltä että mistä helvetistä ne alkuperäiset munat elimistööni pomppasi.En möyri hiekkalaatikolla enkä pahemmin imeskele sormiani, varpaista puhumattakaan.Joskus ulkona kukkapenkkien möyriäsen jälkeen on parin viikon päästä tullut kihomatoja.Elääkö se muna sitten mullassa vai pölyssä vai...?

• matoset

Kihomato on vain ja ainoastaan ihmisen loinen, eli mistään ulkoa et sitä saa, vaan aina tartunnan lähde on toinen ihminen, joko välillisesti tai suoraan.
        Vaivahan on tuttu lapsiperheissä, tosin sielläkin vaivasta kärsii varmaan nytkin monet ihmiset, joilla ei mitään tietoa moisesta otuksesta ja niine hyvineen jatkavat matosen kiertokulkua. Itse tuoyksittäisen otuksen kiertokulku on suhteellisen lyhyt, on noin 90vrk. Eli mikäli olet madon huomannut juuri vaikka eilen, niin se on ollut/tarttunut elimistöösi jo 3kk aiemmin.
        Tartuttamiskelpoinen se on silloin, kun tulee munimaan munat peräaukon suulle, josta sitten leviää ties minne, vaikkapa raapiessa takapuolta yöllä, aamulla kynsiä pureskellessa omaan suuhun, jne. Tai alushousuissa kuivahtaessaan ja jonkun niitä pesukoneeseen laittaessa pöllyttää hiukan ilmaan, niin siinä taas leijuu aimo määrä munia etsien kiinnekohtaa, josta myöhemmin leijuu ihmisen hengitysteihin. Kiertokulku on valmis, ellei pidä hygieniasta tarkkaa huolta ja esim jo ovenkahvojen puhdistus usein auttaa välttämään tartuntaa.
        Kylä tuo usinta kuuri on aiheellsita sottaa, nimittäin elimistössä munana olevat kehittyvät madoiksi aika nopeaan , jonka jälkeen se kiinittyy suolistoa peittävään nukkaan, jossa uros tekee tehtävänsä naaraalle. Naaras on se joka lähtee tultuaan täyteen munia munimaan ne sinne peräaukolle ja yleensä myöskin kuolee sen jälkeen itse, eli on täyttänyt oman tehtävänsä.
        Jossain tutkimuksessa on todettu, että Helsinkiläisen päiväkodin lapsilla noin 25-30% .lla on tietämättään matoja ja on siten tartuttajana. Osa niistä tietenkin löytyy, mutta vanhemmat jotenkin häpeilevät tällaista asiaa ja hoitavat lapsensa salaa, kertomatta muille ja hetken päästä sama homma uusiksi.
        Vaikka asia onkin inhottava, tulisi siitä aina ilmoittaa muille lähellä oleville, jotta osaisivat tutkia tilannetta. Joskus tuo vaiva voi mennä niin hankalaksi, että ihmiselle muodostuu resistensssi kaikkia häätölääkkeitä kohtaan, eikä ihminen siten pääse niistä kovin helpolla eroon.

• ...
        matoset kirjoitti:

Kihomato on vain ja ainoastaan ihmisen loinen, eli mistään ulkoa et sitä saa, vaan aina tartunnan lähde on toinen ihminen, joko välillisesti tai suoraan.
        Vaivahan on tuttu lapsiperheissä, tosin sielläkin vaivasta kärsii varmaan nytkin monet ihmiset, joilla ei mitään tietoa moisesta otuksesta ja niine hyvineen jatkavat matosen kiertokulkua. Itse tuoyksittäisen otuksen kiertokulku on suhteellisen lyhyt, on noin 90vrk. Eli mikäli olet madon huomannut juuri vaikka eilen, niin se on ollut/tarttunut elimistöösi jo 3kk aiemmin.
        Tartuttamiskelpoinen se on silloin, kun tulee munimaan munat peräaukon suulle, josta sitten leviää ties minne, vaikkapa raapiessa takapuolta yöllä, aamulla kynsiä pureskellessa omaan suuhun, jne. Tai alushousuissa kuivahtaessaan ja jonkun niitä pesukoneeseen laittaessa pöllyttää hiukan ilmaan, niin siinä taas leijuu aimo määrä munia etsien kiinnekohtaa, josta myöhemmin leijuu ihmisen hengitysteihin. Kiertokulku on valmis, ellei pidä hygieniasta tarkkaa huolta ja esim jo ovenkahvojen puhdistus usein auttaa välttämään tartuntaa.
        Kylä tuo usinta kuuri on aiheellsita sottaa, nimittäin elimistössä munana olevat kehittyvät madoiksi aika nopeaan , jonka jälkeen se kiinittyy suolistoa peittävään nukkaan, jossa uros tekee tehtävänsä naaraalle. Naaras on se joka lähtee tultuaan täyteen munia munimaan ne sinne peräaukolle ja yleensä myöskin kuolee sen jälkeen itse, eli on täyttänyt oman tehtävänsä.
        Jossain tutkimuksessa on todettu, että Helsinkiläisen päiväkodin lapsilla noin 25-30% .lla on tietämättään matoja ja on siten tartuttajana. Osa niistä tietenkin löytyy, mutta vanhemmat jotenkin häpeilevät tällaista asiaa ja hoitavat lapsensa salaa, kertomatta muille ja hetken päästä sama homma uusiksi.
        Vaikka asia onkin inhottava, tulisi siitä aina ilmoittaa muille lähellä oleville, jotta osaisivat tutkia tilannetta. Joskus tuo vaiva voi mennä niin hankalaksi, että ihmiselle muodostuu resistensssi kaikkia häätölääkkeitä kohtaan, eikä ihminen siten pääse niistä kovin helpolla eroon.

Sinulle kuka lienetkin tästä tarpeellisesta tietopaketista.Kihomato on inhottava loinen mutta siltikin harmiton ja eikä tosiaan hävettävä.Eikä sen tuloa oikein voi normaalisti elävä ja hygieniastaan huolehtiva estääkään.

• ...
        ... kirjoitti:

Sinulle kuka lienetkin tästä tarpeellisesta tietopaketista.Kihomato on inhottava loinen mutta siltikin harmiton ja eikä tosiaan hävettävä.Eikä sen tuloa oikein voi normaalisti elävä ja hygieniastaan huolehtiva estääkään.

Jos niitä munia lentelee huushollissa ympäriinsä niin mites kauan ne elää ja tartuttaa? Eihän kukaan kykene kaikkia pintoja pesemään ja pyykkäämään...

• matoset
        ... kirjoitti:

Jos niitä munia lentelee huushollissa ympäriinsä niin mites kauan ne elää ja tartuttaa? Eihän kukaan kykene kaikkia pintoja pesemään ja pyykkäämään...

Anteeksi vastaus kesti, ei ole tullut käytyä lukemassa.
        Tuo kysymyksesi siitä, että miten kauan nuo munat säilyvät ilmassa, en osaa tarkkaa vastausta antaa, olen joskus kuullut, että kestävät tartuttamiskykyisinä useita kuukausia.
        Yksi keino niitä vastaan on käyttää desinfiointiainetta, jota suihkutetaan huoneilmaan ja niille pinnoille, joita ei pysty pesemään.
        Kokeile vaikka neoamiseptiä vedellä laimennettuna ja suihkuta huoneilmaan.

Höyrypesin saattaa olla myös yksi hyvä konsti, sillä kuuman vesihöyryn on sanottu olevan mitä parhain desinfiointitapa, eihän sellainen muna voi kestää höyryn kuumuutta, esimerkkinä; kuoleehan pölypunkitin jo 65 asteen pesutilassa. Toivottavasti näistä jotain apua.

Tuossa olet todellakin oikeassa, millään ei noita matoja voi välttää, sillä aina niitä voi olla jossain kyläpaikassa, missä käy, kun kyläpaikan omistaa ei tiedä niistä mitään.

• Pyrvinkakka

Tässä vaaniikin sitten vaara, koska neoamisept on semmoinen aine ettei kauaa huoneilmaan suihkutettuna ilmaa puhdista. Varsinkin jos talossa liikuskellaan. Pitää herätä yölläkin vähintään tunnin välein ruiskimaan kun silloin on otollisin hetki ilma desinfioida. Itse olen valellut koko suvun vodkalla ja kun se ei auttanut, päätimme mieheni kanssa polttaa talon. Lapsilla on aina ja kaikkialla kertakäyttökäsineet kädessä ja puhelimet ovat käärittynä muovikelmuun. En halua enää toista taloa polttaa.

Jaxuja!

• Ärsyyntynyt

Minullakaan ei värjännyt ja tahoisin tietää että vaikuttaahan silti lääke matoihin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7870
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4400
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4023
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3942
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3373
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3330
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3238
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2983
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2761
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2514
    Aihe