oppiarvot

moi, miksi tuolla treffipalstalla miltein joka toinen yki 40:n vuotias nainen on käynyt ammattikorkean, kun minä muistelen nuoruuttani niin ooli vain, ammattikoulu, lukio, opisto ja korkeakoulu. käsittääkseni tämä ammatikorkea järjästelmä on ollut vasta muutaman vuoden!?

13

1401

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuota olen minäkin monesti miettinyt,se taitaa olla naiselle jokin pöngitys keino olla jotenkin parempi. Onnettomat reppanat kun ei muuhun pysty.

• jämätutkintoja

No ne on just niitä opistoja, nehän muutettiin ammattikorkeaksi että wannabe-yliopisto-opiskelijat vois jeesustella olevansa 'akateemisia'.

• myös miesten

osalta!!!!

• Teille miehille
        myös miesten kirjoitti:

osalta!!!!

Olen itsekin kyseiseen ryhmään kuuluva ja voin sanoa että opiskelukavereistani suurin osa, siis todella suurin osa on naisia, jopa taloushallinnon suuntautumisessa, joka perinteisesti on aika miehinen suuntautuminen.

Me opiskellaan iltaisin, kun ensin on tehty päivä töitä. Ja sanoisinko, että ollaan aika sitkeetä porukkaa ja me valmistutaan vaikka joudutaankin jostain luopumaan 3-4 vuodeksi, siis omasta vapaa-ajasta, sos.elämästä. Mutta vain kun luopuu jostain, voi jotain hyvää saada tilalle. Haittaako se nyt, että meitä on niin paljon siellä? Eikös se ole hyvä asia kaikin puolin. Minusta ainakin on ihan sama, mikä koulutus miehellä on, kunhan on lämmin ja hellä ihminen ;)... Kivaa kevättä kaikille,

• tintsu

Suoritin ammattikorkeakoulun tutkinnon 42-vuotiaana työn ohella:)

• Minä~vaan

AMK-systeemi on ollut kuvioissa jo pyöreästi 15 vuotta - ei todellakaan "vain muutaman vuoden" - joten varmasti moni yli 40-v on ehtinyt täydentää vanhan keskiasteen tutkintonsa AMK-tasoiseksi.

• Nxxx

Korjauttava: ammattikorkeat pistettiin pystyyn aika täsmälleen 10 vuotta sitten, Mistä tiedän? Koska minä kuten kaverinikin olivat juuri aloittaneet lukion jälkeiset opinnot ja ammattikoulussa yo-linjalla opiskelevat kaverini hiukan tuskailivat muuttuneiden opintovaatimusten kanssa ja arvailivat tulevaa tutkintonimikettään...

• Syltty__

"minä muistelen nuoruuttani niin ooli vain, ammattikoulu, lukio, opisto ja korkeakoulu. "

Opistot muutettiin ammattikorkeakouluiksi ja kun keran opistotasoa ei ole valinnoissa, niin AMK on ihan ok.

• Heh

Miten niin ei opistoja ole, onhan merkonomitutkinto edelleen olemassa. Eikä sitä ole miksikään amk- tutkinnoksi muutettu. Ne on kaksi täysin erillistä tutkintoa ja erilaista myös vaatimuksiltaan.

• nykyistä amk-inssiä
        Heh kirjoitti:

Miten niin ei opistoja ole, onhan merkonomitutkinto edelleen olemassa. Eikä sitä ole miksikään amk- tutkinnoksi muutettu. Ne on kaksi täysin erillistä tutkintoa ja erilaista myös vaatimuksiltaan.

Muuten seison korjattuna.

• ..........

repäissyt ja käynyt vanhempana sitten ohella koulunsa. Niin se oma isänikin ryhtyi taas kerran ylioppilaaksi 50:nä.

"käsittääkseni tämä ammatikorkea järjästelmä on ollut vasta muutaman vuoden!?"

No tuosta en sitten tiedä, voi olla. Sitten tarkoittanee jotain vastaavaa aikaisempaa ammattikorkeaa vastaavaa paikkaa. En tiedä mitä siellä ko. treffipalstalla on vaihtoehtoja siihen koulutukseen..

• eräs maisteri.

Treffipalstojen naiset väittävät usein, että ovat käyneet yliopiston tai korkeakoulun, vaikka ovatkin käyneet vain ammattikorkeakoulun. Näinhän sitä voi itsetuntoa kohottaa tietenkin, mutta kouluilla on kuitenkin edelleen iso ero.

• voi kohottaa

muutenkin, kuin korottamalla itsensä,ja alentamalla muut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1947
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1696
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1411
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      74
      1078
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      944
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      911
    Aihe