Saksa TUV menetti kasvonsa

Maailma muuttuu Eskoseni. Pitemmän
aikaa on tullut ihmeteltyä TUV:n julkaisemia
tilastoja, joissa saksalaiset autot ovat
olleen vikatilastojen häntäpäässä.

Nyt siihen on vihdoin tullut muutos ja
sakut ovat ryhdistäytyneet. Saksalaisia
autoja ei enää sovi haukkua, senhän näkee
uusimmista TUV-reposteista.

Minulla on tuttava turvallisuusinsinööri
Berliinissä, saksalainen, ja hän kertoi,
miten temppu tehtiin.

Jätettiin yksinkertaisesti saksalaisten
autojen pikkuviat, suurin osa sähkövikoja,
jotka eivät vaikuta turvallisuuteen, huo-
mioimatta raportissa.

Eikä se turvallisuuteen vaikutakkaan, jos
keskuslukitus, ikkunoiden sähköistys tai
peilien kääntö eivät toimi.

Nyt pitää vaan lukea tarkkaan ruotsalaisten
katsastustilastot, jos haluaa tietää, mitä
kaikkia vikoja missäkin automerkissä esiintyy.

Mutta onneksi ne kaikki autot nykyään kestävät
tuon yleisen takuuajan 3 vuotta. Sittenhän
voi vaihtaa uuteen.

21

1858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dggds

      provo, ei mitään perusteita ollakseen muutakuin veijo esson tietotoimiston aikaan saannoksia!!!

    • baarissa

      on porukka taas ollu päissään

    • Kyllä siellä esson baarissa ollaan humalassa,
      mutta ettei kovin moni enää munais itseään noilla
      lausunnoilla, niin lukekaapa Auto Motor und
      Sport-lehden erikoisnumero Gebrauchtwagen 2007.

      • töissä wunderbaumilla

        ja siellä kehoitettiin haisemaan pahalle.

        sillä motor und sport on lähes raamattuun verrattava papyrys.


    • pikkuviat

      "Jätettiin yksinkertaisesti saksalaisten
      autojen pikkuviat, suurin osa sähkövikoja,
      jotka eivät vaikuta turvallisuuteen, huo-
      mioimatta raportissa."

      Vaikka jutussa olisi hiukan perääkin (mitä kyllä epäilen), ei edes Saksassa onnistu automerkin valmistusmaan mukaan räätälöity katsastuskriteerien viilaus.
      Japanilaiset ovat tässä asiassa mestareita. Siellä on kautta aikojen laadittu oman maan autotuotannon turvaksi ajoneuvojen rakenteita koskevia määräyksiä ja normeja joita ei ole muualla käytössä. Muualta tuotavat autot on siten soputettava japanilaisiin säädöksiin, joka on erittäin kallista ja siten huonontaa ulkomaisen auton kilpailukykyä.

    • Katsastuksesta

      Tarkastetaanko Ruotsissa noiden sähköisten lisävarusteiden, kuten keskuslukituksen, sähköikkunoiden ym. toiminta katsastuksessa? Epäilen että ei, ja tuskin on Saksassakaan tarkastettu edes aikaisemmin. Eiköhän sielläkin katsastuksessa keskitytä etsimään liikenneturvallisuutta vaarantavia vikoja.

      Se on vaan Japsifanaatikkojen kuvitelmaa, että TÜVin katsastusvikatilastoon olisi listattu kaikki viat mitä katsastetuissa autoissa on katsastusvuonna ollut. Ja että "Saksa TUV menetti kasvonsa". Jostakin syystä en ole ollenkaan yllättynyt tuosta kommentista. Ainahan se on niin ollut, että "tutkimukset" ja testit joissa Toyota menestyy hyvin ovat luotettavia, ja ne joissa Toyota menestyy vähemmän hyvin ovat epäluotettavia. Ja kai se tulee aina niin olemaankin.

      • Lukekaa nyt tuo käytettyjen autojen erikois-
        numero, niin eiköhän kissanpojalle silmät
        aukea.

        Jatketaan sitten keskustelua saksalaisten,
        luotettavien tietojen pohjalta. Mistään
        tulosten sorkkimisesta ei ole kysymys,
        vaan mitä asioita on painotettu. He rehel-
        lisesti sen kertovat.

        Ettei ne fanaatikot vain löytyis sieltä
        saksalaisleiristä.


      • japsia
        Täpinä kirjoitti:

        Lukekaa nyt tuo käytettyjen autojen erikois-
        numero, niin eiköhän kissanpojalle silmät
        aukea.

        Jatketaan sitten keskustelua saksalaisten,
        luotettavien tietojen pohjalta. Mistään
        tulosten sorkkimisesta ei ole kysymys,
        vaan mitä asioita on painotettu. He rehel-
        lisesti sen kertovat.

        Ettei ne fanaatikot vain löytyis sieltä
        saksalaisleiristä.

        kymmenen joukossa, muissa japseissa pahoja isoja
        vikoja jotka johtavat katsatuksessa hylkäykseen.

        http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,463171,00.html


    • poppajoe

      "Mutta onneksi ne kaikki autot nykyään kestävät
      tuon yleisen takuuajan 3 vuotta. Sittenhän
      voi vaihtaa uuteen."

      Ei nykyautoja uskalla pitää kovinkaan paljoa yli takuun loppumisen. Siinä suhteessa Kian Ceed tuo jotain helpotusta tähän tilanteeseen. Maksoivat huollot siihen sittenmitä vaan.

      Itselläni on tämän vuosituhannen Bora ja siinä on koko ajan päällä joku sähkövika. Ajotietokone ajoittain pimeänä, kuskin penkinlämmitin kokonaan pimeänä, keskuslukot reistaavat ajoittain, antureita pimenee silloin tällöin, sivupeilin lämmittimistä teho pois eli sulattaa osan peiliä jne. Täysin surkea peli sähköjen osalta mutta teknisesti toimii ja kulkee kunhan vaan pääsee autoon sisään.

      • autotkin ovat

        yksilöitä, terveisin Golf variant 2005, 68 000km,
        takuukorjaukset tähän mennessä nolla.

        Ihan turha takuu ollut.


    • sen johtopäätöksen,

      että eurooppalaisissa on noita tilastoissa näkymättömiä pikkuvikoja ja japanilaisissa taas
      enemmän noita katsastuksessa hylkäyksen aiheuttavia vakavampia vikoja?
      Eli jarrut, ohjaus, kantavien rakenteiden ruostevauriot, valot jne.

      Ostajan valintahan se tietysti on mitä painottaa...

      • Valitettavasti tuo minun ihannoima Audi
        ei vieläkään yltänyt vähävikaisimmaksi.


      • A8...
        Täpinä kirjoitti:

        Valitettavasti tuo minun ihannoima Audi
        ei vieläkään yltänyt vähävikaisimmaksi.

        Top kympissä, ihan hyvä suoritus.


    • arnddhn5ess6

      w

    • hävisi se viimeinenkin

      harhakäsitys, Tüv:n jättäessä pois eurooppalaisia
      vaivanneet pikkuviat näyttää katsatuslistat todellisen totuuden mikä auto on liikenteessä ajo-ja turvavarusteiden osalta kunnossa ja mikä ei.

      Kiitos TÜV!

      • OOOO

        Kummasti kalahti omaan nilkkaan nuo ajotopinan höpötykset.


      • voi olla vikoja
        OOOO kirjoitti:

        Kummasti kalahti omaan nilkkaan nuo ajotopinan höpötykset.

        Kunhan se käyntiin lähtee ja menee
        katsastuksessa läpi. Sellaisiahan
        meidän autokannasta on suurin osa.
        Vanhoissa autoissa niitä ei edes
        kannata korjattaa. Tämäkö on sitä
        laatua?

        Väitän, että 5 vuotta vanhasta europpa-
        laisesta autosta kuin autosta löytyy
        5kpl noita korjaamattomia pikku harmeja.


      • Ennemmin
        voi olla vikoja kirjoitti:

        Kunhan se käyntiin lähtee ja menee
        katsastuksessa läpi. Sellaisiahan
        meidän autokannasta on suurin osa.
        Vanhoissa autoissa niitä ei edes
        kannata korjattaa. Tämäkö on sitä
        laatua?

        Väitän, että 5 vuotta vanhasta europpa-
        laisesta autosta kuin autosta löytyy
        5kpl noita korjaamattomia pikku harmeja.

        ajan sellaisella autolla, jossa on toimivat jarrut, ohjaus, päästöt ok, eikä ylimääräisiä tuuletusreikiä
        pelleissä.

        Toisille taas merkitsee enemmän, että sähköpeilit pelaa, ok.

        Ostajan valinta.


    • tarkkoja

      päästöjen suhteen. Siellä on pajon
      puhuttu päästöistä. Keskustelu alkoi
      jo 10 vuotta sitten. Heidän mielestä
      suuret päästöt on suuri vika, niin kuin
      onkin. Japanilaiset eivät ehken pärjää
      noissa päästöjen paikkansapitävyydessä
      niin hyvin kuin saksalaiset ja tulevat
      hylätyiksi.

    • kaveri vain

      veikkauksella ja kertoi kaikki tulevan vuoden lottonumerot!

      kiitos.

    • ontuu...

      BMW 500-s, sijalla 72, BMW 300-s. sijalla 77, X5 sijalla 85 ja Mini sijalla 84.

      Mercedes S-sarja sijalla 69, E-sarja sijalla 73 ja ML sijalla 96.

      Audi TT sijalla 50 ja A6 sijalla 70.

      Opel Zafira sijalla 66, Omega sijalla 79 ja Frontera sijalla 93.

      Volkswagen Passat sijalla 59, Lupo sijalla 61 ja Sharan sijalla 112.

      Ford Ka sijalla 63, Mondeo sijalla 65 ja Galaxy sijalla 105.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      230
      5451
    2. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      195
      2785
    3. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      60
      2088
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      19
      1666
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      67
      1602
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      138
      1355
    7. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      108
      1336
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      167
      1299
    9. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      87
      1232
    10. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      109
      1214
    Aihe