Tapahtui eilen porvoossa. Ajelin suoraa 60km/h asfalttitietä kunnes yhtäkkiä huomasin kuopan tiessä.
En kerennyt väistämään vaan ajoin suoraan kuopan yli. Ikävä kolahdun siitä tuli. Asia unohtui kun en huomannut ajaessa mitään outoa.
Tänään iltapäivällä sitten huomasin että kumi on tyhjä (painetta 0.3bar) ja vanteen ulkoreunassa tasainen kohta. Kerkesin ajaa lähes tyhjällä renkaalla ainakin parikymmentä kilometriä. Onko rengas pilalla? Vanne on ainakin. Keneen kannattaa ottaa yhteyttä mahdollisten korvausten toivossa, tiehallintoon? Valitettavasti en kerennyt näkemään kuinka syvä tuo tiessä ollut monttu sitten loppujenlopuksi oli. Kuinka syviä nuo montut täytyy ylipäätänsä olla että olisi mitään mahdollisuutta saada korvauksia?
Reikä tiessä - vanne kieroksi - kumi tyhjäksi
6
940
Vastaukset
- lipponen
Yhteyttä tienpitäjään eli yleensä Tiehallintoon tai kuntaan.
Mutta ensiksi otat selville, että missä se monttu oli ja sitten kipin kapin sinne, mukaan kamera ja mitta. Otat siitä tarpeeksi valokuvia, vieläpä niin, että mitta on kuvassa osoittamassa montun syvyyttä jne.
Muuten sinulla ei ole mitään mahdollisuutta vaatia yhtään mitään. Nuolet omat haavasi tai laitat vakuutusyhtiön piikkiin ja pudotat bonuksesi.- prkl33
Kuinka syvä tiessä olevan montun pitää olla että korvauksia voi saada? Minulla on vain semmoinen tunne että tuo kuoppa ei ole tarpeeksi iso.
Osasyy että vanne meni niin helposti kieroksi on se että renkaat on matalalla profiililla varustetut (225/45/17"). Itse asun vantaalla, joten tuntuu turhalta ajaa toteamaan että eihän se monttu iso ollutkaan. - taas tienpitäjän
prkl33 kirjoitti:
Kuinka syvä tiessä olevan montun pitää olla että korvauksia voi saada? Minulla on vain semmoinen tunne että tuo kuoppa ei ole tarpeeksi iso.
Osasyy että vanne meni niin helposti kieroksi on se että renkaat on matalalla profiililla varustetut (225/45/17"). Itse asun vantaalla, joten tuntuu turhalta ajaa toteamaan että eihän se monttu iso ollutkaan.vastuusta.
Laki menee jotenkin näin:
"Ajoneuvoa tulee kuljettaa nopeudella josta ajoneuvon pysäyttäminen onnistuu näkemäetäisyydellä."
Eli oli tiellä mitä tahansa mihin osuu ja vaurioita syntyy; aina kuskin vika. - sain korvaukset
taas tienpitäjän kirjoitti:
vastuusta.
Laki menee jotenkin näin:
"Ajoneuvoa tulee kuljettaa nopeudella josta ajoneuvon pysäyttäminen onnistuu näkemäetäisyydellä."
Eli oli tiellä mitä tahansa mihin osuu ja vaurioita syntyy; aina kuskin vika.espoon kaupunki maksoi minulle samanlaisessa tapauksessa kaikki kulut vuokra-autoa myöten.
soitat poliisille että tulevat kuvaamaan sen ja "todistus" poliisilta kuvien kera kaupungille saatekirjeellä varustettuna.
maksavat todellisten kuittien mukaan kaiken.
t:2006 marraskuussa.
- auto
oli kyseessä, minkä vahvuiset öökat sulla on käytössä, kun et kerennyt, minnekkä kiire?, ikävää ajella sokeana, minullakin on sokea koira , senkin kanssa pärjää kun mennään rauhallisesti.Katso peiliin, ja katso kuka siellä näkyy, ja kysy siltä jos näet, mitä minä olen tehnyt???
- kaikkitietävä
Ajoin taannoin minäkin monttun, oli vesi tulvinnut tielle ja tien yli oli vesi sitten syövyttänyt ojan, meni öljypohja öljypumppy puskuri jähdytin ja alustanosia uusiksi maksoi reippaasti yli kymmentuhatta mk. yritin kylläkin saada tienpitäjältä korvauksia mutta vetosivat vain lakiin eikä maksanneet, otin maksun sittemin omast kaskosta ja korvavan auton maksoi Volvo kun eivät pystyneet toimittamaan tarvittavia osia ajoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849