Paljonko on autolainaa tai osareita jäljellä?
Itselläni 20.000e ja 3 vuotta jäljellä,
hankintahinta oli puoli vuotta sitten 40.000e
Suunnilleen siis puolet lainalla auton hinnasta
Paljonko autolainaa?
21
5077
Vastaukset
- The Rat
Ostin kokonaan lainarahalla oman autoni... Ja hain vielä samalla lainarahalla renkaat toisesta liikkeestä. :)
Minusta lainan ehdot nyt vain olivat sen verran hyvät ettei voinut valittaa.
Maksuaikaa on jäljellä vielä piiiitkään, mutta eipä ole autokaan kuin vuoden vanha. - potkulauta
en ole lainaa ottanut,enkä ota.
- The Rat
Tietysti jos on niin rikas että rahalla ei ole merkitystä... Mutta meidän muiden kannattaa aina pitää tietty lainaosuus. Sellainen 30-50% on aika hyvä...
Pitää muistaa että raha on halpaa ja sijoitetun pääoman tuotto on pääsääntöisesti reilusti yli lainanhoitokulujen. - nyt kuitenkin
The Rat kirjoitti:
Tietysti jos on niin rikas että rahalla ei ole merkitystä... Mutta meidän muiden kannattaa aina pitää tietty lainaosuus. Sellainen 30-50% on aika hyvä...
Pitää muistaa että raha on halpaa ja sijoitetun pääoman tuotto on pääsääntöisesti reilusti yli lainanhoitokulujen.käteiselläkin saa vielä ostaa?
Ostin auton käteisellä viime kesänä.
En voisi ikinä kuvitella ottavani auton ostoon lainaa. - The Rat
nyt kuitenkin kirjoitti:
käteiselläkin saa vielä ostaa?
Ostin auton käteisellä viime kesänä.
En voisi ikinä kuvitella ottavani auton ostoon lainaa.Olinpahan vain lainannut rahat.
Lainan vakuutena toimii auto.
Minusta aika hyvä diili. - taskussa
The Rat kirjoitti:
Olinpahan vain lainannut rahat.
Lainan vakuutena toimii auto.
Minusta aika hyvä diili.Pääoma l. autosi hinta tippuu 15%/v. Siihen päälle laina, niin pääset 20% negatiiviseen tuottoon. Sama kun viskois seteleitä roskikseen...
- make
taskussa kirjoitti:
Pääoma l. autosi hinta tippuu 15%/v. Siihen päälle laina, niin pääset 20% negatiiviseen tuottoon. Sama kun viskois seteleitä roskikseen...
sitten tuo ei päde kun ostaa ladan!
1200L virheettömän 700 ekellä. on hyvä sijoituskohde!
ostappa nyt citroen HY aaltopeltisitikka - The Rat
taskussa kirjoitti:
Pääoma l. autosi hinta tippuu 15%/v. Siihen päälle laina, niin pääset 20% negatiiviseen tuottoon. Sama kun viskois seteleitä roskikseen...
Mutta kun se auto vain pitää olla.
Vaihtoehtona siis lisuri, mutta se nyt on vielä kalliimpi (ei täyttä autoetua).
Tai sitten olisi voinut ostaa jonkun pommin, mutta sitä oppii helppoutta arvostamaan kun parin lapsen kanssa liikkuu - ja luotettavuutta kun on opetellut ajamaan mitsulla... :)
- käteisostaja
Kyllä auto ostetaan käteisellä. Oletkos tullut laskeneeksi mitä tuo sinun 40:n auto tulee loppujen lopuksi maksamaan. Ja sitten se arvon alennus, sama kuin heittäisi rahaa roskikseen. Mutta ehkä sinulla siihen on varaa. Tämmöisellä minun kaltaisellani köyhällä ei ole varaa lainoihin vaan ostan autot käteisellä. Tosin oma autoni oli paljon halvempi, se maksoi vain 34.000€
- eimeikäläisellä
40.000 käteistä?
No ei taida ihan joka jampan taskusta löytyä!
Keskivertopalkka 2500e/kk, sitten on asuntolainaa,opiskelulainaa,lapsia jne menoja.
Väittäisin että USEIMMAT ostaa auton velaksi,
harvemmat käteisellä.
Mistä olet kerännyt nuo 34.000, tyhjästä? - Ei heti uutta
eimeikäläisellä kirjoitti:
40.000 käteistä?
Keskivertopalkka 2500e/kk, sitten on asuntolainaa,opiskelulainaa,lapsia jne menoja.
harvemmat käteisellä.
Mistä olet kerännyt nuo 34.000, tyhjästä?Oletkos ajatellut sellaista vaihtoehtoa että ostetaan auto johon rahat riittää? Kun tuollaisen 40.000 auton ostat osamaksulla ja 15% käsirahalla (sitä luokkaa kai käsiraha yleensä on?), se käsiraha on 6000 euroa. Sillä hinnalla saa jo ihan hyväkuntoisia käytettyjä.
Kuuden tonnin käytetyllä kun sitten ajelet neljä vuotta ja pistät joka kuukausi 500 euroa säästöön (Vähintään sen verran osamaksullakin pitää kuukaudessa maksaa), sinulla onkin neljän vuoden päästä jo 24 000 euroa ylimääräistä tilillä. Sillä rahalla saa jo isompaakin autoa 2-3 vuotta vanhana ja alle 100 000 km ajettuna, tai sitten ihan uuden hieman pienemmän. Ja saahan siitä vanhastakin vielä jokusen tonnin, kun sen myy pois...
Noin sitä rahaa kerätään. - käteisostaja
eimeikäläisellä kirjoitti:
40.000 käteistä?
harvemmat käteisellä.
Mistä olet kerännyt nuo 34.000, tyhjästä?Tuo nimimerkki "ei heti uutta" sen kertoikin miten sitä rahaa kerätään. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot ;). Ja sitten jos kerran lähtee tuohon velkakierteeseen niin sen jälkeen ei olekaan varaa ostaa käteisellä enää ikinä. On meinaa ihan perhanan kallista ostamista toi velaksi osto. Itse olen aina ostanut sellaisia autoja joihin löytyy ihan käteisrahat. Kyllä se minullakin on auto se viimeinen asia johon lainaa lähtisin hakemaan. Tosin tänä päivänä kun katselee kun opiskelija pojat ajelee kalliilla bemareilla ja audeilla niin kieltämättä aika moni on itsensä siihen lainakierteeseen varmaan laittanut. Mutta onko se sitten kiva sitä lainaa maksella vielä senkin jälkeen kun auto on jo loppuun ajettu?
- velaton autoilija
velkaa autoon eikä muuhunkaan, kaikki on omaa maksettua.
- tietysti
Auto olisi viimeinen kohde mihin lainaa ottaisin.
- meikäläinenvain
Niin noh,
mistäs sen käteisen kerää?
Siis jos haluaa yhtään kunnollista autoa. - tietysti
meikäläinenvain kirjoitti:
Niin noh,
mistäs sen käteisen kerää?
Siis jos haluaa yhtään kunnollista autoa.Tai oikeastaan myyn osakkeita ja siirrän rahat pankkitilille. Tosin usein siellä on valmiinakin riittävästi koska vanha menee vaihdossa.
- Pösöö
Auto täytti kylläkin jo kaksi vuotta ja maksuaikaa on vielä 5 vuotta. Menee vaihtoon 1-2 vuoden päästä. Aina korkeintaan 26000€ auto, uusi tai vähän käytetty.
- puhujia
suurin osa.
Ovat tässä ketjusssa niitä paskan puhujia?
Kysymyshän oli autolainan suuruudesta. Ei auton hinnasta. 5te auton ei tarvitse ottaa lainaa, ainakaan 20te suuruista.
Omalla kohdalla lainaa autoon olen ottanut yhden kerran, eli 10tmk Corollaan vm-83. (86) Carinan vm.87 (91) ostin käteisellä ja Avensiksen vm 98 (01) kymmenen vuoden "säästämisen" jälkeen pienellä vanhempien avustuksella 115tmk)
Jos mikään ennenaikainen sairaus ei minua vie, unelmissani on ostaa kerran elämässäni ihan uusi auto. Minulla on 11v aikaa 50v ikään ja nykyelämässä kuoleman riski näyttää kasvavan melkoisesti 50v täytettyään.....
Katson siis seuraavan reilun 10v vuoden aikana, tarviiko minun ottaa lainaa tämän unelman täyttämiseen. Viimeistään silloin ostan uuden auton, viidenkympin villityksen kunniaksi.......
- Alex_
Moi !
Olen aina ostanut auton käteisellä.
En ole ottanut mistään minkänlaista lainaa.
-- - halppis
Olen ostanut auton aina käteisellä 1000€ saa jo toimivan auton ja ajaa 1-4vuotta. Yleensä on toimineet hyvin ja sitten on vaihedettu jos tulee jotain isompia vikoja. En edes haaveile mistää uudesta autosta. Auto on vaan pelkkä kulkuväline hyvin nuo vanhat on toimineet. Ostaessa pitää vaa katsoa kuntoa vähän tarkemmin. mieluummin käytän ylimääräiset rahat vaikka matkusteluun tai kodin sisustukseen. En edes haluaisi uutta autoa koska siinä tosiaan arvo alenee aika vauhtia ja vielä sitten se huoli että jos joku vaikka naarmuttaa. Ja aika kalliita on nuo määräaikaishuollotkin. vanhoissa ei tarvi muuta katsoa kun öljyt ja vetet ja ne osaa tehdä jokainen itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855