PILLEREISTÄ, AAPUA!

Hei!
Sain tuossa jokin aika sitten noita Cerazette-merkkisiä minipillereitä sen takia että sanoin minulla olleen joskus muutamia kertoja päänsärkyjä (ja tämä yhdistettiin heti migreeniin vaikka uskon että se on ollut ihan tavallista pääkipua eikä sitä ole usein edes, korkeintaan kerran pari puolessa vuodessa => minipillerit eikä yhdistelmäpillereitä.)

Nyt olen lueskellut lähinnä kaikki keskustelut mitä netistä olen löytänyt Cerazzeteista ja varmaan 90% on sanonut niiden olleen todella _todella_ huono vaihtoehto ja useille oli tullut esim. aknea ja lihomista paljolti.
Ihoni on suhtkoht puhdas nykyään, välillä saattaa olla näppylä tai pari (vielä puoli vuotta sitten se oli huomattavasti huonompi) ja en todellakaan kaipaisi mitään aknea tähän kun olen jo menossa parempaan päin. Yhdistelmäpillereiden etuna olisi vielä siinä sivussa saattanut iho parantua tästäkin (niitähän määrätään myös akneen välillä) ja nyt on pahoja aavistuksia noita minipillereitä kohtaan, kukapa ei haluaisi parempaa ihoa jos siihen olisi mahdollisuus ! Nyt pelkään vaan jonkun aknen puhkeamista ja kammottavaa lihomista.

Siskollani on pari liuskaa noita Yasmineita (ei itse halua käyttää enää pillereitä) ja saisin mahdollisesti ko. yhdistelmäpillerit häneltä, kannataisiko aloittaa suoraan niillä ja jättää ihan suosiolla kokeilematta Cerazzetteja? Kyseessä ovat siis ensimmäiset e-pillerini ikinä ja odottelen tässä vain menkkojen alkua.
5356
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

sopinut ihan ok,kai,pientä päänsärkyä on ollu alussa ja rintojen arkuutta,mutta mielialanvaihtelut jota tuli yhdistelmäpillereillä on kadonnut suurimmaks osaks.mutta kokeilemalla se vaan selviää,yleensähän sitä alotetaan yhdistelmäpillereillä ja sitten siirrytään mineihin jos eivät sovi..mutta minä olen ollut tyytyväinen cerazetteihin.niin ja mitään aknee tai yhen yhtä finniä ei oo kyllä tullu,eikä paino oo noussu=)

Äänestä

Minipillereistä ei itselläni ole kokemusta, mutta noihin yasmineihin olen ollut tyytyväinen. Ainoa sivuvaikutus mitä tuli, oli verenvuoto alussa, mutta ihan normaalia kuulemma. Muutamassa päivässä/alle viikossa se meni muistaakseni ohi, oli vain niinkuin menkat olisivat jatkuneet päivän tauon jälkeen..
Mutta kannattaa käydä puhumassa lääkärillesi asiasta, eiväthän ne voi ketään pakottaa ottamaan sellaisia pillereitä joita ei tahdo, varsinkaan jos itselläsi ei mielestäsi ole ollut migreeniä. (itselläni migreeni on ollut jo ennnen pillereitä, eikä se ainakaan noista yasmineista ole pahentunut)

Äänestä

itse söin 2 vuotta yasminea ja vaihdoin sitten melianeen. kuitenkin ne oli ne lopetettava migreenin takia. muuten olin ihan tyytyväinen, vaikka alavatsakipuja oli paljon ja päätä särki. nyt siis vaihdoin minipillereihin, juuri tähän samaan merkkiin mitä sinulle ollaan mietitty ja kyllä lopetan nämäkin! aivan hirveät, eivät sovi mulle ollenkaan. kovia mielialanvaihteluita (suoraan sanottua raivokohtauksia 1h pillerin oton jälkeen, joka kerta) on tullut näiden mukana joita siis ei yhdistelmäpillereiden aikana ollut. todennäköisesti lopetan hormonaalisen ehkäisyn kokonaan ja käytän kondomia.

Äänestä

Siis vain AURALLINEN (=sahalaidat ym.) migreeni on e-pillereiden este.

Cerazette on ihan hyvä minipilleri, ja vain kokeilemalla tietää mikä parhaiten käy. Rasittaa kun ihmiset aina luulee että kaveri=minä :)

Äänestä

Hei,

Ite olen kokeillut sekä mini-, että yhdistelmäpillereita ja myöskin cerazetit ja yasminet on tuttuja. yasminet oli siinä mieles hyvin huonot, et tuli hirveet vatsakivut ja verenpaine nousi ja cerazeteilla kuukautiset olivat hyvin epäsäännölliset(jopa 2-3kk:tta väliä),joskus sit verta tiputteli koko ajan et sai aina pitää jotain suojaa alkkareissa..Kumpaankaan en ollu tyytyväinen, enkä kyllä ole sopivia pillereitä löytäny vieläkään..Oon jo luovuttanut ja tyytyny kortsun käyttöön...parempi sekin ku pillerit

Äänestä

Kommentoi aloitusta


audreyyyy kirjoitti:

Hei!
Sain tuossa jokin aika sitten noita Cerazette-merkkisiä minipillereitä sen takia että sanoin minulla olleen joskus muutamia kertoja päänsärkyjä (ja tämä yhdistettiin heti migreeniin vaikka uskon että se on ollut ihan tavallista pääkipua eikä sitä ole usein edes, korkeintaan kerran pari puolessa vuodessa => minipillerit eikä yhdistelmäpillereitä.)

Nyt olen lueskellut lähinnä kaikki keskustelut mitä netistä olen löytänyt Cerazzeteista ja varmaan 90% on sanonut niiden olleen todella _todella_ huono vaihtoehto ja useille oli tullut esim. aknea ja lihomista paljolti.
Ihoni on suhtkoht puhdas nykyään, välillä saattaa olla näppylä tai pari (vielä puoli vuotta sitten se oli huomattavasti huonompi) ja en todellakaan kaipaisi mitään aknea tähän kun olen jo menossa parempaan päin. Yhdistelmäpillereiden etuna olisi vielä siinä sivussa saattanut iho parantua tästäkin (niitähän määrätään myös akneen välillä) ja nyt on pahoja aavistuksia noita minipillereitä kohtaan, kukapa ei haluaisi parempaa ihoa jos siihen olisi mahdollisuus ! Nyt pelkään vaan jonkun aknen puhkeamista ja kammottavaa lihomista.

Siskollani on pari liuskaa noita Yasmineita (ei itse halua käyttää enää pillereitä) ja saisin mahdollisesti ko. yhdistelmäpillerit häneltä, kannataisiko aloittaa suoraan niillä ja jättää ihan suosiolla kokeilematta Cerazzetteja? Kyseessä ovat siis ensimmäiset e-pillerini ikinä ja odottelen tässä vain menkkojen alkua.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu