PUNTON VIKOJA...??

Samainen Puntoilija

Aivan pakko oli semmottii tulla sanomaan, kun monella tuntuu oleva Punton kanssa sellaista käynnistysongelmaa...meille nimittäin aivan tuntematon juttu?? Puntomme(75 SX-97) on suorastaan "hyrähtänyt"(enkä liioittele) kovemmillakin pakkasilla käyntiin aamusella, ei niin minkään moista ongelmaa..olemma siis tyytyväisiä Fiiun omistajia(koputtaa nyt puuta!!:0)Mukavaa alkunutta viikkoa toivotellen, Mamma-Puntoilija.

11

4673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksia...

      Meillä oli kakkosautona samanvuotinen (-97) 75 SX.
      Kaksi kertaa autosta kärähti kansipahvit. Jälkimmäisellä kerralla flexi oli hajonnut, ja kun sitä ei huomattu, niin ...
      Sähkötoimiset ikkunan nostimet hädin tuskin enää jaksoivat ikkunoita ylös nostaa. Lähtihän tuo aina käyntiin, mutta kylmä auto oli muuten - onneksi oli sisätilalämppäri. Penkin lämmittimenkään olemassaoloa tuskin huomasi. Persus ei ainakaan 20km työmatkan aikana liikaa kuumentunut, jos asian noin päin ilmaisee.

      Autosta luovuttiin viime kesänä. Kilometrejä oli jo 135.000, ja se oli selvästi Fiat laadulle liikaa. No uutta Puntoa ei enää tilalle hankittu, vaan piahassa on nyt Yaris.

      • uudenkarhea

        Mulla Puntossa 137 000 km mittarissa ja tuntuu ihan uudenkarhealta. Ollut minulla uudesta asti ja luotettava ollut. Aikoinaan yksi japanilainen (noin 10-vuotias) jonka laadusta jäi huono kuva. Seuraava auto oli 10-vuotias fiiatti ja sen jälkeen olen merkissä pysynyt!


      • Pera
        uudenkarhea kirjoitti:

        Mulla Puntossa 137 000 km mittarissa ja tuntuu ihan uudenkarhealta. Ollut minulla uudesta asti ja luotettava ollut. Aikoinaan yksi japanilainen (noin 10-vuotias) jonka laadusta jäi huono kuva. Seuraava auto oli 10-vuotias fiiatti ja sen jälkeen olen merkissä pysynyt!

        Se kuvaa hyvin emäntäni 105 000 ajettua puntoa. Kyllä kilometrit jo sitä painavat, vaikka ajo on ollut pääasiassa rusaan 100 km siivuja asfalttitiellä.

        Säännöllisesti huollettu moottoro on jo melkoinen rallattaja, ja jarruremonttikin on jo näköpiirissä. Kestäisi nyt vielä puolisen vuotta..

        Toista on vuotta vanhemman Primerani kanssa. Kilometrejä sillä tosin on vasta 75 000, joten se on vasta sisäänajettu. Takajarrut siinä voivat temppuilla vähän käytön takia, mutta muuten on edessä huolettomia kilometrejä.


      • kokemuksia...
        uudenkarhea kirjoitti:

        Mulla Puntossa 137 000 km mittarissa ja tuntuu ihan uudenkarhealta. Ollut minulla uudesta asti ja luotettava ollut. Aikoinaan yksi japanilainen (noin 10-vuotias) jonka laadusta jäi huono kuva. Seuraava auto oli 10-vuotias fiiatti ja sen jälkeen olen merkissä pysynyt!

        Niin, ja unohtui, että kytkinremontti oli Puntossa n. 100.000 km paikkeilla.
        Yksi tuttava, jolla on myös Punto, ihmetteli että paljompa ennen kytkinremonttia ehditte ajaa...


    • jäätyy

      jos ajat vain lyhyttä lenkkiä. Huomaa käynnistäessä, hirveänä suhinana auto alta ja käy hetken kunnes sammuu.

      • Giuliasuper

        Kyllä se muissakin autoissa jäätyy jos ajaa vaan lyhyttä matkaa. Kannattaa välillä päästellä vähän isompia lenkkejä niin tuostakaan ei muodostu onkelmaa.


    • Puntomies

      muuta vikaa ole kuin että lämmityslaite on perseestä 8 vuotta vanhalla ajelen...

      Uudemmat Puntot kuulemma lämpeää paremmin, tiedä häntä onko perää.

      ps. minullakin ollut alusta saakka...

      • ja tuuletusta

        Kannattaa vilkaista lämppäri moottorin tienoille, usein siellä on kotelo puolillaan puunlehtiä ja neulasia. Paranee tuuletus kummasti, kun puhdistaa. Vaikka eipä tuuletus Punton vahvimpia alueita ole, mutta kyllä sillä pärjää.


      • ja voin sanoa

        että lämppäri on tosiaan perseestä ja on jo puhaltimen moottorikin jo kerran vaihdettu kun alkoi pitämään hirveetä mekkalaa 7tkm ajettuna! muutenkin koko auto on susi, luulisi jo mallikaarensa lopussa olevan auton olevan vikavapaa vaan eipä perkele ole!


      • Mökrk
        ja voin sanoa kirjoitti:

        että lämppäri on tosiaan perseestä ja on jo puhaltimen moottorikin jo kerran vaihdettu kun alkoi pitämään hirveetä mekkalaa 7tkm ajettuna! muutenkin koko auto on susi, luulisi jo mallikaarensa lopussa olevan auton olevan vikavapaa vaan eipä perkele ole!

        Sitten vielä jäätyvät vaijerit,konepelti ja takaluukku jää auki.Öljyt alkoi tihkua koneesta 80 tkm ajettu. Lasinpyyhkimet alkoi päristä, liuskoissa kosketushäiriö kulumisen takia. Vaihtui Unkarilaiseen, ei harmia tukevaa tekoa.


      • vinkuu
        Mökrk kirjoitti:

        Sitten vielä jäätyvät vaijerit,konepelti ja takaluukku jää auki.Öljyt alkoi tihkua koneesta 80 tkm ajettu. Lasinpyyhkimet alkoi päristä, liuskoissa kosketushäiriö kulumisen takia. Vaihtui Unkarilaiseen, ei harmia tukevaa tekoa.

        mulla 85tkm ajettu. Ei muuta vikaa ollut kuin venttiilinkopan tiiviste mennyt kerran ja akku on lopussa. Nyt on sellainen että pitää ärsyttävää vinkunaa ajettaessa maantiellä. Pieni mekaaninen vikinä. Kun koskee jarrupolkimeen ääni katoaa, tai kun kääntää hieman rattia, yleensä oikealle. Onko kenellekään tuttu?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe