Heipä hei! Olen 21v tyttö, syönyt pillereitä (diane novaa) kohta 3 vuotta. Mietin tässä että voisin lopettaa koko pillerit, sillä sivuvaikutuksia on...Mm mielialan vaihteluita ja ärtynyt oon ollut enemmän koko ajan. Ehkäisykeinoksi tulisi sitten kai taas kortsut, kun parisuhde on vakituinen...
Onko kokemuksia pillereiden lopetuksesta? Loppuuko nää epämiellyttävät sivuvaikutukset sitten? Kaikki on tietnkin yksilöllistä, mutta kertokaa kokemuksia.
Onko kokemuksia pillereiden lopetuksesta? Loppuuko nää epämiellyttävät sivuvaikutukset sitten? Kaikki on tietnkin yksilöllistä, mutta kertokaa kokemuksia.
Vastaukset 8
Vanhimmat
evra-laastaria. siinä hormonia tulee tasaisemmin, joten sivuvaikutukset jää vähemmälle.
Olen sitä mieltä, että jos hormonit eivät ole tähänkään asti sopineet, voisi laastarikokeilukin olla turha.
Kondomit ovat myös hyvä ehkäisykeino, mutta eivät suinkaan ainoa hormoniton vaitoehto. Minulla esim. on kuparikierukka ja olen siihen enemmän kuin tyytyväinen. Tulee paljon halvemmaksikin kuin kumit.
kuparikierukkaa ei laiteta niille jotka ei ole synnyttänyt. tai sitä ei ainakaan suositella että laitettas. itse kun siitä kyselin niin sanottiin et ei missään nimessä kun on ahtaat paikat.
Minulla ainakin laastariin vaihto helpotti tilannetta. Pillereitä söin neljä vuotta ja aina masensi, itketti, raivostutti ym sivuvaikutuksia. Nyt käyttänyt vajaan vuoden laastaria ja olen todella tyytyväinen. Ei yhtään samanlaisia oireita.
Katsos kun pillereissä tuli kauheita hormonipiikkejä päivittäin ja laastari vaihetaan viikon välein, joten hormonia erittyy tasaisemmin.
Et mielestäni laastaria tai sit nuvaring rengasta(josta myös erittyy tasaisemmin hormonia) kannattais kokeilla. Kumien kans en rupeais enää vehtaan.
viittä eri pillerimerkkiä, nuvaringia ja melkein evraakin.. aina oli tilanne sama!
päänsärky, vitutus, haluttomuus, masennus, välivuodot, runsaat vuodot, törkeät kivut..
jos ei oo ennemmin sopinu mikää niin voisit olla ilmankin niitä hormoneja.
oon ollu ny melkein 6 vkoa ilman, ja olo on mahtava! seksi maistuu, tasapainonen olo, ei säre päätä eik muutenkaa mitää ongelmaa..
Meillä nainen lopetti pillerien käytön monen vuoden käytön jälkeen juuri mielialan vaihtelujen vuoksi.
Aloimme käyttämään kortsuja mutta kortsuun luottaminen ainoana ehkäisykeinona on vienyt minulta täysin halut. En halua lasta ja kun harrastaa suuseksiä ja suutelee vuoron perään niin ei tarvitse miettiä mikä riski on että nainen pamahtaa paksuksi.
Seksiä harrastetaan pari kertaa vuodessa, masturbaatiota paljon enemmän eli pari kertaa päivässä. Paska tilanne.
Itse söin minipillereitä muutaman vuoden. Lopetin puolisen vuotta sitten, koska toivon raskautta. Verenpaineongelmien vuoksi en saanut käyttää estrogeenia. Minipillerit veivät kierron ihan sekaisin: menkat saattoivat hävitä kolmeksi kuukaudeksi, sitten pari viikkoa tiputteluvuotoa putkeen...
Kun lopetin, oma kiertoni, tasan 4 viikkoa, palautui saman tien. Siitä olen yllättynyt, että mielialat heittelevät enemmän kuin aiemmin, tyyliin hyväntuulisesta suuttumuksen kautta itkuun. Onneksi emme mieheni kanssa ole kovin riitelyalttiita, niin parisuhdekriisejä ei ole päässyt muodostumaan ;)
olen syönyt yasmin e-pillereitä kohta 3v. ajan ja muut pilleri merkit eivät koska yasmin sisältää eniten muistaakseni keltarauhashormonia, joka hiukan hillitsee kuukautisvuotoa ja kipuja.
nyt kuitenkin olen melko haluton (siis oikeastaan minun tekee todella harvoin mieli seksiä). mieliala vaihteluitkin on, joskus tuntuu, että vain itkettää ja vituttaa jne. varmaan monelle pillereitä syöneellä tuttuja oireita siis. :D
haluaisin harrastaa seksiä poikaystäväni kanssa (vakituisesti seurustelemme), seksi ja yhdyntä ovat aina tuntuneet minusta hyvältä ja olen todella nauttinut... mutta nyt, minun ei vain tee mieli ja olen haluton.
olen miettinyt myös, että mikä olisi hyvä ehkäisyvaihtoehto, sillä kortsujen kanssa pelaaminen ei hirveästi houkuttelisi. (toisaalta tarvisin kuitenkin jotkut lääkkeet runsaisiin ja kivuliaisiin menkkoihin...) tarkoitus olisi nesi viikolla soitella lääkärille ja varata aikaa, jotta voisimme keskustella tästä aiheesta, mutta enpä tiedä...
kuulostaa todella tutulta. mitä niillä pillereillä oikeen tekee,ku ei oo mitään miltä suojautua.. voipi olla että parisuhdeki taitaa mun osalta kariutua oman vittumaisuuteni (joka luultavasti johtuu pillereistä) takia.. ja yasmin on täälläkin käytössä