Onko kenellä tästä kokemusta jännityksen poistajana? Hammaslääkäriin menosta ois kysymys, kun hammaslääkäri kirjoitti tälläistä 10 kpl reseptin. Taikka miten verrattavissa vaikka xanor,oxamin,diapam.. yms.
Dormicum 7,5mg
13
16881
Vastaukset
- ihan totta ?
Mutta, tuohan on nukahtamislääke. Muista ottaa yöpuku mukaan!
- jännityksen poistajaksi!!!
Kun otetaan Doemicum, niin on myöskin oltava mahdollisuus NUKKUA sen oton jälkeen!!!
Eli EI missään tapauksessa minään ns. esilääkityksenä (tai sinähän se oikeastaan toimiikin, mutta sen oton jälkeen on saatava nukkua!!), lääkkeenä joka poistaa jännitystä, se nimittäin nukuttaa ja todella, todella nopeasti!
Ei voi verrata mihinkään mainitsemiisi muihin bentzoihin vaikka onkin bentzopohjainen.
Itse otan D:n jos en millään muulla saa unta ja on pakko saada nukutuksi, eli tosiaan, otahan yöpuku mukaasi!!
Lue lääkkeestä lisää vaikka Yliopiston Apteekin nettisivuilta... - vee-e
nyt ei kaikki täsmää. hammaslääkäri ei tuommosia kirjoita vai mikä ihmeen nukutus on mielessä.
10 kpl ??
mitä reseptissä/ askissa lukee ? ja kuka/ mikä ne on oikeesti määrännyt ja kenelle ?
lienee joku vitsi eli sulla on jonkun lääkkeet pöllittynä.- Peedro
Yksityisen hammaslääkäriaseman lääkäri mulle sitä eilen kirjoitti 2 tabl. tunti ennen toimenpidettä. En siis ole VARASTANU!!!
- vee-e
Peedro kirjoitti:
Yksityisen hammaslääkäriaseman lääkäri mulle sitä eilen kirjoitti 2 tabl. tunti ennen toimenpidettä. En siis ole VARASTANU!!!
rajut on lääkkeet. meinataanko sinut nukuttaa ja pitää yön yli kontrollissa ?
saattaja/ taksi? sulla on oltava, jos kotiin meinaat päästä.
http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far00288 - alan ammattilaisena
vee-e kirjoitti:
http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far00288ja peloitella turhaan. Dormicum on ihan yleisesti käytetty toimenpiteiden esilääkityksenä usein kuitenkin suoraan suoneen. On rentouttava ja poistaa jännityksen. Nukahtamislääkkeenä on annosriippuvainen. T. oikea lääkäri
- Peedro
vee-e kirjoitti:
http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far00288Aamulla mulla on se toimenpide. Saattaja täytyy olla kotio mennessä ja tietysti tullessakin, koska kotonta lähtiessä se täytyy ottaa. Ei sinne nukkumaan voi jäädä. Autolla ei tietenkään saa ajaa.. se on selvä juttu.
- Peedro
vee-e kirjoitti:
http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far00288jännitys potilailla. Näin se lekuri sanoi. Ei ne kai voi ihan mitä tahansa lääkettä määrätä. Onhan ne lääketieteestä ja lääkkeistä "jotenkin" perillä, ainakin pitäisi olla. Onhan kysymys ihmisen auttamisesta? Hammashoito nukutuksessa on eri asia kuin tällä kertaa. Olen siinä kerran ollut.
- werty1
alan ammattilaisena kirjoitti:
ja peloitella turhaan. Dormicum on ihan yleisesti käytetty toimenpiteiden esilääkityksenä usein kuitenkin suoraan suoneen. On rentouttava ja poistaa jännityksen. Nukahtamislääkkeenä on annosriippuvainen. T. oikea lääkäri
Olet täysin oikeassa. Niin, olet lääkäri joten tiedät mistä puhut. Itse sairaanhoitajana, (entisenä johtuen vaikeahoitoisesta partiaalis- kompleksisesta epilepsiasta) voin vain vahvistaa, että midatsolaamia todellakin käytetään esilääkityksenä usein. Usein I.V.
- Anonyymi
Kyllä ne määrää esilääkkeenä just kyseistä lääkettä. Kokemusta on. 75, mg
- lo_siento
Siinä mielessä asiallisesti toiminut hammaslääkäri, että kirjoitti reseptin valmiiksi. Ilmeisesti hänen vastaanotollaan ei ole i.v.-lääkkeenantomahdollisuutta (jolloin lääke vaikuttaisi välittömästi).
Usein juuri midatsolaamia (Dormicum) käytetään i.v.-sedaatiossa. Itse sain ainetta suoneen, kun kaikki neljä viisuria poistettiin.- Peedro
koska tämä oli yksityinen hammaslääkäriasema ja siellä tehdään myös hoitoja nukutuksessa. Mä en vaan uskalla mennä edes sinne odotushuoneeseenkaan ilman esilääkitystä, joten pakko ottaa jo kotona, jos meinaa hammashoitoon mennä.
- werty1
Esimerkiksi kehitysvammahuollossa Hoitava hammaslääkäri kirjoittaa midatsolaamia varsin usein. Tarkoitettu esilääkitykseksi hammaslääkärikäyntejä varten. Ei siis ole epätavallista, että midatsolaamia annetaan esilääkityksenä muutoinkin kuin I.V.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272860- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321