naapureiden rakki

haukkuu

aina, kun se on yksin kotona.

Voiko asialle tehdä mitään? Onko koirien käytöskouluja?

Onko valittamisesta mitään apua? Kellään kokemuksia?

201

24214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehtävissä

Jos asut osakkeessa voit valittaa isännöitsijälle, joka antaa sitten tälle haukun omistajalle varoituksia, nutta tämä on pitkä tie.
      Sitten käytöskouluista sen verran, että yleensä näillä haukkuvan koiran omistajillakin on sen verran luonnevikaa, että pitäsi saade sekä omistaja, että koira uudelleen koulutukseen.
      Yksi ratkaisu on sitten tietenkin se lopullinen ratkaisu.

• Siinä tulikin

oikean koiraihmisen neuvot!

Ap:lle sanoisin, että ota selvää, onko koiran omistaja tietoinen koiransa haukkumisesta. Mahdollisesti ei ole. Kerro hänelle, että koira haukkuu häiritsevästi yksin ollessaan.
        Tottakai koiran kouluttaminenkin saattaisi auttaa, mutta on olemassa nopeampikin konsti, jolla koiran haukunta voidaan saada loppumaan: haukunestopanta.

Isännöitsijälle voi ja kannattaa asiasta puhua, hän tietää toimenpiteet jos häirintä ei ota loppuakseen.

Luultavasti koira haukkuu yksinäisyyttään ja ikäväänsä. Yritä keskustella asiallisesti koiran omistajan kanssa.

• sun tietämykseen

yhden ihmisen tekemästä valituksesta ei aleta antamaan varoituksia.
        Ja miten omistajan luonnevika ja koiran haukkuminen yksinollessaan taas liittyykään yhteen? Kenen tahansa koira voi haukkua yksinollessa, eikä omistaja ole välttämättä mitenkään aiheuttanut.
        Omistaja ei välttämättä tosiaankaan tiedä, että koiralla on eroahdistus ja ilmentää tätä haukkumalla. Meillä naapuri kävi sanomassa, että koira on ruvennut haukkumaan viikon ajan (Mies ei oli matkoilla, mikä hämmensi koiraa). Hankimme haukunestopannan, joka esti haukkumisen ainakin meidän koiralla ja miehen palatessa, ei tätä ongelmaa muutenkaan enää ollut.
        Mutta ainakin toivoisin koiranomistajana, että kävisit sanomassa kyseiselle omistajalle koiran haukkumisesta. Jos et viitsi mennä sanomaan suoraan niin kirjoita lappu ja pudota vaikka nimettömänä postiluukusta.

• öök
        sun tietämykseen kirjoitti:

Ja miten omistajan luonnevika ja koiran haukkuminen yksinollessaan taas liittyykään yhteen? Kenen tahansa koira voi haukkua yksinollessa, eikä omistaja ole välttämättä mitenkään aiheuttanut.
        Omistaja ei välttämättä tosiaankaan tiedä, että koiralla on eroahdistus ja ilmentää tätä haukkumalla. Meillä naapuri kävi sanomassa, että koira on ruvennut haukkumaan viikon ajan (Mies ei oli matkoilla, mikä hämmensi koiraa). Hankimme haukunestopannan, joka esti haukkumisen ainakin meidän koiralla ja miehen palatessa, ei tätä ongelmaa muutenkaan enää ollut.
        Mutta ainakin toivoisin koiranomistajana, että kävisit sanomassa kyseiselle omistajalle koiran haukkumisesta. Jos et viitsi mennä sanomaan suoraan niin kirjoita lappu ja pudota vaikka nimettömänä postiluukusta.

Minullekin tuli kerran sellainen, kun naapurit eivät saaneet sanotuksi rapussa kasvotusten. Minua syytettiin täysin perusteettomasti eläinrääkkäyksestä ja vaikka mistä.

Koirat muuttivat pian tuon jälkeen mummolaan asumaan ja katosivat siis naapureiden kuulo- ja näköpiirin ulkopuolelle. Sen jälkeen minun oletettiin lopettaneen koirat. En koskaan korjannut väärinkäsitystä, siitäs sai se "eläinystävä" ;)

• naapurille

sanoin nuorelle naiselle että koirasi haukkuu yksin ollessaan niin väitti että mistä tiedät että koira yksin oli. sanoin että sun auto ei ollu pihassa johon tyttö että eipä hän aina autolla liiku. varmaan konttaa sit en ole nähnyt pöörällä ajavan.pieni kääpiöpinseri. oli poissa vähän aikaa ja tuli uudelleen. ei ole koira kyllä haukkunut vaik on ollu yksinkin. en tiedä mistä sit johtuu

• minusta
        öök kirjoitti:

Minullekin tuli kerran sellainen, kun naapurit eivät saaneet sanotuksi rapussa kasvotusten. Minua syytettiin täysin perusteettomasti eläinrääkkäyksestä ja vaikka mistä.

Koirat muuttivat pian tuon jälkeen mummolaan asumaan ja katosivat siis naapureiden kuulo- ja näköpiirin ulkopuolelle. Sen jälkeen minun oletettiin lopettaneen koirat. En koskaan korjannut väärinkäsitystä, siitäs sai se "eläinystävä" ;)

nimetön lappu on todella raukkamaista,itsekin olen sellaisen saanut ja täysin perättömästä asiasta.Jos asia mitä väittää on totta,niin kyllä sanojensa takana pitää olla rohkeutta seistä ja juuri se nimettömyys antaa vaikutelman,että on ihan keksitty koko juttu.

• ole ihan noin
        minusta kirjoitti:

nimetön lappu on todella raukkamaista,itsekin olen sellaisen saanut ja täysin perättömästä asiasta.Jos asia mitä väittää on totta,niin kyllä sanojensa takana pitää olla rohkeutta seistä ja juuri se nimettömyys antaa vaikutelman,että on ihan keksitty koko juttu.

yksinkertaista... Olen itse vienyt naapurille nimettömän lapun (ihan aiheesta), koska en halunnut saada mitään kostotoimia niskaani. Tiedän tämän henkilön meinaan harrastavan sellaisia niille, jotka ovat hänelle jostain tekemisestä sanoneet.

Ja jos kirjoittaa ihan asiallisen selityksen ja vaikka pistää jotain aikoja, koska ääntä on kuulunut, eikä ala mitään kiihkoiluviestejä tekemään. Eiköhän se asia silloin vaikuta ihan uskottavalta. Ja laittaa: Terveisin naapuri, niin ei se ole täysin nimetön :)

• mitä yritit kertoa
        naapurille kirjoitti:

sanoin nuorelle naiselle että koirasi haukkuu yksin ollessaan niin väitti että mistä tiedät että koira yksin oli. sanoin että sun auto ei ollu pihassa johon tyttö että eipä hän aina autolla liiku. varmaan konttaa sit en ole nähnyt pöörällä ajavan.pieni kääpiöpinseri. oli poissa vähän aikaa ja tuli uudelleen. ei ole koira kyllä haukkunut vaik on ollu yksinkin. en tiedä mistä sit johtuu

Itselläni on kääpiöpinseri, joka on yleensäkin herkkähaukkuinen koirarotu. Haukkuu kun siltä tuntuu. Meilläkin koira varmasti haukkuu välillä kun on yksin, mutta epäilen ettei paljon kun kukaan naapureista ei ole vielä valittanut. Kun olen kotona haukkuu ajoittain kaikkea mitä näkyy ikkunasta ja mitä kuulee käytävästä ja minä huudan koiraa hiljaiseksi. Eli meteli on varmasti korvia huumava välillä.

Eroahdistuksesta varmaan kärsii osa koirista ja haukkuminen ärsyttää juuri naapureita. Mutta minkäs teet. Ei sitä koira parkaa voi sen takia lopettaakaan ja kun koiraahan ei voi ihan joka paikassa mukana kuljettaa.

Ehkä et ole itsekkään tietoinen mitä kirjoitat ja laitankin tähän lainaukset viestistäsi.

"sanoin nuorelle naiselle että koirasi haukkuu yksin ollessaan"

"ei ole koira kyllä haukkunut vaik on ollu yksinkin. en tiedä mistä sit johtuu"

• tapauksessa
        ole ihan noin kirjoitti:

yksinkertaista... Olen itse vienyt naapurille nimettömän lapun (ihan aiheesta), koska en halunnut saada mitään kostotoimia niskaani. Tiedän tämän henkilön meinaan harrastavan sellaisia niille, jotka ovat hänelle jostain tekemisestä sanoneet.

Ja jos kirjoittaa ihan asiallisen selityksen ja vaikka pistää jotain aikoja, koska ääntä on kuulunut, eikä ala mitään kiihkoiluviestejä tekemään. Eiköhän se asia silloin vaikuta ihan uskottavalta. Ja laittaa: Terveisin naapuri, niin ei se ole täysin nimetön :)

oli kyse ihan pelkästä ilkeilyn halusta ja kun hyvin tiesin,etten ole sitä tehnyt,mitä tuossa nimettömässä lapussa väitettiin,niin palautin sen.(tiesin toki lähettäjän!)No eipä ole enää lappuja näkynyt.Mutta en kyllä usko,että mitään asiaa voi yleensäkään hoidella nimettömänä virallisesti eteenpäin,ilkeillä on hyvä nimettömyyden suojassa,kun ei tarvitse sanomisistaan vastuuta ottaa.

• tekevät kyllä

vaikka mitä! Minulla oli ystävä käymässä, kolmena eri kertana vuoden sisällä ja aina kun tämä kävi, valitti alakerran naapuri isännöitsijälle ja minä sain häädön omasta osakkeestani! Saatanan hesalainen juntti, vauva ei muka pystynyt nukkumaan, jos kuului risahdustakaan talosta kello kymmenen jälkeen.
        Arvaa vituttiko, mä olin just remontoinut koko osakkeeni lattiasta kattoon ja hommannut täysin uuden iskun keittiönkin sinne, rahaa meni niin perkeleesti ja sit yhen vitun uuden naapurin takii saaa häädön! (makselen vieläkin sitä keittiöö)
        Se ystävä soitti hiljaa akustista kitaraa olohuoneessa, muitten huoneitten ovet pidimme kiinni ja lauloi hengellisiä lauluja, metelistä ei ollut todellakaan kyse!!!! Mut ei auttanut kuin lähtee, myydä osake, muuten olisivat ottaneet sen huostaansa "rangaistuksena" metelöinnistä 3 vuodeksi!. Ostin ok-talon ja minulla on nyt useampi koira, jotka haukkuvat. Nyt saan pelätä että saan naapurien vihat niskaani koirien haukunnasta, kun ei ole työttömänä varaa ostaa niin montaa haukunestopantaa kerralla, eikä oikeestaan ees yksitellen,.
        Yks panta maksaa täällä noin 150e 19 e se suihkepullo siihen mukaan. Tiedän, koska naapurini kerran jo toi oman koiransa pannan meille lainaksi, se ei riittänyt, tarvitsen niitä useampia. eli naapurit ovat alkaneet jo saada tarpeeksi niiden haukunnasta. :((
        (ja niin olen minäkin, mutten saa niitä hiljaiseksi millään) :(

• oikeassa
        tekevät kyllä kirjoitti:

vaikka mitä! Minulla oli ystävä käymässä, kolmena eri kertana vuoden sisällä ja aina kun tämä kävi, valitti alakerran naapuri isännöitsijälle ja minä sain häädön omasta osakkeestani! Saatanan hesalainen juntti, vauva ei muka pystynyt nukkumaan, jos kuului risahdustakaan talosta kello kymmenen jälkeen.
        Arvaa vituttiko, mä olin just remontoinut koko osakkeeni lattiasta kattoon ja hommannut täysin uuden iskun keittiönkin sinne, rahaa meni niin perkeleesti ja sit yhen vitun uuden naapurin takii saaa häädön! (makselen vieläkin sitä keittiöö)
        Se ystävä soitti hiljaa akustista kitaraa olohuoneessa, muitten huoneitten ovet pidimme kiinni ja lauloi hengellisiä lauluja, metelistä ei ollut todellakaan kyse!!!! Mut ei auttanut kuin lähtee, myydä osake, muuten olisivat ottaneet sen huostaansa "rangaistuksena" metelöinnistä 3 vuodeksi!. Ostin ok-talon ja minulla on nyt useampi koira, jotka haukkuvat. Nyt saan pelätä että saan naapurien vihat niskaani koirien haukunnasta, kun ei ole työttömänä varaa ostaa niin montaa haukunestopantaa kerralla, eikä oikeestaan ees yksitellen,.
        Yks panta maksaa täällä noin 150e 19 e se suihkepullo siihen mukaan. Tiedän, koska naapurini kerran jo toi oman koiransa pannan meille lainaksi, se ei riittänyt, tarvitsen niitä useampia. eli naapurit ovat alkaneet jo saada tarpeeksi niiden haukunnasta. :((

Ilmiselvästi naapurien valitus on ollut täysin aiheellista! Kenenkään ei tarvitse sietää koirien haukuntaa, ei kerrostalossa sisällä, eikä omakotialueiden pihoilla.

• vaikeuttako?
        oikeassa kirjoitti:

Ilmiselvästi naapurien valitus on ollut täysin aiheellista! Kenenkään ei tarvitse sietää koirien haukuntaa, ei kerrostalossa sisällä, eikä omakotialueiden pihoilla.

sanoin että minulla ei silloin vielä edes ollut koiria, vaan häiriötekiä oli hiljainen kitaransoitto tai vain juttelu omassa asunnossamme! Olen yli nelikymppinen hyvät tavat omaava nainen, meillä ei olla koskaan riehuttu. Lueppa uudelleen se edellinen viestini.

Nyt minulla on useampi koira, jotka haukkuvat kyllä, mutta asun nyt ok-talossa. Jokaisella naapurillani on myös koira. (lähinaapurilla)

• pihoilla?
        oikeassa kirjoitti:

tiesitkö että koiran tapa on haukkua silloin tällöin? Hävitä kaikki koirat maanpäältä, niin saat rauhan. Minua inhoittaa kissojen nau-unnat!

• törkeätä
        pihoilla? kirjoitti:

tiesitkö että koiran tapa on haukkua silloin tällöin? Hävitä kaikki koirat maanpäältä, niin saat rauhan. Minua inhoittaa kissojen nau-unnat!

Kovasti täällä haukutaan koirien käyttäytymistä, eipä ne ainakaan kuseskele lasten hiekkalaatikkoihin niin kuin meillääin nämä kissat tekevät. Koirista kautta aikojen tehty syntipukkeja, lukekaapa vaikka yleisönosastoja esim. keväällä kun koirien jätöksistä tämä suomenkansa herkeää kirjoittelemaan...!

• linssilude

Riippuu vähän tapauksesta ei siihen tarvitse mitään koko talon valitusta tehdä kyllä riittää jos sinua häiritsee tee vaan valitus isännöitsiälle. Kokemusta on ei kennenkään koiran haukkumisia tarvitse kuunnella ja sitä paitsi kyllä omistajassakin jotain vikaa jos kerrostaloon hankii koiran, eihän koirat ole mitään kerrostalo asukkaita jos niin kovasti haluaa koiran muuttaa sitten omakotitaloon.

• väärin
        linssilude kirjoitti:

Riippuu vähän tapauksesta ei siihen tarvitse mitään koko talon valitusta tehdä kyllä riittää jos sinua häiritsee tee vaan valitus isännöitsiälle. Kokemusta on ei kennenkään koiran haukkumisia tarvitse kuunnella ja sitä paitsi kyllä omistajassakin jotain vikaa jos kerrostaloon hankii koiran, eihän koirat ole mitään kerrostalo asukkaita jos niin kovasti haluaa koiran muuttaa sitten omakotitaloon.

että joku yksi asukas voisi tehdä valituksen koiran haukkumisesta. Tiedän tapauksen jossa eräs pariskunta ei pitänyt eräästä perheestä joilla oli koira. He asuivat kolme kaksi kerrosta alempana ja väliin jäi kaksi asuntoa sivusuunnassa. He tekivät isännöitsijälle valituksen, että näiden koira haukkuu aina öisin. Joka ikinen yö 21-08 välillä perheestä oli aina joku kotona, eikä koirat todellakaan haukkuneet. Pari valitusta heille tuli sitten tästä asiasta tämän pariskunnan toimesta. Ja aivan syyttä...

• linssilude
        väärin kirjoitti:

että joku yksi asukas voisi tehdä valituksen koiran haukkumisesta. Tiedän tapauksen jossa eräs pariskunta ei pitänyt eräästä perheestä joilla oli koira. He asuivat kolme kaksi kerrosta alempana ja väliin jäi kaksi asuntoa sivusuunnassa. He tekivät isännöitsijälle valituksen, että näiden koira haukkuu aina öisin. Joka ikinen yö 21-08 välillä perheestä oli aina joku kotona, eikä koirat todellakaan haukkuneet. Pari valitusta heille tuli sitten tästä asiasta tämän pariskunnan toimesta. Ja aivan syyttä...

Ei se mitään väärin ole. Tai no joo riippuu siitä kumpi puhuu, mutta minä kuitenkin voitin sen jutun eikä ole kysymys siitä että olisin suotta valittanut kyllä sen kuulivat muutkin. Vaikka omistaja ei kuullut vaikka karjui keskellä yötä että koko rappu kaikui koirille kun ne haukkuivat. Että se siitä koiran omistajan naapuri sovun vaalimisesta. Siellä niitä haukkujia oli 5 kpl 34 neliön yksiössä ja olihan se jo aika moinen haju haittakin koko rapussa omistaja oli paljon poissa pissittihän niitä koiria emännän poissa ollessakin.

• nnm
        linssilude kirjoitti:

Ei se mitään väärin ole. Tai no joo riippuu siitä kumpi puhuu, mutta minä kuitenkin voitin sen jutun eikä ole kysymys siitä että olisin suotta valittanut kyllä sen kuulivat muutkin. Vaikka omistaja ei kuullut vaikka karjui keskellä yötä että koko rappu kaikui koirille kun ne haukkuivat. Että se siitä koiran omistajan naapuri sovun vaalimisesta. Siellä niitä haukkujia oli 5 kpl 34 neliön yksiössä ja olihan se jo aika moinen haju haittakin koko rapussa omistaja oli paljon poissa pissittihän niitä koiria emännän poissa ollessakin.

kohtuus se on kaikessa. on niitä niitäkin idiotteja jotka pitää viittä koiraa pienessä asunnossa eikä käytä niitä edes ulkona. kai ne sitten haukkuu ku ei ne koirat osaa puhuakkaan ja kertoa että pitäis päästä täältä pois!
        mutta se on tyhmää jos kaikki koiran omistajat leimataan tommosten takia. koirat haukku, thats it, mut rajansa kaikella!!

• Pii
        tapauksessa kirjoitti:

oli kyse ihan pelkästä ilkeilyn halusta ja kun hyvin tiesin,etten ole sitä tehnyt,mitä tuossa nimettömässä lapussa väitettiin,niin palautin sen.(tiesin toki lähettäjän!)No eipä ole enää lappuja näkynyt.Mutta en kyllä usko,että mitään asiaa voi yleensäkään hoidella nimettömänä virallisesti eteenpäin,ilkeillä on hyvä nimettömyyden suojassa,kun ei tarvitse sanomisistaan vastuuta ottaa.

Tottakai on raukkamaista tiputella postiluukusta perättömiä syytöksiä ja uhkailuja (=poliisiasia) nimettömänä, siitä kaikki varmaan on samaa mieltä. Hauskaa muuten on, jos kuitenkin tietää lapun lähettäjän... :D

Kuitenkin, jos osaa asiansa ilmaista asiallisesti huomauttaen, ja kyse on juurikin koiran haukunnasta, on minustakin ihan hyväksyttävää kirjoittaa lappu nimettömänä. Siitä ei aina voi olla niin varma, kuinka ihmisystävällinen vastaus siltä tuntemattomalta naapurilta tulee...

Virallisesti valitettaessa tietysti tarvitsee nimensä mainita isännöitsijälle tmv, mutta siitä ei ole kokemusta, saako valituksen kohde sen selville...

• Pii
        tekevät kyllä kirjoitti:

Ei voi olla totta! Aivan käsittämätöntä touhua... Miten voi omistamastaan saada häädön? Sympatiat sulle. Taisi ennemminkin äiskällä olla nukkumisongelmia kuin vauvalla, ne kyllä nukkuu melussakin, ja metelöi ihan yhtä lailla.

Vaikkakin tiedän kokemuksesta, että nimenomaan kitaran soitto kantautuu aikas hyvin kerrostalossa, laulusta en niin tiedä. Ja kyllähän se ärsyttää, että kymmeneltä illalla soitellaan, silloinhan pitäisi olla hiljaista. Mutta asiathan voi keskustella ja sopia...

Mutta hyvä, ettet suostunut joustamaan omasta elämästäsi (sitä joutuu kerrostalossa tekemään), vaan hommasit omat seinät ja pihan. Guud foor juu. :)

• Kärsijä
        vaikeuttako? kirjoitti:

sanoin että minulla ei silloin vielä edes ollut koiria, vaan häiriötekiä oli hiljainen kitaransoitto tai vain juttelu omassa asunnossamme! Olen yli nelikymppinen hyvät tavat omaava nainen, meillä ei olla koskaan riehuttu. Lueppa uudelleen se edellinen viestini.

Nyt minulla on useampi koira, jotka haukkuvat kyllä, mutta asun nyt ok-talossa. Jokaisella naapurillani on myös koira. (lähinaapurilla)

MIKÄ HELVETIN SÄÄNTÖ JOILLEKIN IHMISILLE ON,ETTÄ KUN MUUTTAA OMAKOTITALOON,NIIN SILLOIN PITÄÄ OTTAA JOKU SAATANAN PIHAKOIRA MÖLYÄMÄÄN MUIDEN NAAPUREIDEN KIUSAKSI!!!

SE EI TODELLAKAAN OLE MIKÄÄN PAKKO!!!

EI OLE MYÖSKÄÄN PAKKO OTTAA KISSAA JA HYLÄTÄ SITÄ PIHALLE MUIDEN RIESAKSI KUSEKSIMAAN NURKKIIN JA KUOPUTTAMAAN KUKKAPENKKEJÄ.

SIIS VIELÄ KERRAN:
        OMAKOTITALOON MUUTTAESSA EI OLE PAKKO OLLA MITÄÄN ELÄIMIÄ,EIKÄ NIITÄ OLE SINNE PAKKO MYÖHEMMINKÄÄN HANKKIA!

SE ON AIVAN SAATANAN SAMA ONKO MUILLA NAAPUREILLA KOTIELÄIMIÄ,TAI VAIKKA HEILLÄ KAIKILLA MUILLA OLISI JOKU ELUKKA,NIIN SE EI KUITENKAAN OLE MIKÄÄN SÄÄNTÖ ETTÄ SELLAINEN TULISI HANKKIA.

MITÄ SELLAINEN IHMINEN YLEENSÄKÄÄN TEKEE KOTIELÄIMELLÄ,JOKA HYLKÄÄ SEN PIHALLE JUOKSUNARUN PÄÄHÄN JA PAISKAA SILLE VAAN PARIKERTAA PÄIVÄSSÄ RUOKAA JOTTA SE OLISI HETKEN HILJAA?

JOS KOIRA ON OTETTU TALOON VAIN HÄLYTTIMEKSI,NIIN KUIN MEIDÄN NAAPURISSA TÄÄLLÄ RAISIOSSA,NIIN KYLLÄ OLISI OLLUT OLEMASSA PALJON JÄRKEVÄMPIÄ JA HALVEMPIAKIN HÄLYTIN VAIHTOEHTOJA,JOTKA EIVÄT TEE TURHIA HÄLYTYKSIÄ LÄHESKÄÄN NIIN USEIN KUIN KOIRAT!

Tässä muutamia esimerkkejä:

LIDL:istä
        - Hälytyslaitesarja ikkunoihin 5.99€
        - Infrapuna-liiketunnistin hälyttimellä 11.99€
        - Hälytyslaite 24.99€
        - Liiketunnistin/hälytyslaite 29.99€
        - Mini-valvontakamera 39.99€

CLAS OHLSON:ilta
        - Hälytyskeskukset 3 erilaista hinnat
        56.90€ 81.90€ ja 149.95€
        - Langaton hälytin,joka soittaa puhelimeesi
        hälytyksen sattuessa 225.00€
        - Ovivahti 2 erilaista 8.95€ ja 14.95€
        - Ovivahti/hälytin 30.90€

BILTEMA:sta
        - Pienoishälytin oveen 3.50€

KUTEN HUOMAATTE, HINNAT EI PALJON PÄÄTÄ HUIMAA!!!

TÄSSÄ ON VAIN MUUTAMA ESIMERKKI MYYNNISSÄ OLEVISTA VAIHTOEHDOISTA,MUTTA JOKAINEN ON TAATUSTI PAREMPI JA HALVEMPI VAIHTOEHTO KUIN KOIRA.

JA MIKÄ PARASTA,NIIN JOKAINEN NIISTÄ TEKEE HÄLYTYKSEN VAIN OMISTAJALLE,TAI HALUTTAESSA MYÖS VARTIOLIIKKEESEEN,EIKÄ KAIKILLE NAAPUREILLE KUTEN KOIRA.

JA MUUTENKIN,JOS ELEKTROONINEN HÄLYTIN TEKEE HÄLYTYKSEN,NIIN SE KUITATAAN,JA SELVITETÄÄN MIKÄ AIHEUTTI HÄLYTYKSEN,-JA TILANNE ON SEN JÄLKEEN OHI.

MIKSI HELVETISSÄ SEN KOIRAN ON PAKKO HÄLYTTÄÄ TAUKOAMATTA USEITA TUNTEJA,AAMUSTA-ILTAAN JA ILLASTA-AAMUUN VAIKKA EI MITÄÄN HÄLYTYKSEN TARVETTA OLISIKAAN,OMISTAJAN TEKEMÄTTÄ KUITENKAAN ASIALLE YHTÄÄN MITÄÄN!

Maassamme on tarjolla useita turvallisuusalan yrityksiä,jotka palvelevat mielellään hälytyslaite,ja vartiointi asioissa.
        Jos ei ne riitä,niin ulkomailla niitä on lisää vielä paljon enemmän.

Tietoa näistä yrityksistä saa esim. puhelinluetteloiden keltaisilta sivuilta ja internetistä googlen hakusanalla "murtohälyttimet".

EI SIIS TODELLAKAAN OLE PAKKO HANKKIA KOIRAA!!!

• Kärsijä
        törkeätä kirjoitti:

Kovasti täällä haukutaan koirien käyttäytymistä, eipä ne ainakaan kuseskele lasten hiekkalaatikkoihin niin kuin meillääin nämä kissat tekevät. Koirista kautta aikojen tehty syntipukkeja, lukekaapa vaikka yleisönosastoja esim. keväällä kun koirien jätöksistä tämä suomenkansa herkeää kirjoittelemaan...!

Sehän on jokaiselle selvää,että kusta ja paskaa tulee oli se sitten mikä eläin tahansa.

Mutta ei se ole sen eläimen vika jos se joutuu paskomaan nurkkiin ja portin pieliin,vaan se on sen eläimen omistajan vika.

Harvoin se ihminen itsekkään käy paskalla leikkipihoilla tai jalkakäytävillä,mutta valitettavasti joskus hän kaikessa viisaudessaan voi senkin tehdä.
        Yleisempää kuitenkin on,että ne ihmiset jotka siitä nurkissa asioimisesta itselleen jotain suurta mielihyvää saavat,niin käyvät lirauttamassa sinne vain kuset.

Mutta eihän meistä kukaan voi kieltää,etteikö meitä jokaista olisi jossain elämänvaiheessa kietonut näin talviaikaan käydä kusemassa hankeen reikiä,tai kokeilemassa kuinka suurelta alueelta lunta voi sulattaa yhdellä kusemisella.

Vai voiko???

Kuitenkin, kissoja niin kuin myös koiria ei saa päästää ulos vapaaksi siten että ne pääsevät oman alueen ulkopuolelle sotkemaan paikkoja,ja omaltakin alueelta omistajan on lain mukaan kerättävä jätökset pois,niitä ei saa jättää edes sinne.

Kissa oppii kyllä asunnossa sisällä käyttämään hiekkalaatikkoa,joten ei sitä välttämättä tarvitse ulos kuselle päästää,ja jos se päästetään,niin se on VAIN OMISTAJAN VÄLINPITÄMÄTTÖMYYTTÄ!

Eikä ole myöskään koiran vika jos omistaja on niin ääliö,että vie koiransa paskalle sellaiseen paikkaan missä se ei ole sallittua,ja jättää vielä ne jätökset siivoamatta.

Jokaisella meistä on säännöt miten,ja minne paskamme väännämme.
        -Kissa tekee asiansa omaan hiekkalaatikkoonsa, josta omistajan kuuluu siivota ne pois.

-Koira paskantaa just sinne,mihin omistaja sen vie,mutta omistajan kuuluu kerätä ne jätökset pois.

TOTUUS ON KUITENKIN SE,ETTÄ KYLLÄ OMISTAJA VIE SEN KOIRAN SINNE PASKALLE, EIKÄ PÄINVASTOIN!!!

Ja viimeisenä mutta ei kuitenkaan vähäisimpänä.
        -Ihminen itse tyhjentää ahterinsa siihen keraamiseen istuimeen,joka löytyy toivonmukaan jokaisesta asunnosta,ja sen jälkeen kun asia on klaari,niin se on se ihminen itse joka siivoaa omat jälkensä vetämällä siitä narusta tai nupista
        ne paskat pois.

SE EI OLE OIKEASTI YHTÄÄN VAIKEAA,KYLLÄ SEN JOKAINEN OSAA,TAI AINAKIN OPPII,KUN SILLE OPETETAAN,JA SE OPETUS TAAS ON IHMISEN TEHTÄVÄ!!!

NOUDATTAKAAMME NÄITÄ YKSINKERTAISIA SÄÄNTÖJÄ,NIIN OMAN KUIN MYÖS MUIDEN IHMISTEN SEKÄ ELÄINTEN VIIHTYVYYDEN SÄILYTTÄMISEKSI.

• Kärsijä
        linssilude kirjoitti:

Kyllä me omakotitaloasukkaatkin häiriinnymme naapureiden koirien jatkuvasta haukunnasta ihan samalla tavalla kuin te kerros-/rivitaloasukkaatkin.

Joten ei se ole mikään ratkaisu muuttaa omakotitaloon.

Meillä ei ole mitään isännöitsijöitä,jotka puuttuisivat asiaan muiden asukkaiden puolesta vedoten taloyhtiön järjestyssääntöihin.

Meillä on vain järjestyslaki,jonka nojalla voimme saada pitkien,jopa useiden vuosien taistelun jälkeen apua,mutta tämän taistelun me joudumme joko itse viemään läpi,tai joudumme palkkaamaan kalliin asianajajan sitä hoitamaan.

Halpakin lakimies tulee kalliiksi,jos sen joutuu useiksi vuosiksi työllistämään,ja tämä jää meidän itsemme maksettavaksi.
        Meillä ei ole sellaista yhtiövastiketta,joista otetaan tarvittaessa varoja asioiden hoitamiseen,ja joiden takaisinmaksuun koko taloyhtiön asukaskunta osallistuu kuten kerros-/rivitalo yhtiöissä.

Useat meistä käyvät töissä,eikä meillä ole hirveästi päivisin aikaa hoitaa näitä asioita.

Joillakin omakotitaloalueilla asuu myös paljon vanhuksia,jotka eivät jaksa joko sairauden tai korkean iän vuoksi asioista riidellä,joten monissa tapauksissa ainoaksi vaihtoehdoksi jää asianajajan palkkaaminen.

Joten emme mekään halua yhtään koiraa naapureihin metelöimään!

• ja laitan sen
        Kärsijä kirjoitti:

MIKÄ HELVETIN SÄÄNTÖ JOILLEKIN IHMISILLE ON,ETTÄ KUN MUUTTAA OMAKOTITALOON,NIIN SILLOIN PITÄÄ OTTAA JOKU SAATANAN PIHAKOIRA MÖLYÄMÄÄN MUIDEN NAAPUREIDEN KIUSAKSI!!!

SE EI TODELLAKAAN OLE MIKÄÄN PAKKO!!!

EI OLE MYÖSKÄÄN PAKKO OTTAA KISSAA JA HYLÄTÄ SITÄ PIHALLE MUIDEN RIESAKSI KUSEKSIMAAN NURKKIIN JA KUOPUTTAMAAN KUKKAPENKKEJÄ.

SIIS VIELÄ KERRAN:
        OMAKOTITALOON MUUTTAESSA EI OLE PAKKO OLLA MITÄÄN ELÄIMIÄ,EIKÄ NIITÄ OLE SINNE PAKKO MYÖHEMMINKÄÄN HANKKIA!

SE ON AIVAN SAATANAN SAMA ONKO MUILLA NAAPUREILLA KOTIELÄIMIÄ,TAI VAIKKA HEILLÄ KAIKILLA MUILLA OLISI JOKU ELUKKA,NIIN SE EI KUITENKAAN OLE MIKÄÄN SÄÄNTÖ ETTÄ SELLAINEN TULISI HANKKIA.

MITÄ SELLAINEN IHMINEN YLEENSÄKÄÄN TEKEE KOTIELÄIMELLÄ,JOKA HYLKÄÄ SEN PIHALLE JUOKSUNARUN PÄÄHÄN JA PAISKAA SILLE VAAN PARIKERTAA PÄIVÄSSÄ RUOKAA JOTTA SE OLISI HETKEN HILJAA?

JOS KOIRA ON OTETTU TALOON VAIN HÄLYTTIMEKSI,NIIN KUIN MEIDÄN NAAPURISSA TÄÄLLÄ RAISIOSSA,NIIN KYLLÄ OLISI OLLUT OLEMASSA PALJON JÄRKEVÄMPIÄ JA HALVEMPIAKIN HÄLYTIN VAIHTOEHTOJA,JOTKA EIVÄT TEE TURHIA HÄLYTYKSIÄ LÄHESKÄÄN NIIN USEIN KUIN KOIRAT!

Tässä muutamia esimerkkejä:

LIDL:istä
        - Hälytyslaitesarja ikkunoihin 5.99€
        - Infrapuna-liiketunnistin hälyttimellä 11.99€
        - Hälytyslaite 24.99€
        - Liiketunnistin/hälytyslaite 29.99€
        - Mini-valvontakamera 39.99€

CLAS OHLSON:ilta
        - Hälytyskeskukset 3 erilaista hinnat
        56.90€ 81.90€ ja 149.95€
        - Langaton hälytin,joka soittaa puhelimeesi
        hälytyksen sattuessa 225.00€
        - Ovivahti 2 erilaista 8.95€ ja 14.95€
        - Ovivahti/hälytin 30.90€

BILTEMA:sta
        - Pienoishälytin oveen 3.50€

KUTEN HUOMAATTE, HINNAT EI PALJON PÄÄTÄ HUIMAA!!!

TÄSSÄ ON VAIN MUUTAMA ESIMERKKI MYYNNISSÄ OLEVISTA VAIHTOEHDOISTA,MUTTA JOKAINEN ON TAATUSTI PAREMPI JA HALVEMPI VAIHTOEHTO KUIN KOIRA.

JA MIKÄ PARASTA,NIIN JOKAINEN NIISTÄ TEKEE HÄLYTYKSEN VAIN OMISTAJALLE,TAI HALUTTAESSA MYÖS VARTIOLIIKKEESEEN,EIKÄ KAIKILLE NAAPUREILLE KUTEN KOIRA.

JA MUUTENKIN,JOS ELEKTROONINEN HÄLYTIN TEKEE HÄLYTYKSEN,NIIN SE KUITATAAN,JA SELVITETÄÄN MIKÄ AIHEUTTI HÄLYTYKSEN,-JA TILANNE ON SEN JÄLKEEN OHI.

MIKSI HELVETISSÄ SEN KOIRAN ON PAKKO HÄLYTTÄÄ TAUKOAMATTA USEITA TUNTEJA,AAMUSTA-ILTAAN JA ILLASTA-AAMUUN VAIKKA EI MITÄÄN HÄLYTYKSEN TARVETTA OLISIKAAN,OMISTAJAN TEKEMÄTTÄ KUITENKAAN ASIALLE YHTÄÄN MITÄÄN!

Maassamme on tarjolla useita turvallisuusalan yrityksiä,jotka palvelevat mielellään hälytyslaite,ja vartiointi asioissa.
        Jos ei ne riitä,niin ulkomailla niitä on lisää vielä paljon enemmän.

Tietoa näistä yrityksistä saa esim. puhelinluetteloiden keltaisilta sivuilta ja internetistä googlen hakusanalla "murtohälyttimet".

EI SIIS TODELLAKAAN OLE PAKKO HANKKIA KOIRAA!!!

kuulemispaperin liitteeksi. Olen joutunut
        lähtemään jo kolmesta paikasta. Seuraavaksi
        katoan. Muutan kauas tältä paikkakunnalta.
        Kaikki saatanan kusipäät jäävät tänne.

• Kärsijä
        ja laitan sen kirjoitti:

kuulemispaperin liitteeksi. Olen joutunut
        lähtemään jo kolmesta paikasta. Seuraavaksi
        katoan. Muutan kauas tältä paikkakunnalta.
        Kaikki saatanan kusipäät jäävät tänne.

Siitä vaan,se on ihan vapaasti jokaisen,joka tuntee sitä jossain tarvitsevansa käytettävissä.

Olen iloinen nähdessäni,että näistä kirjoituksista on edes jollekin jotain iloakin.

• Koulutus kannattaa

Koirien eroahdistus on yleistä ja sitä voidaan auttaa myös koulutuksella (totuttamisella ja halutun käytöksen palkitsemisella). On olemassa myös tähän oireistoon tarkoitettua lääkitystä, joka voidaan liittää koiran opettamiseen. Eläinlääkärit ja eläinkouluttajat osaavat auttaa.

Mutta todellakin: omistaja ei välttämättä tiedä koiransa haukkuvan poissaollessaan. Asiaan kannattaa siis puuttua asiallisesti.

• mereltä

Muutin maalta kerrostaloon ja koirani haukkui poissaollessani. Kokeilin kaikkea myös sitruunapantaa ja totuttamista. Mikään ei auttanut.

Lopulta vein koiran hetkeksi maalle ja toin sitten takaisin. Se ei haukkunut enää poissaollessani.

• hmm...

Eihkä omistaja ei tiedä että koira haukkuu yksinollessaan... kaikkein paras naapuri sopua ajatellen, olisi mainita siitä naapurille... Jos lähdet valittamaan isännöitsijän kautta, minusta se on a) tarpeetonta ja b) on ikävää ottaa kolmannet osapuolet mukaan asiaan, jonka voi mahdollisesti ratkaista puhumalla. Jos koira on pentu/ nuori, se on ehkä mahdollista vielä opettaa olemaan hiljaa. Jos koira on vanhempi, voi se olla vaikeampaa..

• outo

ulkoilu aika. Yöllä koirat takapihalle haukkumaan. Puoli yksi tuntuu olevan oikea aika ulkoiluun. Koirat eivät tiedä aikaa, mut miten voisi huomauttaa loukkaamatta omistajia?

• neuvoisin
        outo kirjoitti:

ulkoilu aika. Yöllä koirat takapihalle haukkumaan. Puoli yksi tuntuu olevan oikea aika ulkoiluun. Koirat eivät tiedä aikaa, mut miten voisi huomauttaa loukkaamatta omistajia?

että menet sanomaan loukkaantui tai ei. Ei ole koiran aika haukkua tai oikeastaan omistajien ulkoiluttaa siihen aikaan yöstä häiritsemällä naapureita.
        Koiran voi käyttää ulkona klo 22 ja sen jälkeen se kyllä pärjää aamuun asti.

• ap...

varmaankin tietävät, että heidän koiranpentunsa haukkuu silloin kun ovat poissa, koska se haukkuminen kuuluu ulos saakka ja loppuu kuin leikaten, kun naapurit palaavat kotiinsa.

Kai se on sitten mentävä valittamaan suoraan tuonne yläkertaan. Kiitos vastauksista kaikille.

• ole oikein
        neuvoisin kirjoitti:

että menet sanomaan loukkaantui tai ei. Ei ole koiran aika haukkua tai oikeastaan omistajien ulkoiluttaa siihen aikaan yöstä häiritsemällä naapureita.
        Koiran voi käyttää ulkona klo 22 ja sen jälkeen se kyllä pärjää aamuun asti.

että koira häiritsee muita tuohon aikaan ulkona ollessaan. Mutta mekin käytämme koiramme vasta 22 jälkeen ulkona johtuen päivärytmistämme. Eli ei kaikki pysty käyttämään koiraa iltapissalla aina ennen 22.

• on kerran
        ap... kirjoitti:

varmaankin tietävät, että heidän koiranpentunsa haukkuu silloin kun ovat poissa, koska se haukkuminen kuuluu ulos saakka ja loppuu kuin leikaten, kun naapurit palaavat kotiinsa.

Kai se on sitten mentävä valittamaan suoraan tuonne yläkertaan. Kiitos vastauksista kaikille.

koiranpennusta voi se ihan hyvin vielä opetella tavoille. Mutta käväse sanomassa omistajille, että koiran haukunta häiritsee, josko he voisivat yrittää nopeuttaa koiran yksinolon opettelua...

• hmm...

vaikka itselllänikin on koira, tajuan täysin että koiran haukunta, kun koira haukkuu esim. yksinäisyyttäään, on todella rasittavaa. Omassa talossamme on iso koira keksi kerrosta alempana, ja kuulen sen haukkumisen aivan selvästi, silloin, onneksi harvoin, kun se on yksin.

Mainitsisin asiasta nätisti omistajalle, minusta on ihan törkeää alkaa siitä isännöitsijölle jne. valittamaan. Isännöitsijä ei voi koiran haukunnalle mitään. Mutta koiran omistaja voi yrittää opettaa koiraa olemaan hiljaa, esim. palkitsemalla, tosin voi olla vaikeaa, jos koira aloittaa haukkumisen vasta jonkin ajan päästä, kun se on jätetty yksin. Mutta ehkä omistaja voi yrittää järjestää koiralle seuraa yms päivällä jotta sen ei tarvitsisi olla yksin, jos haukkuminen on jokapäiväistä...

• eihä isännöitsijä

voi ryyppäävälle ja huutavalle asukkallekkaan mitään vaan pitää sanoa hänen puolisolleen nätisti:)hei halooooo...tuu jo tälle vuosi tuhannelle lemmikkeinesi.

Säännöt on säännöt ja sillä siisti häirikkö poistuu oli elukka tai ihminen piste.

• HuhHuh83

Tiedättekö, minkälainen ääni tulee alakertaan, kun kerrosta ylempänä asuva tanskandoggi läsähtää lattialle? PUM! Tai minkälainen ääni syntyy, kun sellainen pentu riehuu jonkun lelun kanssa? PUM TÖM, PUN, PUM jne.
        Pahinta on silloin, kun omistaja jättää kaksi koiraansa yksin ja tämä pentu alkaa ulvomaan! Omistaja lähtee aamuisin 6:n jälkeen töihin...
        Pennun ulvonta on ymmärrettävää, minullakin on koira, mutta siitä voi opettaa pois. Tämä rakas yläkerran naapuri ei ole tehnyt asialla mitään, vaikka olen usein siitä jutellut hänen kanssaan, että koira meluaa hänen poissaollessaan.
        Jotkut ihmiset eivät vaan tajua, kuinka raskasta muilla asukkailla on. Pidän koirista, koulutettuina.

• ja tähän
        eihä isännöitsijä kirjoitti:

voi ryyppäävälle ja huutavalle asukkallekkaan mitään vaan pitää sanoa hänen puolisolleen nätisti:)hei halooooo...tuu jo tälle vuosi tuhannelle lemmikkeinesi.

Säännöt on säännöt ja sillä siisti häirikkö poistuu oli elukka tai ihminen piste.

kategoriaan voidaan laittaa vissiin myös kaikki itkevät/huutavat lapset. Kerrostalo (ja ehkä osaksi myös rivitalo) asuminen ei sovi kaikille. Jos melu häiritsee niin ei muuta kuin taloa metsän keskelle, sillä se hoituu.

Ja jos ei oo vara niin kärsi sitten, köyhä!

Näin se on! tällaset turhat valittajat pitäisi saada kaikista taloyhtöistä vittuun.

• evoluutio kesken
        ja tähän kirjoitti:

kategoriaan voidaan laittaa vissiin myös kaikki itkevät/huutavat lapset. Kerrostalo (ja ehkä osaksi myös rivitalo) asuminen ei sovi kaikille. Jos melu häiritsee niin ei muuta kuin taloa metsän keskelle, sillä se hoituu.

Näin se on! tällaset turhat valittajat pitäisi saada kaikista taloyhtöistä vittuun.

Onneksi kaltaisiisi mölyapinoihin on lääkkeet olemassa.

Kummasti vaan on sekä lapsiperheitä että koiranomistajia kahta kategoriaa; niitä jotka osaavat kasvatuksessaan ottaa muutkin huomioon ja niitä, jotka käyttävät kaikki vajavaiset älynlahjansa keksiessään selityksiä sille, mikseivät viitsi pistää tikkua ristiin.

• Ei oikein kuulostanut
        HuhHuh83 kirjoitti:

Tiedättekö, minkälainen ääni tulee alakertaan, kun kerrosta ylempänä asuva tanskandoggi läsähtää lattialle? PUM! Tai minkälainen ääni syntyy, kun sellainen pentu riehuu jonkun lelun kanssa? PUM TÖM, PUN, PUM jne.
        Pahinta on silloin, kun omistaja jättää kaksi koiraansa yksin ja tämä pentu alkaa ulvomaan! Omistaja lähtee aamuisin 6:n jälkeen töihin...
        Pennun ulvonta on ymmärrettävää, minullakin on koira, mutta siitä voi opettaa pois. Tämä rakas yläkerran naapuri ei ole tehnyt asialla mitään, vaikka olen usein siitä jutellut hänen kanssaan, että koira meluaa hänen poissaollessaan.
        Jotkut ihmiset eivät vaan tajua, kuinka raskasta muilla asukkailla on. Pidän koirista, koulutettuina.

siltä.

"Tiedättekö, minkälainen ääni tulee alakertaan, kun kerrosta ylempänä asuva tanskandoggi läsähtää lattialle? PUM! Tai minkälainen ääni syntyy, kun sellainen pentu riehuu jonkun lelun kanssa? PUM TÖM, PUN, PUM jne."

Koira tuskin juoksee samalla lailla ja leikkii ja tömistelee kuin talon lapset! Lapset vielä huutaa ja kiljuukin, itkevät vauvat kaiket yöt! Häätö moisillekkin sitten!!!! Entäs riitelevät tai juhlivat pariskunnat, humalapäissään törmäilevät oviiin tms, häätö vain, metelöinti kielletty!

• metsään
        HuhHuh83 kirjoitti:

tamppaamaan ne pirun mattonne, kaamee meteli!

• minä vain
        ja tähän kirjoitti:

HYVÄ, JUURI NÄIN...TE, JOTKA ETTE KESTÄ AUMISEN/ELÄMISEN ÄÄNIÄ MUUTTAAKAA JOHONKIN ERÄMAAMÖKKIIN NIIN EI TARVITSE KUUNNELLA TOISTEN HÄIRINTÄÄ, MUTTA MISTÄPÄ SITTEN VALITTAISITTE EHKÄPÄ LIIASTA HILJAISUUDESTA:)Koskapa suomalainen olisi tyytyväinne ja miksi olette muuttaneet kerrostaloon, jos muitten elämä häiritsee niin kovasti. Olisi myö shyvä hankkia oma elämä, jotta ei tarvitsisi seurata toisten tekemisiä...

• röllipeikko
        minä vain kirjoitti:

HYVÄ, JUURI NÄIN...TE, JOTKA ETTE KESTÄ AUMISEN/ELÄMISEN ÄÄNIÄ MUUTTAAKAA JOHONKIN ERÄMAAMÖKKIIN NIIN EI TARVITSE KUUNNELLA TOISTEN HÄIRINTÄÄ, MUTTA MISTÄPÄ SITTEN VALITTAISITTE EHKÄPÄ LIIASTA HILJAISUUDESTA:)Koskapa suomalainen olisi tyytyväinne ja miksi olette muuttaneet kerrostaloon, jos muitten elämä häiritsee niin kovasti. Olisi myö shyvä hankkia oma elämä, jotta ei tarvitsisi seurata toisten tekemisiä...

Kaupungissa ei voi elää kuin pellossa

• on kahdenlaisia
        evoluutio kesken kirjoitti:

Onneksi kaltaisiisi mölyapinoihin on lääkkeet olemassa.

Kummasti vaan on sekä lapsiperheitä että koiranomistajia kahta kategoriaa; niitä jotka osaavat kasvatuksessaan ottaa muutkin huomioon ja niitä, jotka käyttävät kaikki vajavaiset älynlahjansa keksiessään selityksiä sille, mikseivät viitsi pistää tikkua ristiin.

Joo, koiranomistajia on kahta sorttia. Kyllä niissä on ihan fiksujakin.

Valitettavasti koiranomistajissa on paljon myös niitä, joiden oma älykkyys on koiran ja ihmisen puolivälistä.

• Kärsijä
        minä vain kirjoitti:

Kummallista että tuo henkilö joka niin nerokkaasti käyttää nimimerkkiä "minä vain" on muillakin keskustelupalstoilla ilmaissut itseään noilla ääliömäisillä mielipiteillään.

Liekö kaikissa tapauksissa sama henkilö tai ei,mutta kovin ahdasmielinen ja epäsosiaalinen tuntuu olevan!

• kaksi mielipidettä

ne hyvät ja huonot.
      Itselläni on kaksi koiraa ja luonnollisesti en voi kuulla töihin (50 km päähän) haukkuuko koirani vai ei.
      Olen siitä myös informoinut naapureitan ja pyytänyt tulemaan kertomaan mikäli haukkuvat. Ja aika ajoin kyselen muutenkin naapureilta ovatko kuulleet haukuntaa meiltä. Meillä ainakin on naapurisopu pysynyt pystyssä.

• vvvb.

pianoa silloin kun se oli yksin kotona. Siitä on olemassa oikeuden päätös...kyllä nauratti!
        Olikohan sillä "reipanit" päässä ku se soitteli!

• se myös
        vvvb. kirjoitti:

pianoa silloin kun se oli yksin kotona. Siitä on olemassa oikeuden päätös...kyllä nauratti!

itsensä säestyksellä :o)

• TT.
        vvvb. kirjoitti:

Ton nyt oli ihan pakko olla vitsi.

Ja jos oli niin...

BBUUUUAAAAAHHHHAAAAHHHHAAAAHHHHHHAAAAAAAAAaaaaaaa!!!

• dogzit

Niin ne koirat saattaa aina välillä haukahdella, se on niille täysin luonnollista.

• onko luonnollista

jos koira haukkuu kolme ja puoli tuntia putkeen. Sen jälkeen pitää pienen voimienkeruutauon ja jatkaa siitä sitten neljä tuntia putkeen.

• Mrs Peak

Kiinassa laitetaan lihoiksi ja syödään.

No Suomessa on vain se, että käytöskoulut olisivat lähinnä koirien omistajille.

• teemukolkyt99

Voi sille tehdä jotain.. Muuta omakotitaloon

• rakin naapuri

suklaata levy kerrallaan postiluukusta sisään parin päivän ajan, niin eiköhän se siitä järjesty...
        Jos on tuplaovet ja väliovi on kiinni, niin omistaja on iloinen salaisesta ihilijasta...

• 2 koiran omistaja
        rakin naapuri kirjoitti:

suklaata levy kerrallaan postiluukusta sisään parin päivän ajan, niin eiköhän se siitä järjesty...
        Jos on tuplaovet ja väliovi on kiinni, niin omistaja on iloinen salaisesta ihilijasta...

tuollaista. Suklaa on koiralle myrkkyä, koira sairastuu siitä, kärsii ja lopulta..

• Kärsijä

"teemukolkyt99" Luehan sinäkin tuo
        "Sinullekin tiedoksi linssilude" juttu ylempää.

• naapuri ei ymmärtänyt asiaa

Ovatko naapurisi edes tietoisia,että heidän koiransa haukkuu omistajien ollessa kotoa poissa?
      Koirille on olemassa noita mainitsemiasi käytöskouluja useilla eri paikkakunnilla.
      Keskustele asiasta naapurisi kanssa.Jokusiin ihmisiin saa kontaktin keskustelun kautta,mutta ei todellakaan kaikkiin.Tuossa alhaalla oma kokemus asiasta:

Itselläni on myös ikävä kokemus naapuripariskunnasta joka otti aikuisen tyttärensä kaksi koiraa "hoitoon" kotiinsa? Hoito oli sitä,että koirat jäivät koko päiväksi kahdestaan vieraaseen paikkaan ja ulisivat,vinkuivat ja haukkuivat koko sen ajan kun olivat kahdestaan.
      Mainitsin asiasta näille naapureille ja siitä alkoi vihanpito.He eivät käsittäneet asiaa ollenkaan ja sanoivat koirien olevan aivan hiljaa,mies jopa mainitsi,että oli kuunnellut autonsa luona hetken ennen lähtöään,sekä kotiin palattuaan ja hiljaista oli.Sanoin koirien tuntevan auton äänen ja lopettavan mekastuksen välittömästi kun tämä herra kurvasi pihaan(rivitalo).
      Naapurit syyttivät vielä meitä siitä,että avioeroon päätynyt tytär joutui meidän vuoksemme lopettamaan koiransa,koska tyttären uusi rakas oli koirille allerginen ja ex-mies ei työnsä vuoksi voinut koiria pitää.Kaikki oli siis tämän naapurin mielestä meidän syytämme.

Eli nyt sinulla täytyisi olla se kuuluisa kuudes aisti,ettei naapurisopu kärsisi.

• rauhaa rakastava

Itsellä oli sama ongelma. Seinänaapurina oli nuori sinkkunainen, jolla oli kaksi koiraa. Toinen niistä haukkui taukoamatta, kun nainen oli poissa kotoa. Ja hän oli usein poissa kotoa! Joskus yöllä, kun en koiran haukulta voinut nukkua, seurasin ikkunasta, kun nainen tulee keskellä yötä ilmeisesti ravintolareissulta kotiinsa, käy kusettamassa koirat pihalla ja tuo koirat takaisin himaan ja lähtee uudestaan ulos, ilmeisesti takaisin ravintolaan...

Laitettiin hänelle kirje postiluukusta, asiallinen ja omilla nimillä varustettu. Hän kävi meillä asiallisesti asiaa pahoittelemassa, EI OLLUT TIENNYT, ETTÄ KOIRA HAUKKUI, ja lupasi tehdä asialle jotain. Jonkin aikaa koira ei sitten haukkunutkaan (hankki jonkun sitruunapannan tms.). Sama ruljanssi kuitenkin käynnistyi uudelleen ja otimme omistajaan taas yhteyttä. Hän valitteli, että koira oli ollut leikkauksessa ja sen takia haukkui epämukavaa oloansa. Tällä kertaa haukkuminen ei lakannut.

Päätimme ratkaista asian muuttamalla itse pois. Ei välttämättä pelkästään koiran haukun takia, vaan toinen seinänaapurimme, tuskin täysi-ikäinen teinipoika, piti harva se ilta rymybileitä yksiössään, joiden ohjelmanumeroihin kuului mm. seinämme hakkaaminen ja naapureille huuteleminen. Eli koiranomistaja pyrki varmaan tekemään parhaansa, jotta yhteiselomme olisi sujunut. Valitettavasti häiriötekijöitä oli kuitenkin liikaa.

Poismuuttaminen ei kuitenkaan varmaan ratkaisuna lohduta, jos asuu omistusasunnossa tai on muuten kovasti kiintynyt sen hetkiseen asuntoon, jolloin varmastikin olisi hyvä löytää ongelmaan muu ratkaisu...

• omistajalle

..se ei välttämättä itse tiedä että koira haukkuu!! keinoja kyllä sitten löytyy.

• naapurin isokoira

IHANAA! Kevät tulee!!!Meillä naapuri käyttää koiraansa takapihalla paskalla. Satuin samaan aikaan tupakalle ku nuorimmainen ulkoilutti samassa kohdassa kuin muutkin perheenjäsenet. Ilmeisesti kun vanhemmat alkavat laiskaksi lapset omaksuvat sen myös. Noh mainitsin teinille ettei ole kivaa takapihalla kesällä nurmikolla talsia ku kekoja on ympäriinsä pihaa. Vastaus: "Mistäs tiedät et on meijän koiran kakkia?". Et osaa olla huomaavaista väkeä asumassa näissä betonikuutioissa. Huoh. Saa taas innolla odottaa kun lumet sulaa ja kevään ensi hajut ja näyt avautuvat keittiöni ikkunasta.

• ,,,,*

naapurit kusettaa koiraansa pihalle,todella kiva kun sitten muksuja saa varoittaa etteivät sotke vaatteitaan jätöksiin..Tänään just huomasin et taas oli hiekkiksen päällekkin annettu tessun kusta. Isännöitsijä laittoi asiasta jo ilmoitustaululle viestin, jota tosin eivät ilmeisesti osaa lukea.Eihän asia ole koiran vika,vaan vika löytyy hihnan toisesta päästä.Kun eivät poloiset jaksa kävellä pihaalueelta läheiseen metsään..

• haukkuminen

Itselläni on koiria kaksin kappalein ja ennen toista koiraa,vanhempi kärsi pahasta eroahdistuksesta.Koira pitää pennusta asti opettaa olemaan yksin,jotkut oppivat jotkut koirat eivät,kuten meillä kävi.Tiesin,että koirani haukkuu,kun jää yksin ja keksittiinki kaikenlaista puuhaa koiralle,mutta ei kauan mennyt,kun haukkuminen alkoi uudelleen,naapurikin sanoi,että se on sydäntä särkevää ulvontaa.Hommattiin sitten haukunestopanta (sitruunapanta) ja se auttoi.Toinen mikä auttoi oli toinen koira.Nyt alakertaan on tullut koiranpenti ja kovasti ulvoo ja haukkuu,kun jää yksin.Laitoin ystävällisen lapun alakerran väelle,koska eivät välttämättä tiedä,että koira haukkuu..No koiran haukunta loppui kuin seinään.Neuvoin,että kannattaa puuttua ajoissa eroahdistukseen,muuten haukunta jatkuu ja paikat tuhotaan.Naapureille voi olla ystävällinenkin!!!:)

• Lienee

Kun koira haukkuu!Kannattaisi mennä kysymään,jos vaikka sinulla sattuisi olemaan
      aikaa pikku haukulle.Ero ikävä vaivaa usein ja
      silloinhan on ystävällisen naapurin apu ja tuki
      tarpeen.Itselläni on kaksi koiraa 11 ja 12 v.jotka ovat olleet aina mukana jopa hautajaisissa.YHdet häät ne on ollut kennelissä,enkä taatusti vie enää koskaan.Reippaasti vain kysymään ja korva pois seinästä....

• meillä hiljainen jackrussel

olen kuullut että käytössä olisi sellainen koiranpanta joka antaa lieviä sähköiskuja/shokkeja kun koira kiihtyy ja alkaa haukkumaan. jenkeissä ainakin tuollainen käytössä, eihän voi kuvitellakkaan että koira haukkuisi jossain newyorkin pilvenpiirtäjissä.
      kun koira tiedostaa että haukkumisesta saa sähköiskun se lopettaa haukun ja pannankin voi jättää esim yöksi pois.

• kapine

on ihan ymmärrettävistä syistä suomessa laiton.

• kyllä
        kapine kirjoitti:

on ihan ymmärrettävistä syistä suomessa laiton.

kamalalta tuo "sähköpanta". Itse olen harkinnut tuota sitruunapantaa, jos menee siihen että alkaa naapurit valittamaan. Toisaalta kaverini koira sai tämänkin vempeleen revittyä itseltään kaulasta ja "söi" sen.

• sitruunapanta
        kyllä kirjoitti:

kamalalta tuo "sähköpanta". Itse olen harkinnut tuota sitruunapantaa, jos menee siihen että alkaa naapurit valittamaan. Toisaalta kaverini koira sai tämänkin vempeleen revittyä itseltään kaulasta ja "söi" sen.

on toiminut kuin unelma. Kertaakaan ei ole tarvinnut täytellä säiliötä 3 kk aikana. On ollut joka arkipäivä koiran kaulassa, kun olemme töissä. Koiramme haukkui ennen kaikille ulkoa ja talossa kuuluville äänille yksin ollessaan, mutta enää ei ole. Naapuri kertoi meille asiasta ja nyt on sanonut ettei enää ole kuulunut haukuntaa.

• sellaisen
        sitruunapanta kirjoitti:

on toiminut kuin unelma. Kertaakaan ei ole tarvinnut täytellä säiliötä 3 kk aikana. On ollut joka arkipäivä koiran kaulassa, kun olemme töissä. Koiramme haukkui ennen kaikille ulkoa ja talossa kuuluville äänille yksin ollessaan, mutta enää ei ole. Naapuri kertoi meille asiasta ja nyt on sanonut ettei enää ole kuulunut haukuntaa.

pannan saisi jostain lainaksi. Itse tarvitsen useamman pannan, koska minulla on useampi koira. Naapuri lainaa kyllä oman koiransa pantaa, jos pyydän... mutta se ei riitä. Pantaa lainasin viimekesänä, se tehosi sille koiralle heti, jolla se sattui olemaan kaulassa ja kun otin sen pois, niin ei uskaltanut enää haukkua, mutta nyt haukkuminen on alkanut uudestaan, koska muut sitten haukkuivat joilla ei ollut sitä pantaa. Ne pitäs olla yhtä aikaa kaikkien kaulassa.

Sitten vielä niille, jotka sanovat, että mee ja osta. Ei ole varaa ostaa, ne maksaa lähes 200 euroa kappale täälläpäin ja siihen vielä se suihke 25 euroa, pullo on pienempi kuin deodoranttipullo.

Mielelläni saisin omatkin koirani hiljaiseksi haukkumisesta, ettei tule riitaa naapureitten kanssa. Naapurini ovat olleet tähän asti hyvin ymmärtäväisiä, koska useimmilla heillä on itselläkin koira. Me asumme omakotitalossa, emme lähelläkään keskustan kerrostaloja.

• vuokraavat
        sellaisen kirjoitti:

pannan saisi jostain lainaksi. Itse tarvitsen useamman pannan, koska minulla on useampi koira. Naapuri lainaa kyllä oman koiransa pantaa, jos pyydän... mutta se ei riitä. Pantaa lainasin viimekesänä, se tehosi sille koiralle heti, jolla se sattui olemaan kaulassa ja kun otin sen pois, niin ei uskaltanut enää haukkua, mutta nyt haukkuminen on alkanut uudestaan, koska muut sitten haukkuivat joilla ei ollut sitä pantaa. Ne pitäs olla yhtä aikaa kaikkien kaulassa.

Sitten vielä niille, jotka sanovat, että mee ja osta. Ei ole varaa ostaa, ne maksaa lähes 200 euroa kappale täälläpäin ja siihen vielä se suihke 25 euroa, pullo on pienempi kuin deodoranttipullo.

Mielelläni saisin omatkin koirani hiljaiseksi haukkumisesta, ettei tule riitaa naapureitten kanssa. Naapurini ovat olleet tähän asti hyvin ymmärtäväisiä, koska useimmilla heillä on itselläkin koira. Me asumme omakotitalossa, emme lähelläkään keskustan kerrostaloja.

sitruunapantoja. Kannattaisi ehkä kokeilla, sillä lailla saisi vähän halvemmalla kaikille koirille sitruunapannan yhtaikaa.

• on kaupan
        sellaisen kirjoitti:

kaiken aikaa käytettyjä sitruunapantoja noin 50 - 60 eken hintaan.

• djmemmu

Mä en ymmärrä ketä häiritsee päivällä kun koira haukkuu. Yöllä se voi olla sitten häiritsevää, koska haittaa nukkumista ehkä. Kyse on ennemmin varmaa asenteesta eläimiä kohtaan. Itse jouduin vittumaisten naapureiden takia luopumaan koirastani, siitä rapusta on muutkin lähteneet koirineen. Itse näin parhaakseni jäädä asuntoon ja antaa koiran pois, koska se oli ollut minulla niin vähän aikaa,en jaksanut muutto hässäkkää kun olin muutama kk sitten siihen muuttanut..
      tottakai koira haukkuu varsinkin jos rapussa menee joku. tosin oma koirani ei ikinä haukkunut mun tullessa kotiin, tiedä sitten onko haukkunut ollenkaa.. mutta totta on että koiran voi totuttaa oleen yksin mutta se pitää jo pentuna tehdä. ei se älytön räksyttäminenkään ole kivaa.

• olet siis IDIOOTTI

> Mä en ymmärrä ketä häiritsee päivällä kun koira haukkuu.

Sä et ymmärrä montaa muutakaan asiaa.

> Yöllä se voi olla sitten häiritsevää, koska haittaa nukkumista

No sillälailla. Yöllä kun arvon minä ite -lellikkimme nukkuu, silloin pitää olla hiljaista, muulloin ei ole mitään väliä. Sehän nyt vaan on hauskaa kuunnella kun joku naapurin pulloharja jutteleepi sillai hauskasti väyväyväyväyväyväyväy tunnista toiseen. Eihän ketään voi kiinnostaa nukkuminen, tenttii lukeminen tms. keskellä päivää, kun ei sinuakaan kiinnosta.

> ehkä.

Sekin vielä. Eihän se omaan napaansa tuijottavan isännän lellikkikoiran louskutus nyt ihan oikeasti voi yölläkään ketään niin pahasti häiritä. Kateellisia vaan lienevät.

> Itse jouduin vittumaisten naapureiden takia luopumaan koirastani, siitä rapusta on muutkin lähteneet koirineen.

Siperia opettaa. Jos siis on oppimiskykyä.

> tottakai koira haukkuu varsinkin jos rapussa menee joku.

Jassoo.

> mutta totta on että koiran voi totuttaa oleen yksin mutta se pitää jo pentuna tehdä

Yhteenveto: koiran voisi opettaa olemaan haukkumatta, mutta sinä et viitsinyt, vaan haukut mieluummit itse niuhoja naapureitasi.

Aika hyviä ovat myös muiden kaltaistesi selitykset siitä, miten "haukkuminen on väistämätöntä, kun se kuuluu tämän rodun luonteeseen". Samoin tuntuu teidän luonteeseenne kuuluvan, että koirarotu valitaan asiasta piittaamatta, mutta jotenkin kummasti onneton lopputulos onkin aina naapurien vika.

• kääntävät katseensa
        olet siis IDIOOTTI kirjoitti:

No sillälailla. Yöllä kun arvon minä ite -lellikkimme nukkuu, silloin pitää olla hiljaista, muulloin ei ole mitään väliä. Sehän nyt vaan on hauskaa kuunnella kun joku naapurin pulloharja jutteleepi sillai hauskasti väyväyväyväyväyväyväy tunnista toiseen. Eihän ketään voi kiinnostaa nukkuminen, tenttii lukeminen tms. keskellä päivää, kun ei sinuakaan kiinnosta.

> ehkä.

Sekin vielä. Eihän se omaan napaansa tuijottavan isännän lellikkikoiran louskutus nyt ihan oikeasti voi yölläkään ketään niin pahasti häiritä. Kateellisia vaan lienevät.

> Itse jouduin vittumaisten naapureiden takia luopumaan koirastani, siitä rapusta on muutkin lähteneet koirineen.

Jassoo.

> mutta totta on että koiran voi totuttaa oleen yksin mutta se pitää jo pentuna tehdä

Yhteenveto: koiran voisi opettaa olemaan haukkumatta, mutta sinä et viitsinyt, vaan haukut mieluummit itse niuhoja naapureitasi.

Aika hyviä ovat myös muiden kaltaistesi selitykset siitä, miten "haukkuminen on väistämätöntä, kun se kuuluu tämän rodun luonteeseen". Samoin tuntuu teidän luonteeseenne kuuluvan, että koirarotu valitaan asiasta piittaamatta, mutta jotenkin kummasti onneton lopputulos onkin aina naapurien vika.

itsestään johonkin muuhun, esimerkiksi koiriin. Vaikka todellisuudessa heidän olisi syytä vihata itseään ja tehdä itsemurha. Kerrostalossa ei kukaan asu mielellään, vaan olosuhteiden pakosta. On niin mukavaa etsiä virheitä muista naapureista ja heidän elämästään. Koiranomistajat ovat yleisesti hyväksyttyä vapaata riistaa Suomessa, joihin saa kohdistaa kaiken vihan.Joko koiran paskan vuoksi, kusen, haukkumisen, tai muuten vaan.

Katso itseäsi peiliin.Mitä näet? Niinpä.

• koiria vihaisi
        kääntävät katseensa kirjoitti:

itsestään johonkin muuhun, esimerkiksi koiriin. Vaikka todellisuudessa heidän olisi syytä vihata itseään ja tehdä itsemurha. Kerrostalossa ei kukaan asu mielellään, vaan olosuhteiden pakosta. On niin mukavaa etsiä virheitä muista naapureista ja heidän elämästään. Koiranomistajat ovat yleisesti hyväksyttyä vapaata riistaa Suomessa, joihin saa kohdistaa kaiken vihan.Joko koiran paskan vuoksi, kusen, haukkumisen, tai muuten vaan.

Kuka nyt koiria vihaisi, mutta sen tyyppisiä koiranomistajia kuin sinä monet vihaavat.

• kaikille pidä myydä

>Mä en ymmärrä ketä häiritsee päivällä kun koira haukkuu.

Siksi sulle ei olisi pitänyt kenenkään myydä koiraa!

• löytyy usein
        koiria vihaisi kirjoitti:

Kuka nyt koiria vihaisi, mutta sen tyyppisiä koiranomistajia kuin sinä monet vihaavat.

itsestään.Tutki itseäsi.

• djmemmu
        olet siis IDIOOTTI kirjoitti:

> ehkä.

Jassoo.

ihan ensimmäiseksi, minulle ei annettu aikaa koiran kouluttamiseksi. koira haukkui viikon ja jo sen jälkeen naapurit valittivat mulle ja asunnon omistajalle. olisivat voineet olla hieman kärsivällisempiä kun vielä pentu kyseessä. ja mun koira ei yöllä haukkunut, se ei ollut yksin silloin koskaan.
        ja olisit lukenut loppuun asti; sanoin lopussa että ei se kuitenkaan kivaa ole se loputon räksyttäminen! Tosin itseäni ei edelleenkään häiritse.

• djmemmu
        kaikille pidä myydä kirjoitti:

joo joo. koira ei varmaa sekunnissa opi yksin oleen. mun tapauksessa en saanut aikaa opettaa koiraa. joten minun naapurit saavat mennä hieman itseensä. ei vauvakaan osaa olla hiljaa jos sillä joku hätä on! sama koiran pennun kanssa.

• voi tietää

tai arvata että ostaja ei osaa kouluttaa koiraansa olemaan haukkumatta? Mee ittees!

• Nimetön
        kääntävät katseensa kirjoitti:

Minä asun mielelläni kerrostalossa.
        Älä siis sitäkään yleistä kun et kerran tiedä.
        Minua ei häiritse naapurien meneminen ja tuleminen nurkissa. Hiljaisuuden jälkeen en halua kuulla mitään kolinaa ja pauketta enkä myöskään koiran haukuntaa.
        En kuitenkaan valita äänistä niitähän ei voi välttää ja ne kuuluvat elämään.
        Miltä tässä talossa ei voi välttyä.
        Rakastan talossamme asuvia kolmea kilttiä koiraa jotka ovat myös hiljaisia. Pijaan niitä aina.
        Minulla oli itselläni myös tässä asunnossa koira joka jouduttiin lopettamaan ihan koiran oman terveyden vuoksi.
        Minulla EI SIIS NIMENOMAAN OLE MITÄÄN KOIRIA VASTAAN!!!!!!!!!
        Mutta pitäisikö minunkin siis tehdä itsemurha siksi että olen valittanut isännöitsijälle neljännestä talomme koirasta joka ulvoo ja räyhää kun omistaja lähtee sen kanssa ulos (myös n.yhdeltä yöllä) olen myös soittanut poliisin paikalle koska tämä kyseinen omistajansa kullan nuppu hyökkäsi syyttä kimppuuni ja puri minua. (älkääkä vaan vedotko mihinkään uhkaavaan käytökseen minä kuljin vain ohi, en edes katsonut koiraa) Tämä kyseinen rakki hyökkää hampaat irvissä ihmisiä kohti, koira on purrut myös meille tullutta vierasta. Valituksista isännöitsijälle ei ole ollut hyötyä, ei edes poliisista.
        Tämä entinen narkomaani nainen väittää ettei hänen koiransa ole paha ja se on koulutettu mutta miksi en sitten uskalla kulkea portaita sen pelossa että sattuu tulemaan perästäni ulos kun asuvat meiän alapuolella, aivot sulaneet molemmilla ilmeisesti.
        Inhoan suuresti myös koiran paskaa ja siksi siivosimme meiän koiran kakit sillon kun meillä vielä oli koira!!!!
        Onko siis vika kuitenkin vain minussa, ai vitsit mitähän sieltä peilistä näkyykään.......
        Mutta älä sinä vaan murehdi asenteesi kanssa me etsimme mieheni kanssa uutta asuntoa ja suuri syy siihen on se että minä ENSIMMÄISTÄ KERTAA ELÄMÄSSÄNI PELKÄÄN KOIRAA!!
        t:6 koiraa koko elämänsä aikan omistanut!
        ps:Menenkin tästä viiltämään ranteeni auki,
        kiitos kun autoit minua ymmärtämään että se paha olenkin minä.

• horjuvainen
        Nimetön kirjoitti:

Minua ei häiritse naapurien meneminen ja tuleminen nurkissa. Hiljaisuuden jälkeen en halua kuulla mitään kolinaa ja pauketta enkä myöskään koiran haukuntaa.
        Rakastan talossamme asuvia kolmea kilttiä koiraa jotka ovat myös hiljaisia. Pijaan niitä aina.
        Minulla oli itselläni myös tässä asunnossa koira joka jouduttiin lopettamaan ihan koiran oman terveyden vuoksi.
        Mutta pitäisikö minunkin siis tehdä itsemurha siksi että olen valittanut isännöitsijälle neljännestä talomme koirasta joka ulvoo ja räyhää kun omistaja lähtee sen kanssa ulos (myös n.yhdeltä yöllä) olen myös soittanut poliisin paikalle koska tämä kyseinen omistajansa kullan nuppu hyökkäsi syyttä kimppuuni ja puri minua. (älkääkä vaan vedotko mihinkään uhkaavaan käytökseen minä kuljin vain ohi, en edes katsonut koiraa) Tämä kyseinen rakki hyökkää hampaat irvissä ihmisiä kohti, koira on purrut myös meille tullutta vierasta. Valituksista isännöitsijälle ei ole ollut hyötyä, ei edes poliisista.
        Tämä entinen narkomaani nainen väittää ettei hänen koiransa ole paha ja se on koulutettu mutta miksi en sitten uskalla kulkea portaita sen pelossa että sattuu tulemaan perästäni ulos kun asuvat meiän alapuolella, aivot sulaneet molemmilla ilmeisesti.
        Inhoan suuresti myös koiran paskaa ja siksi siivosimme meiän koiran kakit sillon kun meillä vielä oli koira!!!!
        Onko siis vika kuitenkin vain minussa, ai vitsit mitähän sieltä peilistä näkyykään.......
        Mutta älä sinä vaan murehdi asenteesi kanssa me etsimme mieheni kanssa uutta asuntoa ja suuri syy siihen on se että minä ENSIMMÄISTÄ KERTAA ELÄMÄSSÄNI PELKÄÄN KOIRAA!!

Unohdin tuohon laittaa että kyseinen koira siis puri kunnolla niin että tuli verta, älkää siis vedotko myöskään näykkäilemisiin ja sitten vielä se että tämä sekarotuinen (minulla ei ole myöskään niitä vastaan mitään meiällä on ollut 2 sekarotuista) koira on vielä saksanpaimen koiran kokoinen ja sillä on sen verran isot leuat että meillä saa pelätä tämän talon lastenkin vuoksi.
        Tämä siksi ettei tarvii tulla mulle änkyttää et se on kumminki joku pieni puudeli ja minä en ole tottunut koiriin. Meillä on ollut myös mettä koiria ja minua on purtu usein mutta tämä puree ilman mitään syytä ja on arvaamaton..

• nolla.

voi vittu te ihmiset ootte kyllä pikkutarkkoja eiköhä maailmassa tapahdu paljon enemmänkin pahaa kun koiran haukkuminen! se on koiran tapa viestiä itsensä olemassa olosta!ajatelkaas eikö koiran haukkuminen ole mukavampi ratkasu ku joku teinien biletys!kyllä on. miksi teette tästä näin vitun suuren numeron maailmassa on sotia,sairauksia,kodittomia ja köyhyyttä.köyhä olisi mielissään kun saisi katon päänpäälle vaikka sitten räksyttävän koiran yläpuolelle asumaan.mutta te lellityt kaiken saaneet ihmiset ajattelette vain itseänne ettekä yhtään sitä jokajoutuu koirastaan luopumaan teidän itsekkyyden takia!!!!!jos teidä vauva itkee soittaako naapuri isännöitsijälle että myy äpärä pois!ei.koska vauva oppii niin myös koira mutta ei sekään perkele ole mikään kone joka sekunnissa oppii. kärsivällisyyttä kiitos ja menkää itteenne!

• Ymmärtämään auttanut
        Nimetön kirjoitti:

Muuten, onko se ereityisen merkille pantavaa että koiran omistaja on "entinen narkomaaninainen". Kumpi on mielestäsi pahempi, entinen vai nykyinen narkomaani?

Jos kyseinen koira on purrut siis sinua ja vierastasi, miten asioiden käsittely on hoitunut? Kai vedit koiranomistajan oikeuteen?
        Toivottavasti löydätte miehesi kanssa taloyhtiön jossa ei ole entisiä eikä nykyisiä narkomaaneja eikä koiria. (tee lista mitä kaikkea taloyhtiössä ei saa olla)

• horjuvainen
        Ymmärtämään auttanut kirjoitti:

Muuten, onko se ereityisen merkille pantavaa että koiran omistaja on "entinen narkomaaninainen". Kumpi on mielestäsi pahempi, entinen vai nykyinen narkomaani?

Jos kyseinen koira on purrut siis sinua ja vierastasi, miten asioiden käsittely on hoitunut? Kai vedit koiranomistajan oikeuteen?
        Toivottavasti löydätte miehesi kanssa taloyhtiön jossa ei ole entisiä eikä nykyisiä narkomaaneja eikä koiria. (tee lista mitä kaikkea taloyhtiössä ei saa olla)

En tarkoittanut sillä muutakuin sitä mistä kirjoitinkin: Aivot ovat pehmeneet (kyseinen henkilö on pilannut aivonsa aineilla sitä tarkoitin)..Muuta pointtia sillä ei ollut.
        Ei minua se häiritse että hän on entinen tai vaikka olisi nykyinenkin ihan sama mulle, kyseinen henkilö vaan on niin päästänsä laho etten hälle antaisi mitään eläintä varsinkaan koiraa ja jos ei hänellä koiraa olisi niin mua ei voisi hänen olonsa ja elonsa hiukkaakaan kiinnostaa.
        Huomautan nyt myös siitä että kyseinen henkilö hakkaa koiraa hihnalla ja huutaa kuin mielipuoli koiralleen. (ottaa koiraa korvasta kiinni ja huutaa suoraan korvaan!)Ei siis välttämättä ole kovin suuri ihme etä koira on niin sekopää.
        En vetänyt oikeuteen koska luulin että poliisille ilmoittaminen riittäisi häätöön taloyhtiöstämme.
        Sinusta siis ei haittaa vaikka kerrostalossa on agressiivinen koira?? Täällä on pieniä lapsia!! HALOO kyllä tuon kaikki mua ja koiria vastaan asenteenkin kanssa pitäs olla joku raja..
        Onko tämä sinusta koirallekkaan oikein????? Mielestäni ei todellakaan ole luontokappaleelle hyväksi. Ilmeisesti sinä sitten sellaisenki hyväksyt jos kyseessä on ns.koirien rakastaja..
        Herää ja huomaa ettei kaikki valita turhasta.
        Huomasitko muuten kun kirjoitin aiemmassa että meillä on täällä talossa kolme kilttiä koiraa joita mulla on tapana paijata...??????????
        En siis edelleenkään ole mikään koira vihaaja!

• ilman koirakorttia
        voi tietää kirjoitti:

tai arvata että ostaja ei osaa kouluttaa koiraansa olemaan haukkumatta? Mee ittees!

Eihän se tietenkään myyjän vika ole, jos koiran ostaja ei osaa olla häiriköimättä koirallaan. Se on ostajan vika.

Koiran omistaminen pitäisi olla säädeltyä, samalla tavalla kuin autolla ajo. Oikeus koiran pitämiseen tulisi olla vain niillä, jotka kykenevät a) pitämään koirasta hyvää huolta ja b) osaavat elää koiran kanssa lakia ja järjestystä noudattaen.

Se että täällä joku ihmetteli että miten koiran haukunta voi häiritä, osoittaa tilanteen surkeuden tällä hetkellä. Samoin se, että koiria juoksutetaan laittomasti kytkemättöminä ja se että koiria viedään leikkipuistoihin, uimarannoille ym.

Jos koiranomistajat eivät vapaaehtoisesti ota vastuuta, se johtaa ennen pitkää siihen, että koiran omistaminen on vahvasti säänneltyä.

• vastaus...
        horjuvainen kirjoitti:

En tarkoittanut sillä muutakuin sitä mistä kirjoitinkin: Aivot ovat pehmeneet (kyseinen henkilö on pilannut aivonsa aineilla sitä tarkoitin)..Muuta pointtia sillä ei ollut.
        Ei minua se häiritse että hän on entinen tai vaikka olisi nykyinenkin ihan sama mulle, kyseinen henkilö vaan on niin päästänsä laho etten hälle antaisi mitään eläintä varsinkaan koiraa ja jos ei hänellä koiraa olisi niin mua ei voisi hänen olonsa ja elonsa hiukkaakaan kiinnostaa.
        Huomautan nyt myös siitä että kyseinen henkilö hakkaa koiraa hihnalla ja huutaa kuin mielipuoli koiralleen. (ottaa koiraa korvasta kiinni ja huutaa suoraan korvaan!)Ei siis välttämättä ole kovin suuri ihme etä koira on niin sekopää.
        En vetänyt oikeuteen koska luulin että poliisille ilmoittaminen riittäisi häätöön taloyhtiöstämme.
        Sinusta siis ei haittaa vaikka kerrostalossa on agressiivinen koira?? Täällä on pieniä lapsia!! HALOO kyllä tuon kaikki mua ja koiria vastaan asenteenkin kanssa pitäs olla joku raja..
        Onko tämä sinusta koirallekkaan oikein????? Mielestäni ei todellakaan ole luontokappaleelle hyväksi. Ilmeisesti sinä sitten sellaisenki hyväksyt jos kyseessä on ns.koirien rakastaja..
        Herää ja huomaa ettei kaikki valita turhasta.
        Huomasitko muuten kun kirjoitin aiemmassa että meillä on täällä talossa kolme kilttiä koiraa joita mulla on tapana paijata...??????????
        En siis edelleenkään ole mikään koira vihaaja!

"En vetänyt oikeuteen koska luulin että poliisille ilmoittaminen riittäisi häätöön taloyhtiöstämme." Hmmm...Miksi ihmeessä nainen pitäisi häätää jos hänen koiransa on purrut sinua? Agressiivinen koira joka on ympäristölleen vaarallinen pitäisi lopettaa. Mutta miksi nainen pitäisi häätää? Siksikö kun hän on entinen narkomaani?

• horjuvainen
        vastaus... kirjoitti:

"En vetänyt oikeuteen koska luulin että poliisille ilmoittaminen riittäisi häätöön taloyhtiöstämme." Hmmm...Miksi ihmeessä nainen pitäisi häätää jos hänen koiransa on purrut sinua? Agressiivinen koira joka on ympäristölleen vaarallinen pitäisi lopettaa. Mutta miksi nainen pitäisi häätää? Siksikö kun hän on entinen narkomaani?

Miksi takerrut naiseen kun puhumme koirasta..??
        Etkös sä niitä fanaattisesti ollut puolustamassa vai huomasitko kuinka tyhmää se on ja vaihdat lahopäiden puolustamisen..Voi jessus tollasia..
        Miks ylipäänsä yrität tollasta selittää ku just kirjotin et mua ei se muija ja sen touhut kiinnosta vain se et sen koira on sekopää ja mun mielestä se sais häipyä sen koiransa kanssa kun ei sitä kerran ITSE ÄLYÄ lopettaa..ja heti kun pääsen tästä talosta niin ei kiinnosta enää senkään vertaa se on näiden muiden onelma jotka tänne jää.
        Ja sillä narkkari tarkoitus jutulla oli EDELLEEN tarkoitus vain painottaa sitä ettei tämä henkilö mielestäni (eikä monen muunkaan mielestä) ole ihan täysissä henkisissä voimissa, eikä pystyväinen hoitamaan vaativaa koiraa kun on lopettanut touhunsa niin myöhään että aivot liuenneet ties minne.
        Enkä muuten ole ainoa joka sitä koiraa inhoaa. Olen vain ainoa joka on vienyt asian eteenpäin.
        Kyseistä koiraa on myös uhattu ampua yms..Ja minä en ole se uhkailija.
        Täällä meiän asuinalueella sitäpaitsi on paljon tuttujakin entisiä narkkareita..Mua ei kiinnosta kuka tekee mitäkin sulattaakseen omat aivonsa KOITA JO TAJUTA SE! Mua EDELLEEN ärsyttää se koira ja se miten tämä ihminen sitä koiraa kohtelee ja miten se koira (todennäköisesti kohtelun vuoksi) käyttäytyy. En mä halua pahaa koirille ja tykkään koirista, alunperin kannoin vihaa tälle henkilölle juuri sen koiran hakkaamisen takia ja nyt siksi ettei hän osaa viedä päästään seonnutta koiraa lopetettavaksi.
        Koita nyt jo käsittää se ja lopettaa tuo ihme akti..
        Kumma pakko puolustaa jotain asiaa mist ei kuitenkaan tiedä mitään.
        Sulla taitaakin vaan kiikastaa siitä et jossain on puutetta ja pahasti..Vähemmästäkin menee pipo piukialle ja eksyy asiasta xD

• =))
        horjuvainen kirjoitti:

Miksi takerrut naiseen kun puhumme koirasta..??
        Etkös sä niitä fanaattisesti ollut puolustamassa vai huomasitko kuinka tyhmää se on ja vaihdat lahopäiden puolustamisen..Voi jessus tollasia..
        Miks ylipäänsä yrität tollasta selittää ku just kirjotin et mua ei se muija ja sen touhut kiinnosta vain se et sen koira on sekopää ja mun mielestä se sais häipyä sen koiransa kanssa kun ei sitä kerran ITSE ÄLYÄ lopettaa..ja heti kun pääsen tästä talosta niin ei kiinnosta enää senkään vertaa se on näiden muiden onelma jotka tänne jää.
        Ja sillä narkkari tarkoitus jutulla oli EDELLEEN tarkoitus vain painottaa sitä ettei tämä henkilö mielestäni (eikä monen muunkaan mielestä) ole ihan täysissä henkisissä voimissa, eikä pystyväinen hoitamaan vaativaa koiraa kun on lopettanut touhunsa niin myöhään että aivot liuenneet ties minne.
        Enkä muuten ole ainoa joka sitä koiraa inhoaa. Olen vain ainoa joka on vienyt asian eteenpäin.
        Kyseistä koiraa on myös uhattu ampua yms..Ja minä en ole se uhkailija.
        Täällä meiän asuinalueella sitäpaitsi on paljon tuttujakin entisiä narkkareita..Mua ei kiinnosta kuka tekee mitäkin sulattaakseen omat aivonsa KOITA JO TAJUTA SE! Mua EDELLEEN ärsyttää se koira ja se miten tämä ihminen sitä koiraa kohtelee ja miten se koira (todennäköisesti kohtelun vuoksi) käyttäytyy. En mä halua pahaa koirille ja tykkään koirista, alunperin kannoin vihaa tälle henkilölle juuri sen koiran hakkaamisen takia ja nyt siksi ettei hän osaa viedä päästään seonnutta koiraa lopetettavaksi.
        Koita nyt jo käsittää se ja lopettaa tuo ihme akti..
        Kumma pakko puolustaa jotain asiaa mist ei kuitenkaan tiedä mitään.
        Sulla taitaakin vaan kiikastaa siitä et jossain on puutetta ja pahasti..Vähemmästäkin menee pipo piukialle ja eksyy asiasta xD

Tuohan olikin melko klassinen veto, tuo puute-jutska. =)

Muuten, kumpaa sinä inhoat enemmän, tuota "lahopäätä" vai hänen koiraansa?

Vaikutat itse hieman epätasapainoiselta, ja nimimerkkisi taitaa kuvata mielenterveytesi tilaa.

Mutta ehdottomasti, jos koira puree jotakuta, ei asiaa kannata jättää sikseen. Se aiheuttaa vain kaunaa ja katkeruutta jälkeenpäin, kuten sinulle on käynyt.

• Horjua voi monella tavalla x)
        =)) kirjoitti:

Tuohan olikin melko klassinen veto, tuo puute-jutska. =)

Muuten, kumpaa sinä inhoat enemmän, tuota "lahopäätä" vai hänen koiraansa?

Vaikutat itse hieman epätasapainoiselta, ja nimimerkkisi taitaa kuvata mielenterveytesi tilaa.

Mutta ehdottomasti, jos koira puree jotakuta, ei asiaa kannata jättää sikseen. Se aiheuttaa vain kaunaa ja katkeruutta jälkeenpäin, kuten sinulle on käynyt.

Ei sillä ollut mitään suurempa klassisuutta tai muutakaan tarkoitus hakea, totesin vaan kun siltä tuntuu että jostain puristaa ja pahasti..
        -Lahopäätä joka on tehnyt koirastaan tuollaisen..Oliko riittävän selkeästi sanottu..?
        Ei se itseasiassa kuvaa kyllä sitä, kiitos vain.
        Se on ihan tollanen sisäpiiri vitsi jota en tässä kyllä ala selvittelemään, tyydy siis siihen että kaikki eivät ole maijuja ja paavoja yms.niceiltään :D
        Miksi siis kuulutat kaikki hirteen sun muuta jos itsekkin sentään olet koiran tuomiolle laittamassa??? Eihän ne siis kuitenkaan ole nekään luontokappaleet täydellisiä...?
        Ei kaikkia koiria kuitenkaan voi pelastaa muutakuin omistajiltaan...
        En halua pahaa yhdellekkään koiralle mutta se koira ei ole terve ja paimentaa koko ajan emäntäänsä, ruikkii alleen kun pelästyy yms. se koira ansaitsisi mielestäni jo mennä vihreämmille niityille ja emännälle eläintenpito kielto, ettei pilaa enää toisen koiran elämää.
        Ja vaikka pelkään ja inhoan kyseistä koiraa sen agressiivisuuden vuoksi en silti hyväksy sitäkään kun sen emäntä kyselee tuolla baarissa et miten koiran voi kotona lopettaa ja hakkaa sitä koiraansa..Sekin jo kertoo jotain mielestäni....
        Ihme et joku puolustaa tollasta touhua.

• hyökänneet
        horjuvainen kirjoitti:

Unohdin tuohon laittaa että kyseinen koira siis puri kunnolla niin että tuli verta, älkää siis vedotko myöskään näykkäilemisiin ja sitten vielä se että tämä sekarotuinen (minulla ei ole myöskään niitä vastaan mitään meiällä on ollut 2 sekarotuista) koira on vielä saksanpaimen koiran kokoinen ja sillä on sen verran isot leuat että meillä saa pelätä tämän talon lastenkin vuoksi.
        Tämä siksi ettei tarvii tulla mulle änkyttää et se on kumminki joku pieni puudeli ja minä en ole tottunut koiriin. Meillä on ollut myös mettä koiria ja minua on purtu usein mutta tämä puree ilman mitään syytä ja on arvaamaton..

Kimppuun käyneistä koirista tulisi aina ilmoittaa poliisille!

Vaikka itse olisi selvinnyt hengissä ja ilman suuria vahinkoja, niin ei välttämättä tapahdu seuraavalle uhrille.

• horjuvainen
        hyökänneet kirjoitti:

Kimppuun käyneistä koirista tulisi aina ilmoittaa poliisille!

Vaikka itse olisi selvinnyt hengissä ja ilman suuria vahinkoja, niin ei välttämättä tapahdu seuraavalle uhrille.

Tuossa muuten kirjoitinkin että poliisi kutsuttiin paikalle..Jos meinaan mun tapausta tarkoitat..
        Muistaakseni joku sanoi et se on kahdesta poikki et poliisit vie mukanaan koiran..En tiedä varmasti sanoa..Mut olen kyllä täysin tietoinen tästä että poliisit on sitäkin varten.

• eaf
        horjuvainen kirjoitti:

Tuossa muuten kirjoitinkin että poliisi kutsuttiin paikalle..Jos meinaan mun tapausta tarkoitat..
        Muistaakseni joku sanoi et se on kahdesta poikki et poliisit vie mukanaan koiran..En tiedä varmasti sanoa..Mut olen kyllä täysin tietoinen tästä että poliisit on sitäkin varten.

No niinko yleisesti tarkoitin, en tapaustasi.

• Pii

>>Mä en ymmärrä ketä häiritsee päivällä kun koira haukkuu.>>

Esimerkiksi vuorotyötä tekevää tai tenttiin lukevaa opiskelijaa.

Kerrostalossa asuessa täytyy osata asua muitakin ajatellen. Jos haluaa omaa rauhaa ja eroon vittumaisista naapureista, kannattaa muuttaa omaan taloon erämaahan. Uskoakseni myös koirat pitävät tästä vaihtoehdosta enemmän. Tietysti myös naapureittesi olisi ainakin kertomaasi luottaen pitänyt ajatella sinua, ja antaa hiukan aikaa kouluttamiseen. Mutta kysymys kuuluukin, kuinka paljon aikaa? Sekin on niin suhteeton käsite, jos on ollut jo pitkään närkästynyt samaan räksytykseen.

• Kärsijä

Kuulehan "djmemmu".

Myös päivällä jatkuvasti haukkuva koira häiritsee kaikkia jotka päivisin ovat kotosalla,paitsi ei tietenkään haukkuvan koiran omistajaa!

Päivisin haukuntaa joutuvat kuuntelemaan esimerkiksi opiskelijat jotka yrittävät keskittyä kokeiden lukemiseen.

Siitä kärsii myös eläkeläiset, sairauslomalla olevat, sekä työttömät ihmiset.

On olemassa myös yö-työntekijöitä,joiden on myös joskus levättävä.

OLETKO KOSKAAN KUULLUT HEISTÄ?

• Kärsijä
        nolla. kirjoitti:

voi vittu te ihmiset ootte kyllä pikkutarkkoja eiköhä maailmassa tapahdu paljon enemmänkin pahaa kun koiran haukkuminen! se on koiran tapa viestiä itsensä olemassa olosta!ajatelkaas eikö koiran haukkuminen ole mukavampi ratkasu ku joku teinien biletys!kyllä on. miksi teette tästä näin vitun suuren numeron maailmassa on sotia,sairauksia,kodittomia ja köyhyyttä.köyhä olisi mielissään kun saisi katon päänpäälle vaikka sitten räksyttävän koiran yläpuolelle asumaan.mutta te lellityt kaiken saaneet ihmiset ajattelette vain itseänne ettekä yhtään sitä jokajoutuu koirastaan luopumaan teidän itsekkyyden takia!!!!!jos teidä vauva itkee soittaako naapuri isännöitsijälle että myy äpärä pois!ei.koska vauva oppii niin myös koira mutta ei sekään perkele ole mikään kone joka sekunnissa oppii. kärsivällisyyttä kiitos ja menkää itteenne!

Maailmassa on paljon pahaa kuten kirjoitit,mutta harva teini kuitenkaan pilettää jatkuvasti yötä-päivää vuodesta-toiseen,kuten te koirien omistajat annatte sen pikkukultsinne räksyttää.

Miksikö teemme tästä koirien haukkumisesta niin vitun suuren numeron,vaikka on sotia,sairauksia,kodittomia ja köyhyyttä.?

SIKSI ETTÄ TE KOIRAIHMISET OLETTE TEHNEET SIITÄ NIIN VITUN SUUREN ASIAN,ETTÄ SE ON MUODOSTUNUT JO MONISSA KAUPUNGEISSA NIIN VITUN SUUREKSI ONGELMAKSI!!!

SEN VUOKSI MEIDÄN MONEN MIELESTÄ NE MUUN MAAILMAN SODAT OVAT MUIDEN MAIDEN SOTIA,JOISTA HE SAAVAT YRITTÄÄ ITSE SELVIYTYÄ.

SUOMESSA EI MINUN TIETÄÄKSENI OLE TÄLLÄ HETKELLÄ SOTAA,ELLEI SITTEN TÄTÄ TEIDÄN AIHEUTTAMAA KOIRANPASKASOTAA OTETA HUOMIOON,MUTTA SE SOTA ON AINOASTAAN JA VAIN TEIDÄN KOIRAIHMISTEN AIKAANSAAMA!

SAIRAUKSIIN,ASUNNOTTOMUUTEEN JA KÖYHYYTEEN PUUTUTAAN KYLLÄ MONIN TAVOIN ERI TAHOILLA,MUTTA TE KOIRIEN OMISTAJAT ETTE VAIVAUDU TEKEMÄÄN MITÄÄN PASKOJENNE KERÄÄMISEN TAI MELUAMISHÄIRIÖIDENNE POISTAMISEEN,MUTTA OLETTE KUITENKIN NIIN SAATANAN USEIN MÄRISEMÄSSÄ ETTÄ KOIRAVERO PITÄISI POISTAA!

Tuskin kovinkaan moni on vaatimassa koiran lopetusta,tai edes sen pois antoa,mutta...

VAADIMME KYLLÄ JATKUVAN MELUAMISEN LOPPUMISTA SEKÄ NIIDEN PASKOJEN KERÄÄMISTÄ!!!

Joten kyllä sinunkin olisi syytä hankkia sellainen pieni,aina mukana kulkeva taskupeili johon voisit itse välillä vilkaista.
        Peilin hinta Tiimarissa 0.20€ ,ei paha hinta.

• Nimetön
        Kärsijä kirjoitti:

Kuulehan "djmemmu".

Myös päivällä jatkuvasti haukkuva koira häiritsee kaikkia jotka päivisin ovat kotosalla,paitsi ei tietenkään haukkuvan koiran omistajaa!

Päivisin haukuntaa joutuvat kuuntelemaan esimerkiksi opiskelijat jotka yrittävät keskittyä kokeiden lukemiseen.

Siitä kärsii myös eläkeläiset, sairauslomalla olevat, sekä työttömät ihmiset.

On olemassa myös yö-työntekijöitä,joiden on myös joskus levättävä.

OLETKO KOSKAAN KUULLUT HEISTÄ?

en ole kyllä tainnut kuulla! kerrotko hieman lisää niistä ihme opiskelijoista ja muista kummista? :)

• kerran haukkuvan

Koirani haukkuu kotona ollessaan, tulin kaverini kyydillä kotiin, ja hän jätti minut eri kohtaan kuin normaalisti, joten kuulin kun koira haukahteli.
      Mutta mistäpä tuollaistakaan tietäisi kun kotiin tulee niin koira on ihan hiljaa...
      Nykyään tosin haukku saattaa kuulua kun oven avaa, ja sitten hiljenee täysin (koira on kauempana huoneessa).

• xXxXxX

kuuntelee kotonaan esim. viereisessä huoneessa koiransa haukkumista? Omistaja voi vaientaa koiransa ärsyttävästä haukkumisesta ,mutta seinän takana oleva naapuri on voimaton ja joutuu tyytymään kuunteluun vaikka hermot menee!!!!Eli ne lemmikin huonot puolet ainoastaan tulee naapureille..haukkuminen,ulvominen,ym.

• grayaland

Naapurien koirien räksytystä (3 kpl)olen 2 vuotta kuunnellut..isäntä sanoi minulle, siihen että "sellaista se on"..kun mainitsin että lapsiani ja minua se häiritsee.
      Useasti olemme heränneet ennen kuutta aamulla meno jatkuu koo päivän välillä vähemmän välillä enemmän..ulos koiria vedessään yöllä piskit räksyttävät kun älyköyhät...sekä usein jos he menevät polttamaan yöllä sitä penteleen syöpäkäärylettä niin koirat saavat jonkinsortin idioottikohtauksen.
      En ole koskaan pitänyt koirista mutta nyt olen jo koiravihaaja syystä että noi naapurin piskit ovat saaneet sen aikaan ja se mies.
      Tänään lenkille mennessä huomasin jonkun kapisen piskin kusseen tuohon meidän eteen...voisinkin laittaa siihen kulmaan rotanmyrkkyä tai vähintään kyltin että tähän ei kusta!!
      Onko paljon vaadittu pistää ne koiranpaskat pussiin ja muualle tai sitten todellakin paskattaa/kusettaa niitä muualla kun ihmisten kulkureiteillä sekä lasten leikkipaikkojen äärillä ja toisten asuntojen edessä.!!???
      OMISTAJAT huomio..jollette viitsi kasvattaa rakkaita kullannuppujanne,niin vesikauhuiselta kuulostavien räksytyskohtauksien kuin niiden ulosteiden korjaamiseen niin miksi helvetissä te otatte niitä piskejä.?
      KASVATTAKAA ne jotta naapureista ei tulisi vittumaisia koirienne tähden.
      Koska siis koiranne sen vitutuksen saavat aikaan..
      Tai tarkemmin katsottuna teidän se vika on..
      Mutta turhaan mä tässä vuodatan tai kiroilen..mikään ei muutu.
      Koirat omakotitaloihin!!!!!

• lapset

omakotitaloihin!!!

• tehneet sinusta vittumaista,

kyllä sinä sellainen olet ollut ihan varmasti ennenkin. Sinun kannattaisi itsesi vuoksi tulostaa tuo oma kirjoitukseis ja varata aika psykiatrille. Hän varmaan lukisi mielellään kirjoituksesi ja voisitte yhdessä paneutua siihen mistä suuri vihasi pohjimmiltaan kumpuaa.

• minä vain

Kovasti täällä haukutaan koiria ja kuinka ne vievät tuhoon tämän yhteiskunnan. Meidän taloyhtiössä muutama koira, toki välillä haukkuvat mutta isomman metelin täällä pitävät ihmiset, jotka tappelevat kännipäissään, paiskovat ovia oli sitten kell mitä vaan...Pitäs varmasti ihmisetkin viedä johonkin tapakoulutukseen...

• turhasta

Et varmastikaan valita turhasta. Se on ikävää että juodut kärsimään koiraihmisten itsekkyydestä.

• ikävää
        turhasta kirjoitti:

Et varmastikaan valita turhasta. Se on ikävää että juodut kärsimään koiraihmisten itsekkyydestä.

että jotkut joutuvat kärsimään lapsiperheiden itsekkyydestä. Jos joku ei halua itselleen vauvaa, niin tarvitseeko sitten kuunnella sen naapurin haluamaa vauvaa? Ihan sama, kun jotkut eivät halua koiraa, eivätkä halua myöskään kuunnella sen naapurin koiraa.

• te ihmiset

teette niitä keskellä yötä VITTUMAISIA kiljuvia koliikkivauvoja? Arsenikkia vauvan ruokaan, niin johan hiljenevät!
        Tätä en sanonut sitten tosissani, mutta mietippä vähän, me kaikki emme siedä VITTUMAISTEN vauvojenne itkua ja VESIKAUHUISTEN VITTUMIAISTEN kakaroidenne kiljumista kaikenpäivää pihalla tai sisällä talossa. Emmekä VITTUMAISTA äänekästä televisiotanne, stereoitanne, yöllisii VITTUMAISII vessassakäyntejänne, pesukoneen ja pölyimurin meteliä, VITTUMAISTENNE mattojennne tamppaamista aamu seitsemältä, tai ylipäätänsä mattojen tammpaaamista! VITTUMAISTEN miestennne kännisii örinöitä, emmekä VITTUMAISTEN akkojen rääkymisiä. Kyllä me suomalaiset sitten ollaankin VITTUMAISEN suvaitsematonta kansaa!!! EIKÖHÄN PAINETA NAPPIA JA TUHOTA KOKO VITTUMAINEN SUOMI!

• ewarfawe

Jos koiranomistajat eivät pysty pitämään koiria kurissa ja elämään asiallisesti muiden joukossa, ei ole vaikea arvata, mitä siitä pidemmällä tähtäimellä seuraa: koirat kielletään!

Ensin kiellettiin tupakointi ja kohta sen perässä koirat.

• kolmas...

valtakuntakin.Muuten, tupakointia ei ole kielletty... ;)

• valtakunta

• koiraihmiset

• ..............................

Moni koiran omistaja todellakin näyttää ottavan hernettä nenuun ja jotkut jopa alkavat puolustelemaan itseään syyttämällä muita, jos joku julkeaakin tulla huomauttamaan siitä omasta puppelista.
      Kerrostalossa nyt tietenkin aina kuuluu niitä elämisen ääniä, joten täydellistä hiljaisuutta vaativien on todellakin syytä muuttaa jonnekkin haja-asutusalueelle.
      Kovasta ja jatkuvasta metelöinnistä päivällä ja metelöinnistä yöllä on tietenkin jokaisella oikeus valittaa. Lähti se sitten lemmikistä tai ihmisestä. Kerrostalossa kun nyt vaan joutuu ottamaan muitakin huomioon ja elämään sen mukaan oli se asunto miten oma tahansa. Joillakin vaan näyttää olevan ylitsepääsemätöntä tajuta se.

• horjuvainen

Tuossa viestissä oli asiaa. Minun mielestäni jokainen saa pitää oman elämänsä äänet ominaan enminä niistä valita ku taatusti itsekkin aiheutan ääntä.
        Mutta pitää ottaa aina huomioon muut niinkuin ne asuis samas kämpäs.
        Itselläni on ollut poikkeuksellisen paljon etäpäiviä koulusta ja jos olen aamuneljältä kuitenkin herännyt miehen kanssa samaanaikaan niin en minä kuitenkaan ole alkanut esim.imuroimaan tai pesemään pyykkiä vaikka mieli olisikin tehnyt. Enkä pistä töllöä huutamaan vaikka sitä katselenkin aamuisin.
        Jos lähden aamu viideltä lenkille en paiskaa ovea kiinni vaan normaalisti suljen sen, en siis myöskään pyri siihen että ääneti kulkisin..

• TT.

Miksi niin moni takertuu siihen kerrostaloasumiseen.

Kyllä sitä muiden huomioon ottamista tulisi ajatella ihan kaikissa asumismuodoissa,on se sitten kerrostalo,rivitalo,omakotitalo,tai vaikka vaan teltta.

Kovin moni kerrostaloasukas näkyy tässä,niin kuin monissa muissakin keskusteluissa ajattelevan vain sitä omaa viihtyvyyttä,ja on sitä mieltä,että koiraihmisten tulisi muuttaa omakotitaloon.

Ei se niin ole!

Me omakotitaloasukkaat emme hyväksy koirien metelöintiä emmekä paskaa yhtään sen enempää,kuin te kerrostaloasukkaatkaan,joten turha koiraihmisiä on omakotitaloihin usuttaa.

Sama pätee myös maaseudulla jossa voi naapureiden välimatkat olla melko pitkiäkin.
        Koiran haukunta kantautuu todella pitkien matkojen päähän siellä missä se ei huku muun melun sekaan,joten kyllä se jatkuva haukunta häiritsee myös maaseudulla.

EI SIIS KOIRIA OMAKOTITALOIHINKAAN!!!

• horjuvainen
        TT. kirjoitti:

Miksi niin moni takertuu siihen kerrostaloasumiseen.

Kyllä sitä muiden huomioon ottamista tulisi ajatella ihan kaikissa asumismuodoissa,on se sitten kerrostalo,rivitalo,omakotitalo,tai vaikka vaan teltta.

Kovin moni kerrostaloasukas näkyy tässä,niin kuin monissa muissakin keskusteluissa ajattelevan vain sitä omaa viihtyvyyttä,ja on sitä mieltä,että koiraihmisten tulisi muuttaa omakotitaloon.

Ei se niin ole!

Me omakotitaloasukkaat emme hyväksy koirien metelöintiä emmekä paskaa yhtään sen enempää,kuin te kerrostaloasukkaatkaan,joten turha koiraihmisiä on omakotitaloihin usuttaa.

Sama pätee myös maaseudulla jossa voi naapureiden välimatkat olla melko pitkiäkin.
        Koiran haukunta kantautuu todella pitkien matkojen päähän siellä missä se ei huku muun melun sekaan,joten kyllä se jatkuva haukunta häiritsee myös maaseudulla.

EI SIIS KOIRIA OMAKOTITALOIHINKAAN!!!

En siedä minäkään ja omistan koiran...
        Haukkupannat ja paskapussit on keksitty yleisen viihtyvyyden vuoksi.
        Todella mukavaa asua täällä ku mummot kyttää et siin menee taas yks paska linko kun suurin osa täällä kulkevista ulkoiluttajista jättää koissun jätökset vaikka keskelle sitä kävelytietä. (Toisinaan on semmosia kasoja et pieni hevonen jää toiseksi ku valtava koira vääntää keskelle tietä)
        Meidän koiran kakat siivotaan AINA.
        Ja jos ei haukku muuten lopu niin sitten on panta koulutukseen ostettava (NIITÄ VOI SIIS MYÖS VUOKRATA, EI KUKAAN VOI SIIS VEDOTA RAHAAN JA ÄLKÄÄ OSTAKO NIITÄ KOIRIA JOS EI OLE NIITÄ VARAA PITÄÄ JA KOULUTTAA), ei ole naapureita syyttäminen jos ei koiran haukkua kestä kun en itsekään tahdo kuunnella omani enkä kenenkään muunkaan koiran haukkumista. VARSINKAAN sisällä.
        Jotain rajaa jokasen omistajan ja vihaajan touhuihin, sopua on turha odottaa mut koitetaa ny ees pystyä elämään yhdes......

• Alakerrasta

Tunnut olevan samaan aikaan jouten kuin naapurisi haukku, joten tee hyvä teko itsellesi, naapurillesi ja haukulle, lähtekää lenkille. Koira on hiljaa ja innoissaan lenkkikaverista ja itselläsi kunto nousee kohisten.

• olen näet

iltatyöläinen, joten nukun (tai yritän) nukkua silloin, kun koira aloittaa haukkumisensa. Ja siks toisekseen, mulla on muutakin tekemistä kuin ulkoiluttaa koiria.

• minä vain
        olen näet kirjoitti:

iltatyöläinen, joten nukun (tai yritän) nukkua silloin, kun koira aloittaa haukkumisensa. Ja siks toisekseen, mulla on muutakin tekemistä kuin ulkoiluttaa koiria.

Olisiko pitänyt silloin miettiä,kun koiran ottaa mitkä vat resurssit hoitaa sitä, sillä synkkä totuushan on että koiran pitää päästä ulos muutenkin kuin vain pissalle tai kakalle...meillä ulkoilutetaan koiraa 2 tunnin välein ja kovin tuntuu tyytyväiseltä, eipä hauku oikeastaan ollenkaan ei edes silloin kun on yksin kotosalla(tämä vahvistettu naapureilta).

• tarkemmin
        minä vain kirjoitti:

Olisiko pitänyt silloin miettiä,kun koiran ottaa mitkä vat resurssit hoitaa sitä, sillä synkkä totuushan on että koiran pitää päästä ulos muutenkin kuin vain pissalle tai kakalle...meillä ulkoilutetaan koiraa 2 tunnin välein ja kovin tuntuu tyytyväiseltä, eipä hauku oikeastaan ollenkaan ei edes silloin kun on yksin kotosalla(tämä vahvistettu naapureilta).

ketjua. Ei tietääkseni ole naapureiden asia viedä toisten koiria ulos.

• minä vain
        tarkemmin kirjoitti:

ketjua. Ei tietääkseni ole naapureiden asia viedä toisten koiria ulos.

Minulleko tarkoitit sen, että koiria ei kait naapurien pitäisi ulkoiluttaa. Sitten on vähän paremmin itsesi luettava, sillä en todellakaan ole kirjoittanut että toisten pitäisi viedä koiraa ulos. En edes antaisi rakasta ystävääni sekopäisten naapureideni ulkoilutettavaksi:)

• tarkemmin :)
        minä vain kirjoitti:

Minulleko tarkoitit sen, että koiria ei kait naapurien pitäisi ulkoiluttaa. Sitten on vähän paremmin itsesi luettava, sillä en todellakaan ole kirjoittanut että toisten pitäisi viedä koiraa ulos. En edes antaisi rakasta ystävääni sekopäisten naapureideni ulkoilutettavaksi:)

Kopioin nyt tähän:
        ---------------------------------
        Vie haukku lenkille
        Kirjoittanut: Alakerrasta 19.2.2007 klo 01.03

Tunnut olevan samaan aikaan jouten kuin naapurisi haukku, joten tee hyvä teko itsellesi, naapurillesi ja haukulle, lähtekää lenkille. Koira on hiljaa ja innoissaan lenkkikaverista ja itselläsi kunto nousee kohisten.

ei onnistu
        Kirjoittanut: olen näet 19.2.2007 klo 01.10

ulos vaan:)
        Kirjoittanut: minä vain 19.2.2007 klo 11.41

Ainakin, jos tuo kirjoituksesi meni oikeaan kohtaan, niin silloin kirjoitit sen ihmiselle, jonka naapurin koira haukkuu... :)

• on mulla

Ja minulla on siihen hyvät perustelut. Lapsena
      minua puri koira kaksi kertaa. En voi sietää
      kovasti kuuluvaa koiran haukuntaa. Haukunnan
      "sykäykset" ovat niin voimakkaita ja vihaisia
      että vähemmästäkin sitä säikähtää. Kun lähellä
      haukkuu koira niin pelkään että jos se sattuu
      pääsemään irti niin se voi hyökätä kimppuuni.
      Pahinta on jos joutuu kotinsa tontilla tai
      kerrostalon rappukäytävällä/pihamaalla
      pelkäämään. Vihaisesti haukkuvan koiran
      omistaja on yleensä itse vihainen idiootti!
      Koirabuumi on täysin käsittämätön, mutta
      maailmallahan on tapana pahentua koko ajan,
      tässäkin asiassa. Pitäisi saattaa voimaan
      laki, jonka mukaan koiran omistajan pitäisi
      kuulla naapureita. Tällä vältyttäisiin monelta
      naapurikiistalta.

• horjuvainen

En pelkää muita koiria mutta tämä meidän alakerrassa asuva mamman mussukka on niin ennalta arvaamaton ja vihamielinen että sitä ei voi muuta ku pelätä. Onneksi me nyt etsimme asuntoa muualta, ei tarvitse enää pelätä kyseistä koiraa.
        Esim. En uskalla mennä portaita koska kerran mennessäni olin kerrosten välissä ja mamma koiransa kans tuli hissillä..Avasi hissin oven niin koira hyökkäsi suoraan mua kohti rähjäten hampaat irvissä. (koira siis on saksanpaimenen kokonen)
        Tämä samainen koira on siis jo kerran minua purrut sillonkaan en käyttäytnyt koiraa kohtaan uhkaavasti. /en edes katsonut sitä
        Valituksista ei ole ollut hyötyä ja kyseinen koiran omistaja on vaan leimannut meidät koirien vihaajiksi. Ei tainnut nähdä meitä sillon kun meillä vielä oli koira tässä samassa asunnossa.

• Slurp!
        horjuvainen kirjoitti:

En pelkää muita koiria mutta tämä meidän alakerrassa asuva mamman mussukka on niin ennalta arvaamaton ja vihamielinen että sitä ei voi muuta ku pelätä. Onneksi me nyt etsimme asuntoa muualta, ei tarvitse enää pelätä kyseistä koiraa.
        Esim. En uskalla mennä portaita koska kerran mennessäni olin kerrosten välissä ja mamma koiransa kans tuli hissillä..Avasi hissin oven niin koira hyökkäsi suoraan mua kohti rähjäten hampaat irvissä. (koira siis on saksanpaimenen kokonen)
        Tämä samainen koira on siis jo kerran minua purrut sillonkaan en käyttäytnyt koiraa kohtaan uhkaavasti. /en edes katsonut sitä
        Valituksista ei ole ollut hyötyä ja kyseinen koiran omistaja on vaan leimannut meidät koirien vihaajiksi. Ei tainnut nähdä meitä sillon kun meillä vielä oli koira tässä samassa asunnossa.

Vilkaisin galleriasivuasi. Ei kestäisi kauaa....
        ...ei kestäisi.....ei..eiiiiiih...Spruits!

• horjuvainen
        Slurp! kirjoitti:

Vilkaisin galleriasivuasi. Ei kestäisi kauaa....
        ...ei kestäisi.....ei..eiiiiiih...Spruits!

Mikä olikaan ikä jos saa kysyä?

• väärissä käsissä

"Nelijalkainen tappaja asuu ihmisen olohuoneessa. Koiran puremaan tai kolhaisuun on Suomessa kuollut ainakin kymmenen ihmistä vuosina 1998–2006."

Lähde: Helsingin Sanomat 17.1.2007

• ja risat
        horjuvainen kirjoitti:

Mikä olikaan ikä jos saa kysyä?

Himot ne on hiirelläki :) Sinkkinappi
        päivässä kiihdyttää hormonitoimintaa :)

• horjuvainen
        ja risat kirjoitti:

Himot ne on hiirelläki :) Sinkkinappi
        päivässä kiihdyttää hormonitoimintaa :)

Niinhän ne on juu..Hiirelläkin..
        Ehkä kannattas silti jättää napit pois..Tiiä mitä sattuu vahingossa käymään x)
        Äiti saattaa löytää jotain suttua lakanoista xD

• Nummi-Pusula, Retlahti

terve,

kohtalotovereita ollaan. Meidän naapurissa on taas jälleen koiria, monta kappaletta, jotka haukkuvat aamuin illoin. Hetken aikaa oli rauha, entiset koirat vissiin oli niin vanhoja, että kuolivat vanhuuttaan. Yhtä Sindiä ainakin taluttivat niin kauan, kun jalat yhtään kantoi, ajattelin jo että pitää pian soittaa eläinsuojeluun jos vielä sitä koiraparkaa raahaavat maantiellä.

Ei ole kovin mukavaa kun jatkuvasti koirat haukkuvat, mutta ei olla vielä valitettu minnekään. Eikä oikein tiedä mihin valittais, poliisi kai se oikea osoite olis..... kuka tietäis kertoo.

• vähän

tärkeempääkin tekemistä kuin hoitaa haukkuvien koirien juttuja. Eiköhän se taloyhtiön isännöitsijä ole yleensä parempi.
        Eri juttu sitten on jos kyse on omakotitalosta. Sitten taitaa olla poliisi oikea osoite, mutta ei ne hevillä mitään tee.

• horjuvainen
        vähän kirjoitti:

tärkeempääkin tekemistä kuin hoitaa haukkuvien koirien juttuja. Eiköhän se taloyhtiön isännöitsijä ole yleensä parempi.
        Eri juttu sitten on jos kyse on omakotitalosta. Sitten taitaa olla poliisi oikea osoite, mutta ei ne hevillä mitään tee.

Soitimme poliisit paikalle sen jälkeen kun alakerran koira minua puri. Odotimme tunnin jonka jälkeen kyttikseltä soitettiin että vieläkö siellä poliisia tarvitaan ja sen jälkeen kesti vielä 45 minuuttia.
        Tämä siksi että halusimme asiasta virallisen.
        t:Yksi joka pelkää talon lasten puolesta kun agressiivinen koira ja lahopää emäntä lähtevät liikenteeseen..

• haukkumiseen kyllästynyt
        vähän kirjoitti:

olen samaa mieltä, jotta poliisia tarvitaan tärkeämpiinkin tehtäviin. Näin karkeana huumorina voisin heittää jotta pian tarvii kaiketi kaivaa rotanmyrkyt tai Winchester esiin.......... ei vais, leikki leikkinä, muutoin pian tulee kutsu Lohjan käräjaoikeuteen...

• haukkumiseen kyllästynyt
        horjuvainen kirjoitti:

Soitimme poliisit paikalle sen jälkeen kun alakerran koira minua puri. Odotimme tunnin jonka jälkeen kyttikseltä soitettiin että vieläkö siellä poliisia tarvitaan ja sen jälkeen kesti vielä 45 minuuttia.
        Tämä siksi että halusimme asiasta virallisen.
        t:Yksi joka pelkää talon lasten puolesta kun agressiivinen koira ja lahopää emäntä lähtevät liikenteeseen..

joo, tiedän mitä on kohdata agressiivinen koira. Olin oman, jo edesmenneen, koirani kanssa lenkillä YLEISELLÄ tiellä ja naapurin Sindi-rakki hyökkäsi meidän kimppuun. Koiralta vaahto valui suusta ja meni minun koirani kimppuun. Oma koira meni mun selkäni taa piiloon ja tuo rakki sitten puri minua polveen. Huusin tiellä niin kovasti, että eräs naapuri tuli apuun, onneksi, sitten vasta tuo Sindi-koira pinkoi pakoon meidän kimpusta. Pian tuli koiran omistaja paikalle murahtaen vain että "minne minun koira meni", häntä ei kiinnostanut yhtään miten meille kävi.
        Minä parantelin polvea muutaman viikon ja mietin jotta minnepäin uskallan seuraavan kerran lenkille lähteä... nyt ei ole koiraa enää mutta kyllä nuo naapurin rakit ottaa päähän kun haukkuvat!!!!!!!!!!!!!!!!

• TT.

Paas lukien tämä koko viestiketju alusta loppuun läpi,niin huomaat että yhteyden otto poliisiin on aikalailla turhaa.

Kuten myös eläinsuojeluvalvojaan,jos koiralla vaan on sääntöjen mukaan rakennettu koppi,ja riittävästi ruokaa ja vettä.

Kyllä noista viesteistä löytyy myös vinkkejä,joista saattaisi paremmin olla apua koiraongelmiin.

• haukunnan häiritessä

Jos haukkuminen on pientä, on sitä syytä sietää.

Jos se jatkuvaa, usein toistuvaa ja erityisesti, jos koira haukkuu yöllä tai aikaisin aamulla, on siihen oikeus puuttua kerrostalossa.

Asian ratkaisemista edesauttaa se, että itse käyttäytyy asiallisesti.

Ensiksi kannattaa keskustella koiranomistan kanssa ystävälliseen sävyyn, kertoa että koira haukkuu ja että se kuuluu ja häiritsee. Asia saattaa ratketa tällä, jos koiranomistaja on vastuullinen. Välttämättä näin ei kuitenkaan ole. Mikäli koiran omistaja vähättelee haukkumista, eikä suostu tekemään asialle mitään, kannattaa menetellä seuraavasti.

Pidä (rehellistä) kirjanpitoa koiran haukkumisesta, milloin ja mihin aikaan, kuinka pitkään ja kuinka kovaäänisesti. Jatka kirjanpidon pitämistä vähintään viikkoja. Keskustele muiden naapureiden kanssa siitä, että häiritseekö haukunta heitä, ja jos häiritsee, niin alkakaa ajamaan asiaa yhdessä.

Ilmoittakaa häiriöstä isännöitsijälle ja taloyhtiön hallitukselle. Antakaa kirjanpito heidän nähtäväkseen. Laittakaa mukaan asiallisia perusteluja ja muita asiaan vaikuttavia näkökohtia. Vedotkaa talon järjestyssääntöön.

Taloyhtiö oletettavasti ryhtyy toimenpiteisiin, mutta mikäli näin ei jostain syystä käy, voi asiaa vaatia yhtiökokouksessa käsiteltäväksi (koskee siis yhtiömuotoisia omistusasuntoja).

Ihan ensimmäiseksi ei kannata vaivata poliisia, mutta jos asia ei muuten ratkea, voi tehdä rikosilmoituksen.

• horjuvainen

Kannatan tätä tapaa.
        Mutta tämäkään ei toimi jos ei kaikki koirien entiset/nykyiset mussun mussun omistajat eivät mene itseensä vaan vähättelevät haukkumista.
        En kiellä sitäkään etteivätkö lapset häiritsisi en pidä kummankaan huutamisesta.
        Kummatkin silti aion hankkia vielä joskus.
        Voidaanhan sitäkin silti yrittää että tapetaan meidät ihmiset ja koirat molemmat sukupuuttoon kuohimalla kaikki urokset molemmista lajeista.
        Sitten olisi varmaan rauhamaassa kunnes joku seuraavan asian fanaatikot löytäs sen seuraavan vali vali aiheensa.

• Hauhauhauhauhau....
        horjuvainen kirjoitti:

Kannatan tätä tapaa.
        Mutta tämäkään ei toimi jos ei kaikki koirien entiset/nykyiset mussun mussun omistajat eivät mene itseensä vaan vähättelevät haukkumista.
        En kiellä sitäkään etteivätkö lapset häiritsisi en pidä kummankaan huutamisesta.
        Kummatkin silti aion hankkia vielä joskus.
        Voidaanhan sitäkin silti yrittää että tapetaan meidät ihmiset ja koirat molemmat sukupuuttoon kuohimalla kaikki urokset molemmista lajeista.
        Sitten olisi varmaan rauhamaassa kunnes joku seuraavan asian fanaatikot löytäs sen seuraavan vali vali aiheensa.

Tässäpä teille:rakensimme lähiöön talon jossa n.700 neliön tontit,naapuri keksi laittaa kennelin takapihalleen!Riitaannuimme asiasta pahasti ja lopulta muutimme pois,tosin naapuri muutti ennen meitä.Rakensimme toisen talon metsään haja-asutusalueelle,ihanaan rauhaan,suurelle tontille.Perässä rakensivat koiraperheet ja räkytys alkoi taas kun jokainen haukkuu pihassaan toinen toisilleen!Voisiko joku kertoa että minne pitäisi muuttaa asumaan että pääsee koiranhaukunnasta eroon?
        Kun ei voi asua kerros-,rivi- tai omakotitalossa, eikä myöskään haja-asutusalueella!Korvatulpat on käytössä jo,laitan ne aamuisin kun ensimmäinen rakki päästetään kuselle ovesta!

• horjuvainen
        Hauhauhauhauhau.... kirjoitti:

Tässäpä teille:rakensimme lähiöön talon jossa n.700 neliön tontit,naapuri keksi laittaa kennelin takapihalleen!Riitaannuimme asiasta pahasti ja lopulta muutimme pois,tosin naapuri muutti ennen meitä.Rakensimme toisen talon metsään haja-asutusalueelle,ihanaan rauhaan,suurelle tontille.Perässä rakensivat koiraperheet ja räkytys alkoi taas kun jokainen haukkuu pihassaan toinen toisilleen!Voisiko joku kertoa että minne pitäisi muuttaa asumaan että pääsee koiranhaukunnasta eroon?
        Kun ei voi asua kerros-,rivi- tai omakotitalossa, eikä myöskään haja-asutusalueella!Korvatulpat on käytössä jo,laitan ne aamuisin kun ensimmäinen rakki päästetään kuselle ovesta!

Ei tuokaan nyt mistään kotosin ole luulisi jo lainkin sanovan tuosta jotain!!!
        Mun tuttu asui joskus huskyjen kasvattajan naapurissa ja voi hitto sitä meteliä kun siellä joku ongelma niillä koirilla tuli..:(
        Toiset pässit vaan väittää ettei se ketään voi haitata..

• jos totta on

Nimittäin minulle ja vaimolleni on käynyt-, ja on käymässä juuri näin. Raamatussa koira symboloi
        yleensä pahuutta. Itselläni on koirakammo.
        Seuraava siirtoni on, että laadin ensin itse
        tosihyvinperustellun kirjelmän, jonka kanssa
        sitten lompsin lääkärin/lääkäreiden pakeille
        ja pyydän todistuksen, etten kestä voimakasta
        haukuntaa, ja että pelkään koiria enkä kestä
        sitä että joudun pelkäämään kotonani. Jos onnistuu
        saamaan tällaisen todistuksen, on hyvät
        mahdollisuudet pitää koirat pois lähinaapureista.
        Itse olen sitä mieltä etten siedä lähinaapuria
        ollenkaan, koska kokemus on kertonut karua
        kieltään: naapurisopua on vaikea ylläpitää
        koska naapurin täytyy aina saada tehdä niinkuin
        tahtoo, ja kun menet kerrankin huomauttamaan
        niin ei muuta tarvita.
        Koira-asiasta vielä että pitäisi ehdottomasti
        saattaa voimaan laki joka velvoittaisi
        kuulemaan lähinaapureita jos aikoo hankkia
        koiran.
        Kun myyn taloani, pelkään eniten joutumista
        byrokratian rattaiston hampaisiin, esim. ostaja
        alkaa käräjöimään. Silloin ei pieni köyhä
        ihminen voi tehdä enää mitään.
        Talo pitää ostaa paikasta jossa on riittävästi
        omaa maata joka puolella.
        Mutta monet jopa lähitulevaisuuden ennusteet
        näyttävät epätoivoisilta. Ihminen, muista että
        sinä et jää hautaan koska sinulla on kuolematon
        sielu. Kehoitan kaikkia ihmisiä harkitsemaan
        vakavasti, missä aiotte iankaikkisen elämänne
        viettää!!!
        Gospel power lauloi 80-luvulla: "Ethän kiinny
        maailmaan, se kulkee kohti loppuaan....." ja
        "vihaa, nalkää kuolemaa, maailmamme tarjoaa,
        ja joku kehtaa väittää ettei lainkaan hätää oo..."
        ja "Mä en pelkää ollenkaan, tuhon pilvet nähdä
        saan, kerääntyvän ylle tämän maan..."
        Vanhoista löytyy parhaat. Toivotan kaikille
        Jumalan Siunausta, koska mitään muuta ei kannata
        toivottaa. "Kaikki muu katoaa, Sun Voimas jää"
        (heureka)

Koirakammoinen kolkyt ja risat

• Kärsijä
        jos totta on kirjoitti:

Nimittäin minulle ja vaimolleni on käynyt-, ja on käymässä juuri näin. Raamatussa koira symboloi
        yleensä pahuutta. Itselläni on koirakammo.
        Seuraava siirtoni on, että laadin ensin itse
        tosihyvinperustellun kirjelmän, jonka kanssa
        sitten lompsin lääkärin/lääkäreiden pakeille
        ja pyydän todistuksen, etten kestä voimakasta
        haukuntaa, ja että pelkään koiria enkä kestä
        sitä että joudun pelkäämään kotonani. Jos onnistuu
        saamaan tällaisen todistuksen, on hyvät
        mahdollisuudet pitää koirat pois lähinaapureista.
        Itse olen sitä mieltä etten siedä lähinaapuria
        ollenkaan, koska kokemus on kertonut karua
        kieltään: naapurisopua on vaikea ylläpitää
        koska naapurin täytyy aina saada tehdä niinkuin
        tahtoo, ja kun menet kerrankin huomauttamaan
        niin ei muuta tarvita.
        Koira-asiasta vielä että pitäisi ehdottomasti
        saattaa voimaan laki joka velvoittaisi
        kuulemaan lähinaapureita jos aikoo hankkia
        koiran.
        Kun myyn taloani, pelkään eniten joutumista
        byrokratian rattaiston hampaisiin, esim. ostaja
        alkaa käräjöimään. Silloin ei pieni köyhä
        ihminen voi tehdä enää mitään.
        Talo pitää ostaa paikasta jossa on riittävästi
        omaa maata joka puolella.
        Mutta monet jopa lähitulevaisuuden ennusteet
        näyttävät epätoivoisilta. Ihminen, muista että
        sinä et jää hautaan koska sinulla on kuolematon
        sielu. Kehoitan kaikkia ihmisiä harkitsemaan
        vakavasti, missä aiotte iankaikkisen elämänne
        viettää!!!
        Gospel power lauloi 80-luvulla: "Ethän kiinny
        maailmaan, se kulkee kohti loppuaan....." ja
        "vihaa, nalkää kuolemaa, maailmamme tarjoaa,
        ja joku kehtaa väittää ettei lainkaan hätää oo..."
        ja "Mä en pelkää ollenkaan, tuhon pilvet nähdä
        saan, kerääntyvän ylle tämän maan..."
        Vanhoista löytyy parhaat. Toivotan kaikille
        Jumalan Siunausta, koska mitään muuta ei kannata
        toivottaa. "Kaikki muu katoaa, Sun Voimas jää"
        (heureka)

Koirakammoinen kolkyt ja risat

01.10.2003 voimaan astuneessa järjestyslaissa sanotaan koirakurista seuraavaa:

14 §

Koirakuri

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;
        2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua;

3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.

Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.

Sekä lisäksi meluamisesta:

Yleisen järjestyksen häiritseminen tai turvallisuuden vaarantaminen yleisellä paikalla on kielletty 1) metelöimällä ja muulla vastaavalla tavalla.
        Edellä 1 momentissa tarkoitettu toiminta on kielletty myös muualla kuin yleisellä paikalla, jos toiminnan vaikutus ulottuu yleiselle paikalle.

Raisiossa omakotitaloalueella aamusta-iltaan ja välillä illasta-aamuun kuuluvasta koiran haukunnasta on ilmoitettu viimeisen 10 kuukauden aikana useita kertoja monille eri tahoille,mutta kukaan ei ole oikein halukas puuttumaan ongelmaan.

Liekö syynä koiran omistajan ammatinvalinta?

Meillä täällä Raisiossa on havaittu,että poliisi ja ympäristövirasto suojelevat rikoksen-/häiriön tekijää,jos hän on viraltaan pappi!

Esim.
        12.02.2007 klo 20.25 naapurin koirasta ilmoitettu poliisille 10 tuntia kestäneen haukunnan jälkeen.

Klo 21.27 poliisi ilmoitti,ettei he aijo tehdä asialle yhtään mitään,koska kellonaika on tämä.
        Heidän mielestään koira saa haukkua pihalla niin paljon kuin sielu sietää.

Tämä on vain yksi esimerkki,mutta jos vastaavista häirintätapauksista tehtäisiin lista,
        SE LISTA OLISI LOPUTON!!!

Herää kysymys,että mihin häirityksi tulleen pitäisi ottaa yhteyttä,jos viranomaisetkin asennoituvat asiaan tällä tavalla?

Koiran omistajalle on turha puhua,koska hänen mielestään jatkuva metelöinti on koiran oikeus.

Asiaan ei voi myöskään puuttua eläinsuojelun kannalta,jos koirankoppi on rakennettu sääntöjen mukaisesti ja koiralle on annettu riittävästi ruokaa ja vettä.

Tiedossani on,että alueelta on jo aikaisemmin muuttanut asukkaita pois,kun asioihin ei ole puututtu,tai niiden hoitaminen on kestänyt kohtuuttoman kauan!

Ei ainoa tapa ongelman poistamiseen voi olla häirityksi tulleiden asukkaiden pois muutto,vaan kyllä häiriöntekijälle pitää voida tehdä jotain, joko kaupungin järjestyssäännön tai lain nojalla.

Pihakoirat tulisi kieltää kokonaan eteenkin taajama alueilla, ja kun koira tai kissa laitetaan ulos,sillä tulisi aina olla ihminen seuranaan.

• tästä

Koiranomistajat terrorisoivat nykyisin kaikkialla

• villi länsi

Onneksi Suomi on järjestäytynyt maa, eikä mikään villi länsi. Häirikkökoirat ja häiriköt saadaan kyllä useimmissa tapauksissa ajettua pois!

• horjuvainen
      • minä vain

tämä tosi hyvä piristys tälle palstalle, pieni kevennys ja paljon asiaa, kun osaa katsoa oikealta kantilta. Ja koirako se kaiken pahan alku ja juuri...

• yläkerran koiran

leikkituokio alkoi. Onneksi tänään leikittiin ensimmäisen kerran vasta yhdeksän aikoihin.

Onneksi haukkuminen ja leikkituokio eivät osu samaan aikaan.

• sateenvarjo

Kaikki ihmiset ei tiedä,että niiden koira haukkuu yksin ollessaan.Itse ainakin olin tosi onnellinen kun siitä naapurit kertoivat.Konsteja haukkumisen kokonaan loppumiseksi ei kai kauheasti ole,mutta omilleni auttoi sitruunapanta,joka täräyttää kuonolle sitruunanhajun aina kun koira haukkuu.Nuorempi koirani haukahtelee silti joskus,muttei kuulemma häiritsevästi enää.
      Ja kaupan päälle raikas sitruunantuoksu aina kotiin palatessa ovella vastassa:)

• Horjuvainen:taas ei jaksa k...

Kaikki positiiviset puolet kunniaan :)

• koiranomistajat SADISTEJA

koiranomistajat DOMINOIVIA SADISTEJA. Koirat paskantaa ympäri ämpäri

• Ilmoitusvelvollinen

Yli kahden tunnin eroahdistushaukkuminen lasketaan eläinrääkkäykseksi ja voit ilmoittaa siitä eläinsuojeluviranomaiselle. Varsinkin, jos koira jätetään toistuvasti yksikseen eikä sitä ilmeisesti opeteta sietämään yksinoloa.

• noin sanotaan?

en ole ennen törmännytkään tuollaiseen lakipykälään, missä olisi koiran eroahdistus haukkumisesta.

• TT.
        noin sanotaan? kirjoitti:

en ole ennen törmännytkään tuollaiseen lakipykälään, missä olisi koiran eroahdistus haukkumisesta.

Luultavasti kirjoittaja sekoitti asian kotirauhan häirintään,ja aika on 4 tuntia.

4 tuntia yhtäjaksoisesti kuuluva haukunta luokitellaan kotirauhan rikkomiseksi.

Haukkumista voi kuulua esim. vain 15 minuutin pätkissä,mutta jos aika ylettyy 4 tuntiin vuorokaudessa,kun pätkät laitetaan jonoon,niin se on häirintää josta voi nostaa syytteen.

Näin on kerrottu Turun ja Raision poliisista,sekä eläinsuojeluvalvoja Heidi Leyserin eläinhoitolasta.

• jatkunut?

Oma koirani oli 7v kun muutimme uuteen kotiin ja se haukkui aluksi todella pitkin työpäiviä, vaikkei aikaisemmassa asunnossa naapurien kertoman mukaan inahtanutkaan.
      Muutamassa kuukaudessa se lopulta tottui.
      Kai se vaati hermoja naapureilta, mutta päiväsaikaan kuitenkin saa kuulua ääniä, olisi eri asia jos tekisin yövuorojakin.
      Kyllä esim itse kuulen kaappikellon äänen yläkerran asunnosta joka puolestunti, tottumista se vaati mutta nyt jopa pidän siitä.
      Mutta jos en pitäisi, niin saako kaappikellosta valittaa?? Edellisessä asunnossani naapurin tuulikello kilkatti partsilla ja se teki erään naapurin lähes hulluksi, ei koskaan voi miellyttää ketään näköjään..

• Sinkkuneiti78

Nykyään puhutaan paljon siitä miten perhesuhteet sun muut kärsivät siitä että ihmiset ovat koska tahansa töissä maanantaista sunnuntaihin ja jopa viittä vuoroa saatetaan tehdä.
      Tästä kärsivät myös koirat.
      Itselläni on ollut aina koiria syntymästäni asti ja voin varmuudella sanoa että
      on SAAVUTUS jos saa koiran tottumaan tavalliseen "seitsemästä neljään" työrytmiin.
      Ja sekin on kyllä varmasti monen haukunnan ja naapurin hermon palamisen tulosta.

Se että koiran pitäisi osata olla yksin kotona sekalaisena aikana milloin yöllä milloin päivällä, iltapäivällä tai aamupäivällä, se vaan ei mene koiran jakeluun.
      Koira ei sitä opi ikinä.

Toisen koiran hankkiminenkaan ei auta sillä koirat eivät piittaa toisistaan vaan omistajastaan jota ne pitävät lauman johtajana.
      Koirahan on siis oikeasti susi, sen käytös on täysin verrattavissa susiin.
      Susilauma ei tee mitään itsenäisesti vaan kaikessa ne apinoivat laumanjohtaja urosta ja laumanjohtaja naarasta.

Kun on kyseessä koira niin silloin on ihminen tämä palvonnan kohde.
      Jos joku susi häädetään laumasta erakoksi, siitä tulee häiriintynyt yksilö, se alkaa kuljeksia ihmisten pihoillakin mitä kokonainen lauma ei ikinä tee.

Se ei osaa saalistaa yksin joten sen on otettava sieltä mistä saa helposti saaliita, eli vaikkapa koiria pihoilta.

Samoin yksin oleva koira alkaa tehdä tuhojaan.
      Kuinka paljon kuulemmekaan tarinoita koirista jotka käyttäytyvät kuin enkelit ollessamme kotona, mutta kun tulemme kotiin niin kämppä on kuin riivaajan tuhoama ja vihaisia viestejä postiluukusta (ellei nekin ole koira silpunnut tuhannen päreiksi).

Täten siis haluan varoittaa kaikkia sillä minä sain jopa tappouhkauksia postiluukusta muutettuani koirani kera uuteen kerrostaloon, että jos sen koiran tahtoo niin pitää ainakin miettiä rotu tosi tarkkaan ja toiseksi vuorotyöllisen ei pidä harkitakaan koiraa.
      Ja kolmanneksi: KOIRA EI OSAA OLLA YKSIN!

Itselläni on seurakoira, joo just sellainen räksyttävä rotan kokoinen pikkupiski..
      En voi todellakaan mennä edes vessaan ilman että se seuraa perässä ja nyt puhutaan YKSIÖSTÄ.
      Onhan se minusta lutuista, mutta naapureista ehkä vähemmän kun se huutaa perääni päivisin=(
      Tappouhkaus kyllä järkytti, luulisi että hankalistakin asioista voisi antaa kritiikkiä asiallisesti.

Onneksi kuulemani mukaan koirani on sittemmin tottunut aika hyvin olemaan päivät yksin.
      Mutta yläkerrassani asuu samanrotuinen kääpiökoira jonka emäntä tekee viittä vuoroa ja se koiraparka ei tunnu siihen tottuvan.
      Koirahan on älykkyydeltään siinä n 3 vuotiaan lapsen tasoa.

Voisiko 3 vuotias lapsi tottua niin hulluun rytmiin että välillä herätetään keskellä yötä ja välillä on oltava päivällä hereillä jne?
      Jotenkin tuntuu että sekä koirien että lapsien kohdalla odotetaan nykyään kohtuutonta joustamista työelämän ja parisuhteiden jatkuvan vaihtumisen paineissa.
      Mutta tosi asia on että ei ne totu!
      Eivät koskaan ennenkään ole tottuneet eivätkä tule tottumaan.

Joten jos elämä on karusellia yön ja päivän ja arjen ja pyhän jossakin välimaastossa niin ÄLÄ HANKI KOIRAA!
      Tästä asiasta pitäisi paljon enemmän valistaa esim koirakirjoissa.
      Koiran luonteeseen ei kuulu olla erossa ihmisestään, ei se ymmärrä mihin emäntä/isäntä on mennyt. Eikä sille voi sitä selittää.
      Jos s poistuminen tapahtuu samoihin aikoihin joka päivä, on edes jotin toivoa että koira oppii sietämään sen ajan, mutta vuorotyöläisille parempi vaihtoehto on kissa.

KOIRA EI OSAA OLLA YKSIN. Tämä on totuus.

• minä vain

Lopultakin joku puhui järkeä ja rakentavalla tavalla ja tämän sinun viestisi kannattaisi lukea ajatuksella jokaisen joka käy täällä kirjoittelemassa ja miettiä asioita uudestaan:)

• ..................

Jos ei ole lemmikille kunnolla aikaa, niin älä ota lemmikkiä olenkaan! Oli se sitten mikä tahansa sosiaalista kommunikaatiota harrastava eläin, niin se kärsii siitä yksinäisyydestä enemmän taikka vähemmän näkyvin/kuuluvin seurauksin.

• horjuvainen:taas
        .................. kirjoitti:

Jos ei ole lemmikille kunnolla aikaa, niin älä ota lemmikkiä olenkaan! Oli se sitten mikä tahansa sosiaalista kommunikaatiota harrastava eläin, niin se kärsii siitä yksinäisyydestä enemmän taikka vähemmän näkyvin/kuuluvin seurauksin.

Ja voihan tehdä niin kuin me kun meillä oli ennen koira (sillon oli viel aikaa) ja nyt se on sitten jo vanhuuttaan mennyt..Emme ota ainakaan vielä uutta mutta meillä on ollut ja on edelleen pikku jyrsijöitä..Kani ja rotta ovat vielä jäljellä. Tarvitsevat ihmistä ja ovat sosiaalisia mutta eivät ihan niin pahasti kuin koirat..Eivätkä hauku.
        En silti suosittele ihmiselle jolla ei ole ollenkaan aikaa..

• sharetokuk

Meilläpäin tuossa näköetäisyydellä, viereisellä kadulla on iso koira, joka haukkuu monta tuntia putkeen. Kauempanakin on koiria, ja nekin haukkuvat, kuin toisilleen. Kyllä se usein ärsyttää, kun haukkuminen kuuluu usein sisällekkin, enkä minä sille mahda oikeen mitään. Toinen naapurimme on kirjoittanut lehteenkin. Ei auttanut. Mitä seuraavaksi? Nimetön lappu?
      Suoraankaan ei kehtaa mennä sanomaan, täällä lähdetään takuuvarmasti riitelemään siitäkin, jos joku uskaltautuisi huomauttaa. Vähemmästäkin on tullut riitoja.

• lopen uupunut

Ei omakotitalossa asuminen mitenkään ratkaise koiranhaukkuongelmaa. Olen asunut omakotitalossa yli 20 vuotta ja kuunnellut perheeni kanssa koiran haukkua, ulvontaa, rähinää, vikinää ja volinaa 13 metrin päästä talostamme kohta lähes 20 vuotta. Naapurini koiratarha rajautuu tonttiimme. Varsinkin pentukoirien totuttaminen paikkaansa on ollut korville ja hermoille käypää. Nyt on meneillään koira numero 5. Koirat ovat olleet voimakkaita metsästyskoiria, ajokoiria, siperianlaikoja. Kun koiranomistajatalossa tapahtui sukupolvenvaihdos, pieni toivonkipinä heräsi minussa: jospa asialle voisikin jotain niin etteivät vapaapäivät ja viikonloput menisi koiraa kuunnellessa, että voisi keskittyä joihinkin omiin työ- ja harrastusasioihin. Nykyisinkin kun herään aamulla ja koira kuulee ääniä talostamme, sillä herää toivo että joku tulisi ja räksytys ja volina alkavat. Se saattaa kestää lauantainakin iltapäivälle saakka -niin kauan kunnes omistaja vie koiran sisälle. Viimeisen 3 - 4 vuoden aikana olen keskustellut useampaan kertaan naapurini kanssa kasvotusten koira-asiasta pyrkien pysymään hyvän käyttäytymisen rajoissa. Olen pyrkinyt kertoman nuorelle ihmiselle, ettei täällä maailmassa voi oikein olla ottamatta huomioon toisia ihmisiä, naapureitakin. Tulostakin on tullut: enää ei ole tarvinnut öisin herätä koiran haukkuun ja päivisinkin se on tapahtunut pätkittäin kun koira on välillä lyhyehköjä aikoja sisällä. Minä olen kuitenkin koko ajan jännityksessä ja hälytystilassa milloin se taas alkaa. Paljon energiaa kuluu jatkuvasti haukkumisen loitolla pitämiseen. Koiran haukkuun uupuneena harkitsin vakavasti jo pois muuttamista todetessani että lähestyvinä eläkepäivinäni todennäköisesti kuuntelisin koiraa täyspäiväisesti. Keskusteltuani asiasta eläinlääkärin kanssa sain kuulla että asuntoa myydessä tätä koirahäiriötä ei saa salata. Terveystarkastajalta sain tietää, ettei koira toki saa päiväsaikaankaan häiritä haukullaan kohtuuttomasti naapureita, mutta kuka määrittelee mikä on kohtuuttomasti? En tiedä miten tarina jatkuu, mutta vuosien varrella olen kasvanut itse niin että en enää suostu pelkästään sietämään koirankopin naapurina asumista. Mielestäni isoja koiria ei saisi pitää pienissä ympäristöissä, vaan koirakin tarvitsisi kokonsa mukaisen ja koiran arvoisen elämän.

• jee

Miten muuten omistajakohtelee rakkia?Käyttääkö ulkona tarpeeks,la onko muuten esim.piskin kokoon nähden sopivaa olla päivät sisällä kerrostaloluukussa. Ite soitin vast.tilanteessa eläinsuojeluvalvojalle ni johan rakki lähti!!!Suunnitelma B oli et annan sesulle postiluukusta puolenkymmentä levyä tummaa suklaata, niistä kun kuulemma rakinvolkeilta lähtee henki!!Kiitos naapurin ja sen ulvovan rakin, musta on tulu koiravihaaja loppuelämäksi!!!

• minä vain

Sinähän vallan järkeviä puhut heti aamutuimaan...tolla periaatteella pitäisi sitten myrkyttää taloyhtiön huutavat tenavat, tappelevat pariskunnat ja kaikki remonttia harrastavat kanssaihmiset. En oikein ymmärrä, että tälläkin palstalla puhutaan kovin asiantuntevasti koirista ja loppujen lopuksi niistä harva tietää mitään eli vielä kerran toista sinullekin saman asian NÄMÄ KOIRAT EIVÄT OLE SYYPÄITÄ SIIHEN, ETTÄ KÄRSIVÄT EROTUSKASTA VAAN SIIHEN KOKONAAN SYYPÄITÄ IHMISET, JOTKA OTTAVAT KOIRAN JA SITTEN NIILLE EI OLE AIKAA...Iitsellämme puolivuotias lapinkoira ja asustamme kerrostalossa ja tämä ei huuda perään ei hauku meidän poissaollessa ja väitän, että iso syy siihen, että koiran kanssa ulkoillaan kovasti...muistapa että esim. tämä lappis on vasta puolivuotias ja lappikset haukkuherkkiä koiria.
        Koiranomistajien tulisi muistaa, että koirat tarvitsevat ulkoilua päivittäin paljon oli sitten 30 astetta pakkasta tai sataa vaikka ämmiä reet selässä:)
        Naapurirapussa asuu tanskandogi melkein saman ikäinen ja kova on haukkumaan kun jää yksin...olemmeko me nyt sitten onnellisia koiranomistajia vai olisiko syynä, että koiran kanssa ollaan ja touhutaan.

Mistäkö tiedän onko koiramme yksin ollessaan hiljaa vai ei...olen kysellyt naapureilta.

Onkohan kukaan muistanut tässä keskustelun tiimellyksessä mitä hyvää koirat tuovat ihmisten elämään? Toki ymmärrän, että kaikkien ei tarvitse koirista tykätä, mutta eipä ne ainakaan kuseskele lasten hiekkalaatikkoon, missä nämä huutavat tenavat sitten voivat leikkiä ja purkaa omaa energiaansa. Ajatelkaapa yhtälöä näin, että jos lapset joutuvat olemaan päivästä toiseen sisällä tulee niistäkin varsinaisia riiviöitä ja sama asia on koirilla, jotka tarvitsevat raitista ulkoilmaa voidakseen hyvin.

Paljon yhteistä lasten ja koirien kasvatuksessa:)

• Horjuvainen:taas

Ei tuokaan nyt ole ihan eettinen ajattelutapa..
        Itse en tekisi sitä edes tuolle alakerran häirikkö koiralle vaikka inhoankin sitä..
        Ei mikään koira tai muukaan lemmikki oo sellasta ansainnu, mieti hiukka itekki järjellä.
        Tuosta saa jo isot rapsutkin jos jää kiinni, saati sit jos sulla omaatuntoa on ollenkaan.
        Ei kaikki koirat oo paskoi kuitenkaan.

• horjuvainen:taas
        Horjuvainen:taas kirjoitti:

Ei tuokaan nyt ole ihan eettinen ajattelutapa..
        Itse en tekisi sitä edes tuolle alakerran häirikkö koiralle vaikka inhoankin sitä..
        Ei mikään koira tai muukaan lemmikki oo sellasta ansainnu, mieti hiukka itekki järjellä.
        Tuosta saa jo isot rapsutkin jos jää kiinni, saati sit jos sulla omaatuntoa on ollenkaan.
        Ei kaikki koirat oo paskoi kuitenkaan.

Eikä koirat normaalisti ole mitään luonnevikaisia kauhuja kun ne syntyy. Omistajat ja kohtelu tekevät ongelma koirista sellaisia. Onko siis oikein kostaa tämä koiralle..??????

• duffa

Meillä yläkerran ukon koira haukahtaa aamutunneilla tulevaan lehteen.Olemme valittaneet asiasta.tämä herra kiertää asunnot ja kysyy ketä häiritsee 3-5 aikaan koiran ääneen.Silloin kukaan ei uskalla kertoa kasvotuksen vaan selän twakana.

• minä vain

En yhtään ihmettele, että koira havahtuu siihen kun lehti putoaa postiluukusta, sillä meidän puolivuotias lappis havahtuu myös joka aamu kun lehti tulee, ei tosin hauku vaan hyppää ilmaan kun postipoika ystävällisesti jakaa postia:)en edes ymmärrä miksi se pitää viskasta niin, että itsekin herään joka aamu noin viiden pintaan. Kiusa se pienikin kiusa...Olen jo suunnitellut, että jonain aamuna kyttään postipoikaa ja peläytän sen vuorostaan. Usea koirarotu on luonnostaan vahtikoira ja mikä vahti se sitten on jos ei tollaiseen ääneen herää.

• Noisekiller

Nyt kaikki te joita naapurin rakki
      häiritsee, käykääpä allekirjoittamassa!

• heh

no minä kirjoitan!

• minä vain

Jos tässä järjestetään addresseja haukkuvista koirista niin eikö sitä tarttis aloittaa sitten addressi kaikista muistakin, jotka meluavat kerrostalosssa...lapset, riitelevät känniläiset, remonttireiskat, valittavat/kyttäävät naapurinämmät...listahan olisi loputtoman pitkä.

• osoite

• se joka

ekana laittaa nimmarinsa näkyviin! On senverran
        paljon näitä räyskyttäjien omistajia.

• minä vain
        se joka kirjoitti:

Toki myös meillä koiranomistajilla on oikeus puolustaa rakkaita lemmikkejämme, eihän se nyt niin mene että ne jotka eivät välitä koirista ja vihaavat/pelkäävät niitä heillä olisi ainoastaan mielipide ja oikeus saada sanos se:)

• siinähän arvailette kuka
        se joka kirjoitti:

Minä olin tiettävästi ensimmäinen kyseisen adressin allekirjoittaja.

MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ!

Ja kuka nyt ei kävisi allekirjoittamassa noin asiallista ja tarpeellista adressia.

Kaikkihan sen tekevät, rohkeasti vaan!!!!!!

• kyllästynyttyttö

kyllä alkaa pikkuhiljaa ottaa päähän. tuossa meidän naapurin naapurissa asuu perhe. niillä on koira. ja aika rasittava sellainen otus. rakastan eläimiä ylikaiken, mutta nyt kyllä pakko sanoa, että sitä on niin kauan kuunneltu, että tekis mieli mennä valittamaan. Koiraa pidetään n. 1 metrin pituisessa narussa niitten etupihan kuistilla. se räkyttää kaikille ohikulkeville JA KAIKEN LISÄKS kun ne omistajat käy sitä lenkittämässä, se paskoo toisten pihoille ja kuseksii postilaatikkojen juureen. että sinuna menisin sanomaan, jos se vielä jatkuu. ja muutes. muutaman kerran tämä kyseinen rakki on ollut meidän pihallammekin VAPAANA!

• TT.

Siitä vaan koivuklapilla ohtaan sitä koiraa.

Kyllä sinä saat omaa reviiriäsi puolustaa,jos jonkun koira sinne luvatta tunkeutuu.

Reviirin puolustamisesta siinäkin on kyse,kun koira otetaan pihalle juoksunaruun räksyttämään,jotta tunkeilijat pysyisivät poissa.

• Eläinrakas kyllä olen

Haukkumisen lisäksi minua hieman ärsyttää joidenkin koirien pissattaminen ja kakattaminen pitkin pihanurkkia ja jalkakäytäviä. En menetä sen takia yöuniani, mutta ihmettelen, eikö näiden koirien omistajilla ole mitään kunnioitusta muita kohtaan? Tarviiko sen koiran juuri siihen rapunnurkkaan seinään kusta niin, että se valuu pitkinpoikin jalkakäytävälle, ja joka kerta uuteen paikkaan niin, että saa yli hyppiä? Tai pitääkö se kakka jättää siihen keskelle kävelytietä ja jopa rappusille?!? Haloo, tuossa talon vieressä on rämeikköä?

En minäkään raahaa kissani paskoja ja kusiklönttejä rappukäytävään tai heittele omia jätöksiäni alas parvekkeelta. Pitäisi varmaan kerätä itse ne toisten jätökset ja palauttaa omistajalle, kun vaan tietäisi kuka on näin idiootti.

• minä vain

Olen sitä mieltä, että tästäkään ei voi koira-raukkoja syyttää...jos on annettu pennusta asti tehdä jätöksensä minne haluavat niin kyllä se on omistajan vika eikä koiran. Meidän lappis ei ole kertaakaan kerrostalon pihaan tehnyt jätöksiään, kun on tehty selväksi että lähimetsään tehdään tarpeet ja näin meitin haukku sitten on toiminut. Ylpeänä voin tämän todeta ja kyse kuiteskin puolivuotiaasta pennusta:)

• koiraa syytetty
        minä vain kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että tästäkään ei voi koira-raukkoja syyttää...jos on annettu pennusta asti tehdä jätöksensä minne haluavat niin kyllä se on omistajan vika eikä koiran. Meidän lappis ei ole kertaakaan kerrostalon pihaan tehnyt jätöksiään, kun on tehty selväksi että lähimetsään tehdään tarpeet ja näin meitin haukku sitten on toiminut. Ylpeänä voin tämän todeta ja kyse kuiteskin puolivuotiaasta pennusta:)

Eihän tuo kirjoittaja koiria syyttänyt. Toki tämäkin ongelma on koiranomistajien, ei koirien, syy!

Vähän aikaa lumisateen jälkeen näyttää miellyttävältä, mutta kohta on taas joka portinpieli ja koko tienvierus keltaisena ja ruskeana. Yäk!

Haitta on näin talvellakin suuri ja pahenee kevään edetessä, kun koko totuus paljastuu lumen alka ja saamme myös hajut riesaksi.

• minä vain
        koiraa syytetty kirjoitti:

Eihän tuo kirjoittaja koiria syyttänyt. Toki tämäkin ongelma on koiranomistajien, ei koirien, syy!

Vähän aikaa lumisateen jälkeen näyttää miellyttävältä, mutta kohta on taas joka portinpieli ja koko tienvierus keltaisena ja ruskeana. Yäk!

Haitta on näin talvellakin suuri ja pahenee kevään edetessä, kun koko totuus paljastuu lumen alka ja saamme myös hajut riesaksi.

Myönnän toki, että lumessa jätöset näyttävät ikäviltä...edelleen itse käytämme koiramme lähimetsässä, joka heti kerrostalomme nurkalla alkaa...siis meidän haukku käy tarpeillaan siellä. itseäni rassaa meitin taloyhtiön pihassa tupakan tumpit, jotka on pakko heittää maahan, vaikka kerrostalon seinässä kaksikin roskista kyseisille roskille...Enpä ole kuullut saatika nähnyt tupakoivia koiria, vaikka kaipa sekin on koirien vika...grafitejakin piirtäviä koiria näkynyt hyvin vähän:)

• Mouru

Käy paskomassa meidän lasten hiekkalaatikolla! Kenen syy?

• Eläinrakas kyllä olen
        Mouru kirjoitti:

Käy paskomassa meidän lasten hiekkalaatikolla! Kenen syy?

...eivät kylläkään käy teidän lasten hiekkalaatikolla. Niillä on ihan omakin, eivätkä osaa seinien läpi kävellä. Ulkona harvoin ollessaan ne eivät jätöksiänsä tee, ja ovat visusti narun päässä valvonnassa, toisin kuin jotkut naapurustomme koirat.

Ulkokissoja tällä alueella ei juurikaan näe, se olisi aika vastuutonta.

• Eläinrakas kyllä olen
        minä vain kirjoitti:

Myönnän toki, että lumessa jätöset näyttävät ikäviltä...edelleen itse käytämme koiramme lähimetsässä, joka heti kerrostalomme nurkalla alkaa...siis meidän haukku käy tarpeillaan siellä. itseäni rassaa meitin taloyhtiön pihassa tupakan tumpit, jotka on pakko heittää maahan, vaikka kerrostalon seinässä kaksikin roskista kyseisille roskille...Enpä ole kuullut saatika nähnyt tupakoivia koiria, vaikka kaipa sekin on koirien vika...grafitejakin piirtäviä koiria näkynyt hyvin vähän:)

Hienoa, että osaat ajatella muitakin! :)

Itsekin käytän lainakoiraa fiksusti metsässä, mutta on näitä toisinajattelijoitakin. Eniten siis rassaa, kun kakat ja pissat on kulkuväylillä ja talon seinässä, varsinkin kun talolta noin 30 metrin päässä on pieni rämeikkö (ja ne kakat voisi poimiakin pihasta). Pitäisi varmaan alkaa vaikka oksennella pitkin pihaa, niin saisi tämän / näiden koirien omistajat väistellä sitten niitä.

Ja yhtälailla ne tupakan tumpitkin häiritsevät, sekä roskat ja kaljapullot, mutta nyt olikin kyse haukuista, niiden jätöksiin ei viitsisi astua. :)

• minä vain
        Eläinrakas kyllä olen kirjoitti:

...eivät kylläkään käy teidän lasten hiekkalaatikolla. Niillä on ihan omakin, eivätkä osaa seinien läpi kävellä. Ulkona harvoin ollessaan ne eivät jätöksiänsä tee, ja ovat visusti narun päässä valvonnassa, toisin kuin jotkut naapurustomme koirat.

Ulkokissoja tällä alueella ei juurikaan näe, se olisi aika vastuutonta.

Meidän pihalla ravaa kissoja vapaana ja aivan oikeasti kissat käyvät tekevät jätöksensä lasten hiekkalaatikkoon...kun taas koirat kulkevat kiltisti remmissä, vapaana olevia koiria ei näy...mutta ainahan kissoja on puolustettu ja koiria haukuttu...johtuuko tämä siitä, että näitä koiria jotenkin pelätään ja sen tähden niitä sitten haukutaan. Meidän koiramme sitä paitsi maksavat olemisestaan veroa, mutta näistä kissoista ei tarvitse maksaa mitään. Jotenkin välillä tulee mieleen, että kun maksaa veroa niin siinä vaiheessa koirista tulee yhtieskuntakelvottomia. Ja montakohan kissaa on pelatanut ihmishenkiä ja kuinkahan monta koiraa niin on tehnyt. Enkä myöskään ole kuullut, että olisi poliisikissoja poliisikoirista ja niiden uroteoista olen kyllä kuullut:)

• joku vaan
        minä vain kirjoitti:

Meidän pihalla ravaa kissoja vapaana ja aivan oikeasti kissat käyvät tekevät jätöksensä lasten hiekkalaatikkoon...kun taas koirat kulkevat kiltisti remmissä, vapaana olevia koiria ei näy...mutta ainahan kissoja on puolustettu ja koiria haukuttu...johtuuko tämä siitä, että näitä koiria jotenkin pelätään ja sen tähden niitä sitten haukutaan. Meidän koiramme sitä paitsi maksavat olemisestaan veroa, mutta näistä kissoista ei tarvitse maksaa mitään. Jotenkin välillä tulee mieleen, että kun maksaa veroa niin siinä vaiheessa koirista tulee yhtieskuntakelvottomia. Ja montakohan kissaa on pelatanut ihmishenkiä ja kuinkahan monta koiraa niin on tehnyt. Enkä myöskään ole kuullut, että olisi poliisikissoja poliisikoirista ja niiden uroteoista olen kyllä kuullut:)

Miksi näiden kahden välille pitää aina asettaa tälläinen "kaksintaistelu" vertailu. Kyseessä kuitenkin kaikinpuolin sen verran erilaiset eläimet, että ihan sama jos verrattaisiin sikaa ja lammasta.
        Kissoista ei makseta veroa varmaankaan siksi, koska niille ei ole järjestetty mitään julkisia puistoja yms, mitä koirilla nyt onkaan.

• Eläinrakas kyllä olen
        minä vain kirjoitti:

Ja senkö takia JOTKUT koiranomistajat ajattelevat, että jalkakäytävälle ja seinään voi hyvin päästää koiransa kakalle ja pissalle, että vero on maksettu ja joku siivoaa ne? Eikös se lakikin jo velvoita itse ne kakat keräämään? Koirille tosiaan rakennetaan myös koirapuistoja näillä veroilla. Vero on myös hyvä asia: ettei koiraa oteta niin mielivaltaisesti huonoon kotiin, ja jätetä oman onnensa nojaan, eikö? Toivottavasti se edes vähän karsii koirien huonoja kohtaloita, toisin kuin esimerkiksi kesäkissojen kohtaloita.

En ole elänyt pumpulissa ikääni, tiedän, että joidenkin kissat käyvät lasten hiekkalaatikolla, en ole missään vaiheessa sanonut sen olevan ok. Puolustin vain omiani, joihin nyt kajottiin, joista olen vastuussa ja vastuuni kannan. Yhtälailla toivon muidenkin eläinten omistajien kantavan vastuunsa omistaan, siitähän tässä nyt oli kysymys, ei kaikkien koirien ja omistajien manaamisesta. Minun puolestani kissaakaan ei saisi päästää vapaana juoksentelemaan missään, ihan jo pelkästään sen oman turvallisuutensa vuoksi. Maallakin kissoja uhkaa autot ja metsän eläimet.

Kyllä molempia - kissoja ja koiria - haukutaan ihan yhtälailla, siihen nyt on aika naurettava vedota, jokainen kokee sen oman mieltymyksensä pohjalta...

• minä vain
        Eläinrakas kyllä olen kirjoitti:

Ja senkö takia JOTKUT koiranomistajat ajattelevat, että jalkakäytävälle ja seinään voi hyvin päästää koiransa kakalle ja pissalle, että vero on maksettu ja joku siivoaa ne? Eikös se lakikin jo velvoita itse ne kakat keräämään? Koirille tosiaan rakennetaan myös koirapuistoja näillä veroilla. Vero on myös hyvä asia: ettei koiraa oteta niin mielivaltaisesti huonoon kotiin, ja jätetä oman onnensa nojaan, eikö? Toivottavasti se edes vähän karsii koirien huonoja kohtaloita, toisin kuin esimerkiksi kesäkissojen kohtaloita.

En ole elänyt pumpulissa ikääni, tiedän, että joidenkin kissat käyvät lasten hiekkalaatikolla, en ole missään vaiheessa sanonut sen olevan ok. Puolustin vain omiani, joihin nyt kajottiin, joista olen vastuussa ja vastuuni kannan. Yhtälailla toivon muidenkin eläinten omistajien kantavan vastuunsa omistaan, siitähän tässä nyt oli kysymys, ei kaikkien koirien ja omistajien manaamisesta. Minun puolestani kissaakaan ei saisi päästää vapaana juoksentelemaan missään, ihan jo pelkästään sen oman turvallisuutensa vuoksi. Maallakin kissoja uhkaa autot ja metsän eläimet.

Kyllä molempia - kissoja ja koiria - haukutaan ihan yhtälailla, siihen nyt on aika naurettava vedota, jokainen kokee sen oman mieltymyksensä pohjalta...

Pieni selvennys sinule vielä tästä asiasta...koiravero ei todellakaan auta mitään siihen minkälaisen omsitajan koira saa, sillä jokaisen koiranomistajan on itse ilmoitettava koiransa verotettavaksi eli siis kun sinä omistat koiran niin täm ävero ei tule automaattisesti vaan ilmoitettava kaupungielli tai kuntaan.

En minäkään hyväksy sitä, että koirat tekevät jätöksensä ihan minne vaan...minä, kun itse olen vastuullinen koiranomistaja niin varmasti voin tuoda esille tämän asian:)

Tottakai jokainen lemmikinomistaja puolustaa omaansa, mutta minä kerroin siitä miten meidän naapuruston kissat toimivat-tämä on varmasti iäisyys kysymys.

Koirille toki on ainakin jossain koiratarhoja, mutta ovat kyllä ainakin meillä päin niin huonosti hoidettuja, että ei tulisi mieleenikään päästää koiraani sinne juoksemaan. Vero on n. 30-50 euroa asuinpaikasta johtuen ja joissakin ei ole veroa ollenkaan.Eli en oikein sitten tiedä mitä koirat saavat vastineeksi verosta huonosti hoidetut tarhatko:( ajatus on todella hyvä, että koirille tehty tarhoja mutta niiden kunto huolestuttaa ainakin minua, joka omista´n koiranpennun...

• sucks

En voi ymmärtää sitä, miksei Kennelliitto aja vastuullista toimintaa jäsenistönsä keskuudessa. Heidän webbisivuilta ei löydy vastuulliseen koirapitoon liittyvää aineistoa, vaan lähinnä näyttelyasioita.

Ihmiset alkavat olemaan täysin kypsyneitä koiranomistajien käytökseen, että koirayhdistyksen olisi korkea aika voimallisesti valistaa jäseniään vastuullisuudesta ja lakien noudattamisesta.

Huono käytös ei varmasti ole koiranomistajien edun mukaista pidemmällä tähtäimellä.

• ettu

kyllä näette vaivaa, jos koira haukkuu. minua huolestuttaa, kun ihmiset tappelevat ja rikkovat kaljapulloja. koira haukkuu, koska ihmiset pitävät meteliä ja koirat luulevat että ihmisillä on joku hätä.

• ylimaalari

joka omistaa koiran tai koiria jotka haukkuu päivät päästään niin eiköhän sullakin ala toinen kello soimaan tuossa pähkäilyssäsi. Mulla on pari sellaista räksyttäjää jotka ei rauhaa anna, siitä on huumoria huono repiä.

• minä vain
        ylimaalari kirjoitti:

joka omistaa koiran tai koiria jotka haukkuu päivät päästään niin eiköhän sullakin ala toinen kello soimaan tuossa pähkäilyssäsi. Mulla on pari sellaista räksyttäjää jotka ei rauhaa anna, siitä on huumoria huono repiä.

Meidän naapurirapussa asuu iso koira, joka kärsii eroahdistuksesta, enkä minä ainakaan koe sitä rassaavana...jotenkin tuntuu omituiselta, että täällä nähdään kovasti vaivaa esim. jos koira haukkuu päivällä; eikö silloin kun muuttaa kerrostaloon pitäisi miettiä asiaa, että tän päivän äänieristykset rakennettu säästösyistä jotenkuten eli huonosti...jos ei kestä asumista kerrostalossa ja sen tuomia ääniä niin silloin pitää muuttaa sinne erämaatorppaan ja nauttia hiljaisuudesta, vai onko siinäkin huonot puolensa kun ei voi valittaa kenenkään tekemisistä:)

• ylimaalari
        minä vain kirjoitti:

Meidän naapurirapussa asuu iso koira, joka kärsii eroahdistuksesta, enkä minä ainakaan koe sitä rassaavana...jotenkin tuntuu omituiselta, että täällä nähdään kovasti vaivaa esim. jos koira haukkuu päivällä; eikö silloin kun muuttaa kerrostaloon pitäisi miettiä asiaa, että tän päivän äänieristykset rakennettu säästösyistä jotenkuten eli huonosti...jos ei kestä asumista kerrostalossa ja sen tuomia ääniä niin silloin pitää muuttaa sinne erämaatorppaan ja nauttia hiljaisuudesta, vai onko siinäkin huonot puolensa kun ei voi valittaa kenenkään tekemisistä:)

mulla haukkui enimmillään kolme koiraa yhtä aikaa siten, että kaksi teki sitä jatkuvasti, SIIS kun toinen hengitti sisään, toinen haukkui ja päinvastoin, eli ihan jatkuvaa esim kuusikin tuntia yhtäkyytiä ja joka päivä! nämä oli erään tunnetun kansankynttilän ottopojan koiria, jonka nimeä en nyt häveliäisyys syistä kerro vaikka kovasti mieli tekisi, onneksi en enään saa tästä nauttia, ovat varmaan lukuisten poliisi yhteydenottojen takia vihdoin ymmärtäneet jotain, jos vielä haukkuisivat niin toisin noi saamarin iltapäivälehden kuvaamaan kun tuntuu kerkeevän kuvaamaan kaikenmaaliman kirjamessujakin

• Kura

Että eikö niitä koiria voisi vaikka lopettaa kun yrittävät purra vaikka minä härnään ohikulkiessa niitä vain vähän?
      On kyllä vastuutonta toimintaa koiranomistajilta.

• skt

Olisikohan iso operaatio poistaa koiralta ääni?
      Mihin kaupnkikoira haukkumista tarvii?
      Itsellänikin on koira..

• ei koiraa

...olisko iso asia poistaa koirat?

• minä vain

Kaikkea sitä kuulee...oletko edes tosissasi ja vielä,kun sinulla koira. Paljonhan koiria jalostetaan tänä päivänä, mutta eiköhän toi sun kommentti ole sellainen että sulla ei voi itsellä olla kaikki kotona, anteeksi vaan. Tässä tullaan siihen, että "fiksut ihmiset" haluavat hallita tätä maapalloa ja tehdää äänettömiksi viattomia luontokappaleita. Oletkohan koskaan kuullut, että koirien kanssa harrastetaan erilaisia toimintoja ja haukkuminen kuuluu siihen olennaisena osana. eikö sitten pitäisi ihmisiltäkin katkaista äänihuulet, jos ovat esim. saaneet 3 varoitusta riitelystä-sehän onkin kivaa kuunneltavaa yöllä kun pariskunta tappelee kännipäissä, jee jee. Kyllä minä kuuntelen ainakin vielä ennen koiran haukkumista kuin känniläisten örveltämistä.Jokainen tietenkin taaplaa tyylillään...

• uuppa
        ei koiraa kirjoitti:

...olisko iso asia poistaa koirat?

Olisiko iso asia poistaa koirien omistajat?

• Niini.

Eh, meidän naapurissa asuu pieni koira joka räksyttää kaikenaikaa. Sen lisäksi niiden lapset harrastaa jotain maratonjuoksua - hirveä töminä koko päivän ! Koiran ulina ja lasten pomppiminen alkaa seitsemän aikaan aamulla ja loppuu, hyvällä tuurilla, kymmeneltä illalla.

Täällä ainakaan mistään kirjelmistä ole ollut apua. Samalla tavalla ne jatkaa. Oon myös henkilökohtaisesti käynyt ovella mainitsemassa asiasta, naapureiden kommentti oli tosiaan mukava "no jos häiritsee niin muuta pois". Kiitos tästä.

• khigk

Asuntoa on vaikea myydä jos naapurissa on räksyttävä koira. Kuka nyt rauhattomaan kämppään haluaisi muuttaa. Kiitos naapurin koiran asunnon arvosta lähtee helposti yli 10000 euroa.

• naapureille

Koiranpito tulee kalliiksi - naapureille. On se ihme että ei suvaitsevaisuutta riitä.

• Kärsijä

Minä kun olin talo esittelyssä keväällä 2005,niin sen yhden tunnin kestäneen esittelyn aikana ei alueella kuulunut mitään muita ääniä kuin tuulen huminaa.

Kun sitten kiinnostuimme talosta,niin päätimme teettää kuntokartoituksen.
        Tarkastus kesti 4,5 tuntia,jonka aikana ei myöskään kuulunut alueella mitään häiritseviä ääniä.

Koska olimme jo edellisessä paikassa joutuneet kuuntelemaan koirista aiheutuvaa meteliä kyllästymiseen asti,niin hoksasin kysyä talon myyjältä tarkastuksen yhteydessä,että onko alueella koiria,ja ovatko ne haukkuneet häiritsevästi.

Myyjä vastasi kieltävästi,ja lisäsi vielä ettei ole muidenkaan kuullut valittavan koirista,niiden 3 vuoden aikana kun he talossa olivat asuneet.

Kun sitten päätimme talokaupat tehdä,ja viimein koitti muuttopäivä,niin mitä silloin tapahtui?

HAU! HAU! HAU! HAU! VOUVOUVOUVOUUUUUUUU!!! GRRRR! GRRRR! GRRRR! HAU! HAU! VOUVOUUUUUUUUUU!!!!!!!

Ja niin edelleen, aivan loputtomasti ympäri vuorokauden,niin ei kyllä voinut muuta todeta,kuin että KYLLÄ JÄI VAHVA PASKAN MAKU SUUHUN TALOKAUPOISTA!!!
        Olenpahan sitten joskus vähän viisaampi,jos joudun vielä talokauppoja tekemään.

Nyt jälkeenpäin kun olen taistellut asiasta,koiran omistajien kanssa,ja haastatellut kaikki muut alueen asukkaat,niin on tullut ilmi,että koirista on ollut alueella harmia jo kymmeniä vuosia.

Toisissa tapauksissa asian ollaan puututtu ja toisissa taas ei, riippuu vähän siitä onko koiran omistaja ollut pappi vai muurari.

Kuulin myös muilta naapureilta,että myös tämä talon myyjä oli riidellyt koiran omistajien kanssa heidän lemmikkiensä metelöinnistä koko sen 3 vuotta minkä tässä asuivat.

On vaan mietityttänyt,että kuinka suurella summalla hän sai maksettua koiranaapurit hiljaiseksi talokauppojen ajaksi,vaikka oli heidän kanssaan todella huonoissa väleissä.

Tiedossani on myös,että suuri syy heidän pois muuttoonsa oli juuri näiden naapureiden koirien aiheuttama mielipaha,ja ihmisen voimattomuus saada asiaan korjaus.

Mutta totuus kai on, että riittävällä lahjonnalla saa naapurin kuin naapurin hiljaiseksi,oli niiden kanssa kuinka kovassa sodassa tahansa.
        JOTEN KYLLÄ NE TALOT AINA KAUPAKSI MENEE.

Minä en kuitenkaan anna periksi,olen kyllä tarvittaessa niin saatanan hankala,kuin ihminen voi hankala olla,ja aion taistella asiasta vaikka hautaan asti.

SE ON KUITENKIN AIVAN VARMAA,ETTÄ KYLLÄ NE KOIRAT SIITÄ HILJENEE ENNEMMIN TAI MYÖHEMMIN TAVALLA TAI TOISELLA. JA OSA ONKIN JO HILJENTYNYT!!!

• Kylmasen.Usko

Kyllä ne siitä tokeenee, jo odottaessaan oikeuden käyntiä! Jonka varmasti häviävat!

• Mäen Anna

Poliisille ilmoittaminenkaan ei aina auta,koska heidänkin keskuudessaan on niitä koiraihmisiä,
        kuten jo nimimerkki Kärsijä kirjoitti aikaisemmin tässä ketjussa.(lukekaa teksti ylempää)

Naapurin voi toki haastaa käräjille kotirauhan häirinnästä,mutta sitä kautta asian hoitaminen voi kestää useita vuosia,eikä haukuntaa saada välttämättä silloinkaan loppumaan,mutta jos häirinnän uhrilla on näyttöä siitä,että jatkuva haukunta on aiheuttanut henkistä/fyysistä kärsimystä,uhri voi saada kärsimyksistään korvausta koiran omistajalta.

On siis todistettava lääkärinlausunnolla:

Esim. Häirinnästä aiheutunut
        -stressi
        -nukkumisvaikeudet
        tai vaikkapa niistä aiheutunut palleatyrä,joka on varsin paskamainen sairaus jos siihen sairastuu.

Ihan mitä vaan,mutta jonkun pitää ne todistaa.

Ei riitä jos vain itsekseen valittaa!

Yhteyttä voi myös ottaa kunnan terveystarkastajaan,ja jos hän ei asiaa saa hoidettua kuntoon,niin seuraavaksi yhteys ympäristöpäällikköön,joka vaatii koiran omistajalta kirjallisen selvityksen siitä,miksi se koira siellä jatkuvasti häiritsee.

Kerätkää myös nimilista niistä alueen asukkaista,jotka vaativat asiaan toimenpiteitä,
        niin silloin ette ole yksin asian kanssa.

Toimittakaa se nimilista ympäristöpäällikölle.

Laittakaa se myös liitteeksi rikosilmoitukseen jos sellaisen teette,koska asia ei poliisin kautta etene mihinkään jos kukaan muu ei ole kanssasi samaa mieltä.

Ja ainahan voi vihjaista,että JOS EI APUA TULE OMAN KUNNAN VIRKAILIJOILTA,NIIN PITÄÄ HAKEA SITÄ NAAPURIKUNNISTA.
        Yleensä siinä vaiheessa ne tanttojen perseet alkaa nousta tuoleista,ja jotain alkaa tapahtua. ;-D

• olisi varmasti

kiitollinen jos puhuisit ongelmasta ensin hänen kanssaan asiallisesti. Kun minä muutin, niin koirani haukkui poissa ollessani ja onneksi naapurini tuli siitä sanomaan ja sovimme että jos se viikon päästä edelleen jatkuu niin teen asialle jotain koska ajattelimme että koira haukuu hämillään uutta kotia ja luuli ehkä että hänet jätettiin vieraaseen paikkaan..
      Kas kas..se auttoi, muistaakseni dogini haukkui kolme päivää ja siihen se loppui..tajusi että hei, mehän asutaan tässä ja sieltä se omistaja aina tulee eikä häntä jätetä.

• walencia

Koira haukkuu siellä yksin jos sillä on joku hätä. Minä kävisin itse katsomassa sitä koiraa siellä ja juttelisin sen omistajan kanssa. Ja jos koiran olot näyttäs hirveän pahalta niin tekisin varmaan ilmotuksen eläinsuojeluun siitä. Mut eihän kaikki koirat käy lemmikiksi kerrostaloon,ehkä tämäm koiran omistaja ei ole muistanut sitä. Käy juttelemassa sielle omistajalle.

• jutella

niin. välit menevät poikki heti kun suusi avaat.

• Kärsijä
        jutella kirjoitti:

niin. välit menevät poikki heti kun suusi avaat.

Niin siinä aina tuppaa käymään.

Aivan niin kuin meidänkin tapauksessa.

Naapuri kun on sitä mieltä, että se jatkuva metelöinti on koiran/koiran omistajan oikeus,eikä hän siitä mielipiteestään luovu.

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      114
      2758
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      29
      1341
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      102
      1197
    4. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1007
    5. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      997
    6. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      133
      958
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      56
      855
    8. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      683
    9. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      40
      678
    10. Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja

Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      632
    Aihe