Hämmestyksekseni viime aikaiset aloitukseni ovat herättäneet "kaikenkarvaiset" viestittelijät, joten naisten s-häirintä keskustelulle on selvä tilaus. Vastustus on ollut voimakasta ja kaikin keinoin aihe pyritään mitätöimään. Vain muutama asaillinen viesti on ollut mukana. Näköjään pitää jatkaa aiheesta niin kauan, että aiheeseen liittyvään "rääpimiseen" kyllästytään ja aihetta aletaan käsitellä asiatasolla.
Takaisin nuoruuteni muisteloihin.
Asuin jossain vaiheessa omakotitalon yläkerrassa. Minulla oli paha aavistus, että vuokraisäntä tirkisteli asuntooni. Ja niinpä sainkin hänet kerran verekseltään kiinni, kun tulin hiljaa portaita ylös. Tapauksen jälkeen laitoin avaimenreikään paperitolloja ja eikös kerran sitten käynytkin niin, että tollo ponnahti huoneeni lattialla. Silloin kimmastuin ja juoksin ovelle, avasin sen ja kirosin portaita juoksevan miehen perään.
Tästä kaikesta on jo niin paljon aikaa, etten tarkkaan muista muita tapahtumia, mutta se mielikuva minulla on, että mies jahtasi minua myös muulla tapaa kuin tirkistelemällä.
Toivon vihdoinkin VAIN ASIALLISIA KOMMENTTEJA TÄHÄN KETJUUN. Keskustelunaihehan on, miksi miehet kokovat luvalliseksi häiritä naisia seksuaalisesti.
Muisteloita
32
1007
Vastaukset
täällä on sellainenkin palsta kuin salaliitto-jutut.
kokeileppa myös sitä, jos vaikka tirkistelijät ovat olleet Ohranan, KGB:n, CIA:n asiamiehiä.
Olet ollut nuoruudessani varmaankin poliittisesti aktiivinen.- P.e.p.e.
Se on tuo sp-vietti semmonen asia. Juuri koskaan ihminen (niin miehet kuin myös naiset) ei ole niin vastuuttomassa tilassa suhteessa tekoihinsa kuin seksuaalisen vietin vallassa. Tuskin kukaan mies ilkeyttään sinua tai naisia yleensä ahdistelee. Useimmat kuitenkin kykenevät säilyttämään malttinsa ja kykenevät ajattelemaan järkevästi "hurmostilassakin". Oikeastaan sinun kannattaisi iltarukouksen yhteydessä kysyä luojalta, miksi hän loi lihan himon ja olisiko alkuperäiseen suunnitelmaan mahdollista saada muutoksia. Armeijalla tietääkseni saattaisi olla jotain tietoa asian tilan muuttamiseksi.
- jorojukka-kukka
"Tuskin kukaan mies ilkeyttään naisia ahdistelee."
Entä kun ahdistelu katsotaan aggressioksi, toisen halventamiseksi, alistamiseksi, kiusaamiseksi ja vallankäytöksi?
Eli siis.....? - P.e.p.e.
jorojukka-kukka kirjoitti:
"Tuskin kukaan mies ilkeyttään naisia ahdistelee."
Entä kun ahdistelu katsotaan aggressioksi, toisen halventamiseksi, alistamiseksi, kiusaamiseksi ja vallankäytöksi?
Eli siis.....?Miten tuo "ahdistelutilanne" poikkeaisi siitä?
Jos joku mies läppäsee sinua pakaralle, tuskin siihen sisältyy sen kummempaa vallankäyttöä kuin siihen, että hän kahvipöydässä haluaa peitota sinut väittelyssä. - jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
Miten tuo "ahdistelutilanne" poikkeaisi siitä?
Jos joku mies läppäsee sinua pakaralle, tuskin siihen sisältyy sen kummempaa vallankäyttöä kuin siihen, että hän kahvipöydässä haluaa peitota sinut väittelyssä.Vai on kaikessa sosiaalisessa kanssakäymisessä mukana vallankäyttöä. Jestas sentään! En ole koskaan ajatellut asiaa tuolta kannalta.
No ehkä tässä tuli esiin laajempikin miesmäinen ajatusmaailma, mutta siitä ei vain yleisesti puhuta. - P.e.p.e.
Vai on kaikessa sosiaalisessa kanssakäymisessä mukana vallankäyttöä. Jestas sentään! En ole koskaan ajatellut asiaa tuolta kannalta.
No ehkä tässä tuli esiin laajempikin miesmäinen ajatusmaailma, mutta siitä ei vain yleisesti puhuta.Ensi kohtaamisesta ihmiset alitajuntaisesti alkavat hahmottaan keskinäistä hierarkiaa. Ihminen peilaa aina itseään muihin ihmisiin ja käyttäytyy toista/toisia kohtaan tavalla tai toisella sen mukaan, miten kokee sijoittuvansa hierarkiassa. Valtaa voi toki käyttää monella tavalla. Ei kaikki ole toisen alistamista. Valtaa voi jopa käyttää positiivisessakin mielessä. Sekin on vallan käyttöä, kun tsemppaat ja tuet toista. Pyrit silloin vaikuttamaan toisen ihmisen ratkaisuihin.
Ainoastaan täydellinen väliinpitämättömyys voi olla vallan "käyttämättömyyttä", tosin se voi olla yhtä hyvin vallan käyttöä ja toimia hyvinkin tehokkaasti. - jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
Ensi kohtaamisesta ihmiset alitajuntaisesti alkavat hahmottaan keskinäistä hierarkiaa. Ihminen peilaa aina itseään muihin ihmisiin ja käyttäytyy toista/toisia kohtaan tavalla tai toisella sen mukaan, miten kokee sijoittuvansa hierarkiassa. Valtaa voi toki käyttää monella tavalla. Ei kaikki ole toisen alistamista. Valtaa voi jopa käyttää positiivisessakin mielessä. Sekin on vallan käyttöä, kun tsemppaat ja tuet toista. Pyrit silloin vaikuttamaan toisen ihmisen ratkaisuihin.
Ainoastaan täydellinen väliinpitämättömyys voi olla vallan "käyttämättömyyttä", tosin se voi olla yhtä hyvin vallan käyttöä ja toimia hyvinkin tehokkaasti.Itse huomioin uusia ihmisiä kohdatessani, että ovatko he avoimia, positiivisia ja yhteistyöhaluisia. Hierarkia kysymykset eivät tule ensimmäisenä, eivätkä toisenakaan mieleen. Se miten alitajunta toimii ensi kohtaamisissa, on vaikea määritellä ja siitä on erilaisia käsityksiä. Jokainen ihminen on yksilö ja reagointi toiseen ihmiseen sen mukaista.
Vallankäyttö hyvän tekemiseen on kuitenkin jotain muuta kuin toisen ihmisen yläpuolelle asettumista. Valtaa toiseen onnistuneesti voi käyttää silloin, jos toinen antaa siihen suostumuksensa.
Johan onnistuimme aiheen kehittelemään. Hyvä aihe, loputon. - P.e.p.e.
Itse huomioin uusia ihmisiä kohdatessani, että ovatko he avoimia, positiivisia ja yhteistyöhaluisia. Hierarkia kysymykset eivät tule ensimmäisenä, eivätkä toisenakaan mieleen. Se miten alitajunta toimii ensi kohtaamisissa, on vaikea määritellä ja siitä on erilaisia käsityksiä. Jokainen ihminen on yksilö ja reagointi toiseen ihmiseen sen mukaista.
Vallankäyttö hyvän tekemiseen on kuitenkin jotain muuta kuin toisen ihmisen yläpuolelle asettumista. Valtaa toiseen onnistuneesti voi käyttää silloin, jos toinen antaa siihen suostumuksensa.
Johan onnistuimme aiheen kehittelemään. Hyvä aihe, loputon.Ihmisen itsetunto perustuu vertailuun. Miksi niin? Siksi, että lähes kaikki mitä pääkopassamme liikkuu, on opittu muilta ihmisiltä ja oppiminen jatkuu läpi elämän. Koska kaikki ihmiset ovat erilaisia, vertailua tappahtuu aina tavatessamme uusia ihmisiä ja jo hyvin nopeasti alkaa hierarkia hahmottua. Verrataan toisen ulkonäköä, sosiaalista asemaa, kykyä kommunikoida, itsetunnon tasoa jne. Hierarkiassa ihmiset saattavat asettua hyvinkin samalle tasolle, mutta jokaisessa tilanteessa on mukana vaikuttamista: käytämme valtaa.
En tiedä oletko koskaan huomioinut, mutta vaikka keskustelu olisi ulkopuolisesta sujunut mutkattomasti ja hyvässä hengessä, olisitte jutelleet täysin jonninjoutavista asioista, sinulle on jäänyt lievähkö paskan maku suuhun. Et osaa hahmottaa mistä se johtuu. Se johtuu siitä, että olet alitajuntaisesti kokenut jääväsi hopealle. Toinen on tällöin käyttänyt valtaa, vaikkakin tiedostamattaan. - jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
Ihmisen itsetunto perustuu vertailuun. Miksi niin? Siksi, että lähes kaikki mitä pääkopassamme liikkuu, on opittu muilta ihmisiltä ja oppiminen jatkuu läpi elämän. Koska kaikki ihmiset ovat erilaisia, vertailua tappahtuu aina tavatessamme uusia ihmisiä ja jo hyvin nopeasti alkaa hierarkia hahmottua. Verrataan toisen ulkonäköä, sosiaalista asemaa, kykyä kommunikoida, itsetunnon tasoa jne. Hierarkiassa ihmiset saattavat asettua hyvinkin samalle tasolle, mutta jokaisessa tilanteessa on mukana vaikuttamista: käytämme valtaa.
En tiedä oletko koskaan huomioinut, mutta vaikka keskustelu olisi ulkopuolisesta sujunut mutkattomasti ja hyvässä hengessä, olisitte jutelleet täysin jonninjoutavista asioista, sinulle on jäänyt lievähkö paskan maku suuhun. Et osaa hahmottaa mistä se johtuu. Se johtuu siitä, että olet alitajuntaisesti kokenut jääväsi hopealle. Toinen on tällöin käyttänyt valtaa, vaikkakin tiedostamattaan.Että pystyn hahmottamaan, mistä mikin kohtaamisessa johtuu. Jos kohtaaminen on negatiivinen, pystyn erittelemään syyn ja vieläpä tarkasti.
Toki kaikki eivät ole vahvoja tällä alueella. - P.e.p.e.
Että pystyn hahmottamaan, mistä mikin kohtaamisessa johtuu. Jos kohtaaminen on negatiivinen, pystyn erittelemään syyn ja vieläpä tarkasti.
Toki kaikki eivät ole vahvoja tällä alueella.Toinen onkin se, joka koki keskustelun painostavana ja negatiivisena, koki jäävänsä henkisesti alakynteen. Tietysti sinä senkin huomaat ja muutat käyttäyutymistäsi sen mukaan, eikös?
- jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
Toinen onkin se, joka koki keskustelun painostavana ja negatiivisena, koki jäävänsä henkisesti alakynteen. Tietysti sinä senkin huomaat ja muutat käyttäyutymistäsi sen mukaan, eikös?
Ihmisten välinen kohtaaminen on monimutkainen kuvio, sillä ihmisen oma historia muovaa häntä tulevissa kohtaamisissa. Jollekin suora kysymys voi olla aivan liikaa. Jollekin kelloon vilkaisu voi merkitä suhteettoman paljon. "Henkisesti alakynteen jäänyt" ei aina todellisuudessa ole jäänyt alakynteen millään tavoin, vaan hän on tulkinnut tilanteen eri tavalla kuin esim. minä. Toisaalta, jos kymmenen ihmistä seuraa jotakin tilannetta, niin saadaan kymmenen erilaista arvioita tilanteen kulusta.
Kohtaaminen on erittäin haastavaa ja teen sitä työkseni päivittäin. Täytyy sanoa, että pärjään siinä hämmästyttävän hyvin. Hämmästyttävän hyvin sen vuoksi, etten anna ihmisten vaikuttaa itseeni. Olen oma itseni tilanteista toiseen. - P.e.p.e.
Ihmisten välinen kohtaaminen on monimutkainen kuvio, sillä ihmisen oma historia muovaa häntä tulevissa kohtaamisissa. Jollekin suora kysymys voi olla aivan liikaa. Jollekin kelloon vilkaisu voi merkitä suhteettoman paljon. "Henkisesti alakynteen jäänyt" ei aina todellisuudessa ole jäänyt alakynteen millään tavoin, vaan hän on tulkinnut tilanteen eri tavalla kuin esim. minä. Toisaalta, jos kymmenen ihmistä seuraa jotakin tilannetta, niin saadaan kymmenen erilaista arvioita tilanteen kulusta.
Kohtaaminen on erittäin haastavaa ja teen sitä työkseni päivittäin. Täytyy sanoa, että pärjään siinä hämmästyttävän hyvin. Hämmästyttävän hyvin sen vuoksi, etten anna ihmisten vaikuttaa itseeni. Olen oma itseni tilanteista toiseen."Hämmästyttävän hyvin sen vuoksi, etten anna ihmisten vaikuttaa itseeni. Olen oma itseni tilanteista toiseen."
Voisin veistellä tuosta hieman ilkeästi, mutta taas on niin hyvä aamu, etten jaksa.
En kuitenkaan usko tuota mitä sanot. Yksinkertaisesti ihminen ei voi sulkea tunteitaan kanssakäymistilanteessa. Niin voisi olla jos kanssakäymistilanne olisi ennalta käsikirjoitettu, mutta kun jokainen tilanne on erilainen ja ennalta arvaamaton. Itse ainakin huomaan käyttäytymiseni muuttuvan eri tilanteissa ja eri ihmisten seurassa. Toisen ihmisen seurassa olen mm. vapautuneempi ja rennompi kuin jonkun toisen. Tiedostamattaan tai tiedostaen ihmiset vaikuttavat minuun eli tavallaan käyttävät valtaa.
Mukavaa alkanutta viikonloppua sinullekin :) (pyrin vaikuttamaan sinuun positiivisesti) - jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
"Hämmästyttävän hyvin sen vuoksi, etten anna ihmisten vaikuttaa itseeni. Olen oma itseni tilanteista toiseen."
Voisin veistellä tuosta hieman ilkeästi, mutta taas on niin hyvä aamu, etten jaksa.
En kuitenkaan usko tuota mitä sanot. Yksinkertaisesti ihminen ei voi sulkea tunteitaan kanssakäymistilanteessa. Niin voisi olla jos kanssakäymistilanne olisi ennalta käsikirjoitettu, mutta kun jokainen tilanne on erilainen ja ennalta arvaamaton. Itse ainakin huomaan käyttäytymiseni muuttuvan eri tilanteissa ja eri ihmisten seurassa. Toisen ihmisen seurassa olen mm. vapautuneempi ja rennompi kuin jonkun toisen. Tiedostamattaan tai tiedostaen ihmiset vaikuttavat minuun eli tavallaan käyttävät valtaa.
Mukavaa alkanutta viikonloppua sinullekin :) (pyrin vaikuttamaan sinuun positiivisesti)"kanssakäymistilanne olisi ennalta käsikirjoitettu..." Niin se kyllä omassa työssäni onkin. Eli minun on pysyttävä työroolissani, joka tarkoittaa sitä, ettei ole soveliasta eikä järkevää näyttää omia tunteitaan, ei siis negatiivisia tunteita. Työssäni en voi olla manipuloitavissa, sillä silloin työni ei onnistu. Vaikka kirjoitin edellä "työrooli", niin se ei tavallaan ole sen kummallisempi kuin omana itsenäni esiintyminen. Siitä on vain pois sellainen seikka, joka vapaa-aikana tulee esiin, että huonosta kohtelusta annan palautteen aika nopeasti ja toisinaan kipakankin.
Se että kohtaan ihmiset samanarvoisesti ei tarkoita, etteikö joidenkin kanssa olisi helpompi kommunikoida kuin toisten. Tarkoitan, etten anna ihmisten vaikuttaa minuun. Ovesta saattaa tulla tyyppi, joka haluaa osoittaa minulle omaa erinomaisuuttaan ja jopa määräillä minua, mutta en lähde sellaiseen mukaan. Voi myös tulla tyyppi, joka on vaatimaton ja peloissaan, mutta suhtaudun häneen samoin kuin muihinkin. Työssäni olen hyvin neutraali. Ei silti, ihmisenäkin olen neutraali, enkä käy itseäni tuomaan esiin millään tavalla. En yritä olla yhtään mitään. Matala profiili sopii minulle. Olen kuitenkin avoin ja sosiaalinen ihminen ja toki ihmiset käsittävät minut kovin eri tavoin.
- Ruosutar
nähtävästi koko ikäsi vaivannut vainoharhat.
Itsekkin sanot että "Minulla oli paha aavistus" ja "mutta se mielikuva minulla on, että mies jahtasi minua myös muulla tapaa kuin tirkistelemällä."- jorojukka-kukka
Vai onko se sinulle AIVAN MAHDOTTOMUUS?
Aavistin miehen tirkistelyn, koska olin kuulevanani hänen hiippailunsa rapussa. Olisin tietenkin voinut todentaa aavisteluni ja lykätä sukkapuikko avaimenreiästä sisään, mutta kah, kun ei tullut mieleen!
Mielikuva/muistikuva taas perustuu siihen, etten todellakaan enää edes muista kaikkia ahdistelutapauksia tarkkaan, koska aikaa on kulunut niin p a l j o n. Hatara muistikuva on, että mies olisi kutsunut minut katsomaan kellarikomeroa ja yrittänyt telkeä minut komeroon, mutta tästä en ole ihan varma, koska se saattaa olla joku toinen tapaus. - meikämie
Aavistin miehen tirkistelyn, koska olin kuulevanani hänen hiippailunsa rapussa. Olisin tietenkin voinut todentaa aavisteluni ja lykätä sukkapuikko avaimenreiästä sisään, mutta kah, kun ei tullut mieleen!
Mielikuva/muistikuva taas perustuu siihen, etten todellakaan enää edes muista kaikkia ahdistelutapauksia tarkkaan, koska aikaa on kulunut niin p a l j o n. Hatara muistikuva on, että mies olisi kutsunut minut katsomaan kellarikomeroa ja yrittänyt telkeä minut komeroon, mutta tästä en ole ihan varma, koska se saattaa olla joku toinen tapaus.Minullakin on hämäriä muistikuvia, että ollessani nuori poika, naapuritilan ikäpiikatytär olisi yrittänyt sulkea minua perunakellariin, mutta tästä en ole ihan varma, koska se saattaa olla joku toinen tapaus. Tai sitten sitä ei edes tapahtunut.
Jos olet oikeatsi muistavinasi tuolalisa tapauksia, kyse on todennäköisesti itsehypnoosista ja valveunesta, kuten silloinkin, kun ihmiset muistavat joutuneensa avaruusolioiden/ menninkäisten /noitien sieppaamaksi ja joskus seksuaalisesti ahdistelemaksikin. Mene hoitoon, voit oikeasti tarvita sitä. - jorojukka-kukka
meikämie kirjoitti:
Minullakin on hämäriä muistikuvia, että ollessani nuori poika, naapuritilan ikäpiikatytär olisi yrittänyt sulkea minua perunakellariin, mutta tästä en ole ihan varma, koska se saattaa olla joku toinen tapaus. Tai sitten sitä ei edes tapahtunut.
Jos olet oikeatsi muistavinasi tuolalisa tapauksia, kyse on todennäköisesti itsehypnoosista ja valveunesta, kuten silloinkin, kun ihmiset muistavat joutuneensa avaruusolioiden/ menninkäisten /noitien sieppaamaksi ja joskus seksuaalisesti ahdistelemaksikin. Mene hoitoon, voit oikeasti tarvita sitä.Kyllästyttää.
- Ruosutar
Mielikuva/muistikuva taas perustuu siihen, etten todellakaan enää edes muista kaikkia ahdistelutapauksia tarkkaan, koska aikaa on kulunut niin p a l j o n. Hatara muistikuva on, että mies olisi kutsunut minut katsomaan kellarikomeroa ja yrittänyt telkeä minut komeroon, mutta tästä en ole ihan varma, koska se saattaa olla joku toinen tapaus.ja huomenna lisää sinun höpötyksiä.
- jorojukka-kukka
Ruosutar kirjoitti:
ja huomenna lisää sinun höpötyksiä.
Höpöt ovat sulla housuissa! :O
- meikämie
Kyllästyttää.
Keksityjen juttujen floodailu tähän foorumiin, vaikka jörisfiktio ihan mielenkiintoista kaunokirjallisuutta onkin.
- mitä huomenna
jööris on "yhtäkkiä muistanut" ...
No ei arvailla...pidetään jännitystä yllä...- liittyy tähän:
"Hatara muistikuva on, että mies olisi kutsunut minut katsomaan kellarikomeroa ja yrittänyt telkeä minut komeroon, mutta tästä en ole ihan varma, koska se saattaa olla joku toinen tapaus."
No,huomenna se muistaa tän tarkemmin...
- meikämie
Asuin jossain vaiheessa omakotitalon yläkerrassa. Minulla oli paha aavistus, että vuokraemäntä tirkisteli asuntooni. Ja niinpä sainkin hänet kerran verekseltään kiinni, kun tulin hiljaa portaita ylös. Tapauksen jälkeen laitoin avaimenreikään paperitolloja ja eikös kerran sitten käynytkin niin, että tollo ponnahti huoneeni lattialla. Silloin kimmastuin ja juoksin ovelle, avasin sen ja kirosin portaita juoksevan naisen perään.
Tästä kaikesta on jo niin paljon aikaa, etten tarkkaan muista muita tapahtumia, mutta se mielikuva minulla on, että nainen jahtasi minua myös muulla tapaa kuin tirkistelemällä.
Toivon vihdoinkin VAIN ASIALLISIA KOMMENTTEJA TÄHÄN KETJUUN. Keskustelunaihehan on, miksi naiset kokovat luvalliseksi häiritä miehiä seksuaalisesti.- sama vanha vitsi
Antakaa Jörden kirjoittaa noita juttujaan, ei ne ketään satuta. Hänhän pyysi asiallisia kommentteja..
Jorojukalle.. Jos tilanne on ollut kuvaamasi kaltainen, ihan kahjohan se mies on ollut. Ei muuta kuin kaulimella persiille ja alas moinen retale. Et sitten tullut ajatelleeksi ihan maalarin teippiä siihen avaimen reikään. Ei yhtään hullumpi juttu, toimii kokemusperäisesti kun tiukalle vääntää ja pistää riittävän paljon.
- Jack orig.
Katseliko hän sinua Abloy-lukon läpi?
- jorojukka-kukka
Vanhanaikainen iso avaimenreikä...sellainen pirulainen, josta näki selvästi, vaikka avain oli paikallaan. :(
Vanhanaikainen iso avaimenreikä...sellainen pirulainen, josta näki selvästi, vaikka avain oli paikallaan. :(
kummallisit puhu.
Avaimen ja lukon yhdistelmää voivaan unissa tulkita myös seksuaalisena funktiona.
Mutta olen niitä lukkoja minäkin nähnyt ja avannut mutta jos ja kun avain on reiässään ja vielä kierretty lukkoon, ei siitä läpi nää edes vanha likainen mies.- jorojukka-kukka
epikuros kirjoitti:
kummallisit puhu.
Avaimen ja lukon yhdistelmää voivaan unissa tulkita myös seksuaalisena funktiona.
Mutta olen niitä lukkoja minäkin nähnyt ja avannut mutta jos ja kun avain on reiässään ja vielä kierretty lukkoon, ei siitä läpi nää edes vanha likainen mies.Vanhanaikaiset väliovien lukot...et taida tietää sellaisia. Avaimen reiästä nyt joka tapauksessa näkyi ihan hyvin ja sieltä ukko tiiraili.
Vanhanaikaiset väliovien lukot...et taida tietää sellaisia. Avaimen reiästä nyt joka tapauksessa näkyi ihan hyvin ja sieltä ukko tiiraili.
" Vanhanaikainen iso avaimenreikä...sellainen pirulainen, josta näki selvästi, vaikka avain oli paikallaan. :( "
Tuotahan yritin kertoa mutta otetaanko uudelleen ja hyvin rauhallisesti. Kohta n:o 1.-------------
- .....
Pidän tuon miehen kiinniottotapaa vähintäänkin outona. Minkälainen lukko ovessasi oli?
- tapahdu
Eikä tälläistä http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1319572
- jorojukka-kukka
Miksi johtaja oli kalsareillaan?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5571848Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18897- 84873
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101806Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50729Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2717- 63715
- 68695
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74648- 65543