Philadelphia-koe

kiinnnostaa.

Kiviäkin varmasti kiinnostaa mutta mua nyt ainakin kiinnostaa. Eli miten paljon väitetyssä vuonna 1943 tehdystä Philadelphia-kokeesta on totta ja miten paljon tarua? Tuli vaan ajankohtaiseksi taas kun eilen alkoi pyöriä uusi sarja Nelosella, Triangle. Triangelilla viitataan Bermudan kolmioon jonka väitetään saaneen alkunsa juuri tuon Philadelphia-kokeen seurauksena.

Olen joskus vuosia vuosia sitten nähnyt leffan The Philadelphia Experiment (pääosassa mm. Michael Paré) ja luulin sitä ihan vaan aikuisten saduksi mutta näköjään siitä on muutakin kuin pelkkää leffastooria netissä.

5

3258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • das experiment

Se on yksi näitä suosittuja salaliittoteorioita, josta saadaan mukavasti viihdeteollisuudelle materiaalia. (vertaa esim. area 51:sen ufoilut)
      Googleen vaan Philadelphia Experiment tai Project rainbow niin varmasti "tietoa" löytyy.
      Joskus tuli joku doku katsottua noista suosituimmista salaliitoista ja ei tuosta kokeesta tuossa väitetyssä muodossaan oltu löydetty mitään faktaa.
      Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole, että aseteollisuus tekee kokoajan kehitystyötä ja se on salaista. Maallikoilla voi sitten hieman todellisuus hämärtyä, kun puhutaan tutkalle näkymättömistä lentävistä koneista.

• tutkalle näkymätön

http://en.wikipedia.org/wiki/Stealth_aircraft

B-2 ja muiden stealth-koneiden tutkalle näkymättömyys perustuu mm. koneiden pinnoitteisiin jotka ei heijasta tutkan säteitä takaisin sekä myös siihen että koneiden muoto on tehty sellaiseksi ettei tutka pysty muodostamaan niistä mitään selkeää kuvaa.

Kyse noissa stealth-koneissa ei ole silmälle näkymättömyydestä vaan vain tutkan havainnoinnista.

Philadelphia-kokeessa taas taisi olla ihan silmälle näkymättömyyskin kyseessä?

• kiven sisältä

Hanki kirja (www.antikka.fi tai www.huuto.net, noista löytynee):
      Stuart Gordon : Suuri huijausten kirja

,niin löydät tietoa tuostakin.

• Moto

http://en.wikipedia.org/wiki/Philadelphia_experiment

Muistaakseni jossain X-Filesin jaksossa on mainin Phil. expist. Netistä varmaan löytyy muutakin, jotkut on väittänyt että siinä testattiin suurella sähkömagneettisen kentän vaikutusta näkyvyyteen ja sitten se laiva katos ja jotkut sanoo että se meni tulevaisuuteen ja tuli takas...Kuulemma itse Albert Einstein oli mukana mutta nämä tiedot on kyllä epämääräisiä eli en pitäisi luotettavina.

• klaatu

Siis kukapa nyt tuollaisen tarinan keksisi. Jos keksisin niin julkaisin sen skifikirjana. Mutta kuka näitä nyt alkaisi vakavissaan esittämään, ellei totuustautaa ole?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      127
      3744
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      34
      2441
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      144
      2088
    4. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      70
      1031
    5. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      5
      960
    6. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      881
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      61
      845
    8. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      30
      840
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      43
      770
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      96
      750
    Aihe