triptyl 25mg

N_ainen_V_aan

Minulla on todennäköisesti jännityspäänsärkyä, sillä pääkoppaani särkee joka ilta, joten sain triptyliä 25mg. Kuinka nopeasti vaikuttaa? Tuleeko tuosta annoksesta jo haluttomuutta/orgasmiongelmia? Kuinka monta kuukautta pitäisi syödä, jotta tietäisi, että auttaako päänsärkyyn? kun lopettaa tuleeko mahdollisesti säryt takaisin? kokemuksia, kiitos!

9

1407

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipumummo

      Hei minulle on määrätty Triptyliä hermo- ja nivelsärkyyn ja olen käyttänyt sitä useassa jaksossa. Koska säryn syytä ei ole selvitetty ne palaavat jossain vaiheessa kun yritän olla ilman Triptyliä. Triptyl on vanhakantainen masennuslääke ei ainakaan minulla vaikuta seksihaluihin tai orgasmeihin, päinvastoin kun ei ole jatkuvia kipuja saattaa seksihommatkin joskus kiinnostaa. En osaa sanoa koukuttaako Triptyl ja lopettaminen ei ole tuottanut isompia ongelmia.
      Toivottavasti saa apua vaivoihisi.

    • jännityspäänsärkyyn

      Hei! Sain itse samaa lääkettä noin kolmisen viikkoa sitten mm. jännityspäänsärkyyn, minulla aloitettiin 10mg illassa annoksella, mutta nyt on tuo 25mg käytössä. Koska samaan aikaan sain myös kuurin 800mg buranaa ja kortisonia olkapäähän en ihan varmasti pysty sinulle asiasta kertomaan. Tänään kuitenkin juuri ystävälleni totesin etten ole viimeiseen viikkoon ottanut särkylääkettä, en olkapääni, niskani tai pääni vuoksi. Ennen triptyliä ja kortosini piikkijä saatoin syödä paketin (10kpl 400mg) buranaa parissa päivässä. Viime aikoina söin päänsärkyyni jopa panacodia. Eli triptylin vaikutus alkoi noin viikossa- kahdessa. Lihasrelaksantit (minulla mm. sirdalud) on auttanut ihan mukavasti myös, mutta sitä on pitänyt syödä kunnon kuuri ja kivut ovat palanneet takaisin pienen ajan päästä. Pahimmassa tapauksessa triptylin kanssa otan myös lihaksia rentouttavia lääkkeitä. Minä joudun monista syistä syömään triptyliä luultavasti koko ikäni, mutta yhtälaillahan tuo jännityspäänsärky vaivaa loppuiän sekä sinua että minua. Triptylin sivuvaikutukset on luultavasti näkyvissä vasta sillä annoksella mitä masennukseen käytetään (ymmärtääkseni 200-300mg/vrk) eli meillä ei pitäisi olla suurta hätää. Itse olen kyllä huomannut ruokahalun kasvaneen ja ihoni kuivuneen (minun kohdalla hurraa, koska teini-ikä kestänyt jo 15v) Muita sivuvaikutuksia en ole huomannut, en edes uneliaisuutta.
      Onnea triptyl kokeiluusi!!

    • kokemuksia on

      Häviääkö halut?
      Triptyl on siitä petollinen kun lihottaa hirveesti!!!
      Kiloja tuli ja halut meni.
      Tosin söin paljon,mutta en syönyt ennen Trptyl lääkitystä.

      • lihottavuus

        Kuinka isolla annostuksella söit triptyliä? Olen itse havainnut pienelläkin annostuksella sen nostattavan ruokahalua ja en ihan hirveästi haluaisi lihoa (olen juuri saanut vaatekaappini sisällön uusittua ja harrastuksessani vaadittava haalari on näille nykyisille mitoille sopiva, ei ole varaa uusia sitä)


      • kipumummo
        lihottavuus kirjoitti:

        Kuinka isolla annostuksella söit triptyliä? Olen itse havainnut pienelläkin annostuksella sen nostattavan ruokahalua ja en ihan hirveästi haluaisi lihoa (olen juuri saanut vaatekaappini sisällön uusittua ja harrastuksessani vaadittava haalari on näille nykyisille mitoille sopiva, ei ole varaa uusia sitä)

        Voi vähän lisätä ruokahalua, mutta kun kivut vähenee kokonaiselämälaatu paranee ja ainakin minä nautin kun pystyy paremmin liikkumaan. Olen ollut melkoinen läskitynnyri lähes koko ikäni, eikä paino triptylin aloittamisen jälkeen noussut ei kyllä ole laskenutkaan. Ruoka maistuu ja läski on ikuista.


      • puhut
        kipumummo kirjoitti:

        Voi vähän lisätä ruokahalua, mutta kun kivut vähenee kokonaiselämälaatu paranee ja ainakin minä nautin kun pystyy paremmin liikkumaan. Olen ollut melkoinen läskitynnyri lähes koko ikäni, eikä paino triptylin aloittamisen jälkeen noussut ei kyllä ole laskenutkaan. Ruoka maistuu ja läski on ikuista.

        Kipumummo! Läski on ikuista ja siksi en sitä haluaisi lääkkeitten tuomana itselleni lisää. Tuo on ehkä paras muistutus lääkkeiden avusta, se, että liikkuminen helpottuu. Liikkumallahan ne liikaa syödyt kalorit sitten pois saa, mutta miten ikuisesti sohvalla maaneen "perunan" sitten saa liikkeelle... Ennen kun ne liikunnan jälkeiset kivut pelottivat ja "estivät" lähdön niin nytten viitsivyys on pohjassa.


      • kipumummo
        puhut kirjoitti:

        Kipumummo! Läski on ikuista ja siksi en sitä haluaisi lääkkeitten tuomana itselleni lisää. Tuo on ehkä paras muistutus lääkkeiden avusta, se, että liikkuminen helpottuu. Liikkumallahan ne liikaa syödyt kalorit sitten pois saa, mutta miten ikuisesti sohvalla maaneen "perunan" sitten saa liikkeelle... Ennen kun ne liikunnan jälkeiset kivut pelottivat ja "estivät" lähdön niin nytten viitsivyys on pohjassa.

        Ei se liikkelle lähtö mitään helppoa ole! Kivun pelko on kova ja vaikka kipukynnys Triptylin avulla nousee kyllä ainakin minulla edelleen on kolotuksia. Liikuttava on voinnin ja tuntemusten mukaan. Pikkuvenyttelyä sillointällöin, aluksi pikkulenkkejä (ei mitään tappovauhtia vaan ihan normaalia kävelyä) ja siitä sitten yritä lisätä. Minä olen myös varsinainen sohvaperuna ja mieluiten nukkuisin talvet talviunta jos se vaan olisi ihmiselle mahdollista. Pimeimpään aikaan en sohvalta nouse kuin pakosta sitten kun kevätaurinko alkaa paistaa herään taas liikkumaan. Nautitaan keväästä, vähemmistä kivuista Triptylin avulla ja liikutaan kukin voimien ja kykyjen mukaan.


      • vaikutuksia

        Olen Triptylin aloituksen välkeen pudottanut painoa 10kg ja tähän menessä kaiken kaikkiaan 23kg. Minulla ei ole ruokahalu kasvanut eikä mitään muitakaan sivu vaikutuksia. Nukun paremmin, kun ei ole kipuja.


    • vanha eukko

      Et kai pelkästään tota lääkettä popsi. Itse sitä joskus söin ihan muuhun vaivaan, mutta ainoastaa kaamea ummetus tuli ja suu kuivus.

      Täällä ohjetta jännityspäänsärkyyn:

      http://www.tohtori.fi/?page=5767082&id=4643612

      Itselläni kyseinen vaiva lähti joskus vuosia sitten ihan liikunnalla ,venyttelyllä ja rentiutumalla. Mitään lääkettä en edes saanut.

      Mutta ehkä sinä tarvitset siihen sitten mielialalääkettä???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4397
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4366
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4036
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2947
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2571
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2133
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      341
      2112
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2069
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1685
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1452
    Aihe