oli viikon käytössä ja voin ilman omantunnon tuskia sanoa että olipa karmea kiikku. Ihmetellä täytyy niitä jotka ovat valmiita jopa maksamaan että saavat tuollaisen pakettiauton.
Ford Transit
125
79434
Vastaukset
- halpa pitää.
Korjaukseen ei tarvita sirppiä ja vasaraa kummempia välineitä.
- kuulehan
Hei sä puhut nyt ladan työkaluista, me puhutaan ransetista,sä et tarvii kuin virtaavaimen.
- asiaa.
Inkontinenssi-tuotteita oli tarjolla.Ei masennuta silti,tojopalstalla on Tenaa ja nishikipuolella viagraa.Voortimiähet pääsee varmasti taivaaseen,nimbal gauhiast he ova saane gärssi tääl maam bääl.
- kaksi vuotta
Transit 135 KA umpipaku ja se riitti.Tosi ei tarvinnut raaputtaa jäitä ikkunoista kun se oli kokoajan Stockalla korjaamolla. Harmi oli hyvää ajaa mutta kun ei tekniikka kestä ja ikkunat huurussa vesisateella. Voi vittu mikä auto.
- ikkunalämmitystä.
Se on näissä ainoa edistysaskel.Laturi sitten naukuu kun ei jaksa riittästi watteja veivata.
- ikkunalämmitin??
ikkunalämmitystä. kirjoitti:
Se on näissä ainoa edistysaskel.Laturi sitten naukuu kun ei jaksa riittästi watteja veivata.
ei mun transussa ollut mitään sivuikkunalämmitin. Ainut konstti nähdä sivuikkunoista oli pitää ne alasruuvattuna.
- transit+2*ducato+vito
ikkunalämmitin?? kirjoitti:
ei mun transussa ollut mitään sivuikkunalämmitin. Ainut konstti nähdä sivuikkunoista oli pitää ne alasruuvattuna.
olisko kannattanut lukea käyttöohjekirjaa ja kääntää lämmityslaitteen puhaltimen nappulaa oikealle, ei vasemmalle kun siellä menee sisäilmankierto päälle.
- höljböjbö.j
transit+2*ducato+vito kirjoitti:
olisko kannattanut lukea käyttöohjekirjaa ja kääntää lämmityslaitteen puhaltimen nappulaa oikealle, ei vasemmalle kun siellä menee sisäilmankierto päälle.
Kyllä jaksa pitää sivuikkunoita sulana kuin täysillä, eikä kovemmilla pakkasilla kokonaan ollenkaan..
Se on siis ihan oikea suunnitteluvirhe.
- njet
mulla oli 2001-2006 välillä transitti jolla ajoin 125000tkm ja remotti lista seuraavanlainen:oven lukko 2kpl,etupyörän laakeri 1kpl,raidetangon päitä 4kpl,iskarit taakse uudet,moottorin ohjausyksikkö vaihdettu,kytkinesteet katosi ja pakkasella vaihdelaatikko takelteli vaihtaessa ykköseltä kakkoselle ja takuu ei korvannut näistä mitään joten voin sanoa että mulla on ollu kaks voorttia ensmäinen ja viimeinen
- 100tkm.
Ne on jo valmiiksi alimitoitettu ja kun turkkilaiset mamut kasaa saksan autot niin eivät viitsi niihin riittävästi rasvaa laittaa tehtaalla.Se kun on muhamettilaisten kulttuurissa saastaista.Eli kannattaa vaihtaa ennen kuin jumittuu ja laakeripesät kuluu väljiksi.Niin ja kakkoselle MT75 ei mene kuin välikaasulla.
- pirssari
miksi moottorinohjaus yksikkö vaihdettiin?
siksi kiinnostaa kun ulla palaa huomiovalo koko ajan eivätkä löydä vikaa - ransistori
100tkm. kirjoitti:
Ne on jo valmiiksi alimitoitettu ja kun turkkilaiset mamut kasaa saksan autot niin eivät viitsi niihin riittävästi rasvaa laittaa tehtaalla.Se kun on muhamettilaisten kulttuurissa saastaista.Eli kannattaa vaihtaa ennen kuin jumittuu ja laakeripesät kuluu väljiksi.Niin ja kakkoselle MT75 ei mene kuin välikaasulla.
Vai ei kulttuuriin kuulu rasvan laittaminen?? :DDD
No sitten mun ransistorin on etulaakerin on laittanu joku tosi puhdasoppinen. Laakeri meni vaihtoon jo tuossa 60th paikkeilla. Liekö ollut muuta kuin asentajan omat rasvat laakerissa?
Muuten on ollut ihan hyvä auto. Paitsi että ilmastointi ei toimi ja lämmitin ei puhalla laseja sulaksi talviaamuna. - laakerihommissa
ransistori kirjoitti:
Vai ei kulttuuriin kuulu rasvan laittaminen?? :DDD
No sitten mun ransistorin on etulaakerin on laittanu joku tosi puhdasoppinen. Laakeri meni vaihtoon jo tuossa 60th paikkeilla. Liekö ollut muuta kuin asentajan omat rasvat laakerissa?
Muuten on ollut ihan hyvä auto. Paitsi että ilmastointi ei toimi ja lämmitin ei puhalla laseja sulaksi talviaamuna.on suurin syy ollut vääränmallinen "stefa" pyörän navassa. "Stefan" tarkoitus on ollut estää veden pääsy laakeriin akselia pitkin, mutta homma ei ole toiminut. Veden pääsy laakeriin on aiheuttanut vaseliinin jäykistymisen ja samalla ruostumista, sekä lopuksi laakerin hajoamisen. Laakerissa pitää olla kunnolla vaseliinia, mutta pesä ei silti saa olla täynnä.
Miten muuten tietää näiden pyörän napojen kokoonpanon, mistä hiivatin vinkuintiasta ne on lähtöisin, koska nykyisin ei voi olla mistään varma. Osien toimittajia voi olla useita, joissa osa voi näistä toimiakkin kunnolla.
Jos Fordin takuu olisi ollut kuten Toyotan, niin homma olisi mennyt takuuseen. Itse vaihdoin Transiitiin kanssa pyöränlaakerit molemminpuolin ja olen ajanut niillä jo 240 000 km sen jälkeen. Välillä olen vaihtanut ainoastaan uudet "stefat" jarrulevyjen vaihdon yhteydessä. Renkaan vaihdon yhteydessä kannattaa samalla katsoa laakerivälykset pyörää heiluttaen molemmilta sivuilta. - Botilas
Mulla on vm98 transitti ajan 1500km viikossa auto ollu vuoden ei mitää ongelmia ole ollu -20c pakkasessa voi välil lämppärin sammuttaa kun on kajuutta niin kuuma auto makso 700e paras ostos minkä olen 20v tehny
- Kalle Perkins
Onpa harvinaisen yksimielistä sakkia, ihan kun kaikki olisi kirjoittanut sama henkilö.
On se kummaa miten yksi pakettiautomerkki voi olla noin huono ja silti niillä ajetaan päivittäin etupäässä ammattiajoa.- kuuno iivari
empä ole tavannut perässä ongelmia on niitä poikaset särkeneet mutta ei ne normaalikäytöllä hajoo
- No huh huh
No jos on ajanut vuodesta -75 Transitilla niin mitä sitä vaihtaa. Mutta pikku vinkkinä, samaan rahaan saa varmasti parempia kulkupelejä kuin tuo Fordin kiikku. Kovin montaa eri pakua en ole ajanut mutta tällä kokemuksellakin jo sen tajuaa.
- Asko K
No huh huh kirjoitti:
No jos on ajanut vuodesta -75 Transitilla niin mitä sitä vaihtaa. Mutta pikku vinkkinä, samaan rahaan saa varmasti parempia kulkupelejä kuin tuo Fordin kiikku. Kovin montaa eri pakua en ole ajanut mutta tällä kokemuksellakin jo sen tajuaa.
Transit järkipakuja ominaisuuksiltaan.
- no huh huh
Asko K kirjoitti:
Transit järkipakuja ominaisuuksiltaan.
jos mielestäsi järkipaku niin sinun järkesi se on nähtävästi sitten vienyt....
- Kokemusta on
no huh huh kirjoitti:
jos mielestäsi järkipaku niin sinun järkesi se on nähtävästi sitten vienyt....
Jo on varsinainen "asiantuntija", mutta nehän ne tunnetusti kovinta meteliä pitää, jotka eivät asiasta oikeasti tiedä mitään !
On viimeisen 10 vuoden ajalta kokemusta niin Fiatista, Fordista, Mersusta ja Toyotastakin ja se on varma ettei muuta pakua tule tähän taloon kuin Ford ! - No pojat
No huh huh kirjoitti:
No jos on ajanut vuodesta -75 Transitilla niin mitä sitä vaihtaa. Mutta pikku vinkkinä, samaan rahaan saa varmasti parempia kulkupelejä kuin tuo Fordin kiikku. Kovin montaa eri pakua en ole ajanut mutta tällä kokemuksellakin jo sen tajuaa.
Eipä tunnu poja pakuista tietävän,ittelä on kyseinen merkki eikä ole ollut mitään vikaa,kuskin sopi ajamaan kunolla, ei jäädy käsi sivulasiin kiini, niinkuin hiasessa.
- kortti 1983
Johan on lapsellista. Olettekohan kuulleetkaan sellaisesta kuin auton huoltosuunnitelma ja sen toteuttaminen. Koskee muuten kaikkia merkkejä.
- jokke
Transiteilla olen jo useamman vuoden ajellut.
Nykyisessä -95 mallisessa 340 000 mittarissa eikä ole kummempia korjauksia tarvinnut tehdä.
Toista oli kun portterin omistin, aina rikki ja korjaamolla sekä jätti useasti myös tienpäälle. - Itse asentaen
Kyseiset levyt on todella helppo vaihtaa kun selvittää miten napa on ankkuroitu tukiosan runkoon.
Otetaan torx 50 ruuveja 5 kpl pois jonka jälkeen etsitään sopiva kiila tukiosan runkon ja navan väliin
sitten vaan kiilataan napa varovasti ylä ja alapuolelta tasaisesti pois samalla varmistaen että vetoakseli
irtoaa rihloilta, voi olla tiukka vaatii ulosvetäjää avuksi vetoakselin irti saamiseksi.Transitit toimineet
hyvin tälläkin hetkellä tavaran kuljetukseen,ja toinen matkailuauto. - transit mies
No pojat kirjoitti:
Eipä tunnu poja pakuista tietävän,ittelä on kyseinen merkki eikä ole ollut mitään vikaa,kuskin sopi ajamaan kunolla, ei jäädy käsi sivulasiin kiini, niinkuin hiasessa.
meillä on 04 vuoden transit connet ajettu rapiat 578000 kilsaa ja ei oo muuta vikaa kun taka ovet on ruostunu ja kone vähän hiipuu talvella mahtava auto mutta arvo tippuu äkkiä vaihto arvo enää 4000 euroo
- juppana2
Kokemusta on kirjoitti:
Jo on varsinainen "asiantuntija", mutta nehän ne tunnetusti kovinta meteliä pitää, jotka eivät asiasta oikeasti tiedä mitään !
On viimeisen 10 vuoden ajalta kokemusta niin Fiatista, Fordista, Mersusta ja Toyotastakin ja se on varma ettei muuta pakua tule tähän taloon kuin Ford !suomipoika haukkuu fordia kateudesta sec johtuu,millasen traktorin valmet valmisti v.1917 esim.fordilla oli oliko suomalaisilla.ja jos oli oliko ratti kuinkakin pitkän seipään päässä hehheh
- transitmies2
On täällä sentään jokukin järkevä joukossa. Nää alunperäset kirjottelijat on niitä isältä-pojalle "osta natsilaatikko tai helevetin kätevä ja ja tehoton d-4d AD-HD hiace, mutta pysy foordista kaukana. Pieni kiteytys teille kaikille jotka kuvittelevat ja kehuvat sitä omaa rakastaan siinä pihassa että "siinä se vasta toimiva auto on!" Kaikki autot menevät samalle romuttamolle aikanaan JA kaikissa autoissa on omat vikansa ja hyvät puolensa. Ite en henkilökohtasesti oo ikinä miettiny ostaa pakettiautoks wv:tä tai toyotaa. Eihän ne perkeleet saa sieltä tehtaasta irti kun sillä samalla vitun korilla joka on vuos toisensa jälkeen aivan samanlainen. Ei mitään korivaihtoehtoja. pituutta saa kyllä mutta mitäpäs sillä kun ei oo korkeutta. Tosin carsportin tai regon valmistamana sovit just ja just seisaalleen sisällä olemaan. Maksa sit siitä lystistä. Tuskimpa ambulanssissa pitäisivät transittia tai sprintteriä jos ne aivan täysiä paskoja oisivat ja niille vielä ketkä tuskailee sen ikkunan huurtumisen kanssa sanon sen verran että sellaset perus huoltotoimenpiteet niinkun siihen "isin volkkariin" kannattaa tehdä ennen talvea. Ite vaihoin termostaatin viime talaveks omaani niin johan rupes lämpöä riittämään. Jos olitte niitä volkkarimiehiä niin menkää sille omalle foorumille lukemaan niin kohta lämpöä riittää teilläkin! Jos ruahitta pittee konetta piälä kun se vie sähköä ja se maksaa. :D
- Kalle Perkins
Olen ajanut, pakuja jo yli 30-vuotta ja virheetöntä ei ole vielä vastaan tullut. Tällä hetkellä on kolmevuotta ollut tuo etuveto Transit ja auto on mitä parhain. Sitä ennen oli Sevel (Fiat Duacato), ei pahaa sanottava siitäkään, ne tavallisimmat jutut etuvetopakuilla; kolmasti etupyörän laakerit, ja muuta pientä, sähköviat kiusasi neljäntenä vuonna.
- Mersuja 3 kpl
- Transitteja 3 kpl
- Fiat 1kpl
- Rellu 1kpl
- Mazda 1kpl
- Peugeot 1kpl
Oikeastaan yhtään ongelmapakua ei ole ollut, vaikka Mesetkin oli käytettyjä. Kun autolla ajetaan se kuluu, jos sitä hiukka perään katotaan se pysyy paremmin kunnossa.
Tunnen myös varsin hyvin Volkkarit ja Hiaset kaikki on tehty käyttöön, sama voi sanoa Transitista. Vaihdoin nimenomaat etuvetotransittiin, koskaa muutamalla isolla firmalla oli hyvät kokemukset autosta ja voin sanoa samaa. Jokainen voi olla asiasta mitä mieltä tahansa, tosin paskan kirjoittamisen erottaaa jo kaukaa.- on vaan
hyviä kokemuksia.
Tärkeintä on se että kamat sopii kyytiin ja kun aamulla klo 6 lähtee Rovaniemelle tietää ettei tartte kävellä matkalla. Voin ajella lyhythisasessa T- paidassa ja sandaaleissa laittaa talvikengät ja takin vaan kun käy kahvilla. Transu täyttää kesällä 17v. ja kilometrejä on entisellä taksilla ilmeisesti jo toista miljoonaa. - diesel67
on vaan kirjoitti:
hyviä kokemuksia.
Tärkeintä on se että kamat sopii kyytiin ja kun aamulla klo 6 lähtee Rovaniemelle tietää ettei tartte kävellä matkalla. Voin ajella lyhythisasessa T- paidassa ja sandaaleissa laittaa talvikengät ja takin vaan kun käy kahvilla. Transu täyttää kesällä 17v. ja kilometrejä on entisellä taksilla ilmeisesti jo toista miljoonaa.Itsellä myös hyviä kokemuksia transitista, kävin juuri tänään mielen johteesta koe-ajamassa muutaman vuoden vanhaa citroenia, aivan kamala rämisi ja kolisi ja puhditon moottori eli suoraan paaliin.
- Kokenut
diesel67 kirjoitti:
Itsellä myös hyviä kokemuksia transitista, kävin juuri tänään mielen johteesta koe-ajamassa muutaman vuoden vanhaa citroenia, aivan kamala rämisi ja kolisi ja puhditon moottori eli suoraan paaliin.
Kyllähän se niin on joka ammatikseen ajelee,niin suosittelen ransua, nämä uudet pelit on huippupääst.Ja ainahan ransu on ollut luotettava peli.
- AutomaattiTransitti
Kokenut kirjoitti:
Kyllähän se niin on joka ammatikseen ajelee,niin suosittelen ransua, nämä uudet pelit on huippupääst.Ja ainahan ransu on ollut luotettava peli.
Ens viikol pitäs käydä hakemassa -86 vuoden 9 hengen automaatti transitti nii onkohan kellään täällä kokemuksia tost automaatista?
- Malli-88
Kokenut kirjoitti:
Kyllähän se niin on joka ammatikseen ajelee,niin suosittelen ransua, nämä uudet pelit on huippupääst.Ja ainahan ransu on ollut luotettava peli.
Ei varman moni usko mutta olen ajanut tolla 2,5l dieselillä
878,000tkm ei ole mitää muuta kun laturi vaidettu
huolettu kyllä on hyvin .vielä katsastan. yritän sen millin mittariin
ja fordi on seuraavakin - heikki
AutomaattiTransitti kirjoitti:
Ens viikol pitäs käydä hakemassa -86 vuoden 9 hengen automaatti transitti nii onkohan kellään täällä kokemuksia tost automaatista?
omistan etuveto transetin vm.2001,oon mie sillä ajellu jo 218670 kilometriä.Tässäpä ois vikalistaa,kytkimenkäyttösylinteri polkimenpäästä,eeperi kolme kertaa korjattu ja jarrut kaksikertaa,tosin nehän on kulutus tavaraa.siis ne kitkapinnat,että silleen ps.on olluna uudesta mulla toi ransu.....
- työauto
heikki kirjoitti:
omistan etuveto transetin vm.2001,oon mie sillä ajellu jo 218670 kilometriä.Tässäpä ois vikalistaa,kytkimenkäyttösylinteri polkimenpäästä,eeperi kolme kertaa korjattu ja jarrut kaksikertaa,tosin nehän on kulutus tavaraa.siis ne kitkapinnat,että silleen ps.on olluna uudesta mulla toi ransu.....
Onhan se 2002 mallin auto kulkenut 233.000 muuten kohtalaisesti mutta starttimoottori Fordissa näyttää olevan huono. Tässä autossa jo kolmas ja taas merkkejä rikkoutumisesta.
Edellisessä samoin startti joka toinen vuosi vaihtoon. Olisi parantamisen aihetta. - karppa 84
Malli-88 kirjoitti:
Ei varman moni usko mutta olen ajanut tolla 2,5l dieselillä
878,000tkm ei ole mitää muuta kun laturi vaidettu
huolettu kyllä on hyvin .vielä katsastan. yritän sen millin mittariin
ja fordi on seuraavakinmä ostin 88 transiitin pari kuukautta sitten ajettu 350000tkm pitäis vaihtaa takajarrukengät tarviiko vetoakseli vetää ulos vai ei
- rumpu kyl
karppa 84 kirjoitti:
mä ostin 88 transiitin pari kuukautta sitten ajettu 350000tkm pitäis vaihtaa takajarrukengät tarviiko vetoakseli vetää ulos vai ei
Ei tarvii jarrurempassa vetoakselia ottaa paikoiltaan.
- häsä
karppa 84 kirjoitti:
mä ostin 88 transiitin pari kuukautta sitten ajettu 350000tkm pitäis vaihtaa takajarrukengät tarviiko vetoakseli vetää ulos vai ei
Tulee kyllä vähä myöhässä tämä vastaus, mutta jos jotakuta muuta kiinnostaa, niin ei tarvi. Se vetoakseli tosin lähtee ihsn vetämällä pois, ja koko pyörännapa laakerin mutterin aukaisemalla. Näin olen itse tehnyt, tulee tilaa hemmetisti lisää!
- epätieto
Ostin asuntoauton joka on transitin alustalla vm. 2011. Kiihdyttäessä tärisee mutta kun löysää ja ajaa tasaisesti niin silloin ei tärise. Yksi omistaja ja hän sanoi että on tärissyt uudesta asti. Oli kuulemma käyttänyt liikkeessä ja eivät löytäneet mitään vikaa. Kuulemma kuuluu transitin vaivoihin. Onko kokemuksia?
- Anonyymi
missä vika vetokoukkuun ei saa vilkkuja
- pirssari
moottorin huomiovalo palanu kohta 2 vuotta käyny useita kertoja huollossa, vikaa vaan ei löydy.
onko muita kohtalon tovereita?- T5
On se vaan ihme, että aina kun ajelee Transporterilla, niin jos joku tulee perä edellä vastaan, niin se on Transit. Täytyy vaan ottaa osaa, jos joku on oikeesti ajanu melekeen 900 tkm semmosella kiikulla. Oma kokemus on Hiacesta, Transporterista, Transitista, Opel Vivarosta, Ducatosta ja Mersusta. Volkkari on ylivoimainen ajettavuutensa, melutasonsa, kulutuksensa ja ergonomiansa puolesta. Kyllä kai se Voorti tuntuu kivalta, jos aina vanhan Ransiitin vaihtaa uudempaan, niin tuntuu kivalta. Kannataisi käydä ajamassa AUTOlla joskus, niin rupeaa merkki vaihtumaan. Jo kulutusero Volkkarin hyväksi on AMMATTIkäytössä iso juttu.
VW T5 2.5 TDI 96 kW - Kateellinen**
T5 kirjoitti:
On se vaan ihme, että aina kun ajelee Transporterilla, niin jos joku tulee perä edellä vastaan, niin se on Transit. Täytyy vaan ottaa osaa, jos joku on oikeesti ajanu melekeen 900 tkm semmosella kiikulla. Oma kokemus on Hiacesta, Transporterista, Transitista, Opel Vivarosta, Ducatosta ja Mersusta. Volkkari on ylivoimainen ajettavuutensa, melutasonsa, kulutuksensa ja ergonomiansa puolesta. Kyllä kai se Voorti tuntuu kivalta, jos aina vanhan Ransiitin vaihtaa uudempaan, niin tuntuu kivalta. Kannataisi käydä ajamassa AUTOlla joskus, niin rupeaa merkki vaihtumaan. Jo kulutusero Volkkarin hyväksi on AMMATTIkäytössä iso juttu.
VW T5 2.5 TDI 96 kWEi kaikilla ole laittaa 40.000e pakettiautoon. Kyllä minäkin ajaisin Transulla, tehokkain 2.5 TDI 128kw 4motion alle jos ei rahasta olisi kiinni. Mielummin vaan laitan muuhun tuonkin rahan. Perus 1.9TDI riittänee kyllä useammalle jampalle, kyllä silläkin kerkiää ja kulutus sekä vakuutukset ovat pienet. Kohta tulee Transportteriin facelift, muuttuu pirun tyylikkääksi ulkoota ja sisältä. Vielä kun kestävyys saataisiin lähelle Hiacea.
- ransumies
T5 kirjoitti:
On se vaan ihme, että aina kun ajelee Transporterilla, niin jos joku tulee perä edellä vastaan, niin se on Transit. Täytyy vaan ottaa osaa, jos joku on oikeesti ajanu melekeen 900 tkm semmosella kiikulla. Oma kokemus on Hiacesta, Transporterista, Transitista, Opel Vivarosta, Ducatosta ja Mersusta. Volkkari on ylivoimainen ajettavuutensa, melutasonsa, kulutuksensa ja ergonomiansa puolesta. Kyllä kai se Voorti tuntuu kivalta, jos aina vanhan Ransiitin vaihtaa uudempaan, niin tuntuu kivalta. Kannataisi käydä ajamassa AUTOlla joskus, niin rupeaa merkki vaihtumaan. Jo kulutusero Volkkarin hyväksi on AMMATTIkäytössä iso juttu.
VW T5 2.5 TDI 96 kWJoo onhan transporter paljon hiljaisempi ja hyvä ajettava, mutta kun se nyt vaan ei aina kaikille riitä.
Ensinnäkin liian pieni paku ja toiseksi melko usein korjaamolla. - Jarnoxx
ransumies kirjoitti:
Joo onhan transporter paljon hiljaisempi ja hyvä ajettava, mutta kun se nyt vaan ei aina kaikille riitä.
Ensinnäkin liian pieni paku ja toiseksi melko usein korjaamolla.Hyvää sanottavaa ainakin omasta kokemuksesta. Edellinen oli 03 mallia 2.4 125 heppanen ja ajoin silla 170000 km. Jarrut laitettiin kerran, etupyörän laakerit sekä startti meni juuri ennen vaihtoa. Mielestäni noi ensimmäiset on kulutus tavaraa mutta startti olis pitänyt kieltämättä kestää viellä. Nyt on uusi transit alla ja tosi mahtava peli. On minun firmassa wolkkarikin mutta en sillä viitsi ajella. on tosi pieni niin kuin hiace, jos meinaa jotain kuljettaa.
- ran siitti
T5 kirjoitti:
On se vaan ihme, että aina kun ajelee Transporterilla, niin jos joku tulee perä edellä vastaan, niin se on Transit. Täytyy vaan ottaa osaa, jos joku on oikeesti ajanu melekeen 900 tkm semmosella kiikulla. Oma kokemus on Hiacesta, Transporterista, Transitista, Opel Vivarosta, Ducatosta ja Mersusta. Volkkari on ylivoimainen ajettavuutensa, melutasonsa, kulutuksensa ja ergonomiansa puolesta. Kyllä kai se Voorti tuntuu kivalta, jos aina vanhan Ransiitin vaihtaa uudempaan, niin tuntuu kivalta. Kannataisi käydä ajamassa AUTOlla joskus, niin rupeaa merkki vaihtumaan. Jo kulutusero Volkkarin hyväksi on AMMATTIkäytössä iso juttu.
VW T5 2.5 TDI 96 kWkatsomassa t5 vikoja edelliseltä sivulta....Niin näyttää olevan toi t5 aivan paska pakettiauto..Eipä näytä kehuja tulevan,eikä tule minultakaan.Yhtenään saa olla ilman autoo,kun t5 korjaamolla koko ajan..
- elinkeinonharjoit...
T5 kirjoitti:
On se vaan ihme, että aina kun ajelee Transporterilla, niin jos joku tulee perä edellä vastaan, niin se on Transit. Täytyy vaan ottaa osaa, jos joku on oikeesti ajanu melekeen 900 tkm semmosella kiikulla. Oma kokemus on Hiacesta, Transporterista, Transitista, Opel Vivarosta, Ducatosta ja Mersusta. Volkkari on ylivoimainen ajettavuutensa, melutasonsa, kulutuksensa ja ergonomiansa puolesta. Kyllä kai se Voorti tuntuu kivalta, jos aina vanhan Ransiitin vaihtaa uudempaan, niin tuntuu kivalta. Kannataisi käydä ajamassa AUTOlla joskus, niin rupeaa merkki vaihtumaan. Jo kulutusero Volkkarin hyväksi on AMMATTIkäytössä iso juttu.
VW T5 2.5 TDI 96 kWTalossa meillä vielä yksi VW T5 2.5 TDI 96 kW jäljellä. Muut vaihtuneet autoihin eli transuihin muutama vuosi sitten. Tuo viimeinen kappale menossa myös nyt vaihtoon kun jälleen korjauksesta saadaan(ajossa kova kolkutus jostain). Volkkarissa mittarissa 90tkm ja siihen ajoon on saanut vaihtaa osaa niin perkeleesti. Kytkin loppui, mittaristo hajosi(uusikin sekoilee), sähköiset lasinnostimet korjattu kaksi kertaa, laturi simahtanut, takavalojen polttimoita polttaa jostain syystä, ärsyttävin vika tässä romussa on ainainen lukkojen/ovien jäätyminen(kumma, että 2000 luvulla volkkari ei vieläkään osaa rakentaa toimivaa ovea). Autot meillä menivät vaihtoon aikanaan juuri siksi, että volkkari ei TODELLAKAAN ole laatuauto, vikaa tulee ja tulee, yleensä se on isompaa ja kun viet liikkeeseen niin ukot pokerinaamalla sanovat, että ei se vika ole autossa. Aivan käsittämätöntä touhua. Ole samaa kuullut muiltakin huollon osalta. Kyllä on kallista pitää, huoltaa saa PALJON ja MAKSAA! En ymmärrä sitä, joka puhuu laatuautosta. Itsellä on paljon kokemusta kun näitä ollut ja en voi kehua kuin kulutusta.
Vaihtuivat tosiaan transuihin ja ei voi muuta sanoa kuin, että kyllä eron huomaa! Totta on, että volkkari vie vähemmän ja on vähän hiljaisempikin, mutta kyllä kestävyys on jotain muuta. Transuissa miinuksena maalaus ja massauksesta ei tietoakaan. Meillä tähänastiset ongelmat: ruostetta helmoissa ja kulahtanut vetonivel(kilometrejä 130tkm). Yhdestä jarrupalat loppu (kilometrejä110tkm). Ja parissa muussa ei oikeastaan mitään(kilometrejä myös yli 100tkm)...
Lähtevän volkkarin romun tilalle tietysti Transit(massattuna). Nyt on niin monen yksilön kokemukset volkkarista ja fordista, että valinta on helppo. - työauto
T5 kirjoitti:
On se vaan ihme, että aina kun ajelee Transporterilla, niin jos joku tulee perä edellä vastaan, niin se on Transit. Täytyy vaan ottaa osaa, jos joku on oikeesti ajanu melekeen 900 tkm semmosella kiikulla. Oma kokemus on Hiacesta, Transporterista, Transitista, Opel Vivarosta, Ducatosta ja Mersusta. Volkkari on ylivoimainen ajettavuutensa, melutasonsa, kulutuksensa ja ergonomiansa puolesta. Kyllä kai se Voorti tuntuu kivalta, jos aina vanhan Ransiitin vaihtaa uudempaan, niin tuntuu kivalta. Kannataisi käydä ajamassa AUTOlla joskus, niin rupeaa merkki vaihtumaan. Jo kulutusero Volkkarin hyväksi on AMMATTIkäytössä iso juttu.
VW T5 2.5 TDI 96 kWEntisenä volkkarimiehenä täytyy sinua hieman herätellä. Älä ole fanaattinen volkkarisi kanssa. Itselläni oli myös 130heppainen T5 ja siinäpä kone leipoi kiinni 45tkmssä. Sitä ennen vikaa oli siinä sun tässä. Takuuseen tietysti uusi moottori, mutta vaihdoin paskan pois heti moottorin uusimisen jälkeen ja nykyään Transitilla mennään, mittarissa 104tkm, eikä ainakaan vielä vikaa.
- työauto
työauto kirjoitti:
Entisenä volkkarimiehenä täytyy sinua hieman herätellä. Älä ole fanaattinen volkkarisi kanssa. Itselläni oli myös 130heppainen T5 ja siinäpä kone leipoi kiinni 45tkmssä. Sitä ennen vikaa oli siinä sun tässä. Takuuseen tietysti uusi moottori, mutta vaihdoin paskan pois heti moottorin uusimisen jälkeen ja nykyään Transitilla mennään, mittarissa 104tkm, eikä ainakaan vielä vikaa.
unohtui, että itse en ole nähnyt kertaakaan ransittia perä edellä tulevan vastaan(jonkun vanhemman ehkä joskus), mutta oman T5 kanssa seisoin kyllä pientareella.
- egr
mulla vuoden 2006 ransu.mootorin vikavalo syttyy välillä syynä egr-venttiili....
- foordivn
T5 kirjoitti:
On se vaan ihme, että aina kun ajelee Transporterilla, niin jos joku tulee perä edellä vastaan, niin se on Transit. Täytyy vaan ottaa osaa, jos joku on oikeesti ajanu melekeen 900 tkm semmosella kiikulla. Oma kokemus on Hiacesta, Transporterista, Transitista, Opel Vivarosta, Ducatosta ja Mersusta. Volkkari on ylivoimainen ajettavuutensa, melutasonsa, kulutuksensa ja ergonomiansa puolesta. Kyllä kai se Voorti tuntuu kivalta, jos aina vanhan Ransiitin vaihtaa uudempaan, niin tuntuu kivalta. Kannataisi käydä ajamassa AUTOlla joskus, niin rupeaa merkki vaihtumaan. Jo kulutusero Volkkarin hyväksi on AMMATTIkäytössä iso juttu.
VW T5 2.5 TDI 96 kWV.a.g servigen tuotteet hitlerin pommeja
- ikojy
ransumies kirjoitti:
Joo onhan transporter paljon hiljaisempi ja hyvä ajettava, mutta kun se nyt vaan ei aina kaikille riitä.
Ensinnäkin liian pieni paku ja toiseksi melko usein korjaamolla.Nykyinen transit on moninkertaisesti hiljaisempi kuin transporter. Ero on kuin yöllä ja päivällä.
- svi-xxi
Minulla sama vika. olisiko joku rele viallinen? minulla sammuu välillä ja joskus ei sitten millään. Muuten autossa ei vikoja
- Jäkätijäk.
T5 kirjoitti:
On se vaan ihme, että aina kun ajelee Transporterilla, niin jos joku tulee perä edellä vastaan, niin se on Transit. Täytyy vaan ottaa osaa, jos joku on oikeesti ajanu melekeen 900 tkm semmosella kiikulla. Oma kokemus on Hiacesta, Transporterista, Transitista, Opel Vivarosta, Ducatosta ja Mersusta. Volkkari on ylivoimainen ajettavuutensa, melutasonsa, kulutuksensa ja ergonomiansa puolesta. Kyllä kai se Voorti tuntuu kivalta, jos aina vanhan Ransiitin vaihtaa uudempaan, niin tuntuu kivalta. Kannataisi käydä ajamassa AUTOlla joskus, niin rupeaa merkki vaihtumaan. Jo kulutusero Volkkarin hyväksi on AMMATTIkäytössä iso juttu.
VW T5 2.5 TDI 96 kWTuota, lastutin oman transun 85.sen. Nyt 109 kW / 140 hp / 350 nm. Oli 65 kW / 85 hp/ 250 nm. Vuosimalli 2007, jollekin vääräleualle löytyy kuitti.
Pahaa sanottavaa ei ole, paku siinä kuin muutkin. Mutta nämä on näitä..."..
- Yrittäjä asentaja
On kiva trollata kun ei ole edes ajokorttia. Jos Fordi ja Volkkari on myydyimmät yrityspakut tuskin firmat mitään paskaa ostaa, joten joku pentu kirjoittaa taas täyttä paskaa. Etuvetoinen malli on varsin luotettava ja vähävikainen, verrataan sitä mihin tahansa saman hintaluokan autoon. Minulla on kolmas Transiitti eikä mitään pahaa sanottavaa. On hyvä ajaa, hyvä ohjaamoergonomia ja pienet käyttökulut, mitä muuta voi autolta toivoa.
- Kakkkaaaaaaaaa
Jep jep :)
Fordiin kun mentiin kyselemään lisätakuuta,jota ei kuitenkaan otettu,pelkkää kusetusta !
Myyjä tokaisi että onhan nämä transiitit vankkoja pelejä johon pomo tokaisi ,joo onhan nämä ihan hyviä autoja mutta viimiseen tuli moottori rikko 5000tkm jälkeen.
Ja sen jälkeen kun oli uusi mylly paikoilla niin seuraavaksi meni 1000km jälkeen startti rikki,webasto ei toimi,jarrut paukkuu,pyörän laakerit ei kestä mitään.
On ne hienoja pelejä.
Enää ei tule foordia. - keijo65
Kakkkaaaaaaaaa kirjoitti:
Jep jep :)
Fordiin kun mentiin kyselemään lisätakuuta,jota ei kuitenkaan otettu,pelkkää kusetusta !
Myyjä tokaisi että onhan nämä transiitit vankkoja pelejä johon pomo tokaisi ,joo onhan nämä ihan hyviä autoja mutta viimiseen tuli moottori rikko 5000tkm jälkeen.
Ja sen jälkeen kun oli uusi mylly paikoilla niin seuraavaksi meni 1000km jälkeen startti rikki,webasto ei toimi,jarrut paukkuu,pyörän laakerit ei kestä mitään.
On ne hienoja pelejä.
Enää ei tule foordia.Trolli :D ei voi kun nauraa tuollaiselle trollaajalle
- EiHIrveestiNAurata
keijo65 kirjoitti:
Trolli :D ei voi kun nauraa tuollaiselle trollaajalle
Trolli ?
Ei ole trolli vaan totista totta.
Mukava jos naurattaa mutta ei taida enää sen jälkeen naurattaa jos omalle kohdalle sattuu samanlainen yksilö.
Olisi ollut aika kova tikki mikäli olisi moottori rikko tapahtunut takuuajan ulkopuolella.
Ja kuten kaikki tietävät,fordilla ei jousteta LAINKAAN !
HUollossakin jätetään selvät havaitut viat korjaamatta ja korjataan ne sitten TAKUU AJAN LOPUTTUA. - fordin
EiHIrveestiNAurata kirjoitti:
Trolli ?
Ei ole trolli vaan totista totta.
Mukava jos naurattaa mutta ei taida enää sen jälkeen naurattaa jos omalle kohdalle sattuu samanlainen yksilö.
Olisi ollut aika kova tikki mikäli olisi moottori rikko tapahtunut takuuajan ulkopuolella.
Ja kuten kaikki tietävät,fordilla ei jousteta LAINKAAN !
HUollossakin jätetään selvät havaitut viat korjaamatta ja korjataan ne sitten TAKUU AJAN LOPUTTUA.huollosta on ollut se, että kuukausien päästä on soitettu mulle, että olenko huoltoihin ollut tyytyväinen ja onko valittamista. Olen sanonut, niinkuin asia on ilman kaunisteluja. TÄMÄ AUTOLIIKE ON OLLUT VIESCAR.
- Varjossa kasvannu
On siinä sulla hyvä auto Transit vm;07 aj 60tkm ja muuten loistava peli,mutta pieniä vikoja.Vaihdelaatikko reistaili kakkonen ei oikein pelittänyt ja vaihdettiin TAKUUSEEN.)nyt toimii)Ilmastointi ei toiminnu,kolinaa etupäästä;koiranluissa raidetangoissa väljää,nyt korjaamolla korjattu ja huollettu...Toivotaan nyt että saa ajaa seuraavaan huoltoon ilman mitään vikoja,mutta sittehän se onkin vaihto iässä,kun tulee 100tkm täyteen...ps nyky autoissa ei kestä noi koiran luut........
- Jupe86
Kysyisin paljon mahtaa olla -90 2.5D öljytilavuus ja mitä öljyy kannattaa pistää ei varsin mitään rally formulaa kuiteskaan. Varmaan 10w40 ois ihan hyvä?
- öljytilavuus
Jupe86 kirjoitti:
Kysyisin paljon mahtaa olla -90 2.5D öljytilavuus ja mitä öljyy kannattaa pistää ei varsin mitään rally formulaa kuiteskaan. Varmaan 10w40 ois ihan hyvä?
on 6,15 litraa suodattimen kanssa. Turbokoneella 6,25 litraa. Öljy Mobil formula 10w40 käy hyvin, vaihtoväli 20000...25000 .
- Tranvesiitin
öljytilavuus kirjoitti:
on 6,15 litraa suodattimen kanssa. Turbokoneella 6,25 litraa. Öljy Mobil formula 10w40 käy hyvin, vaihtoväli 20000...25000 .
Transiittorin omistaja. Ostin ekan Transiitin 16 kk sitten 2000 eurolla. (-94 joku ruosteinen korkea paska, jolla ajattelin mennä pari kuukautta)
Nyt 49 000 km:n jälkeen (yhdellä öljynvaihdolla, ilman muita huoltoja) alan jo ihastua tähän kapistukseen, joka meni vielä viime viikolla siitä " viimeisestä" katsastuksesta läpi ilman eri puheita. - kyllä lähtee
Tranvesiitin kirjoitti:
Transiittorin omistaja. Ostin ekan Transiitin 16 kk sitten 2000 eurolla. (-94 joku ruosteinen korkea paska, jolla ajattelin mennä pari kuukautta)
Nyt 49 000 km:n jälkeen (yhdellä öljynvaihdolla, ilman muita huoltoja) alan jo ihastua tähän kapistukseen, joka meni vielä viime viikolla siitä " viimeisestä" katsastuksesta läpi ilman eri puheita.Hommasin tossabout 4kk sitten vähän päälle donalla tommosen vm 90 just leimatun bensakone transun.Ei syö pahemmin öljyä ja lähti yli -20 asteen pakkasessa aika noppesti käyntiin ilman että ois ollu tolpassa moneen päivään.Hintansa väärtti ainakin tähän mennessä.Tosin bensaa taitaa se liki kybä litraa mennä satasella mut ei haittaa:-)
- muuttaa
kyllä lähtee kirjoitti:
Hommasin tossabout 4kk sitten vähän päälle donalla tommosen vm 90 just leimatun bensakone transun.Ei syö pahemmin öljyä ja lähti yli -20 asteen pakkasessa aika noppesti käyntiin ilman että ois ollu tolpassa moneen päivään.Hintansa väärtti ainakin tähän mennessä.Tosin bensaa taitaa se liki kybä litraa mennä satasella mut ei haittaa:-)
Taitaa transu viedä bensaa sen 13-14 litraa jos tosiaan on bensa eikä diesel
Itekkin vuokrasin .99 mallisen 100 transitin abs,luistonestot ah mitä herkkuja
- Vekslata
Mikähän öljy lienee vaihdelaatikossa ensiasennusöljynä synteettinen vaiko mineraali, kun kakkonen on pakkasessa vähän jäykkä menemään päälle.
Joskus jossakin merkissä auttoi vaihto synteettiseen öljyyn niin vaihteet retvakoituivat. - tttttöö
minkä ikänen ransu
- ap ki
On 2008 malli
- fordsonmajor
ap ki kirjoitti:
On 2008 malli
Tietääkö kukaan löytyykö joku tarvikeristikko joka menee kyseisen auton takaristikon tilalle. Alkaa olla välystä ja varaosaohjelma näytti et ei saa alkup. ku koko putken hintaa noin 1000e. Takaristikko on kuitenkin sokilla kiinni eli olis vaihdettavissa. Transit 2.4D vm. 2001 takaveto.Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen.
- minä itte
fordsonmajor kirjoitti:
Tietääkö kukaan löytyykö joku tarvikeristikko joka menee kyseisen auton takaristikon tilalle. Alkaa olla välystä ja varaosaohjelma näytti et ei saa alkup. ku koko putken hintaa noin 1000e. Takaristikko on kuitenkin sokilla kiinni eli olis vaihdettavissa. Transit 2.4D vm. 2001 takaveto.Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen.
itellä ollu vuodesta 1991 transit malli -88 2,5d aina vain toimii uskollisesti kohta milli mitaris
sanoisin varmin auto mitä tiedän mutta muita pitää myös huoltaa säänöllisesti - onhan nuita pari
minä itte kirjoitti:
itellä ollu vuodesta 1991 transit malli -88 2,5d aina vain toimii uskollisesti kohta milli mitaris
sanoisin varmin auto mitä tiedän mutta muita pitää myös huoltaa säänöllisestiYhdyn samaan. Itellä joku puoli miljoonaa ja kone lähtee ilman hehkua 20 asteen pakkasessa ilman lämmitystä käyntiin. Harmillisen paska vain tuo type9 laatikko joka itseltäkin porsi. Tuossa nyt seisoo pihalla kone auton vieressä, johon laitoin uudemman mt75 askin. Kolmessa tunnissa irrotti tekniikan kokonaan ja laitto toisen laatikon koneeseen kiinni, eli huoltamisesta ja korjailusta vois sanoa että on kyllä kertakaikkisen simppeli ja helppo auto.
- transrasva
onhan nuita pari kirjoitti:
Yhdyn samaan. Itellä joku puoli miljoonaa ja kone lähtee ilman hehkua 20 asteen pakkasessa ilman lämmitystä käyntiin. Harmillisen paska vain tuo type9 laatikko joka itseltäkin porsi. Tuossa nyt seisoo pihalla kone auton vieressä, johon laitoin uudemman mt75 askin. Kolmessa tunnissa irrotti tekniikan kokonaan ja laitto toisen laatikon koneeseen kiinni, eli huoltamisesta ja korjailusta vois sanoa että on kyllä kertakaikkisen simppeli ja helppo auto.
Noista uudemmista transiiteista 2002->? Ostin tossa vuosi sitten pitkän -96 360tkm ajetun turbottoman transiitin, nyt oon 10tkm ajanut ja älyttömän tyytyväinen ollut, kaikki pelaa webastoa myöten, eikä ole muuta tarvinnu tehdä, kun akut vaihtaa.. ruostepilkkuja tossa otin kiinni, ettei pahenis nopeasti. (kaikki lokasuojan kaaret on edellinen omistaja vaihtanut, siks vaan pilkkuja.. =) Nyt kuitenkin on vähän alkanut polttelemaan uudemman mallinen 2002 2,4 90 heppainen transit, koska toi auto on mulla ainoa kulkuväline moottoripyörien lisäks.. olis varmaan mukavampi päivittäisessä ajossa, ja kilometrejäkin 200tkm vähemmän.. välirahaa joutuis laittamaan tietysti sen monta tonnia, eikä autossa muuten ole webastokaan, niinkun mulla!! Mut siis lähinnä tässä ajattelen ääneen ja voi heittää ajatustaan noista uudemmista malleista, onko noi uudemman malliset yhtä pahoja ruostumaan, kun tommoinen -96..? Vaihdoin muuten öjlyt noin 5000km sitten ja nyt ihmettelin, kun ei toi ole vienyt yhtään, vaikka oli vielä synteettiset litkut, ihme vekotin, luulis sille öljy noilla kilometreillä jo maistuvan. Monet haukkuu transiittia, ja onhan toi kova varmaan ruostumaan, mutta jos sen saa pidettyä kurissa jotenkin, niin tekniikka vaikuttais aikas hyvältä!
- ransunraato
transrasva kirjoitti:
Noista uudemmista transiiteista 2002->? Ostin tossa vuosi sitten pitkän -96 360tkm ajetun turbottoman transiitin, nyt oon 10tkm ajanut ja älyttömän tyytyväinen ollut, kaikki pelaa webastoa myöten, eikä ole muuta tarvinnu tehdä, kun akut vaihtaa.. ruostepilkkuja tossa otin kiinni, ettei pahenis nopeasti. (kaikki lokasuojan kaaret on edellinen omistaja vaihtanut, siks vaan pilkkuja.. =) Nyt kuitenkin on vähän alkanut polttelemaan uudemman mallinen 2002 2,4 90 heppainen transit, koska toi auto on mulla ainoa kulkuväline moottoripyörien lisäks.. olis varmaan mukavampi päivittäisessä ajossa, ja kilometrejäkin 200tkm vähemmän.. välirahaa joutuis laittamaan tietysti sen monta tonnia, eikä autossa muuten ole webastokaan, niinkun mulla!! Mut siis lähinnä tässä ajattelen ääneen ja voi heittää ajatustaan noista uudemmista malleista, onko noi uudemman malliset yhtä pahoja ruostumaan, kun tommoinen -96..? Vaihdoin muuten öjlyt noin 5000km sitten ja nyt ihmettelin, kun ei toi ole vienyt yhtään, vaikka oli vielä synteettiset litkut, ihme vekotin, luulis sille öljy noilla kilometreillä jo maistuvan. Monet haukkuu transiittia, ja onhan toi kova varmaan ruostumaan, mutta jos sen saa pidettyä kurissa jotenkin, niin tekniikka vaikuttais aikas hyvältä!
mulla on ollut 2 v transit vm2002 260etuveto ajettu n170tkm.uusittu etupyörän laakerit ja jarrulevyt,toinen tukivarren kumiholkki ym pientä.oli katsastuksessa viime viikolla eikä mennyt läpi,alusta täynnä ruostevaurioita mm yksi poikkipalkki puuttuu kokonaan ja toisestakaan ei ole kun jämät helmoissa jotka nekin seulana samaten kuin pohjalevy.ei ollut vitutuksella rajaa kun nilkutin sillä himaan .kustannusarvio tulee oleen hirvittävä tekee sen mikä veron kiertäjä hyvänsä.muuten hyvä peli kaikin puolin mutta toi ruostuminen ihmetyttää.näitä ei voi olla uutena suojattu mitenkään.
- hyppynen
ransunraato kirjoitti:
mulla on ollut 2 v transit vm2002 260etuveto ajettu n170tkm.uusittu etupyörän laakerit ja jarrulevyt,toinen tukivarren kumiholkki ym pientä.oli katsastuksessa viime viikolla eikä mennyt läpi,alusta täynnä ruostevaurioita mm yksi poikkipalkki puuttuu kokonaan ja toisestakaan ei ole kun jämät helmoissa jotka nekin seulana samaten kuin pohjalevy.ei ollut vitutuksella rajaa kun nilkutin sillä himaan .kustannusarvio tulee oleen hirvittävä tekee sen mikä veron kiertäjä hyvänsä.muuten hyvä peli kaikin puolin mutta toi ruostuminen ihmetyttää.näitä ei voi olla uutena suojattu mitenkään.
ostin uuden transun 2002 massautin pohjan heti 2vuoden välein uusinta kolme kertaa , pohjassa ei ruostetta vieläkään , ajettu 370000 km.Kivenhakkaamia maalivikoja kylläkin keulassa ja lokarien reunoissa ,n.8000 km soratietä /v.Takaa jarrut ja navat uusittu,eeberin vesipumppu ja hehku uusittu vuosi sitten , ei ole tarvinut palella ja ikkunat on pysyny auki.
- Suojaus:.
ransunraato kirjoitti:
mulla on ollut 2 v transit vm2002 260etuveto ajettu n170tkm.uusittu etupyörän laakerit ja jarrulevyt,toinen tukivarren kumiholkki ym pientä.oli katsastuksessa viime viikolla eikä mennyt läpi,alusta täynnä ruostevaurioita mm yksi poikkipalkki puuttuu kokonaan ja toisestakaan ei ole kun jämät helmoissa jotka nekin seulana samaten kuin pohjalevy.ei ollut vitutuksella rajaa kun nilkutin sillä himaan .kustannusarvio tulee oleen hirvittävä tekee sen mikä veron kiertäjä hyvänsä.muuten hyvä peli kaikin puolin mutta toi ruostuminen ihmetyttää.näitä ei voi olla uutena suojattu mitenkään.
.
Eihän nykyään ole mitään velvoitetta suojata autoja ruosteelta ellei sitten itse teetä suojausta. Ja suojauksesta on hyötyä vain jos se tehdään heti uutena
.
- vm 89
Ostinpa kesäk,alussa v 89 transitin ajettu 260th olen ajellut parituhatta km perä vähän ääntää ja 2 vaihe jurahtaa mutta nehän ovat transitin ominaisuuksia vebasto ei toimi mutta se on vebaston ominaisuus ei ole transitin vika ei vaan sytytä mutta vieläse sytytääki.ja kiihkoilijat ne transittia haukuu on tojota merkkikin saanut siipeensä ja raskaaman päälle.
- Transitmies74
Ei noi vuosimallit oo pahoja! Mä olen opetellu ajamaan -73 Perkinsin dieselillä; Sen kun parkkeeras heinäseipään varjosalle puolelle (heinäkuussa) niin auto luuli että oli talvi eikä lähtenyt käyntiin ilman piuhaa tai pilottia. Sama juttu valkosen lakanapyykin kanssa. Mutta kummasti se saatiin kestämään isältä pojanpojalle.
http://www.youtube.com/watch?v=qr8FVHBGMQ4
Kerran karvakolmiokilpailua ajaessa naapurikaupungissa, vaihdekeppi katkesi lattiatason alta. Onneksi jäi 2-pykälä sisään, sillä köröteltiin tytön kanssa kotiin 25km etananopeutta;)
Sen jälkeen olin vaihtanut jo vaihdekepin ja se vanha keppi oli penkin takana säilössä. Auto sattui kerran sammumaan 90-luvun ½välissä liikennevaloissa ja takana oleva alkoi vimmatusti soittaa torvea, minä pomppasin Transitista ja otin vaihdekepin ja koputin torvensoittajan ikkunaan ja kysyin: "Tehdäänkö vaihtokaupat? Mene sinä arpomaan vaihteita, niin minä tulen soittamaan torvea?"
- VeikkolassaYritetään
2007 transitista hajosi kytkimen kaksoismassavauhtipyörä hinurilla korjaamolle
Veholla ilmoitettiin jonoa 3 viikkoa Veikkolan Autoasi korjaamo otti heti sisään
Mutta varaosia piti kysellä Ruotsista, luvattiin parissa päivässä vaan oli päässyt
loppumaan, joten sitten mukavasti Saksasta.
Aikaa kului lähes kaksi viikkoa, auto saatiin kasaan,mutta pyörimisnopeusanturin
Johto oli jäänyt koneen ja laatikon väliin puristuksiin ja johto poikki.
Veikkolan korjaamo ei saanut autoa käyntiin, joten varasin ylityöajan Veholta
tilasin hinurin klo 13 auto oli valmiina klo 18.00.
Maahantuoja ei varastoi mitään osia vaan tilaa Ruotsista tai Saksasta
aikaa palaa ainakin kaksi viikkoa ja työkalu seisoo korjaamolla.
Pitäisiköhän Transitin omistajan pitää kunnon varaosavarastoa itsellä. - vm-06
onko kenelläkään ollut tämmöistä vikaa transetissa ykkösvaihde hyppää välillä pois päältä
- ransettimies
saako uuteen 2011 transittiin laittaa jäänestoainetta tankkiin?
- Tumpelo
Pyyhkijän moottori pyörii tyhjää. Millä saa pyyhkijän varret irti. ovat muttereilla kiinni akselissa, mutta eivät lähde "kevyesti" vetämällä irti. En näe mitään sokkaa joka pitäisi ne kiinni. Täytyisi saada irti, jotta saisin ritilän irti ja siten paremmin tarkastamaan pyyhkijän moottorin akselistoa...missä luistaa!
- Tumpelo
Edellinen on siis Connect vm. 2004
- onko tietoa
Minulla on takavetoinen Transit v.2001, nyt siinä on ruvennut perä ääntämään.Onko kenelläkään tietoa saisiko sen hiljaiseksi jollain litkulla tai mitä tulisi tehdä.Tällä alueella ei ole mikään korjaamo halukas laittamaan sitä.Ajettu sillä on 210000km
- Bastiroll
Miten vikakoodin saa näkyviin 95 mallisessa turbo transitissa.
- Tr Tunari
Onko tietoa?
Vaihdoin ruiskuletkut transittiin 04
Sen jälkeen lähti kyllä käyntiin, käy tyhjäkäyntiä,
muttei siedä kaasua.
Mittarissa vilkkuu hehkutusvalo.
Onko vietävä lääkäriin vai romuttamoon? - joo18
Hei kaikki ransu miehet.Naapurilla uusi transit.Nyt ajettu vain 12tkm vaihdelaatikko hajos 6tos vaihde ja 4sta ei enää löytynyt .Ajettu vain 12tkm.Onneksi laatikko meni takuuseen.Myös webaston kanssa ollu ongelmia.Että se siitä ford laadusta
- ällistynyt
Heh. Todella useaal kommentoijalla helevetin vanaha transiitti. Tyyliin..Onko paljon vikoja vuoden 96 transitissa....Voi helvetti.
Muistutun nyt että vuosituhatkin vaihtui jo 12 vuotta sitten...eli tällä vuosituhannella tehdyt autotkin voivan olla jo vanhoja ja vanhanaikaisia paskoja. Turha kysellä vanhojen paskojen vioista. - reima1
ällistynyt kirjoitti:
Heh. Todella useaal kommentoijalla helevetin vanaha transiitti. Tyyliin..Onko paljon vikoja vuoden 96 transitissa....Voi helvetti.
Muistutun nyt että vuosituhatkin vaihtui jo 12 vuotta sitten...eli tällä vuosituhannella tehdyt autotkin voivan olla jo vanhoja ja vanhanaikaisia paskoja. Turha kysellä vanhojen paskojen vioista.96 ransussa nyt ei vikoja olekaan, turha niitä kysellä. Itellä kohta 500 tkm täynnä ja aina vaan kulkee. Sen sijaan nämä 2000-luvun ransut on oikeita vikapesiä. Tuo 95-00 on varmaan viimeinen oikea kovaa käyttöä ja kuljetusta kestävä ransu jolla ajaa heittämällä noi puoli miljoonaa pikkuremonteilla. Ei kannata kato toimivaa työkalua vaihtaa huonompaan.
- ooppelistafoortiin
Voi pojat mulla on farmari ooppeli nyt jo oisko 4 ooppeli menossa ja hommasin rinnalle -88 Transitin nii Transitissa on vikoja koko aikana ollu yhtä paljon vikoja kun ooppelissa kuukaudessa. meinaan on viimenen ooppeli tää. Foorti kunniaan!
- 260 koppa
Takapotkussa laatikko ei ollut niin nirso vaihteille/öljylle, mutta kun vaihdoin etuvetoiseen -03 75hp oli juurikin kakkoselle vaihto aivan tuskaa. Vaihdoin askiin ATF:n jossa GL4/5 luokka ja rutina loppui siihen, vetää himpun yli 2 litraa. Vesipumppu on mennyt, itselläni malli jossa ohjaustehostin vetää vesipumppua ja niiden välinen booritus hajosi. Ilmeisesti pumpun akseli pehmeämpää, joten tehostimen "akka" puoli oli onneksi OK. Nyt startti vaikuttaa menevän väliin kenttään. Voisi mennä laakeroimalla, mutta alle 200 saa hyvinkin uuden jollaisen taidan hakea. Nämä ollut ensimmäisen vuoden aikana, peruslistaa mielestäni.
Pari sataa ajettuna ikäisekseen ihan ok etuveto ajaa kuormallakin. - transitman
Ford on kuitenkin toiseksi myydyin pakettiautomerkki, heti volkkarin jälkeen.
Ainakin minun mielestä on vikoja paljon vähemmän kun volkkarissa .
Tai viat ovat huomattavasti halvempia korjata. Onhan pyöränlaakeri sentään halvempi vaihtaa moottori. - Laturivalo
Transit vuosimalli 2001. Latausvalo palaa koko ajan . Onko kellään kokemusta mikä voisi olla vikana. Laturi/akku on mitattu ja ovat ok ?
Eikös Transit ole just nyt ollut Suomen eniten myyty paku...? Mistä syystä?
-Pena- ransulaattori6
Mulla ollu
sama ransetti 10 vuotta ja kilometrejä tullu 280 tuhatta enkä oo kertaakaan vaihtanu mitään öljyjä mihinkään,kerran lisäsin moottoriin vähä kun sattu huoltoaseman pihasta löytymään purkinjämät. Tällähetkellä kilometrejä takana 580tkm. Takaovet on kiinni paalinarulla mutta ei haittaa menoa kun eipä oo enää mitä kuskatakkaan kun hallitus on pitäny huolen siitä että työnteko ei kannata. Sivuovesta olen viron viinaa omaan käyttöön laahannu sen ku jouset kantaa ja jos vielä joulukuuhun ransistori liikkuu ja miksipä ei liikkuis niin sen jälkeen teen siitä maahanmuuttajanaapurinlapsille webastolla lämpeevän leikkimökin!! - timpperi
empäs tiä ite ostin uuden 2011 joulukuussa jo tammikuussa se jätti lapinreisulla välille ja niin jätti sen vuoden aikana mitä auto minulla oli niin 15 kertaa . sitten sain rajun vääntämisen jälkeen vaihdettua helmikuussa2013 uuden transun jossa piti nämä lastentaudit olla poissa mutta nytte taasku tuli normaali talvikeli löi hälyt päälle sama vika ku vanhassakin. kaikkinensa nämä ransut on mulle pelkästään liiketuoton menetyksinä tullu maksamaan hieman alle 10000€ sekä pilannu kaks talviloma viikkoa. tänään hain auton ylivieskan rintajoupilta takuuhuollosta jossa oli onnistuttu särkemään tuulilasi ,mitä eivät tietenkään tunnustaneet. elikkä eipä mitään hyvää voortista eikä sen taustajoukoista.
- h4678
Itsellä vm.2008 ransu jolla ajettu 732tkm tehty vain perushuollot on luotto peli.
Hiace, Transportteri, 3 Transiittia. Hiacen voisin vielä ottaa mutta ei enää saa.(pieni tavaratila niin kuin portterissakin)Transportteria ei koskaan.Seuraavakin on Transit
- Auttakee...
Meillä 06 vuoden ransu. Nyt kovien pakkasien tultua lämppäri ei puhalla lämmintä ilmaa kabiinin. Moottorinlämmöt on siinä justiinsa piirun verran alle 90 ja välillä heittelee, joskus ei lämpee ollenkaan.
Ei oo pahveja keulalla, olisko niistä apua? Vituttaa istua tuol pakkasessa. Pitäiskö niitä lämmityslaitteen letkuja katsella et lämpeevätkö? Missä moinen laitos sijaitsee? Mitä tolle rotiskolle nyt keksii... alkaa parempi osapuoli käydä hiilenä kun torttu jäätyy penkkiin kii kauppareirrulla... :) - AJKHGASU-564423846
Eberin sulake?
Pistä pahvi syylärin eteen se auttaa, jos lisälämmitys on pois pelistä. - attakeeee...
mikä tuo mystinen eber on, löytyykö ihan sulakerasiasta...
- transiittimies
eberi toimii kyllä kun poistaa hiekat etuosasta. Huonosti suojattu, kerää kaiken paskan, jonka jälkeen ei saa ilmaa.
- juppana2
tämä suomi 24 on juoppojen ja luusereiden asiantuntemattomien ja ennen kaikkea hermonsa polttaneiden palsta.huvittavinta tuo pinnan palaminen ja rys-tyylinen fanaattisuus.ja haukkuminen,ei asillinen käytös vallalla.Voi mitä turapettereitä.
- kartsa2
Kyllä se on niin että Transiitti on ollut vuosikymmeniä yksi luotetuimmista pakuista, että silleen.
- hojo57
onko kokemuksia 460 L Transitista.
- Trasulla pyyhkii.
Hyvin menee Transulla, mutta nyt tarvis taakse jarrukengät hihnoineen.
Löytyykö keltään? Transu vm.82 Rummun halkaisija 25 senttiä, jarrukengän leveys 7senttiä. Tulevat paripyöriin takana. olen jopa valmis maksamaankin kengistä.
Veke. - Kesäongelma
Onko vika vai ominaisuus Transit 125 vm.-05, että meno hyytyy ilmastoinnin kompuran lähtiessä päälle. Kun taas kompura lähtee päältä pois, auto ikäänkuin kiihtyy. Auto ollut merkkikorjaamolla L:rannassa ja siellä oltiin sitä mieltä, että ei vikaa, kuuluu noin ollakkin. Ajo on kuin myötäallokossa veneellä. En ole moiseen törmännyt minkään aikaisemmin omistamani auton kanssa.
- joopi
Tiedoksi Ransit vm 2012 omistajat.Koettakaa repsikan kumimattojen alle.Ilmastoinnin kondessivesiputki voi olla viallinen.Valuttaa vedet mattojen alle.Minulla korjaus ja kuivatus takuuseen.
- vola
Taitaapi pian hirveää sun kompura. Laita lyhyempi hihna(ilmastoimattoman hihna) ja kiristinpyörä pois nii ei nypi ja saat nauttia kesän lämmöstä
- joopi
Kirjoittajalle.transit on paras paku vaikka siitä aikaa kun kirjoitit tämän jutun.ajaisit uuden nyt niin parempaa et löydä.
- voortisti
tran shit. vaimoni alkoi laulaa virttä "on mulla aarre verraton, se kallihimpi on kultaa... se on erittäin taloudellinen koppimopo, ainoastaan n. 1e/ km polttoaineen öljyjen ja renkaiden yms. lisäksi
Ostin vuosi sitten -98 Transitin. Sen jälkeen ajanut 12 tkm. Mitään en laitellut, ajattelin ensin hakea vikalistan. Leima tuli kerralla, pitää vain haljennut tuulilasi vaihtaa, kun tuli keväämmällä nasta, kivi tms ikkunaan ja levisi halkeama näkökenttään. Että tämmöinen tapaus...
- ransulla
Ostin uuden ransun, vikalista eka kuukauden ajalta:
- vebasto ei käynnisty
- lämmityslaite ei puhalla kuumaa
- matkustamon pohjalevy faneria ja rikki
- kulutus 30% yli luvatun (9,6 ltraa)
- hanttimiehen puolelta äänttää kuin ikkuna olisi auki
- taka penkeistä punaisia nappeja irti
voi olla että laatua, katsotaan.. - TepaTeukka
Auttakee
Löytykö tohon vuoden 06 ransun lämpeämis ongelmaan ratkaisua?
Olis täälä nyt saman vuosimallin transussa samanlaista ongelmaa.
"Meillä 06 vuoden ransu. Nyt kovien pakkasien tultua lämppäri ei puhalla lämmintä ilmaa kabiinin. Moottorinlämmöt on siinä justiinsa piirun verran alle 90 ja välillä heittelee, joskus ei lämpee ollenkaan." - CD 5000
Oliko muilla vastaavaa kokemusta 2006 luvun alkuisissa transeteista, joissa käytettiin orkkis raadiota CD5000. Niin näissä vanhetessaan tuo irroitettava paneeli(missä kanavanvaihto numberit sijaitevat) tökkii niin, että vähintäänkin joka 10 min radio sammuu. Eräässäkin yksilösä on pahvin pala tuos paneelin reunan kupees.
- Ransisti
Onko mimmonen homma vaihtaa syöttöpumpun takapäässä suutinputkien keskellä olevaan "tulppaan" se o-rengas. Tuppaa vuotamaan ilmeisesti siitä
- ajatteletoisenkerran
Ihan oikeasti hei, Transit (vm.2012 uudemmat) kootaan Turkissa Kiinalaisista osista ja fordin pääkonttori on Canadassa.. Mitä luulet minkälainen laatu? Ostappa vaikka kokeeksi kiinalainen mönkkäri, paljon halvempi kokeilu ku uusi paku. 1v vanha leasing paku alla..vikalistalla jo toistakymmentä pikkuvikaa.
- Lukossa
Tämä ei nyt liity aiheeseen,mutta onko kellään kokemusta ovien sähkölukituksista? Takapksin ovet jäi lukkoon ei aukene mekaanisesti,eikä kauko-ohjattuna. Koko autossa vain yksi avainpesä ja erillinen tavaratila lukossa-Ransit 06 kevytkuorma-auto
6 paikkainen. - Anonyymi
Mulla 96 mallin transiitti jolla ajettu yli 500000km eikä ole moottorille tehty muuta remppaa kuin jakopään hihna vaihdettu kun on sen aika tullut.mutta ton laturin kanssa pientä ropleemaa.vaihdoin jännitteen säätimen mutta laturin valo vaan palaa eikä akuille tule tarpeeksi voltteja.onko kellään ollut tällästä ropleemaa?
- Anonyymi
Kuka osaa minulle selittää?
Vein ford transitini korjaukseen, koska jonkun EGR venttiilin varovalo syttyi. Korjaamossa kerrottiin että EGR ohjausventtiili on vaihdettava. Uusi osa maksoi 200 euroa ruotsista tuotuna ja työn kanssa korjaus maksoi vajaat 400 €. Hyvin meni autoni katsastuksesta läpi ennen tätä EGR korjaustakin, joten olen nyt hieman ymmälläni, mitä oikein tapahtui ...?
Pyysin korjaamosta vaihdetun EGR osani itselleni, jotta näkisin mistä on kyse ....
Minulle ilmoitettiin , että saan kyllä ostaa autostani poistetun osani 80 eurolla ... se kun kuulemma onkin Ford yhtiön omiasuutta ja on vain auton omistajalla lainassa.
Korjaamo ilmoitti että he palauttavat k.o. osan fordille, joka tekee siitää uudelleen myytävän takuu varaosan. Tästä venttiilin palauttamisesta Ford maksaa 80 euron palautusmaksun korjaamolle, tai minullekin, jos ostan EGR osani korjaamolta ja omalla kustannuksellani sitten palautan Fordille jonnekin ulkomaille ......
ONKO ASIA TOSIAAN NÄIN, VAI ONKO KYSEESSÄ NS (nais) ASIAKKAAN KUSETUS?
Olen aina ollut siinä (harha?) uskossa etä kun ostan ja maksan auton, se on kokonaan minun ... Onko ostamani ja maksamani autossa paljon muitakin Fordiilta "lainassa olevia" ja Fordin edelleen omistamia osia ???
Liisa- Anonyymi
Älä osta semmoista paskaa pil*u autoo!
- Anonyymi
Kuule ostakaa volvo niin ei tarvi tänne paskaan foorumiin kirjotella kaikkien!
- Anonyymi
mikä vika vetukoukun vilkut ei toimi
- Anonyymi
no huh huh
19.02.2007 11:39
Ilmeisen vanhaa mallia joo, tuollaisella joskus kokeillut ajaa.
hommahan kusee siihen että se kuskin paikka on järkyttävän huono, suomalaisen kokoiselle.
Uudemmat transut, kuskin paikka välttävä, kykenee siis jotenkin olemaan mutta ei kauaa. pahin on se manuaalivaihteisuus kun pitää ahtaassa tilassa nostaa jalkaa.
Ei ne osaa ford tehdä pakuja. Plussaa nyt voisi sanoa että pehmeä jousitus pakuksi.
Kaikkia maailman pakuja ole ajanut mutta suurimpaa osaa suomessa olevista niin kyllä mersu automaatilla ammattikuskin ainoa oikea valinta, unohtakaa muut. Toki nämä kokemukset on vähän yksilöllisiäkin aina, hukkapätkän mittaiselle kuskille sopii paremmin monikin paku varmaan. - Anonyymi
Isännät kahui aikoinaa hevosillaan, nyt kai pakuillaan. Niin ajat muuttuu, jutut ei mihinkään. Muusta en tiedä mutta edelleen on paljon T4 porttereita liikenteessä, ransiitteja ei tuossa ikäluokassa enää näe.
- Anonyymi
voiko transit lähteä käyntii vetämällä kun ei ole yhtään virtaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433364Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3602435Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan162415Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!801688- 861375
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541060SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs69956- 73896
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.25732Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4684