mitkä ovat parhaimpia ranskalaisia/ranska-aiheisia elokuvia joita olette nähneet?
minun ovat
amelie
moulin rouge
la finestra di fronte
les miserables
ranskalaiset/ranska-aiheiset leffat
15
869
Vastaukset
- ...
daltonin veljekset
turpa kiinni
taxi
purppuravirrat 1 ja 2- -..-
olin unohtanut taxi leffat, jep ne on aivan älyttömän hyviä!!! :)
- The Wolf
À bout de souffle, suomalaisittain Viimeiseen hengenvetoon, on varsin mainio pätkä ja todella katsomisen arvoinen, ranskalaisen uuden aallon tärkeimpiä elokuvia. Tuore Irréversible on myös harvinaisen vaikuttava painajaisdraama ja katsomisen arvoinen.
- Baxter
Edellä mainittujen lisäksi myös Tyttö nimeltä Nikita.
Tsekatkaapa myös Pariisi, rakkaudella - epätasainen mutta hieno lyhytelokuvien kavalkadi, jokainen lyhäri on jonkun tunnetun ohjaajan tekemä ja vilisee isoja staroja. Se tuli teattereihin viime syksynä ja tulee varmaan kohta vuokrahyllyyn. - Max T W
tai jos nyt ei parasta, niin viisi joista piädn eniten -
Amerikkalainen yö (Truffaut)
Souffle au coeur, Le (Malle)
Punainen Ympyrä (Melville)
Yön sudet (Melville)
La femme Nikita (Besson)- Max T W
on tietysti myös tärkeä filmi, mutta Godard on sveitsiläinen, joten lasketaanko sitä edes ranskalaiseksi...
"Luulin että tytöt Lontoossa ja Tukholmassa olisivat kauniita, mutta he olivatkin aivan tavallisia. Vain Lausannessa ja Genevessä kaikki tytöt ovat kauniita". Poiccard alias Kovacs (Belmondo)
- Marienhof
Näkemiin lapset
400 kepposta
Viha
Kuoropojat
Taskurahat - Molotov
Vaikea varmaan arvata sillä jean reno on yksi suosikeistani. Ja depardieu myöskin.
Pidän myös elokuvasta la grande bouffe. - s/pdif
näyttelijöinä
Jean Reno
Gérald Depardieu.
Myös Jacques Tatin, Luc Bessonin ja Jean-Luc Godardin elokuvat menettelevät unohtamattakaan 37º2 le matin -elokuvaa. - -mikä-
Melvillen Le Samourai
Tätä etsin toisella palstalla. Mahtoiko edes olla ranskis?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=112&conference=672&posting=22000000024893313 - MarkiisiDeFuckingÅmÅl
"Et Dieu... créa la femme" (1956, directed by Roger Vadim, starring a very young Brigitte Bardot).
aka "...And God Created Woman".
I also liked some early French gangster films with Eddie Constantine as a heavy.- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
ajatus jäi ulkomaankielelle vahingossa... no kyl te tajjuutte mitä tuos yritin ilimasta :D
- Elitistipaska
Hullu Pierrot (Godard)
Mies joka rakasti naisia (Truffaut)
Päiväperho (Bunuel)
Suuri illuusio (Renoir)
Viikonloppu (Godard) - Erkkan kaveri Spip
Mun suosikki on ehdottomasti Seul contre tous, vaikkakin se on ehkä raskaimpia leffoja mitä mä ikinä olen nähnyt. Mut se meneekin niin överiks että sen otta ihan humorilla loppujen lopuks. Suosittelen kaikille jotka kestää ultradramaa.
- elicorleone
olivier marchallin ohjaama 36 quai des orfévres. michael mannin heatin vaikutus on nähtävissä. gerard depardieu on parempi kuin yhdessäkään amerikkalaisessa leffassa ja daniel auteuil on ihana!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422816Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4342383Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens232322Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau192143Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421796Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421752Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241285Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,31187- 741079
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67997