ranskalaiset/ranska-aiheiset leffat

---

mitkä ovat parhaimpia ranskalaisia/ranska-aiheisia elokuvia joita olette nähneet?
minun ovat

amelie
moulin rouge
la finestra di fronte
les miserables

15

773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      daltonin veljekset
      turpa kiinni
      taxi
      purppuravirrat 1 ja 2

      • -..-

        olin unohtanut taxi leffat, jep ne on aivan älyttömän hyviä!!! :)


    • The Wolf

      À bout de souffle, suomalaisittain Viimeiseen hengenvetoon, on varsin mainio pätkä ja todella katsomisen arvoinen, ranskalaisen uuden aallon tärkeimpiä elokuvia. Tuore Irréversible on myös harvinaisen vaikuttava painajaisdraama ja katsomisen arvoinen.

    • Baxter

      Edellä mainittujen lisäksi myös Tyttö nimeltä Nikita.

      Tsekatkaapa myös Pariisi, rakkaudella - epätasainen mutta hieno lyhytelokuvien kavalkadi, jokainen lyhäri on jonkun tunnetun ohjaajan tekemä ja vilisee isoja staroja. Se tuli teattereihin viime syksynä ja tulee varmaan kohta vuokrahyllyyn.

    • Max T W

      tai jos nyt ei parasta, niin viisi joista piädn eniten -

      Amerikkalainen yö (Truffaut)
      Souffle au coeur, Le (Malle)
      Punainen Ympyrä (Melville)
      Yön sudet (Melville)
      La femme Nikita (Besson)

      • Max T W

        on tietysti myös tärkeä filmi, mutta Godard on sveitsiläinen, joten lasketaanko sitä edes ranskalaiseksi...

        "Luulin että tytöt Lontoossa ja Tukholmassa olisivat kauniita, mutta he olivatkin aivan tavallisia. Vain Lausannessa ja Genevessä kaikki tytöt ovat kauniita". Poiccard alias Kovacs (Belmondo)


    • Marienhof

      Näkemiin lapset
      400 kepposta
      Viha
      Kuoropojat
      Taskurahat

    • Molotov

      Vaikea varmaan arvata sillä jean reno on yksi suosikeistani. Ja depardieu myöskin.

      Pidän myös elokuvasta la grande bouffe.

    • s/pdif

      näyttelijöinä
      Jean Reno
      Gérald Depardieu.

      Myös Jacques Tatin, Luc Bessonin ja Jean-Luc Godardin elokuvat menettelevät unohtamattakaan 37º2 le matin -elokuvaa.

    • -mikä-
    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      "Et Dieu... créa la femme" (1956, directed by Roger Vadim, starring a very young Brigitte Bardot).

      aka "...And God Created Woman".

      I also liked some early French gangster films with Eddie Constantine as a heavy.

      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

        ajatus jäi ulkomaankielelle vahingossa... no kyl te tajjuutte mitä tuos yritin ilimasta :D


    • Elitistipaska

      Hullu Pierrot (Godard)
      Mies joka rakasti naisia (Truffaut)
      Päiväperho (Bunuel)
      Suuri illuusio (Renoir)
      Viikonloppu (Godard)

    • Erkkan kaveri Spip

      Mun suosikki on ehdottomasti Seul contre tous, vaikkakin se on ehkä raskaimpia leffoja mitä mä ikinä olen nähnyt. Mut se meneekin niin överiks että sen otta ihan humorilla loppujen lopuks. Suosittelen kaikille jotka kestää ultradramaa.

    • elicorleone

      olivier marchallin ohjaama 36 quai des orfévres. michael mannin heatin vaikutus on nähtävissä. gerard depardieu on parempi kuin yhdessäkään amerikkalaisessa leffassa ja daniel auteuil on ihana!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe