Mietin tuolla töissä,että miksiköhän pidämme aina itseämme parempana kuin toista?
Otetaanpa esimerkki:Valkoihoiset jotenkin nostavat itsensä ylemmälle tasolle kuin tummaihoiset.Eihän ole muuta eroa kuin ihonväri..
Täysin suomenkieliset suorastaan vihaavat suomenruotsalaisia...
Näillä palstoilla huomaa,että toisen mielipide ei ole hyväksyttävä,jos se eroaa omasta mielipiteestä.Eihän edes ole olemassa oikeaa mielipidettä! Hassua väitellä sellaisesta:)
Toinen palstaongelma on tuo niinsanotut puskat..Jos kirjoitat ilman nikkiä,olet jotenkin inhotumpi kuin nikin omaava?Jos kirjoittaa asiallisesti,eihän sillä ole väliä vaikka kirjoittaisit ojasta,kun asiasi vain tulee ilmi..:DD Minä henkilökohtaisesti pidän paljon kurjempana sitä,että ns.palstakamu pomppaa yhtäkkiä puskaan mollaamaan minua..:/
Että tämmöstä tällä kertaa...Monet asiat on puitu moneen kertaan,mutta onko kukaan koskaan ihan oikeasti ajatellut näitä asioita?
Kaikki me ollaan kuiteski yhtä ihania ihmisiä...Vai tunnetko,että olet parempi kuin minä? ;)
Paremmuusjärjestys
34
1941
Vastaukset
- animattiN
en tunne olevani parempi kuin sinä taikka kukaan muukaan. Voin suutahtaa joistakin asioista, mutta en ole pitkävihanen ja se ihmetyttää joissain ihmisissä kuinka he kantavat kaunaa vuosienkin päästä.
Puskista olen samaa mieltä kanssasi, että kun vastaavat ilman ilkeyttä se on ookoo, mutta eilenkin eräs nikki meni puskaan ojentaakseen minua. Olisi vain rehdisti sanonut omalla nikillään. No se oli eilisen jutun juttu.ajattelen,että olisi reilumpaa sanoa asiat ihan nenun eessä ku takana...Se olis jotenki reilumpaa..
Tuo pitkävihaisuus on ilkeä piirre...:/ Miksi kantaa mielessään jotain kaunaa toista kohtaan,koska se enempi aina myrkyttää sitä omaa kroppaa.Minäkin harrastin sitä aikoinaan ja kun pääsin siitä eroon,oli itselläkin mukavampi olo..:)
- Pirre*
huonompi kuin kiltti mii-su, - mullon liian kärkevä kieli, - kuulemma vejetty kielestä ulos :/
Onneksi meikäläisellä ei ole ollut noita ylemmyyskomplekseja - päinvastoin, mutta allekirjoitan mielihyvin kaiken kirjoittamasi.
Luultavasti immeisten persoonallisuuserot näkyvät täällä niinkuin livessäkin.Ethän sä nyt millään lailla ole huonompi...Kun ei meistä kukaan ole toistaan huonompi tai parempi..:)
Kyllä sitä joskus on pistettävä aika tiukastikkin, jos on aihetta...Minultakin kyllä lipsuu suusta aika terävästi..Kuten eilen omalle systerilleni..(Tuli kyllä jälkeenpäin huono omatunto,mut väsymys aiheuttaa kaikenlaista :) )
- ex-koltis
Paremmuusjärjestys. No tietty lajiominaisuuteesi viitaten täytyyhän sun olla paljon mua parempi. Dee dee.
Oikeesti mä olen kanssa joskus ajatellut asioita, älä vaan kysy, et millä.- animattiN
saakos kysyä että mitä olet ajatellut. :DD
- ex-koltis
animattiN kirjoitti:
saakos kysyä että mitä olet ajatellut. :DD
Mitä muuta olen ajatellut.
- animattiN
ex-koltis kirjoitti:
menikin, no kysyn sitten nyt mitä muuta olet ajatellut.
myöntää,et olisin kyllä kysynyt..:DD
Mutta on kiva,että olet näitäkin asioita miettinyt...Se kun ei tee pahaa kellekkään..Päinvastoin..:)- ihtesä eellekäynyttä
ex-koltis kirjoitti:
Ei oo olemassakaan.
- Ak:n lapio
Eikö siitä ole todisteena kymmenet miljoonat palstoille kirjoitetut oikeat mielipiteet?
Ja mitähän tulisi maailmasta ilman puskia, joita saa huvikseen tai hyödykseen höyhennellä.
Ja varsinaisia tarpeita varten on luotu hankieläimet, jotka pimeydessä vaeltavaa bittikansaa valistavat lifen ihanuudesta.
Minä tietysti tunnen olevani. Kuinkas muutenkaan.puskat voi olla rauhoitettuja..Ettäs tiiät..;)
Vakavasti sanoen,sellaiset ilkeydet eivät kuitenkaan ole mukavia...Siellä puskassa ei välttämättä ole mikään hirvee ihminen..Voi olla ujokin,joka ei muuten uskalla esiin tulla..:)
- suurTsaari
itseäni muita parempana. Muut pitävät! Ja parempi niin. Meidät on luotu parempaan, niinkuin minä, väkeen ja sitten muuhun rahvaaseen. Tämän keksin ihan itse! Näppärätä, eikö?
- jartsev
En lukenut mitä muut ovat kirjoittaneet mutta en mä tunne parempi olevani. Enemmän huolestunut siitä että en niinpaljon huonompi etten sopisi joukkoon.
- yopollo
asiasta. On teemoja joissa toiset ovat minua pysyvästi parempia, mutta myös sellaisia, joissa eppäilen että kukaan ei minua täällä pysty paremmaksi neuvomaan. Paras kokonaisuus syntyy monen osaajan toisiaan kuuntelevasta joukkueesta.
hienosti sanottu...:)
Onhan sitä noin paremmin koulutettuja ja sillai,mutta että onko ihminen kehittynyt noin henkisellä tasolla,niin se on sitten ihan eri asia..:)- yopollo
mii-su kirjoitti:
hienosti sanottu...:)
Onhan sitä noin paremmin koulutettuja ja sillai,mutta että onko ihminen kehittynyt noin henkisellä tasolla,niin se on sitten ihan eri asia..:)jos on henkisesti kehittynyt, malttaa kuunnella myös sydämen sivistystä saaneiden puheenvuoroja sekoittamatta niitä tarpeettomasti omalla oppineisuudellaan.
yopollo kirjoitti:
jos on henkisesti kehittynyt, malttaa kuunnella myös sydämen sivistystä saaneiden puheenvuoroja sekoittamatta niitä tarpeettomasti omalla oppineisuudellaan.
nasevasti ja upeasti sanottu..:) Sinulla on kyllä sana hallussasi.....Ja siinä olet kyllä takuulla parempi kuin minä..:D
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117255Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista625199- 954864
- 524015
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493966- 2203854
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283558- 413183
- 522799
- 412367