Posti kadottaa 10 000 lähetystä

vuodessa.

60

8296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helposti varastetaan

postissakin on rikollisia - en mitään enää lähetä seurannan ulkopuolella - milläs kysyt perään...

• ...

Olen työskennellyt alalla, jossa Posti toimittaa tavaraa ja koskaan ei ole mitään jäänyt toimittamatta

• toisenlaisia
        ... kirjoitti:

Olen työskennellyt alalla, jossa Posti toimittaa tavaraa ja koskaan ei ole mitään jäänyt toimittamatta

kokemuksia - valitettavasti.

• 55 vuotta
        toisenlaisia kirjoitti:

kokemuksia - valitettavasti.

eikä yksikään lähetys ole vielä kadonnut. Mikä on siis todennäköisyys, että katoaisi? Pitäisikö minun alkaa varautua, että niitä nyt alkaa kadota päivittäin?

• koko maasta
        55 vuotta kirjoitti:

eikä yksikään lähetys ole vielä kadonnut. Mikä on siis todennäköisyys, että katoaisi? Pitäisikö minun alkaa varautua, että niitä nyt alkaa kadota päivittäin?

kun juuri luit itsekin ,että tuhansia katoaa.
        Hyvä niin,että voit kertoa tuon mutta se ei lohduta sellaisia ,joilta on kadonnut tavaroita.
        Viimekin vuonna jäi tulematta lahetys jossa oli vain osoitetiedot päällä.Helppoa saalista kun on seurannan ulkopuolella.
        Ymmärrä nyt vähän toistenkin ihmisten kokemuksia!

• kun vastaanottaja
        55 vuotta kirjoitti:

ei välttämättä tule koskaan tietämäänkään ,että hän ei ole saanut, sitä mikä hänelle kuuluu-jos ei näet tiedä mitä pitäisi olla tulossa.
        Ei kaikesta edes voi tehdä valitusta.

• Sisällä
        55 vuotta kirjoitti:

Posti,

Standardit pyrkivät ainakin aluksi tekemään tuotevarmuutta kaupankäyntiä ja standardoimaan lisää tuotteita. Eli itse standardit luovat työpaikkoja.

Standardiporukka haastaa Suomalaisia poliitikkoja ja näillä pidän poliitikan puolia, asiana, en kaikkien henkilöiden.

• Komesta yksi perille eikä s...

Lähetimme kolme joulupakettia. Laitoimme ne postin määräämissä ajoissa ja heidän kallissa laatikoissa. Kuinka ollakkaan, yksi meni uudenvuoden aattona, seuraava helmikuun alussa ja kolmas on vielä tänäänkin hukassa! Onko tuo postin lupaamaa palvelua? Kysyimme kuka korvaa? Ei kukaan, maksettu kalliit postimaksut ja mikä HARMI KUN ODOTTIVAT JOULULAHJOJA ! !
        Kyselin DHL, he käyttävät täällä postia on kuulema sopimus. Ennen heillä kulki paketit erittäin hyvin ja nopeasti kohtuullisella hinnalla. Postin maksut ovat aivan TÖRKEITÄ nykyisin muistelkaa ennen hintoja! En aijo enää lähettää joulu tai muita paketteja postissa. Kortit olen jo aijemmin siirtänyt puhelimeen ja nettiin. Sinne saa liikkuvia kuvia kortteihin paljon parempia kuin pahviset läpyskät!

• Anonyymi
        Komesta yksi perille eikä s... kirjoitti:

Lähetimme kolme joulupakettia. Laitoimme ne postin määräämissä ajoissa ja heidän kallissa laatikoissa. Kuinka ollakkaan, yksi meni uudenvuoden aattona, seuraava helmikuun alussa ja kolmas on vielä tänäänkin hukassa! Onko tuo postin lupaamaa palvelua? Kysyimme kuka korvaa? Ei kukaan, maksettu kalliit postimaksut ja mikä HARMI KUN ODOTTIVAT JOULULAHJOJA ! !
        Kyselin DHL, he käyttävät täällä postia on kuulema sopimus. Ennen heillä kulki paketit erittäin hyvin ja nopeasti kohtuullisella hinnalla. Postin maksut ovat aivan TÖRKEITÄ nykyisin muistelkaa ennen hintoja! En aijo enää lähettää joulu tai muita paketteja postissa. Kortit olen jo aijemmin siirtänyt puhelimeen ja nettiin. Sinne saa liikkuvia kuvia kortteihin paljon parempia kuin pahviset läpyskät!

EU-Suomi on kehitysmaa tasoa jo- EUn banaanitasavalta jossa mikään ei toimi kunnolla...- kun ei edes ole tarkotuskaan... halpatyövoimat tuotu afrikasta ja itä-euroopasta postiin töihin, jne,,,

Kokoomuspersujen tehtävä onkin lopettaa Suomi mahdollisimman nopeasti ja liittää EU-liittovaltioon- Ruo jaetunatsin ja Venäjän alueeksi

Stubbi kirjottaa liitoksen sekunnissa jos vain saa paperin eteensä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EU-Suomi on kehitysmaa tasoa jo- EUn banaanitasavalta jossa mikään ei toimi kunnolla...- kun ei edes ole tarkotuskaan... halpatyövoimat tuotu afrikasta ja itä-euroopasta postiin töihin, jne,,,

Kokoomuspersujen tehtävä onkin lopettaa Suomi mahdollisimman nopeasti ja liittää EU-liittovaltioon- Ruo jaetunatsin ja Venäjän alueeksi

Stubbi kirjottaa liitoksen sekunnissa jos vain saa paperin eteensä...

Ennenvanhaan kirje oli yleensä perillä 1 päivässä- joskus jo samana päivänä-

nykyään kuljetusaika on 7 päivää- vai peräti 7 arkipäivää?

• Anonyymi

POSTI VARASTAA on oikea viesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

POSTI VARASTAA on oikea viesti.

Kuka se posti on? Oikea vastus on KUSTI joka niitä paketteja ja posteja jakaa.

• Sain sähköpostin välityksellä varsinaisen kouluttajan vahvistuksen kurssin alkamisesta kun kirje oli kadonnut.

Oliskohan yksi syys katoamisiin palvelujen karsimisella ja myös henkilökunnan.

• Kirjeeni saapui sittenkin. Oli vain matkalla hiukan kauemmin. Kirje on tehty 14.2.2007 ja postikonttorin leimaus 15.2.2007 mutta perille tuli 22.2.2007.

Kirje oli siis viikon matkassa. Välimatkaa on noin 40 km lähettäjän sekä postilaatikkoni välillä joten kirje eteni n. 5.7 km päivässä.

• Anonyymi
        SagittariusM-61 kirjoitti:

Kirjeeni saapui sittenkin. Oli vain matkalla hiukan kauemmin. Kirje on tehty 14.2.2007 ja postikonttorin leimaus 15.2.2007 mutta perille tuli 22.2.2007.

Kirje oli siis viikon matkassa. Välimatkaa on noin 40 km lähettäjän sekä postilaatikkoni välillä joten kirje eteni n. 5.7 km päivässä.

Kilpikonnan selässä ollut tuo kuljetus

• Anonyymi
        SagittariusM-61 kirjoitti:

Kirjeeni saapui sittenkin. Oli vain matkalla hiukan kauemmin. Kirje on tehty 14.2.2007 ja postikonttorin leimaus 15.2.2007 mutta perille tuli 22.2.2007.

Juu minun rakennuslupa on portitettu rakennusvalvonnassa 17.6.2023.
        Edeleenkään rakennuslupaa ei ole saapunut, onneksi sain rakennusluvasta kopion sähköpostiini ja pääsin virallisesti aloittamaan rakennusprojektini.
        Saa nähdä saapuuko virallinen leimattu rakennuslupa koskaan minulle.

• tiedän

> Onko sinun kirjeesi jäännyt saapumatta, tai paketti ?

Älä hitossa. Onko minulle tulossa kirje tai paketti?

• pointtiani

asia ei tule ilmi jos ei tiedä mitä on/pitäisi olla odotettavissa.

• !!!!

Katosi postissa kirje missä oli rahaa mukana...
      Enpä usko että ihan muuten vaan kadonnu.Menny jonkun ahneen työntekijän taskuun!

• Laardibonanza

Ymmärtääkseni postin ohjeissa lukee, että älkää lähettäkö rahaa kirjeissä. Kuka on hölmö?

• joskus on
        Laardibonanza kirjoitti:

Ymmärtääkseni postin ohjeissa lukee, että älkää lähettäkö rahaa kirjeissä. Kuka on hölmö?

vaan pakko laittaa postin kautta sitä rahaakin menemään. Niin niin...vaikka nykyään on kyllä muitakin keinoja mutta aina se ei vaan ole mahdollista. Se on sitä paitsi ihan helvetin kallista laittaa pankin tiskin kautta toisen tilille rahaa nykyään. Ei kaikilla vanhuksilla esim. oo vielä tänäpäivänäkään pankkikortteja tai verkkopalveluja. Toisilla saattaa olla pankkikin jossain helkkarin kuusessa. Kyllä sillon tulee mieleen että jos mä nyt sit kuitenkin laittasin ton parikymppisen ton postin kautta menemään.

• SYNTYMÄPÄIVÄLAHJAKORTTI

hävisi postissa tammikuun alussa.Lähetin kirjekuorissa olevia syntymäpäiväkortteja kaksi kappaletta,joista toinen oli omani ja toinen isoisoäidin laittama.Kummassakin oli rahaa lahjaksi ja vain toinen näistä korteista meni perille.
        Osoitetiedot olivat oikeat ja postimerkki oli osoituksena maksetusta postimaksusta.
        Ja niin vain kävi,että joku pitkäkyntinen varasti toisen näistä.
        Koskaan en enää lähetä ilman kirjaamista mitään arvokasta postia.Kirjaamalla lähetyksen,sekä maksamalla vähän enemmän postitusmaksua,takaa lähetyksen perille menemisen.
        Onhan postissa ollut monta kertaa epärehellisiä työntekijöitä,jotka ovat varastaneet lajittelussa posteja.

• kansalaiset

Laitetaan sellaset seuranta vehkeet paketteihin ja kirjeisiin, voimme sitten gps:ltä tutkailla missä lähetykset menee.

Itseltä ei ole kyllä mikään paketti/kirje jääny tulemattatta mutta kerran sain toiselle ihmiselle kuuluvaa postia, vein ne postiin takasin. Luulen että suurin osa kadonneista kirjeistä menee toisille ihmisille ja ne ei niitä sitten palauttele postiin päin. Paketit on sitten toinen juttu koska yleensähän niistä tulee saapumisilmoitus jota vastaan se postista haetaan ja paketti ei kyllä kovin helpolla katoa paitsi rikollisella tavalla.

• postilainen

Olen itse töissä postissa, ja sanon vaan suomen kansalaiset että pitäkää osoite tietonne oikeina ja päivittäkää tietojanne.sillä meillä on tarkat järjestelmät vaikka osoitteenne olisi vanha niin kyllä se joskus perille tulee. mutta kaikki on paljon teistä asiakkaista kiinni. pitäkää osoitetietonne oikeina ja ajantasalla, ilmoittakaa kaikille mahdollisille kenelle pystytte niin uusiosoitteenne.. TARKKA sellainen niin posti tulee vasmasti hymyillen perille ja ymmärtäkää että meidän kautta kulkee miljoonia miljoonia kirjeitä. meillä on tietty työaika jne. postinmäärän paljous ja tiuket normit joita on noudatettava! että älkää hätäilkö kyllä teidän postinne aina pyritään toimittamaan teille oikeaan osoitteeseen!

Terv. Postilainen.

• vastaanottaja

"pitäkää osoite tietonne oikeina ja päivittäkää tietojanne.sillä meillä on tarkat järjestelmät vaikka osoitteenne olisi vanha niin kyllä se joskus perille tulee."
        Vaan eipä ole tullut.
        Mistä johtunee se että puolet laskuista saapuu kotiini jo ensimmäisellä kerralla nk. "karhulaskuina"?
        Osoitetiedot on muutettu muuton yhteydessä yli vuosi sitten, ja osoitetiedot ovat myös TARKASTI oikein... Silti ensimmäinen lasku jää joka toisella - kolmannella kerralla saapumatta.

Jos olis kilpaileva, käyttäisin ehkä sitä, ainakin jos varmuus olis parempi.

Nyt maksan turhan usein muistutusmaksuja ym. virheistä, joita minä en ole tehnyt, eikä toisaalta laskun lähettäjäkään.

• ja lisäksi

huippua on se, kun aletaan syyttää Postia siitä, että se ja se lasku ei ole tullut perille.
        Vaikka todellisuudessa asianomainen yrittää tällä kepuli konstilla saada lisää maksuaikaa erääntyneille laskuillensa. Ja Postin puhelinpalvelu ruuhkautuu ns. turhista katoamistiedusteluista
        Nämä henkilöt ovat yleensä tietyt ja samat, olen pannut merkille.

Terveisin postilainen myös,
        jolla on kerran ollut kortti hukassa 8 vuotta, mutta sekin löysi lopulta perille, vaikka osoite oli muuttunut useasti :)

• ja lisäksi

huippua on se, kun aletaan syyttää Postia siitä, että se ja se lasku ei ole tullut perille.
        Vaikka todellisuudessa asianomainen yrittää tällä kepuli konstilla saada lisää maksuaikaa erääntyneille laskuillensa. Ja Postin puhelinpalvelu ruuhkautuu ns. turhista katoamistiedusteluista
        Nämä henkilöt ovat yleensä tietyt ja samat, olen pannut merkille.

Terveisin postilainen myös,
        jolla on kerran ollut kortti hukassa 8 vuotta, mutta sekin löysi lopulta perille, vaikka osoite oli muuttunut useasti :)

• postimies56
        vastaanottaja kirjoitti:

"pitäkää osoite tietonne oikeina ja päivittäkää tietojanne.sillä meillä on tarkat järjestelmät vaikka osoitteenne olisi vanha niin kyllä se joskus perille tulee."
        Vaan eipä ole tullut.
        Mistä johtunee se että puolet laskuista saapuu kotiini jo ensimmäisellä kerralla nk. "karhulaskuina"?
        Osoitetiedot on muutettu muuton yhteydessä yli vuosi sitten, ja osoitetiedot ovat myös TARKASTI oikein... Silti ensimmäinen lasku jää joka toisella - kolmannella kerralla saapumatta.

Jos olis kilpaileva, käyttäisin ehkä sitä, ainakin jos varmuus olis parempi.

Nyt maksan turhan usein muistutusmaksuja ym. virheistä, joita minä en ole tehnyt, eikä toisaalta laskun lähettäjäkään.

meillä on asiakaspalaute mahdollisuus ja huomautus mahdollisuus. pistä tulemaan.. sinne lähimpäänpostiisi!

• postista

YMMÄRTÄKÄÄ.. JOS kirje häviää sellaisessa kiireessä mitä postissa aamuin illoin on niin tulkaa itse laittamaan ne kirjeet.. kysytään sitten onnistuuko!!! tavan tallaaja jo säikähtää sitä postin määrää mitä meillä terminaaleissa on!!!!

on nähty yrittäneitä eikä ne oo yhtä tai kahta päivää pitempään kestäneet meillä töissä!

• Tiikerinna

Postia nimittäin..
      Minulle osoitettuja lähetyksiä on hukkunut ja myöhästellyt. Yksi valokuva katosi matkalla, viimeinen havainto oli oulusta vaikka asuin silloin joensuussa. Monasti postipaketit on menneet muualle vaikka osoitteet on kunnossa paketin päällä. Kerran kyselin pakettiani ja se oli mikkelissä, ei joensuussa, kuopiosta viimeinen merkintä ja kas, paketti meni mikkeliin. Viimeksi tuli lappu noutaa paketti, en tajunnut katsoa että leima oli forssasta, vaikka lapussa oli miun osoite tänne toiselle puolelle suomea !!! Miten paketti osoitteesta huolimatta oli forssassa, kukaan ei selittänyt sitä. Ja sittenn e paketit joita ei ole, sian tekstiviestinä paketin noutotiedot, kerralla aika monta tilausta, niin kahta ei ollut olemassakaan, toisen kerran samanlaisne tapauksen kohdalla paketista tuli myöhemmin paperikortti ja se oli se sama olematon paketti jota ei löytynyt sillä koodilla minkä sain.
      Oli niin tai näin, vaikka posti kuskaisi koko universumin kirjeet, on idioottien hommaa hukata selvät postit!!!! Eihän posti ole yksi henkilö, vaan monta, varkaat riviin ja potkut!!!

• ei postissa töissä

kun postissa kulkee miljoonia kirjeitä niin ei kai se ole ihme jos joku katoaa tai menee väärin.
        Kyllä kai sinullekkin virheitä sattuu.
        Itse olen saanut postini 50 vuotta ajallaan.
        Vaikka olisi tullut virheitäkin niin eiköhän se ole ymmärrettävää sellaisessa postimäärässä.
        Antakaa postimiehille kiitosta.

• ja mitenhän se suu
        ei postissa töissä kirjoitti:

kun postissa kulkee miljoonia kirjeitä niin ei kai se ole ihme jos joku katoaa tai menee väärin.
        Kyllä kai sinullekkin virheitä sattuu.
        Itse olen saanut postini 50 vuotta ajallaan.
        Vaikka olisi tullut virheitäkin niin eiköhän se ole ymmärrettävää sellaisessa postimäärässä.
        Antakaa postimiehille kiitosta.

siellä päin menis jos iteltä häviäis postin möhlöilyn takia jotain tosi arvokasta. Juu..ihan varmaan sanoisit vaan että ymmärrän kyllä. Tekevälle sattuu. Jos ton asenteen ottaa niin sieltä ihan oikeesti alkaa kohta häviään vielä enemmän postia. Minä oon sitä mieltä että kaikki mikä menee postin kautta on jonkun muun omaisuutta ja kansa luottaa siihen että tavara kulkee tämän palvelun kautta luotettavasti perille. Minä en enää luota postiin pätkääkään. Jos rahallista arvoa ajattelen niin taivaan tuuliin on mennyt n 700 euroo ihan vaan sen takia että joku on ollut huolimaton. Mistään en korvausta saa jne jne... Kyllä ottaa pannuun tuollanen hutilointi. Juu..tiedän kiire on ja ite olisin jopa valmis oottaan postia hieman pidempäänkin jos se palvelu vaan olis luotettavaa.

• on yleensä mahdotonta

ainakin omien kokemusten perusteella. Olen laittanut postit keltaiseen postin laatikkoon, lähetys ei ole koskaan tullut perille, mutta posti ei voi selvittää millään tavalla koska kirje oli jätetty juuri tuohon laatikkoon. Siispä kaksi tämmöistä kertaa riitti minulle, nyt vien kirjeet postiin enkä jätä laatikkoon (pitäisi varmaan vielä pyytää jokin lappu siitä että toin juuri tuon kirjeen).
      Miten se muuten on mahdollista että juuri ne kirjeet joissa on rahaa katoavat? Karpon ohjelmassa oli tuosta juttua, mutta ei kerrottu miten ne epärehelliset tietävät missä kirjeessä on rahaa ja missä jotain muuta..?

• kusti polkee...

ettäsille on hyvä syy, miksi kirjeissä ei pitäisi lähettää rahaa. Minulle on tullut joskus kirje perille pelkän nimen perusteella! :) Ystäväni on ollut postilla töissä ja olen kuullut, että ei ole aina helppoa. Tsemppiä postiväelle!

• Palautetta

Juuri tänään sain naapurin postia (kirjeen). Pari viikkoa sitten toisen talon mainoskirjeen. Joskus naapuri on ystävällisesti pudottanut minun postia hänen asunnostaan. Joskus on tullut postin oma sisäinen jakelulista. Tätä sattuu tekevälle. Pitäisi olla joku laatikko väärin tulleelle postille, se helpottaisi joskus palauttamista, ei tulisi liikaa vaivaa. Moni varmasti heittää roskiin nuo väärin tulleet postit. Itse olen kaivannut puhelinyhtiön laskua, sain 5 euroa huomautusmaksua, mutta vaikea oli maksaa kun ei ole laskuakaan tullut.(ei ensimmäinen kerta, uusi jakaja kun palautti Elisalle laskun kerran, kun ei löytänyt minua!).

• marde

juu...
      Minun kirjeeni oli kadoksissa lähes 3 viikkoa ja sen takia meinas mennä opiskelupaikka sivu suun jos opo ei olis ollu tarkkana...ja olen lisäksi työni puolesta joutunut olemaan postin kanssa tekemisissä ja valitettavasti olen itse joutunut toteamaan että kirjeitä ja paketteja katoo vaikka niitä voisi seurata...

• luumi

Kuinka ollakaan, että rahakirje katoaa, kun nimipäivät on seuraavana päivänä. Onko järjestelmällistä, että 1 plus 1 = kuoressa etunimi ja nimipäivä huomenna?

• kaikki laskut maksettu ajal...

Hei. Säkylän-Köyliön-Yläneen Sähkö karhusi minulta sähkölaskua ja vielä korotettuna, jota ei koskaan ollut tullut perille. Soitin heille asiasta. Vastauksena oli, että ovat sen lähettäneet minulle ja että he karhuavat koska heidän tietokantansa näyttää, että se on toimitettu minulle. Miten voin riitauttaa yksityisenä ihmisenä jutun, jossa toisena osapuolena on iso sähkölaitos. Ainoa vaihtoehto oli maksaa lasku viivästysmaksuineen. Mutta asiaa en suinkaan ole unohtanut.

• PotutPottuina

Minä vaihtaisin yhtiötä. Itse lopetin Elisan kaikki neljä lankapuhelinta ja kaksi kännykkää firmalta, koska en halunnut maksaa puhelinmaksuja, joita en ollut aikaansaanut. Isoa yhtiötä ei köyhä kuluttaja voita, vaan häviää vielä viimeisetkin roponsa näille!

• kirre_77

kyllähän ne virheet huomataan aina.siitä ei pääse mihinkään.mutta oletteko koskaan soittanut postiin ja kehunut kuinka mukava jakaja on tai kuinka kiitollisia olette kun posti tulee ajoissa.kun jos on harjottelija tai uusi reitillä niin posti tulee pari tuntiakin myöhemmin kuin sen reitin oma jakaja tulisi.mutta mitäpä sitä kehumaan.haukkuja on mukavampi soitella.muistutan vaan kaikkia että ne postinjakajat ovat aamu 3-7 eteenpäin töissä ja tekevät kaikkensa että posti kulkee ajallaan.sitten kun osoitteet on täysin oikein niin ei siinä ole silloin mitää epäselvyyksiä.välillä kehuja eikä aina vain haukkuja!

• Kirjeen kirjoittaja

Hih, meilläpä päin se usein on niin, että kun on sijainen tai harjoittelija postinkantajana niin on posti tullut ihmeellisesti laatikkoon melkein tuntia aikasemmin.

Mitä Postiin tulee niin ruusuja ja risuja saavat. On hienoa kuinka huonostikkin merkitty kirje saapuu perille. Tulee ihmeteltyä aina silloin tällöin mitenkä jokin kaukaisen sukulaisen korttikin on päätyny perille vajaista osoitetiedoista huolimatta.

Suurin osa kirjeistä ja paketeista on tullu ja menny perille. Paitsi kerran osoitteenmuutoksen johdosta. Osoite muuttui ja siitä oli ilmoitettu. Jonkin syyn takia 5 numeroa sarjakuvalehteä jäi tulematta vaikka kaikilla oli oikeat osoitetiedot. Rahakirjeitä en koskaan lähetä. Pitkäkyntisiä on joka paikassa. Ja varmastihan se on että tilaisuus tekee varkaan joistakin. Eiköhän asiakkaiden ja Postin ammattilaisten kannattaisi molempien katsoa välillä peiliin.

• khr2
        Kirjeen kirjoittaja kirjoitti:

Hih, meilläpä päin se usein on niin, että kun on sijainen tai harjoittelija postinkantajana niin on posti tullut ihmeellisesti laatikkoon melkein tuntia aikasemmin.

Mitä Postiin tulee niin ruusuja ja risuja saavat. On hienoa kuinka huonostikkin merkitty kirje saapuu perille. Tulee ihmeteltyä aina silloin tällöin mitenkä jokin kaukaisen sukulaisen korttikin on päätyny perille vajaista osoitetiedoista huolimatta.

Suurin osa kirjeistä ja paketeista on tullu ja menny perille. Paitsi kerran osoitteenmuutoksen johdosta. Osoite muuttui ja siitä oli ilmoitettu. Jonkin syyn takia 5 numeroa sarjakuvalehteä jäi tulematta vaikka kaikilla oli oikeat osoitetiedot. Rahakirjeitä en koskaan lähetä. Pitkäkyntisiä on joka paikassa. Ja varmastihan se on että tilaisuus tekee varkaan joistakin. Eiköhän asiakkaiden ja Postin ammattilaisten kannattaisi molempien katsoa välillä peiliin.

kuinka kehtaat tollasta sanoa.luulekko että postityöntekijä laittaisi taskuunsa kirjeitä jossa voisi vaikka olla rahaa.ettäs kehtaat.luuletko myös että kaupankassalla tai pankkityöntekijä tekisi näin.no et varmasti koska jokainen ihminen haluaa varmasti pitää työpaikkansa kun on sellasen saanut.miksi sitä uhkaisi tollasella asialla.mieti ensi mitä kirjotat ja kirjota vasta sitten.onnea vaan sullekki omassa työpaikassasi ja mieti seuraavaa siirtoasi!

• jakjissa ole

vaan jossain lajittelussa. Kivoja postin jakajia on,mutta myös hirveitä. Meillä kulkee usein postin "teija" jolta tuskin uskaltaa edes kysyä mitään. (tulee ulos autosta ja ja saattaa vielä vetää pienempää äijää turpaan)

• oikeesti,,,,,

mulle on ainakin yks ja sama vaikka tuliskin parin tunnin viiveellä posti laatikkoon. Kunhan se vaan tulis sinne moitteettomasti. Jokainen valitsee ammattinsa ja jos ei pysty tekeen sellasta työvuoroo niin menee ihmeessä muualle töihin tai kouluttautaa uudelleen. Niin minäkin tein kun sain tarpeekseni edellisestä ammatistani. Mun kohdalla posti on ainakin mokannut pari kertaa niin pahasti ja mitään selitystä en ole asiaan saanut vaikka olen sitä ystävällisesti pyytänyt. Ja mitä noihin jakajiin tulee, niin täällä meillä päin jakajalla on tapana jäädä ainakin tohon naapuritalon isännän kanssa turisemaan ja tupakiomaan kesken jaon. Se kun innolla odottelee jokapäiväistä postiaan portin pielessä vaikka kaks tuntia, kunhan vaan saa puol tuntia turista ja palttaa parit kessut jakajan kanssa. Eipä mitään kauheeta kiirettä näytä ainakaan sillä olevan.

• etkö oo
        khr2 kirjoitti:

kuinka kehtaat tollasta sanoa.luulekko että postityöntekijä laittaisi taskuunsa kirjeitä jossa voisi vaikka olla rahaa.ettäs kehtaat.luuletko myös että kaupankassalla tai pankkityöntekijä tekisi näin.no et varmasti koska jokainen ihminen haluaa varmasti pitää työpaikkansa kun on sellasen saanut.miksi sitä uhkaisi tollasella asialla.mieti ensi mitä kirjotat ja kirjota vasta sitten.onnea vaan sullekki omassa työpaikassasi ja mieti seuraavaa siirtoasi!

koskaan lukenut lehdistä mitä kaikkee kavalluksia täällä meidän pikku suomen maassakin on tapahtunut. Jotkut jopa maasta paossa tälläkin hetkellä niiden takia ja takas ei oo tulemista koskaan. Eikä ole tosiaankaan pikkuasioista tai rahoista kysymys. Älä sä ite oo noin helkkarin sinisilmänen. Jukulauta kun laitoksissa siivoojatkin dyykkaa vessapaperit ja pesuaineetkin kotiinsa.

*no et varmasti koska jokainen ihminen haluaa varmasti pitää työpaikkansa kun on sellasen saanut.*

Aika huvittava tuo sinun ilmaisusi muuten....etteikö muka kukaan koskaan:(...Hah mä oon ite ollut niin monessa työpaikassa elämäni aikana ja voinpa vakuuttaa että joka paikassa on on ollut joku joka on omaan kotiinsa vienyt mitä ikinä nyt sitten siellä tarvitseekaan.

• että tolleen.

• Hunot kokemukset

Posti voisi toimia ydinjätteen loppusijoitus paikkana. (Lähetystä ei ole koskaan kirjattukaan, tuskin se on lähtenytkään)
      Varteenotettava vaihtoehto ydinjätteille olisi myös matkahuolto samoin perustein.
      Ei ihme että DHL:ät ja muut kuriiri palvelut menestyvät kun kilpailutilanne on tämän kaltainen.
      Kaikissa näissä olen seurannut netissä lähetyksen vaiheita enkä voi kahdelle ensin mainitulle kummoista arvosanaa antaa.

• Postissa

ei enää ole postissa. Posti OYJ on kiristänyt, säästänyt joka kohteessa ja se näkyy mm. hukkaantuneissa kirjeissä, jakelun myöhästelyinä, laatikoiden ryhmittelynä, jakajien koulutuksessa, ylipäätään kaikessa mitä Posti tarjoaa tai jättää tarjoamatta asiakkaille.

• kaamosmiesII

Jos peritään maksu postin kuljettamisesta, eli työ suorituksesta ja sitä sitten ei tehdäkkään!!

• ainakin

minun kohdallani vuoden sisällä jo kaks kertaa aika pahasti. Vajaa vuos sitten piti kolahtaa postiluukusta kirje jossa oli myös rahaa mukana...ei paljoo mut 20 egee kumminkin. No vieläkin odottelen tuota kirjettä saapuvaksi. Pari kuukautta sitten tilasin tietokoneen jossa ilmainen kotiinkuljetus. Postista piti tulla soitto minulle kun kone on saapunut. Paskat ne mitään viittiny soittaa vaan laittoivat saapumisilmoituksen postin kautta menemään...tuloksena oli että taas se meijän pikku posteljooni oli laittanutkin minun postini väärään laatikkoon. No se ihminen jolle tuo minun saapumisilmoitukseni oli mennyt olikin sen verran velmu tyyppi että oli hakenut koneen itselleen. Selvittelyssä meni aikansa ja minulle luvattiinkin laittaa uus kone tulemaan. Tällä kertaa posti tekikin niin kuin piti, elikkä soitti kotiin ja sovittiin aika koneen tuonnista. Tavarantoimittaja pahoitteli minulle tilannetta ja sain jopa hyvitystä tilanteesta kohtuuttoman odotusajan johdosta, mutta postilta en ole saanut mitään selvitystä asiasta. Olen muuten tehnyt myös reklamaation tuon kadonneen kirjeen johdosta ja koskaan en ole saanut edes vastausta takasin päin. Mahtavatko edes lukea niitä.
      Sit mietin vielä et jos yhen vuoden aikana jopa kaks lähetystä jää saamatta yheltä ihmiseltä, niin kuinkahan paljon niitä ihan oikeesti sit onkaan.
      Vielä pikku lisäyksenä...joskus pari vuotta sitten kun meillä vaihtui jakaja, sain itse toimia tuossa meidän laatikoilla lajittelijanakin vielä. Koskaan se ei osannut laittaa niitä posteja oikeisiin lootiin. Tästä tein myös reklamaation ja sen jälkeen kyllä oli ainakin minun lootassa vain ne postit jotka siellä pitikin olla.
      Perseestä on tuokin laitos sanon minä!

• kjt

Joo, minulla on paljon kokemusta postista.
      Nykyisen osoitten aikana on kadonnut jäljettömiin yht. ainakin 6 sellaista lähetystä, joita olen osannut odottaa, ja ollaan asuttu tässä nyt 1v ja 3kk. Viimeisin tapaus tältä viikolta. Kyseessä on ollut tärkeä lähetys. Soitin postiin jälleen kerran ja siellä naurettiin et ei menneitä voi jäljittää ja turha valittaa jakajalle ainakaan, koska se ei voi muistaa yksittäisiä tapauksia! Aika kumma et ei voi palautetta antaa..

Olen ollut alueemme jakajan kanssa puhelinjuttusilla, ja tämä jakaja kiisti hävittäneensä mitään koskaan, oli tosi ivallinen ja vihaisen oloinen..
      Miehen veli ja sen emäntä asui tällä kadulla ennen meitä ja toiminta silloinkin ollut ihan samaa. Lisäksi postit löytyy naapureiden laatikoista, itse palautan aina, mutta naapurissa asuu sellaista porukkaa, jotka ei välttämättä jaksa kiinnostua palauttamisesta..

Suututtaa toi postin suhtautuminen asiaan, ollaan niin ivallisia, tai sit syytetään lähettäjää virheestä, ei koskaan pahoitella asiaa jne..

Vähän aikaa sitten tilaamamme aikakausi lehti (7 päivää) tuli aina perjantaisin, vaikka ainahan se ilmestyy torstaina. Taas soittoa postiin, josta tuli jyrkkä kieltävä vastaus ja käsky soittaa ko. lehdelle. Heiltä sanottiin kyllä, et lehdet lähtee kaikille yhtäaikaa, joten heissä ei vika. Soitto taas postiin, niin heti sen jälkeen alkoi lehti tulla ajallaan. Posti ei kommentoinut asiaa mitenkään, mutta seiska jatkoi tilaustamme ilmaiseksi muutaman numeron..

Sitten kun olimme tekemässä muuttoa nyk. asuntoon, olin ilmoittanut postiin n.1kk aiemmin muuttopäivämäärän ja uuden osoitteen, niin ihmettelimme vanhassa vielä asuessamme et mihin eräs muutaman kerran vuodessa ilmestyvä lehti on hävinnyt, niin sitten muuttopäivänä kävin uuden asunnon postilaatikolla, niin se lehti olikin jaettu n.3vko ennen osoitteen muutosta uuteen osoitteeseen. Silloin asunto oli siis tyhjillään.

Ja lopuksi, olen ollut postin terminaalissa useana jouluna töissä, tiedän kyllä mitä kaaosta se voi parhaillaan olla, kuinka paljon tulee erittäin epäselviä lähetyksiä, ja ennenkaikkea se postin määrä. Mutta jos hommat hoitaa kunnolla, ei selvissä osoitteissa voi oikein virheitä tulla..

Olipas avautuminen, paljon jäi sanomatta mutta tärkein kai tuli ilmi...

• helmikuuta

vuonna 2006. Kyseinen kirje oli ilmoitus, etten ollut tullut valituksi hakeemaani koulutukseen.
      Kirje oli kirjoitettu ??.02.2006, postitettu ??.02.2006, perille se tuli minulle ??.07.2006. Matka oli turusta raisioon.
      Kesti tulla n. 5kk. Ja tämä on aivan TOSI!!!

• diipa81

tämän takia että posti on kadottanut työvoimatoimiston kirjeen. kyllä oli pinna kireellä..

• Peloissaan oleva nainen

Minulle alkoi saapua kirjeitä kotiini väärällä osoitteella, osoitteessa jossa olen asunut vuosia sitten (tämän jälkeen olen asunut lukuisissa muissa osoitteissa). Posti kääntyi minulle, koska olin maksanut postinkäännöstä nykyiseen osoitteeseeni. Osoite, joka kirjeissäni luki kuuluu henkilölle, jolle olen hakemassa oikeudesta lähestymiskieltoa, ja tämän henkilön takia osoite, puh, ym tietoni ovat salaisia.

Posti kiisti ensin muuttaneensa vakituista osoitettani. Erään muun yrityksen järjestelmästä kuitenkin selvisi, että nimenomaan postilta oli tullut tieto ns osoitteeni muutoksesta, jota siis en itse ollut muuttanut.

Vasta tässä vaiheessa posti myönsi, että joku heidän työntekijänsä, joka "tietnkin" oli juuri jäänyt eläkkeelle oli vain saanut päähänsä muuttaa ensisijaista osoitettani. Mikäli en olisi itse sattumalta maksanut postinkäännöstä, olisivat kaikki henkiökohtaista tietoa sisältävät pankki, vero, puh, autovakuutustiedot menneet henkilölle, jonka takia pidän tietojani salaisina.

Posti tarjosi korvaukseksi 10 kpl postimerkkejä. Ilmoitin, että se ei käy, jolloin minulle sanottiin, että voin vaatia kirjallisella hakemuksella korvausta. Pyysin postia lähettämään minulle kijallisen selvityksen tapahtumien kulusta, johon posti suostui.

Posti lähetti kuitenkin kirjallisen selvityksen, jossa nimenomaan luki salaiset osoitetietoni juuri tälle henkilölle ja vielä hänen nimellään, niin että se meni hänelle perille. Pelkään joka päivä astua ovesta ulos.

Pyysin postilta faksia paperista, jonka he olivat lähettäneet tälle toiselle henkilölle. Posti lähetti kyllä paperin, mutta siitä näki heti, että se oli uusi täysin tekaistu paperi. Posti kiisti viimeiseen asti, etteikö paperi olisi tekaistu, mutta huomattuaan että puhuivat itsensä pussiin, sanoivat, että lähettävät uuden "sen oikean" paperin aiva kohta. Niinhän posti sitten lähetti "mukamas oikean". Kysymys kuuluukin: Mikäli alkupeärisessä paperissa ei olisi ollut mitään salattavaa (se että posti ilmoitti siinä osoitteeni tälle toiselle henkilölle), niin miksi posti olisi vaivautunut tekaisemaan uuden paperin hätäpäissään.

Postin tarjoama korvaus oli edellleen 10 kpl postimerkkejä. Miltäköhän postin työntekijästä tuntuisi, jos jollekin joka olisi häntä hakannut monet vuodet ja uhkaillut, lähetettäisiin informaatiota hänen olinpaikastaan ja muutettaisiin hänen osoitteekseen entisen pahoinpitelijän osoite "ihan muuten vain", kuten posti asian ilmaisi kieltäytyen kertomasta henkilön nimeä, joka muutoksen teki vedoten tämän äkilliseen eläkkeelle jäämiseen.

Lähetin tämän jälkeen korvaushakemuksen liitteineen postille. Posti jätti tähän vastaamatta. Tällä viikolla asiasta jätetään poliisille esitutkintapyyntö ja asianajajani hoitaa asiaa, sillä asiasta nostetaan siviilikanne käräjäoikeuteen.

• TTP

Minultakin hävisi parikin tärkeää laskua ja joutusin viellä toisesta maksamaan huomautusmaksun 5 e.
      Että tälleen !!

• Miitu-82

Ystäväni lähettämät joululahjat turusta ouluun ei tullut ikinä perille. Paketissa oli NELJÄLLE lapselle ja itselleni lahjat jouluksi-06. En luota enää todellakaan SUOMEN POSTIIN!

• Maketsu

Sinun lahjasi menivät jonkun postin työntekijän lapsille! Minne muuallekkaan!

• pahus38

Laitoin tuttavalle A3 kirjekuoren, jota hän ei ole saanut.
      Siinä oli useampi cd-levy, jouluksi.
      Tänäkin päivänä posti selvittää asiaa.
      Ihmettelen missä hemmetissä kirjekuori on. Jollain onnellisella, joka ei ole sitä palauttanut, vaan on röyhkeästi pitänyt levyt itsellään. Harmittaa meitä kaikkia. Olipas vielä firman osoitekkin kuoressa. Mutta ei oo näkyny.

• Blues bb

Hopparilta tilattu mikroaaltouuni katosi Postissa.Että silleen.

• Anonyymi

Jos sisälsivät rahaa niin varmasti varastivat. Niillä on laitteet joilla rahan voi paljastaa avaamatta kuorta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2409
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1759
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1434
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      238
      1320
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      119
      1154
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      963
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      948
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      933
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      59