Hermo tulehdus

iiiiiiiii

Itselläni todettiin juuri hermo tulehdus oikeassa kädessä lapaluun alla (ei varmaa muuta todennäköisin syy).särkyä on ollut melkein 2 viikkoa.kipu alkoi ihan yllättäen,en tehnyt mitään mistä olisi voinut tälläistä tulla.
kipu on sietämätöntä ja syön siihen panacodia joka auttaa jonkin verran.nyt aloitan kortisoni kuurin suun kautta.

onko kellään ollut mitään vastaavaa?kauanko kestää parantua kokonaan?lääkäri sanoi että noin 2 kk.lääkettä ei vaivaan ole että kipu on ainut minkä voi hoitaa.joudunko siis vetämään lääkkeitä 2 kk!?

en toivoisi tällästä kenellekkään.ei tätä kipua kestä kukaan.päivääkää ei voi ilman kovia särkylääkkeitä olla.kipu on niin kova ilman että vedet valuu silmistä.

mistä ihmeestä tällänen voi edes tulla.alkoi vaan yhtäkkiä istuessani linja autossa.

12

8984

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidettu

Hermo ärsyyntyy, kun jokin ärsyttää sitä. Se syy kannattaisi korjauttaa. Sulla lienee fasettilukkoja rintarangassa. Ne on aika yleisiä. Useimmiten aiheuttaa vain lihasten kiristystä, mutta joskus pahempaakin.

Käy niksauttajalla. Hyvä doctor of naprapath tai osteopath osannee auttaa. Tai sitten kansanparantaja...

• on...

mulla on suoristunut lanneranka,rintaranka ja kaularanka.kaikissa todettu yliliikkuvuutta.

keuhkot kuvattiin eikä ainakaan siellä mikään paina hermoa eikä lääkäri sitte osannu sanoa mikä sitä ärsyttää.

• laihis

Aiheuttaako fasettilukko mukamas hermotulehduksen?

Onko hermot niin ahtaasti ihmisen kehossa, jotta heti kun jokin nivel on hiukan lukossa tai vinossa, niin heti on joku tulehdus päällä ja hermo puristuksissa tai ärsytystilassa?

Itse kysyjänä menisin hyvälle hierojalle.

• hoidettu
        on... kirjoitti:

mulla on suoristunut lanneranka,rintaranka ja kaularanka.kaikissa todettu yliliikkuvuutta.

keuhkot kuvattiin eikä ainakaan siellä mikään paina hermoa eikä lääkäri sitte osannu sanoa mikä sitä ärsyttää.

Siksipä niitä lukkoja onkin, jos selkäranka on väärässä asennossa. Oletko koskaan miettinyt, että miksi niin on? Jos olis lantiossa virheasentoa.. selkärankahan lepää sen päällä.

• hoidettu
        laihis kirjoitti:

Aiheuttaako fasettilukko mukamas hermotulehduksen?

Onko hermot niin ahtaasti ihmisen kehossa, jotta heti kun jokin nivel on hiukan lukossa tai vinossa, niin heti on joku tulehdus päällä ja hermo puristuksissa tai ärsytystilassa?

Itse kysyjänä menisin hyvälle hierojalle.

fasetti kun jumittuu niin siihen liittyvä lihas kiristyy. Kireät lihakset sitten puristavat hermoa. Joskus itse nivelkin voi hermoa painaa.

Lihakset rentoutuu kun lukot avataan. Hierontaa voi ottaa sitten sen jälkeen. Mutta ylikireätä lihasta jos hieroo niin se saattaa tulehtua...

• tuumitaanpas
        hoidettu kirjoitti:

fasetti kun jumittuu niin siihen liittyvä lihas kiristyy. Kireät lihakset sitten puristavat hermoa. Joskus itse nivelkin voi hermoa painaa.

Lihakset rentoutuu kun lukot avataan. Hierontaa voi ottaa sitten sen jälkeen. Mutta ylikireätä lihasta jos hieroo niin se saattaa tulehtua...

Mikäs sen lukon tekee?
        Voisiko olla toisin päin; siis ensin tulee se lihaskireys joka sitten painaa fasetteja lukitukseen. Useimmiten nämä "lukitukset" aukeavat hieromalla tuo lihaskireys pois. Erittäin harvinainen on sellainen lukko, joka ei hieromalla laukea. Tällöin ovat jo jäykistyneet nivelnesteet liimanneet nivelpinnat kiinni toisiinsa, ja tarvitaan manipulaatiohoito. Ennen manipulaatiota on kuitenkin syytä pyrkiä hieromalla laukaisemaan lukon aiheuttanut lihaskramppi. Nimenomaan äkillinen manipulaatiorytkäytys jännittyneelle rangalle kylmiltään on se hoitovirhe, jolla saadaan aikaan sidekudos- tai lihasvaurio; ja sen seurauksena tulehdus. Meneeks tää teitin kaaliin?

• hoidettu
        tuumitaanpas kirjoitti:

Mikäs sen lukon tekee?
        Voisiko olla toisin päin; siis ensin tulee se lihaskireys joka sitten painaa fasetteja lukitukseen. Useimmiten nämä "lukitukset" aukeavat hieromalla tuo lihaskireys pois. Erittäin harvinainen on sellainen lukko, joka ei hieromalla laukea. Tällöin ovat jo jäykistyneet nivelnesteet liimanneet nivelpinnat kiinni toisiinsa, ja tarvitaan manipulaatiohoito. Ennen manipulaatiota on kuitenkin syytä pyrkiä hieromalla laukaisemaan lukon aiheuttanut lihaskramppi. Nimenomaan äkillinen manipulaatiorytkäytys jännittyneelle rangalle kylmiltään on se hoitovirhe, jolla saadaan aikaan sidekudos- tai lihasvaurio; ja sen seurauksena tulehdus. Meneeks tää teitin kaaliin?

"Mikäs sen lukon tekee? "

En osaa sanoa miksi nivelet jää jumiin. Mutta on sillä jotakin tekemistä niveltä rasittavan luonnottoman toiminnan kanssa.

"Voisiko olla toisin päin; siis ensin tulee se lihaskireys joka sitten painaa fasetteja lukitukseen."

Kyllä. Mutta en ole vielä kuullut kenenkään saaneen lukkoja auki hieronnalla. Moni hieroja on ottanut jatkokoulutusta lukkojen avaamiseen manipulaatiolla ja avaavat niitä lukkoja sitten hieronnan päätteeksi manipulaatiolla...

"Useimmiten nämä "lukitukset" aukeavat hieromalla tuo lihaskireys pois."

Osa toki aukeaa. Mutta ei kaikki.

"Erittäin harvinainen on sellainen lukko, joka ei hieromalla laukea."

Pitäisin kyllä tilannetta hyvinkin yleisenä.

"Tällöin ovat jo jäykistyneet nivelnesteet liimanneet nivelpinnat kiinni toisiinsa, ja tarvitaan manipulaatiohoito."

Jep.

"Nimenomaan äkillinen manipulaatiorytkäytys jännittyneelle rangalle kylmiltään on se hoitovirhe, jolla saadaan aikaan sidekudos- tai lihasvaurio; ja sen seurauksena tulehdus. Meneeks tää teitin kaaliin? "

Kyllä. Juuri noin. Ensin lihasta pitää hiukan käsitellä ja vasta sitten lukkojen avaus. Näinhän osteopaatti ja naprapaatti tekee. Myös useimmat kansanparantajat tekee niin. Kiropraktikot ei tee.

Toisaalta jos on taitoa, niin lukot saa auki kylmiltäänkin...

• pelko pois ja penkille
        hoidettu kirjoitti:

"Mikäs sen lukon tekee? "

En osaa sanoa miksi nivelet jää jumiin. Mutta on sillä jotakin tekemistä niveltä rasittavan luonnottoman toiminnan kanssa.

"Voisiko olla toisin päin; siis ensin tulee se lihaskireys joka sitten painaa fasetteja lukitukseen."

Kyllä. Mutta en ole vielä kuullut kenenkään saaneen lukkoja auki hieronnalla. Moni hieroja on ottanut jatkokoulutusta lukkojen avaamiseen manipulaatiolla ja avaavat niitä lukkoja sitten hieronnan päätteeksi manipulaatiolla...

"Useimmiten nämä "lukitukset" aukeavat hieromalla tuo lihaskireys pois."

Osa toki aukeaa. Mutta ei kaikki.

"Erittäin harvinainen on sellainen lukko, joka ei hieromalla laukea."

Pitäisin kyllä tilannetta hyvinkin yleisenä.

"Tällöin ovat jo jäykistyneet nivelnesteet liimanneet nivelpinnat kiinni toisiinsa, ja tarvitaan manipulaatiohoito."

Jep.

"Nimenomaan äkillinen manipulaatiorytkäytys jännittyneelle rangalle kylmiltään on se hoitovirhe, jolla saadaan aikaan sidekudos- tai lihasvaurio; ja sen seurauksena tulehdus. Meneeks tää teitin kaaliin? "

Kyllä. Juuri noin. Ensin lihasta pitää hiukan käsitellä ja vasta sitten lukkojen avaus. Näinhän osteopaatti ja naprapaatti tekee. Myös useimmat kansanparantajat tekee niin. Kiropraktikot ei tee.

Toisaalta jos on taitoa, niin lukot saa auki kylmiltäänkin...

"Toisaalta jos on taitoa, niin lukot saa auki kylmiltäänkin..."

Ottaisitko tämän riskin tietoisesti? Minä ainakin kierrän kiropraktikot kaukaa.

Muuten, tiesitkö että rusahtava ääni rankaa äkillisesti painettaessa ei suinkaan ole mikään merkki "nikamalukon" aukeamisesta?

• hoidettu
        pelko pois ja penkille kirjoitti:

"Toisaalta jos on taitoa, niin lukot saa auki kylmiltäänkin..."

Ottaisitko tämän riskin tietoisesti? Minä ainakin kierrän kiropraktikot kaukaa.

Muuten, tiesitkö että rusahtava ääni rankaa äkillisesti painettaessa ei suinkaan ole mikään merkki "nikamalukon" aukeamisesta?

"Ottaisitko tämän riskin tietoisesti? Minä ainakin kierrän kiropraktikot kaukaa. "

Olen ottanut kun en paremmastakaan tiennyt. Nyt tiedän. Ja nykyään paras rintarangan lukkojen avaaja tekee sen suht kylmiltään ja hyvin turvallisella tekniikalla. Hän ei ole kiropraktikko.

"Muuten, tiesitkö että rusahtava ääni rankaa äkillisesti painettaessa ei suinkaan ole mikään merkki "nikamalukon" aukeamisesta? "

Niin mikä sen ilmiön nimi sitten onkaan niin jokin "lukko" siellä selkeästi aukeaa ja oloa kovasti helpottaa ja lihaksia rentouttaa. Mutta harva painelija saa ne kaikki lukot auki ja siten aikaiseksi sellaisen vapautuneen tunteen potilaalleen. Yleisin selitys on se, että "sain jotain apua". Silloin ei ole kaikkia lukkoja osattu avata. Ja se on lopputulos 95%:lla ammattiniksauttajista.

Yleisin selitys lienee se nivelpinnassa olevan imupaineen vapatumisen aiheuttama ääni. Oli se ääni mikä tahansa, niin terveestä selästä niitä ei kuulu. Ja jos ääniä kuuluu, niin jotakin on vialla...

• vuoden kärsinyt

minulla alkoi vuosi sitten hermosärky silloin se ei ollut jatkuvaa.nyt olen syönyt kolme kuukautta lyricaa ja lisäksi tramadinia särky on välillä aivan sietämätöntä.odotan pääsyä kuntoutukseen,tähän ei ole kuulema mitään varmaa konstia milloin paranee jääpussi olalle jos kipu on aivan sietämätöntä.

• hoidettu

"tähän ei ole kuulema mitään varmaa konstia "

Täyttä satua! Lääkäreiden osaamattomuutta! Ei ne ymmärrä kipujen syytä tai niiden aiheuttajan parantamista. Kivulle on aina syynsä ja sen voi parantaa,kunhan kivun syy löydetään ja se osataan korjata. Lääkäreille ei sitä opeteta koulussa...

• Apualöytyy

Itse olen saanut apua ainoastaan jäsenkorjaajalta vastaaviin kipuihin. Normilääkärit tuppaavat vain syöttämään särkylääkkeitä tutkimatta kivun syytä. Viimeksikin oli kaksi selkänikamaa kiertynyt oikealle ja painoi hermoa. 15min jäsenkorjaajan hellää ja ammattitaitoista käsittelyä ja tuskainen hermokipu oli poissa. ❤️ Siihen sitten liikuntaa ja venyttelyä, etteivät kierry uudestaan. Ja onhan hierontakin toki aina hyvästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      98
      7673
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      105
      5532
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      266
      4738
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4693
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      69
      3425
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2778
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2457
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2418
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2382
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2254
    Aihe