Hei! Mulle määrättiin hammaslääkärissä kolmisen kuukautta sitten hammaskiskot yöks kun narskuttelen hampaita. Ongelma on se, etten oo vieläkään käyttäny niitä nukkuessani! Mä oon yrittäny jo monta kertaa mennä nukkuun ne suussani, mutta en vaan saa unta ennenkuin otan ne pois suustani. Tuntuu, että koko ajan pitää niellä sylkeä ja poskiliha imeytyy sinne kiskojen ja hampaan väliin ja mua todella iljettää pitää kiskoa suussani. Mitä mä teen?! Onko kellään ollu samoja ongelmia? Ja mulla on vielä se hammaslääkärin kontrollikäynti ylihuomenna ja oon peruuttanu aikaisemmin jo kaks kertaa, kun en oo saanu käytettyä sitä muottia. Mulle sanottiin, että sitä pitäis olla käyttäny ainaki viikon verran ennen hammaslääkäriin menoa. No enpä kyllä oo. Tuntuu, että mulla se stressi-narskuttelu johtuu nyt vain tästä kisko-jutusta! Apua.. kiitos!
hammaskiskot
13
6262
Vastaukset
- Narska
Sun tarttis antaa varmaan hammaslääkärin vähän sorvaa sitä kiskoo jos kerran poskilihas sinne väliin menee? Käsittääkseni sovituskerrat on maksuttomia ainakin itselläni oli eli kuuluu kiskon hintaan.
- kiskotti
purentakiskoon ajanmyötä tottuu. Kyllä minullakin aamuisin kisko löytyi, milloin sängynalta, tyynynalta jne. Olin sen unissa ottanut pois. Nyt pysyy suussa ja on jo tottunut. Tuntuu ihan, että jotain puuttuu, jos ilman koittaa mennä nukkumaan.
Tsemppiä! - LÖYTYI
kohtalotoveri, sillä minäkään EN SAA NUKUTTUA moinen kisko suussa. Kukaan ei voi sanoa, etten olisi yrittänyt, olen valvonut useita öitä se suussa ja lopulta oli silmänaluset kuin norsulla, niin päätin luopua yrityksestä! Sitä kesti kuukauden verran ja päivisinkään ei ollut mahdollista nukkua.
En siis ole tottunut minäkään, minä, jolle kaikki sanoi, että kyllä siihen tottuu ajan myötä. Sitä ennen olen varmaan hermoparantolassa, kun stressi vaan yltyy unen puutteesta.:( - RautaH
Ilmeisesti teillä ei ole ollut koskaan hammasrautoja. Ne kun isketään suuhun niitä ei niin vain pois oteta ja niihin on vaan totuttava. Kumilangat ja niskavedot siihen päälle, Jes! Luulisi että yhteen kiskoon tottuu pienellä vaivalla.
- kiskotti
ollut myös hammasraudat koko suussa ja kuminauhoilla kiskottiin purentaa kohdalleen. Sen takia varmaan totuinkin kiskoonkin.
- LÖYTYI
ollut kuule hammasraudat ja kumivedot sun muut! Ei se kuitenkaan ole sama asia kuin purentakisko. Hammasrautojen kanssa ei ollut mitään ongelmaa nukkua!!!
- kokemusta raudoista on
eipä vain totu! Itsellä ollut myös kiinteät raudat muutama vuosi sitten ja nyt tarvitsin purentakiskon. Enpä vain sitä ole pystynyt öisin käyttämään. Kiinteiden rautojen kanssa oli kumivetoja, niskaveto ja jokin kitalakikaari, jota ei saanut pois itse.
Purentakiskon kanssa en saa nukuttua ollenkaan, joten ei siis ole yhteydessä mitenkään hammasrauta kojehoitoihin.
- tätä...
Nakkaa kiskot suuhun hyvissä ajoin ennenkuin menet nukkumaan. Katso vaikka telkkaria ne suussa. Jos auttaisi?
- näin on
mulki oli aluks ongelmia kiskojen kanssa (hampaita alkoi käyttöjen jälkeen särkeä), mutta kun hampaat tottui, niin jollen käytä sitä, tuntuu suu aika tyhjältä. se jostain kumman syystä tuntuu melko mukavaltakin (vaikka sylkeä kertyy), suu tuntuu rentoutuvan sen kanssa. olen ollut ilmankin sitä joitakin öitä, ja ne on kamalia: herään oikein narskutteluun ja puoli unissani narskuttelen (en tajua sitä, mutta tajuan sen verran että tiedän että teen sitä ja silloin se tuntuu hyvältä). ja mulla onkin hampaat sen takia kuluneet kivasti. hammaslääkäri sanoi että tuli tarpeeseen kun se näki että kiskotkin olivat hiukan kuluneet. mutta tykkään todella käyttää kiskoja. ei se muutaman käyttö kerran jälkeen enää tunnu pahalta. tuli munkin alkuvaiheessa heräiltyä öisin kiskojen takia. 6 aikaa aamulla sitten oli pakko ottaa pois kun oli tullut kauhee kipu. mutta kyl siihen sit tosiaan tottu ja oon pitänyt niitä jo melkein vuoden. ja hammaslääkärillä käyn 0,5-1 vuoden välein. ja useamminkin voi varata aikaa jos ongelmia ilmenee.
- purentakiskoon tottu
näin on kirjoitti:
mulki oli aluks ongelmia kiskojen kanssa (hampaita alkoi käyttöjen jälkeen särkeä), mutta kun hampaat tottui, niin jollen käytä sitä, tuntuu suu aika tyhjältä. se jostain kumman syystä tuntuu melko mukavaltakin (vaikka sylkeä kertyy), suu tuntuu rentoutuvan sen kanssa. olen ollut ilmankin sitä joitakin öitä, ja ne on kamalia: herään oikein narskutteluun ja puoli unissani narskuttelen (en tajua sitä, mutta tajuan sen verran että tiedän että teen sitä ja silloin se tuntuu hyvältä). ja mulla onkin hampaat sen takia kuluneet kivasti. hammaslääkäri sanoi että tuli tarpeeseen kun se näki että kiskotkin olivat hiukan kuluneet. mutta tykkään todella käyttää kiskoja. ei se muutaman käyttö kerran jälkeen enää tunnu pahalta. tuli munkin alkuvaiheessa heräiltyä öisin kiskojen takia. 6 aikaa aamulla sitten oli pakko ottaa pois kun oli tullut kauhee kipu. mutta kyl siihen sit tosiaan tottu ja oon pitänyt niitä jo melkein vuoden. ja hammaslääkärillä käyn 0,5-1 vuoden välein. ja useamminkin voi varata aikaa jos ongelmia ilmenee.
Kannattaa opetella kiskon pitämistä päivällä aina kun oot yksin, niin pistät kiskon suuhun. Lyhyitä aikoja kerralla pidät sitä ja vähitellen pidennät aikaa. Illalla laitat kiskon suuhun vaikka ottaisit sen jossain vaiheessa yötä pois, mutta koita pitää ainakin hetken aikaa. Kun olet tottunut siihen,niin voit jättää päivä käytön pois. Tälläisen ohjeen sain aikanaan hammaslääkäriltäni ja itse ainakin totuin purentakiskoon tällä keinolla.
- kiskoon tottuu
purentakiskoon tottu kirjoitti:
Kannattaa opetella kiskon pitämistä päivällä aina kun oot yksin, niin pistät kiskon suuhun. Lyhyitä aikoja kerralla pidät sitä ja vähitellen pidennät aikaa. Illalla laitat kiskon suuhun vaikka ottaisit sen jossain vaiheessa yötä pois, mutta koita pitää ainakin hetken aikaa. Kun olet tottunut siihen,niin voit jättää päivä käytön pois. Tälläisen ohjeen sain aikanaan hammaslääkäriltäni ja itse ainakin totuin purentakiskoon tällä keinolla.
...Mutta tuossa aloittajan purentakiskossa on kyllä jotain vialla. Ei poski saa sinne väliin mennä. Eli hammaslääkäriin vaan takasin, vaikka et olekaan pystynyt pitämään kiskoa. Käynnin jälkeen sitten taas totuttelemaan käyttöä.
- kokeilin kerran
kiskoon tottuu kirjoitti:
...Mutta tuossa aloittajan purentakiskossa on kyllä jotain vialla. Ei poski saa sinne väliin mennä. Eli hammaslääkäriin vaan takasin, vaikka et olekaan pystynyt pitämään kiskoa. Käynnin jälkeen sitten taas totuttelemaan käyttöä.
kun suu tottu kiskoihin, mulle tuli ongelmaksi se että kun välillä en pidä niitä, suu kuivaa ja rupee yskittää (nukun vahingossa suu auki). suu meinaan jää auki asentoon kuin kiskot olisivat, vaikkeivät oo. ja se on ilkeetä. sen takia tykkään pitää kiskoja
- Samma Här
kokeilin kerran kirjoitti:
kun suu tottu kiskoihin, mulle tuli ongelmaksi se että kun välillä en pidä niitä, suu kuivaa ja rupee yskittää (nukun vahingossa suu auki). suu meinaan jää auki asentoon kuin kiskot olisivat, vaikkeivät oo. ja se on ilkeetä. sen takia tykkään pitää kiskoja
Minäkään en ole täysin kiskoon tottunut, en voi sanoa että pidän siitä, mutta käytän sitä jotta hampaat ei halkeilisi ja leuat kuluisi narskutuksen takia.. Pakko siis pitää. Mullakin se kisko löytyy aamulla tyynyn vierestä, eikä ole muistikuvaa miten se on sinne joutunut.. Hyvä neuvo tuo päivällä pitäminen, vois kokeilla.
Alussa kun kiskoa ei oltu vielä hiottu uudestaan ja pidin sitä ekoja öitä, 6 tunnin unen jälkeen heräsin kamalaan jomotukseen parissa hampaassa, otin kiskon tietysti pois ja sattui/jomotti ehkä puoli tuntia aikasta kovasti niin että tuntui että ei pysty olemaan.. mutta onneksi tuollaista ei ole kiskon uuden hionnan jälkeen ollut :)
Kuitenkin yhä osa hampaista joutuu tympeän tuntuisen "paineen" alle kiskossa, niin ne hampaat ovat päivälläkin arkoja.. kiskoa on kyllä siis hiottu että se voima jakautuisi tasaisesti koko suuhun, niin silti jotkut hampaat yhä kuormittuu enemmän kuin toiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743