Äärikarismaattisuus sekoittaa elämän

jarrut

12

849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pentecostal*

tuo linkki. kyse on nk. torontolaisista.

Kaveri ei ole koskaan ollut uskossa.

• andres42

Sinäkö tiedät kuka on tai on ollut uskossa? Pitäisikö minun tai jonku muun kertoa oletko sinä uskossa vai et? Asetut liian korkealle pallille. Kyllä hellaritkin ovat menneet Toronton tahtiin.

• taas asialla?

Sitten se koskee helluntailaisuutta, olihan torontolaisuuden edustaja Suzette Hatting mukana viimekesän konfassa. Ja Pensacolan "herätyksen" kärkimies Steve Hill Seinäjoen talvipäivillä 2007.

Tuo kertomuksen seurakunta kuulostaa aika paljon samalta kuin Nokia Missio, mutta koska tuo ihminen asuu Turussa, tulee mieleen Glory Backmanin City-seurakunta ja Elämän Sana, mutta tuon kaltaista toimintaa on kyllä Seinäjoen Helluntaiseurakunnassa ja Jyväskylässä ja Tampereella, ja muutamassa muussakin Helluntaiseurakunnassa.

• sieluunkatsoja

Pentecostalin jutuista ei tarvitse välittää. Hän ei ole koskaan uskossa ollutkaan ja omaa epävarmuuttaan ja helvetinpelkoaan vain tässä taas tuo esiin.

• ateisti.

Ei koske helluntailaisia

-Joo eipä tietenkään, vaikka samanlaista toimintaa harrastetaan inhottavassa ja hurmahenkisessä lahkossanne.

Kaveri ei ole koskaan ollut uskossa.

-Selitys asialle ja tuomio tulikin sitten samantien, kuten lahkolaisilta yleensä tämän kaltaisissa asioissa.

• ..............

...torontolaisuuden ja menestysteologian leviämisen juuret suomessa ovat? Niinpä, helluntailaisuudessa. Torontolaisuutta ja menestysteologiaa kauppaavien yhteisöjen juuret löytyy helluntailaisuudesta ja sieltä se voimansa ammentaa edelleen.

• karismaattine(N)

kauheaa.. kaikissa seurakunnissa on epätäydellisiä ihmisiä. Hei oikeesti, pidetään huolta lähimmäisistä, eikä potkita potkittuja. Tuo on niin todellista myös karismaattisissa piireissä, mutta onneksi on seurakuntia ja ihmisiä, jotka toteuttavat sitä ainoaa käskyä: rakastakaa!

Ei meidän profetoimisista, ihmeistä tai uskosta ole mitään hyötyä ilman rakkautta. Rakastakaa, niin kuin Jeesuskin rakasti. SIITÄ teidät tunnetaan opetuslapsikseni. Kuinka moni teistä ateisteista voi sanoa tavanneensa aidosti rakkaudellisen kristityn?

Niin... jos tahdot nähdä maailman muuttuvan, aloita itsestäsi.

• "Sana" on meidän viidesläisen herätysliikkeemme kaikkein vapaamielisimmän siiven lehti eli Kansan Raamattuseuran ( KRS eli Kräsän eli Vivamo-opiston) lehti. Hmm, olisivatkohan ne kräsäläiset jo pikkuhiljaa oppimassa yhtä tiukkapipoisiksi, kuin mitä me kansanlähetysläiset olemme aina olleet :O

• tutkittua

Baskeri totesi kansanlähetykseläisten olevan tiukkapipoisia, mutta ajat lienevät muuttuneet jo valitettavan monien kohdalla, kun eletään vuotta 2017. Nyt Ryttylän seudullakin monien vaimot himoitsevat uskonsisartensa aviomiehiä jne.. Ja lähetysjohtajaa myöten väitetään toisin, kuin aiempina vuosikymmeninä, että Jeesus on yhtä, kuin Jahve niminen jumala, joka on luonut koko maailmankaikkeuden? Tuo väittämä kertoo, etteivät he enää muista mitä Raamatussa on kirjoitettuna, koska he eivät enää lue ja tutki sanaa, kuten uskoon tultuaan. Olen monesti koettanut oikaista heidän käsityksiään näyttämällä esim. Joh. 5:37 ja 1 Kr. 15:20-26, mutta he sanovat: "uusi tutkimus osoittaa toista." - Näin menetellen he kokoavat tulisia hiiliä päänsä päälle, sillä Galatalaiskirjeen 1-luvun jakeet sanovat mm.: "vaikka tulisi enkeli taivaasta, julistaen teille jotain muuta evankeliumia, niin hän olkoon kirottu."

• me kaikki olemme hukassa.

• http://www.sana.fi/etusivu/...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      135
      6191
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4386
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      59
      2861
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2808
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1885
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1544
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      35
      1427
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1427
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      31
      1251
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1161
    Aihe