kaverilla oli sen nimistä lääkettä ku promazin hydroklorid tai jotai sinnepäin. Auttaa kuulemma unettomuuteen hyivn. Kaveri sairastaa epilepsiaa ja sillä on useita muitaki lääkkeitä, mulla ei mitään. Onko tietoo tosta lääkkeestä ku netistäkään ei meinaa löytyy? Uskallanko sitä kokeilla?
Promazin hydroclorid
27
15298
Vastaukset
- toi eka
sana väärin ja toi toinen on antihistamiini, joka väsyttää. kannattaa hakea terkkarista ihan omat lääkkeet. ei antihistamiini kunnolla nukuta jonkun verran väsyttää, kuten noi kaikki antihistamiinit, joita muuten saa ihan ressuttakin.
- tähän,
vielä sen, että ehkä tarkoititte promatsiiniä, joka kuuluu neurolepteihin ja niitä ei sovi käyttää ilman tarvetta.
- sitä just tarkoitan
tähän, kirjoitti:
vielä sen, että ehkä tarkoititte promatsiiniä, joka kuuluu neurolepteihin ja niitä ei sovi käyttää ilman tarvetta.
mitä jos käytän ton? sekoanko lopullisesti vai mitä? Haluan vaan kerranki nukkua kunnolla! Siis mitään muita lääkitystä mulla ei ole joten haitallisia ristivaikutuksia ei voi tulla
- ystävä,
sitä just tarkoitan kirjoitti:
mitä jos käytän ton? sekoanko lopullisesti vai mitä? Haluan vaan kerranki nukkua kunnolla! Siis mitään muita lääkitystä mulla ei ole joten haitallisia ristivaikutuksia ei voi tulla
soita terveyskeskukseen tai yksityiselle lääkäriasemalle ja sovi aika. voi, tee niin. Saat opastusta ja ohjausta. kuten jo aiemmin sanoin hydrochlorid on se väsyttävä vaikuttava tekijä ei muu. mene apteekkiin katso antihistamiinit ja vaikuttava aine, se on hyrdochlorid. parempi ottaa antihistamiini, kuin on ottaa neurolepti. mutta ...voisin näin ajatella ettei siitä haittaakaan ole, sittenhän olet sen kokeillut. halvemmaksi tosin tullee antihistamiini. ja vaikutukseltaan parempi on joko nukahtamislääke tai unilääke. hmmm. toisaalta työtäkin voi koettaa-hyväksi havaittu sekin.
- Viikatenainen
ystävä, kirjoitti:
soita terveyskeskukseen tai yksityiselle lääkäriasemalle ja sovi aika. voi, tee niin. Saat opastusta ja ohjausta. kuten jo aiemmin sanoin hydrochlorid on se väsyttävä vaikuttava tekijä ei muu. mene apteekkiin katso antihistamiinit ja vaikuttava aine, se on hyrdochlorid. parempi ottaa antihistamiini, kuin on ottaa neurolepti. mutta ...voisin näin ajatella ettei siitä haittaakaan ole, sittenhän olet sen kokeillut. halvemmaksi tosin tullee antihistamiini. ja vaikutukseltaan parempi on joko nukahtamislääke tai unilääke. hmmm. toisaalta työtäkin voi koettaa-hyväksi havaittu sekin.
Toi hydrochloridum on kyl ihan suolamuoto... ei oo mikään vaikuttava aine itsessään.
Mut toisen repsulääkkeitä (varsinkaan tommottii) ei pitäs mennä ominpäin syömään. Kyl se lääkäri on ainakin pikaisesti punninnu et toi lääke vois olla sun kamulle bueno mut ethän sä oo sun kamu? Epilepsialääkitys tarkoittaa yleensä muiden lääkkeiden isompaa annostelua kuin tavallisesti... Käy lekurilla, saat sopivammat. Ikuna ei mun tietääkseni aloiteta antipsykootilla unilääkitys ellei oo jotain erityistä syytä (kuten tos voi olla toi epilepsia). Vähän kyl valitettavasti vaikuttaa ettet oo tyytyväinen ennen kuin joku antaa (täältä, ei varmana ammattilainen) luvan... - kalmisto
ystävä, kirjoitti:
itsellä ei oikein lääke vaikuta nukkumiseen. tai ainakaan nukahtamiseen. aamulla huomattavasti vaikeampi päästä sängystä ylös ja tajuta missä mennään, mutta lyhykäisen kokeilun aikana olen mm. ehtinyt miettiä ko. lääkkeen placebo-vaikutusta. tai sitten muhun ei vaan nää psyykenlääkkeet tepsi. rinnalle lääkäri aiemmin määrännyt mirtatsapiinia. ihan kun söis jotain vitamiineja, mitään ei huomaa mihkään suuntaan. julkisen puolen psykiatreille tosin joutuu sitä jankuttamaan (näemmä) kohtuupitkään ennenkuin 'tajuavat' vaivan olevan jotain muutakin kuin pelkkää luulosairautta.
- toks
ystävä, kirjoitti:
Sulla on väärrää tietoa. Promazin hydrochlorid on neurolepti, eikä mikään antihistamiini. Googlaa vaikka.
- antihistamiini eikä
mikään neurolepti.
- x.x.
Promatsiini ei löydy apteekin lääkelistalta. Klooripromatsiini löytyy ja se on neurolepti.
http://www.tohtori.fi/?page=0545318&searchtype=2&searchstring=promatsiini&searchpage=1&id=2851211
Vaikuttavat aineet:
Klooripromatsiini, joka on ns. neurolepti.
Neurolepti on hermojännitystä laukaiseva ja psykooseja parantava lääkeaine. - vieras aine teille..
No antihistamiini tää ei oo missään tapauksessa. Aika harvinainen lääke vissiin, tunnettiin ennen Sparine-nimellä. Mutta nukkuuko tuolla muuten terve ihminen? kyse ei ole säännöllisestä käytöstä vaan ihan vaan testaamisesta!! vai lamautuuko aivotoimintani yms pitkäksi aikaa vai mitä käy?
- Nimetön
vieras aine teille.. kirjoitti:
No antihistamiini tää ei oo missään tapauksessa. Aika harvinainen lääke vissiin, tunnettiin ennen Sparine-nimellä. Mutta nukkuuko tuolla muuten terve ihminen? kyse ei ole säännöllisestä käytöstä vaan ihan vaan testaamisesta!! vai lamautuuko aivotoimintani yms pitkäksi aikaa vai mitä käy?
itselläni on käytössä vaikeaan unihäiriöön.1-3kpl yötä vasten.ei siitä sekoa!suu kuivuu.ja jos ottaa liian myähään niin on väsynyt aamulla.tällä lääkkeellä vaikutushan alkaa vasta noin 1-2 tuntia lääkkeen oton jälkeen.
- Potkulauta
Promatsin on neurolepti, joka on jo viime vuoden puolella poistettu suomalaisesta lääkekeainetegoriasta. Syynä oli sen verenpainetta voimakkaasti alentava vaikutus. Kauppanimi oli aikoinaan Sparine.
- ei voi kokeilla??
Niin minkä ihmeen takia ei voi kokeilla?!? Tuleeko siitä niin hirveä olo vai? Kuolenko siihen? Mulla on normaalit verenpaineet, ei ole alhaiset eikä korkeat, olen siis (ainakin fyysisesti, henkisestä puolesta en aina tiedä)terve ihminen paitsi kärsin unettomuudesta.
- Nimetön
ei voi kokeilla?? kirjoitti:
Niin minkä ihmeen takia ei voi kokeilla?!? Tuleeko siitä niin hirveä olo vai? Kuolenko siihen? Mulla on normaalit verenpaineet, ei ole alhaiset eikä korkeat, olen siis (ainakin fyysisesti, henkisestä puolesta en aina tiedä)terve ihminen paitsi kärsin unettomuudesta.
mutta sparine nimi on muuttunut.ja ei ole ainakaan erikoislääkäreillä tietoa että olisi vaarallinen.kyllä kyseistä lääkettä käytetään niin sairaaloissa.kotona kuin päihdelaitoksissakin.lääke on yliopiston oma tuote ja varmasti turvallinen kun on virallisesti myynnissäkin.
- elossa:)
ex nimike sparine!käytetään unihäiriöihin.ei ole siis nukutus piikki ei uneen.eikä lopulliseen.se että nukutko sillä on taas yksilöllinen juttu.annoshan voi olla esim:50-200mg riippuen unihäiriön voimakkuudesta.jos toivot nukkuvan vaikka kello 22.niin ota jo 20 yksi-2.jos ei uni tule 24 mennessä ja sinun on noustava aamulla?niin älä ota lääkettä ainakaan 23 jälkeen.eli vaikutusaika on pidempi kuin esimerkiksi imovanet tyyppisellä lääkkeellä.
oletko pitkään kärsinyt unettomuudesta?hakenut omia lääkkeitä tms?itse aikoinaan kärsin unettomuudesta ja kärsin tosiaan(koko elämä ja läheiset joutui kärsimään)nyt olen käyttänyt niin promazenia kuin zopinoxia vuorotellen.zopia jo 10 vuotta.promazen ollut minulla vuoden verran.promazen on edullinen lääke.mutta suuta se kuivattaa.ja itse olen oppinutkin ottamaan imeskeltävän apteekin suun kostutus pastillin iltaisin ennen nukkumaan menoa.kertoile nukuitko?saattaa käydä että jännität tuota lääkettä ja ottoa niin et saa unta siltikään. - härkä
Sparine=promatzin on edelleen markkinoilla yliopiston apteekeissa nimellä promatzin. Käytetään edelleen melko paljon unettomuuden hoitoon, mutta sillä ei ole kovinkaan suurta neuroleptistä apua, paitsi, jos siihen lisätään klorpromatzin.
- ryyniralli
käy hakeen ihan normi unilääkkeitä imovane tai tenox..aamul oot pirtee ja saat hyvin nukuttuu..mieluummin toi tenox ku imovanest saattaa jäädä vähä paska maku suuhun..eli ei ainakaan kannata pureskella sitä..noist promazineist saattaa tulla alkuun rento olo mut sit alkaa oleen kyl aika muumio jos alat kunnolla tempoo niit ja aamusin oot aivan pihalla..ja kun et vissiin oo muita ryynejä pahemmin syöny ni kannattaahan stä yks heittää naamaan,voit saada pienet kiksit ja nukkuu iha hyvin...
- matsa
mä otin brenkkuu ja promazin illalla unettomuuteen. nukuin hyvin mutta heräsin n. klo 02 ja luulin että nyt on aamu. strattasin auton mennäkseni töihin mutta liikenne oli jotenkin hiljaista. sit mä tajusin että nyt kaikki ei ole himassa ja palasin kotiin. kotona odotti kylmä todellisuus - mun on kohdattava itseni, viinat on loppu samoin kuin lääkkeet. paniikki iskee ja pakko tehdä jotain. mä meen käveleen yöllä ja kun palaan toivon että voisin edes nukkua pahoinvointini yli - mut se ei hellitä
- NEUROLEPTI
voit sairastua dardiivi dyskinesiaan, pakkoliikkeitä, naaman vääntelyä, silmät ei pysy auki ym,vieläkö tuota myrkkyä määrätään HUH HUH.
- Nukkuu
promazinia ja nukun sillä hyvin. Se on yliopiston apteekin oma tuote, mulla annostus 1-5 kpl mutta 1-2 riittää yleensä hyvin.
- lk
Liian isosta annoksesta voi saada epilepsia kohtasta muistuttavan krampi. Olkaa varovaisia niiden vieraiden lääkkeiden kanssa. % tabletti akuulostaa todella suurelta annokselta. Tuttuni, joka oli psykoosiin menossa sai vain 2kpl/ilta. Ja hän painoi n. 120 kg. Ottakaa painonne myös huomioon.
- lääkeinfossa
lk kirjoitti:
Liian isosta annoksesta voi saada epilepsia kohtasta muistuttavan krampi. Olkaa varovaisia niiden vieraiden lääkkeiden kanssa. % tabletti akuulostaa todella suurelta annokselta. Tuttuni, joka oli psykoosiin menossa sai vain 2kpl/ilta. Ja hän painoi n. 120 kg. Ottakaa painonne myös huomioon.
Promazin.hydrochlorid. on aivan todellakin neurolepti, käytetty mm. skitsofrenian hoidossa. Kuten yllä sanottiin, Sparine-kauppanimellä myytiin ennen. Prazine taitaa olla laitoskäytössä olevan saman tavaran nimi. Lääkkeestä ei ole minkäänlaista tuoteselostetta, ei mitään printtiä, ja sitä myy vain Yliopiston Apteekki. Usein sitä käytetään vaikeaan unettomuuteen. Kenellä mikäkin auttaa...mutta kaukana antihistamiinista tuo tavara on, vaan se on vanhan ajan antipsykoottinen lääke.
Monet, joita pidetään unilääkkeinä, ovat neuroleptejä tai mielialalääkkeitä, niillä tahtoo olla sedatiivinen vaikutus. Levozin yhtenä esimerkkinä vain mainitakseni, tai Triptyl ja Remeron (mirtazapin).
- q
tätä on määrätty esim alkoholisteille aika paljon, itellä krooninen unettomuus ja otan tota 2 kpl 50 mg illalla ja muuta tarvittaessa lisäks, ei mitään oireita ole tullut. ei ole mielisairautta tai muutakaan, ovat vaan toimivat lääkeaineet vähissä itseni kohdalla..
- ryyni
kuinkahan käy liotin 25mg promaziniä kielen alle henki pois?
- Promazin
Miten kukaan voi liottaa tuota lääkettä suussaan! Sehän poltaa ihan kamalasti suuhun sulatessa. Joskus jäänyt kurkkuun kiinni ja ollut tuskallinen tunne kurkussa.
Vettä nieleskelen pienissä erissä jotta saisin joka ikisin osasen poistettua kurkusta.
Miks ei ne vois päällystää tablettia jollakin niin ettei tuollaista pääsisi tapahtumaan.- Promazine
Samat sanat. Aivan hirvee polte! Epäilen että
On ollut jokin muu lääke kyseessä.
- Anonyymi
minulle määrättiin lääke unettomuuteen 2011 ja voin kokemasta sanoa niin kamala lääke, tunnelämä latistuu koko elämä vaikka söisit sitä vain puolikkaan ei koko lääke pitäisi valmistus lopettaa ja laittaa kieltoon vierotushoitopaikat määräävät tätä unettomuuteen hirveä lääke
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823596Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735