Miksi naiset käyttävät kiroillessaan niin usein
VITTU-sanaa?
Tuli vain mieleeni lukiessani tuffen 10-kysymyksen vastauksia....
Huom. en ole pyhimys minäkään, joten tarkoitus ei ole ärsyttää :)
Kysymys Naisille
29
1664
Vastaukset
- Februari
jäänyt suomen kieleen yhtä varmasti kuin niinku ja tota.
- kaikki käytä.
Millaisessa seurassa te oikein liikutte, minun tuttavani eivät käytä, itse en käytä. Voiko olla rumempaa sanaa naisen suusta, myönnettävä kyllä että nuorena tuli käytettyä. Mutta vanhetessa viisastuu.
- Februari
kaikki käytä. kirjoitti:
Millaisessa seurassa te oikein liikutte, minun tuttavani eivät käytä, itse en käytä. Voiko olla rumempaa sanaa naisen suusta, myönnettävä kyllä että nuorena tuli käytettyä. Mutta vanhetessa viisastuu.
vanhetessa viisastuu. Tarkoitus oli sanoa, että kaikki sitä käyttää, muttei kaiken aikaa.
Ei kai kukaan koko ajan kiroile. Siis me vanhat ja fiksut..nuoriso on eri asia :P
Voiko olla rumempaa sanaa kenenkään suusta? Miten se olisi yhtään sen kauniimpi miehen suusta kuin naisen?
Tuskin kukaan (nainen) vasiten lausuessaan miettii sanan syvempää merkitystä...
Saaaataaanaaa, peerkeelee - voi ttu!!!:DDD- mielummin
kyr*ä -termiä erilaisissa kiroilutilanteissa.
- JackBlack
En juurikaan kiroile tai soimaa. Jos satun kertomaan uskostani ja kiroilemattomuudestani, niin tapahtuu aika ovela homma. Ihmiset välttelee kiroilemista ja kaiken lisäksi homma menee: "V*****U, oho sorry.."
Ei minua haittaa toisten ihmisten kielen käyttö. V-sana on kuitenkin se pahin. Esimerkiksi "Jumalauta", eihän se edes tarkoita mitään. Jos kiroan, muuntelen kirosanoja ;))... tiedän, järjetöntä ;))- Kilroy4
Joo, nuoret tytöthän hokee sitä -ttua jatkuvasti.
Golf-kentällä joskus, kun joku sitä hartaasti hokee pallon lentäessä huonoon paikkaan. Kysyn yllättyneenä, mikä se on? en ole ikään kuullutkaan :)
Koska se on mielenkiintoinen paikka, en raaski itse sitä kiroiluun käyttää. Sillä on paljon hauskempiakin käyttötarkoituksia :)
Ai, että miten kiroilen? No, jos ette kerro kenellekään, niin: PeRkeleenperRkele....
Siinä on kaksi voimakasta R:ää mukana ja johan kuulostaa komealta :) - JackBlack
Kilroy4 kirjoitti:
Joo, nuoret tytöthän hokee sitä -ttua jatkuvasti.
Golf-kentällä joskus, kun joku sitä hartaasti hokee pallon lentäessä huonoon paikkaan. Kysyn yllättyneenä, mikä se on? en ole ikään kuullutkaan :)
Koska se on mielenkiintoinen paikka, en raaski itse sitä kiroiluun käyttää. Sillä on paljon hauskempiakin käyttötarkoituksia :)
Ai, että miten kiroilen? No, jos ette kerro kenellekään, niin: PeRkeleenperRkele....
Siinä on kaksi voimakasta R:ää mukana ja johan kuulostaa komealta :)Mulla kan tuo P-alkuinen. Kiroan Prrrrrrrrrrrrrrr.... Kuuluu vain pörinää. Yleisesti käytän "hitto". Mikähän sekin on. Useimmat ymmärtää ;)
- Milana
Jonkin tason uskovaisena sinun on varmaan hyvä tietää, että jumalauta tarkoittaa "jumala auta" eli sehän rikkoo Katekismuksen ensimmäistä käskyä. Kiroilu sinänsä pohjautuu manauksiin eli pakanallisiin riitteihin, joissa turvauduttiin henkiin ja jumaliin. Kiroilussa ratkaisevaa on kai enemmänkin äänenkäyttö ja sanan painotus kuin itse sana.
- lii mari
Eikö sulla ole muuta ajateltavaa,ota lääke 357.
- Kilroy4
samoin!
- Vain2lasta
.että vain viiden lapsen äidillä on se:) Jospa sitä ei voisi kukaan muu käyttääkään,kuin hän..Mielestäni ruma sana. Nuorison suosima eritoten. Kuvastaa jotenkin nyky-yhteiskuntaa. Rivoa,eikä millään ole väliä.
- JackBlack
**** Pe kevennys ******
... Olen kuullut: on kaupunki tuolla yllä maan, päällä pilvien usvain, luona välkkyväin taivasten rantain. Siellä kerran, ah, olla mä saan. Hallel...
Säv: trad.
Sanat: Suom.sanat Vali Kunnas (ja bupin poppoo)
**** Pe kevennys ******
- niisku-myy ejk
kuin erittäin harvoin. Se ei kuulu sanavarastooni. Ehkä pitäs ottaa ;)
- Milana
Kun kiroilee harvoin, tarvii sanan, jossa on tehoa, ja vittu on minun sanavarastossani sellainen. Sanalla ei kirosanamerkityksessä ole sitä tavanomaista sisältöä. Ja eihän sana itsessään ole ruma, äänteellisesti oikeastaan ihan kaunis mutta oikealla painotuksella tehokas: rumuus syntyy käyttäjän tai kuulijan mielessä. Perkele vaatii liikaa äänteellistä ponnistelua ;-))
Toisaalta olen sitä mieltä, että vittu-sanaa voisi alkaa käyttämään myös ihan asiallisessa kielenkäytössä siinä sananmukaisessa merkityksessä. - MIKSI?
miksi miehet eivät voi kertoa asiaan mielipiteitään. Widuttaa tälläset kysymys naisille jutut!
- Kilroy4
nyt kovin hirveesti äkäänny. Kysymyksesi minulle on ihan hyvä. Mulla ei vain ole yhtä hyvää vastausta sinulle. Itsestäni vain tuntuu jotenkin, ettei kuullosta hyvältä, varsinkaan naisten suusta.
Varsinaisessa tuttavapiirissäni ei vain käytetä V-tyyliä
Hyvää viikonloppua, eikä vittuilla :)
- kikakakkonen
...koetin muistella tuntisinko ketään naista, joka harrastaisi v-alkuista manaamista ja mieleen tuli vain yksi tapaus entisestä työpaikastani. Hän oli lahjakas siinä ilmaisussaan, mutta enemmän kuulen muita kirosanoja taas muilta.
Oisko se sanana tarpeeksi vakuuttava muille, jotka eivät muutoin käsittäisi naisen olevan tosissaan? En tiedä, arvailua. - fin-landia
sanaan yleiseen, se johtuu sitä kun nainen.....oho, täähän oli naisille tarkoitettu, no eise haittaa :)
- Angels
olet sä misu vai?
Oltiin eilen,paikassa jossa ei kiroiltu,mut en nähnyt.
Paitsi meinasin päästää pienen kirosanan,olkoon vaikka hemmetti.
liivit tuli hakee tanssii ja joku otti herneen nenuun.
Mut ei se haittaa,herne läks pois ilman väkivaltaa,pienellä suukolla:
Mut sulle terkkuja liivillä tai ilman. - fin-landia
Angels kirjoitti:
olet sä misu vai?
Oltiin eilen,paikassa jossa ei kiroiltu,mut en nähnyt.
Paitsi meinasin päästää pienen kirosanan,olkoon vaikka hemmetti.
liivit tuli hakee tanssii ja joku otti herneen nenuun.
Mut ei se haittaa,herne läks pois ilman väkivaltaa,pienellä suukolla:
Mut sulle terkkuja liivillä tai ilman.mulla on sellainen mekkokin..kukkainen :)
"Sellaisii" ne liivin kantajat on, ahaa.. se joku :D
Terkkuja sinnekkin, lämpimään.... :)
Kirosanat eivät taivu suussani. Noo,jotain kevyitä voimasanoja saatan käyttää, esim. hemmetti, en pahempia.
Työpaikallanikaan en kuule kirosanoja kuin parilta naiselta joskus harvoin.
Eipä ole miehetkään seurassani kiroilleet. En osaa sanoa mistä johtuu. Eivät sitten kai halua kiroilla kun eivät niitä sanoja kuule minultakaan.- katjaliini
tuota sanaa,enkä muutenkaan kirosanoja.
En ole koskaan kiroillut ja vierastan kiroilevia ihmisiä.
Lapsenikaan eivät ( ainakaan minun kuulteni )kiroile.
Tämä voi kyllä kuulostaa naivilta,mutta niin se on minun kohdallani.- Kilroy4
hyvistä vastauksista. Hymyillään, kun tavataan.
Nyt sitten menoksi, eikös vaan :) - tomppa2006
Kilroy4 kirjoitti:
hyvistä vastauksista. Hymyillään, kun tavataan.
Nyt sitten menoksi, eikös vaan :)...mitä hymyilemistä tässä oli....sori, tämähän oli tarkoitettu vaan naisille!
- Kilroy4
tomppa2006 kirjoitti:
...mitä hymyilemistä tässä oli....sori, tämähän oli tarkoitettu vaan naisille!
olikin tällä kertaa. Älä välitä :)
- lemnaminor..
Monia muitakin sanoja ja lyhennyksiä, jotka saavat kylmät väreet selkäpiihin.
Jopa mitä-sanan lyhennyt täksi aiheuttaa saman reaktion. Muistan myös, miltä tuntui kuulla Satakunnassa ensi kertaa tuossa-sanan lyhennys tosaksi.
Mutta kun puhutaan kiroilusta, niin luultavasti kaikki ihmiset eivät hahmota antamaansa vaikutusta.
Itse kullakin on kielelliset heikkoutensa ja varmasti en edes huomaa käyttäväni sellaisia ilmaisuja, jotka toisia ärsyttävät :).
Ai niin, käytän painokkaasti paskat -sanaa. Se on nähtävästi tarpeen vaatiessa tavaramerkkini. - tolhoke
siis niinkos mää en käytä sitä v-sanaa..jos mua oikeen korpee ni kyllä se perkele ulos suusta tulee pitkitetyllä ärrällä..
oikiastaan mää en kiroile ollenkas..sillon vaan jos keskustelukumppani kiroilee nii minäkii alan..ihan nuin niinkus spontaanisti..mutta neet on kyllä muita sanoja ko tua v-sana ;o) - P-I
En tiedä , enkä halua tietää , minkälaisten naisten kanssa olet tekemisissä........
Olen nainen ja minun tuttavien kesken jopa miehet käyttävät sitä "kauheaa sanaa " ihan vaan särmän takia JOSKUS. Heheh ja sou vot mitä sieltä suusta tulee.. oletko ehkä hiukan ...;) ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521663826Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään763034Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv442101Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka221944Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?461828TUNNISTELAATIKKO
Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain851321Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?
Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään251258- 401250
Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?
Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli581028Valehdella saa, totuus salataan
Vaikuttaa vähän siltä, että sensuuria toteutetaan juorupalstallakin. Asioita saa kaunistella ja vääristellä, mutta totuu10738