MIKSI PAASTO- opetus ja kehoitus

Voitto Ramu

MIKSI paasto-opetus ja kehoitus paastoon saa USKOVAT ( tai sellaisena esiintyvät ) raivoihin ja kiivaasti vastustamaan paastoamista?

MIKSI?

Käväsin tuolla eräällä "ei hengellisellä" palstalla ja havaitsin, että siellä on valtavasti ihmisiä jotka avuttomina kyselevät paastosta, miten paastota, miten aloittaa, paaston suorittamisesta, paaston vaikutuksesta ym.

Anovat ja pyytelevät että vastatkaa joku , vastatkaa nopeasti, voisiko joku vastata, voisiko joku auttaa..

Jano ja tarve saada tietoa paastosta ja halu paastota on VALTAVA.

MIKSI USKOVINA ESIINTYVÄT yhtä lukuun ottamatta vain , solvaava ja herjaavat syytelevät ja halveksivat paastoa ja väittävät sen olevan vahingollista ja hylättävä asia ja vääntelevät paastoa kieroon tarkoittamaan ihan
muuta kuin ruuasta pidättäytymistä. Ja halveksuvat kirjoituksia joissa paastoa opetetaan.

MIKSI, MIKSI , MIKSI USKOSTA OSATTOMAT OVAT NIIN VALTAVASTI KIINNOSTUNEET PAASTOSTA, jota sensijaan uskovat halveksuvat?

Miksi uskovat paria henkilöä lukuun ottamatta halveksuvat paastoa?
ja yrittävät opettaa mukavuuden tietä?

MIKSI ????????????????????

14

462

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yhtä tietämätön näytät olevan paastosta kuin mitä olit kesällä 1996 siitä,
      että miten postikortti voi olla A4-kokoa.

Kun sulhanen, Jeesus Kristus on tullut omiensa sydämiin tarjoamaan
      joka päivä hääateriaansa, ei silloin ole todella mitään aihetta paastoon:

"Eivät kai häävieraat voi paastota silloin, kun sulhanen vielä
      on heidän kanssaan! Niin kauan kuin sulhanen on heidän joukossaan,
      he eivät voi paastota."

Mutta kaltaistesi tekopyhitettyjen kirjanoppineiden ja fariseusten
      on vain epätoivoisesti jatkettava paastoamistaan.

• Voitto Ramu

Apostolit paastosivat voidakseen kuulla mitä Jumala heille sanoo.

Kun teeskentelin tietämätöntä ja kysyin sinulta, että mitä minun pitäisi nyt tehdä, kun toimintani ei Teuvolle kelpaa, niin
        suosittelit minulle muistaakseni viikon paastoamista eräässä "kortissasi", ja sanoit että kyllä se siitä pitäisi sitten selvitä.

Vastasin ,että en harrasta noita lyhyitä paastoja vaan paastoan vähintään pari viikkoa .

• Voitto Ramu kirjoitti:

Apostolit paastosivat voidakseen kuulla mitä Jumala heille sanoo.

Kun teeskentelin tietämätöntä ja kysyin sinulta, että mitä minun pitäisi nyt tehdä, kun toimintani ei Teuvolle kelpaa, niin
        suosittelit minulle muistaakseni viikon paastoamista eräässä "kortissasi", ja sanoit että kyllä se siitä pitäisi sitten selvitä.

Vastasin ,että en harrasta noita lyhyitä paastoja vaan paastoan vähintään pari viikkoa .

Olen minäkin paastonnut ja kuukauden paastonkin salaisuuden tunnen.
        Mutta nyt minun ei enää tarvitse paastota, kuten tuossa kirjoitin.

• TeuvoSuni: "Kun sulhanen, Jeesus Kristus on tullut omiensa sydämiin tarjoamaan
        joka päivä hääateriaansa, ei silloin ole todella mitään aihetta paastoon:
        "Eivät kai häävieraat voi paastota silloin, kun sulhanen vielä
        on heidän kanssaan! Niin kauan kuin sulhanen on heidän joukossaan,
        he eivät voi paastota."
        ---
        Tarkennus:
        "Niin Jeesus sanoi heille: "Eiväthän häävieraat voi surra, niinkauan kuin ylkä on heidän kanssaan? Mutta päivät tulevat, jolloin ylkä otetaan heiltä pois, ja silloin he paastoavat" (Matt. 9:15).

Jeesus ei kieltänyt paastoamista, kuten annat ymmärtää.
        Joskaan ei myöskään kehoittanut oppilaitaan siihen niin kauan, kun hän oli heidän keskuudessaan.
        Opetuslapset paastosivat myöhemmin, kun "sulhanen oli poissa".

Mm. Apostolien Teot kertovat heidän paastostaan (Apt. 14:23).
        Myöhemmin paastoamisesta tuli säännöllinen osa kristittyjen hengellistä elämää.

• ihan miten vaan
        TeuvoSuni kirjoitti:

Olen minäkin paastonnut ja kuukauden paastonkin salaisuuden tunnen.
        Mutta nyt minun ei enää tarvitse paastota, kuten tuossa kirjoitin.

Kukapas Teuvoa paastoamaan pakottaa?

• VR: "MIKSI, MIKSI , MIKSI USKOSTA OSATTOMAT OVAT NIIN VALTAVASTI KIINNOSTUNEET PAASTOSTA, jota sensijaan uskovat halveksuvat"?
      ---
      Itseäni kiinnostaa paastoaminen.
      Olen joskus yrittänytkin sitä, mutta huonolla menestyksellä.
      "--
      Kirjoitin eilen 23.02.07 "päiväkirjaani":
      Olin tänään Pusulan kirkkoherran OLLI PAKALENIN luona rukoiltavana. Hän voiteli minut öljyllä Jaakobin kirjan kehoituksen mukaisesti.
      Luin illalla Suomi24 Kristinusko-palstaa. Yleensä en lue ko. olevaa palstaa (- kylläkin muita Suomi24-palstoja).
      Kristinusko-palstalla VOITTO RAMU kertoo paastosta. Mielenkiintoni heräsi.
      Jospa siitä voisi olla apua vaikeaan sairauteeni.
      Herra antakoon viisautta tässäkin asiassa".
      ---
      Nyt kysyisin, miten aloittisin paaston.
      Sairauteni on etenevä aivosairaus, jonka syytä ei tiedetä. Voisko kyseessä olla ympäristömyrkyt, työperäinen (jouduin vuosia sitten käyttämään myrkkyliimaa), vai mikä?
      Lääkärit eivät ole ottaneet kantaa tähän.

Paastolla on terveyden, sekä fyysisen ja psyykkisen että hengellisen, kannalta myönteinen merkitys- sen uskon.

Toivoisin rukousapua ja jumalallista viisautta paastoamisen aloittamiseen.
      Meille on annettu lupaus:
      "Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan" (Jaakob 1:5).

• Eikö sinulla ole jo tarpeeksi Jumalan kirousta ylläsi, kun sitä
        yhä vain olet lisää hankkimassa. Lue Jeremia 17:5-10, ja ota se todesta.

Lue myös Jesaja 31:1-3, ja ota sekin todesta.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Eikö sinulla ole jo tarpeeksi Jumalan kirousta ylläsi, kun sitä

TeuvoSuni: "Eikö sinulla ole jo tarpeeksi Jumalan kirousta ylläsi, kun sitä
        yhä vain olet lisää hankkimassa".
        ---
        Mitä tarkoitat Jumalan kirouksella?
        Jos sairastaa, niin onko se Jumalan kirous?
        Olen siis kirottu, kun sairastan.

Herraanhan minäkin turvaan!

Hyvistä neuvonanajista sanoo Raamattu:
        Snl 15:22 "Hankkeet sortuvat, missä neuvonpito puuttuu; mutta ne toteutuvat, missä on runsaasti neuvonantajia".

Omahyväisistä taas:
        Snl 18:1: " Eriseurainen noudattaa omia pyyteitään; kaikin neuvoin hän riitaa haastaa".

• Voitto Ramu

En osaa antaa erikoistapaukseesi ohjetta.
        Suosittelen että kysyt lääkärisi mielipidettä paaston aloittamiseen.

Lupaan rukoilla puolestasi- luulen, että Sinulle sopisi aluksi kokeilla lyhyttä paastoa. Jos pääset tuohon neljän päivän jälkeiseen aamuun jolloin heräät ja näläntunne on poissa, niin saat alkutuntuman paastoon.

Olen iloinnut raittiista opetuksestasi .

Jumala Sinua siunatkoon Tapio.

• Tapio522 kirjoitti:

TeuvoSuni: "Eikö sinulla ole jo tarpeeksi Jumalan kirousta ylläsi, kun sitä
        yhä vain olet lisää hankkimassa".
        ---
        Mitä tarkoitat Jumalan kirouksella?
        Jos sairastaa, niin onko se Jumalan kirous?
        Olen siis kirottu, kun sairastan.

Herraanhan minäkin turvaan!

Hyvistä neuvonanajista sanoo Raamattu:
        Snl 15:22 "Hankkeet sortuvat, missä neuvonpito puuttuu; mutta ne toteutuvat, missä on runsaasti neuvonantajia".

Omahyväisistä taas:
        Snl 18:1: " Eriseurainen noudattaa omia pyyteitään; kaikin neuvoin hän riitaa haastaa".

Kirjoitettuina teksteinä Raamatussa, kun se kaikilla valituilla
        on eläväksi tekevänä Henkenä heidän sydämissään, ja tästä Hengestä
        toivoisin sinunkin kerran pääsevän osalliseksi, että ei tarvitsi
        porttoppapien käsien alla käydä itseään voiteluttamassa,
        sillä näin on Kristuksen omien kohdalla:

"Teissä kyllä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet,
        ettekä te tarvitse kenenkään opetusta. Hänen Henkensä opettaa
        teitä kaikessa ja on tosi, hänessä ei ole petosta.
        Niin kuin hän on teitä opettanut, niin pysykää hänessä."

"Lakatkaa jo luottamasta ihmiseen, vain kevyt elämänhenkäys
        on hänellä sieraimissaan. Mikä hän on, mihin hän kelpaa?

• Voitto Ramu kirjoitti:

En osaa antaa erikoistapaukseesi ohjetta.
        Suosittelen että kysyt lääkärisi mielipidettä paaston aloittamiseen.

Lupaan rukoilla puolestasi- luulen, että Sinulle sopisi aluksi kokeilla lyhyttä paastoa. Jos pääset tuohon neljän päivän jälkeiseen aamuun jolloin heräät ja näläntunne on poissa, niin saat alkutuntuman paastoon.

Olen iloinnut raittiista opetuksestasi .

Jumala Sinua siunatkoon Tapio.

Tämän maailman jumalan palvelijan ja todellisen
        Pyhän Hengen pilkkaajan kiitoksen.

• ei kirous kyllä ole
        TeuvoSuni kirjoitti:

Voi Tapio parka!
        yhä vain olet lisää hankkimassa.

TÄH???

Jumala rakastaa ihmisiä, ei kuljeskele kiroamassa, ei sairaus ole mikään Jumalan antama rangaistus!

Rukoiluta rukousryhmiä sairautesi takia, ole kiltti, ei se paasto ole yhtä tärkeää sinun sairautesi takia kuin rukous ihmiset luoneelle Jumalalle, tästä sairaudesta!

• Trubaduuri

Kirkastettu ja voideltu ihmisen Poika, Kristus vastaa sinulle, taivaallisen Isän antaman ohjeen mukaisesti täten joten se on tuossa alla olevissa Matteuksen kirjan jakeissa kirjoitettuna. Minä olen samaa mieltä Isän ja Pojan kanssa. Ei siis turha "märehtiminen" ja asioiden jatkuva vatkaaminen eestaas kenenkään elämää helpoksi tee. Joten miksi et vastaa heille kuten täytyy, vaan yrität tehdä heistä itsesi kaltaisia, vaikka Kristus kehoittaa toimimaan toisin.

Matteus 6: 25-34
      25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
      26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
      27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
      28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
      29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
      30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
      31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
      32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
      33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
      34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

• 153

Hei Voitto! Puutuit asiaan, joka on todella tärkeä uskoville ja seurakunnille. Asiaan josta ei juurikaan puhuta, eikä toteuteta. Vaikka Jeesus opetti: KUN annat almuja, KUN rukoilet, KUN paastoat . . .
      en vastaa nyt pitkästi tärkeään kysymykseesi, muuten kuin kertomalla, mistä its eolen löytänyt viime päivinä paljon hyvää opetusta hengellisestä paastosta. suosittelen katsomaan TV7.n ohjelma-arkistosta Derk princen opetusta paastosta. samoin. Mikael Kimulin 3-osaisen paastoa käsittelevän opetuksen.
      Myös netistä löytyy paljon asiaa hengellisestä paastosta, joka on Jumalan antama ihmeellinen ase ja väline saavuttaa voittoja alueilla, jotka ilman rukousta ja paastoa jäävät tulematta.
      Yksi vinkki. 1. Ota asia seurakunnassasi puheeksi. 2.: Älä tee siitä julkisesti liian suurta numeroa, vaan tutki raamatusta mitä siellä opetetaan paastosta ja ryhdy toteuttamaan itse - sen myötä saat muunkin seurakunnan mukaan, kun sitä paastoten ja rukoillen Jumalalta anot. 3. Älkäämme kysykö, miksi muut eivät paastoa, jos emme itsekään paastoa ja rukoile. sen sijaan: mennään omaan kammioomme ja anotaan Jumalaa vaikuttamaan paastorukousherätyksen.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4198
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      115
      2752
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2252
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      29
      1913
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1843
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1566
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      17
      1420
    8. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      73
      1360
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      146
      1307
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1178
    Aihe