reseptin uusinta

kuopiossa

mitenkä toimii e-pilleri asiat kuopiossa. olen aiemmin käynyt yksityisellä mut nyt menisin yleiselle. pitääkö varata aika tavallliselle lekurille vai johonkin neuvolaan? mitenkäs reseptin uusinta, pitääkö aina käydä vastaanotolla? kertokaa viisaammat!

5

718

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tk:hon

      Soita terveyskeskukseen ja sano, että e-pilleriresepti pitää uusia. Minulle ainakin varattiin aika sitten omalääkärille, joka kyseli ne normaalit kysymykset ja otti papa-kokeen. Tästä menee se normaali terveyskeskusmaksu, 11€. Alle 20-vuotiaat käyvät ehkäisyneuvolassa, joka on ilmainen.

      Käsittääkseni Kuopiossa on se tapa, että kahden vuoden välein käydään lääkärin vastaanotolla. Eli joka toinen vuosi lääkärille ja joka toinen vuosi viet vaan reseptin uusittavaksi. Itse opiskelijana vein reseptin koulun terveydenhoitajalle, joka sitten uusi reseptin lääkärin käydessä koululla. Käsittääkseni myös apteekin välityksellä voi uusia e-pillerireseptin. Voit kysyä vielä terveyskeskuksesta tarkemmin.

      • lääkärikö

        siis ottaa papan ja muut tutkimukset tekee?? mä oon aina aatellu että tavallinen terveyskeskus lekuri ei tekis tollasia..


      • juu...
        lääkärikö kirjoitti:

        siis ottaa papan ja muut tutkimukset tekee?? mä oon aina aatellu että tavallinen terveyskeskus lekuri ei tekis tollasia..

        No ihan ns. tavallinen yleislääkäri se taisi ainakin mulla olla, en sen tarkemmin ruennut hänen erikoistumisestaan kyselemään ;)... Ihan osaavia nämä yleislääkäritkin ovat, ei pillerireseptin uusimiseen kuitenkaan mitään erikoistumisopintoja tarvita. Tietysti jos sulla on jotain muuta vaivaa tms. syitä, miksi haluaisit ihan oikealle gynekologille, kannattaa aikaa varatessa siitä mainita.


      • ettää
        juu... kirjoitti:

        No ihan ns. tavallinen yleislääkäri se taisi ainakin mulla olla, en sen tarkemmin ruennut hänen erikoistumisestaan kyselemään ;)... Ihan osaavia nämä yleislääkäritkin ovat, ei pillerireseptin uusimiseen kuitenkaan mitään erikoistumisopintoja tarvita. Tietysti jos sulla on jotain muuta vaivaa tms. syitä, miksi haluaisit ihan oikealle gynekologille, kannattaa aikaa varatessa siitä mainita.

        pitää olla joku gynekologi papan ottoon yms..


      • ,,,
        ettää kirjoitti:

        pitää olla joku gynekologi papan ottoon yms..

        No ei tartte olla gynekologi. Joissakin terveyskeskuksissa jopa ihan tavalliset sairaanhoitajat ottavat papa-kokeita. Eihän se papa-kokeen otto nyt mikään sen kummempi toimenpide ole.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe