honda bf 40-50

rane

kuka tietää mitä eroa on bf 40-50 koneissa,saisko ne 10 heppaa jostain helpolla?

8

8059

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niissä ole

      Kuin muutama satanen eroa euroissa.

    • Ranerane

      Kiihdytyspumppu 40 koneessa väärinpäin .
      Kaasuttimista puuttuu kiihdytyksen nousuputkien pienet putkenpalat.
      Nousuputkisto puuttuu 3 lyhyttä kumiletkun palaa.
      ¤0 suutin 102 ja 50 suutin 125 lisäksi kaasuttimien sisään erilaiset nousuputket.
      Tein itselleni saman , homma vaatii tarkkuutta kun poraat kaasuttimiin putkien reijät( paikat näkyy valussa)
      Mulla on korjaamokäsikirja ( täydellinen paksu eng. ) saat lainata tai ostaa kun laitat yhteystietosi , saat neuvoja ilmaiseksi

      • Miten Honda 50 seos säädetään hiukan
        rikkaammalle? Vaihdetaanko suuttimet
        vai porataanko niitä isommiksi?

        Tarvittais vähän rikkaampi seos plaaniin
        lähdössä vai riittääkö tyhjäkäynnin säätö
        suuremmalle, jolloin matkanopeudella säi-
        lyisi hyvä polttoainetalous.


      • make

        Onko siis nokka-akseli sama näissä 40-45-50 koneissa?


      • joku joku
        make kirjoitti:

        Onko siis nokka-akseli sama näissä 40-45-50 koneissa?

        Hondan 35 vuodelta -91 alkaen 45 oli sama.
        50 polttoaine jutuilla nostettu teho kone on ihan sama kuin vuonna -91 oli 35/ 45 hv
        Nokat on ihan samat.
        Saat hiukan lisää säätämällä vipua joka kiihdytettäessä nostaa kohokammioiden pensapintaa ylös, vaikeahko neuvoa mutta löydät pienen taitetun vivun kun katsot samalla kun kaasua lisätään, vipu painaa lisäää polttoainetta jakoputkien kautta kolmeen kaasuttimeen.
        Yksi halpa konsti on vaihtaa ( muovinen kiihdytysjärjestelmän osa ) kaskivärinen valko / musta pieni säiliö joka liittyy juuri jakoputkistoon, vaihda se hiukan suurenpaan , saat suuremman polttoaine satsin kohokammioihin ja sen myötä moottoriin kiihdytys paranee.
        Säiliö tavallaan tyhjenee kun kiihdytetään ja täyttyy ajon aikana.
        Suuttimet 50 hv on 125 num en usko että vaikuttaa paljonkaan kiihtyvyyteen vaikka vaihtaisit ne suurenpaan , kulutus sensijaan kasvaa.
        Tuo muovinen säiliö jos sitä siksi nyt kutsutaan on pois pelistä esim 35 hv koneissa ( on suljettu letkulla ja vielä väärinpäin uutena näin sillä ei ole mitään käyttöa sellaisenaan.
        Tarkistin asian minulla on vielä jäljellä 6 kpl hylsyjä jotka porataan kaasuttimiin nousuputken liittimiksi.
        Itse tein homman muistaakseni vuonna -94 siinä menee sellainen 3 tuntia ( ei ulkoilma työtä) ja vaatii tarkkuutta silloin kun kaasuttimen reijät porataan muuten simppeli homma.
        Hyvä moottori muuten mutta nyt jo vanhanaikainen, toki kestävä kun huoltaa ja ei vahingossakaan laita muuta kuin mineraaliöljyä.
        Esim Shell Helix , sinne ei kuulu mikään ralli formula, jos et usko niin kokeile saat vuokrata sitten minulta korjaamokäsikirjaa , yksi jo sen kokeili ja kirjalla oli käyttöä , vuokraus ei käy lompakon päälle muuten kokeilu tuli hintoihinsa.
        Perän rattaat ja laakerit löytyy täältä saa edullisesti, samoin pystyaksila.


      • joku joku kirjoitti:

        Hondan 35 vuodelta -91 alkaen 45 oli sama.
        50 polttoaine jutuilla nostettu teho kone on ihan sama kuin vuonna -91 oli 35/ 45 hv
        Nokat on ihan samat.
        Saat hiukan lisää säätämällä vipua joka kiihdytettäessä nostaa kohokammioiden pensapintaa ylös, vaikeahko neuvoa mutta löydät pienen taitetun vivun kun katsot samalla kun kaasua lisätään, vipu painaa lisäää polttoainetta jakoputkien kautta kolmeen kaasuttimeen.
        Yksi halpa konsti on vaihtaa ( muovinen kiihdytysjärjestelmän osa ) kaskivärinen valko / musta pieni säiliö joka liittyy juuri jakoputkistoon, vaihda se hiukan suurenpaan , saat suuremman polttoaine satsin kohokammioihin ja sen myötä moottoriin kiihdytys paranee.
        Säiliö tavallaan tyhjenee kun kiihdytetään ja täyttyy ajon aikana.
        Suuttimet 50 hv on 125 num en usko että vaikuttaa paljonkaan kiihtyvyyteen vaikka vaihtaisit ne suurenpaan , kulutus sensijaan kasvaa.
        Tuo muovinen säiliö jos sitä siksi nyt kutsutaan on pois pelistä esim 35 hv koneissa ( on suljettu letkulla ja vielä väärinpäin uutena näin sillä ei ole mitään käyttöa sellaisenaan.
        Tarkistin asian minulla on vielä jäljellä 6 kpl hylsyjä jotka porataan kaasuttimiin nousuputken liittimiksi.
        Itse tein homman muistaakseni vuonna -94 siinä menee sellainen 3 tuntia ( ei ulkoilma työtä) ja vaatii tarkkuutta silloin kun kaasuttimen reijät porataan muuten simppeli homma.
        Hyvä moottori muuten mutta nyt jo vanhanaikainen, toki kestävä kun huoltaa ja ei vahingossakaan laita muuta kuin mineraaliöljyä.
        Esim Shell Helix , sinne ei kuulu mikään ralli formula, jos et usko niin kokeile saat vuokrata sitten minulta korjaamokäsikirjaa , yksi jo sen kokeili ja kirjalla oli käyttöä , vuokraus ei käy lompakon päälle muuten kokeilu tuli hintoihinsa.
        Perän rattaat ja laakerit löytyy täältä saa edullisesti, samoin pystyaksila.

        Taidan kokeilla tuota säiliön vaihtamista.
        Hondan huollosta niitä kai saa, varmaan on
        erikokoisia, niin ei tarvitse taivutella
        vipuvarsia ja jos kokeilu menee pieleen, niin on helppo palauttaa.

        Mineraaliöljystä taisi olla maininta käsikir-
        jassakin.


      • Meriläinen
        Täpinä kirjoitti:

        Miten Honda 50 seos säädetään hiukan
        rikkaammalle? Vaihdetaanko suuttimet
        vai porataanko niitä isommiksi?

        Tarvittais vähän rikkaampi seos plaaniin
        lähdössä vai riittääkö tyhjäkäynnin säätö
        suuremmalle, jolloin matkanopeudella säi-
        lyisi hyvä polttoainetalous.

        Saa olla aika tarkat porat ja poraajat jos meinaat suuttimia suurentaa. Josko nyt vaan ostaisit sitten uudet ja isommat?


    • motor1

      mulla kolmekympinen honda pitää tyhjäkäynillä kovaa nakuttavaa ääntä joka loppuu kun kierokset nousee ääni kuuluu vauhti pyörän päästä mistä mahtas johtua muuten toimii normaalisti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3007
    2. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      2961
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2367
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1863
    5. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1719
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1674
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1586
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1275
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      37
      1247
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79
      1070
    Aihe