honda bf 40-50

rane

kuka tietää mitä eroa on bf 40-50 koneissa,saisko ne 10 heppaa jostain helpolla?

8

7775

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niissä ole

      Kuin muutama satanen eroa euroissa.

    • Ranerane

      Kiihdytyspumppu 40 koneessa väärinpäin .
      Kaasuttimista puuttuu kiihdytyksen nousuputkien pienet putkenpalat.
      Nousuputkisto puuttuu 3 lyhyttä kumiletkun palaa.
      ¤0 suutin 102 ja 50 suutin 125 lisäksi kaasuttimien sisään erilaiset nousuputket.
      Tein itselleni saman , homma vaatii tarkkuutta kun poraat kaasuttimiin putkien reijät( paikat näkyy valussa)
      Mulla on korjaamokäsikirja ( täydellinen paksu eng. ) saat lainata tai ostaa kun laitat yhteystietosi , saat neuvoja ilmaiseksi

      • Miten Honda 50 seos säädetään hiukan
        rikkaammalle? Vaihdetaanko suuttimet
        vai porataanko niitä isommiksi?

        Tarvittais vähän rikkaampi seos plaaniin
        lähdössä vai riittääkö tyhjäkäynnin säätö
        suuremmalle, jolloin matkanopeudella säi-
        lyisi hyvä polttoainetalous.


      • make

        Onko siis nokka-akseli sama näissä 40-45-50 koneissa?


      • joku joku
        make kirjoitti:

        Onko siis nokka-akseli sama näissä 40-45-50 koneissa?

        Hondan 35 vuodelta -91 alkaen 45 oli sama.
        50 polttoaine jutuilla nostettu teho kone on ihan sama kuin vuonna -91 oli 35/ 45 hv
        Nokat on ihan samat.
        Saat hiukan lisää säätämällä vipua joka kiihdytettäessä nostaa kohokammioiden pensapintaa ylös, vaikeahko neuvoa mutta löydät pienen taitetun vivun kun katsot samalla kun kaasua lisätään, vipu painaa lisäää polttoainetta jakoputkien kautta kolmeen kaasuttimeen.
        Yksi halpa konsti on vaihtaa ( muovinen kiihdytysjärjestelmän osa ) kaskivärinen valko / musta pieni säiliö joka liittyy juuri jakoputkistoon, vaihda se hiukan suurenpaan , saat suuremman polttoaine satsin kohokammioihin ja sen myötä moottoriin kiihdytys paranee.
        Säiliö tavallaan tyhjenee kun kiihdytetään ja täyttyy ajon aikana.
        Suuttimet 50 hv on 125 num en usko että vaikuttaa paljonkaan kiihtyvyyteen vaikka vaihtaisit ne suurenpaan , kulutus sensijaan kasvaa.
        Tuo muovinen säiliö jos sitä siksi nyt kutsutaan on pois pelistä esim 35 hv koneissa ( on suljettu letkulla ja vielä väärinpäin uutena näin sillä ei ole mitään käyttöa sellaisenaan.
        Tarkistin asian minulla on vielä jäljellä 6 kpl hylsyjä jotka porataan kaasuttimiin nousuputken liittimiksi.
        Itse tein homman muistaakseni vuonna -94 siinä menee sellainen 3 tuntia ( ei ulkoilma työtä) ja vaatii tarkkuutta silloin kun kaasuttimen reijät porataan muuten simppeli homma.
        Hyvä moottori muuten mutta nyt jo vanhanaikainen, toki kestävä kun huoltaa ja ei vahingossakaan laita muuta kuin mineraaliöljyä.
        Esim Shell Helix , sinne ei kuulu mikään ralli formula, jos et usko niin kokeile saat vuokrata sitten minulta korjaamokäsikirjaa , yksi jo sen kokeili ja kirjalla oli käyttöä , vuokraus ei käy lompakon päälle muuten kokeilu tuli hintoihinsa.
        Perän rattaat ja laakerit löytyy täältä saa edullisesti, samoin pystyaksila.


      • joku joku kirjoitti:

        Hondan 35 vuodelta -91 alkaen 45 oli sama.
        50 polttoaine jutuilla nostettu teho kone on ihan sama kuin vuonna -91 oli 35/ 45 hv
        Nokat on ihan samat.
        Saat hiukan lisää säätämällä vipua joka kiihdytettäessä nostaa kohokammioiden pensapintaa ylös, vaikeahko neuvoa mutta löydät pienen taitetun vivun kun katsot samalla kun kaasua lisätään, vipu painaa lisäää polttoainetta jakoputkien kautta kolmeen kaasuttimeen.
        Yksi halpa konsti on vaihtaa ( muovinen kiihdytysjärjestelmän osa ) kaskivärinen valko / musta pieni säiliö joka liittyy juuri jakoputkistoon, vaihda se hiukan suurenpaan , saat suuremman polttoaine satsin kohokammioihin ja sen myötä moottoriin kiihdytys paranee.
        Säiliö tavallaan tyhjenee kun kiihdytetään ja täyttyy ajon aikana.
        Suuttimet 50 hv on 125 num en usko että vaikuttaa paljonkaan kiihtyvyyteen vaikka vaihtaisit ne suurenpaan , kulutus sensijaan kasvaa.
        Tuo muovinen säiliö jos sitä siksi nyt kutsutaan on pois pelistä esim 35 hv koneissa ( on suljettu letkulla ja vielä väärinpäin uutena näin sillä ei ole mitään käyttöa sellaisenaan.
        Tarkistin asian minulla on vielä jäljellä 6 kpl hylsyjä jotka porataan kaasuttimiin nousuputken liittimiksi.
        Itse tein homman muistaakseni vuonna -94 siinä menee sellainen 3 tuntia ( ei ulkoilma työtä) ja vaatii tarkkuutta silloin kun kaasuttimen reijät porataan muuten simppeli homma.
        Hyvä moottori muuten mutta nyt jo vanhanaikainen, toki kestävä kun huoltaa ja ei vahingossakaan laita muuta kuin mineraaliöljyä.
        Esim Shell Helix , sinne ei kuulu mikään ralli formula, jos et usko niin kokeile saat vuokrata sitten minulta korjaamokäsikirjaa , yksi jo sen kokeili ja kirjalla oli käyttöä , vuokraus ei käy lompakon päälle muuten kokeilu tuli hintoihinsa.
        Perän rattaat ja laakerit löytyy täältä saa edullisesti, samoin pystyaksila.

        Taidan kokeilla tuota säiliön vaihtamista.
        Hondan huollosta niitä kai saa, varmaan on
        erikokoisia, niin ei tarvitse taivutella
        vipuvarsia ja jos kokeilu menee pieleen, niin on helppo palauttaa.

        Mineraaliöljystä taisi olla maininta käsikir-
        jassakin.


      • Meriläinen
        Täpinä kirjoitti:

        Miten Honda 50 seos säädetään hiukan
        rikkaammalle? Vaihdetaanko suuttimet
        vai porataanko niitä isommiksi?

        Tarvittais vähän rikkaampi seos plaaniin
        lähdössä vai riittääkö tyhjäkäynnin säätö
        suuremmalle, jolloin matkanopeudella säi-
        lyisi hyvä polttoainetalous.

        Saa olla aika tarkat porat ja poraajat jos meinaat suuttimia suurentaa. Josko nyt vaan ostaisit sitten uudet ja isommat?


    • motor1

      mulla kolmekympinen honda pitää tyhjäkäynillä kovaa nakuttavaa ääntä joka loppuu kun kierokset nousee ääni kuuluu vauhti pyörän päästä mistä mahtas johtua muuten toimii normaalisti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      129
      2178
    2. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1738
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1339
    4. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1211
    5. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1177
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      88
      992
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      83
      876
    8. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      867
    9. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      761
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      701
    Aihe