Kuinka tarkka ajopäiväkirja

Hemmo

No niin, etuauto seisoo pihassa ja autoetuilun kyseenalainen riemu on alkanut.

Kuitenkaan kun en aja omia ajoa kuin vajavan 8 tkm/vuodesssa, niin aloitin ajopäiväkirjan pitämisen tavoiteena sitten lopullisessa verotuksessa hieman saada hyvitystä.

Onko kenelläkään kokemusta, kuinka tarkan ajopäiväkirjan verottaja vaatii pidettäväksi?

Riiittääkö esim. jos kirjaa työajot ja sitten kun tekee hyvityshakemusta laskee yksityisajot vähentämällä kokonaiskilometreistä työkilometrit.

Vai toisinpäin? Vai vaatiiko verottaja päiväkohtaista erittelyä malliin aamulla töihin, päivällä töissä ja illalla kotiin. Näin tulisi kovasti rivejä kirjattavaksi.
Toki paikkakuntaisia eroja voi olla.

Sillä kyselen, kun hieman laiska olen kirjoitushommissa.

5

5312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wnvolwfvv

Siihen voi raapustaa mitä vain, kunhan kilometrit edes täsmäävät. Mistä se karhu OIKEASTI tietää mitä ajoa olet ajanut...aatteleppa ite! Sehän perustuu täysin omaan ilmoitukseen koko päiväkirjahässäkkä. Karhun suuri visio olisi saada koko homma digitaaliseksi gps-seurannalla, saas nähdä minä vuonna...

• Touteuttuu, Jumalan kiitos

Ei Verokarhu voi koskaan verottaa GPS-seurannan kautta ketään, miten todistaisi mikä on työajoa, ja mikä yksityistä...

• advnldv
        Touteuttuu, Jumalan kiitos kirjoitti:

Ei Verokarhu voi koskaan verottaa GPS-seurannan kautta ketään, miten todistaisi mikä on työajoa, ja mikä yksityistä...

No laitteen namikasta valittaisiin ennen ajoon lähtöä mitä ko. ajo on. Ainahan se silti kuitenkin perustuisi siihen omaan ilmoitukseen... ;) Joo ei tod. tule toteutumaan!

• Muistakaa kuitenkin
        advnldv kirjoitti:

No laitteen namikasta valittaisiin ennen ajoon lähtöä mitä ko. ajo on. Ainahan se silti kuitenkin perustuisi siihen omaan ilmoitukseen... ;) Joo ei tod. tule toteutumaan!

Työajoista tulee YLEENSÄ työnantajalle jonkinlainen matkalasku, josta verotarkastusten yhteydessä on helposti tarkistettavissa ajetut kilometrimäärät, PAITSI jos kyseessä on täysautoetu eikä työnantaja maksa minkäänlaisia kilometrikorvauksia. Toki, jos merkkaat 400km ajoja päivälle, niin kyllähän verottaja saattaa etsiä päivärahamatkalaskuja...

• advcnvcvvq
        Muistakaa kuitenkin kirjoitti:

Työajoista tulee YLEENSÄ työnantajalle jonkinlainen matkalasku, josta verotarkastusten yhteydessä on helposti tarkistettavissa ajetut kilometrimäärät, PAITSI jos kyseessä on täysautoetu eikä työnantaja maksa minkäänlaisia kilometrikorvauksia. Toki, jos merkkaat 400km ajoja päivälle, niin kyllähän verottaja saattaa etsiä päivärahamatkalaskuja...

Tokihan se noin on, ahneudella pilataan tässäkin asiassa monesti senssit...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe