Eli näyttääkö kosteusmittaus totta talvella kun on pakkasta?
kosteusmittaus
12
3409
Vastaukset
- aina ja kaikkialla
luotatko varmoihin päiviin ja kosteusmittareihin? Olen isä ja ostanut hometta.
- KuivaOlli!
Kosteusmittari kertoo kosteudesta silloin kun sen näkee jo otsallakin, yks törkeimpiä rahastuskeinoja takuuautoille/vaunuille! Herätkää härmäläiset ja vaatikaa aina rahoillenne vastinetta ja jos ette jotakin ymmärrä, pyytäkää selvitystä, se on rahan vastaanottajan velvollisuus!
- angiina
KuivaOlli! kirjoitti:
Kosteusmittari kertoo kosteudesta silloin kun sen näkee jo otsallakin, yks törkeimpiä rahastuskeinoja takuuautoille/vaunuille! Herätkää härmäläiset ja vaatikaa aina rahoillenne vastinetta ja jos ette jotakin ymmärrä, pyytäkää selvitystä, se on rahan vastaanottajan velvollisuus!
Ovatko vaunukauppojen käyttämät mittarit vastusmittareita vai mittavatko ne jopa kosteuspitoisuuttakin?
- angiina
angiina kirjoitti:
Ovatko vaunukauppojen käyttämät mittarit vastusmittareita vai mittavatko ne jopa kosteuspitoisuuttakin?
Homettahan ei kai voi "kotikonstein" mitata lainkaan joten märkänä olleen ja kuivuneen vaunun mittaaminen ei kerro oikein mistään ilman bakteroligisia viljelyjä...
- vaatia
angiina kirjoitti:
Homettahan ei kai voi "kotikonstein" mitata lainkaan joten märkänä olleen ja kuivuneen vaunun mittaaminen ei kerro oikein mistään ilman bakteroligisia viljelyjä...
vanhaa vaunua tai autoa ostateltaessa jotta se puretaan alkutekijöihinsä. Sitten siitä ostaja vasta voi olla täysin varma, mitä se on syönyt, kun sen itse purettuna näkee. Ei niitä kaikkia piilohomeita ja kosteuksia muuten löydä "Erkkikään". Kyllä ne kauppiaat mielellään asiakkaan pyynnöstä sen tekevät.
- sienimies
vaatia kirjoitti:
vanhaa vaunua tai autoa ostateltaessa jotta se puretaan alkutekijöihinsä. Sitten siitä ostaja vasta voi olla täysin varma, mitä se on syönyt, kun sen itse purettuna näkee. Ei niitä kaikkia piilohomeita ja kosteuksia muuten löydä "Erkkikään". Kyllä ne kauppiaat mielellään asiakkaan pyynnöstä sen tekevät.
Onneksi talvella voi harrastaa pilkkimistä. Ei kiusaa itiöt.
- saa selville kuin ambulilla
Imupumppumittarin kärkeen rikotaan homeen itiöiden tutkimiseen tarkoitettu lasiambuli. Imetään läpi määrämitta ilmaa ja verrataan ambulin antamia tietoja muutoskarttaan.
Kosteusmittarit ovat leluja, joilla leikkivät ammattikoulupojat ja taloyhtiöiden huoltomiehet.- höme
Onko sitten pikku kosteus ja home maailmanloppu? Ilmeisesti on vaan ohimenevä "muoti"-ilmiö ja hienoa olla ´asiantuntija´ tässäkin ´tärkeässä ja oleellisessa´ asiassa.
- homehduta leipäsikin
höme kirjoitti:
Onko sitten pikku kosteus ja home maailmanloppu? Ilmeisesti on vaan ohimenevä "muoti"-ilmiö ja hienoa olla ´asiantuntija´ tässäkin ´tärkeässä ja oleellisessa´ asiassa.
ei se muoti mitään
- isoharmaa
Kaveri osti 8 vuotta vanhan vaunun oli tallessa merkkiliikkeessä tehty mittaus todistukset edelliseltä vuodelta ja kolme vuotta takaperin = KUIVA. Mutta kuinka ollakkaan oven alaosa oli ns. tapetti vähän kurtussa (ei muuta vauriota)niin vuoden päästä oven alalista tipahti ja perässää mustaa puu purua joka oli kuivaa...Heräsi kysymys milloin vaunu oli kosteuden saanut ja eikö sitä huomattu takuuseen kuuluneiden kosteusmittausten aikana ja myöhemmin tehdyissä. Minä kyllä uskon itse silmään ja nenään.
- benny ..
Hyvä kysymys ja näkyy tulleen mielenkiintoisia vastauksia.
Kosteusmittaus ei ilmeisesti ole luotettava, teetätti sen missä tahansa. Parasta lienee kiivbetä väliin katolle ja itse tarkistaa huolella vaunun saumat, ettei kosteutta pääse sisään.
Meikäläinen hankki viitisen vuotta sitten Dethleffs-asuntovaunun, johon sisältyi 6 vuoden kosteustakuu. Ehtona oli, että se oli vuosittain vietävä huoltoon, ja luultavasti jonkinlaiseeen merkkihuoltoon.
Vaunulla ei vähäisen käytön takia juurikaan ole liikuttu, sitä ei ole edes viety huoltoon, puhumattakaan, että joku olisi mitannut kosteuksia.
Kaiken lisäksi kuulin jostakin vaununmyyjiltä, että Dethleffsissä kosteudet ovat muutenkin varsin harvinaisia. Olen siis edelleen hyvässä uskossa, ettei vaunussa ole kosteutta.
"Kosteustakuun" hyväksikäyttö olisi muuten maksanut aika tavalla. - 540 solfighter
Piikkimittarilla päästään aika asiallisiin lukemiin pakkasillakin. Kaikki mittaushan on periaatteessa suuntaa antavaa ja varokeino millä huomaa mahdolliset vuodot. Itse hankin ennen ekan vaunun ostoa edullisen puukosteusmittarin minkä kalibroinnin tarkastin parillakin ammattivehkeellä ja voi sanoa, että aika märkää paskaa oli keväällä -06 myynnissä mutta löytyi se kuivakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62915
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm40644- 39636
- 87561
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 38482
- 41481
- 71457