Loppukommenttini kaikesta

Arskavain

Olen todistanut itselleni täysin vt seuran uskonnollisen yhdydkunnan vääräksi kaikella tapaa. Intternetti on hyvää aineistoa pullollaan tutkimustyössä kenelle tahansa. Kirjoittamiseni myötä olen halunnut myös toisia epäröiviä auttaa toipumaan jehovantodistajuudesta ja katsomaan ympärilleen avoimin silmin ja ystävällisin mielin. Rukoilen sukulaisteni puolesta edelleen ja toivon, että he pystyisivät katsomaan totuutta suoraan silmiin ja todella tutkimaan asiat avoimesti.
Olen kuitenkin jossain määrin itsekäs ja tavoitteeni on ollut oma sielunrauha ja olen saanut sen, siinä ovat auttaneet minua paneutemiseni siihen, ovatko asiat olleet todella niin kuin minua on opetettu ja myös kirjoittanut minua vaivaavista asioista. Olen saanut vastauksia ja uskon edelleen Jumalan johdatukseen tässäkin asiassa ja uskon täällä monien tekevän niin, kuten esim. Johanneksen pojan, Tiukun, Markku Meiloa unohtamatta sekä niin monet muut. Ennen kaikkea tutkikaa kaikki - ovatko asiat todella niin vai haluaisitteko vain niin olevan...Pyrkikää edelleen totuuteen! Tämä kesti tämän verran, mutta niin monia tulee varmasti lisää ja antaa elämästä ja muustakin hyviä näkökulmia. Kiitos vastauksista. Ehkä joskus esiinnyn vielä nikilläni - en tiedä, ehkä jollain muulla nimellä - en tiedä. Toki lupaan käydä palstalla katselemassa silloin tällöin, mutta lopuksi tahdon sanoa vain, että tehtäväni on suoritettu. Kiitos.

9

676

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei vaikutusta

Sä olet yhtä tyhjän kanssa tässä massassa. Olet kuin pieru saharassa.

• Johanneksen_poika

Sinä olet väärässä. Taitaa sinua harmittaa, kun totuus Vartiotorniseurasta tulee Internetissä julki.

• Armasalo
        Johanneksen_poika kirjoitti:

Sinä olet väärässä. Taitaa sinua harmittaa, kun totuus Vartiotorniseurasta tulee Internetissä julki.

aivan niin.... vääristellyn "totuutenne", sen te tuotte esille.

• Armasalo kirjoitti:

>>aivan niin.... vääristellyn "totuutenne", sen te tuotte esille.

Joskus se meikäläiselläkin menee 'ymmärrys yli laidan'. Onneksi nettimaailma antaa tähänkin helpon ratkaisun. Galleriastani saat sahköpostiosoitteeni. Käykäämme keskusteluja - mieluiten ihan livenä - ja tuumatkaamme sen jälkeen minkälainen on kutsumasi "vääristelty totuus". Voimme sitten raportoida tänne keskustelumme tuloksen, ettei kenellekään jää epäselväksi 'sinun' Ainoan Oikean Totuutesi lopullinen paino.

• Markku_Meilo
        Armasalo kirjoitti:

>>aivan niin.... vääristellyn "totuutenne", sen te tuotte esille.

Onko sinulla mitään, edes järkevältä kuulostavaa ajatusta, siitä miksi kukaan jehovantodistaja ei ole kumonnut näitä Vt-seuran materiaalilla perusteltuja, seuraa vastaan kohdistettuja syytöksiä:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384367

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384448

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384519

Tai, mikä vielä parempaa, osoita sanojesi oikeutus.

• Johanneksen_poika

>>tehtäväni on suoritettu

Kiitokset hyvistä kirjoituksistasi. Älä kuitenkaan kokonaan meitä jätä. Sinullakin on arvokasta omakohtaista kokemusta siitä, mitä on olla Jehovan todistaja. Tiedät ne julmat toimintamallit, mitä tavallisille rivijulistajille annetaan.

On tarpeen jatkuvasti pitää esillä näitä asioita, että ne eivät pääse unohtumaan. Ja koska suomi24-palstallekin tulee jatkuvasti uusia lukijoita, asioita pitää kerrata. Näin jokaisella on mahdollisuus valita, pistääkö päänsä pensaaseen ja silmät kiinni, vai haluaako kulkea silmät auki ja mieli avoinna kaikelle sille, mikä on totta.

• Markku_Meilo

>>Ennen kaikkea tutkikaa kaikki - ovatko asiat todella niin vai haluaisitteko vain niin olevan...

Huolimatta kaikesta siitä 'tutkiminen'-sanan tulvasta, mikä Vt-seuran materiaalista kumpuaa, on todellinen tutkiminen kaukana jehovantodistajuudesta. Käytännössä kyse on tosiaan ainoastaan omien toiveiden pönkitystä Vt-seuran tulkinnoilla.

>>Pyrkikää edelleen totuuteen!

Vt-seura toistaa usein mainintaa hengellisestä ravinnosta. Tosiasiassa Vt-seuran tarjoama ravinto on erittäin yksipuolista ja johtaa helposti puutostilaan, jossa todellisuudentaju himmenee.

Sun juttuja lukiessa syntyi mielikuva henkilöstä, jolla on omiakin ajatuksia. Palaa aika ajoin piristämään tätäkin 'hengellistä ruokakaukaloa'.

• A.Men
    • ihmeliisa

Peace man :) Olen iloinen, että olet löytänyt rauhan sydämeesi. Seuran jättäneille se ei ole ikinä helppo tie. Kaikkeä hyvää ja auringonpaisteista kevättä. Luota edelleen johdatukseen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      450
      1965
    2. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      152
      1269
    3. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      94
      1173
    4. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      71
      1153
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      114
      1147
    6. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      180
      1028
    7. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      100
      783
    8. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      52
      714
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      711
    10. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      57
      674
    Aihe