Ns. evosiittinen palsta

Veronica Suoro

Kävin lukemassa mainitun, evosiittisen seurakunnan palstaa ja vain kaksi asiaa hämmästytti; siellä ei juurikaan käydä keskustelua ja toisekseen palstalla ei ole yhtään ainoaa krittistä kirjoitusta vaikka evosiittinen peruskirja jos mikä on täynnä epäselvyyksiä.

Sitten karautin tänne toisen uskonnon palstalle ja mitä tuli vastaan? Lähes pelkästään evosiittien pilkkakirjoituksia.

Johtava päätelmä:

Palstoilla levottomasti liikehtivä evosiittinen aines ei tiedä tarpeeksi uskonnostaan kyetäkseen keskustelemaan siitä ja kuluttelevat siksi aikaansa tällä palstalla tehden itsestään ja uskostaan, ei pelkästään naurettavia vaan suorastaan säälittäviä.

Yksikään evosiitiseen uskoon vihkiytynyt, varteenotettava tiedemies ei tuhlaa aikaansa luomisopin solvaamiseen vaan keskittyy pelkästään oman uskontonsa paranteluun. Evosiittisen seurakunnan rivijäsenet sen sijaan eivät näytä kykenevän edes keskustelemaan uskontonsa opinkappaleista keskenään.

Ei ihme, että evoluution oikeellisuudesta järjestetään mielipidetiedusteluita joiden tuloksia sitten käytetään todisteena ko. uskonnon hyvyydestä. Tämä johtuu siitä, että heikkolahjaiset opetuslapset eivät kykene kertomaan asioista juuri mitään saati, että uskottavasti.

Olen hyvin surullinen rivi-evosiittien heikosta tasosta ja matalasta otsaprofiilista suomessa.

R. Dawkins
Johtava evosiittiprofeetta
Illionois
usa

psta.
Veronica Suoro
sihteeri
pm. 6. evosiittinen konklaavi

34

1448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Magdalena Mulkku

Katsos, tällä palstalla on parempi viihdearvo. Ja täällä saa aina tuntea älyllistä ja moraalista ylemmyyttä kreationistien jurpoilua lyttäämällä :)

• ja oikein

Nimenomaan näin. Evoluutiopalstalla ei ole mitään mahdollisuutta tuntea mitään koska siellä ei ole juuri koskaan ketään ja silloin kun on ovat kaikki tasan yhtä tyhmiä kuin sinä ja minäkin.

eläköön vallankumous!!

• Nisse Nahkasiemen

Evoluutiopalstalla kun ei näin nautittavia älykääpiöitä löydy. Minua jaksaa viehättää kun joku aivan oikea aikuinen ihminen jaksaa väittää maan olevan alle 6000-vuotta vanha ja litteä! Oivallista!

• on kielletty

Sama ongelma koskee jo koko evosiittistä serakuntaa mukaanlukien sen oppi-isät ja profeetat. Koko aiheen kritisointi on kielletty eikä eriäviä mielipiteitä eikä todisteita sallita esitettävän. Viimeisen vuoden aikana on evosiittisesta tiedeyhteisöstä erotettu huikeat 27 tiedemiestä näiden esitettyä kritiikkiä aatteen yksityskohtia vastaan.

Ei ole enää ollenkaan keskusteluja aiheesta, ei väitteitä eikä vastaväitteitä, mitään kysymyksiä ei sallita ym..

Evosiittisyyttä yritetään tunkea pakottamalla ihmisten omaksuttavaksi kuten kommunismia muinoin koska vapaaehtoisesti kumpaakaan ei kukaan järkevä omaksu. Komukkain kävi kuten tiedetään mutta he ehtivät murhata aatteen nimissä satojamiljoonia ihmisiä ennen kukistumistaan.

Evosiitit tuskin saavat ruumiita aikaan lukuunottamatta koe-eläimiä joita he rääkkäävät ja viipaloivat saadakseen kehitettyä kissasta kampelan. Tuhansista eläinuhreista huolimatta yksikään kissa ei ole mennyt veteen vapaaehtoisesti eikä kampela tullut maalle juomaan maitoa mutta rääkkääminen jatkuu. Samoin jatkuu hoitojonojen pituus hermosairaiden evosiittien etsiessä tukea jota seurakuntansa ei heille pysty antamaan.

• >>Viimeisen vuoden aikana on evosiittisesta tiedeyhteisöstä erotettu huikeat 27 tiedemiestä näiden esitettyä kritiikkiä aatteen yksityskohtia vastaan.

• mutta...
        illuminatus kirjoitti:

>>Viimeisen vuoden aikana on evosiittisesta tiedeyhteisöstä erotettu huikeat 27 tiedemiestä näiden esitettyä kritiikkiä aatteen yksityskohtia vastaan.

Saat linkin kun laitat ensin linkin evokritiikkiin viimeisen vuoden ajalta. Linkin tulee ohjata lukija evosiittien omiin julkaisuihin ja kritiikin esittäjän kuulua tiedeyhteisöön. Kiitos.

• mutta... kirjoitti:

Saat linkin kun laitat ensin linkin evokritiikkiin viimeisen vuoden ajalta. Linkin tulee ohjata lukija evosiittien omiin julkaisuihin ja kritiikin esittäjän kuulua tiedeyhteisöön. Kiitos.

Evoluutiokriittisiä? Eiväthän tutkimukset voi valita suhtautumistapaansa etukäteen, mutta evoluutioon liittyviä tutkimuksia löydät vaikka täältä - kyllä siellä kritiikkiäkin on:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?CMD=search&DB=pubmed

Laita hakutekijäksi "evolution", niin saat listan 190911 tutkimuksesta.

Jos haluat nähdä oikeasti tasokasta evoluutiokritiikkiä, joka on myös vaikuttanut käsityksiin kehityksen kulusta, niin etsi vaikka tekijöillä "neutral theory evolution" ja/tai "self organization evolution". Nuo ovat asioita, jotka ainakin täydentävät evoluutiokäsitystä, mutta eivät tarvitse yliluonnollista jööttiä ID:n tapaan tekijäkseen.

No, saiskos nyt sen lähteen 27 evoluutiokritiikin takia erotetusta tiedemiehestä?

• Mr.K.A.T.

Otsikon mukainen lause löytyy KREATIONISTIEN oppikirjasta Unohdettu Genesis, kirjoittanut kansanedustaja ehdokas Pekka Reinikainen.

"Ota ensin malka omasta silmästäsi.."

• mutta...
        illuminatus kirjoitti:

Evoluutiokriittisiä? Eiväthän tutkimukset voi valita suhtautumistapaansa etukäteen, mutta evoluutioon liittyviä tutkimuksia löydät vaikka täältä - kyllä siellä kritiikkiäkin on:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?CMD=search&DB=pubmed

Laita hakutekijäksi "evolution", niin saat listan 190911 tutkimuksesta.

Jos haluat nähdä oikeasti tasokasta evoluutiokritiikkiä, joka on myös vaikuttanut käsityksiin kehityksen kulusta, niin etsi vaikka tekijöillä "neutral theory evolution" ja/tai "self organization evolution". Nuo ovat asioita, jotka ainakin täydentävät evoluutiokäsitystä, mutta eivät tarvitse yliluonnollista jööttiä ID:n tapaan tekijäkseen.

No, saiskos nyt sen lähteen 27 evoluutiokritiikin takia erotetusta tiedemiehestä?

Ensin sinun tulee antaa linkki vuoden vanhaan tai sitä nuorempaan evokritiikkiin joka tulee tiedeyhteisön sisältä. Ei riitä, että ilmoitat sinusta tuntuvan siltä, että semmoista ehkä on, etsi itse.

Toisaalta välttelevä vastauksesi myös tarkoittaa sitä, että sinä et ole moisesta kuullut etkä ainakaan missään tapauksessa sellaiseen tutustunut. Tämä on valitettavasti käytäntö evosiittien joukoissa koska kritiikkistä pääsee helpoiten olemalla välittämättä siitä ja näin tehden myös oma usko pysyy lujana.

• mutta...
        Mr.K.A.T. kirjoitti:

Otsikon mukainen lause löytyy KREATIONISTIEN oppikirjasta Unohdettu Genesis, kirjoittanut kansanedustaja ehdokas Pekka Reinikainen.

"Ota ensin malka omasta silmästäsi.."

Jonkun äijän kirjasta poimimasi irrallinen lausekko on sinulle lupaus ryhtyä rääkkäämään eläimiä oman uskontosi riiteissä?

• mutta... kirjoitti:

Ensin sinun tulee antaa linkki vuoden vanhaan tai sitä nuorempaan evokritiikkiin joka tulee tiedeyhteisön sisältä. Ei riitä, että ilmoitat sinusta tuntuvan siltä, että semmoista ehkä on, etsi itse.

Toisaalta välttelevä vastauksesi myös tarkoittaa sitä, että sinä et ole moisesta kuullut etkä ainakaan missään tapauksessa sellaiseen tutustunut. Tämä on valitettavasti käytäntö evosiittien joukoissa koska kritiikkistä pääsee helpoiten olemalla välittämättä siitä ja näin tehden myös oma usko pysyy lujana.

Löysin pelkästään Nature-lehden viime vuoden numeroihin 53 viitettä evoluutiokritiikistä. Voisit panna tilauksen sisään, niin pääsisit itse lukemaan - eivät avaudu ilman tilaajatunnusta. Saman tien voit tilata "Scientific American" -lehden. Muitakin julkaisuja löytyy, jotka raportoivat je referoivat laajalti uusimpia tieteellisiä tutkimuksia ja kiistlevät niistä kiivaasti.

• mutta...
        sharyn kirjoitti:

Löysin pelkästään Nature-lehden viime vuoden numeroihin 53 viitettä evoluutiokritiikistä. Voisit panna tilauksen sisään, niin pääsisit itse lukemaan - eivät avaudu ilman tilaajatunnusta. Saman tien voit tilata "Scientific American" -lehden. Muitakin julkaisuja löytyy, jotka raportoivat je referoivat laajalti uusimpia tieteellisiä tutkimuksia ja kiistlevät niistä kiivaasti.

Muuta nehän ovat yleisönosaston kirjoituksia, eivät tiedeyhteisöstä peräisin. Onko niitä tiedeyhteisön sisältä kaikuvia krittisiä ääniä vai eikö niitä ole?

Seuraavaksi vastaan itse jos te vielä kiertelette ja kaartelette yksinkertaisen kyssärin ympärillä.

• mutta... kirjoitti:

>>Ensin sinun tulee antaa linkki vuoden vanhaan tai sitä nuorempaan evokritiikkiin joka tulee tiedeyhteisön sisältä. Ei riitä, että ilmoitat sinusta tuntuvan siltä, että semmoista ehkä on, etsi itse.

• mutta... kirjoitti:

Muuta nehän ovat yleisönosaston kirjoituksia, eivät tiedeyhteisöstä peräisin. Onko niitä tiedeyhteisön sisältä kaikuvia krittisiä ääniä vai eikö niitä ole?

Seuraavaksi vastaan itse jos te vielä kiertelette ja kaartelette yksinkertaisen kyssärin ympärillä.

Toisin sanoen: sinulla ei harmainta aavistustakaan kuinka nuo artikkelit Natureen syntyvät ja kuka ne on kirjoittanut ...

• mutta...
        illuminatus kirjoitti:

>>Ensin sinun tulee antaa linkki vuoden vanhaan tai sitä nuorempaan evokritiikkiin joka tulee tiedeyhteisön sisältä. Ei riitä, että ilmoitat sinusta tuntuvan siltä, että semmoista ehkä on, etsi itse.

Olet oikeassa siinä, että mitään kritiikkiä ei noissa esiinny. Sinusta se vain tuntuu siltä koska kavahdat jokaista rasahdusta joka kuuluu hauraan ja pumpulissa vaalimasi evouskon ympärillä.

Voi sinnuu. Kovasti yrität mutta tulos on laiha ja se sinun pitäisi tietää ja varmaan tiedätkin mutta et uskalla tunnustaa. Evoyhteisön sisällä ei ole enää ainuttakaan kriitikkoa kun viimeiset 27 lempattiin ulos eikä kukaan enää uskalla suutaan avata saman kohtalon pelossa. Nyt seurakuntasi on yhtä mieltä aivan kaikesta ja se tietää, ettei ko, tieteenala tuota enää ainoatakaan uskottavaa lausetta, ei edes sanaa.

• mutta... kirjoitti:

Olet oikeassa siinä, että mitään kritiikkiä ei noissa esiinny. Sinusta se vain tuntuu siltä koska kavahdat jokaista rasahdusta joka kuuluu hauraan ja pumpulissa vaalimasi evouskon ympärillä.

Voi sinnuu. Kovasti yrität mutta tulos on laiha ja se sinun pitäisi tietää ja varmaan tiedätkin mutta et uskalla tunnustaa. Evoyhteisön sisällä ei ole enää ainuttakaan kriitikkoa kun viimeiset 27 lempattiin ulos eikä kukaan enää uskalla suutaan avata saman kohtalon pelossa. Nyt seurakuntasi on yhtä mieltä aivan kaikesta ja se tietää, ettei ko, tieteenala tuota enää ainoatakaan uskottavaa lausetta, ei edes sanaa.

Nuo rasahdukset ovat juuri se, joka vie tiedettä eteenpäin - ja siksi niitä on syytä kuunnella iloiten.

Se valheesi 27 erotetusta tiedemiehestä perustuu todennäköisesti huonoon englannintaitoosi ja tähän juttuun tuolla Answers in Bullshit sivustolla:

http://www.answersingenesis.org/docs2002/0509scientists.asp

Juu, on tuossa 27 nimeä, mutta eipä tuota pellelaumaa mistään irtisanottu ole.

• mutta...
        illuminatus kirjoitti:

Nuo rasahdukset ovat juuri se, joka vie tiedettä eteenpäin - ja siksi niitä on syytä kuunnella iloiten.

Se valheesi 27 erotetusta tiedemiehestä perustuu todennäköisesti huonoon englannintaitoosi ja tähän juttuun tuolla Answers in Bullshit sivustolla:

http://www.answersingenesis.org/docs2002/0509scientists.asp

Juu, on tuossa 27 nimeä, mutta eipä tuota pellelaumaa mistään irtisanottu ole.

Me jäämme odottamaan milloin sinä tuot esiin tiedeyhteisön sisältä kuuluvan kritiikin. Pelkään pahoin, että joudumme odottamaan erittäin kauan sillä kritiikki on totaalisesti kielletty yhteisön sisällä etkä sinä kykene muuta osoittamaan.

• mutta... kirjoitti:

Me jäämme odottamaan milloin sinä tuot esiin tiedeyhteisön sisältä kuuluvan kritiikin. Pelkään pahoin, että joudumme odottamaan erittäin kauan sillä kritiikki on totaalisesti kielletty yhteisön sisällä etkä sinä kykene muuta osoittamaan.

Kretinistien hölynpölyäkö sinulle pitäisi esitellä muka tieteellisenä kritiikkinä? Ei se, että mielipiteen esittäjä sattuu olemaan ammatiltaan tiedemies tarkoita sitä, että hänen kaikki mielipiteensä olisivat tieteellisesti valideja.

Pelkään pahoin, että sinä menet vielä hautaankin tietoisena siitä, että evoluutioteoria on säilyttänyt asemansa.

Vika ei tietenkään ole evoluutioteoriassa vaan sinussa.

• mutta...
        illuminatus kirjoitti:

Kretinistien hölynpölyäkö sinulle pitäisi esitellä muka tieteellisenä kritiikkinä? Ei se, että mielipiteen esittäjä sattuu olemaan ammatiltaan tiedemies tarkoita sitä, että hänen kaikki mielipiteensä olisivat tieteellisesti valideja.

Pelkään pahoin, että sinä menet vielä hautaankin tietoisena siitä, että evoluutioteoria on säilyttänyt asemansa.

Vika ei tietenkään ole evoluutioteoriassa vaan sinussa.

""Ei se, että mielipiteen esittäjä sattuu olemaan ammatiltaan tiedemies tarkoita sitä, että hänen kaikki mielipiteensä olisivat tieteellisesti valideja.""

Jos et tästä lauseestasi ymmärrä missä suossa olet evoilusi kanssa niin sinua tuskin voi kukaan enää auttaa :))

Evoluutio voi säilyttää asemansa tai olla säilyttämättä mutta minä en mene hautaan evoon uskovana ja se on niin varma kuin mikään varma voi olla.

• Kas näin
        mutta... kirjoitti:

""Ei se, että mielipiteen esittäjä sattuu olemaan ammatiltaan tiedemies tarkoita sitä, että hänen kaikki mielipiteensä olisivat tieteellisesti valideja.""

Jos et tästä lauseestasi ymmärrä missä suossa olet evoilusi kanssa niin sinua tuskin voi kukaan enää auttaa :))

Evoluutio voi säilyttää asemansa tai olla säilyttämättä mutta minä en mene hautaan evoon uskovana ja se on niin varma kuin mikään varma voi olla.

mikä on motiivisi "keskusteluusi" tällä palstalla, jos et ole täällä oppimassa uutta?

• mutta... kirjoitti:

>>Jos et tästä lauseestasi ymmärrä missä suossa olet evoilusi kanssa niin sinua tuskin voi kukaan enää auttaa :))>Evoluutio voi säilyttää asemansa tai olla säilyttämättä mutta minä en mene hautaan evoon uskovana ja se on niin varma kuin mikään varma voi olla.

• mutta...
        illuminatus kirjoitti:

>>Jos et tästä lauseestasi ymmärrä missä suossa olet evoilusi kanssa niin sinua tuskin voi kukaan enää auttaa :))>Evoluutio voi säilyttää asemansa tai olla säilyttämättä mutta minä en mene hautaan evoon uskovana ja se on niin varma kuin mikään varma voi olla.

""Minulla ei ole mitään syytä pitää ehdoin tahdoin kiinni evoluutioteoriasta.""

Mutta juuri niinhän sinä teet. Edellisessä hetki sitten sanoit, että hyväksyt kaikki evoluutiota puoltavat mielipiteet mutta et pidä valideina vastakkaisia mielipiteitä :))

Ole kainaloitasi myöden evoluution suossa mutta et edes sitä itse käsitä.

• mutta...
        Kas näin kirjoitti:

mikä on motiivisi "keskusteluusi" tällä palstalla, jos et ole täällä oppimassa uutta?

Tarkoitatko, että nyt esitettyjen asioiden vuoksi minun tulisi olla "uutta oppinut" ja valmis vaihtamaan leiriä?

Päinvastoin, kaikki mitä evonistit täällä esittävät lisäävät epäluuloani tuota kovasti markkinoitua aatetta kohtaan jossa ei näytä olevan edes siteeksi totta ja johon uskovat vaikuttavat lähinnä hysteerisiltä piruparoilta kirjotustensa valossa. Eli oikeastaanhan minä opin koko ajan uutta tai ainakin epäilyni asiaa kohtaan vankkenee koko ajan.

• mutta... kirjoitti:

""Minulla ei ole mitään syytä pitää ehdoin tahdoin kiinni evoluutioteoriasta.""

Mutta juuri niinhän sinä teet. Edellisessä hetki sitten sanoit, että hyväksyt kaikki evoluutiota puoltavat mielipiteet mutta et pidä valideina vastakkaisia mielipiteitä :))

Ole kainaloitasi myöden evoluution suossa mutta et edes sitä itse käsitä.

Kyllä minä tieteen oman kritiikin hyväksyn ja sitä luenkin. Muista, että naturalismi on luonnontieteiden filosofian ydin. Evoluutiokritiikin pitää perustua havaintoihin tai muihin todisteisiin: kaikki muu voidaan tosiaan sivuuttaa merkityksettömänä.

On aivan yhdentekevää vaikka joskus joku Nobel-palkittu tiedemies uskoon hurahdettuaan alkaisi väittää saunatontun luoneen maailman, jos hänellä ei ole pienintäkään näyttöä asiansa tueksi.

>>Ole kainaloitasi myöden evoluution suossa mutta et edes sitä itse käsitä.

• mutta..
        illuminatus kirjoitti:

Kyllä minä tieteen oman kritiikin hyväksyn ja sitä luenkin. Muista, että naturalismi on luonnontieteiden filosofian ydin. Evoluutiokritiikin pitää perustua havaintoihin tai muihin todisteisiin: kaikki muu voidaan tosiaan sivuuttaa merkityksettömänä.

On aivan yhdentekevää vaikka joskus joku Nobel-palkittu tiedemies uskoon hurahdettuaan alkaisi väittää saunatontun luoneen maailman, jos hänellä ei ole pienintäkään näyttöä asiansa tueksi.

>>Ole kainaloitasi myöden evoluution suossa mutta et edes sitä itse käsitä.

Huomasit sentään oman sokean sitoutumisesi lähinnä mielikuvista koostuvaan evoiluusi ainakin sekunniksi ja se on paljon kun kyseessä on fundamentalisti-evokki kuten sinä.

• mutta.. kirjoitti:

Huomasit sentään oman sokean sitoutumisesi lähinnä mielikuvista koostuvaan evoiluusi ainakin sekunniksi ja se on paljon kun kyseessä on fundamentalisti-evokki kuten sinä.

Valehteleva usokki puhumassa mielikuvista ja fundamentalismista:

MUHAHAHAHAHA!!!

• Kas näin
        mutta... kirjoitti:

Tarkoitatko, että nyt esitettyjen asioiden vuoksi minun tulisi olla "uutta oppinut" ja valmis vaihtamaan leiriä?

Päinvastoin, kaikki mitä evonistit täällä esittävät lisäävät epäluuloani tuota kovasti markkinoitua aatetta kohtaan jossa ei näytä olevan edes siteeksi totta ja johon uskovat vaikuttavat lähinnä hysteerisiltä piruparoilta kirjotustensa valossa. Eli oikeastaanhan minä opin koko ajan uutta tai ainakin epäilyni asiaa kohtaan vankkenee koko ajan.

"evonistin" väitteestä, joka ei ole edes siteeksi totta.

Huom. seikka, että väite ei ole linjassa helluntailaispropagandan kanssa, ei ole vielä osoitus sen virheellisyydestä, vaan virheeellisyys tulee perustella omin vastatodistein (raamattu ei ole kovin hyvä todiste).

• mutta...
        illuminatus kirjoitti:

Valehteleva usokki puhumassa mielikuvista ja fundamentalismista:

MUHAHAHAHAHA!!!

Hetken pyristelit taas asiallisuuden kaavussa mutta edelleen sellainen on sinulle liian ahdas ja vapautit itsesi sen kahleista alkaen mölisemään tapasi mukaan järjettömänä.

• mutta..

• Kas näin

• mutta... kirjoitti:

Hetken pyristelit taas asiallisuuden kaavussa mutta edelleen sellainen on sinulle liian ahdas ja vapautit itsesi sen kahleista alkaen mölisemään tapasi mukaan järjettömänä.

Noh noh - ensin valehtelet, sitten jäät siitä kiinni, sitten yrität provosoida - ja sitten kun sinulle nauretaan päin naamaa yrität vielä syyllistää. Mainio tapaus olet jopa jeesuspelleksi!!!

:D :D :D

• nti Gunvor von Percelius

kirjoitus. Hjuva.

• Veronica Suoro

Keskustelua käydään kiivaasti täällä kretulipalstalla ja lähinnä siitä vastaavat evosiittisen seurakunnan vapaaehtoiset nettipäivystäjät jotka tuovat esiin mitä merkillisempiä näkökantoja joilla ei ole perustetta todellisuudessa.

Mutta ei niin huonoa ettei jotain vielä oudompaa, myös evosiittien omalla palstalla on räjähtänyt keskustelu käyntiin kiivaana. Muudan evosiitti on herännyt kyselemään kiduksista mutta nolaa itsensä lopuksi vaatimalla vastausta Jumalalta tai häneen uskovilta.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000020&conference=4500000000001858&posting=22000000024231375

Näillä eväillä joita tarjotaan tällä tai tuolla palstalla ei yksikään Jumalaan uskova vaihda leiriä. Koska evosiiteillä on kuitenkin vankka kannattajakuntansa voisi äkkinäisempi tallaaja olettaa heillä olevan jotain merkittävää esitettävänään, niin merkittävää, että se panisi mietteliääksi mutta nämä esitykset aiheuttavat korkeintaan hymähdyksen, ehkä heikon naurahduksen.

Nyt pökköä pesään ja aatetta kunnolla puolustamaan poijaat, muuten tuleepi lähtö jengistä!

R. Dawkins
      Johtava evosiittiprofeetta
      Illionois
      usa

psta.
      Veronica Suoro
      sihteeri
      pm. 6. evosiittinen konklaavi

• Asiasta, josta ei itse tiedä tarpeeksi, on vaikea keskustella vakavasti. Tietämättä enempää vakiokirjoittajien ammateista tai koulutuksista, väittäisin, että näillä palstoilla on vain yksi alalla pätevöitynyt, silloin tällöin kirjoitteleva "bilsan maikka", jos tosiaan on nickinsä mukainen. Tottakai me muut olemme myös kiinnostuneita aiheesta, mutta se rajoittaa selvästi jutun tasoa.

Meidän maallikoiden (uskis-status ei tee hihhulista pätevää biologia, ihan kuin kiinnostuneesta ateististakaan) on siis tyydyttävä vastapuolen näkemyksien pilkkaamiseen ja niille nauramiseen.

Krisseleitä naurattaa attejen uskomattomuus jumalaan, atteja naurattaa krisselien totaalinen tietämättömyys tieteen metodologiasta. Jos vakavaa keskustelua haluatte, menkää Viikkiin biologian luennoille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      106
      5775
    2. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      183
      4853
    3. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      3580
    4. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      69
      2733
    5. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      57
      2551
    6. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      21
      1983
    7. Kolmas kerta toden sanoo

Näinhän sitä sanotaan. 🤭
      Ikävä
      34
      1634
    8. Toisesta ketjusta syntyi ajatuksia

Annan lähes koko elämäni hänen vuokseen. Alan miettiä olenko menettänyt järkeni enkä vain huomaa sitä? Hyväkin asia mikä
      Ikävä
      14
      1303
    9. Mussu näytti taas

oikein hyvältä...
      Ikävä
      10
      1284
    10. Vähän kädet tärisee

Näköjään vieläkin ❤️ onko meidän välillä vielä jännitettä vai ei?
      Ikävä
      10
      1242
    Aihe