Antibiootista nokkosihottuma ?

Antibiootti (ilmeisesti) laukaisi pahan nokkosihottuman.
Kestääkö ihottuma yhtä pitkään kuin lääkkeen vaikutus ? Kolme päivää söin lääkettä mutta vaikutusaika 10 vrk. ?? Viimeisen lääkkeen otin viime torstaina mutta ihottuma edelleen sama ..
53263
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

johtuu allergiasta kyseiselle lääkkeelle (niin kuin kuulostaa) niin se kestää yhtä kauan kuin lääkeainetta on elimistössä. Taisit saada Zithromax (atsitromysiini) kuurin kun sen vaikutusaika on noin pitkä. Ihottuma ei valitettavasti häviä ennen kuin lääke häviää elimistöstäsi. Antihistamiini saattaa vähentää ihottumaa.

Äänestä
  • Joo, lääke oli Azithromycin Gea, 250 mg.
    Millekään en ole aikaisemmin ollut allerginen eikä ihottumia ollut. Olen nyt voidellut käsiä Sibicortilla mutta suurta apua ei ole ollut. Mutta se on hyvä tietää että tämä kuitenkin häviää ja eikä ole varmaankaan vaarallista ?

    Äänestä

  • Punakäsi kirjoitti:

    Joo, lääke oli Azithromycin Gea, 250 mg.
    Millekään en ole aikaisemmin ollut allerginen eikä ihottumia ollut. Olen nyt voidellut käsiä Sibicortilla mutta suurta apua ei ole ollut. Mutta se on hyvä tietää että tämä kuitenkin häviää ja eikä ole varmaankaan vaarallista ?

    vakavakin (anafylaktinen reaktio) jossa hengitystiet turpoaa jne. Mutta paljon tavallisempi on juuri tuo nokkosrokko, joka ei ole vaarallinen. Ja häviää kyllä.

    Aina tietysti on vaikea tietää, johtuuko se ihottuma juuri tuosta lääkkeestä. Moniin infektioihinkin liittyy ihottumaa, ja jos se sattuu alkamaan juuri silloin, kun on ottanut pari antibioottitablettia, niin on tosi hankala sanoa, johtuuko se lääkkeestä vai ei. Mutta jos on kunnon nokkosrokko niin allergia on todennäköisin syy, ja kannattaa sitten jatkossa kertoa se aina lääkärissä niin eivät vahingossa määrää tuota samaa antibioottia.

    Äänestä

  • VOI jatkua pidempäänkin kuin sen lääk.lopettamisen jälkeen!

    Äänestä

kädet ehkä millin parantuneet, punoitus aavistuksen heikentynyt. Kämmenet tulipunaiset, kuumat ja koppuraiset. Kämmenselät pientä punaista pistettä täynnä. Kutisevat.
Olen siivoustyössä,mitenkähän vaikuttaa hanskoissa pitäminen päivän ?? Pahentaako vai pysyykö ennallaan ?
Minulla on kyllä kohta myös lääkäri, jospa hän olisi viisaampi ;-)

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta


Punakäsi kirjoitti:

Antibiootti (ilmeisesti) laukaisi pahan nokkosihottuman.
Kestääkö ihottuma yhtä pitkään kuin lääkkeen vaikutus ? Kolme päivää söin lääkettä mutta vaikutusaika 10 vrk. ?? Viimeisen lääkkeen otin viime torstaina mutta ihottuma edelleen sama ..

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu