Antibiootti (ilmeisesti) laukaisi pahan nokkosihottuman.
Kestääkö ihottuma yhtä pitkään kuin lääkkeen vaikutus ? Kolme päivää söin lääkettä mutta vaikutusaika 10 vrk. ?? Viimeisen lääkkeen otin viime torstaina mutta ihottuma edelleen sama ..
Antibiootista nokkosihottuma ?
5
3158
Vastaukset
- ihottuma joka
johtuu allergiasta kyseiselle lääkkeelle (niin kuin kuulostaa) niin se kestää yhtä kauan kuin lääkeainetta on elimistössä. Taisit saada Zithromax (atsitromysiini) kuurin kun sen vaikutusaika on noin pitkä. Ihottuma ei valitettavasti häviä ennen kuin lääke häviää elimistöstäsi. Antihistamiini saattaa vähentää ihottumaa.
- Punakäsi
Joo, lääke oli Azithromycin Gea, 250 mg.
Millekään en ole aikaisemmin ollut allerginen eikä ihottumia ollut. Olen nyt voidellut käsiä Sibicortilla mutta suurta apua ei ole ollut. Mutta se on hyvä tietää että tämä kuitenkin häviää ja eikä ole varmaankaan vaarallista ? - reaktio olla
Punakäsi kirjoitti:
Joo, lääke oli Azithromycin Gea, 250 mg.
Millekään en ole aikaisemmin ollut allerginen eikä ihottumia ollut. Olen nyt voidellut käsiä Sibicortilla mutta suurta apua ei ole ollut. Mutta se on hyvä tietää että tämä kuitenkin häviää ja eikä ole varmaankaan vaarallista ?vakavakin (anafylaktinen reaktio) jossa hengitystiet turpoaa jne. Mutta paljon tavallisempi on juuri tuo nokkosrokko, joka ei ole vaarallinen. Ja häviää kyllä.
Aina tietysti on vaikea tietää, johtuuko se ihottuma juuri tuosta lääkkeestä. Moniin infektioihinkin liittyy ihottumaa, ja jos se sattuu alkamaan juuri silloin, kun on ottanut pari antibioottitablettia, niin on tosi hankala sanoa, johtuuko se lääkkeestä vai ei. Mutta jos on kunnon nokkosrokko niin allergia on todennäköisin syy, ja kannattaa sitten jatkossa kertoa se aina lääkärissä niin eivät vahingossa määrää tuota samaa antibioottia. - siitä lääkkeestä, niin se
VOI jatkua pidempäänkin kuin sen lääk.lopettamisen jälkeen!
- Punakäsi
kädet ehkä millin parantuneet, punoitus aavistuksen heikentynyt. Kämmenet tulipunaiset, kuumat ja koppuraiset. Kämmenselät pientä punaista pistettä täynnä. Kutisevat.
Olen siivoustyössä,mitenkähän vaikuttaa hanskoissa pitäminen päivän ?? Pahentaako vai pysyykö ennallaan ?
Minulla on kyllä kohta myös lääkäri, jospa hän olisi viisaampi ;-)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1532984Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3702069- 411825
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii391796Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles112956Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792