Ikkunallani, tapoin sen!
Nyt tunnen huonoa omatuntoa, teinkö väärin ja miten selvidyn tästä syyllisyyden tunteesta, auttakaa, pliis! :(
Kärpänen....
51
1788
Vastaukset
niinku minäkin eli annat niitten pörrätä ittensä hengiltä ja sit vaan keräät raadot pois;)
Tekee hyvää omalletunnolle;)))Oli noin rehellisesti kirjoittaa, arvaas kakskertaa vähensikö tuo kirjoituksesi omaatuntoani, no ei... pahensi vain!
Miettisit sinäkin edes kerran mitä kirjoitat, pah! :(Silipa-Tuuli kirjoitti:
Oli noin rehellisesti kirjoittaa, arvaas kakskertaa vähensikö tuo kirjoituksesi omaatuntoani, no ei... pahensi vain!
Miettisit sinäkin edes kerran mitä kirjoitat, pah! :(koskaan sitä etukäteen mieti, luen sitte jäljestäpäin mitä tuli sanotuksi;)
Onko pakko leikkiä jumalaa jos hermo ei kestä?;)))
- a tarkk
pari euroo kun kilautat niin sielusi taivaaseen vilautat..
Kaikista erheistäni, tuon pari euroo... ei ei ja vielä kerran EI, mulla niin paljon euroja! :(
- a tarkk
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Kaikista erheistäni, tuon pari euroo... ei ei ja vielä kerran EI, mulla niin paljon euroja! :(
ei mutta jos se kärpänen rupesi eritoten ressaamaan niin tuon ohjeen opin kappalaiselta joskus messussa...
a tarkk kirjoitti:
ei mutta jos se kärpänen rupesi eritoten ressaamaan niin tuon ohjeen opin kappalaiselta joskus messussa...
Pitäis vissiinkin mun, aloin miettimään sitä juttua, miten piti maksaa taivasrahoja jollekkin... mut paree että oon hiljaa, ko bulla juttuakin rupesin tähän sekoittaan, vaikenen ja häpeän vähäistä tietouttani! :(
- a tarkk
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Pitäis vissiinkin mun, aloin miettimään sitä juttua, miten piti maksaa taivasrahoja jollekkin... mut paree että oon hiljaa, ko bulla juttuakin rupesin tähän sekoittaan, vaikenen ja häpeän vähäistä tietouttani! :(
myötävaikenen ja -häpeän omassa tietämättömyydessäni.
olikse SE kärpänen...taisit mokata:))kukas meitä nyt kärpäsenä katosta tiirailee???
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Se KÄRPÄNEN häviä mihkään, säilytän sitä lasiarkussa ja tarvittaessa...
Tiedät sä! :)en tiä miten mitään osais kirjottaa jos ei ois kärpästä katossa tarkkailemassa...:)
- -morotus-
olisit syöttänny sen sorsille.
- Belarus.
ole lähipiirissä.
Polvistut vaan rukousasentoon ja paljastat pahimmatkin syntisi. No ei kaikkia kuitenkaan täällä. Kauhistuisimme.
Tuoksun mökkisaunalle, vastustamattomalle.- a tarkk
meiän kehnonpuoleisessa poikaporukassa tuo tuoksu tarkoittaa sitä ruskeeta litkua millä lähtee jano ja elämänlanka lyhenee..
Tiedän, talven jäljiltä kosteen tunkkainen ja hiirenpaskalta haisten, siis...tuo sauna! :)
Tere, en tunnusta mitään muuta, en kehtaiskaan!- Belarus.
a tarkk kirjoitti:
meiän kehnonpuoleisessa poikaporukassa tuo tuoksu tarkoittaa sitä ruskeeta litkua millä lähtee jano ja elämänlanka lyhenee..
se tarkoittaa meidänkin poikaporukassa.
Mutta tarpeellista ja makoisaa kuitenkin.
Tänään vain kevyesti, kuusi. - Belarus.
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Tiedän, talven jäljiltä kosteen tunkkainen ja hiirenpaskalta haisten, siis...tuo sauna! :)
Tere, en tunnusta mitään muuta, en kehtaiskaan!omiasi ja tietämättömiä.
Pyydän asettamaan viittasi harteille ja astumaan saunaan. Hiirenpaska ei haise mutta löylyt silpoo mielesi notkeaksi ja lempeäksi.
Onneksi et kehtaa. Belarus. kirjoitti:
omiasi ja tietämättömiä.
Pyydän asettamaan viittasi harteille ja astumaan saunaan. Hiirenpaska ei haise mutta löylyt silpoo mielesi notkeaksi ja lempeäksi.
Onneksi et kehtaa.Minun perustaa pulinabasari, hmmm... niintaidan tehdä!
Pst. Mielihyvin asetan "VAIN" viitan harteilleni ja olen valmis mökkitielle astelemaan, odotathan?- pohjanhovi
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Minun perustaa pulinabasari, hmmm... niintaidan tehdä!
Pst. Mielihyvin asetan "VAIN" viitan harteilleni ja olen valmis mökkitielle astelemaan, odotathan?Tie on aurattu ja avanto sulana.
Keleenmoisen liikuntakipinän saaneena en mieltäni malta sammuttaa. Jumppa jatkuu. pohjanhovi kirjoitti:
Tie on aurattu ja avanto sulana.
Keleenmoisen liikuntakipinän saaneena en mieltäni malta sammuttaa. Jumppa jatkuu.Siis liikunnallinen, harjoitutin... tiedät kyllä mitä, hyppäsin ja donkkasin, hyvä mieli mulla! :)
- pohjanhovi
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Siis liikunnallinen, harjoitutin... tiedät kyllä mitä, hyppäsin ja donkkasin, hyvä mieli mulla! :)
Buaaaahaahaahhaaaaaaa!
Anteeksi tuo tunteenpurkaus. Tai naurunpyrskähdys.
Muistelen sitä yhteistä leiriä jossa harjoitimme kolmiloikkaaa. Olit niin vallaton.
Haen sinut pikapuoliin uudelle leirille. Pus. pohjanhovi kirjoitti:
Buaaaahaahaahhaaaaaaa!
Anteeksi tuo tunteenpurkaus. Tai naurunpyrskähdys.
Muistelen sitä yhteistä leiriä jossa harjoitimme kolmiloikkaaa. Olit niin vallaton.
Haen sinut pikapuoliin uudelle leirille. Pus.Sovittu jo seivästelyleiristä, toivottavasti ei mene päällekkäin sinun tarjoamasi leirin kanssa, kahtellaan!
- pohjanhovi
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Sovittu jo seivästelyleiristä, toivottavasti ei mene päällekkäin sinun tarjoamasi leirin kanssa, kahtellaan!
Leirin ajoitusta voi muuttaa. Ei kyllä paljoa.
Voiko sun kädestä pitää kiinni? pohjanhovi kirjoitti:
Leirin ajoitusta voi muuttaa. Ei kyllä paljoa.
Voiko sun kädestä pitää kiinni?Pitää kädestäni kiinni hypätessämme kolmiloikkaa niin... sula mahdottomuus, keskimmäinen loikkani on pitkä...
Muutoin vastaan...kyllä!- a tarkk
Belarus. kirjoitti:
se tarkoittaa meidänkin poikaporukassa.
Mutta tarpeellista ja makoisaa kuitenkin.
Tänään vain kevyesti, kuusi.tänään ei yhtään - zero! - lähikaupasta squash light appelsiinimoskaa ja se on sitten siinä...
- Flirttailija typykkä
härkänen.))
- Orimattila kesällä kärpäska...
hankkikaa omat peräsuolenvartijakärpäsenne vaikka Riitta V:n tallaeilta.
..kesä ja kälpäset..s..tanan kylpä kälpänen littasin sen lattiaan kun kakki luokaani pelkele.. ällä kadoksissa pelskuttii.. telveisin pelvokki..
Nyt vaihteeks tuon meille niin tärkeän kirjaimen unohdit, opetanko sua, opetan mä, lausu perässäni...
* Ärrän kierrän ympäri orren Ärrän kierrän ympäri orren Ärrän kierrän ympäri orren.... ässän pistän silipan taskuun*
Koitahan, onnistut kyllä!
Nyt on nääs talvi, ja kukat vielä kauuuuuukana edessä. Tai lämpimäiset sontakasat, mitä ne kärpäset nyt syövät......
Mun huusholli on lämmin ja se kärpänen oli ikkunan tällä puolella, se oli banaanikärpänen, nekin sikiää ihan sairaasti, hävyttömät elostelijat ja viel mun kodossani, pah! :H
- a tarkk
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Mun huusholli on lämmin ja se kärpänen oli ikkunan tällä puolella, se oli banaanikärpänen, nekin sikiää ihan sairaasti, hävyttömät elostelijat ja viel mun kodossani, pah! :H
banaanikärpänen... ei se sitten mikään oikea kärpänen ollutkaan. mitätön pikkuserkku vain.. tuosta ei kannata huolta kantaa tahi anearkkua kartuttaa.
a tarkk kirjoitti:
banaanikärpänen... ei se sitten mikään oikea kärpänen ollutkaan. mitätön pikkuserkku vain.. tuosta ei kannata huolta kantaa tahi anearkkua kartuttaa.
Tappaa kärpästäkään, eihän banaanikärpänen ole kärpänen, tai on siis ja ne mä hävitän yleensä imasemalla....pölynimuriini!
Pst. Nyt on talvi, ei talvella o kärpäsii, höh! :)- outzak
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Tappaa kärpästäkään, eihän banaanikärpänen ole kärpänen, tai on siis ja ne mä hävitän yleensä imasemalla....pölynimuriini!
Pst. Nyt on talvi, ei talvella o kärpäsii, höh! :)Meinaan talvellakin kärpäsiä, meillä ainakin!!! Ja ihan isoja sellaisia!! En kyl tajuu, et mistä koloista ne ryömii esiin, mut muutama päivä sitten tapoin kaks kärpästä meidän makkarista, ja eilen tuli yks uus surisemaan sinne... Ne kun on vielä jotain ihme "rotua" ja lentävät yölläkin, ku mitkäkin hävittäjät... Pakko ne on listiä, muuten ei voi nukkua...:)))
- a tarkk
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Pst. Nyt on talvi, ei talvella o kärpäsii, höh! :)mutta ny on jo maaliskuu ja kevätpörriäiset alkavat jo ojennella pikkuisia karvaisia jalkojaan. hitusen lämpimämpi olohuoneen nurkkaus saattaa jo sisältää uuden kärpäsperheen iloista jokellusta.
outzak kirjoitti:
Meinaan talvellakin kärpäsiä, meillä ainakin!!! Ja ihan isoja sellaisia!! En kyl tajuu, et mistä koloista ne ryömii esiin, mut muutama päivä sitten tapoin kaks kärpästä meidän makkarista, ja eilen tuli yks uus surisemaan sinne... Ne kun on vielä jotain ihme "rotua" ja lentävät yölläkin, ku mitkäkin hävittäjät... Pakko ne on listiä, muuten ei voi nukkua...:)))
Et mukamas jo perhosetkin lentelee, en usko sua, uskonpas ko meijjän autotallin kupeessa talvehtii kärpsyjä ja ne on ihan tokkurassa siinä lentelemässä, mä tahdo talliin päästä, ko hyökkäävt silmilleni, helekkarin hävyttömiä noi kärpäsetkin nykyaikana! Onks se niitä härkäkärpäsii isoi ja vahvoi! :)
a tarkk kirjoitti:
mutta ny on jo maaliskuu ja kevätpörriäiset alkavat jo ojennella pikkuisia karvaisia jalkojaan. hitusen lämpimämpi olohuoneen nurkkaus saattaa jo sisältää uuden kärpäsperheen iloista jokellusta.
Mitä kakkii ihanuksii kesällä on kärpäset, hyttyset, ampparit, käärmeet ja ne kalat jotka väkisin tukee mun seuraani kun sukeltelen tuolla meren pohjalla ettien sitä kadonnutta hylkyä, vielä mä sen löydän, uskokaa pois!
- outzak
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Et mukamas jo perhosetkin lentelee, en usko sua, uskonpas ko meijjän autotallin kupeessa talvehtii kärpsyjä ja ne on ihan tokkurassa siinä lentelemässä, mä tahdo talliin päästä, ko hyökkäävt silmilleni, helekkarin hävyttömiä noi kärpäsetkin nykyaikana! Onks se niitä härkäkärpäsii isoi ja vahvoi! :)
ja älyttömän kovaäänisiä on nää meidän kärpäset!! Mut perhosista kun mainitsit, ni sanonpa tosiaan, et meillä lentelee talvisin perhosiakin tossa pihasaunassa!! Kerran oli aika eksoottista, kun saunottiin tossa ekaa kertaa pitkästä aikaa ja saunassa lenteli kymmenkunta neitoperhosta.... Nokkosperhosiakin siellä joskus heräilee horroksesta.. Raukat luulee, et kevät tuli, ku tuli yllättäen lämmintä..:(
- a tarkk
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Mitä kakkii ihanuksii kesällä on kärpäset, hyttyset, ampparit, käärmeet ja ne kalat jotka väkisin tukee mun seuraani kun sukeltelen tuolla meren pohjalla ettien sitä kadonnutta hylkyä, vielä mä sen löydän, uskokaa pois!
kesästä kesään samat naamat pörheltää ympärillä, jotkut pistelee, jotkut nuolee sokerit munkin päältä. Hylkyjahdissa voi etsiskellä hylkyaffenia.. viihtyvät ja parveilevat hylkyjen ympäristössä. Hylkyaffenen kun löytää voi huokaista helpotuksesta - hylky on siellä!
outzak kirjoitti:
ja älyttömän kovaäänisiä on nää meidän kärpäset!! Mut perhosista kun mainitsit, ni sanonpa tosiaan, et meillä lentelee talvisin perhosiakin tossa pihasaunassa!! Kerran oli aika eksoottista, kun saunottiin tossa ekaa kertaa pitkästä aikaa ja saunassa lenteli kymmenkunta neitoperhosta.... Nokkosperhosiakin siellä joskus heräilee horroksesta.. Raukat luulee, et kevät tuli, ku tuli yllättäen lämmintä..:(
Yksi maalla olon ihanuudesta, serkkuni meni suihkuun ja hänestä tuntui että joku katselee häntä, kääntyi ympäriinsä ja kome kurnuttavaa sammakkoa oli levittäytneet hänen taaksensa kahteleen..
No seuraavana päivänä hän oli kodinhoitohuoneessa laittamassa pyykkiä koneeseen, kun koneen takaa alkoi kuulua sihinää ja...kyykärmehän siinä!
Yhtenä päivänä rusakko ampas takaovesta sisään, vipelsi ja paskoi...
Minä ikinä muuta maalle, ja siellä vielä ne korvaan tunkevat paskakarpäset, ei kiitos!- outzak
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Yksi maalla olon ihanuudesta, serkkuni meni suihkuun ja hänestä tuntui että joku katselee häntä, kääntyi ympäriinsä ja kome kurnuttavaa sammakkoa oli levittäytneet hänen taaksensa kahteleen..
No seuraavana päivänä hän oli kodinhoitohuoneessa laittamassa pyykkiä koneeseen, kun koneen takaa alkoi kuulua sihinää ja...kyykärmehän siinä!
Yhtenä päivänä rusakko ampas takaovesta sisään, vipelsi ja paskoi...
Minä ikinä muuta maalle, ja siellä vielä ne korvaan tunkevat paskakarpäset, ei kiitos!hänen talonsa veti eläimiä puoleensa!! Ei meillä ole sisällä näkyny ku sisilisko kerran ja senkin oli kissa tuonut. Ja niitä kärpäsiä tietty. Hiiriä oli joskus, mut eipä ole enää!!;)
Mä rakastan maalla asumista!! Oon elämästäni yhden vuoden tuhlannut kaupungissa asumiseen ja se riitti lopuks iäks!!!:)) a tarkk kirjoitti:
kesästä kesään samat naamat pörheltää ympärillä, jotkut pistelee, jotkut nuolee sokerit munkin päältä. Hylkyjahdissa voi etsiskellä hylkyaffenia.. viihtyvät ja parveilevat hylkyjen ympäristössä. Hylkyaffenen kun löytää voi huokaista helpotuksesta - hylky on siellä!
Keksit tuon jutun hylkyaffenista, mitäs sä näistä...
hylkyahven · hylkyjoukko · hylkykivi · hylkylaikku · hylkymaa · hylkypaperi · hylkypuu · hylkytavara · hylkytavarat ...
Rinnastat johonkin, mutta mihin! :)outzak kirjoitti:
hänen talonsa veti eläimiä puoleensa!! Ei meillä ole sisällä näkyny ku sisilisko kerran ja senkin oli kissa tuonut. Ja niitä kärpäsiä tietty. Hiiriä oli joskus, mut eipä ole enää!!;)
Mä rakastan maalla asumista!! Oon elämästäni yhden vuoden tuhlannut kaupungissa asumiseen ja se riitti lopuks iäks!!!:))Että heidän sauna ja kodinhuone sijaistee maan alla ja kun metsän reunalla asuvat, ja kahjoja kun ovat niin pitävät alaovia auki ja... aina sinne tunkee vaiks mitä, mä en asuis siellä hetkeäkään, hirvetkin kurkkii ikkunoista!
- a tarkk
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Keksit tuon jutun hylkyaffenista, mitäs sä näistä...
hylkyahven · hylkyjoukko · hylkykivi · hylkylaikku · hylkymaa · hylkypaperi · hylkypuu · hylkytavara · hylkytavarat ...
Rinnastat johonkin, mutta mihin! :)ei noista kyllä oikeastaan ole tuttu kuin tuo hylkyahven - siis hylkyaffena kansankielellä - muut lienevät enemmän tai vähemmän hylkytavaraa..
:-) - outzak
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Että heidän sauna ja kodinhuone sijaistee maan alla ja kun metsän reunalla asuvat, ja kahjoja kun ovat niin pitävät alaovia auki ja... aina sinne tunkee vaiks mitä, mä en asuis siellä hetkeäkään, hirvetkin kurkkii ikkunoista!
pannuhuone "maan alla" mut kun talo on peltojen keskellä mäen päällä, ni tähän ei elukat niin helposti uskaltaudu!! Kerran nähtiin kyl kolme hirveä ikkunasta muutaman kymmenen metrin päässä ja toisen kerran oli tos talon vieressä pari valkohäntäpeuraa. Musta on vaan ihanaa asua näin lähellä "villiä luontoa" ja nähdä kaikkia eläimiä...:))
a tarkk kirjoitti:
ei noista kyllä oikeastaan ole tuttu kuin tuo hylkyahven - siis hylkyaffena kansankielellä - muut lienevät enemmän tai vähemmän hylkytavaraa..
:-)Otan kiikariini ja kun tällaisen löydän niin...hylky on edessäni, uskon uskon, minä nyt uskon mitä tahansa! :)
- a tarkk
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Otan kiikariini ja kun tällaisen löydän niin...hylky on edessäni, uskon uskon, minä nyt uskon mitä tahansa! :)
kiikaroihan linkitys niin tiedät mitä kiikaroida syvänteessä...:-) Hylkyaffenesta on hyvä siirtyä punkkaan ja myyrien pariin (Tervo). Kauniita öitä!
http://annual.sp2000.org/show_common_name_details.php?name=Hylkyahven a tarkk kirjoitti:
kiikaroihan linkitys niin tiedät mitä kiikaroida syvänteessä...:-) Hylkyaffenesta on hyvä siirtyä punkkaan ja myyrien pariin (Tervo). Kauniita öitä!
http://annual.sp2000.org/show_common_name_details.php?name=HylkyahvenKiitos linkistä, uskallanko avata, sitä mietin, nukahdan just nyt ja nään mitä luultavimmin unta hylkyaffenista, anna mun kaikki kestää!
Öitä ja nuku hyvin!- ystävälleni,
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Kiitos linkistä, uskallanko avata, sitä mietin, nukahdan just nyt ja nään mitä luultavimmin unta hylkyaffenista, anna mun kaikki kestää!
Öitä ja nuku hyvin!oikein hyvää yötä...
Nyyh, vasta nyt "löysin" Sinut:(
..olen jo itsekin nähnyt kärpäsiä kämpässäni. Keittiön lampussa oli yksi iso pöngäämässä ja myöhemmin ikkunassa, taisi olla sama.
Linnut ovat alkaneet nokkia talon seiniä, ehkä siellä jo hyönteiset tai toukat ovat alkaneet liikuskella.
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4622848Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152675Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2721618Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841204Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411145Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156980
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41938- 56909
- 79895