Sain cerazette reseptin mutta mutta.. Gyne sanoi että toisilla se vuoto jää kokonaan pois ja sitten kun käy niin niin tekee raskaustestin ja jos ei ole raskaana niin ei tarvitse jatkossa tehdä.
Tämä häiritsee minua suuresti, ihan kuin se yksi raskaustesti tietäisi tuloksen jo etukäteen kaikilta muilta kierroilta joilta vuoto jää pois.
Eli käytännössä kuitenkin pitää joka kuukausi tehdä raskaustesti että voi olla varma että ei ole raskaana. Koska itse haluan ainakin tehdä sen abortin mahdollisimman aikaisin, ettei tarvitse lupia anoa tms.
Miten muut toimivat tämän asian kanssa??
Minipillerit/mistä tietää onko raskaana vai vuoto vain jää pois?
8
6709
Vastaukset
- herra huu
Oisko helpompaa jos et harrastas ollenkaan seksiä? Kun on noin vaikeaa.. mistä näitä oikeen sikiää?
- Vatkuli
Heh, ai pitäisi seksi lopettaa kokonaan ihan vain sen takia että haluan olla varma että en tule raskaaksi? Eiköhän se ole kaikkien (Yhteiskunta, naisen elimistö..) kannalta perempi että niitä epätoivottuja raskauksia ei tule ollenkaan kuin ravattaisiin aborteissa?
- stressaa...
No mitäs jos vaan söisit niitä pillereitä, etkä panikoisi liikaa raskauden mahdollisuutta. Ota pillerit säännöllisesti ja ajallaan, niin raskaus on hyvin epätödennäköistä. Ylipäätään ilman ehkäisyäkin raskaaksi tuleminen on monen sattuman summa. Käyttäkää vaikka kondomia lisäehkäisynä, jos se auttaisi säilyttämään mielenrauhan.
Mikään ehkäisykeino ei ole 100%:n varma, ei edes sterilisaatio. Ainut varma ehkäisykeino on selibaatti. Ja kuukautisista sen verran, että joillekin menkat tulevat vaikka olisivatkin raskaana. Eli ei kannata liikaa stressata, jos tässä elämässä pelkää kaikkea, ei voi elää.- Vatkuli
Juu, tiedän että hermoilen mutta takana kaksi raskautta jotka saivat alkunsa vaikka söin pillereitä (yasmin ja cilest). Toinen meni kesken itse ja toisella kerralla tein abortin. Ei ollut kivaa kun sain vielä tulehduksen kaupan päälle siitä.
Kumia käytetään välillä, mulla vaan menee siitä iho rikki jos enemmän kuin kerran viikossa sitä käyttää.
Täytyy jatkossa vaan tehdä se testi joka kuukausi että ei mene ihan hermoiluksi. - Joku täällä
Vatkuli kirjoitti:
Juu, tiedän että hermoilen mutta takana kaksi raskautta jotka saivat alkunsa vaikka söin pillereitä (yasmin ja cilest). Toinen meni kesken itse ja toisella kerralla tein abortin. Ei ollut kivaa kun sain vielä tulehduksen kaupan päälle siitä.
Kumia käytetään välillä, mulla vaan menee siitä iho rikki jos enemmän kuin kerran viikossa sitä käyttää.
Täytyy jatkossa vaan tehdä se testi joka kuukausi että ei mene ihan hermoiluksi.että stressaat. Miten tulit kaksi kertaa raskaaksi pillereistä huolimatta, en tajua, taisit unohtaa ottaa ne välillä? Ota nyt uusi pilleri säännöllisesti, varmaan ajan mittaan opit luottamaan että ne ehkäisevät raskauden.
- Käyttäjä...
Vatkuli kirjoitti:
Täytyy jatkossa vaan tehdä se testi joka kuukausi että ei mene ihan hermoiluksi.Miten noin voi käydä, jos käyttää pillereitä oikein?! Sulla ei varmaan ole sitten mitään ongelmia tulla raskaaksi aikanaan...
Noh, tässä Lääkelaitokselta pätkä kliinistä tietoa Cerazeteista, voi löytyä kaikkea muutakin mielenkiintoista... (http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/0/436770.shtml)
"Toisin kuin perinteisten pelkkää progestiinia sisältävien ehkäisytablettien teho, Cerazette-tablettien ehkäisyteho perustuu pääasiassa ovulaation estoon. Valmiste lisää myös kohdunkaulan liman viskositeettia.
Tutkittaessa kahta kiertoa (ovulaatiosta käytettiin määritelmää, että progesteronitaso on suurempi kuin 16 nmol/L viitenä peräkkäisenä päivänä) ovulaation esiintyvyys ITT-ryhmässä (käyttäjä- ja menetelmävirheet yhteensä) oli 1 % (1/103) (95 %:n luottamusväli 0.02 % - 5.29 %). Ovulaatio estyi ensimmäisestä hoitokierrosta alkaen. Kun samassa tutkimuksessa Cerazetten käyttö lopetettiin kahden syklin (56 perättäistä päivää) jälkeen, ovulaatio tapahtui keskimäärin 17 päivän kuluttua (vaihteluväli 7-30 päivää)."
Eli jos käyttää oikein, ei munasolun pitäisi irrota ollenkaan -> ei raskautta. Paitsi sullahan se voi tosin irrotakin, kun olet ilmeisen hedelmällinen, mutta sitten on tuo limakalvovaikutus, jonka pitäisi se varsinainen raskaus estää... Itsekin panikoin välillä, mutta olen tehnyt kaksi raskaustestiä näiden 3 kk käytön aikana, negatiivista onpi näyttäny, ja alan ehkä vähitellen luottaa... :) - Vatkuli
Joku täällä kirjoitti:
että stressaat. Miten tulit kaksi kertaa raskaaksi pillereistä huolimatta, en tajua, taisit unohtaa ottaa ne välillä? Ota nyt uusi pilleri säännöllisesti, varmaan ajan mittaan opit luottamaan että ne ehkäisevät raskauden.
Kuules mikään pilleri ei suojaa sataprosenttisesti, olen kai tosi hedelmällinen sitten! Ja aina pillerit oikein otettu, varsinkin ekan vahinkoraskauden jälkeen!!!! Tällainen hermoilija kun olen niin mulla oli vaikka mitä muistijuttuja siihen että se ei unohdu. Jos joskus viivästyi mielestäni liikaa (eli max 6 h) niin kuukausi oltiin ilman yhdyntää kokonaan. Ja silti: padam! Raskaana..
Että aika turha sanoa että ota uusi pilleri säännöllisesti ja kyllä se siitä..heh - ?????
Käyttäjä... kirjoitti:
Miten noin voi käydä, jos käyttää pillereitä oikein?! Sulla ei varmaan ole sitten mitään ongelmia tulla raskaaksi aikanaan...
Noh, tässä Lääkelaitokselta pätkä kliinistä tietoa Cerazeteista, voi löytyä kaikkea muutakin mielenkiintoista... (http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/0/436770.shtml)
"Toisin kuin perinteisten pelkkää progestiinia sisältävien ehkäisytablettien teho, Cerazette-tablettien ehkäisyteho perustuu pääasiassa ovulaation estoon. Valmiste lisää myös kohdunkaulan liman viskositeettia.
Tutkittaessa kahta kiertoa (ovulaatiosta käytettiin määritelmää, että progesteronitaso on suurempi kuin 16 nmol/L viitenä peräkkäisenä päivänä) ovulaation esiintyvyys ITT-ryhmässä (käyttäjä- ja menetelmävirheet yhteensä) oli 1 % (1/103) (95 %:n luottamusväli 0.02 % - 5.29 %). Ovulaatio estyi ensimmäisestä hoitokierrosta alkaen. Kun samassa tutkimuksessa Cerazetten käyttö lopetettiin kahden syklin (56 perättäistä päivää) jälkeen, ovulaatio tapahtui keskimäärin 17 päivän kuluttua (vaihteluväli 7-30 päivää)."
Eli jos käyttää oikein, ei munasolun pitäisi irrota ollenkaan -> ei raskautta. Paitsi sullahan se voi tosin irrotakin, kun olet ilmeisen hedelmällinen, mutta sitten on tuo limakalvovaikutus, jonka pitäisi se varsinainen raskaus estää... Itsekin panikoin välillä, mutta olen tehnyt kaksi raskaustestiä näiden 3 kk käytön aikana, negatiivista onpi näyttäny, ja alan ehkä vähitellen luottaa... :)milloin sitä testiä tehdään kun pakkauksessa sanotaan että sitä tehdään samana päivänä jolloin kuukautiset pitäis alkaa. Mutta mulla kun ei ole säännöllinen kuukautiskierto just Cerazette pillereiden takia....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 14957
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi82775Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740