Taivasikävä

ikävöivä

Minulla on taivasikävä. Ajattelen paljon taivasta, Jeesusta, Jumalaa ja kuoleman jälkeistä elämää. Uskon, että siellä on kaikki sitten paremmin. Ei ole tätä maallista teennäisyyttä, "pintaelämää", vaan jotain paljon parempaa..Jaksan uskoa siihen, että jonain päivänä pääsen täältä pois, ja kaikki on silloin paljon parempaa, ei ole tätä elämisen tuskaa, mitä tämä maallinen elämä on. Olisin niin valmis lähtemään jo heti taivaaseen, kun vain Luoja ottaisi minut. En koe maanpäällistä elämääni minkään arvoiseksi, ei ole mitään minkä vuoksi olla täällä, onhan tämä jo nähty. Raskasta raatamista päivästä toiseen, kärsimystä, sairauksia, ihmisten pahansuopaisuutta, ilkeyttä, hyväksi käyttämistä, kateutta, huolta ja murhetta...ei mitään varmuutta huomisesta. Huomenna voi kaikki olla vielä pahemmin kuin tänään. Taivaassa ei näin ole. Siellä on aina kaikki hyvin.

37

2160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tähän

perustuu uskonnot,toivo paremmasta?Usko huviksesi!Ihmiskunnalla on suuri haaste elää sisimpänsä kanssa.Vaihtoehtoja on ja paljon ,Entä jos ihminen/kädellinen onkin vain biologinen olento ,luonnossa täysin katoava?Säälittävä häviävä.Sillon elämä on taatusti kärsimystä.

• Yksin uskosta

Minä odotan eniten sitä,että näen kaikki ne edeltä sinne menneet rakkaat omaiseni ja ystäväni.Hekin uskoivat Jeesukseen,joten emmeköhän tapaa vielä.

• ...

ja rukoile iltarukouksessasi, että Taivaan Isä lähettäisi sinulle tänä yönä kortin kotoa.

Kun olet unessa - tai unen ja valveen rajamailla - psyykesi on virittäytynyt eri tietosuuden tilaan kuin hereillä, jolloin egosi sumentaa sen.

Itse teen sillä tavoin kun minun on paha olla. Kerran sain ihanan näyn, jossa olin kauniilla kesäisellä meren rannalla, kauniimmalla kuin missään maailmalla; irtauduin maan pinnalta ja liidin kuin lintu yli maan ja meren - tunsin olevani hyvissä käsissä.

Neljästä jalosta totuudesta olet sisäistänyt jo kolme. En ole itse varma, onko se neljäs oikea tapa, mutta varmuudella voin sanoa, että Isukki pitää meistä kyllä huolta, tuntuipa meistä kuinka pahalta tahansa.

Muista: olemme täällä oppimassa ja kokemassa. siihen liittyy myös se, että opimme olemaan takertumatta tämänpuoleiseen.

• ikävöivä...

En todellakaan näe mitään täällä maan päällä niin tärkeäksi, että se ohittaisi Taivaan ihanuuden. Läheiseni ovat minulle tärkeitä ja rakkaita, kaikki ihmiset ovat minulle samanarvoisia. On vain erilaisia ihmiskohtaloita ja niiden mukanaan tuomia merkityksiä meille muille, Jumalan sanomia ja opetuksia.
        Uskon, että kohtaan rakkaimpani Taivaassa. Jumalan Armo on niin suuri. Jeesus kuoli ristillä meidän syntiemme puolesta, mutta silti meidän täytyy koettaa elää "hyvin". Yritän tuota rukousneuvoasi, sillä tarvitsen todellakin jotain vahvistavaa tähän maalliseen elämääni.
        Mutta, tapahtukoon Hänen tahtonsa.

• Yksin uskosta
        ikävöivä... kirjoitti:

En todellakaan näe mitään täällä maan päällä niin tärkeäksi, että se ohittaisi Taivaan ihanuuden. Läheiseni ovat minulle tärkeitä ja rakkaita, kaikki ihmiset ovat minulle samanarvoisia. On vain erilaisia ihmiskohtaloita ja niiden mukanaan tuomia merkityksiä meille muille, Jumalan sanomia ja opetuksia.
        Uskon, että kohtaan rakkaimpani Taivaassa. Jumalan Armo on niin suuri. Jeesus kuoli ristillä meidän syntiemme puolesta, mutta silti meidän täytyy koettaa elää "hyvin". Yritän tuota rukousneuvoasi, sillä tarvitsen todellakin jotain vahvistavaa tähän maalliseen elämääni.
        Mutta, tapahtukoon Hänen tahtonsa.

Rakas ystävä.Tässä joitakin Raamatun kohtia,joita haluan sinulle antaa tähän päivään:Joh:14:1,27 ja 2.Kor.1:3-4.1.Piet.1:6-7. Siunausta,voimia ja iloa elämääsi!Muistan sinua rukouksin,jos haluat.

• jenny.

Joo, ymmärrän. Maapallo "angsteineen" on pitkälti erittäin ahdistava paikka, jos joutuu tekemisiin ihmisten kanssa, jotka eivät ole ns. "valaistuneet". (en oikein keksi sopivaa termiä tuohon)

Minulle "valaistunut" edustaa pitkälti sitä, mitä "uskoon tullut" edustaa ns. "peruskristitylle"...

Ei-valaistunut ihminen on katkera, kateellinen, pahansuopa jne...ja heidän läsnäolonsa tekee muiden ihmisten olon epämiellyttäväksi ja ahdistuneeksi.

• ikävöivä..

Kiitos kaikille tuesta.
      Yritän jaksaa neuvojenne mukaisesti.
      Tyttäreni ja mieheni vuoksi ainakin, vaikka välillä ajattelen, että tiedä vaikka heilläkin olisi parempi jo ilman minuakin. Vaikka eihän siinä ole heilläkään paljon vaihtoehtoja, jos en jaksa. Heidänkin on joko jaksettava tai sitten ei. Poikani teki itsemurhan melkein vuosi sitten. Ja sen jälkeen tämä alkoi. Elämäni romahti. Vain Luoja yksin tietää miten tästä eteenpäin. Itse menen vain päivä kerrallaan.

• yksin uskosta

Ajattelen,että sinulla taitaa olla syvä masennus menossa.Hae apua,sillä olet vaikeassa tilanteessa.Itse olen kokenut uupumuksen seurauksena masennuksen,mutta sain apua lääkityksestä ja keskusteluterapiasta.Se on aivojen fysiologinen sairaus eikä hulluutta.Toki kynnys hakea apua oli korkea itselläni,mutta perheeni kehoituksesta tein sen ja kyllä kannatti.Toipuminen on pitkä prosessi mutta vähitellen valo lisääntyy elämässä.Voimia ja siunausta elämääsi!Perheesi varmasti rakastaa ja tarvitsee sinua.Sinä tarvitset nyt apua ja ymmärrystä.

• ikävöivä...
        yksin uskosta kirjoitti:

Ajattelen,että sinulla taitaa olla syvä masennus menossa.Hae apua,sillä olet vaikeassa tilanteessa.Itse olen kokenut uupumuksen seurauksena masennuksen,mutta sain apua lääkityksestä ja keskusteluterapiasta.Se on aivojen fysiologinen sairaus eikä hulluutta.Toki kynnys hakea apua oli korkea itselläni,mutta perheeni kehoituksesta tein sen ja kyllä kannatti.Toipuminen on pitkä prosessi mutta vähitellen valo lisääntyy elämässä.Voimia ja siunausta elämääsi!Perheesi varmasti rakastaa ja tarvitsee sinua.Sinä tarvitset nyt apua ja ymmärrystä.

Olen käynyt mieheni kanssa vertaistukiryhmässä, terveyskeskuspsykologilla, nyt syönyt kohta 3 kk mielialalääkettä ja iltaisin otan rauhoittavan voidakseni nukkua. Seuraava askel on varmaan jokin laitoshoitojakso, ellei olo ala kohentua.
        Kiitos paljon teille kaikille. Autatte kirjoituksillanne. Aika näyttää miten tämä menee.

• yksin uskosta
        ikävöivä... kirjoitti:

Olen käynyt mieheni kanssa vertaistukiryhmässä, terveyskeskuspsykologilla, nyt syönyt kohta 3 kk mielialalääkettä ja iltaisin otan rauhoittavan voidakseni nukkua. Seuraava askel on varmaan jokin laitoshoitojakso, ellei olo ala kohentua.
        Kiitos paljon teille kaikille. Autatte kirjoituksillanne. Aika näyttää miten tämä menee.

Olen iloinen,että jaksat kirjoittaa vastauksia tänne.Hyvä,että olette hakeneet apua.Kokemanne kuoleman tapaus on niin järkyttävä,että se ei varmasti koskaan jää pois mielestä.Aika lieventää kipua,mutta ymmärrän hyvin miten synkältä elämä näyttää tällä hetkellä.Mieheni veli teki itsemurhan vuosia sitten ja muistan millaiset olivat tunteemme,kun mietimme,olisimmeko voineet tehdä mitään sen estämiseksi.Teillähän on kysymys vielä läheisemmästä ihmisestä.Muistan teitä rukouksissani.Mielialalääke ei vaikuta nopeasti,mutta sitä kannattaa jatkaa.Itse olin syönyt sitä jo kaksi vuotta ja yritin vähentää,mutta vanhempieni kuolemasta on niin lyhyt aika,ettei vielä onnistunut.Ajattelen niin,etä kyllä lääkkeetkin ovat Jumalan lahja silloin kun niitä tarvitaan.Kuunteletko muuten Radio Deitä tai katsotko Tv7?Ovat kristillisiä kanavia.Radio Deillä on rukouspuhelimia,joihin voi iltaisin soittaa.Siellä on ihania ihmisiä,jotka kuuntelevat ja rukoilevat soittajan kanssa.Yhden neuvon haluaisin vielä kertoa,kun sinulla on tuska ja ahdistus,huuda se ulos.Etsi sellainen paikka,jossa kukaan ei häiriinny ja huuda niin kauan kuin helpottaa sillä kertaa.Tämä ei ehkä ole kaikille sopiva neuvo,mutta itselleni siitä oli apua.Jää Vapahtajamme Jeesuksen hoitoon,sinä ja kaikki läheisesi.t.ystävä

• jenny.

Ahaa...eli sinä oikeastaan "haluaisit hänen mukaansa"...sitä on tuo "taivasikäväsi".

Ensinnäkin otan suuresti osaa, koska osaan kuvitella tuskasi, eikä sinua ehkä oikeastaan helpota se, että tiedän, ettei ihminen varsinaisesti "kuole" kuoltuaan...

• ikävöivä..
        jenny. kirjoitti:

Ahaa...eli sinä oikeastaan "haluaisit hänen mukaansa"...sitä on tuo "taivasikäväsi".

Ensinnäkin otan suuresti osaa, koska osaan kuvitella tuskasi, eikä sinua ehkä oikeastaan helpota se, että tiedän, ettei ihminen varsinaisesti "kuole" kuoltuaan...

Niin, ehkä osa minua haluaisi poikani luokse, mutta kun tyttäreni ja mieheni ovat täällä, niin minunkin on oltava. Minusta tuntuu kuin olisin kahdessa paikassa, osa minusta on poikani luona taivaassa ja toinen osa täällä. Ja tiedän, ettei poikani "ole kuollut", hän elää siellä rajan toisella puolella ja kun tiedän, että näin on, niin se tuottaa tuskaa, kun tiedän, etten voi nähdä häntä, hän ei voi käydä minua lohduttamassa, ei voi antaa rakkautta minulle, että jaksaisin tämän eron ikävän paremmin. Uskon jälleennäkemiseen sitten, kun minun aikani tulee lähteä. Kiitos kaikille tuesta, aion nyt tutustua myös tuohon TV7 kanavaan. Ehkä sieltäkin saan lohtua. Rukoilen paljon myös, ja kiitos teille, jotka rukoilette puolestani. Luoja teitä siunatkoon.

• jenny.
        ikävöivä.. kirjoitti:

Niin, ehkä osa minua haluaisi poikani luokse, mutta kun tyttäreni ja mieheni ovat täällä, niin minunkin on oltava. Minusta tuntuu kuin olisin kahdessa paikassa, osa minusta on poikani luona taivaassa ja toinen osa täällä. Ja tiedän, ettei poikani "ole kuollut", hän elää siellä rajan toisella puolella ja kun tiedän, että näin on, niin se tuottaa tuskaa, kun tiedän, etten voi nähdä häntä, hän ei voi käydä minua lohduttamassa, ei voi antaa rakkautta minulle, että jaksaisin tämän eron ikävän paremmin. Uskon jälleennäkemiseen sitten, kun minun aikani tulee lähteä. Kiitos kaikille tuesta, aion nyt tutustua myös tuohon TV7 kanavaan. Ehkä sieltäkin saan lohtua. Rukoilen paljon myös, ja kiitos teille, jotka rukoilette puolestani. Luoja teitä siunatkoon.

Niin, ymmärrän hyvin.

Mutta voisitko yrittää "nähdä", vaikka et varsinaisesti näekään. (siis fysiologisilla silmilläsi)

Itselläni aukesi jossain vaiheessa ns. "kolmas silmä", joka aiheutti sen, että näin kuolleista ihmisistä tietynlaisia näkyjä usein unen ja valveen rajamailla.

(Kyseessä oli muuten itsemurhan tehnyt nuorehko mies/poika...hän "ilmestyi" minulle sitä kautta, että sain hänen kirjoittamaansa tekstiä käsiini, luin sitä ja liikutuin syvästi.)

No ei tuosta sen enempää, mutta tarkoitin, että kykenetkö "TUNTEMAAN" poikasi läsnäolosi, vaikka et fysiologisin silmin näkisikään häntä?

Jos sinulle tulee vahva tunne siitä, että hän on läsnä/lähettyvillä, hän todennäköisesti onkin, vaikka SINÄ et häntä näkisikään.

• ~~huolissaan~~
        jenny. kirjoitti:

Niin, ymmärrän hyvin.

Mutta voisitko yrittää "nähdä", vaikka et varsinaisesti näekään. (siis fysiologisilla silmilläsi)

Itselläni aukesi jossain vaiheessa ns. "kolmas silmä", joka aiheutti sen, että näin kuolleista ihmisistä tietynlaisia näkyjä usein unen ja valveen rajamailla.

(Kyseessä oli muuten itsemurhan tehnyt nuorehko mies/poika...hän "ilmestyi" minulle sitä kautta, että sain hänen kirjoittamaansa tekstiä käsiini, luin sitä ja liikutuin syvästi.)

No ei tuosta sen enempää, mutta tarkoitin, että kykenetkö "TUNTEMAAN" poikasi läsnäolosi, vaikka et fysiologisin silmin näkisikään häntä?

Jos sinulle tulee vahva tunne siitä, että hän on läsnä/lähettyvillä, hän todennäköisesti onkin, vaikka SINÄ et häntä näkisikään.

Pyydän, älä käytä hyväksesi toisen herkkää elämänvaihetta omien oppiesi syöttämiseksi hänelle. Olet jo lukenut, että ko. ihminen uskoo Jumalaan ja Jeesukseen kristinuskon mukaisesti. Raamattu kertoo selvästi, että "toiselta puolelta" ei voi olla yhteydessä tähän maailmaan. Jos joku tältä puolelta on yhteydessä "toisella puolella" olevaan kuolleeseen ja saa sinne yhteyden, yhteys tulee aina pahaan henkeen, demoniin. Paha henki osaa matkia kuollutta ihmistä erittäin taitavasti, että et huomaa eroa. Kolmas silmä on pahan hengen antama kyky.

Pyydän, että sanoudut irti noista kuvioista. Sinua on petetty! Vihollinen osaa pukeutua valkeuden vaatteisiin! Raamattu ilmoittaa meille tavan, jolla voimme arvioida onko henki Jumalasta vai ei. Jokainen henki, joka todistaa, että Jeesus Kristus on Herra, joka on kuollut jokaisen ihmisen syntien puolesta, on Jumalasta. Joka ei näin todista on vihollisesta.

Ota Jeesus vastaan elämääsi, etkä tule koskaan katumaan sitä päätöstä. Minä en ole ainakaan sitä koskaan katunut!

• Rajaton
        ikävöivä.. kirjoitti:

Suosittelen että Käyt alla olevalla sivulla katsomassa tietoja/nevoja sinun tilaanteeseen sopivia,sielä on myös henkitasoista paljon tietoa ja neuvoksi että muista että sinullakin on tehtävä täällä vielä koska ihminen laitetaan niihin tilanteisiin jotka hänen pitää vielä mennä läpi ennen kuin hän pääsee helpommalla.Elämä on vaan koulun käyntiä joten sinunkin täytyy yrittää mennä tämä luokka läpi jotta pääset seuraavalle vaikka se tuntuisi kuinka vaikealta tahansa.Siellä toisilla tasoilla ystäväsi kyllä ymmärtävät asiat ja odottelevat ja neuvovat sinua kuinka kannattaa toimia,kuuntelet vaan sisäistä ääntäsi ja otat elämän rauhallisesti.Hyvää rauhallista elämän jatkoa sinulle.Käyppä kurkaamassa sivuilla ja kopioi sieltä juttut.

• ...
        ~~huolissaan~~ kirjoitti:

Pyydän, älä käytä hyväksesi toisen herkkää elämänvaihetta omien oppiesi syöttämiseksi hänelle. Olet jo lukenut, että ko. ihminen uskoo Jumalaan ja Jeesukseen kristinuskon mukaisesti. Raamattu kertoo selvästi, että "toiselta puolelta" ei voi olla yhteydessä tähän maailmaan. Jos joku tältä puolelta on yhteydessä "toisella puolella" olevaan kuolleeseen ja saa sinne yhteyden, yhteys tulee aina pahaan henkeen, demoniin. Paha henki osaa matkia kuollutta ihmistä erittäin taitavasti, että et huomaa eroa. Kolmas silmä on pahan hengen antama kyky.

Pyydän, että sanoudut irti noista kuvioista. Sinua on petetty! Vihollinen osaa pukeutua valkeuden vaatteisiin! Raamattu ilmoittaa meille tavan, jolla voimme arvioida onko henki Jumalasta vai ei. Jokainen henki, joka todistaa, että Jeesus Kristus on Herra, joka on kuollut jokaisen ihmisen syntien puolesta, on Jumalasta. Joka ei näin todista on vihollisesta.

Ota Jeesus vastaan elämääsi, etkä tule koskaan katumaan sitä päätöstä. Minä en ole ainakaan sitä koskaan katunut!

Teksteistäsi voi päätellä, että kristinuskon Jumala on mulkero, mutta Paholainen on lopultakin ihan mukava kaveri.

Olisiko jälleen kyse siitä, että Jumala on kosminen koulukiusaaja ja se luokan kovis joka vetää omia lapsiaan turpaan, kun taas Paholainen on se älyllisiin harrastuksiin uppoutunut nörtti, jota Jumala on potkinut päähän ja vetänyt turpaan ja josta hän levittelee ilkeämielisiä valheita ja jonka maineen hän on mustannut pönkittääkseen omaa egoaan?

...

Kun elää vanhaksi, kykenee näkemään asiat hiukan laajemmin kuin normaali peruskoululainen, jolle maailma on mustavalkoinen ja joka ajattelee tunteillaan järkensä sijasta.

• että,

rukoile, että poikasi saa jälleensyntyä jonnekin muualle kuin Suomeen.

Suomi on miespuolisille kansalaisilleen, varsinkin nuorille sellaisille, helvetti.

• ~~huolissaan~~
        ... kirjoitti:

Teksteistäsi voi päätellä, että kristinuskon Jumala on mulkero, mutta Paholainen on lopultakin ihan mukava kaveri.

Olisiko jälleen kyse siitä, että Jumala on kosminen koulukiusaaja ja se luokan kovis joka vetää omia lapsiaan turpaan, kun taas Paholainen on se älyllisiin harrastuksiin uppoutunut nörtti, jota Jumala on potkinut päähän ja vetänyt turpaan ja josta hän levittelee ilkeämielisiä valheita ja jonka maineen hän on mustannut pönkittääkseen omaa egoaan?

...

Kun elää vanhaksi, kykenee näkemään asiat hiukan laajemmin kuin normaali peruskoululainen, jolle maailma on mustavalkoinen ja joka ajattelee tunteillaan järkensä sijasta.

Siunausta sinullekin! :)

• jenny.

Kiitos neuvoistasi, mutta minulla ON jo "Jeesus elämässäni".

• jenska.
        että, kirjoitti:

Suomi on miespuolisille kansalaisilleen, varsinkin nuorille sellaisille, helvetti.

No ei tääl nyt naisillakaan niin vahvasti mee täällä "hyvinvointivaltio"-Suomessa...!

• ikävöivä...
        jenny. kirjoitti:

Niin, ymmärrän hyvin.

On minulle tullut monta kertaa vahva tunne siitä, että hän on lähelläni. Silloin en uskalla liikahtaakaan, vaan olen vain hiljaa, aistin ja kuuntelen hänen läsnäoloaan, jottei hän katoaisi.
        Se tuo sekä lohtua, että kaipausta.
        Kiitos, Jenny, sinulle. Olen lukenut tekstejäsi täältä ja aina tarkoitat kaikille hyvää, vaikkei kaikki sitä tajuakaan. Siunausta sinulle.

• ikävöivä.....
        että, kirjoitti:

Rukoilen, niinkuin meitä on opetettu; "....tapahtukoon Sinun tahtosi.."
        Tiedän, että pojallani oli hirveän vaikeaa juuri tämän yhteiskuntammekin vuoksi, yhteiskunnan kovuus, vaatimukset, ihmisten kovuus ja julmuus, ajattelemattomuus, ihmisten vastuuttomuus lähimmäisistään, jne, jne....mutta uskon, että kyllä Luoja hänestä huolen pitää "tulevassa elämässäänkin". On vain niin ikävä, osa minusta on siellä ja osa täällä. Miten tällaiseen kahtiajakautumiseen sopeutuu? Yritän elää "rauhallisesti" päivän kerrallaan, en haali itselleni mitään ylimääräistä tekemistä, kunhan jaksaisin käydä työssä ja olla tyttärelleni ja miehelleni läsnä sen minkä jaksan. Ehkä voimat ajan mittaan palautuu, ehkä sopeudun tähän sittenkin. Vain Luoja yksin tietää sen.

• Pahan hengen kostoako?

Minulla on jo pitkään ollut sellainen tunne, että jokin tai joku haluaa "kostaa" minulle jotain, ja olen jopa nähnyt ja kuullut mm. unissa asioita jotka näin kertovat. Se henki on pukeutunut mm. äidikseni,olenkin kuvitellut että se on oikeasti kuollut äitini joka on tullut "kummittelemaan" minulle ja "kostamaan" jotain. Tämä voi kuulostaa ihan uskomattomalta. Mutta näin olen kokenut. Tällä hetkellä olen toivottavasti löytämässä Jeesuksen elämääni, ainakin haluan seurata häntä enemmän kuin mitään, mutta tuntuu että saatana ei voi sitä sietää?? Mitä tästä voisi päätellä? Olen aikoinaan ollut paha ja tehnyt ikäviä asioita myös toisille, maksanko myös velkaani näin? Mitä ajattelette, te uskovat, onko tämä teille tuttua?

• Rebekka
        Pahan hengen kostoako? kirjoitti:

Minulla on jo pitkään ollut sellainen tunne, että jokin tai joku haluaa "kostaa" minulle jotain, ja olen jopa nähnyt ja kuullut mm. unissa asioita jotka näin kertovat. Se henki on pukeutunut mm. äidikseni,olenkin kuvitellut että se on oikeasti kuollut äitini joka on tullut "kummittelemaan" minulle ja "kostamaan" jotain. Tämä voi kuulostaa ihan uskomattomalta. Mutta näin olen kokenut. Tällä hetkellä olen toivottavasti löytämässä Jeesuksen elämääni, ainakin haluan seurata häntä enemmän kuin mitään, mutta tuntuu että saatana ei voi sitä sietää?? Mitä tästä voisi päätellä? Olen aikoinaan ollut paha ja tehnyt ikäviä asioita myös toisille, maksanko myös velkaani näin? Mitä ajattelette, te uskovat, onko tämä teille tuttua?

Kyllä sielun vihollisella on nyt hätä,kun se huomaa sinun etsivän Jeesusta.Se yrittää monin tavoin haitata elämääsi.Tämä on tuttua.Mutta älä anna sille periksi,vaan pyydä Jeesusta avuksesi.Lue Raamatusta Efesolaiskirjeen luvusta 6 jakeet 10-18.Ja kun olet luovuttanut elämäsi Jeesukselle,ei saatanalla joukkoineen ole valtaa sinuun,vaan Jeesuksen nimen sanominen karkoittaa pahan joka kerran,kun se yrittää kimppuusi.Varo eksytyksiä,joita tässä ajassa on paljon.Näilläkin palstoilla opetetaan täysin Raamatun vastaisia uskomuksia.Se,mitä uskova tunnustaa on:Jeesus Kristus on Herra!Siunausta elämääsi!

• Rebekka

Kun olet antanut elämäsi Jeesukselle,ja tunnustanut Hänelle,etä olet syntinen ihminen,hän antaa sinulle kaikki syntisi anteeksi.Omalla ristinkuolemallaan Hän on sovittanut kaikkien niiden synnit,jotka uskovat Häneen ja näin pääsemme Taivaan Valtakunnan kansalaisiksi.Olet oikealla tiellä,kun etsit Jeesusta.Muistan sinua rukouksin.

• Pahan hengen kostoako?
        Rebekka kirjoitti:

Kun olet antanut elämäsi Jeesukselle,ja tunnustanut Hänelle,etä olet syntinen ihminen,hän antaa sinulle kaikki syntisi anteeksi.Omalla ristinkuolemallaan Hän on sovittanut kaikkien niiden synnit,jotka uskovat Häneen ja näin pääsemme Taivaan Valtakunnan kansalaisiksi.Olet oikealla tiellä,kun etsit Jeesusta.Muistan sinua rukouksin.

Kiitos Rebekka, tuo lämmitti :).

• Rebekka

Kiitos Rebekka, tuo lämmitti :).

Kiitos vastauksestasi,Se lämmitti minua,koska tunnen ölevani pelkkä särkynyt saviruukku,laulun sanoja siteerakseni.Itsessäni en ole mitään,vaan Jeesus minussa vaikuttakoon sen mitä tuon julki. Ole siunattu ystävä Jeesuksen kalliissa ninessä!

• ~~huolissaan~~

Hyvä kun kirjoitit. Uskon sinun kokemuksesi todeksi. Saatana ei todellakaan voi sietää Jeesusta ja voin uskoa, että Saatana ei helpolla luovuta sitä, joka on häntä palvellut tavalla tai toisella. Saatanan on kuitenkin väistyttävä, kun turvaat Jeesuksen nimeen ja suojaan. Saatana ei siedä kuulla edes Jeesuksen nimeä.

Raamattu lupaa, että kun vastustat pahaa, niin se pakenee pois. Yksi tapa vastustaa Saatanaa on juuri Hengen miekka, joka on Jumalan sana eli raamattu. Raamattua lukemalla ja vaikka ääneen sanomalla voit vastustaa Paholaista. Uskon kilpi on toinen puolustuksesi. Usko siihen, että Jeesus on kuollut sinun syntiesi puolesta ja että olet kokonaan Jeesuksen oma. Koko taisteluvarustus on hyödyksi taistelussa pahaa vastaan. Se löytyi siis sieltä efesolaiskirjeestä, jonka joku ystävällisesti jo sinulle kertoi.

Kerronpa sinulle eilisestä (perjantaista siis). Kävin kirkossa kuuntelemassa erään saatanan palvonnassa mukana olleen todistusta. Hän oli uskovaisesta kodista. Heillä rukoiltiin ja luettiin raamattua säännöllisesti. Saatana oli kuitenkin viehättänyt tätä tyttöä lapsesta saakka. 13-vuotiaana tytön äiti kuoli. Tyttö katkeroitui Jumalalle siitä, että Jumala oli sallinut hänen äitinsä kuolla. Siitä alkoi tie pahuuteen.

Aluksi tyttö oli halunnut saada yhteyden äitiinsä, mutta se oli jäänyt. Tyttö oli alkanut harrastaa ystäviensä kanssa erilaisia rituaaleja, hän oli katsonut paljon väkivaltaisia, raakoja filmejä ja kauhuelokuvia. Hän oli loppujen lopuksi turtunut niin pahuuteen, että ei ollut edes reagoinut mitenkään tuttavasa itsemurhayritykseen, jota oli ollut todistamassa. Tuttavalta oli kuitenkin veri pulpunnut sydämen tahdissa ulos ranteesta (hän ei onneksi kuitenkaan kuollut).

Tyttö sai myös välillä terapiaa ja lääkkeitä, jotka hieman helpottivat hänen nukkumistaan yms. Terapian ja lääkkeiden loputtua tytön tilanne kuitenkin jatkui ennallaan.

Tytöllä oli järkyttävän voimakkaita pelkotiloja, joihin liittyi esim. Saatanan haukkumisen kuulemisesta hänen korvaansa sekä ovien kahvojen kääntymistä ja ovien avautumista "tyhjästä". Eräässä tällaisessa pelkotilassa tyttö oli aivan varma omasta kuolemastaan, koska oli jo niin pitkällä pahuuden keskellä. Viimein hän siinä tilenteessa sanoi "Jeesus auta".

Siinä samassa kaikki pelot yms. hävisi. Tyttö alkoi itkeä, mitä ei ollut tehnyt vuosiin. Tyttö myös nukkui seuraavan yönsä paremmin kuin muisti aikoihin nukkuneensa - edes silloin, kun oli saanut unilääkkeitä. Aamulla tyttö ei kuitenkaan ollut valmis kertomaan, että oli ottanut Jeesuksen vastaan vaan jatkoi edelleen vanhaa käyttäytymistään. Vähitellen häntä alkoivat kuitenkin kiinnostaa hänen uskovien tuttaviensa antamat hengelliset lehdet. Vähitellen hän uskaltautui lukemaan niitä.

Erityisesti muutoksen tytön elämässä teki eräässä lehdessä olleen Luukkaan evankeliumin lukeminen. Sitä lukiessa tyttö koki, että Jumala puhuu juuri hänelle. Tätä hän ei ollut koskaan lapsuudessaan kokenut, vaikka oli siis kuullut paljon luettavan raamattua. Luukasta luettuaan tyttö pyysi syntejään anteeksi ja sen jälkeen hän jätti kaiken entisen elämänsä/sanoutui irti entisistä kuvioistaan. Tosin, tyttö kyllä sanoi, että vaati melkoisia ponnisteluja elää normaalia elämää sen kaiken jälken. Elämistä oli opeteltava.

Tytölle ei koskaan sen lyhyen rukouksen jälkeen "Jeesus auta" tullut takaisin pelkotiloja tms. Hän oli vapaa. Jeesus haluaa tehdä sinutkin vapaaksi ja onnelliseksi. Jeesus haluaa antaa sinulle rauhan. Rukoile Jeesusta ja hän vastaa sinulle. Hän on voittanut pahan vallan eikä Jeesuksen voimaa pysty kukaan voittamaan.

Pyydä syntisi anteeksi ja Jeesus antaa ne anteeksi. Jeesus on kuollut sinun jokaisen syntisi puolesta ristillä, jotta sinun ei tarvitsisi kuolla vaan saisit lahjaksi elämän, ikuisen elämän taivaassa. Jeesus kärsi ristillä myös eron Jumalasta (Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?), jotta sinä voisit saada henkilökohtaisen yhteyden Jumalaan.

Synnin seuraus on siis kuolema, mutta Jumalan lahja Jeesuksen kautta on ikuinen elämä. Jumala ei enää koskaan muistele niitä syntejä, joita olet tehnyt, kun pyydät ne anteeksi. Jumalan armo on suuri ja ihmeellinen.

Kun otat Jeesuksen vastaan elämääsi, Pyhä Henki tulee sydämeesi. Hän antaa sinulle ymmärrystä, kun luet raamattua. Pyhä Henki myös johtaa sinua jne. Kaiken kaikkiaan Pyhä Henki on tosi mahtava tyyppi!

Pyhä Henki on siis hän, jonka Jeesus lähetti maan päälle, kun Jeesus itse meni taivaaseen kuolemansa jälkeen. Jeesus sanoi juuri ennen kuolemaansa opetuslapsilleen, että ei aikonut jättää lapsiaan orvoiksi vaan aikoi tulla heidän tykönsä. Tässä Jeesus tarkoitti juuri Pyhää Henkeä, jota siis voidaan kutsua myös Jeesuksen Hengeksi.

Älä siis pelkää. Olet turvallisissa käsissä.

Siunausta elämääsi. Rukoilen puolestasi.

• Pahan hengen kostoako?

Hyvä kun kirjoitit. Uskon sinun kokemuksesi todeksi. Saatana ei todellakaan voi sietää Jeesusta ja voin uskoa, että Saatana ei helpolla luovuta sitä, joka on häntä palvellut tavalla tai toisella. Saatanan on kuitenkin väistyttävä, kun turvaat Jeesuksen nimeen ja suojaan. Saatana ei siedä kuulla edes Jeesuksen nimeä.

Raamattu lupaa, että kun vastustat pahaa, niin se pakenee pois. Yksi tapa vastustaa Saatanaa on juuri Hengen miekka, joka on Jumalan sana eli raamattu. Raamattua lukemalla ja vaikka ääneen sanomalla voit vastustaa Paholaista. Uskon kilpi on toinen puolustuksesi. Usko siihen, että Jeesus on kuollut sinun syntiesi puolesta ja että olet kokonaan Jeesuksen oma. Koko taisteluvarustus on hyödyksi taistelussa pahaa vastaan. Se löytyi siis sieltä efesolaiskirjeestä, jonka joku ystävällisesti jo sinulle kertoi.

Kerronpa sinulle eilisestä (perjantaista siis). Kävin kirkossa kuuntelemassa erään saatanan palvonnassa mukana olleen todistusta. Hän oli uskovaisesta kodista. Heillä rukoiltiin ja luettiin raamattua säännöllisesti. Saatana oli kuitenkin viehättänyt tätä tyttöä lapsesta saakka. 13-vuotiaana tytön äiti kuoli. Tyttö katkeroitui Jumalalle siitä, että Jumala oli sallinut hänen äitinsä kuolla. Siitä alkoi tie pahuuteen.

Aluksi tyttö oli halunnut saada yhteyden äitiinsä, mutta se oli jäänyt. Tyttö oli alkanut harrastaa ystäviensä kanssa erilaisia rituaaleja, hän oli katsonut paljon väkivaltaisia, raakoja filmejä ja kauhuelokuvia. Hän oli loppujen lopuksi turtunut niin pahuuteen, että ei ollut edes reagoinut mitenkään tuttavasa itsemurhayritykseen, jota oli ollut todistamassa. Tuttavalta oli kuitenkin veri pulpunnut sydämen tahdissa ulos ranteesta (hän ei onneksi kuitenkaan kuollut).

Tyttö sai myös välillä terapiaa ja lääkkeitä, jotka hieman helpottivat hänen nukkumistaan yms. Terapian ja lääkkeiden loputtua tytön tilanne kuitenkin jatkui ennallaan.

Tytöllä oli järkyttävän voimakkaita pelkotiloja, joihin liittyi esim. Saatanan haukkumisen kuulemisesta hänen korvaansa sekä ovien kahvojen kääntymistä ja ovien avautumista "tyhjästä". Eräässä tällaisessa pelkotilassa tyttö oli aivan varma omasta kuolemastaan, koska oli jo niin pitkällä pahuuden keskellä. Viimein hän siinä tilenteessa sanoi "Jeesus auta".

Siinä samassa kaikki pelot yms. hävisi. Tyttö alkoi itkeä, mitä ei ollut tehnyt vuosiin. Tyttö myös nukkui seuraavan yönsä paremmin kuin muisti aikoihin nukkuneensa - edes silloin, kun oli saanut unilääkkeitä. Aamulla tyttö ei kuitenkaan ollut valmis kertomaan, että oli ottanut Jeesuksen vastaan vaan jatkoi edelleen vanhaa käyttäytymistään. Vähitellen häntä alkoivat kuitenkin kiinnostaa hänen uskovien tuttaviensa antamat hengelliset lehdet. Vähitellen hän uskaltautui lukemaan niitä.

Erityisesti muutoksen tytön elämässä teki eräässä lehdessä olleen Luukkaan evankeliumin lukeminen. Sitä lukiessa tyttö koki, että Jumala puhuu juuri hänelle. Tätä hän ei ollut koskaan lapsuudessaan kokenut, vaikka oli siis kuullut paljon luettavan raamattua. Luukasta luettuaan tyttö pyysi syntejään anteeksi ja sen jälkeen hän jätti kaiken entisen elämänsä/sanoutui irti entisistä kuvioistaan. Tosin, tyttö kyllä sanoi, että vaati melkoisia ponnisteluja elää normaalia elämää sen kaiken jälken. Elämistä oli opeteltava.

Tytölle ei koskaan sen lyhyen rukouksen jälkeen "Jeesus auta" tullut takaisin pelkotiloja tms. Hän oli vapaa. Jeesus haluaa tehdä sinutkin vapaaksi ja onnelliseksi. Jeesus haluaa antaa sinulle rauhan. Rukoile Jeesusta ja hän vastaa sinulle. Hän on voittanut pahan vallan eikä Jeesuksen voimaa pysty kukaan voittamaan.

Pyydä syntisi anteeksi ja Jeesus antaa ne anteeksi. Jeesus on kuollut sinun jokaisen syntisi puolesta ristillä, jotta sinun ei tarvitsisi kuolla vaan saisit lahjaksi elämän, ikuisen elämän taivaassa. Jeesus kärsi ristillä myös eron Jumalasta (Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?), jotta sinä voisit saada henkilökohtaisen yhteyden Jumalaan.

Synnin seuraus on siis kuolema, mutta Jumalan lahja Jeesuksen kautta on ikuinen elämä. Jumala ei enää koskaan muistele niitä syntejä, joita olet tehnyt, kun pyydät ne anteeksi. Jumalan armo on suuri ja ihmeellinen.

Kun otat Jeesuksen vastaan elämääsi, Pyhä Henki tulee sydämeesi. Hän antaa sinulle ymmärrystä, kun luet raamattua. Pyhä Henki myös johtaa sinua jne. Kaiken kaikkiaan Pyhä Henki on tosi mahtava tyyppi!

Pyhä Henki on siis hän, jonka Jeesus lähetti maan päälle, kun Jeesus itse meni taivaaseen kuolemansa jälkeen. Jeesus sanoi juuri ennen kuolemaansa opetuslapsilleen, että ei aikonut jättää lapsiaan orvoiksi vaan aikoi tulla heidän tykönsä. Tässä Jeesus tarkoitti juuri Pyhää Henkeä, jota siis voidaan kutsua myös Jeesuksen Hengeksi.

Älä siis pelkää. Olet turvallisissa käsissä.

Siunausta elämääsi. Rukoilen puolestasi.

Kiitos vielä vastauksistanne ja tuesta. Oli helpottavaa lukea että minua uskotaan. Varmasti asia onkin noin kuten kirjoitit, saatana ei luovuta helpolla. Välillä kyllä pelottaa oikeastikin että minulle tapahtuisi jotain pahaa, ja että kehen voi luottaa edes, tuntuu ettei oikein kehenkään, paitsi Jeesukseen. Tämä maailma on jotenkin niin paha muutenkin. Mutta Häneen luotankin ja haluan luottaa enemmän kuin kehenkään. Uskon ja toivon ettei Hän anna minulle tehdä mitään pahaa. Olonikin on entisestä masentuneisuudesta jo nyt parantunut paljon, mistä olen myös kiitollinen. Kyllä Jeesus on aika hyvä tyyppi, olen tajunnut saman. :)
        Ihana että on toisiakin jotka kokevat Jumalan läsnäolon.

• Aritta

mutta kun tuollaisia tunteita tulee ihmisille niin se tarkoittaa että kaikki pelot tulevat esille. Ne tekevät sen ennemmin tai myöhemmin. Varsinkin jos olet uskovainen niin sinulle tulee pelko rangaistuksesta jos olet tehnyt pahoja tekoja omasta mielestäsi.

Kuolleet sukulaisemme kyllä tulevat usein unissamme tervehtimään meitä. He eivät halua kostaa vaan vain tavata meidät. Että uskot äitisi tulleen kostamaan on yksi peloistasi.

Sinun ei tarvitse maksaa mitään velkaa. Katso pelkoa suoraan "silmiin", hyväksy se ja jätä se.

Tietenkin jos olet uskovainen teet jollakin muulla tavalla, mutta mitään saatanaa ei ole joka tulisi sinua kiusaamaan.

• jenny.
        ikävöivä..... kirjoitti:

Tiedän, että pojallani oli hirveän vaikeaa juuri tämän yhteiskuntammekin vuoksi, yhteiskunnan kovuus, vaatimukset, ihmisten kovuus ja julmuus, ajattelemattomuus, ihmisten vastuuttomuus lähimmäisistään, jne, jne....mutta uskon, että kyllä Luoja hänestä huolen pitää "tulevassa elämässäänkin". On vain niin ikävä, osa minusta on siellä ja osa täällä. Miten tällaiseen kahtiajakautumiseen sopeutuu? Yritän elää "rauhallisesti" päivän kerrallaan, en haali itselleni mitään ylimääräistä tekemistä, kunhan jaksaisin käydä työssä ja olla tyttärelleni ja miehelleni läsnä sen minkä jaksan. Ehkä voimat ajan mittaan palautuu, ehkä sopeudun tähän sittenkin. Vain Luoja yksin tietää sen.

Älä pakota itseäsi olemaan mitään muuta kuin mitä todella OLET. (Tekoreipas asenne vain pahentaa tilannetta.) Eli jos sinusta tuntuu, että olet "kahdessa maailmassa samaan aikaan", niin OLE vain!

Niin enkelitkin tekevät - sukkuloivat henkimaailman ja maapallo-ulottuvuuden väliä "ees sun taas".

• ~~huolissaan~~
        ikävöivä..... kirjoitti:

Ajattelinpa minäkin sanoa sinulle muutaman sanan. :) Sinulla on tosi raskas tilanne elämässäsi nyt. Hyvä kuitenkin, että olet saamassa siihen apua. Teet tällä hetkellä surutyötä poikasi kuoleman vuoksi. Sen surutyön tekeminen voi kestää, mutta tee sitä ihan rauhassa niin kauan kuin siihen aikaa menee. Surutyö on juuri sitä elämisen opettelua ilman rakastamaansa henkilöä.

Surutyössä hyvin tärkeää on itsensä, omien tunteidensa ilmaiseminen. On hyödyllistä esimerkiksi juuri kirjoittaa ajatuksiaan sekä puhua ajatuksistaan. Joillekin voi olla hyötyä myös käsitellä kokemuksiaan piirtämällä/maalaamalla tai muulla itselle sopivalla tavalla.

Yleinen neuvo kuitenkin on, että ei pohtisi asioita vain oman päänsä sisällä. Kun tuottaa ajatuksensa johonkin muotoon esim. puheeksi, kirjoitukseksi tai kuvaksi, ajatuksiaan on helpompi käsitellä ja ajatukset selkiytyvät. Ei ole vain mustaa epämääräistä möykkyä sisällään vaan saa sitä vähän avautumaan kerrallaan. Ihmisen/ihmisten lisäksi kannattaa kertoa surustaan, kaipauksestaan ja mahdollisesta vihastaan asian vuoksi Jumalalle.

Kuuntele itseäsi ja tee surutyötäsi rauhassa sinulle sopivalla tavalla. Tee myös niitä asioita, joista tunnet edes vähän mielihyvää. Tiedän, että masentunut ihminen ei ole oikein kiinnostunut mistään, mikään ei huvita, mikään ei välttämättä oikein tunnu miltään. Jos sinulla on kuitenkin joitakin asioita esim. jokin harrastus, joista nautit tai olet ehkä aikaisemmin nauttinut, voit kokeilla sitä. Vähitellen kuitenkin, omassa tahdissasi. Ilman pakkoa.

Sinulla on erittäin oikea asenne Jumalaan. Haluat rukoilla: "Tapahtukoon tahtosi" ja se on juuri oikein. Se, että tunnet kokevasi välillä poikasi läsnäolon ei mielestäni ole sitä, että poikasi oikeasti olisi läsnä. Tällaisia kokemuksia tulee usein niile ihmisille, joilta on rakas ja läheinen ihminen kuollut ja jota kaipaa kovasti. Mielestäni tällainen kokemus on tavallaan kaipausta saada olla läheisensä kanssa enemmän kuin sitä, että henkilö todella olisi läsnä.

Siunausta ja voimia elämääsi!

• pienimmäinen

Voimia sinulle todella raskaaseen elämäntilanteeseesi. Toivottavasti saatte koko perhe apua kriisin läpikäymiseen. Syyllisyys ja vastaamattomat kysymykset tarvitsevat tilaa käsittelyyn. Jeesus on vierelläsi pimeimmässäkin laaksossa. Hän kannattelee sinua. Henkinen kipu on toisinaan sietämätön ja voit epäillä, onko Jumalakin sinut hylännyt. Mutta Hän ei sinua hylkää, vaan tulee mukaan siihen pahimpaankin kiirastuleen.

• Anonyymi

Kuin omia ajatuksiani.

• Anonyymi

Tiesitkö, että Turussa on paikka, jossa edustetaan alkuperäistä kristinuskoa, joka alkoi Israelista, Golgatan ristiltä, noin 2000 vuotta sitten.
      Paikka on avoinna joka päivä niille, jotka tahtovat tulla keskustelemaan ja oppimaan Raamatun sanomaa. Ota yhteyttä sopiaksemme ajan, milloin tahdot tulla.
      Turun seurakunnan kokoustila, Maariankatu 2. 20100 Turku (Puutorin vieressä).
      www.Jeesus-on-Herra.com

• Anonyymi

Haluan myös päästä taivaaseen, siellä on hyvä olla.

• Anonyymi

Ei se ole taivas vAan tuonpuoleinen.
        Henkimaailma tässä ympärillä.
        Siellä ollaan vain tietty aika. Joku muutaman viikon ja toinen tuhatkin vuotta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      136
      3925
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1925
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1801
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1422
    5. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      53
      1400
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      131
      1337
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      98
      1292
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      70
      1176
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1043
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      114
      1033
    Aihe