Niilo Yli-Vainiosta

2Puolustaja

Katselin juuri Penten linkin kautta dokumentin Niilo Ylivainiosta, jonka oli koonnut Yle. Dokumentissa oli muutamia todistuksia siitä kuinka Jumala oli parantanut joitakin ihmisiä vaikeista ja kivuliaista sairauksista. Dokukumentissa kävi myös ilmi että kaikki Niilon kokouksissa käyneet sairaat eivät parantuneet. Mikä sitten oli suhde parantuneiden ja ei parantuneiden välillä. Itse arvioisin että parantuneita oli vähemmän kuin niitä jotka eivät parantuneet. Mutta tärkein anti Niilo Yli-Vainio Projektissa oli kuitenkin ne tuhannet ihmiset jotka kokivat uskoon tulemisen eli uudestisyntymisen Jumalan Hengen vaikutuksesta. Ja moni koki myös udistumisen uskon vaelluksessaan.

10

772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nähtävästi

tietää totuuden. 100% ei parantuneita todistettavasti. Ja totisesti ja todellisuuteen pohjaten totean toteennäyttämättömänä että joku olisi parantunut. Totean vielä totisesti että älkää uskoko kaikkea. T.......i amen ja loppu.

• Peku `

Asiasta kun on tehty lääketieteellinen väitöskirjakin.

• 2Puolustaja
        Peku ` kirjoitti:

kirjan joitakin vuosia sitten. Kyseinen tutkimus josta väitöskirja tehtiin oli vain otos koko populaatiosta. Kyseiset henkilöt joista tutkimus tehtiin eivät parantuneet. Ne jotka todistivat Ylen tekemässä dokumentissa parantuneensa eivät tietääkseni osallistuneet tuohon tutkimukseen jonka pohjalta kyseinen väitöskirja tehtiiin. Asia voidaan tietysti tarkistaa kysymällä Yleltä itseltään.

• Peku `
        2Puolustaja kirjoitti:

kirjan joitakin vuosia sitten. Kyseinen tutkimus josta väitöskirja tehtiin oli vain otos koko populaatiosta. Kyseiset henkilöt joista tutkimus tehtiin eivät parantuneet. Ne jotka todistivat Ylen tekemässä dokumentissa parantuneensa eivät tietääkseni osallistuneet tuohon tutkimukseen jonka pohjalta kyseinen väitöskirja tehtiiin. Asia voidaan tietysti tarkistaa kysymällä Yleltä itseltään.

Kaikki muka ihmeparantuneet haluttiin tutkimukseen mukaan mutta osa pakoili.

• 2Puolustaja
        Peku ` kirjoitti:

oli vapaaehtoinen. Kysy Yleltä jos haluat tietää totuuden. Vai pakoiletko sinäkin.

• Linkistä:
        KUN JUMALA EI PARANNA
        http://www.sro.fi/radio/radioluennot/2003/2003_op_kunjumalaeiparanna.htm

Olavi Peltola:
        "Olen huolissani niistä jotka eivät parane. Ja siitä, että jos yksikin kadottaa uskonsa Jeesukseen siksi, että häntä aivan niin kuin narrataan uskomaan johonkin, joka ei ole totta käytännössä ja todellisuudessa. Minä pelkään näitten heikkojen, huonojen, minä pelkään näiden rampojen, sairaitten, näitten pyöräpotilaiden puolesta. minä pelkään näiden pettymysten, minä pelkään, että heiltä menee se viimeinen toive Jeesukseen Kristukseen, kun uskotellaan, että nyt täällä tapahtuu aivan ihmeellisiä voimatekoja eikä tapahdukaan.

Ja sitten on kyllä taas katselin omia arkistojani Martti E. Miettinen oli aikoinaan yksi sellainen, hyvin harvat seuloo yhä uudelleen ja uudelleen tietomateriaalia ja väittää että Cathryn Kuhlmankin parantumiskokouksista parantuneista ei ole yhtään todellista tapausta tämän Martti E. Miettisen siteeraamien kirjoitusten mukaan löytynyt. Silloin kun oli tämän Niilo Yli-Vainion kokouksia, niistähän tehtiin ihan lääketieteellinen tutkimus, että yhtään selvää ja varmaa lääketieteellistä parantumista ei tapahtunut hänen kokouksissaan. Kun yritin tämän tuoda yhdellä luennolla esille, ei, ”Se on väärä tutkimus”. Näinhän me voimme väittää. Ihmiset tuntee enemmän hyvän olon tunteita niissä kokouksissa, kun mennään todellisiin sairauksiin, jotka on lääketieteellisesti selvitetty erittäin harvoin mitään todellista tapahtuu. Ihmiset uskoo, että tapahtuu, mutta antaa tosiasioitten puhua puolestaan.

Monet sanoo, että juu hän on kuullut, hänelle väitetään, mutta niin pitäisi faktat olla esillä ja joka tapauksessa ainahan tapahtuu ihmeitä, ihmisen ruumis on äärimmäisen yllättävä. Eräs lääkäri sanoi, kun keskustelin hänen kanssaan, en viitsi hänen nimeään mainita, koska hän on hyvin tunnettu, oikeastaan joka viikko Suomen sairaaloissa tapahtuu aivan selittämättömiä asioita ja lääketieteellisesti käsittämättömiä parantumisia, joita ei voi millään lääketieteellisesti selittää. Ei niillä ole mitään tekemistä rukouksen kanssa ne vain tapahtuu, koska ihminen on niin yllättävä. Elämä on niin täynnä yllätyksiä. Mutta tämä ei ole merkittävää, vaan se, että luotamme Jeesukseen. Ja annamme itsemme hänen hoitoonsa hyvän paimenen sylissä pysymme. Tätä minä pelkään, että tällainen parantumisen huuma panee painopisteen kristillisyydestä muuhun kuin ristiinnaulittuun Jeesukseen Kristukseen ja pielessä ollaan" Olavi Peltola).

• RitariOlevainen
        Peku ` kirjoitti:

joutaa savusaunan sytykkeeksi, näin on !

• RitariOlevainen
        Peku ` kirjoitti:

tuonut esille sen, että uskovaiset ei pakoile parantumisiaan, vaan he eivät halua sillä julkisuutta, vaan hiljaisuudessa ovat kiitollisia Jumalalle parantumisestaan ja antavat siitä kunnia Jeesukselle, loistamatta itse mitenkään parantumisen ihmeellisyydestä, käsitä jo vihdoin!
        Tuollaiset väitöskirjat ei todista yhtään mitään, varsinkaan, kun ne tehdään epäuskoisten toimesta, että tulos on jo alkaessa tutkimusta tiedossa !

• Niinpä...
        Tapio522 kirjoitti:

Linkistä:
        KUN JUMALA EI PARANNA
        http://www.sro.fi/radio/radioluennot/2003/2003_op_kunjumalaeiparanna.htm

Olavi Peltola:
        "Olen huolissani niistä jotka eivät parane. Ja siitä, että jos yksikin kadottaa uskonsa Jeesukseen siksi, että häntä aivan niin kuin narrataan uskomaan johonkin, joka ei ole totta käytännössä ja todellisuudessa. Minä pelkään näitten heikkojen, huonojen, minä pelkään näiden rampojen, sairaitten, näitten pyöräpotilaiden puolesta. minä pelkään näiden pettymysten, minä pelkään, että heiltä menee se viimeinen toive Jeesukseen Kristukseen, kun uskotellaan, että nyt täällä tapahtuu aivan ihmeellisiä voimatekoja eikä tapahdukaan.

Ja sitten on kyllä taas katselin omia arkistojani Martti E. Miettinen oli aikoinaan yksi sellainen, hyvin harvat seuloo yhä uudelleen ja uudelleen tietomateriaalia ja väittää että Cathryn Kuhlmankin parantumiskokouksista parantuneista ei ole yhtään todellista tapausta tämän Martti E. Miettisen siteeraamien kirjoitusten mukaan löytynyt. Silloin kun oli tämän Niilo Yli-Vainion kokouksia, niistähän tehtiin ihan lääketieteellinen tutkimus, että yhtään selvää ja varmaa lääketieteellistä parantumista ei tapahtunut hänen kokouksissaan. Kun yritin tämän tuoda yhdellä luennolla esille, ei, ”Se on väärä tutkimus”. Näinhän me voimme väittää. Ihmiset tuntee enemmän hyvän olon tunteita niissä kokouksissa, kun mennään todellisiin sairauksiin, jotka on lääketieteellisesti selvitetty erittäin harvoin mitään todellista tapahtuu. Ihmiset uskoo, että tapahtuu, mutta antaa tosiasioitten puhua puolestaan.

Monet sanoo, että juu hän on kuullut, hänelle väitetään, mutta niin pitäisi faktat olla esillä ja joka tapauksessa ainahan tapahtuu ihmeitä, ihmisen ruumis on äärimmäisen yllättävä. Eräs lääkäri sanoi, kun keskustelin hänen kanssaan, en viitsi hänen nimeään mainita, koska hän on hyvin tunnettu, oikeastaan joka viikko Suomen sairaaloissa tapahtuu aivan selittämättömiä asioita ja lääketieteellisesti käsittämättömiä parantumisia, joita ei voi millään lääketieteellisesti selittää. Ei niillä ole mitään tekemistä rukouksen kanssa ne vain tapahtuu, koska ihminen on niin yllättävä. Elämä on niin täynnä yllätyksiä. Mutta tämä ei ole merkittävää, vaan se, että luotamme Jeesukseen. Ja annamme itsemme hänen hoitoonsa hyvän paimenen sylissä pysymme. Tätä minä pelkään, että tällainen parantumisen huuma panee painopisteen kristillisyydestä muuhun kuin ristiinnaulittuun Jeesukseen Kristukseen ja pielessä ollaan" Olavi Peltola).

...tai ainakin parantaa ennustetta. Sillä ei ole juurikaan väliä uskooko sitten Jumalaan, lääkäreihin vai mihin. Eikä elämän myönteisyyskään ennustetta heikennä. Voikin sanoa, että usko, toivo ja rakkaus myös parantaa.

Ihmeparanemisia tapahtuu, siitä onko ne Jumalasta, vaiko luonnollisia tapahtumia, on turha kiistellä
        Ihmeparantumista kun on mahdoton todistaa, apua haetaan samanaikaisesti niin lääkäreiltä, lääketieteestä kuin Jumalaltakin. Täytyy myös muistaa, että äärettömän harva tauti tappaa 100%:n varmuudella. Näitä tauteja ei useita ole.

Jos ihminen uskoo parantuneensa Jumalan ansiosta hyvä niin.

Kirjoituksen kritiikki on kuitenkin enemmän kuin paikallaan. Parantamisesta on tehty viihdettä, show-tilaisuuksia jonne sairaat menevät toivoa täynnä uskoen lupauksiin, joita heille annetaan. Uteliaat terveet taas haluavat omin silmin olla todistamassa näitä ihmeitä. Tämä toiminta ei oikein kestä moraalista tarkastelua, motiivit kun eivät aina ole kovin ylevät tämän toiminnan harjoittajilla.

• :;;;::;;
        RitariOlevainen kirjoitti:

joutaa savusaunan sytykkeeksi, näin on !

Kaikki tutkimuksethan ne uuniin joutaa jotka eivät tue harhaoppejanne!!
        Hitlerkin aloitti kirjarovioilla!! :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      138
      6032
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      184
      3704
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      29
      2673
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      467
      2647
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2335
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      184
      1968
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      129
      1469
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1274
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1274
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      1056
    Aihe