Mistä uskovalle naiselle samanlainen puoliso?

Nainen 29.

Mistähän ihmeestä sitä uskovana naisena lähtisi katselemaan itselleen puolisoa? Surffattu on läpi netin seuranhakupalstoja, huonolla menestyksellä. Uskovia niissä ei juurikaan ole, ja jos onkin niin ei ainakaan ketään joka kolahtaisi edes sen vertaa että kiinnostaisi ottaa yhteyttä. Seurakunnassa tuntuu olevan vain varattuja miehiä ja vanhoja pappoja. Ei-uskovaa kumppania en halua. Mistä ihmeestä uskovaiset oikein löytää toisensa? Ennemmin tietenkin olen yksin kuin aivan väärän ihmisen kanssa. Jumalalta olen puolisoa kovasti rukoillut, mutta odottavan aika on pitkä ja yksinäinen...

36

1705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei..

      -et ole yksin rukouksesi kanssa enkä tiedä vastausta kysymykseesi, sillä itselläni on takana jo kymmenisen vuotta etsimistä.

      t. sisko

      • kaulahuivifin

        Vastaan sinulle kuten musliminaisillekin, että tämän maan parhaimmat miehet asuvat maaseudulla. Siellä on terve järkistä porukkaa arvot vielä kohdallaan. Suurissa kaupungeissa viikoloppukulttuuri viinoineen on johtanut ihmissuhteuden kertakäyttökulttuuriin. Ehkä mukavia miehiä löytyisi myös erilaiseista järjestötoiminnasta, urheiluseuroista yms. Tsemppiä elämään!

        PS: Minun mielestäni ei ole olemassa "sitä oikeaa". On vain ihmisiä, joiden kanssa eletään toinen toistaan tukien, toisten kanssa paremmin, toisten kanssa huonommin. Jokainen ihminen myös muuttuu iän myötä, mikä usei unohtuuu. Liian suuret vaatimukset johtavat vain pettymyksiin.


      • ei..
        kaulahuivifin kirjoitti:

        Vastaan sinulle kuten musliminaisillekin, että tämän maan parhaimmat miehet asuvat maaseudulla. Siellä on terve järkistä porukkaa arvot vielä kohdallaan. Suurissa kaupungeissa viikoloppukulttuuri viinoineen on johtanut ihmissuhteuden kertakäyttökulttuuriin. Ehkä mukavia miehiä löytyisi myös erilaiseista järjestötoiminnasta, urheiluseuroista yms. Tsemppiä elämään!

        PS: Minun mielestäni ei ole olemassa "sitä oikeaa". On vain ihmisiä, joiden kanssa eletään toinen toistaan tukien, toisten kanssa paremmin, toisten kanssa huonommin. Jokainen ihminen myös muuttuu iän myötä, mikä usei unohtuuu. Liian suuret vaatimukset johtavat vain pettymyksiin.

        Yleistäminen vie harhaan. Maaseudulla on alkoholiongelmaisia ja tasapainottomia miehiä (ja naisia) siinä missä kaupungeissakin.

        Uskon, että meille kaikille on olemassa se oikea.

        Olen Jeesukseen Kristukseen uskova, uudestisyntynyt nainen, joka tahtoo löytää Jeesukseen Kristukseen uskovan, uudestisyntyneen miehen. Hän ei kulje maailman tietä, vaan Taivastietä, jota minäkin kuljen. Me tapaamme vielä. Minä ja hän. En lähde etsimään miestäni maailmasta, vaikka aikaa kuluukin. Aika on Jumalan käsissä. Ja mikä tärkeintä: Jeesus asuu sydämessäni.

        PS. Jeesus odottaa kohtaamistasi.

        -Eksyttäjän tie on petollinen tie.


      • uskovaveliHerrassa

        Sulla on niin hyvät ja raamatullisen terveet perustelut, että ei mene kauaakaan, kun Jumala johdattaa sun eteesi sen oikean, uudestisyntyneen miehen ja Pyhä Henki ilmoittaa sun hengesi kanssa yhdessä, että tämä on se mies. Onnittelut jo etukäteen.


    • kokomana
      • ei..

        Kyseinen kristillinen deittipalvelu ei tarkoita USKOVIEN deittipalvelua, mutta käy siellä uskoviakin.


      • dfdfhgnbbcvc

        Kotisataman kristillinen deittipalvelu pyörii osoitteessa
        http://deitti.kotisatama.net/

        Siellä on uskovia tarjolla aika paljon enemmän kuin maallisissa palveluissa.


    • Mervi_

      Isoimmissa kaupungeissa on yleensä herätysliikkeiden järkkäämää nuorten aikuisten toimintaa. Niissä ainakin on uskovia nuoria aikuisia, joista monet etsivät vielä puolisoa.

      Evankeliset:
      http://www.sley.fi/html/fi/1137060756536894783.html

      Kansanlähetys - esim. Leipäsunnuntait, Alfa-kurssit:
      http://www.sekl.fi/kotimaa/jumalanpalvelukset.html

      Raamattuopisto - jumalanpalvelukset ja tapahtumat:
      http://www.sro.fi/raamattuopisto/index.php

      Heidän järjestämänsä retket ja viikonlopputapahtumat ovat myös hyviä tilaisuuksia tutustua. Tsemppiä ja pysy liikkeellä :)

      • ei..

        Tuli mieleen.. vanhemmilla on tapana sanoa lapselle -Meneppäs nyt reippaasti ulos niin saat kavereita.

        Ja sitten sitä tuhistaan hiekkallaatikolla kuitenkin yksinään.

        -Kiitos asiallisista linkeistä, mutta kun tarpeeksi monesta jutusta on vedetty vesiperä, niin näkökulma on sitten tätä.


    • lienee kovasti pienemässä mutta ehkä suviseuroista vielä löytyisi?

      • ei..

        Lähdeppäs näyttään tietä meille uskiksille suviseuroihin.

        -Voisi hyvinkin käydä niin, että tulisit siinä etunenässä uskoon=)


      • ei.. kirjoitti:

        Lähdeppäs näyttään tietä meille uskiksille suviseuroihin.

        -Voisi hyvinkin käydä niin, että tulisit siinä etunenässä uskoon=)

        Usko ei tulisi minuun.


      • ei..
        Nas.se kirjoitti:

        Usko ei tulisi minuun.

        Tosi Rakkauden kun kohtaat, Hältä sydäntäs älä sulje.

        Jeesus rakastaa Sinua, Nas.se:)


      • Nasse.
        ei.. kirjoitti:

        Tosi Rakkauden kun kohtaat, Hältä sydäntäs älä sulje.

        Jeesus rakastaa Sinua, Nas.se:)

        olen valmis ostamaan muovisen sträp-onin toteuttaakseni rakkautta vastavuoroisesti jeesukseen, mikäli skäfä vain perseensä esiin tuo.


      • ei..
        Nasse. kirjoitti:

        olen valmis ostamaan muovisen sträp-onin toteuttaakseni rakkautta vastavuoroisesti jeesukseen, mikäli skäfä vain perseensä esiin tuo.

        Mielikuvat ovat monenlaiset ja paljastavat kertojansa sisimmän.

        Jeesus on Totuus ja Hän ei ole mielikuvaa. Jeesus rakastaa Sinua.


    • Kirwa

      Shalom!
      Älä menetä toivoasi, sisko rakas. Älä sinä toinenkaan, vaikka olet odottanut jo 10 vuotta.

      Minäkin olen rukoillut puolisoa yli 10 vuotta. Olin kuitenkin niin rikkinäinen, että Herra ehkä näki parhaaksi, että saan ensin kunnolla itse eheytyä. Sillä tavalla parisuhdekin onnistuu paremmin. Seurustelen ihanan uskovan miehen kanssa. Ihastuin ensisilmäyksellä, kun tapasin hänet ekan kerran. Rikkinäinen sieluni ei hyväksynyt miestä, vaikka hän oli kiinnostunut minusta koko ajan. Fiksuna miehenä hän ei vain osoittanut sitä niin kuin "kahjot", joita olin tavannut eri seurakunnissa, vaan oli hillitty. Tuo mies oli fiksu, komea, ammattia myöten minulle sopiva, kunnioitusta herättävä, sydän puhdasta kultaa. Sitten tuli välillä useamman vuoden tauko, kun en nähnytkään häntä. Kumpikin seukkasimme välillä tahoillamme. Mitään eripuraa ei välillämme ollut, lämpöä ja kiintymystä oli koko ajan. Myös fyysistä vetoa on. Halusin vain välillä katsella maailmaa. En tahtonut hyväksyä itselle uskovaa miestä, koska eikkarit oli mielestäni paremman näköisiä, ns. "tuhmia poikia". Olen vasta kolmekymppisenä tullut uskoon.

      Seurakunta on hyvä paikka tavata, vaikka aluksi tuntuu siltä, että "ei ikinä". Mutta ei kannata "ravata" seurakunnissa miehen vuoksi, Jumala voi järkätä helpommin asiat. Se voi auttaa sinua siinä, että jaksat odottaa, kun näet, minkälaisia miehiä niissä pyörii. Pyydä vaikka Jumalaa näyttämään yksikin hyvä uskova sinkkumies merkiksi. Mutta uskovan miehen voit tavata ihan "siviilissäkin". JUMALA JOHDATTAA NIITÄ, JOTKA RUKOILLEN KULKEVAT. Esim. terveydenhuollon ammateissa toimii paljon uskovia. Työn merkeissä olen tavannut itse muutamia kandidaatteja, seurustellutkin. Ajattelin, että "tuo voisi olla uskova, arvot olivat selvästi valtavirrasta poikkeavat". Ja niin vain olivat, tosi erilaisia kristillisiä painotuksia voi olla, mutta uskossa olivat. Yhteen rakastuin, mutta Herra jostakin syystä esti seurustelun, vaikka aluksi kaikki näytti lupaavalta. Sydänsuru ei ollut paha, kun oli rukoillen lähdetty tutustumaan jne. Kyseessä oli henkilön omat ongelmat, ei toinen nainen tms.
      HERRA TIETÄÄ, MIKÄ ON MEILLE PARASTA.

      Monet sanovat, että olen muuttunut jopa fyysisesti kauniimmaksi. Niin paljon tämä tasapainoinen ja rakastava mies, "kuningas Daavid" minua rakastaa. Se rakentaa naiseuttani. Korostan sitä, että oma tasapaino pitää olla ennen parisuhteeseen ryhtymistä. Herra tietää, koska olet valmis. Kaikki tuntuu nyt kevyeltä ja helpolta. Jumalan antama merkki on, kun asiat alkavat sujua, "kuin vierestä katsoisi".
      Se Oikea on olemassa, vaikka jotkut yrittävät muuta väittää, tai eivät ole itse jaksaneet odottaa. Monella se tulee vastaan vasta neljänkympin hujakoilla. Jumala voi antaa erityisen merkin, jos siihen on jokin syy. Itse pyysin merkkiä, samoin mieheni (minusta tietämättä samaa merkkiä). Voi asettaa mm. Gideonin villat, mutta pitää olla tarkkana ja tietää, mitä rukoilee, omat motiivit eivät saisi sekoittaa.
      APU TULEE YKSIN HERRALTA. Rukoile ja pyydä.

      • Pesko

        Nainen 29. Älä haaskaa elämääsi rajoittamalla tuolla tavalla. Olen nähnyt aivan liiaksi turhaan odottaneita lopulta katkeroituneita naisia ja myös miehiä, joille jumalanne ei ole suostunut järjestämään kumppania.
        Sama ongelma toistuu kaikessa muussakin: Kaikki edistys on itsensä ihmislajin ponnistelujen tulosta. Aikoinaan alkoivat rohkeat ihmiset epäilemään Jumalan tai jumalien halua tai kykyä auttaa ihmistä. Johan alkoi tapahtumaan! Koko nykyinen elämämme helpottuminen ja varmistuminen on seurausta siitä. Muutoin eläisimme yhä alkeellisella tasolla.
        Joten, käytä järkeäsi! Hylkää ne turhat ennakkoluulot, joita olet itseesi imenyt minkä tahansa hengellisen yhteisön opettamana.


      • Pesko kirjoitti:

        Nainen 29. Älä haaskaa elämääsi rajoittamalla tuolla tavalla. Olen nähnyt aivan liiaksi turhaan odottaneita lopulta katkeroituneita naisia ja myös miehiä, joille jumalanne ei ole suostunut järjestämään kumppania.
        Sama ongelma toistuu kaikessa muussakin: Kaikki edistys on itsensä ihmislajin ponnistelujen tulosta. Aikoinaan alkoivat rohkeat ihmiset epäilemään Jumalan tai jumalien halua tai kykyä auttaa ihmistä. Johan alkoi tapahtumaan! Koko nykyinen elämämme helpottuminen ja varmistuminen on seurausta siitä. Muutoin eläisimme yhä alkeellisella tasolla.
        Joten, käytä järkeäsi! Hylkää ne turhat ennakkoluulot, joita olet itseesi imenyt minkä tahansa hengellisen yhteisön opettamana.

        Jumalan, Armeliaan, Armahtajan nimeen:

        Rauha teille siskot ja veljet, haluaisin rohkaista teitä kestämään Jumalan tiellä, joka saattaa tuntua pelkältä ylämäeltä pienillä pysähdyspaikoilla. Uskovaiset tietävät varmasti mistä puhun. Itsekin kuljen samaa tietä tällä hetkellä. Ja seuraava liittoni on inshallah, avioitumisen kautta.
        Kamppailkaa hyvyydessä elämällänne, ja olkaa puhtaita. Jumala koettelee meitä uskossamme. Se mikä tuntuu meistä hyvältä idealta, saattaa olla pahaa Jumalan silmissä. Ja myös toisinpäin. Joten Jumala on Viisas ja ymmärtää kyllä meitä.

        Jos on ihmiselle todellakin säädetty niin, ettei hän tule avioitumaan tässä elämässä. Niin Herra on valmistanut häntä varten täydellisen puolison vain häntä varten seuraavaan elämään. Joka on ikuinen ja täytty iloa ja onnea. Ja heitä herra rakastaa, jotka ovat pitäneet itseään puhtaana siihen asti.

        Onko sellainen ihminen samanarvoinen Jumalan silmissä, joka vehtaa kaikkien kanssa eikä välitä Jumalan asettamista säädöksistä etsien tämän elämän himoja ja elämää, kuin sellainen, joka elää pitäen Jumalan mielessään ja peläten ja rakkaudestaan Häneen, myös profeettaansa, haluaa elää oikeamielisesti. Ei, heidän palkkansa on erilainen Jumalan edessä. Ja Jumala rakastaa hyvää tekeviä ja sydämestään uskovaisia ja puhtaita.

        Mutta jos uskotte, rakastatte ja pelkäätte Jumalaa. Ja teette niinkuin Herra on viisaudessaan säätänyt. Niin eikö Jumalalla ole valtaa yhdistää kahden samanlaisen eri sukupuolta olevan ihmisen tiet yhteen, jotta he voivat jatkaa yhdessä Jumalan tietä. Yhtenä sieluna. Ehkä kärsivällisyyden palkkana on Kärsivällisyys. Jumala tietää huolesi. Ja antaa sinulle vaikean polun, jotta voitat sen polun. Ja ansaitset itsellesi, puolison, joka on kulkenut samaa polkua. Ja näin kun Jumalan armosta avioidutte, kun aika on täysi. Niin mitkään vaikeudet eivät horjuta sitä liittoa, jonka Allah on vahvistanut.


        "Älkää naiko monijumalaisia naisia, elleivät he käänny uskoon. Uskovainen orjatar on totisesti parempi kuin monijumalainen vapaa nainen, vaikkapa tämä miellyttäisi teitä enemmän. Älkääkä antako tyttäriänne vaimoiksi monijumalaisille, ennenkuin he kääntyvät uskoon. Uskovainen orja on totisesti parempi kuin vapaa monijumalainen, vaikkapa jälkimmäinen miellyttäisi teitä enemmän. Nämä johdattavat teidät Tuleen, mutta Jumala kutsuu Paratiisiin ja armahdukseen ja selittää tunnusmerkkinsä ihmisille, jotta he pitäisivät ne mielessään." (Pyhä Koraani 2:221)

        Vertaa:

        "Kelpo vaimon kuka löytää? Sellaisen arvo on paljon helmiä kalliimpi. Hänen miehensä sydän häneen luottaa, eikä siltä mieheltä riistaa puutu. Hän tekee miehellensä hyvää, ei pahaa, kaikkina elinpäivinänsä. Hän puuhaa villat ja pellavat ja halullisin käsin askartelee. Hän on kauppiaan laivojen kaltainen: leipänsä hän noutaa kaukaa. Kun yö vielä on, hän nousee ja antaa ravinnon perheellensä, piioilleen heidän osansa. Hän haluaa peltoa ja hankkii sen, istuttaa viinitarhan kättensä hedelmällä. Hän voimalla vyöttää kupeensa ja käsivartensa vahvistaa. Hankkeensa hän huomaa käyvän hyvin, ei sammu hänen lamppunsa yöllä. Hän ojentaa kätensä kehrävarteen ja käyttelee värttinää kämmenissään. Hän avaa kätensä kurjalle, ojentaa köyhälle molemmat kätensä. Ei pelkää hän perheensä puolesta lunta, sillä koko hänen perheensä on puettu purppuravil­laan. Hän valmistaa itsellensä peitteitä; hienoa pellavaa ja punapurppuraa on hänen pukunsa. Hänen miehensä on tunnettu porteissa, maanvanhinten seassa istuessaan. Hän aivinapaitoja tekee ja myy, vöitä hän kauppiaalle toimittaa. Vallalla ja kunnialla hän on vaatetettu, ja hän nauraa tulevalle päivälle. Suunsa hän avaa viisauden sanoihin, hänen kiellellään on lempeä opetus. Hän tarkkaa talonsa menoa, eikä hän laiskan leipää syö. Hänen poikansa nousevat ja kiittävät hänen onneansa; hänen miehensä nousee ja ylistää häntä: 'Paljon on naisia, toimellisia menoissaan, mutta yli niitten kaikkien kohoat sinä'. Pettävä on sulous, kauneus katoavainen; ylistetty se vaimo, joka Herraa pelkää. Suokaa hänen nauttia kättensä hedelmiä, hänen tekonsa häntä porteissa ylistäkööt" (Snl.31:10-31)


    • +++

      Nimim. 29

      Rukoile tosissasi ja käy "rukoustaistelua". Polvirukouksessa taistellen, Jeesuskin rukoili veripisaroita! Rukouskin on työtä ja Jumala vastaa vain Hänen mielen mukaisiin rukouksiin, toisten miesystäviä ja aviopuolisoita on turha rukoilla itselleen, sellaiseen rukoukseen ei tule vastausta.

      Mutta rukous on ainut tie, joka tuo eteesi sen oikean. Jumalalla on tuhat mahdollisuutta johtaa kohdallesi juuri sinulle sopivan puolison, älä lähde itse yrittämään mitään. Anna Jumalan järjestää.

    • ....

      ETSI ENSIKSI JUMALAA. piste. OLETKO kokeillut kysyä että mitä jumala haluaa?? kannattaa kokeilla... Olen kuullut sanottavan että Jumala haluaa ensiksi sinut kokonaan ennen kun voi antaa sinut kokonaan jollekkin muulle. Jos koko ajan etsit niin periaatteessa teet epäjumalanpalvelusta koska teet sitä mikä on jumalan työ.. Jumala ei kunniaansa kenellekkään anna. Jos etsit itse niin sittenhän kunnia kuuluu sinulle.. Kysy ensiksi mitä jumala haluaa, rukoile hänen tahtoaan. EHKÄ et ole valmis puolisolle vielä. Ehkä sinun elämässä on niitä luurankoja, kuolleita luita ja haavoja mitkä pitää hoitaa ensiksi. Ehkä olet liian riippuvainen siitä että pitää saada kuppani... ENSIKSI JUMALAN pitää olla se ykkönen. Näin olen huomannut asian olevan omalla kohdallani. Mielummin haluan olla ensiksi täysin Jumalan, jotta tiedän oman pohjani ja sitten vasta jonkun muun. Jos oma pohjasi ei ole vakaa ja siihen tulee joku muu niin sillon jumala jää paitsioon... Mä en ainakaan itse sitä halua. Mä en halua että kun kumppanin saan niin jumala jää johonkin kakkoseksi. kun prioriteetit on oikeat niin ehkä sitten..=) itse olen jo 2,5vuotta kovasti sitä rukoillut mutta en ole ollut valmis.. ENSIKSI mun pitää tietää kuka olen ja kuka Jumala on ja sitten vasta olen valmis puolisolle.. ikää kohta 32v

      • neuvoa

        Mielestäni kirjoitit varsin julmia sanoja, mutta ymmärtäähän sen kun ikää on vasta 32 vuotta. Viisaus lisääntyy kun ikää tulee lisää. Itse olen jo kohta 60 vuotta ja edelleen sinkku. Et voi sanoa, että Jumalan pitää ensiksi olla ykkönen, eiköhän se Jumala ole jo ykkönen, jos uskoon on kerran tultu. Niitä luurankoja, kuolleita luita ja haavoja on kaikkien ihmisten elämässä ja niitä tulee elämän varrella vielä lisääkin. Rakkautta ei ole tarkoitettu täydellisille ihmisille vaan ihan tavallisille Matti ja Maija Meikäläisille, rakkaus hoitaa haavoja jo itsessään. Puolisoa kaipaavalle yksin eläminen on kärsimystä eikä se jalosta. Yksinäisiä naisia on kristillisissä piireissä selvästi enemmän kuin yksinäisiä miehiä. Naisia on turha kehoittaa tämän vuoksi tutkimaan loputtomiin sisintään tyyliin "olenko jo valmis parisuhteeseen jne.", tässä mennään ihan harhapoluille. No, mitä Jumala puolestaan haluaa? Ihmisen mieli on siitä kummallinen, että omien ajatusten erottaminen Jumalan ajatuksista on ajoittain varsin haasteellista etenkin kun kyseessä ovat näinkin tärkeät ja merkitykselliset asiat elämässä. Varmaa on vain se, että Jumala ei halua meidän olevan onnettomia. Kun tästä kumppaniasiasta sanotaan jotain, nöyryydestä lähimmäisen kärsimyksen edessä ei ainakaan ole haittaa.


    • uhujikiki

      Olisin tarjolla mutta vopisin paremmin isäksesi!!!
      Ole varovainen uskovaisten suhteen... uskovaisten omaisuus on yhteistä...

      Jumala ja Jeesus ei ole avioliittoa asettanut joten siltä pohjalta jättäkää kirkko, uskomukset jne pois. papisto oppeineen valehtelee!

      Jeesuksen aikaan häät oli kahden suvun tilaisuus jossa avioituneiden suvut ja kutsutut hää vieraat olivat todistamassa kahden, toisilleen antaman PYHÄN lupauksen yhteisestä liitosta.
      HUOM!
      Siihen tilaisuuteen ei tarvittu oppeja Jeesukselta eikä rikollisen kristinuskon papistolta!

      Tuo tieto perustuu mm siihen selvyyteen, että Jumala ei ole asettanut avioliittoa ja Jeesus oli hääjuhla vieraaksi kutsuttuna Kaanan häissä JA JEESUSKAAN EI AVIOLIITTOA ASETTANUT.

    • jhgtgtgo

      Voi sinua syntistä....
      aivopesty taidat olla...

      JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
      24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

    • Jos vain vähänkään voit elää yksin, niin elä! Ahdingot ja vainot lähestyvät. Sitten sinulla on surtavana vain oma itsesi eikä perhettäsi.

      1. Kor. 7:27 Jos olet sidottu vaimoon (puolisoon), älä pyydä eroa; jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa.

      Eronneena tiedän, että huonossa avioliitossa olin yksinäisempi kuin yksinäisenä.

      • villi.uskova

        Kannattaa välillä käydä yhden illan jutuilla. Piristää kummasti :)


    • Adeleya_

      Ei uskovia miehiä enää ole. Ei kunnollisia ainakaan. Kohta 40 v täynnä ja edelleen yksin ja lapseton. Ei kannata edes etsiä, ei niitä vain ole.

    • Anonyymi

      Voi kun tämä kommentti tuntuu surulliselta. Kait siksi kun osuu lähelle omaa tilannetta. Koen myös, ettei kristittyjä vapaita miehiä vaan ole, kuin kauas pitää muuttaa että omanikäisiin kristittyihin miehiin olisi edes mahdollisuus tutustua. 😔 yli 10 vuoden ajan olen ympärilleni katsellut. Olen 5kymppinen. Deittipalstat (nekin joita mainostetaan muka kristittynä sellaisina) ovat täynnä kaikkea pinnallisuutta. Tuntuu ettei uudelta mahdolliselta juttukaverilta uskalla edes kysyä hänen elämänarvojaan.

      • Anonyymi

        Olen ylpeä 51v kristitty mies ja vapaalla jalalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ylpeä 51v kristitty mies ja vapaalla jalalla.

        Miten sopii yhteen ylpeä ja kristitty, yhtä paljon kuin valo ja pimeys…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ylpeä 51v kristitty mies ja vapaalla jalalla.

        Pokaa joku viriili pappi.


    • Anonyymi

      Nyt tulin katsomaan kommentteja omaan viestiini. Joo minäkin vierastan sanaa ylpeys, paitsi jos se tulee nöyrästä sydämestä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vanha aloitus, vastaanpa silti. Itse olen yksinäinen uskova 30v mies. En ole myöskään päässyt jyvälle tuosta miten rakkausasiat saisi kuntoon. Nyt olen tyytynyt luottamaan Jumalaan ja tekemään hänen tahtoaan yksinäisyydessä. Yksi iso ongelma on se että miten löydän aidossa ja oikeassa uskossa olevan ikäisenk naisen, kuka haluaa juuri minut ja keneen itse rakastun. Mitä enemmän asiaa mietin, sitä vaikeammaksi se tulee. En pysty siihen. Eikä tätä asiaa auta se että maailma on lahkoja täynnä... kristityt eivät ole kristittyjä vaan katolilaisia, luterilaisia, helluntailaisia, baptisteja, adventistejä, kalvinistejä jne. Miten löydät naisen kuka ei ole johonkin lahkoon sidottu? Jos toinen on vahvasti jonkin lahkon oma, niin ei hän pysty rakastamaan sitä joka on lahkon ulkopuolella. Rukouksiini on monissa asioissa vastattu, mutta tähän minulle ei ole vastattu tai en ole ymmärtänyt vastausta jos on.

      Mutta olen ainakin oppinut sen, ettei nämä asiat ole millään tavalla kristitylle sitä elämän tärkeintä. Se että johdatetaan muita Jeesuksen luokse on se mihin me ollaan kutsuttuja ja pyhään elämään ja odottamaan Jumalan Poikaa taivaasta. Toivottavasti tästä on apua muille samojen asioiden kanssa painiville.

      • Anonyymi

        Ps. Aiemmin saamani vinkit on olleet: rukoile ja toinen on että senkus vaan menet naimisiin. Ensimmäistä olen tehnyt paljon, jälkimmäinen muodostui mahdottomuudeksi juuri edellä esitettyjen seikkojen vuoksi. Paavalihan oli yksinäinen mies mutta häntä ei omien sanojensa mukaan kiusanneet nämä asiat. Mutta pidän luottamuksen nyt ainakin Jeesuksessa, että hän järjestää asiani parhainpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps. Aiemmin saamani vinkit on olleet: rukoile ja toinen on että senkus vaan menet naimisiin. Ensimmäistä olen tehnyt paljon, jälkimmäinen muodostui mahdottomuudeksi juuri edellä esitettyjen seikkojen vuoksi. Paavalihan oli yksinäinen mies mutta häntä ei omien sanojensa mukaan kiusanneet nämä asiat. Mutta pidän luottamuksen nyt ainakin Jeesuksessa, että hän järjestää asiani parhainpäin.

        Pps. Ja mitä meidän kuuluu odottaa, sitä että Jumala antaa meille kumppanin tai jotain muuta mitä olemme pyytäneet, vai sitä että hän ilmestyy vapahtamaan meidät lopullisesti kaikesta laittomuudesta, kivusta, ahdistuksesta, kiusauksista, vaarasta ja murheesta? Itse ainakin haluan nyt odottaa enemmän jälkimmäistä.


    • Anonyymi

      Suostun mieheksesi kunhan itse suostut ympäleikattavaksi liittomme nimeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe