Kuolinsyy

Tietoa kaipaava

Läheiseni kuolinsyyselvityksessä oli välittömänä kuolinsyynä sydämen liikakasvu, kammioiden laajentuminen ja sepelvaltimotauti. Vaikuttavatko ne jotenkin hengitykseen, kun läheiselläni oli hengitysvaikeuksia viimeisinä päivinään? Pljonko painaa normaalin kokoinen sydän? Mitä tarkoittavat seuraavat muutokset: haiman sidekudostuminen, maksan rasvarappeutumismuutokset, munuaisten sidekudostuminen ja "rintaontelossa parietaalisessa pleurassa n.20% alueella kamaramuodostuma"? Kuinka kauan vähäinen määrä alkoholia, esim. muutama pullo siideriä näkyy virtsakokeessa? Mitä merkintä "vartalon etupuolella kaksi defibrillaattorin tarraa" tarkoittaa? Miten munuaiset otetaan ruumiinavauksessa pois, vatsan kauttako vai selän puolelta? Tässä oli paljon kysymyksiä, toivottavasti joku asiasta tietävä vastaisi. Mielestäni ruumiinavausraportissa ei kerrottu tarpeeksi tyhjentävästi kuolemaan vaikuttaneista tekijöistä. Tarkoittaako edellä mainitsemani sydämen liikakasvu ja kammioiden laajentuminen käytännössä sydänkohtausta?

3

8810

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastauksia,

vaikken kaikkeen osaa vastatakaan.

Sydämen liikakasvu ja kammioiden laajentuminen johtaa yleensä sydämen vajaatoimintaan. Vajaatoiminnassa nestettä kertyy usein keuhkoihin ja tulee hengitysvaikeuksia. Ilmeisesti läheisesi on kuollut sydämen vajaatoimintaan; sydänkohtaus olisi pystytty näkemään ruumiinavauksessa ja siitä olisi raportissa mainittu. Oletko jo saanut kuolintodistuksen, joka laaditaan ruumiinavausraportin perusteella? Siinä on aina määritetty peruskuolinsyy.

Haimaan ja munuaisiin on tullut sidekudoslisää, iän mukana näin usein käy ja se ei tarkoita mitään varsinaista sairautta. Maksassa on myös usein pientä rasvoittumista, se saattaa tulla esim. ylipainosta tai alkoholinkäytöstä, mutta sitä voi tulla muutenkin.

Vartalon etupuolella on ollut ruumiinavausta tehtäessä jäljellä liimattuna defibrillaattorin eli elvytyksessä käytettävän "sähköiskunantokoneen" päitsimille tarvittavat tarrat. Yleensä ennen ruumiinavausta ei poisteta mitään potilaassa kiinni olevaa vaan kaikki jätetään paikalleen, kunnes ruumiinavaus on tehty.

Parietaalisen pleuran kamaramuodostuma tarkoittaa, että keuhkopussi on jostakin kohdastaan paksuuntunut, todennäköisesti jonkin vanhan, mahdollisesti vuosikymmeniäkin aiemmin sairastetun keuhkopussintulehduksen jälkeen. Sillä ei ole merkitystä.

• vatsan kautta,

ja mitä tulee tuohon alkoholin näkymiseen, niin olet kaiketi tietoinen, että se mitataan avauksen yhtyéydessä myöskin silmän lasiasnesteestä....
      Def.tarrat tarkoittavat sitä, että sydämelle on yritetty antaa iskuja ennen menehtymistä.
      No, välitön syy ei ole ollut infarkti, tosin välitän syy on johtunut sydämestä.
      Välitön syy on ollut kuten se on pöytäkirjaan merkitty, kammioiden laajentuminen ja sepelvaltimotauti. Viimeksi mainittu jo yksistään useimmiten "riittää" siihen, että menehtyy. Verisuonet ovat todennäköisesti ed.mainitun sairauden takia tukkeutuneet/kalkkeutuneet.
      Sydämen koko, no se vaihtelee, et mainitse onko läheisesi mies vai nainen, pieni-vai suurikokokoinen jne.
      Ota yhteyttä raportin allekirjoittaneeseen patologiin, hän käy sen sinun kanssasi mielellään lävitse, niin meillä ainakin toimitaan.

Osanottoni!

• Tietoa kaipaava

Kiitokset teille vastanneille. Olen todella kiinnostunut ruumiinavauksesta muutenkin eli jos jollakin on lisättävää, luen kommentteja mielelläni!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      66
      4195
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1226
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe