Jumala & Saatana

Tulevat historiansaatossa osoittautumaan jutuiksi entisaikojen nuotiotulien ajoilta.

Hyvä ja paha on mielestäni energian erinapaisuuskysymys.
Miinus on Saatana - plus Jumala. No ei kai tää mikään uus selitys ole!

Näitä tutkitaan, näihin palataan.

7

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sunnyriver

      Niin, kyllähän niin Jumalan voimat kuin pahan voimatkin päätöksiimme vaikuttavat sen mukaan, kuka antaa minkäkin kuinka paljon vaikuttaa.
      Ei se erinapaisuutta ole. En minä ole Jumala enkä ole saatana. Ihminen minä olen, persoona.
      Jumalakin on persoona, samoin saatana (valitettavasti). Ja meillä ihmisillä on Jumalan lahjana vapaa tahto. Sen mukaan, miten me sitä käytämme, olemme joko Jumalan suojeluksessa tai annamme pahan huseerata elämässämme. Eli ollaan vähän niin kuin jalkapallokentällä. Siellä on monenlaisia pelaajia ja joukkueen kapteeni(eli ihminen itse) periaatteessa päättää, ketkä pelaavat hänen pelissään.
      Kyllä itse ainakin pidän paljon enemmän Jumalan enkeleiden kanssa pelaamisesta kuin pimeyden
      jallitettavana olemisesta.
      Hyvää jatkoa!

      • uskoo

        >>En minä ole Jumala enkä ole saatana.


      • Olemme Universumin hiukkasista koostuneita. OK?
        Universumissa(U)vallitsee U:n lait. OK!

        Luonnollisesti ihmisen tasolla parhaimmillaan on valitsemisen oikeus,
        se imuroiko kosmisesta energiasta vai -energiaa.
        Mielestäni Jumalaa edustaa napaisuus. Alemmat oliot, eläimet ja kasvit toteuttavat
        geeniensä mukaista elämää.
        Näillä ei ole muuta mahdollisuutta.

        Koskee myös ihmistä yhtenä eläinlajina. Geenien totetumaa elämä pitkälti on.

        Ajallisesti ihmiskunta on laskeutunut puusta melko äskettäin.


      • perseestä
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Olemme Universumin hiukkasista koostuneita. OK?
        Universumissa(U)vallitsee U:n lait. OK!

        Luonnollisesti ihmisen tasolla parhaimmillaan on valitsemisen oikeus,
        se imuroiko kosmisesta energiasta vai -energiaa.
        Mielestäni Jumalaa edustaa napaisuus. Alemmat oliot, eläimet ja kasvit toteuttavat
        geeniensä mukaista elämää.
        Näillä ei ole muuta mahdollisuutta.

        Koskee myös ihmistä yhtenä eläinlajina. Geenien totetumaa elämä pitkälti on.

        Ajallisesti ihmiskunta on laskeutunut puusta melko äskettäin.

        jing ja jang= voima /vastavoima idässä
        niil on uskomattomat kokemukset niistä.


      • sunnyriver
        uskoo kirjoitti:

        >>En minä ole Jumala enkä ole saatana.

        Niin, Jumala loi meidät kaltaisekseen ja
        uskon tosiaan, että jokainen, joka tajuaa taistelun hyvän ja pahan välillä, haluaa oll Jumalan kaltainen mahdollisimman paljon.
        Jumala en ole, enkä saatanakaan, vaikka vanha kehno välillä pääsee muita ihmisiä minun sanojeni ja tekojeni kautta kiusaamaan.
        Sanoihan Jeesus Pietarillekin, kristillisen seurakunnan perustajakalliolle, aikanaan (Matt.16:23) suurin piirtein, että väisty, saatana.
        Sanoi siksi, että saatana Pietarin kautta
        yritti saada Jeesusta luopumaan ihmiskunnan lunastuksesta, niin että ihmisellä ei olisi ollut mahdollista saada syntejään anteeksi
        varmuutta Jumalan rakkaudesta.
        Toisekseen vaikka emme ole Jumala tai saatana,
        voimme olla saatanassa tai vaikkapa salkkareissa tai ihmisviisaudedssa tai mäyräkoirassa, mikäli ne rajoittavat
        ajatukisamme ja ohjaavat ratkaisujamme.
        Ja samalla tavalla voimme olla Jumalassa, Hänen
        rakkautensa valtapiirissä aivan niin kuin olemme
        jalkapallokentällä, vaikka emme ole jalkapallokenttä.
        Ja ne ajat, jolloin tunnen olevani Jumalassa,
        yhdistyneenä Hänen tahtoonsa ja rakkauteensa, ovat parhaat ajat elämässäni!
        Toivon samaa sinulle!


    • Arska

      Valitettavan moni uskoo ko. sontaan ja p-haisee koko elämän.

    • asdfasdfasd

      Mitäs jos se olisi niin, että toisinaan hyvät tekevät pahoja juttuja ja joskus pahat hyviä. Hyvä ja paha eivät ole mitään napaisuuksia, jumalia tai mitään muitakaan entiteettejä.

      Aikaa myöten ihmiskunta/yhteiskunnat ovat muodostaneet käsityksen siitä, mikä on oikein ja mikä väärin. Uskonnot yrittävät omia näitä käsityksiä ja liitää mukaan pari omaa oppiaan.

      On väärin varastaa tai tappaa, koska ihmiset ovat ymmärtäneet sen olevan haitallista ja 'paha' juttu. Ei siinä mitään napaisuuksia tai henkiolentoja ole määräämässä/osallistumassa asiaan.

      "paha" johtuu usein ajattelemattomuudesta tai harkintakyvyn menetyksestä/puutteesta. Tehokkaimmin siitä päästäisiin eroon opettamalla ihmisille... niin.. ajattelemista, eli filosofiaa. Ihmisille pitäisi kertoa lapsina tarinoita, joista he oppisivat harkintakykyä ja taidon ajatella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe