Jumala & Saatana

Tulevat historiansaatossa osoittautumaan jutuiksi entisaikojen nuotiotulien ajoilta.

Hyvä ja paha on mielestäni energian erinapaisuuskysymys.
Miinus on Saatana - plus Jumala. No ei kai tää mikään uus selitys ole!

Näitä tutkitaan, näihin palataan.

7

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sunnyriver

Niin, kyllähän niin Jumalan voimat kuin pahan voimatkin päätöksiimme vaikuttavat sen mukaan, kuka antaa minkäkin kuinka paljon vaikuttaa.
      Ei se erinapaisuutta ole. En minä ole Jumala enkä ole saatana. Ihminen minä olen, persoona.
      Jumalakin on persoona, samoin saatana (valitettavasti). Ja meillä ihmisillä on Jumalan lahjana vapaa tahto. Sen mukaan, miten me sitä käytämme, olemme joko Jumalan suojeluksessa tai annamme pahan huseerata elämässämme. Eli ollaan vähän niin kuin jalkapallokentällä. Siellä on monenlaisia pelaajia ja joukkueen kapteeni(eli ihminen itse) periaatteessa päättää, ketkä pelaavat hänen pelissään.
      Kyllä itse ainakin pidän paljon enemmän Jumalan enkeleiden kanssa pelaamisesta kuin pimeyden
      jallitettavana olemisesta.
      Hyvää jatkoa!

• uskoo

>>En minä ole Jumala enkä ole saatana.

• Olemme Universumin hiukkasista koostuneita. OK?
        Universumissa(U)vallitsee U:n lait. OK!

Luonnollisesti ihmisen tasolla parhaimmillaan on valitsemisen oikeus,
        se imuroiko kosmisesta energiasta vai -energiaa.
        Mielestäni Jumalaa edustaa napaisuus. Alemmat oliot, eläimet ja kasvit toteuttavat
        geeniensä mukaista elämää.
        Näillä ei ole muuta mahdollisuutta.

Koskee myös ihmistä yhtenä eläinlajina. Geenien totetumaa elämä pitkälti on.

Ajallisesti ihmiskunta on laskeutunut puusta melko äskettäin.

• perseestä
        capt.cöpenick kirjoitti:

Olemme Universumin hiukkasista koostuneita. OK?
        Universumissa(U)vallitsee U:n lait. OK!

Luonnollisesti ihmisen tasolla parhaimmillaan on valitsemisen oikeus,
        se imuroiko kosmisesta energiasta vai -energiaa.
        Mielestäni Jumalaa edustaa napaisuus. Alemmat oliot, eläimet ja kasvit toteuttavat
        geeniensä mukaista elämää.
        Näillä ei ole muuta mahdollisuutta.

Koskee myös ihmistä yhtenä eläinlajina. Geenien totetumaa elämä pitkälti on.

Ajallisesti ihmiskunta on laskeutunut puusta melko äskettäin.

jing ja jang= voima /vastavoima idässä
        niil on uskomattomat kokemukset niistä.

• sunnyriver
        uskoo kirjoitti:

>>En minä ole Jumala enkä ole saatana.

Niin, Jumala loi meidät kaltaisekseen ja
        uskon tosiaan, että jokainen, joka tajuaa taistelun hyvän ja pahan välillä, haluaa oll Jumalan kaltainen mahdollisimman paljon.
        Jumala en ole, enkä saatanakaan, vaikka vanha kehno välillä pääsee muita ihmisiä minun sanojeni ja tekojeni kautta kiusaamaan.
        Sanoihan Jeesus Pietarillekin, kristillisen seurakunnan perustajakalliolle, aikanaan (Matt.16:23) suurin piirtein, että väisty, saatana.
        Sanoi siksi, että saatana Pietarin kautta
        yritti saada Jeesusta luopumaan ihmiskunnan lunastuksesta, niin että ihmisellä ei olisi ollut mahdollista saada syntejään anteeksi
        varmuutta Jumalan rakkaudesta.
        Toisekseen vaikka emme ole Jumala tai saatana,
        voimme olla saatanassa tai vaikkapa salkkareissa tai ihmisviisaudedssa tai mäyräkoirassa, mikäli ne rajoittavat
        ajatukisamme ja ohjaavat ratkaisujamme.
        Ja samalla tavalla voimme olla Jumalassa, Hänen
        rakkautensa valtapiirissä aivan niin kuin olemme
        jalkapallokentällä, vaikka emme ole jalkapallokenttä.
        Ja ne ajat, jolloin tunnen olevani Jumalassa,
        yhdistyneenä Hänen tahtoonsa ja rakkauteensa, ovat parhaat ajat elämässäni!
        Toivon samaa sinulle!

• Arska

Valitettavan moni uskoo ko. sontaan ja p-haisee koko elämän.

• asdfasdfasd

Mitäs jos se olisi niin, että toisinaan hyvät tekevät pahoja juttuja ja joskus pahat hyviä. Hyvä ja paha eivät ole mitään napaisuuksia, jumalia tai mitään muitakaan entiteettejä.

Aikaa myöten ihmiskunta/yhteiskunnat ovat muodostaneet käsityksen siitä, mikä on oikein ja mikä väärin. Uskonnot yrittävät omia näitä käsityksiä ja liitää mukaan pari omaa oppiaan.

On väärin varastaa tai tappaa, koska ihmiset ovat ymmärtäneet sen olevan haitallista ja 'paha' juttu. Ei siinä mitään napaisuuksia tai henkiolentoja ole määräämässä/osallistumassa asiaan.

"paha" johtuu usein ajattelemattomuudesta tai harkintakyvyn menetyksestä/puutteesta. Tehokkaimmin siitä päästäisiin eroon opettamalla ihmisille... niin.. ajattelemista, eli filosofiaa. Ihmisille pitäisi kertoa lapsina tarinoita, joista he oppisivat harkintakykyä ja taidon ajatella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      178
      2126
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      56
      1447
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      212
      1299
    4. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      56
      1172
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      80
      1150
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      39
      1079
    7. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      68
      996
    8. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      64
      988
    9. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      125
      984
    10. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      223
      925
    Aihe