Telfast

atr77

Tietoa ko.allergia lääkkeestä? Vaikuttava aine on feksofenadiini... Enpä itse törmännyt, mutta kuulemma toimii. Kyselisin henk.koht. annostuksista ja erityisesti haittavaikutuksista..mm.alkoholin kanssa jne.?

6

7187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä niin, sillä

kun oli mm. kontraindikaatioita muiden lääk.kanssa.

Eli, ei ole myynnissä meillä.

• perustele!

Mitenkäs sitten minulle niitä juuri määrättiin...
        30kpl.a.14e.
        Reseptivalmiste, haittoja vain närästyslääkkeiden kanssa...

• että vielä myydään Suomessa
        perustele! kirjoitti:

Mitenkäs sitten minulle niitä juuri määrättiin...
        30kpl.a.14e.
        Reseptivalmiste, haittoja vain närästyslääkkeiden kanssa...

Rinnakkaistuote Teldanex kiellettiin jo vuosia sitten rankkojen sivuvaikutusten vuoksi.

Minua ei saisi Telfastia käyttämään edes pienet enkelit.

Maailma on täynnä tehokkaita allergiallääkeitä, joilla ei ole Telfastin riskejä, jotka todellakaan eivät rajoitu vain närästyslääkkeisiin.

• l3k4j5l43kj5lk34j5l3
        että vielä myydään Suomessa kirjoitti:

Rinnakkaistuote Teldanex kiellettiin jo vuosia sitten rankkojen sivuvaikutusten vuoksi.

Minua ei saisi Telfastia käyttämään edes pienet enkelit.

Maailma on täynnä tehokkaita allergiallääkeitä, joilla ei ole Telfastin riskejä, jotka todellakaan eivät rajoitu vain närästyslääkkeisiin.

saavuin tähän ketjuun googlaamalla telfast mutta en löytänyt etsimääni tietoa. löysin tiedon toisaalta, mutta ehkä joku muu etsii myös tietoa ja törmää tähän sivuun, joten kerronpa nyt tässä mitä löysin.

ensinnäkin, telfastin vaikuttava aine on feksofenadiini. teldanex on poistunut markkinoilta vaarallisena. teldanexin vaikuttava aine oli terfenadiini. kyseessä ei siis ole rinnakkaistuote, vaikuttava aine ei ole sama.

alumiini- ja magnesiumhydroksidi geeliä sisältävien närästyslääkkeiden käyttö vähentää telfastin imeytymistä merkittävästi, ilmeisesti lääkeaine sitoutuu geeliin ja jää suoleen. tietääkseni tällaisia närästyslääkkeitä ei kuitenkaan myydä suomessa.

telfastin käyttö erytromysiinin tai ketokonatsolin kanssa kaksin- tai kolminkertaistaa telfastin pitoisuuden veressä, koska ne tehostavat feksofenadiinin imeytymistä. imeytymiseen siis vaikuttaa tietty ohutsuolen pinnalta löytyvä entsyymi. runsaalla greippimehun juomisella tai greipin syömisellä saattaa olla samankaltainen vaikutus telfastin käytön yhteydessä ja myös muut sisäisesti käytetyt sienilääkkeet ketokonatsolin lisäksi voivat voimistaa feksofenadiinin vaikutusta samalla mekanismilla. sopivasta annoksesta kannattaa keskustella lääkärin kanssa mikäli käyttää kyseisiä lääkkeitä tai greippiä.

yliannostuksen oireita ovat päänsärky, väsymys ja huimaus. terveillä ihmisillä 800 mg yliannostus ei kuitenkaan ole aiheuttanut vakavia haittoja.

• on Telfast

Minulla on Telfast -lääkitys. Ollut jo monta vuotta. En ole huomannut mitään sivu- tai haittavaikutuksia minkään kanssa. Ja mulla noita allergialääkkeitä on melkoinen kasa. Itseasiassa Telfast on ollut mulle sopivin antihistamiini ja oon kuitenkin kokeillut ainakin kymmentä eri elämäni aikana. Telfast ei väsytäkään yhtään, ainakaan minua! Eikä siitä ole ollut mitään oireita alkoholin kanssa. Jatka vain lääkkeen syömistä, ei siitä ole minkäänlaista vaaraa tai haittaa vaikka joku niin väittää. =)

• Anonyymi

Tyytyväinen täälläkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1546
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1217
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      952
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe