miksi ei onnistu?

mk81

moro. pakko kirjottaa ja häiritä teitä...

Ok. On Jumala. On Jeesus ja kaikkea. Mikä virka tällä koko hupijutulla on? Miksi vaikka olen rujoillut vuosikaudet, olen antanut elämäni Jeesukselle, olen tehnyt kaikkeni, käynyt kaikki kokoukset läpi jne jne plaaplaa, kaiki menee AINA päin helvettiä? Ja tarkoitan sanaa aina ja jokainen pieneninkin yksityiskohta. Eihän tällasta kukaan voi ottaa tosissaan, siis koko uskomista raamatuna paskanjauhamisiin.

ja ihan turha sanoa, että olet nyt poikennut oikealta tieltä jne, en ole, ja vaikka olisinkin, tulos on sama...EI MITÄÄN VAIKUTUSTA. Elämäni on ohi, ja toivottavasti helvetti ei ole ihan niin hirvee paikka kuin höpistään. Hassua suorastaan, kun mitään apua tämä paska planeetta ei pidä sisällään.

Amem.

8

442

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Immoralisti

"Ok. On Jumala. On Jeesus ja kaikkea. Mikä virka tällä koko hupijutulla on? Miksi vaikka olen rujoillut vuosikaudet, olen antanut elämäni Jeesukselle, olen tehnyt kaikkeni, käynyt kaikki kokoukset läpi jne jne plaaplaa, kaiki menee AINA päin helvettiä? Ja tarkoitan sanaa aina ja jokainen pieneninkin yksityiskohta. Eihän tällasta kukaan voi ottaa tosissaan, siis koko uskomista raamatuna paskanjauhamisiin."

Kristinuskon päämääriä ja pyrkimyksiä ovat käsittääkseni seuraavat: Välittäminen itsestä ja toisista, lähimmäisenrakkaudesta kumpuavat teot, armeliaisuus itseä ja toisia kohtaan, sekä rauhan saaminen sydämeen.

Suhtautuisin hieman tuohon "elämän antamiseen Jeesukselle" vähän epäröiden. Olen itsekin yrittänyt ja yrittänyt sitä lukemattomia kertoja.

Uskon, että luterilainen oppi uskoontulosta on tähän asti lähimpänä totuutta, mihin olen törmännyt. Luterilaisen katsomuksen mukaan Jumala herättää Pyhän Henkensä kautta uskoa milloin haluaa, missä haluaa ja kenelle haluaa - sanansa ja sakramenttien kautta. Luterilainen ihminen voi siis jättää rauhallisesti mahdollisen uskoontulonsa Jumalan käsiin, koska ei omalla tahdollaan pysty tekemään mitään uskonratkaisuja tai -hyppyjä. (Korkeintaan ehkä
      voi päättää lukeako nyt Raamattua tai mennäkö sunnuntaina kirkkoon).

Tämä luterilainen katsomus tuntuu minusta siksi
      "oikealta", että olen viimeisen 15 vuoden aikana
      uskonut tai ollut uskomatta se perusteella, mitä on kulloinkin _tuntunut_ oikealta. Siis mitä
      hetkellinen järkeni, omaksuttu logiikka, aivojeni tietovarasto, uskomukseni ja tunteeni jne. sanovat kulloisessakin tilanteessa.

"ja ihan turha sanoa, että olet nyt poikennut oikealta tieltä jne, en ole, ja vaikka olisinkin, tulos on sama...EI MITÄÄN VAIKUTUSTA. Elämäni on ohi, ja toivottavasti helvetti ei ole ihan niin hirvee paikka kuin höpistään. Hassua suorastaan, kun mitään apua tämä paska planeetta ei pidä sisällään."

Olet yrittänyt uskon saralla artikkelisi perusteella varmasti tosissasi. Eipä minulla tässä ole mitään auktoriteettia sanoa, että olisit muka "poikennut oikealta tieltä". Mainittakoon
      http://huitsinnevada.info/ niille, joita
      karismaattisissa suuntauksissa saaneet haavoja sieluunsa.

Mainitsen nyt tässä yhteydessä pari kotisivuni uskonnotonta juttua, joiden toivoisin antavan
      Sinulle uskoa siihen, että jokainen elämä on tärkeä, oli sitten miten uskovainen tai vaikka militantti ateisti.

http://www.iki.fi/manninen/jokainen.html

http://www.iki.fi/manninen/ajatteluni.html

• mk81

anteeksi tuo aika törkeäkin tekstini. Se vaan tuli suoraan katkerasta mielestäni, ja oluen voimalla.heh.

Jotenkin vaan on niin vaikeeta olla nykyään uskossa, että alkaa ihan tuntua että sitä vaan vihaa koko Jumalaa jne. Mutta eiköhän tuo meikäläisen vihat kestä, jos nyt on olemassa.

• taappo
        mk81 kirjoitti:

anteeksi tuo aika törkeäkin tekstini. Se vaan tuli suoraan katkerasta mielestäni, ja oluen voimalla.heh.

Jotenkin vaan on niin vaikeeta olla nykyään uskossa, että alkaa ihan tuntua että sitä vaan vihaa koko Jumalaa jne. Mutta eiköhän tuo meikäläisen vihat kestä, jos nyt on olemassa.

Saat anteeksi 'karkean' kielenkäyttösi!
        Asenteesihan kuvastaa oikeaa mielenlaatua elämää kohtaan.

Eiköhän monen elämä ole juuri kuvaamasi kaltaista etsimistä ja kyselyä: "Missä olet Jumala? Vastaa minulle! " jne.

Esimerkiksi voin tarjota vaikka Daavidin elämää... ehkäpä juuri psalmit puhuttelisivat sinuakin tässä elämän tilanteessasi...

Jumala valmistaa työntekijöitään usein vaikeuksien kautta työhönsä.
        Miksi näin?
        Siksi, että hän vahvistaa meitä kärsimyksien kautta.
        Hän riisuu meistä turhan pois, jättäen jäljelle oleellisen, ettemme kiinnittäisi tämän maailman turhuuksiin sydäntämme.
        Hän sallii meille vaikeuksia, jotta ymmärtäisimme lähimmäistemme kipuja ja ahdistuksia. Emmehän muuten kykene menemään heidän rinnalleen!

Ota Raamattu käyttöösi ja anna Sanan vaikuttaa, siten pääset tukevasti Kristus -kalliolle.
        Tämä aika on täynnä 'helppo-heikkejä', jotka antavat mielellään pika-lääkitys-neuvoja, jotka aiheuttavat vain pahemman olon.

Jeesus tuli pelastamaan syntisiä.
        Hän lupasi ravita hengellisesti köyhiä, jotka eivät mitään ole ihmisten silmissä...

Terveet eivät tarvitse parantajaa. Fariseuksia vilisi Jeesuksen liepeillä joka puolella... Miten luulisit tilanteen olevan tänään?

Vain syntinen ihminen kelpaa Jeesukselle...
        Voit huoletta luottaa tuohon lupaukseen ja tulla ristin juurelle, tunnustaa syntisi Jeesukselle ja anoa Häneltä armoa!
        Hän kyllä kuulee ja auttaa ihan varmasti!
        Luota siihen!

• Immoralisti
        mk81 kirjoitti:

mitään...

Tsemppiä sinulle!

• Niilo Koivisto

Eläme on mukavan yksinkertaista, sitä ei tarvitse kuin elää onnellisena.

• Tuon tunnelman voivat vahvistaa kaikki rehelliset ja vilpittömät. Täälläpäin myös menee lähes kaikki pieleen. Se vähä, mikä luonnistaa, siitäkin saa vain haukkumiset. Mutta olen tottunut vähään tyytymään, kun kuitenkin voin toteuttaa edes hiukan sitä, mitä eniten haluan.

Ei ihmiselle välttämättä olekaan luvattu ihanaa elämää. Katsopa Jobin kirjaa - hän välillä menetti kaiken ja halusi kuolla pois, kun Jumalakin vaikeni. Mutta hän kesti siksi, että hänelle Jumalan armo oli parempi kuin elämä.

On siis jotensakin näin, että lahjan antaja on enemmän kuin ne lahjat.

Olisiko elämän arvoissa korjaamisen varaa? Kuningas Salomolle Jumala lupasi, mitä ikinä tämä anoo. Salomo pyysi oikeudenmukaista sydäntä. Kun ei pyytänyt rikkautta, sai sitäkin yllin kyllin. No, se rikakus lopulta vei hunningolle, mutta se on eri juttu. 2: Aikak 1:9-13.

Jumalalla on kahdenlaisia lapsia - toisille Luoja on tärkeämpi ja toisille sitävastoin luotu.

Psalmit:
      63:4 Sillä sinun armosi on parempi kuin elämä, minun huuleni ylistäkööt sinua.

Joona:
      4:3 Ja nyt, Herra, ota minun henkeni, sillä kuolema on minulle parempi kuin elämä."

Nämä vinkit on melkein tyhjää rankkaan koetukseesi, mutta koetan muistaa sinua rukouksissanikin.

• joksikin aikaa

tuo jumal-suhteen fundeeramisen. Erittelet liikaa asioita ehkä luonnekysysymys. Ei jumala ole nappula, jota painamalla elämän onni aukenee. tarttee saada ensin myös oma luonne, tempperamentti kuntoon.

ei kaikki tule uskoon vaikka kuinka haluaisivat tai rukoilisivat, ehkäpä sä olet sellainen tyyppi.

ihmmisellä on myös oma tahto, jumala tulee ulkoapäin.
      käytä omaa tahtoa ja luonteenlujuutta ja mieti mitä elämältäsi haluat.

"hassua .....kun mitään apua tämä paska planeetta ei pidä sisällään."

haet taas apua ulkoapäin. TOIMI ITSE, UsKO ITSEESI, itsestaan se apu vihdoin löytyy. älä ole ohjailtavissa.

• mk81

"haet taas apua ulkoapäin. TOIMI ITSE, UsKO ITSEESI, itsestaan se apu vihdoin löytyy. älä ole ohjailtavissa."

Totta. Itestäänhän se apu on löydyttävä. Olen sellanen tapaus että en osaa sanoa EI. Jotenkin olen muitten ohjailtavissa kai.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      138
      1319
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      38
      889
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      30
      623
    4. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      590
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      568
    7. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      536
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      533
    9. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      24
      531
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      16
      502
    Aihe