Olen kiinnostunut lähetystyöstä. Paljonkohan on palkka, kun olen koulutukseltani kasvatustieteen maisteri, jos tekee jotain opetushommaa? Pitääkö paikallista kieltä osata hyvin, jos lähtee?
Palkka
5
3347
Vastaukset
- sisäistänyt
mitä lähetystyö on???
Lukaiseppas ensiksi raamatun lähetyskäsky,
ja toiseksi kysy Jumalalta neuvoa että
löytäisit tehtävän jonka hän sinulle on
osoittanut.
Itse teen Venäjän työtä karjalassa ilman
muuta palkkaa kuin sitä mikä Herra siunauksellaan
antaa ja tottakai kieltä pitää osata sinunkin jos
olet lähetetty.- just joo..
no just joo näitä simmut kiinni ja herran haltuun..
- myös kiinnostunut
kyselin samaa aiemmin, en tiedä minne aiemmat viestit ovat kadonneet. palkka määriteltiin kuulemma jotenkin niin, että suomen palkka ja se kerrottiin maakertoimella (varmaan jotenkin elintason mukaan) eli afrikassa se oli jotain tyyliin 700-850e.
vaikea on muuten opettaa jollei osaa paikallista kieltä. jos lähtisit oikein lähetystyöntekijäksi, koulutukseen kuuluu 1-2v kielikoulutus, silloin kentällä tulee olla useampi vuosi. itse olen kiinnostunut myös lähtemään, mutta ehkä aluksi lyhytaikaiseen hommaan (tuo yksinlähteminen kun hirvittää) - Jatka kyselyä
Suomen ev.lut.kirkon viralliset lähetysjärjestöt maksanevat kaikki palkkaa koulutuksen ja tehtävän mukaan. Perustana palkkataso Suomessa suhteutettuna työkenttäsi tasoon. Päivärahaa ei makseta. Lähettävä järjestö kustantaa kielikoulusi, mutta myös edellyttää Sinulta muutaman vuoden työskentelyä.
Lähetystyöntekijä opettelee tavallisesti paikallisen kielen. Lisää tietoa saat järjestöistä ja niiden järjestämillä esikoulutuskursseilla voit miettiä omaa lähtemistäsi. - Läheltä seurannut
Hei