Onko vaistoa olemassa?

animattiN

Voitko sanoa, "että minähän tiesin tuon asian", mutta et kehdannut sitä sanoa ääneen? Sitten yrität kertoa muille, että aivan varmasti aavistin tuon asian ja muut eivät sitä kuitenkaan usko.
Äshhhh...tais mennä liian moninmutkaiseksi...arvasin ettette tajua pointtia kuitenkaan...:))

90

3453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhurix

Mulle noita etiäisiä ilmestyy tavan takaa. Aina joku ihme ennakkoaavistus siitä mitä tulee tapahtumaan. Isoäitini oli samanlainen ja paheni vaan ikääntyessään. Se tiesi ihmisten kuolematkin etukäteen.

• animattiN

miten se tiesi sellaiset asiat?
        Itselläni nämä intiutit vai miksi niitä sitten sanotaankaan ilmenevät siten, että älä tee niin tai että teet juuri silleen.
        On toki käynyt silleenkin että kun etsin jotain asiaa olen käynnyt lähellä sitä löytöpaikkaa ja vaisto on sanonut että kurkkaa nyt sinne, mutta en kuitenkaan ole ottanut vaistoistani vaarin. :))

• Jing Tong Hu
        animattiN kirjoitti:

miten se tiesi sellaiset asiat?
        Itselläni nämä intiutit vai miksi niitä sitten sanotaankaan ilmenevät siten, että älä tee niin tai että teet juuri silleen.
        On toki käynyt silleenkin että kun etsin jotain asiaa olen käynnyt lähellä sitä löytöpaikkaa ja vaisto on sanonut että kurkkaa nyt sinne, mutta en kuitenkaan ole ottanut vaistoistani vaarin. :))

tästä mitään ymmärrettävää:

"On toki käynyt silleenkin että kun etsin jotain asiaa olen käynnyt lähellä sitä löytöpaikkaa ja vaisto on sanonut että kurkkaa nyt sinne, mutta en kuitenkaan ole ottanut vaistoistani vaarin. :))"

Voisitko samantein kääntää tuon suomeksi?

• lähipiirissä nuo asiat on niin tavallisia,että hyvin pystyy saman tien kertomaan..:)

Aina pitäisi kuunnella omaa sisäistä ääntään..Menisi asiat paljon paremmin..:)

Sanoisin kumminkin noita juttuja enemmän intuitioksi...tai sinne päin..meni kieli kesken kaiken solmuun..:DDDD

• animattiN

tuo minunkin kieli menee, mutta ei se haittaa. :)

• Bush of roses

Koittaa siinä sitten saada muut uskomaan.
      Tuo sinun viimeinen lauseesi oli kyllä alentava, pidätkö muita ihmisiä tyhminä?

• varmaan olemassa

tänä aamuna tuli taas surruteltua neljä kertaa itselleni orkku.jonain päivinä vaan tekee hirveesti mieli :)

• Ihmisen mieli on siitä erikoinen, että se jotenkin rekisteröi juuri sen (tapahtuman) mikä juuri nyt tapahtui. Samalla aivot antavat tai yrittävät antaa esille putkahtaneesen pulmaan luonnollisen selityksen. Eli mikäs sen helpompaa on sanoa että ” minähän arvasin tuon”

Kuitenkin pääkoppasi on ennen (tapahtumaa) etsinyt sinua epäilyttävään asiaan lukuisia selityksiä ja vaihtoehtoja. Tuli sinulle mikä yllätys tahansa eteesi, sanoisit että arvasin tuon. Tässä vaiheessa kun tämä yksi sinulle suotuisa aavistus on pulpahtanut pinnalle, niin samalla ne ylimääräiset aavistukset ovat deletoinikäskyllä kadonneet nupistasi.

Pinnistämällä muistiasi ja pakittamalla takaisinpäin kohtaan ennen (tapahtumaa) ja lähtemällä siitä taas eteenpäin, samalla miettien mikä olisi ollut ajatuksesi, jos tilanne olisi muuttunut.

Vastaus on " Arvasin tuon"

• animattiN

taitaa pitää paikkansa, mutta miten selität tämän.
        Olen kaksi eri kertaa ostanut loton ja kummallakin kerralla vaisto sanoi että osta koska voitat ja niin voitinkin. Niiten lottojen välillä en siis ostanut uutta ja kun tarkistin numerot en olisikaan voittanut. No tämä nyt oli varmaan yksittäinen tapahtuma.

• animattiN kirjoitti:

taitaa pitää paikkansa, mutta miten selität tämän.
        Olen kaksi eri kertaa ostanut loton ja kummallakin kerralla vaisto sanoi että osta koska voitat ja niin voitinkin. Niiten lottojen välillä en siis ostanut uutta ja kun tarkistin numerot en olisikaan voittanut. No tämä nyt oli varmaan yksittäinen tapahtuma.

Ei sinun vaisto kehottanut ostamaan, vaan sinun omassa pienessä mielessä yritit selitellä ja perustella itsellesi miksi tuhlata rahoja noinkin epävarmaan sijoitukseen. Mikäli vaistosi toimisi, kuten se virheellisesti antaa sinulle ymmärtää, niin tottahan toki aina voittaisit, etkä koskaan ostaisi turhia arpoja.

• animattiN
        Waffen-ss kirjoitti:

Ei sinun vaisto kehottanut ostamaan, vaan sinun omassa pienessä mielessä yritit selitellä ja perustella itsellesi miksi tuhlata rahoja noinkin epävarmaan sijoitukseen. Mikäli vaistosi toimisi, kuten se virheellisesti antaa sinulle ymmärtää, niin tottahan toki aina voittaisit, etkä koskaan ostaisi turhia arpoja.

kerroin tästä tunteesta etukäteen likalleni ja ukolle. Molemmat olivat hämmästyneitä tästä hetkellisestä vaistosta. En väitä että se taas vaikka tänään toimisi.

• animattiN kirjoitti:

kerroin tästä tunteesta etukäteen likalleni ja ukolle. Molemmat olivat hämmästyneitä tästä hetkellisestä vaistosta. En väitä että se taas vaikka tänään toimisi.

Ja molemmat hymyilivät ja nyökyttelivät toisileen tietäväisen näköisinä.:)Niinkö??

Sinulla on ihmeellinen vaisto, mikäli se välillä toimii ja välillä ei. Eli luulenpa että vilkas mielikuvituksesi hiukan tempuilee kanssasi. Tietty ainahan sitä itselleen toivoo yliluonnollisia kykyjä.

Oleko kokeillut hinkata viime uudestavuodesta valamatta jäänyttä tinaista hevosenkenkää. Veikkaan että sillä on yhtä tehokas vaikutus kuin vaistollasi. Jos tinakenkää ei löydy, niin olutpullon korkki voi ajaa saman asian.

• animattiN
        Waffen-ss kirjoitti:

Ja molemmat hymyilivät ja nyökyttelivät toisileen tietäväisen näköisinä.:)Niinkö??

Sinulla on ihmeellinen vaisto, mikäli se välillä toimii ja välillä ei. Eli luulenpa että vilkas mielikuvituksesi hiukan tempuilee kanssasi. Tietty ainahan sitä itselleen toivoo yliluonnollisia kykyjä.

Oleko kokeillut hinkata viime uudestavuodesta valamatta jäänyttä tinaista hevosenkenkää. Veikkaan että sillä on yhtä tehokas vaikutus kuin vaistollasi. Jos tinakenkää ei löydy, niin olutpullon korkki voi ajaa saman asian.

En todellakaan toivo itselleni yliluonnollisia kykyjä koska sellaisiahan ei ole olemassakaan. Näinhän itse sanot.

Toisekseen en ole tinannut yhtenäkään vuotena itselleni taikka muillekkaan mitään uudenvuoden tinoja. Miksi yrität myöskin tehdä minusta jotain oluen juojaa pullonkorkki jutullasi?

Olenko hyökännyt sinun henkilökohtaisiin asioihisi koskaan tällä palstalla?

• animattiN kirjoitti:

En todellakaan toivo itselleni yliluonnollisia kykyjä koska sellaisiahan ei ole olemassakaan. Näinhän itse sanot.

Toisekseen en ole tinannut yhtenäkään vuotena itselleni taikka muillekkaan mitään uudenvuoden tinoja. Miksi yrität myöskin tehdä minusta jotain oluen juojaa pullonkorkki jutullasi?

Olenko hyökännyt sinun henkilökohtaisiin asioihisi koskaan tällä palstalla?

Pieni korjaus, en todellakaan yritä esittää sinua oluen juojana. Esimerkkini tinoista, hevosenkengistä ja pullonkorkeista oli vain vertauskuvallinen. Näillä esittämilläni esimerkeillä yrtin kertoa sinulle niiden olevan yhtä arvokkaita lottoamisen lopputuloksen kannalta

En usko että aavistuksilla, vaistolla ja tai millään poppakonstilla olisi tekemistä sen kanssa voittaako vai ei.

• animattiN
        Waffen-ss kirjoitti:

Pieni korjaus, en todellakaan yritä esittää sinua oluen juojana. Esimerkkini tinoista, hevosenkengistä ja pullonkorkeista oli vain vertauskuvallinen. Näillä esittämilläni esimerkeillä yrtin kertoa sinulle niiden olevan yhtä arvokkaita lottoamisen lopputuloksen kannalta

En usko että aavistuksilla, vaistolla ja tai millään poppakonstilla olisi tekemistä sen kanssa voittaako vai ei.

no kerro miten pystyin vaistoamaan likkani karattua kerran naapuriin, vaikka en tuntenut koko perhettä (eri kerrostalo), että hän on siellä, oli koko yön poissa.. Kävin ringittämässä ovikelloa mutta eivät avanneet ovea ja siellä oli aivan hiljaista sisällä. Vasta kun poliisit tulivat selvisi että siellähän se likka oli. Olin ainoastaan kuullut lasten puhetta parvekkeelta, mutta en tunnistanut oman muksuni ääntä.
        Portaikko oli asuntojen suhteen niin sekava etten itsekkään meinannut löytää sinne.

Vasta aamulla tajusin että vaistoni oli oikeassa likkani suhteen.

• tyttösi...
        animattiN kirjoitti:

no kerro miten pystyin vaistoamaan likkani karattua kerran naapuriin, vaikka en tuntenut koko perhettä (eri kerrostalo), että hän on siellä, oli koko yön poissa.. Kävin ringittämässä ovikelloa mutta eivät avanneet ovea ja siellä oli aivan hiljaista sisällä. Vasta kun poliisit tulivat selvisi että siellähän se likka oli. Olin ainoastaan kuullut lasten puhetta parvekkeelta, mutta en tunnistanut oman muksuni ääntä.
        Portaikko oli asuntojen suhteen niin sekava etten itsekkään meinannut löytää sinne.

oli tuolloin?

• animattiN kirjoitti:

Luultavaa on että tyttäresi oli siellä ikäistensä seurassa, ja todennäköisesti oli käynyt siellä ennenkin. Ehkä hän oli jossain vaiheessa kertonut siellä vierailuistaan, ja siksi osasit suunnistaa oikeaan taloon ja rappuun.

Kerran naapurini koira oli karkuteillä ja koko perhe pyöri pitkin korttelia huhuillen Pörrin perään. Minä siihen neuvokkaana neuvomaan, ellei koira ole jäniksen perässä, niin eiköhän toinen paikka mistä ensimmäisenä etsiä ole naapurikadulla asustavan toisen koiranomistajan piha. Sieltä nurkilta se sitten löytyikin.

Hiukan päättelyä ja neuvokkuutta ja puheet vaistosta unholaan, niin eiköhän sitä kadonneet löydy. Muutens, on sitä ihmisellä ihme taitoja, kuulemma yhdellä puliveivarilla on taito etsiä pimeänpullon myyjän mistä vain. Sanovat että hän osaa haistaa sellaisen. Luulenpa että tuo vaati harjaantutuntutta taitoa. Tuskinpa edes aavistuksesta, tai vaistosta ole kyse kyseisen ukon kohdalla

• animattiN
        tyttösi... kirjoitti:

oli tuolloin?

onko sillä iällä mitään merkitystä.

• kysyin
        animattiN kirjoitti:

onko sillä iällä mitään merkitystä.

Asuihan siellä naapurissa myös aikuisia ihmisiä? Eivätkö he ihmetelleet miksi tyttö tuli yöksi sinne?

• animattiN
        Waffen-ss kirjoitti:

Luultavaa on että tyttäresi oli siellä ikäistensä seurassa, ja todennäköisesti oli käynyt siellä ennenkin. Ehkä hän oli jossain vaiheessa kertonut siellä vierailuistaan, ja siksi osasit suunnistaa oikeaan taloon ja rappuun.

Kerran naapurini koira oli karkuteillä ja koko perhe pyöri pitkin korttelia huhuillen Pörrin perään. Minä siihen neuvokkaana neuvomaan, ellei koira ole jäniksen perässä, niin eiköhän toinen paikka mistä ensimmäisenä etsiä ole naapurikadulla asustavan toisen koiranomistajan piha. Sieltä nurkilta se sitten löytyikin.

Hiukan päättelyä ja neuvokkuutta ja puheet vaistosta unholaan, niin eiköhän sitä kadonneet löydy. Muutens, on sitä ihmisellä ihme taitoja, kuulemma yhdellä puliveivarilla on taito etsiä pimeänpullon myyjän mistä vain. Sanovat että hän osaa haistaa sellaisen. Luulenpa että tuo vaati harjaantutuntutta taitoa. Tuskinpa edes aavistuksesta, tai vaistosta ole kyse kyseisen ukon kohdalla

että haluat etsiä loogisen vastauksen kaikkeen, mutta nyt on pakko sanoa sinulle että lapseni ei ollut ikinä edes käynyt koko talossa aikaisemmin enkä myöskään minä, eikä ennestään tuntenut koko tyttöä.

• animattiN
        kysyin kirjoitti:

Asuihan siellä naapurissa myös aikuisia ihmisiä? Eivätkö he ihmetelleet miksi tyttö tuli yöksi sinne?

että olisin antanut kännykällä luvan olla siellä yötä. Siinä olikin poliiseille selittämistä että en ollut antanut. Äiti oli sairaanhoitaja eräässä sairaalassa ja uskoi kaiken mitä hänen tyttärensä kertoi.

• poliisit
        animattiN kirjoitti:

että olisin antanut kännykällä luvan olla siellä yötä. Siinä olikin poliiseille selittämistä että en ollut antanut. Äiti oli sairaanhoitaja eräässä sairaalassa ja uskoi kaiken mitä hänen tyttärensä kertoi.

lastasi koko yön, vai aamullako vasta ilmoitit katoamisesta? Minkä ikäinen tyttösi oli tuolloin?

• animattiN kirjoitti:

että haluat etsiä loogisen vastauksen kaikkeen, mutta nyt on pakko sanoa sinulle että lapseni ei ollut ikinä edes käynyt koko talossa aikaisemmin enkä myöskään minä, eikä ennestään tuntenut koko tyttöä.

En tähän hätään ala etsimään loogisuutta, koska en tiedä tyttäresi ikää, enkä tunne sen asian taustoja miksi hän naapurustoon oli hakeutunut.

Huolestuttavaa joka tapauksessa, jos asiassa on tarvittu poliiseja.

• animattiN
        poliisit kirjoitti:

lastasi koko yön, vai aamullako vasta ilmoitit katoamisesta? Minkä ikäinen tyttösi oli tuolloin?

asiaan on imartelevaa, mutta en voi kertoa asiasta enempää loukkaamatta kaikkia asianomaisia. Enkä kyllä kertoisi muutenkaan.

• mayanna
        Waffen-ss kirjoitti:

En tähän hätään ala etsimään loogisuutta, koska en tiedä tyttäresi ikää, enkä tunne sen asian taustoja miksi hän naapurustoon oli hakeutunut.

Mä luulin, että tollasten asioitten jauhaminen oli ominaista vaan tonne etä- ja lähihuoltajien katkeranoloiselle palstalle! Siel vilisee veljensä vartijoita niin että näppikset tärisee...

• kertomasi
        animattiN kirjoitti:

asiaan on imartelevaa, mutta en voi kertoa asiasta enempää loukkaamatta kaikkia asianomaisia. Enkä kyllä kertoisi muutenkaan.

asian hyvin outoon valoon, mutta omapa on asiasi. Jää mietityttämään miksi lapsesi halusi paeta/karata kotoaan.

• animattiN
        Waffen-ss kirjoitti:

etsitäänkin syytä lapseni katoamiseen eikä siihen miten vaistosin hänen olevan siellä asunnossa. Voi vihtut...

• animattiN
        kertomasi kirjoitti:

asian hyvin outoon valoon, mutta omapa on asiasi. Jää mietityttämään miksi lapsesi halusi paeta/karata kotoaan.

kenties eksynyt aiheesta mitä tuolla aloituksessa lukee. En todellakaan rupea puimaan tuntemattomien ihmisten kanssa syitä lapseni tekemisiin.

• on...
        animattiN kirjoitti:

etsitäänkin syytä lapseni katoamiseen eikä siihen miten vaistosin hänen olevan siellä asunnossa. Voi vihtut...

looginen....yleensä.

• ja eksynyt
        animattiN kirjoitti:

kenties eksynyt aiheesta mitä tuolla aloituksessa lukee. En todellakaan rupea puimaan tuntemattomien ihmisten kanssa syitä lapseni tekemisiin.

itse otit asian puheeksi. Tiedäthän mikä ryhmä käyttää tyttärestään nimeä "likkani"

• mayanna
        ja eksynyt kirjoitti:

itse otit asian puheeksi. Tiedäthän mikä ryhmä käyttää tyttärestään nimeä "likkani"

sitä ryhmää kutsutaan nimellä "ne jolla on lapsia"

• vastaus..
        ja eksynyt kirjoitti:

noup.

• BadMyntton

Kannataisi laittaa tällaisen kaltaiset todella monimutkaiset ja tavalliselle pulliaiselle kerrassaan liian haastavat avaukset jonnekin yliopistopalstalle, ettei meille tulisi pahamieli!

• animattiN

älä nyt esitä tyhmää. Kyllähän minä tiedän sinun aivokapasiteettisi, että se yltää näinkin matalentoisen viestin/aloituksen. Niinkuin jo vastasitkin, sehän osoittaa älykkyytesi osamäärän. :))

• BadMyntton
        animattiN kirjoitti:

älä nyt esitä tyhmää. Kyllähän minä tiedän sinun aivokapasiteettisi, että se yltää näinkin matalentoisen viestin/aloituksen. Niinkuin jo vastasitkin, sehän osoittaa älykkyytesi osamäärän. :))

nyt lopetat sen meskaliinin kittaamisen, koska minä EN OLE SIUN KULTSI!!!!!!!!!!!!!!!

• animattiN
        BadMyntton kirjoitti:

nyt lopetat sen meskaliinin kittaamisen, koska minä EN OLE SIUN KULTSI!!!!!!!!!!!!!!!

yhtään yritä. Eräässä aloituksessasi kerroit jopa rakastavasi minua. Nooh.. taisi olla sinun jokin heikko hetkesi, mutta ymmärrän sen, sillä olenhan vastustamaton kirjoittaja joka saa tunteet sekaisin.

• tyrsk
        animattiN kirjoitti:

yhtään yritä. Eräässä aloituksessasi kerroit jopa rakastavasi minua. Nooh.. taisi olla sinun jokin heikko hetkesi, mutta ymmärrän sen, sillä olenhan vastustamaton kirjoittaja joka saa tunteet sekaisin.

tirsk...yöks.

• animattiN
        BadMyntton kirjoitti:

Kannattaa
        Kirjoittanut: BadMyntton 29.1.2007 klo 19.00

käydä istumaan sillä tämä saattaa tulla järkytyksenä: minä rakastan sinua Animattin ja mielelläni kustannan syrjäytymisesi veroeuroillani. Ihmisistä täytyy huolehtia ja jakaa vastuuta niiden kesken joilla on paremmat mahdollisuudet se kantaa. ILOVE YOU!

• BadMyntton
        animattiN kirjoitti:

Kannattaa
        Kirjoittanut: BadMyntton 29.1.2007 klo 19.00

käydä istumaan sillä tämä saattaa tulla järkytyksenä: minä rakastan sinua Animattin ja mielelläni kustannan syrjäytymisesi veroeuroillani. Ihmisistä täytyy huolehtia ja jakaa vastuuta niiden kesken joilla on paremmat mahdollisuudet se kantaa. ILOVE YOU!

Olin juuri tullut herätyskokouksesta ja tunteeni olivat sekaisin! Minussa oli jokin riivaaja ja en hallinnut itseäni!!!!!

• animattiN
        BadMyntton kirjoitti:

Olin juuri tullut herätyskokouksesta ja tunteeni olivat sekaisin! Minussa oli jokin riivaaja ja en hallinnut itseäni!!!!!

tätähän minäkin epäilin, joten laitetaan se väliaikaisen mielenhäiriön piikkiin. Hih......

• BadMyntton
        animattiN kirjoitti:

tätähän minäkin epäilin, joten laitetaan se väliaikaisen mielenhäiriön piikkiin. Hih......

nyt en kyllä varmasti moittisi sinua poistosta...maineeni palstan kinginä on vaarassa!!!!

• animattiN
        BadMyntton kirjoitti:

nyt en kyllä varmasti moittisi sinua poistosta...maineeni palstan kinginä on vaarassa!!!!

Miten minusta tuntuu että korvissani on kamalasti vaikkua. Rillitkin taitavat olla hukassa. :))

• mayanna

että joku yrittää arvioida älykkyysosamäärääni, vastaan tähän KYLLÄ :D On olemassa. Itse en ole ihminen, joka osaisi ennustaa jotain yksittäisiä tapahtumia, mutta vaiston/intuition ohjaamana olen tehnyt joitakin asioita. Kyse on usein ollut myös kahden ihmisen välisestä 'yhteydestä'. Eikä se tarkoita, että tuon toisen entuudestaan tuntisi, vaan että jokin yhteys on olemassa. Voisi sanoa, että 'vaiston' varassa solmitut ystävyyssyhteet esimerkiksi ovat minulle olleet niitä parhaita. Samoin hetken intuition seurauksena tehdyt ratkaisut.

Minulla on läheinen ystävä, joka 'näkee' asioita ennalta. Hän usein sanoo, että on vaikea olla, kun tietää jotain, eikä voi sitä sanoa tai toinen ei usko. Itse olen oppinut uskomaan häntä todettuani moneen kertaan että kävi juuri niin kuin hän oli sanonut.

Toisaalta tunnen myös erään, joka jokaisen keskustelun aikana 'tiesi tuon' ennen kuin se oli tapahtut, ja kieltämättä se ottaa joskus hermoille. Varsinkin, kun tietää, ettei kyse ole mistään vaistosta vaan juuri siitä, että asia oli monien muiden muassa käynyt mielessä. Kun jotain tapahtuu tietyllä tavalla, hän muistaa ajatelleensa sitä nimenomaan juuri siltä kannalta. Ah, miten valikoiva onkaan ihmisen muisti.

Ja vielä... tämäkin liittyy tähän... Minusta on mukava ajatella, että meillä ihmisillä on syntyessämme 'kaikki tieto ja taito' itsessämme, mukaanlukien siis tuon taito käyttää tuota vaistoa. Mutta kun kasvamme, kasvamme ikäänkuin poispäin tiedosta ja kadotamme viisauden. Jotkut harvat saavat osan siitä säilytettyä ja heillä on sitten tällaisia kykyjä. Toki niitä voi varmaan myös 'oppia takaisin'.

No tää nyt meni vähän kauas lottovoiton ennustamisesta :D

• animattiN

oli loppujen lopuksi täyttä asiaa, joten en kommentoi sitä tämän enempää. Niin tai kyllä tuon lottovoiton kohdalta sen verran, että en minä tiennyt sitä voiton suuruutta vaan ainoastaan sen että pistä lotto menemään. En siis voittanut mitään isoja summia,
        mutta sen verran että en häviöllekkään jäänyt.

Onhan toki muitakin asioita missä vaistoni on sanonut käyttäytymään muuten kuin olisin tehnyt, mutta antaa olla, kun täällä saakin vain epäilijöitä niskaansa.

• mayanna
        animattiN kirjoitti:

oli loppujen lopuksi täyttä asiaa, joten en kommentoi sitä tämän enempää. Niin tai kyllä tuon lottovoiton kohdalta sen verran, että en minä tiennyt sitä voiton suuruutta vaan ainoastaan sen että pistä lotto menemään. En siis voittanut mitään isoja summia,
        mutta sen verran että en häviöllekkään jäänyt.

Onhan toki muitakin asioita missä vaistoni on sanonut käyttäytymään muuten kuin olisin tehnyt, mutta antaa olla, kun täällä saakin vain epäilijöitä niskaansa.

tietää, mitä muuta sinulle on sattunut. En ole epäilijä, toivottavasti et sellaisena pidä! Itselläni ei noita kykyjä ole, suhtaudun niihin vähän pelonsekaisella kunnioituksella. Joitakin pikku juttuja on sattunut, mutta ne liittyvät tosiaan lähes aina toisiin ihmisiin. Olen esim. lähtenyt kävelylle vain tavatakseni tietyn henkilön, ja hänet olen tavannut - eikä kyse ole ollut mistään vakiolenkkireiteistä.

Joku tuolla ylempänä 'haukkui' intiaaniksi... En tunne kommentoijaa, mutta sen sijaan tunnen yhden intiaanin. Hän on juuri se, joka niitä asioita 'näkee'/tietää :)
        Saisivat tälläkin palstalla muutamat vähän ehkä 'avata' mieltään asioille.... tulisi mielenkiintoa elämään!

• animattiN
        mayanna kirjoitti:

tietää, mitä muuta sinulle on sattunut. En ole epäilijä, toivottavasti et sellaisena pidä! Itselläni ei noita kykyjä ole, suhtaudun niihin vähän pelonsekaisella kunnioituksella. Joitakin pikku juttuja on sattunut, mutta ne liittyvät tosiaan lähes aina toisiin ihmisiin. Olen esim. lähtenyt kävelylle vain tavatakseni tietyn henkilön, ja hänet olen tavannut - eikä kyse ole ollut mistään vakiolenkkireiteistä.

Joku tuolla ylempänä 'haukkui' intiaaniksi... En tunne kommentoijaa, mutta sen sijaan tunnen yhden intiaanin. Hän on juuri se, joka niitä asioita 'näkee'/tietää :)
        Saisivat tälläkin palstalla muutamat vähän ehkä 'avata' mieltään asioille.... tulisi mielenkiintoa elämään!

nimitys tulee minun galleriakuvastani, mutta aina olen halunnutkin olla "inkkari". En taida enempää kertoa vaistoistani kun nykyisetkin saivat tälläisen myrskyn aikaan. :))

• muiden arvioida miten tahtovat.Minulle nuo asiat ovat aina olleet itsestään selviä...:)

On sitä sen verran paljon minunkin elämässäni tapahtunut..

• Tietäjä iänikuinen

Mitä hyötyä siitä on että joku jälkeenpäin sanoo tietäneensä asian? Turhaa jorinaa ja jossittelua.
      Ennustajia taas ei ole olemassakaan, ovat vain niitä arvailijoita.
      Sanoohan vanha sanontakin ettei siitä ole ennustajaksi jonka perse haisee!

• animattiN

puhunut ennustuksista vaan vaistosta.
        Vanha sanontasi taitaakin koskea juuri sinua. Tiedätkö miksi. Ennustuksesi osui oikeaan kun varmaan ennustit että saat paskaa silmillesi.

• juttu, juu
        animattiN kirjoitti:

puhunut ennustuksista vaan vaistosta.
        Vanha sanontasi taitaakin koskea juuri sinua. Tiedätkö miksi. Ennustuksesi osui oikeaan kun varmaan ennustit että saat paskaa silmillesi.

kah kun en huomannu mitään, sinun vaistosihan sen sanoi

• yxtypy

et on vaistonnut jonkun asian, mutta sitä on kyllä vaikea todistaa kenellekään.
      Ainakin tiedän jaloistani, milloin on tulossa matalapaine ilmastossa. Jalkoja repii jo paria päivää ennen. Ja ennen ukonilmaa särkee päätä.
      Tää on ainakin tullut todistettua monta kertaa muillekin.

Noh.. joku sieltä meinaa nyt tieten sanoa, et viikon sää sanotaan esim. telkusta etukäteen, ja tää on ihan mun mielikuvitusta. Mutta ei se ole :=)))

Joskus aikoinaan menin heti lottaamaan, kun vasenta kouraa kutisi. Sanotaan et oikea ojentaa, ja vasen vastaanottaa. En kuitenkaan ikinä voittanut mitään :=((

• animattiN

nuo särythän taitavat olla niitä reumaattisia juttuja.
        Tuo vasen vastaan ottaa ja oikea ojentaa ei itsellänikään ole koskaan pitänyt paikkansa. :))

• kahjovaakutin

aika usein ”vaisto” on kuitenkin logiikkaa, järkeilyä tai sitten vaan jälkiviisautta. Mutta uskon kyllä että vaisto on olemassa, on ihmismielessä kummallisempiakin asioita. Vaisto voi vaikka varoittaa jostakin selittämättömällä tavalla. Näin mie uskon. Mutta sun lotto oli onnenkantamoinen. :)

• animattiN

vaakuttimen retale olet. Ja just siksi ku voitinkin kaks kertaa perrään. Pärskele. :)

• kahjovaakutin
        animattiN kirjoitti:

vaakuttimen retale olet. Ja just siksi ku voitinkin kaks kertaa perrään. Pärskele. :)

mulla oli kerran voittoputki, taisin voittaa viisi (5) kertaa peräjälkeen, vuoroin Vikinglotossa vuoroin tavallisessa. Ei mitään isoja summia, mutta kuitenkin. Silloin ei kyllä vaisto kertonut etukäteen, se oli ihan sattumaa. Sun kaksi kertaa... pyh. Mutta vaisto on kertonut mulle vaikka mitä, siis etukäteen sellaista mitä en millään ole voinut järkeillä, joten uskon siihen kyllä.

• animattiN
        kahjovaakutin kirjoitti:

mulla oli kerran voittoputki, taisin voittaa viisi (5) kertaa peräjälkeen, vuoroin Vikinglotossa vuoroin tavallisessa. Ei mitään isoja summia, mutta kuitenkin. Silloin ei kyllä vaisto kertonut etukäteen, se oli ihan sattumaa. Sun kaksi kertaa... pyh. Mutta vaisto on kertonut mulle vaikka mitä, siis etukäteen sellaista mitä en millään ole voinut järkeillä, joten uskon siihen kyllä.

siis voitit, minäpä voitin vaistolla. Hih...
        No joo leikki sikseen. Hienoa että sinäkin lukeudut meihin harvinaisiin (mukamas) jotka vaistoavat asioita ennalta. :))

• nyt vähän menee ohi aiheen,mutta koska tuli täällä jossakin kuitenkin puheeksi,niin ajattelinpa nyt kerranki laukasta suoraan..

En sitten ymmärrä millään sitä,miksi ihmiset ovat kaikelle niin epäileväisiä?Vaikka on tuhansia ihmisiä,jotka voisivat kertoa vaikka minkälaisia juttuja omista kokemuksistaan,niin sittenkin on urpoja,jotka vaan sitkeästi tyrmäävät kaiken!!!???? Tää ei mee kaaliin..ei millään...:/

• animattiN

varmaan siitä että jokaiselle ihmismielelle yritetään etsiä looginen selitys, niinkuin kerroin jo tuolla jossain ylempänä. Tai sitten poistin sen kun tuli näitä puskailijoita ilkkumaan. :))

• animattiN kirjoitti:

varmaan siitä että jokaiselle ihmismielelle yritetään etsiä looginen selitys, niinkuin kerroin jo tuolla jossain ylempänä. Tai sitten poistin sen kun tuli näitä puskailijoita ilkkumaan. :))

on yks juttu,mille kukaan ei voi keksiä loogista selitystä..Mielenkiintoista olisi kyllä kuulla,miten joku selittäisi..:))

• animattiN
        mii-su kirjoitti:

on yks juttu,mille kukaan ei voi keksiä loogista selitystä..Mielenkiintoista olisi kyllä kuulla,miten joku selittäisi..:))

kerro se nyt...eihän sitä tiedä....:))

• animattiN kirjoitti:

kerro se nyt...eihän sitä tiedä....:))

viittinkö täällä kertoa,koska se juttu liittyy yhteen kuvaan,joka on otettu haudalta...Mut joudun ny menemään..Katotaan sit huomenna,jos ei ole tullu jo pallukkaa...

Kivaa lauantain loppua kaikille..:)

• animattiN
        mii-su kirjoitti:

viittinkö täällä kertoa,koska se juttu liittyy yhteen kuvaan,joka on otettu haudalta...Mut joudun ny menemään..Katotaan sit huomenna,jos ei ole tullu jo pallukkaa...

pallukkaa tule, mutta hyvää lauantain jatkoa sinullekkin. :)

• mayanna
        mii-su kirjoitti:

..ja olis ihan kiva kuulla sinunkin tarina :)

• animattiN

että joskus seitsemän vuotta sitten eräs kaveri kuoli ja näin siitä unta.
      En tiennyt että kaveri oli huonossa kunnossa sairaalassa, mutta unessani näin kuinka ambulanssi etsi tätä kaveria kotoaan johon joku sanoi että turhaan haette koska se on jo kuollut.
      Näin tämän unen siis maanantaina ja tiistaina tuli tieto että se kaveri todellakin kuoli.
      Niin nyt kaikki tietenkin sanovat että keksin koko jutun, mutta olin pistänyt sen allakkaani ylös ja silloin tiistaina tuli kaveri kertomaan tästä asiasta. Näytin hänelle merkitsemäni unen ja ei ollut uskoa koko asiaa.

• kokemuksia on ihmisillä paljon...Varsinkin "herkillä" sellaisilla..:) Minä en yhtään epäile tarinaasi..

• animattiN

minulla ainakin on olemassa ja se sanoo että minun pitäisi kohta mennä nukkumaan. :))

• hurlumi

...vaistoista en tiedä, mutta kun jäin 12-vuotiaana ensimmäisen kerran tupakanpoltosta kiinni, niin vaistoni käski kiivetä palotikkaat katolle ja istuskella siellä vähän aikaa niin kuin paossa, jos ymmärrät. Vaistoni sanoi myös, että mitkään selitykset naapurin likkain yllytyksistä eivät auta.

Mulla ei ole ikinä ollut tuollaista vaistoa, että osaisin mm. lotota juuri oikeaan aikaan. Mutta minulla on aikamoinen vaisto ja herkkyys muiden ihmisten tunnetilojen suhteen. Mutta sitä kait et tällä aloituksellasi tarkoittanut.

• whirl.wiNd

Voi tietäisitpä, kuinka monesti olen sanonut tai pelkästään ajatellut tuota lausetta. Samoin omalle kohdalleni on käynyt niin. Viimeksi alkuviikosta eräs pääsi näpäyttämään minulle tuon lauseen. :D

• sofie77

tuossa niin hauskaa onkin ettei millään voi pitää suutaan kinni siitä asiasta et sulla joku aavistus tai tieto asiasta oli jo ennenku muut sen keksi.. ..kaiken vähimmällä nolauksella pääsis ku hitto vie pitäis kauniin/komean suunsa kiinni ja antais kunnian muille eikä ite yrittäis kukkoilla.. ..mut pakko oli taas suunsa aukasta

• animattiN

kyllä minuakin on monasti katsottu kieroon kun olen möläytellyt aavistuksiani. " siinä se taas kertoilee utopioitansa, mokomakin" :))

• capt. cöpenick
        animattiN kirjoitti:

kyllä minuakin on monasti katsottu kieroon kun olen möläytellyt aavistuksiani. " siinä se taas kertoilee utopioitansa, mokomakin" :))

Hyvin kehittynyttä vaistoa kutsuta hämypiireissä myös intuitioksi.
        Mentävä Wiki-enolta kysyyn, mitä kaikkea intutsinaalina pidellään.

• capt. cöpenick
        capt. cöpenick kirjoitti:

Hyvin kehittynyttä vaistoa kutsuta hämypiireissä myös intuitioksi.
        Mentävä Wiki-enolta kysyyn, mitä kaikkea intutsinaalina pidellään.

Monisanaisesti http://fi.wikipedia.org/Wiki/Intuitio.

• animattiN

• Jos sanon

..niin vastaus on, et miks sun pitää aina saada olla oikeassa.

Siis, en jätä sanomatta yleensä?

• animattiN

mä menin ihan ulalle. Voisitko hieman tarkentaa meikäläiselle?

• Jos sanon
        animattiN kirjoitti:

mä menin ihan ulalle. Voisitko hieman tarkentaa meikäläiselle?

..mulle että sä menisit ulalle. :)

Niin se on että mä en jälkikäteen kuin kommentoin et mitäs mä sanoin.

(Eli en arvostele muutoin juttua jälkikäteen)

Ja siihen sit sanotaan että miksi sun pitää aina saada olla oikeassa. ;)

Niin tere vaan sinulle, olen se sama heppu, joka joskus kauan sitten kirjoitin tuon sinun animattiN "Nittamina" ;)

• animattiN
        Jos sanon kirjoitti:

Niin tere vaan sinulle, olen se sama heppu, joka joskus kauan sitten kirjoitin tuon sinun animattiN "Nittamina" ;)

sinäkö se olit joka annoit mulle tuon nimen. Muistan minä sen nimen annon ja se oli oikein mukava nimitys minulle ja olen jopa muutaman kerran sitä tuonut julkikin. Mutta en millään muista sinun nikkiäsi. :))

• Nittamina
        animattiN kirjoitti:

sinäkö se olit joka annoit mulle tuon nimen. Muistan minä sen nimen annon ja se oli oikein mukava nimitys minulle ja olen jopa muutaman kerran sitä tuonut julkikin. Mutta en millään muista sinun nikkiäsi. :))

..tietenkin. ;)

• animattiN
        Jos sanon kirjoitti:

tämä oli varmaan jossain shatissa. oliko?

• Nittamina
        animattiN kirjoitti:

tämä oli varmaan jossain shatissa. oliko?

..ollut, kun täällä, kaffe.., tai 40 palstalla,
        en oo chattissa, ollut tuolla ja muutenkin olen ollut siellä kait muutaman kerran eläessäni, ja siitä on aikaa, ku ei oo mun homma?

• ..ennakkoon aavistamista---vai?

Tämä degeneroitunut ihmislaji ei tokikaan ole ihan kokonaisuudessaan vaistojaan menettänyt.
      Vaaratilanteet ovat tietystikkin muuttuneet sitten metsissä elämisen jälkeen. Selviytymiseen tarvittavia vaistoja ei samassa mittakaavassa tarvinne käyttää.

Silti tuo ennakoiva tuntemus on ominaista myös meidän lajissamme. Kykenemme päättelemään kokemuksemme ja vaistomaisen intuitiivisyyden kautta moniakin tilanteita. Välttämättä emme aina kuuntele sisäistä ääntämme.

Voisin luetella moniakin tilanteita, jotka noin vain lonkalta tiesin etukäteen.

• animattiN

tämän nyt selittäisi. En siis tarkoittanut sellaista, että jos nyt näät kahden auton olevan väärällä linjalla ja kohta törmäävän ja ennakoit sen, vaan niinkuin tuolla edellä mainitsin esimerkiksi lottovoiton. (summa ei siis ollut suuri). Voidaanhan tähän tietenkin lisätä naisenvaiston joka kertoo sinulle, että ukkosi on pettänyt sinua toisen naisen kanssa.
        Vaistoillahan tosin voidaan käsittää useitakin asioita.

• Pumpulipaj

Ei vaiskaan :))

• animattiN

meinasin jo ihan säikähtää. :)

• Kutv M

Ihan hyvin vaistoan millon palstalta on paras häipyä.:)

• animattiN

mikä onkin hyvä vaisto. Itsekkin luikahdan toisinaan muualle. :)

• kylviisii
        animattiN kirjoitti:

mikä onkin hyvä vaisto. Itsekkin luikahdan toisinaan muualle. :)

huomattukki.

• vai sillai
        kylviisii kirjoitti:

huomattukki.

No eik sullaka sit muut tekemist ol ko toissi vahrat ja niitte tulemist ja menemist kytät?

Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      522
      4368
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      3481
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      284
      2302
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      476
      2179
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      86
      1486
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1373
    7. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      102
      1301
    8. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      64
      1281
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      65
      1204
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      84
      1134
    Aihe