Elikkäs mulle on ilmestynyt viisaudenhammas alahampaiden oikeallepuolelle ja hammaslääkäri sanoi että se pitää vetää pois. Niin eli sattuuko se ja miltä se tuntuu kun multa ei ole ikinä ennen hammasta vedetty ja vähäsen rupes pelottamaan!! Juurihoitoakaan en pelännyt yhtä paljon kuin nyt kun hammas poistetaan. kertokaas omia kokemuksianne.
Hampaanpoisto
9
5122
Vastaukset
- Justjoojoo
Kun puudutetaan.
- kun piti sekä
alhaalta että ylhäältä poistaa samaan aikaa. Aika jäykin vartaloin menin ja kyyneleet valui kuin puudutuspiikkiä laitettiin. Yllättävät kesy kokemus, jota olin vuosia pelannyt ihan liikaa. Tämän jälkeiset viirureiden poistot, jotka eivät olleet kovinkaan helppoja, eivät sitten enää pelottaneet. Puuduts ei ollu ylitsepääsemättömän kivulias kokemus ja hampaan poisto ei sattunut.
Kivuliainta ja hirveintä oli poiston jälkeinen säky. Sekin on yksilöllistä, minun piti syödä panacoda, tulehduskipuläkkeet eivät auttaneet, ja särky kesti 2 viikkoa. Mutta kuten sanottu yksilöllistä se on. - juuri käynyt
Minulta poistettiin runsaat pari tuntia sitten kaksi hammasta, eikä sattunut yhtään, rutina vaan kuului. Hammaslääkäri kyseli koko ajan sattuuko, mutta puudutus oli tarpeeksi tehokas. Jo hammaslääkärin tuolilla sain Burana 600:n, mutta varmaankin jossain välissä särkyäkin täytyy tuntua. Ainakin hammaslääkäri varautui siihen ja kirjoitti reseptit (myös penisilliinikuurin). Minulla tuo radikaali "siivous" jouduttiin tekemään, koska menen kahden viikon kuluttua leikkaukseen ja hampaiden tulehdukset pitää saada ennen sitä pois.
Hammaslääkäri harmitteli kun toinen poistetuista hampaista oli ihan hyväkuntoinen ja vain yksi pieni amalgaamipaikka. Mutta pitkä-aikaisen ientulehduksen vuoksi se oli vain hiukan enää kiinni. Nuo ientulehdukseni on perintöä siltä ajalta kun en viitsinyt hoitaa hampaitani kunnolla. Nyt hampaita ei saada enää pelastettua, vaan edessä on kohta vähintään osaproteesi. - juurihoitoon menossa
Minulta poistettiin muutama vuosi sitten molemmat alaviisaudenhampaat, olin myös kauhusta kankea, mutta ei se sattunut sitten kuitenkaan. Ja olen siis todella yliherkkä kivulle.
Niin toiselta puolelta operoitaessa ei tuntunut yhtikäs missään, ja toisella puolella irrotusvaiheessa ihan pikkasen nipisti, tyyliin nuppineulalla kun koskee ihoon, mutta niin, ettei iho mene rikki.
No, nyt olen menossa juurihoitoon, että on päinvastainen tilanne kuin sinulla aloittaja... Ja olen siis taas aivan kauhuissani. Mutta sekään ei siis sattunut??- jee jee
Ei se juurihoito sattunu yhtää kun pistettiin kunnon puudutukset hampaan kummallekin puolelle :)
- makaian
Joo elikkäs kaikki neljä viisaudenhammasta poistettu ennen kuin olivat edes puhjenneet, sillä jouduin leukaleikkaukseen (olen 20v), Lisäksi vielä kaksi hammasta alaleuasta ahtauden vuoksi... Yhden hampaan kohdalla kuudesta sattuin niin perkuleesti... mutta sen jälkeinen kipu kun puudutusaineen teho loppui oli tuskaa loppupäivä ja 3 päivää naama turvoksissa ja naama mustelmilla... onneks ei tartte enää ikin mennä...
- tiinuliinu3
se kipu on tosi yksilöllistä. mut jos sulta vetämällä poistetaan, niin se ei tosiaan satu. voi vaan kuulostaa ällöttävältä ja epämiellyttävältä kun se lääkäri kitkuttelee sitä hammasta vähän ja kuuluu jotain rutinaa. mut sekään ei satu, vaan kuulostaa vaan pahalta.
leikkaaminen oli ainaki mulla sit eri juttu. kolme puudutuspiikkiäkään ei riittäny poistamaan kipua, ja hikoilin ja rehellisesti sanottuna myös huusin (tai jotain ölähtelin mitä tupot suussa pystyin) tuolissa.
mut älä säikähdä. yleensä puudutukset autaa eikä noi leikkauksetkaan satu.
- Anonyymi
Itellä on vedetty 2 normaali hammasta irti ja 4 viisauden hammasta ei se satu jos puuduttaa 😀😀
- Anonyymi
Itse peruin liki 2v hampaan poistoa ja se juuri tulehtui .No menin viikko sitten ja kolme puudutetta ja oli vartissa ohitse ,ei jälkikipuja tai verentuloja.Sain panadolin ennen toime npidettä ja kolmen päivän antibiootit mutta kokemus huojensi oloa ilman kipua tai eämiellyttäviä oloja,jälkisärkyä ei lainkaan ,toki yksilöllistähän se on. Antibakteerista suuvettä purskutan viikon 2kertaa päivässä, ja puudute oli alle tunnissa ohi eikä ollut pökkyrää,hyvin se menee,tsempit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad621198- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 51628
- 93610
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76582
- 56564