Hieman omituinen kysymys

Aloitin e-pillereiden käytön pari kuukautta sitten uudestaan monen vuoden tauon jälkeen. Aikanaan lopetin koska ehkäisyn tarvetta ei enää ollut kun en ollut vakituisessa suhteessa ja nyt siis taas olen. Mies on töissä ulkomailla aina useamman kuukauden kerrallaan emmekä ole tavanneet vielä sinä aikana kun olen pillereitä syönyt. Ja kun miestä ei ole saatavilla (olen siis uskollinen) niin omia keinoja pitää käyttää. Kuitenkin nyt pillereitä syödessä ei ole huvittanut edes viikottain! Voiko tästä siis päätellä yleisemmin että pillerit ovat vaikuttaneet myös seksihaluihin? En todellakaan halua että kun vappuna seuraavan kerran tapaan mieheni viiden kuukauden tauon jälkeen, mua ei huvita!
4570
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Mulla ihan sama juttu, pillereiden kanssa halut vähenee huomattavasti. Olen tosin huomannut, että eri merkit vaikuttavat eri tavalla, eli kannattaa ihan rohkeasti puhua lääkärille tästä (minäkin puhuin eikä järkyttynyt!), ja hän voi suositella toista merkkiä.

Jos merkin vaihto ei auta, kokeile minipillereitä. Söin niitä vuoden verran, ja niiden kanssa en huomannut tätä ongelmaa. Tosin ne ei myöskään sovi kaikille... Mutta keskustele ihan rohkeasti lääkärille asiasta jos tuntuu että juttu vaivaa!

Äänestä
  • Sama juttu täällä, pillerit on vieneet halut täysin! Muutaman vuoden olen kyllä jo pillereitä syönyt (Diane Nova), mutta nyt alkaa riittää.. Mitä pillerimerkkejä teillä on ollut, jotka on vienyt halut?

    Äänestä

  • Että en tiedä onko mulla menneet seksihalut... Tiedän sen varmuudella vasta puolentoista kuukauden päästä mutta mietin että voiko siitä jo päätellä jotain, että ei itsekseen huvita enää niin usein. Ennen kun söin pillereitä, ei ollut vaikutusta haluihin.
    Eli pitää varmaan odottaa sinne vappuun ja katsoa mitä tapahtuu... Onneksi mies on sitten kotimaassa pidempään ettei taas heti lähde reissuun!

    Äänestä

  • ~*~ kirjoitti:

    Sama juttu täällä, pillerit on vieneet halut täysin! Muutaman vuoden olen kyllä jo pillereitä syönyt (Diane Nova), mutta nyt alkaa riittää.. Mitä pillerimerkkejä teillä on ollut, jotka on vienyt halut?

    muutamia eri merkkejä, tosin ekoja paria käytin kun asuin ulkomailla, joten en tiedä onko ne samat suomessa. Yks oli Microgynon (pahin!), sitten Cilest. Nyt syön Diane Novan rinnakkaista, ja myös vaikutaa samaan tyyliin. Tosin nyt en ole parisuhteessa joten en tiedä ihan että missä määrin haittaa. Mutta niiden minipillereiden kanssa en huomannut samaa ongelmaa joten niitä kannattaa harkita jos tilanne on oikeasti hankala.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


pähkäilijä kirjoitti:

Aloitin e-pillereiden käytön pari kuukautta sitten uudestaan monen vuoden tauon jälkeen. Aikanaan lopetin koska ehkäisyn tarvetta ei enää ollut kun en ollut vakituisessa suhteessa ja nyt siis taas olen. Mies on töissä ulkomailla aina useamman kuukauden kerrallaan emmekä ole tavanneet vielä sinä aikana kun olen pillereitä syönyt. Ja kun miestä ei ole saatavilla (olen siis uskollinen) niin omia keinoja pitää käyttää. Kuitenkin nyt pillereitä syödessä ei ole huvittanut edes viikottain! Voiko tästä siis päätellä yleisemmin että pillerit ovat vaikuttaneet myös seksihaluihin? En todellakaan halua että kun vappuna seuraavan kerran tapaan mieheni viiden kuukauden tauon jälkeen, mua ei huvita!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu