Mahdollistako?!

epäilijä

Eräs työkaverini on 24 vuotias ja on harrastanut kuntosalia jo useita vuosia. Aina kun puhe kahvipöydässä kääntyy kuntoiluun kuulen hänen usein kehuskelevan nostavansa 100 kiloa(?!) penkistä. Olen harrastanut myös suunnilleen yhtä kauan salilla käyntiä ja menneellä viikolla kokeilin sitten omaa maksimia joka oli 72,5. Meillä molemmilla elopaino on vähän reilu 80 kiloa. Pidän itseänikin melko vahvana ja sen takia olen hämmästynyt hänen suuremmasta penkkituloksestaan. Kuinka yleistä hormoonien käyttö oikeasti on?? Onko mahdollista että hän käyttäisi jonkin sortin kiellettyjä aineita?? Vai onko tosiaan niin että hänen puheensa paremmasta geeniperimästä pitäisi paikkansa? Kertokaa asiasta paremmin tietävät!!

29

3098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hormonit

      Voi ressua!
      Minun 15-vuotias poikani penkkasi kuuden viikon treenin jälkeen 120kg.
      Oma paino noin 75kg.
      Ei käyttänyt hormoneja mutta äiti käytti!

      10-vuotinen liikunnan harrastus taustalla.
      Paini, yu, pelit, hiihto, nyrkkeily ym.

      • kirjoittelet...

        ...täällä jo heti aamutuimaan!


      • hormonit
        kirjoittelet... kirjoitti:

        ...täällä jo heti aamutuimaan!

        Ei tarvitse satuilla.
        Samana syksynä jolloin lapsukainen kysyi tuota penkkiä jonka jälkeen aloitimme olympianostotekniikoiden treenauksen, aloitti kundin kaksi luokkakaveria salilla käynnin.

        Jätkät olivat malliltaan "pinkyjä" vailla kunnollista liikuntataustaa.
        Kevääseen mennessä kumpikin penkkasi sen "legendaarisen" satasen.
        Kyllä on yksinkertaista jos vain viitseliäisyyttä ja älyä riittää.

        Ps. Kundi oli puntin SM-kisoissa neljäs johtuen tempauksen tekniikkapuutteista.
        Yksi alkutalvi ei riittänyt tekniikan rutinoitumiseen.
        Se muuten keväällä kyykkäsi pohjasta 150kg.


      • HEH!....

        huoraaminen


      • priesti
        hormonit kirjoitti:

        Ei tarvitse satuilla.
        Samana syksynä jolloin lapsukainen kysyi tuota penkkiä jonka jälkeen aloitimme olympianostotekniikoiden treenauksen, aloitti kundin kaksi luokkakaveria salilla käynnin.

        Jätkät olivat malliltaan "pinkyjä" vailla kunnollista liikuntataustaa.
        Kevääseen mennessä kumpikin penkkasi sen "legendaarisen" satasen.
        Kyllä on yksinkertaista jos vain viitseliäisyyttä ja älyä riittää.

        Ps. Kundi oli puntin SM-kisoissa neljäs johtuen tempauksen tekniikkapuutteista.
        Yksi alkutalvi ei riittänyt tekniikan rutinoitumiseen.
        Se muuten keväällä kyykkäsi pohjasta 150kg.

        paskanpuhuja hehkuttaa...


      • Tässä Totuus

        Älkää nyt Valehdelko Ihmiset ja Äidit , eihän kukaan saa Satasta Yksin...Saatanan Huijarit...Wayne Gretzkykin sai viidellä varmistajalla ja kasalla ilmatyynyjä sen 99 kiloa pompautuksena...Jaromir Jagrin enkka on se jymähtänyt 68 kiloa


    • Korsto

      Jos tuo ei ole vitsi, niin on mahdollista, että noinkin heikkoon tulokseen jää vuosien kuntosali-treenin jälkeen, kuin tuo 100 kiloa on.

      • ehkä joskus vielä jotain......

        asiaa kirjoitit. 100kg nyt ei ole mikään erikoinen tulos tolla ajalla.minä amatöörinä pystyin siihen 3kk helvetinmoisella treenillä se on aika hyvin jos puhutaan kehityksestä.


    • WDR

      Henkilöiden geeneissä on todella eroja. Toisilla lahjakkuutena on kestävyys ja toisilla maksimivoima, joillakin ei ole lahjakkuutta voimalajeihin ollenkaan, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö näiden henkilöiden kannattaisi harjoitella vaan aivan päinvastoin; kaikkein heikoimpien olisi järkevintä juurikin säännöllisesti ylläpitää tai pyrkiä vahvistamaan kehoaan.

      24 vuotias mies 100kg penkkipunnerrustuloksella ei ole missään nimessä harvinainen. Todella suuri prosentti penkkipunnerrusta yli vuoden harjoitelleista nostaa tuon 100kg, joten kielletyistä aineista ei varmaankaan ole kysymys.

      Olen myös useasti törmännyt tapauksiin jossa aloitteleva kuntosaliharrastaja on nostanut penkiltä aluksi 40-50kg ja reilun puolenvuoden päästä ennätys on ollut jo yli 100kg. Tämä siis todistaa sen, että ihminen voi lyhyessä ajassa kaksinkertaistaa lihasvoimansa.

    • markus kajaste

      Se on kaikki kiinni siitä miten treenaat. Jos teet kevyillä painoilla etkä anna kunnon rasitusta painavemmilla painoilla... ei ole mikään ihme että olet tuollainen kuin olet. Lihasten pitää saada riittävästi rasitusta!! En lähde kommentoimaan kaveristasi mitään, mutta sinunkin luonnollisesti pitäisi nostaa ainaki 95kg.. Iloa salille!

    • ehkä joskus vielä jotain......

      kehitystä penkki tuloksiin sitten. aloita parin viikon kestävä käsivarsi treeni. tärkein lihas penkki punnerruksesa on ojentajat eli panosta niihin. aloita dippi joko laitteella tai vapaalla telineellä. sarjat pyramidi-pudotus ja tämä tekee gutaa. 50% omasta painosta lämmittelyä ja nostat portaittain paino vastusta 10kg erissä,toistot loppuun asti silleen että taju lähtee. kunnon verryttely jokaisen sarjan välissä. heräät seuraavana päivänä kädet voi olla kuin trukin lavat "vitun jäykät" älä jää kotiin vetämään mitään disperiiniä vaan takasin salille. kunnoin käsien venyttely ja tee samat sarjat uudelleen vielä kovemmilla vastuksilla. varmaan toimii.

      • puntti-karju

        Yksi suurimmista virheistä on tehdä samaa lihasryhmää harjoittavia liikkeitä peräkkäisinä päivinä. Narukäsi kirjoitti:"heräät seuraavana päivänä kädet voi olla kuin trukin lavat "vitun jäykät" älä jää kotiin vetämään mitään disperiiniä vaan takasin salille. kunnoin käsien venyttely ja tee samat sarjat uudelleen vielä kovemmilla vastuksilla. varmaan toimii." Juuri tälläisellä(eteenkin pitkäaikaisella),riittävän levon väliin jättävällä harjoittelulla on varmin tapa saada tuloskehitys pysähtymään.Sanoohan sen järkikin,että lihakset tarvitsevat lepoa,jotta ne voisivat toipua rasituksesta ja palautua levon jälkeen entistä vahvemmiksi.Tämän on niin perusjuttua voimaharjoittelussa,että sen voi ymmärtää vaikka lukemalla tai tutustumalla mihin tahansa voimailu/urheiluoppaisiin.Mitä suurempi lihasryhmä,sitä pidemmän levon se tarvitsee.Jos esimerkiksi tekee kunnollisen jalkareenin,niin siitä palautumiseen menee varmasti kolme vuorokautta.Tai jos ei mene,niin silloin kannattaa miettiä miten tehokasta jalkareeniohjelmaa yleensäkään noudattaa!Yleensäkin,jos kahtena peräkkäisenä päivänä pystyy reenaamaan samoja lihasryhmiä,on aivan selvää,että reenien tehossa on toivomisen varaa.
        Naturaali reenaajalle riittää hyvin neljä kertaa salia viikossa.Oikein jaetulla ohjelmalla kaikki lihasryhmät saavat riittävän tehokkaan reenin ja samalla niille jää myös aikaa palautua riittävällä levolla.
        Ja vielä,että lähes yhtä tärkeää kuin tehokas reenaaminen,on riittävä ja kunnollinen ravinto.


      • ehkä joskus vielä jotain??
        puntti-karju kirjoitti:

        Yksi suurimmista virheistä on tehdä samaa lihasryhmää harjoittavia liikkeitä peräkkäisinä päivinä. Narukäsi kirjoitti:"heräät seuraavana päivänä kädet voi olla kuin trukin lavat "vitun jäykät" älä jää kotiin vetämään mitään disperiiniä vaan takasin salille. kunnoin käsien venyttely ja tee samat sarjat uudelleen vielä kovemmilla vastuksilla. varmaan toimii." Juuri tälläisellä(eteenkin pitkäaikaisella),riittävän levon väliin jättävällä harjoittelulla on varmin tapa saada tuloskehitys pysähtymään.Sanoohan sen järkikin,että lihakset tarvitsevat lepoa,jotta ne voisivat toipua rasituksesta ja palautua levon jälkeen entistä vahvemmiksi.Tämän on niin perusjuttua voimaharjoittelussa,että sen voi ymmärtää vaikka lukemalla tai tutustumalla mihin tahansa voimailu/urheiluoppaisiin.Mitä suurempi lihasryhmä,sitä pidemmän levon se tarvitsee.Jos esimerkiksi tekee kunnollisen jalkareenin,niin siitä palautumiseen menee varmasti kolme vuorokautta.Tai jos ei mene,niin silloin kannattaa miettiä miten tehokasta jalkareeniohjelmaa yleensäkään noudattaa!Yleensäkin,jos kahtena peräkkäisenä päivänä pystyy reenaamaan samoja lihasryhmiä,on aivan selvää,että reenien tehossa on toivomisen varaa.
        Naturaali reenaajalle riittää hyvin neljä kertaa salia viikossa.Oikein jaetulla ohjelmalla kaikki lihasryhmät saavat riittävän tehokkaan reenin ja samalla niille jää myös aikaa palautua riittävällä levolla.
        Ja vielä,että lähes yhtä tärkeää kuin tehokas reenaaminen,on riittävä ja kunnollinen ravinto.

        sori puntti-karju unohdin mainita noi tärkeimmät asiat. lepo on kyllä tärkein asia kehitykseen jos tosiaan haluaa saada jotain aikaa. tämä kahtena päivänä peräkkäin tekemä treeni ei tarkoita sitä että sitä tehdään vielä kolmantena päivänäkin jne.. ei todellakaan silloin annetaan käsien levätäkin riittävästi. tämä on vain osa treeniä millä voidaan saada jotain aikaakin.


      • puntti-karju
        ehkä joskus vielä jotain?? kirjoitti:

        sori puntti-karju unohdin mainita noi tärkeimmät asiat. lepo on kyllä tärkein asia kehitykseen jos tosiaan haluaa saada jotain aikaa. tämä kahtena päivänä peräkkäin tekemä treeni ei tarkoita sitä että sitä tehdään vielä kolmantena päivänäkin jne.. ei todellakaan silloin annetaan käsien levätäkin riittävästi. tämä on vain osa treeniä millä voidaan saada jotain aikaakin.

        Arvelinkin sun jotain tollasta tarkoittaneen,mut ehtisin korjaamaan ensin : )


    • ihan varppina on!

      Ei KUKAAN nosta sataa kiloa penkistä tavallisella ruualla! Ihan varmasti syö hormooneja se sun kaveris. Tai ainakin nostotekniikka on ihan hirvee ja se käyttää niitä penkkipaitoja ja muita apuvälineitä! Minäkin olen treenannut salilla päivittäin jo 15 vuotta ja nostan penkistä 60 kiloa. Puhtaat jauhot on pussissa minulla.

      • punttivoimaa

        Haistakaa vittu kaikki! Olen treenannut 14 vuotta ja 5 kertaa viikossa venäläisellä penkki ohjelmalla saan ainoastaan 65 kiloa kun oma paino on 96 kilon korvilla. Syön normaalia kotiruokaa (maksalaatiiko, ruispeipä, puolukkahillo, puuro) ja lisäksi nautin omaa ripuliani päivittäin. Jonkun kuntoilijan 60 kiloa saati jonkun työläisen 100 kiloa ovat kyllä ihan vitullista paskaa ja valetta. 100 kiloon vaaditaan vuosia jatkunutta hormooni kuuria ja 2-3 treeni kertaa päivässä 365 päivänä vuodessa vähintää 20 vuotta.


    • Reenariii

      Aika paska tulos!Mä oon itte 24 ja mulla on elopaino 78,5kg ja tulos on 105kg x 20 että ei tolla 1 x 100kg oo paljoo kehumista...

      • tulit sitten

        sieltä pilleripurkin ääreltä nettiin mesoomaan!


      • sulla...

        ... kun et provoa tunnista.

        Keskity jatkossa pään treenaamiseen.


    • séliseli

      Olet heikko. 1990 luvulla otin itse 135kg penkistä 90kg/ alle 23v.
      Käsittäkseni ainakin 150 lähtee ilman mömmöjä jos vaan viittii treenata.

    • hiihtäjä

      Tuli tässä vaan mieleen, että oletko nähnyt hänen nostavan sen satasen penkistä. Meinaan vaan , että saattaa olla pikkusen värikynää tuloksessa. Mut jos tuo on totta niin se on kyllä ihan kunnioitettava tulos, etenkin kun ottaa kaverisi painon huomioon.

      • kunnioitus

        Kotikaupunkini asukasluku on alle 30000.
        Tunnen henkilökohtaisesti neljä vanhusta jotka, keskittymättä sen kummemmin penkkiin, ylittävät tuon "maagisen" rajan.
        65v 130kg, kaksi 72-vuotiasta satanen kevyesti. Maksimia en tiedä.
        Yksi "myöhäisherännyt" 61:n huntti on nyt maksimi, 110 haarukassa.
        Nämä vanhukset eivät taatusti ole ainoita.
        Ihmettelen tätä nuorten penkkitasoa!
        On hiton yksipuolinen mittari!


    • nostaa

      noin 2x oman painonsa penkissä, se rupeaa olemaan jo kohtuullisen hyvä tulos. Tuo 100kg onnistuu kaikilta terveiltä 50kg miehiltä jos niin haluavat. Tosin et varmaan muuta kuvitellutkaan, ja tämä oli pelkkää provoa... No tulipahan vastattua.

    • 100kg penkillä ei voi vielä puhua mistään lahjakkudesta,geeneistä,mömmöistä tai yhtään mistään! 100kg on olematon tulos! jopa lämmittelypainoksi olematon! alle 200kg tuloksista en ainakaan itse kehtais edes puhua! joten ole huoleti kaverisi ei roinaa,hän on vaan käyny pari kertaa salilla! ...ja nimenomaan ainoastaan pari kertaa..

      • Japi*

        Miten viitsit sanoa 100 kiloa "jopa lämmittely painoksi" ???

        Vaikka olisit roinannut kuinka vitun kauan, on 100kg selvää rautaa ja jos et kehtaa puhua alle 200kg tuloksista, olet melkoisen diiva, diiva jota ei kukaan jaksa kuunnella. Katsos, ajatuksia voi vaihtaa tuloksista, kehua ei tarvitse.

        Vastauksestasi voi hyvin päätellä että asia on tosiaan niin kuten olen monet kerrat sanonut, JUNIORIT JAKSAA JAUHAA PASKAA!!!

        Itse olen bodanut n. 17 vuotta ja eikä ole tarvinnut pullistella koskaan kenellekkään. Pullistelu on yhtäkuin lapsellisuutta, pilaa vain lisää mahtavan lajimme mainetta ja ihmettele sitten jälkeenpäin miksi ihmiset jauhaavat paskaa kaikesta!

        Kato peilistä, siellä näkyy yksi syypää, vai mitä?


      • Japi* kirjoitti:

        Miten viitsit sanoa 100 kiloa "jopa lämmittely painoksi" ???

        Vaikka olisit roinannut kuinka vitun kauan, on 100kg selvää rautaa ja jos et kehtaa puhua alle 200kg tuloksista, olet melkoisen diiva, diiva jota ei kukaan jaksa kuunnella. Katsos, ajatuksia voi vaihtaa tuloksista, kehua ei tarvitse.

        Vastauksestasi voi hyvin päätellä että asia on tosiaan niin kuten olen monet kerrat sanonut, JUNIORIT JAKSAA JAUHAA PASKAA!!!

        Itse olen bodanut n. 17 vuotta ja eikä ole tarvinnut pullistella koskaan kenellekkään. Pullistelu on yhtäkuin lapsellisuutta, pilaa vain lisää mahtavan lajimme mainetta ja ihmettele sitten jälkeenpäin miksi ihmiset jauhaavat paskaa kaikesta!

        Kato peilistä, siellä näkyy yksi syypää, vai mitä?

        ehkä 100kg on sulle rautaa (et kertonut mittojasi) mutta ei tod mulle, jos penkistä puhutaan... niin se vaan on..

        ja hei! jos sä et jaksa kuunnella tai lukea mun kommentteja, ni tiedätkö mikä auttaa siihen????

        ÄLÄ LUE NIITÄ! =) toimii takuuvarmasti...


      • Päivän nosto

    • Täysi Totuus

      en sun työkaverin on täytynyt jotenkin pompauttaa se, jos Hänellä on samalla tavalla korkia vatsa, kuin yhdellä toisella Vimannostaja Tuomas Korkia-Aholla, joka pompauttaa hänkin sen huntin vatsan päältä kuin pomppulinnasta, Älä nyt Helvetti ole Hyväuskoinen, eihän kukaan, nyt paljain käsin satasta edes irrota telineistä, jos tosipaikka tulee, kyllä siinä on muut vehkeet kyseessä, ja varmasti penkkipaita tai pelastusliivit, turvatyyny tai jalat alla.. Ei kukaan Suomalainen Sälli eikä edes nainen saa sataa kiloa puhtain käsin, kyllä on täytynyt hänen vetää varmistajat ja vaimotkin ensiksi tangon alle...Ettei Hän Yksin Kuole

    • 7-kybää

      Aloituksen täytyy olla provo!

      Ei 100:ssa ole mitään kehumista! Harrastajan rutiinitulos.
      Tietysti jos on hangannut samoilla painoilla pitkää sarjaa niin eipä se maksimia kehitä.
      Maksimivoima kasvaa maksimivoimaharjoitteilla.
      Perusvoimajakso > maksimitreenit. Sieltä se löytyy.

      Kuka tahansa terve likimain aikuinen mies tavoittaa tuon 100:n vähintäänkin 2:ssa vuodessa olkoon lähtökohta, geenit ja vaikka mikä missä tahansa.
      Edellytyksenä treenimahdollisuudet ja tolkku niiden toteutuksessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      109
      2155
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1666
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe